abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:14:33 #1
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182754594
bron

quote:
Ryanair spreekt tegen dat het niet doortastend heeft gereageerd op een racistisch incident in een van zijn vliegtuigen. Het bedrijf reageert daarmee op een video van een witte man die een zwarte vrouw uitscheldt in een Ryanair-toestel. In een verklaring staat dat er meteen actie is ondernomen zodra de beelden opdoken.

Ryanair wilde in eerste instantie alleen maar kwijt dat de zaak bij de politie was gemeld.

De scheldpartij was op 19 oktober op het vliegveld van Barcelona, vlak voor vertrek naar Londen. Te zien is dat de man grove, racistische taal uitslaat tegen de vrouw.

Ryanair zegt nu dat het de beelden pas op 20 oktober laat op de avond heeft gezien, toen ze al rondgingen op sociale media. Daarna is het incident gerapporteerd aan de politie.
Ryanair heeft toen ook een mail en brief gestuurd aan het slachtoffer. "Wij tolereren dit soort gedrag niet en iedereen die zoiets doet, mag nooit meer met ons vliegen. Wij bieden onze oprechte excuses aan voor wat er gebeurd."

Standaardprocedure
Volgens Ryanair wist de bemanning dat er een woordenwisseling was tussen de twee passagiers, maar niet dat de man zich racistisch had uitgelaten. Dat bleek pas de volgende dag toen de video opdook.

"Omdat het personeel ervan uitging dat er sprake was van een meningsverschil tussen twee mensen, hebben ze de standaardprocedure gevolgd. Ze hebben de ruzie gesust en de vrouw heeft een andere stoel gekregen."

De scheldende man zei vanochtend op de Britse televisie dat hij geen racist is. Hij stelt dat hij een driftbui kreeg. Hij heeft de vrouw vandaag zijn excuses aangeboden, maar zij heeft ze niet geaccepteerd.
Waarom niet ? Dat vind ik dan ook weer niet zo netjes hoor. Ik blijf het allemaal maar vreemd vinden. Het is er niks duidelijker op geworden.
Dit soort zaken kunnen we voortaan mss beter gewoon maar negeren.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Spellchecker vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:16:11 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182754673
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:14 schreef deedeetee het volgende:
bron

[..]

Waarom niet ? Dat vind ik dan ook weer niet zo netjes hoor. Ik blijf het allemaal maar vreemd vinden. Het is er niks duidelijker op geworden.
Dit soort zaken kunnen we voortaan mss beter gewoon maar negeren.
Jij denkt dat jij je helemaal de huid vol laat schelden en als diegene dan een week later 'sorry' zegt, dat jij dat dan vriendelijk accepteert en de wereld is weer mooi?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182754695
Ik heb de video in kwestie gezien en wat mij betreft was het duidelijk dat deze meneer misschien last heeft van psychische problemen o.i.d.

Wat mij betreft ook niet een heel bijzonder incident en vind het nieuws wat opgeblazen. ;)

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2018 14:21:14 ]
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:31:05 #5
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182754914
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij denkt dat jij je helemaal de huid vol laat schelden en als diegene dan een week later 'sorry' zegt, dat jij dat dan vriendelijk accepteert en de wereld is weer mooi?
Nee de wereld is dan nog even lelijk maar :
De beide dames hebben het anders ook niet in stilte aangehoord hé ? Waar 2 vechten hebben ook 2 schuld.
Ik vind het gedrag van deze mevrouw nu ook laakbaar.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_182754930
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:14 schreef deedeetee het volgende:
bron

[..]

Waarom niet ? Dat vind ik dan ook weer niet zo netjes hoor. Ik blijf het allemaal maar vreemd vinden. Het is er niks duidelijker op geworden.
Dit soort zaken kunnen we voortaan mss beter gewoon maar negeren.
Ik als donkere vrouw zou die excuses ook zeker niet accepteren. Ik zou willen dat die specifieke persoon nooit meer tegen me sprak en zou vervolgens overgaan tot de orde van de dag

En dan maakt t ook totaal niet uit of ik de ruzie had uitgelokt of niet. Bepaalde grenzen moet je niet overgaan
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:32:33 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182754956
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:31 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik als donkere vrouw zou die excuses ook zeker niet accepteren. Ik zou willen dat die specifieke persoon nooit meer tegen me sprak en zou vervolgens overgaan tot de orde van de dag
Kleinzielig :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_182754979
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:32 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Kleinzielig :P
Dat interesseert me niks
pi_182755011
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:31 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik als donkere vrouw zou die excuses ook zeker niet accepteren. Ik zou willen dat die specifieke persoon nooit meer tegen me sprak en zou vervolgens overgaan tot de orde van de dag

En dan maakt t ook totaal niet uit of ik de ruzie had uitgelokt of niet. Bepaalde grenzen moet je niet overgaan
Het maakt me echt geen fuck uit of iemand me nou een lelijke k-mongool noemt of een lelijke blanke k-mongool. Als dat 'de grens' is.
pi_182755013
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:31 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik als donkere vrouw zou die excuses ook zeker niet accepteren. Ik zou willen dat die specifieke persoon nooit meer tegen me sprak en zou vervolgens overgaan tot de orde van de dag

En dan maakt t ook totaal niet uit of ik de ruzie had uitgelokt of niet. Bepaalde grenzen moet je niet overgaan
Maar ze had het dus wel uitgelokt?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:36:15 #11
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182755022
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:33 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Dat interesseert me niks
Gebrek aan goede manieren, precies waar die man van beschuldigd werd en waar hij nu zijn excuses voor aanbied.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_182755024
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:35 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Het maakt me echt geen fuck uit of iemand me nou een lelijke k-mongool noemt of een lelijke blanke k-mongool. Als dat 'de grens' is.
Bij k-mongool sla je ze al lens?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Moderator vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:38:04 #13
5428 crew  miss_sly
pi_182755047
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nee de wereld is dan nog even lelijk maar :
De beide dames hebben het anders ook niet in stilte aangehoord hé ? Waar 2 vechten hebben ook 2 schuld.
Ik vind het gedrag van deze mevrouw nu ook laakbaar.
Op het filmpje dat ik gezien heb, hoor ik weinig van de dame in kwestie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182755060
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:31 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik als donkere vrouw zou die excuses ook zeker niet accepteren. Ik zou willen dat die specifieke persoon nooit meer tegen me sprak en zou vervolgens overgaan tot de orde van de dag

En dan maakt t ook totaal niet uit of ik de ruzie had uitgelokt of niet. Bepaalde grenzen moet je niet overgaan
De kans dat die persoon ook nooit meer tegen haar zal spreken acht ik vrij groot, want ze zullen niet bij elkaar in de straat wonen, als ze uberhaupt al in hetzelfde land wonen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_182755069
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:36 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Bij k-mongool sla je ze al lens?
Nee, allebei niet. Maar ik bedoel je kan elkaar verschrikkelijke dingen toewensen, maar de grens is een huidskleurwoordje toevoegen? Dat is het meest verschrikkelijke? Erger dan alle ziektes etc? Ik vind dat wel een grappige 'grens'.
pi_182755072
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:35 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar ze had het dus wel uitgelokt?
Dat weet ik niet
  Moderator vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:39:37 #17
5428 crew  miss_sly
pi_182755075
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Gebrek aan goede manieren, precies waar die man van beschuldigd werd en waar hij nu zijn excuses voor aanbied.
Racistische tirades zijn meer dan "gebrek aan goede manieren".
Gebrek aan goede manieren is met open mond eten, geen dank je wel zeggen als je iets wordt aangereikt, de deur in iemands gezicht dicht laten klappen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182755109
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

De kans dat die persoon ook nooit meer tegen haar zal spreken acht ik vrij groot, want ze zullen niet bij elkaar in de straat wonen, als ze uberhaupt al in hetzelfde land wonen.
En dat zou voor mij prima zijn. Over tot de orde van de dag dus. Maar als die man zoals nu dus publiekelijk zijn excuses zou aanbieden en dat mij dan om een reactie wordt gevraagd —> dan zou mijn antwoord dus hetzelfde zijn als dat van die vrouw
pi_182755129
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Racistische tirades zijn meer dan "gebrek aan goede manieren".
Gebrek aan goede manieren is met open mond eten, geen dank je wel zeggen als je iets wordt aangereikt, de deur in iemands gezicht dicht laten klappen.
Hij heeft veel gescholden, maar racistische tirades herken ik niet in dat filmpje.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:41:44 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182755135
Nos weer met dat 'witte' :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_182755143
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:39 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Nee, allebei niet. Maar ik bedoel je kan elkaar verschrikkelijke dingen toewensen, maar de grens is een huidskleurwoordje toevoegen? Dat is het meest verschrikkelijke? Erger dan alle ziektes etc? Ik vind dat wel een grappige 'grens'.
Bij mijn weten hebben we het niet over die andere grenzen gehad toch? Ik praat over specifiek deze situatie
pi_182755168
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:42 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Bij mijn weten hebben we het niet over die andere grenzen gehad toch? Ik praat over specifiek deze situatie
Welke andere dingen die hij zei vond je niet zo erg dan?
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:44:08 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182755173
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nee de wereld is dan nog even lelijk maar :
De beide dames hebben het anders ook niet in stilte aangehoord hé ? Waar 2 vechten hebben ook 2 schuld.
Ik vind het gedrag van deze mevrouw nu ook laakbaar.
Voor zover ik begreep heeft hij zijn excuses niet aangeboden maar heeft hij gezegd dat hij geen racist is en alleen maar een driftbui kreeg. Hij heeft dus vooral excuses voor zichzelf gezocht :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:44:29 #24
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182755181
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Racistische tirades zijn meer dan "gebrek aan goede manieren".
Gebrek aan goede manieren is met open mond eten, geen dank je wel zeggen als je iets wordt aangereikt, de deur in iemands gezicht dicht laten klappen.
Ik zag t niet als een racistische tirade maar gewoon als een ordinaire ruzie tussen 3 mensen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:46:00 #25
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182755214
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Voor zover ik begreep heeft hij zijn excuses niet aangeboden maar heeft hij gezegd dat hij geen racist is en alleen maar een driftbui kreeg. Hij heeft dus vooral excuses voor zichzelf gezocht :P
Of je leest ff de OP

quote:
De scheldende man zei vanochtend op de Britse televisie dat hij geen racist is. Hij stelt dat hij een driftbui kreeg. Hij heeft de vrouw vandaag zijn excuses aangeboden, maar zij heeft ze niet geaccepteerd.
https://www.bbc.co.uk/news/amp/uk-england-essex-45988890
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_182755289
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:43 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Welke andere dingen die hij zei vond je niet zo erg dan?
Die waren ook erg, maar dat huidskleurtje maakt het persoonlijk. K-mongool en weet ik veel kan je tegen iedereen zeggen, hoewel ik het net als met die huidskleur nog een graadje grover zou vinden als je k-mongool tegen iemand met het syndroom van down zegt.

Je valt dan iemand in zijn diepste wezen aan. Dat vind ik eigenlijk onder alle omstandigheden los van elke context onacceptabel

En mensen die dat afdoen als “gebrek aan goede manieren” of “foutje, moet kunnen” of “ze zal het wel verdiend hebben”, daar denk ik dan het mijne van
pi_182755321
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:39 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Nee, allebei niet. Maar ik bedoel je kan elkaar verschrikkelijke dingen toewensen, maar de grens is een huidskleurwoordje toevoegen? Dat is het meest verschrikkelijke? Erger dan alle ziektes etc? Ik vind dat wel een grappige 'grens'.
Ja idioot eigenlijk, je mag alles roepen zoals k-lijer, t-lijer, maar als er bruine voor zet of zwarte, dan is de boot aan!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:52:07 #28
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182755379
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:49 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ja idioot eigenlijk, je mag alles roepen zoals k-lijer, t-lijer, maar als er bruine voor zet of zwarte, dan is de boot aan!
Want niemand vind blanke of witte een scheldwoord. In ieder geval trekken mensen met die huidskleur zich er weinig van aan. Da's toch eik wél apart.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:52:44 #29
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182755392
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij denkt dat jij je helemaal de huid vol laat schelden en als diegene dan een week later 'sorry' zegt, dat jij dat dan vriendelijk accepteert en de wereld is weer mooi?
Nee want hoe meer kwade mensen op de wereld hoe beter.. en daardoor krijg je alleen maar meer mensen die heel hard gaan krijsen..

Ideaal zo'n wereld..
Daarom schop ik ook elke Duitser in elkaar.. Want ik ben boos en hunnie zijn nazaten van... etc etc..Oh en excuses of niet.. dat is niet van belang
pi_182755393
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:49 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ja idioot eigenlijk, je mag alles roepen zoals k-lijer, t-lijer, maar als er bruine voor zet of zwarte, dan is de boot aan!
Of andere lichaamlijke kenmerken belachelijk maken als haarkleur, vetperentage, leeftijd. Maar het kleurtje is not done.
pi_182755473
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:52 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Of andere lichaamlijke kenmerken belachelijk maken als haarkleur, vetperentage, leeftijd. Maar het kleurtje is not done.
Misschien betekent dat gewoon dat mensen met een kleurtje lange tenen hebben!

Ik zie het al voor me....oom agent ...die man heeft me uitgescholden voor dik, vet wijf....antwoord: ja, maar u bent toch dik!

Oom agent, die man scheld me uit voor dikke zwarte!....

Agent: wie, wat... Waar is ie
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:58:16 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182755484
quote:
Nu.nl
quote:
Ryanair-passagier biedt excuses aan voor racistische tirade in vliegtuig

26 oktober 2018 11:18
Laatste update: 2 uur geleden



De man die eerder deze maand in een Ryanair-toestel een racistische scheldkanonnade hield tegen een bejaarde donkere medereizigster, heeft voor het eerst publiekelijk zijn excuses aangeboden. Hij deed dat in een interview op de Britse zender ITV.

"Ik ben op geen enkele manier een racist en het was op dat moment alleen maar een woedeaanval", zei de man.


Hij zei dat de vrouw niet reageerde toen hij haar vroeg of hij voor haar langs mocht naar de stoel bij het raampje. Daarop kreeg hij een woede-uitbarsting en noemde hij de 77-jarige vrouw onder meer een "lelijk zwart rotmens".

In dezelfde tv-uitzending zei het doelwit van de tirade, Delsie Gayle, dat ze de excuses niet kan aanvaarden. "Ik ben in mijn hele leven nog nooit zo beledigd", zei ze geëmotioneerd. De dochter van de vrouw zei eerder tegen The Huffington Post dat haar moeder last heeft van artritis, waardoor ze enige tijd nodig had om op te staan voor de man.

Het incident, dat door iemand werd gefilmd en op sociale media gepost, gebeurde op 19 oktober in een toestel dat zou gaan vliegen van Barcelona naar Londen Stansted.


Ook Ryanair heeft vrijdag gereageerd. De luchtvaartmaatschappij zegt pas een dag later van het incident te hebben gehoord maar het toen direct te hebben gemeld bij de politie.

Ook heeft ze meteen excuses aangeboden aan het slachtoffer. Ryanair ontkracht daarmee mediaberichten dat het bedrijf niet adequaat op het incident zou hebben gereageerd.

Volgens Ryanair heeft het Spaanse cabinepersoneel conform de regels ingegrepen en de vrouw op haar verzoek een andere stoel gegeven. Het personeel heeft op dat moment niet gehoord dat er racistische taal werd gebezigd, aldus Ryanair.

Door: ANP/NU.nl | Beeld: ANP
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_182755494
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:40 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

En dat zou voor mij prima zijn. Over tot de orde van de dag dus. Maar als die man zoals nu dus publiekelijk zijn excuses zou aanbieden en dat mij dan om een reactie wordt gevraagd —> dan zou mijn antwoord dus hetzelfde zijn als dat van die vrouw
Ach ja, ik kan je eigenlijk geen ongelijk geven. Ik denk dat ik ook zoiets zou hebben van val maar kapot met je excuses. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:01:58 #34
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182755547
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:31 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik als donkere vrouw zou die excuses ook zeker niet accepteren. Ik zou willen dat die specifieke persoon nooit meer tegen me sprak en zou vervolgens overgaan tot de orde van de dag

En dan maakt t ook totaal niet uit of ik de ruzie had uitgelokt of niet. Bepaalde grenzen moet je niet overgaan
Remi alleen op de wereld.. :')

Het feit dat JIJ dus alles mag doen (het uitlokken) en dan boos worden om een reactie, dat maakt je echt niet serieus te nemen.. :X

Ik als witte man (gek, dat is echt de eerste keer in mijn leven dat ik dat benoem _O- ) Kan prima accepteren dat nadat iemand zn boekje te buiten is gegaan, diegene netjes sorry komt zeggen.. (woorden doen me sowieso niet zo veel..)

Ik kan dan nog niet met diegene door 1 deur.. maar we zijn allemaal mens, en die soort staat erom bekend dat ze wel eens foutjes maken...

Maar blijkbaar is de ene meer mens dan de andere ofzo.. Oh en ik heb grijsgroene ogen..

[ Bericht 3% gewijzigd door Zolderkamer op 26-10-2018 15:10:55 ]
pi_182755657
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik zag t niet als een racistische tirade maar gewoon als een ordinaire ruzie tussen 3 mensen.
Ik zie het ook niet als een racist die tekeer gaat. Maar de man maakte een racistische opmerking, hij viel haar aan om haar huidskleur en dat is racisme. Dat het heel weinig zegt over de man voor de rest of dat andere mensen aangevallen worden om hun haarkleur maakt het niet ineens 'goed' of niet racistisch. Ik wil echt heel ver met de mensen meegaan die zeggen 'ja maar de racisme kaart wordt veel te snel getrokken' maar we moeten wel begrijpen dat als je iemand attakeert op zijn of haar huidskleur dat dit onder de noemer racisme geschaard kan worden omdat hij haar op dit moment alleen beoordeelde op haar huidskleur.
Het zegt echter niets over de man op zich, iedereen valt op zulke momenten anderen aan op de uiterlijke kenmerken van zijn tegenstander als de mevrouw rood haar had had hij haar een ginger bastard genoemd.
ijs_beer fan!
pi_182755659
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:01 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Remi alleen op de wereld.. :')
Ik als witte man (gek, dat is echt de eerste keer in mijn leven dat ik dat benoem _O- ) Kan prima accepteren dat nadat iemand zn boekje te buiten is gegaan, diegene netjes sorry komt zeggen.. (woorden doen me sowieso niet zo veel..)

Ik kan dan nog niet met diegene door 1 deur.. maar we zijn allemaal mens, en die soort staat erom bekend dat ze wel eens foutjes maken...

Maar blijkbaar is de ene meer mens dan de andere ofzo..
Jouw goed recht. Ik ben anders en accepteer niet van iedereen excuses. Voorbeelden van gedrag waarvan ik geen excuses zou accepteren:

- iemand die me verkracht
- iemand die mijn moeder/partner/broers/zussen vermoordt
- iemand die mij voor kankerhoer uitscheldt (al dan niet met zwart ervoor)
- schoolgenootjes die mijn dochter/zoon het leven zuur maken op school of blijven pesten

Moet er overigens bij zeggen dat ik nog nooit heb meegemaakt dat een bekend persoon mij voor kankerhoer heeft uitgemaakt. Ik weet niet hoe t zou gaan als ik niet meer met iemand zou spreken maar die persoon komt wel dagelijks in mijn omgeving
pi_182755674
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:57 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Misschien betekent dat gewoon dat mensen met een kleurtje lange tenen hebben!

Ik zie het al voor me....oom agent ...die man heeft me uitgescholden voor dik, vet wijf....antwoord: ja, maar u bent toch dik!

Oom agent, die man scheld me uit voor dikke zwarte!....

Agent: wie, wat... Waar is ie
Ik denk eerder dat het een tendens in de hele samenleving is, iedereen heeft te lange tenen. En niemand kan iets velen van een ander.
ijs_beer fan!
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:12:38 #38
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182755692
Een zwarte uitschelden voor zwart is het ergste wat je ze kan noemen, dat geeft toch wel het minderwaardigheidscomplex aan wat die soort heeft.
Wat is er gebeurd met "proud to be black" ;(
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:14:43 #39
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182755732
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:09 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Jouw goed recht. Ik ben anders en accepteer niet van iedereen excuses. Voorbeelden van gedrag waarvan ik geen excuses zou accepteren:

- iemand die me verkracht
- iemand die mijn moeder/partner/broers/zussen vermoordt
- iemand die mij voor kankerhoer uitscheldt (al dan niet met zwart ervoor)
- schoolgenootjes die mijn dochter/zoon het leven zuur maken op school of blijven pesten

Moet er overigens bij zeggen dat ik nog nooit heb meegemaakt dat een bekend persoon mij voor kankerhoer heeft uitgemaakt. Ik weet niet hoe t zou gaan als ik niet meer met iemand zou spreken maar die persoon komt wel dagelijks in mijn omgeving
Je schrijft net dat het niet uitmaakt of jij de uitlokker was... als iemand jou op een manier uitschold dat het racistisch was.

Dat is zo fout dat ik het niet eens kan verwoorden.. Meer heb ik er niet over te zeggen..
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:21:47 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182755846
“Ik doe als een racist, ik schreeuw als een racist. Maar ik bén geen racist. Ik word gewoon gauw kwaad om niks en dan scheld ik donkere vrouwen uit voor zwarte stoephoer. Heeft verder niks te betekenen!”
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_182755852
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:12 schreef Woelwater het volgende:
Een zwarte uitschelden voor zwart is het ergste wat je ze kan noemen, dat geeft toch wel het minderwaardigheidscomplex aan wat die soort heeft.
Wat is er gebeurd met "proud to be black" ;(
Het gaat meer om een soort respect naar je medemens. Je behoort gewoon met mensen te kunnen praten zonder dat hun huidskleur er iets toe doet.

Ik neem nooit huidskleur mee in een conversatie (of zelfs scheldpartij), maakt niet uit of het blank, zwart of geel is. En ik verwacht dus van iedereen die tot mij praat dat die dat ook niet doen. En anders kan je vertrekken. Of met iemand anders je conversatie voortzetten.

En dat heeft niets te maken met proud to be black, daar herken ik mezelf niet in. En ik deel die mening ook niet met zwarte mensen die zich wel zo voelen
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:23:43 #42
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182755876
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:22 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Het gaat meer om een soort respect naar je medemens. Je behoort gewoon met mensen te kunnen praten zonder dat hun huidskleur we iets toe doet.

Ik neem nooit huidskleur mee in een conversatie (of zelfs scheldpartij), maakt niet uit of het blank, zwart of geel is. En ik verwacht dus van iedereen die tot mij praat dat die dat ook niet doen. En anders kan je vertrekken. Of met iemand anders je conversatie voortzetten.

En dat heeft niets te maken met proud to be black, daar herken ik mezelf niet in.
_O-

Sorry.. Proest!

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:31 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik als donkere vrouw
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:25:49 #43
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182755912
Hij had waarschijnlijk Ambiant van dezelfde batch als Roseanne Barr.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182755944
@Zolderkamer: Nouja, dat zei ik meer om te illustreren dat ik haar gevoel erbij ergens wel snap.

Maar Hey, als je me op een woord wil vangen en het grotere geheel van wat ik bedoel niet wil zien, prima hoor. Dan heeft het ook niet veel zin om in ieder geval met jou de conversatie niet voort te zetten
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:31:31 #45
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182755996
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:27 schreef _Lily_ het volgende:
@Zolderkamer: Nouja, dat zei ik meer om te illustreren dat ik haar gevoel erbij ergens wel snap.

Maar Hey, als je me op een woord wil vangen en het grotere geheel van wat ik bedoel niet wil zien, prima hoor. Dan heeft het ook niet veel zin om in ieder geval met jou de conversatie niet voort te zetten
Ik zie het groter geheel heel goed.. En dat is nou precies waar het over gaat...

Als mevrouw een grote neus had.. dan was het: Hey muts met je grote neus!

Degene die zich veel te veel focust ben jij.. en als je daarom niet verder wil babbelen.. helemaal goed hoor.. :O
Oh en ik accepteer geen excuses natuurlijk he? :{w
pi_182756022
Wat ik bijv dan weer niet begrijp aan dit hele voorval is waarom ze bij een talkshow belanden.

Als ik haar was geweest zou ik daar niet komen opdagen. En wat die man daar deed weet ik ook niet. Huilerij van een soort ongemeende excuses? De enige reden dat hij excuses aanbiedt is omdat hij door de hele wereld verguisd is. En niet omdat hij het nou zo erg vindt dat hij die vrouw heeft beledigd. Ik kan dat niet serieus nemen
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:36:56 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182756086
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:14 schreef deedeetee het volgende:
bron

[..]

Waarom niet ? Dat vind ik dan ook weer niet zo netjes hoor. Ik blijf het allemaal maar vreemd vinden. Het is er niks duidelijker op geworden.
Dit soort zaken kunnen we voortaan mss beter gewoon maar negeren.
Je primaire reactie is dat je het niet netjes vindt dat zij zijn excuses niet accepteert?

Hij ontkent niet dat hij haar heeft lopen uitschelden, verklaart zijn absurde gedrag zelfs met een "woede aanval", maar het probleem is volgens jou vooral dat zij zijn excuses niet accepteert?

WTF? Het is dus prima mensen uit te schelden, daarbij zelfs discriminerende taal te gebruiken en als je daarna (na betrapt te zijn) maar "sorry" zegt is het allemaal weer goed en moet degene die door jou verrot gescholden is niet meer zeuren?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:39:19 #48
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182756118
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je primaire reactie is dat je het niet netjes vindt dat zij zijn excuses niet accepteert?

Hij ontkent niet dat hij haar heeft lopen uitschelden, verklaart zijn absurde gedrag zelfs met een "woede aanval", maar het probleem is volgens jou vooral dat zij zijn excuses niet accepteert?

WTF? Het is dus prima mensen uit te schelden, daarbij zelfs discriminerende taal te gebruiken en als je daarna (na betrapt te zijn) maar "sorry" zegt is het allemaal weer goed en moet degene die door jou verrot gescholden is niet meer zeuren?
Wat is dan de beste oplossing? Vijf stokslagen? Achter een auto aanslepen?
Een kernbom erop? Of 5 dagen naakt in de regen zetten?

Iemand gaat 1 moment uit zn bol.. vervolgens verontschuldigd hij zich..

Jezus.. boeie..
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:40:06 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182756130
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:35 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar ze had het dus wel uitgelokt?
Ja joh, zij haf uitgelokt dat die man een woede aanval kreeg doordat ze niet snel genoeg naar zijn believen opstond.
Nog effe...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:40:16 #50
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182756132
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:32 schreef _Lily_ het volgende:
En niet omdat hij het nou zo erg vindt dat hij die vrouw heeft beledigd. Ik kan dat niet serieus nemen
En dat vind ik dan weer raar.. Een scheldwoord wat hij er in een onbeheerst moment uitgooit is hij zwaar op afgerekend, maar zijn excuus aanbieden wat hij langer heeft kunnen overdenken neem je niet serieus.
Beter had je die twee dingen om kunnen draaien.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:41:48 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182756159
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:39 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Wat is dan de beste oplossing? Vijf stokslagen? Achter een auto aanslepen?
Een kernbom erop? Of 5 dagen naakt in de regen zetten?

Iemand gaat 1 moment uit zn bol.. vervolgens verontschuldigd hij zich..

Jezus.. boeie..
Het boeit je genoeg kennelijk.

Leuk dat ie uit z'n bol gaat, maar bij het uit z'n bol gaan heeft hij zich qua taalgebruik nog steeds te beheersen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:42:19 #52
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182756166
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het boeit je genoeg kennelijk.

Leuk dat ie uit z'n bol gaat, maar bij het uit z'n bol gaan heeft hij zich qua taalgebruik nog steeds te beheersen.
Ja en nu? Ik vroeg je iets schat..
pi_182756171
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het boeit je genoeg kennelijk.

Leuk dat ie uit z'n bol gaat, maar bij het uit z'n bol gaan heeft hij zich qua taalgebruik nog steeds te beheersen.
Maar wat is dan de beste oplossing?
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:47:40 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182756238
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:42 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar wat is dan de beste oplossing?
Wat wil je opgelost hebben? Excuses die zij wel accepteert?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:50:46 #55
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182756286
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat wil je opgelost hebben? Excuses die zij wel accepteert?
Boosheid van mensen die zich (al dan niet terecht) te kort gedaan voelen
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:52:38 #56
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182756322
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:50 schreef Zolderkamer het volgende:
Boosheid van mensen die zich te kort gedaan voelen
Wat lul je nou met “te kort gedaan voelen”?
Laffe goedprater.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_182756324
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat wil je opgelost hebben? Excuses die zij wel accepteert?
Jij schiet uit je slof om een reactie dus ik was benieuwd wat je dan een normale gang van zaken vindt na zo'n voorgeval.

Meestal na een paar dagen en alles is bedaard en iemand biedt zijn of haar excuses aan en zegt dat hij driftig was dan toon je je de grotere persoon en accepteer je die. Of niet. Maar ik zie niet in wat die man na de scheldpartij nou anders had moeten doen.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:53:10 #58
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182756331
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat lul je nou met “te kort gedaan voelen”?
Laffe goedprater.
Nou die van mij is maar 17cm..
pi_182756332
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:52 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Jij schiet uit je slof om een reactie dus ik was benieuwd wat je dan een normale gang van zaken vindt na zo'n voorgeval.

Meestal na een paar dagen en alles is bedaard en iemand biedt zijn of haar excuses aan en zegt dat hij driftig was dan toon je je de grotere persoon en accepteer je die. Of niet. Maar ik zie niet in wat die man na de scheldpartij nou anders had moeten doen.
Dat is toch precies wat er nu gebeurt?
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:53:54 #60
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182756345
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:52 schreef TheJanitor het volgende:
Meestal na een paar dagen en alles is bedaard en iemand biedt zijn of haar excuses aan en zegt dat hij driftig was dan toon je je de grotere persoon en accepteer je die. Of niet. Maar ik zie niet in wat die man na de scheldpartij nou anders had moeten doen.
In zʼn lullige hoekje blijven zitten en zich schamen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_182756383
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:40 schreef Woelwater het volgende:

[..]

En dat vind ik dan weer raar.. Een scheldwoord wat hij er in een onbeheerst moment uitgooit is hij zwaar op afgerekend, maar zijn excuus aanbieden wat hij langer heeft kunnen overdenken neem je niet serieus.
Beter had je die twee dingen om kunnen draaien.
Ja dat is dan ook wel weer zo

Dit hele gebeuren brengt ook niet het beste in mij naar boven ;-) ik denk bijv ook dat Ryanair die man nu uit hun toestellen weert omdat ze wereldwijd zijn aangesproken en niet omdat ze het racisme zo erg vinden. Waarbij die man dan daar weer de dupe van is.

Maar eigenlijk weet je inderdaad niet hoe het zit en moeten we niet te snel veroordelen
pi_182756386
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:53 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat is toch precies wat er nu gebeurt?
Ja en dan zijn er mensen die dat jammer vinden. Dat die vrouw niet de grotere persoon kan zijn. Wat ik ook snap. En leandra werd daar boos om, wat ik niet snapte.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:57:17 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182756400
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:52 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Jij schiet uit je slof om een reactie dus ik was benieuwd wat je dan een normale gang van zaken vindt na zo'n voorgeval.

Meestal na een paar dagen en alles is bedaard en iemand biedt zijn of haar excuses aan en zegt dat hij driftig was dan toon je je de grotere persoon en accepteer je die. Of niet. Maar ik zie niet in wat die man na de scheldpartij nou anders had moeten doen.
Ik schiet uit mijn slof? Werkelijk?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182756428
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik schiet uit mijn slof? Werkelijk?
Scheurt uit je panty dan.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:01:59 #65
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182756484
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:56 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ja dat is dan ook wel weer zo

Dit hele gebeuren brengt ook niet het beste in mij naar boven ;-) ik denk bijv ook dat Ryanair die man nu uit hun toestellen weert omdat ze wereldwijd zijn aangesproken en niet omdat ze het racisme zo erg vinden. Waarbij die man dan daar weer de dupe van is.

Maar eigenlijk weet je inderdaad niet hoe het zit en moeten we niet te snel veroordelen
Tof dat je toch wel kunt relativeren.. O+
pi_182756529
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:56 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ja en dan zijn er mensen die dat jammer vinden. Dat die vrouw niet de grotere persoon kan zijn. Wat ik ook snap. En leandra werd daar boos om, wat ik niet snapte.
Ligt er aan hoe je 'jammer' bedoelt. In verwijtende zin vind ik dat onterecht. En daar lijkt het bij TS wel weer op. 'Jammer dat deze vrouw moeilijk doet over een racistische uiting'.

Maar jammer in de zin van 'jammer dat die vrouw zich blijkbaar nog zo ontdaan voelt dat ze zijn excuses (nog) niet kan of wil accepteren', dikke prima.

Iets wat mevrouw zelf trouwens ook aangeeft:

quote:
"I don't think so. You must forget and forgive but it's going to take a long time for me to get over what he has done to me."
"Pools are perfect for holding water"
pi_182756538
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:48 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Die waren ook erg, maar dat huidskleurtje maakt het persoonlijk.
Zie hier wat er mis is in deze maatschappij.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182756558
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:39 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Nee, allebei niet. Maar ik bedoel je kan elkaar verschrikkelijke dingen toewensen, maar de grens is een huidskleurwoordje toevoegen? Dat is het meest verschrikkelijke? Erger dan alle ziektes etc? Ik vind dat wel een grappige 'grens'.
Dit.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:09:15 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182756593
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:58 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Scheurt uit je panty dan.
Ah, het lekker zo gaan spelen... eens kijken hoe snel jij het een probleem zou vinden als je een blank chauvinistisch nazi-varken genoemd zou worden.

Niet dat ik je dat noem, of dat ik zeg dat je dat bent, maar kennelijk is de grens een huidskleurwoordje toevoegen, dan zal het toevoegen van een politieke voorkeur of een dier ook geen probleem zijn toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182756644
quote:
"I probably lost my temper a bit and ordered her to get up," he said.

"I'm not a racist person by any means and it's just a fit of temper at the time, I think.

"I apologise for all the distress you've had there and since."

https://www.bbc.co.uk/news/amp/uk-england-essex-45988890
Filmpje met zijn excuses: https://www.theguardian.c(...)ade-apologises-video

'Sorry dat jij dat doorgemaakt hebt' is dan ook gewoon een waardeloze vorm van excuses maken voor je eigen handelen. En niet eens durven erkennen dat je inderdaad een racistische uiting maakte helpt ook niet echt bij het overtuigen dat je toch echt geen racistisch persoon bent.

Als ik die vrouw was had ik zijn excuses ook niet geaccepteerd.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182756975
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, het lekker zo gaan spelen... eens kijken hoe snel jij het een probleem zou vinden als je een blank chauvinistisch nazi-varken genoemd zou worden.

Niet dat ik je dat noem, of dat ik zeg dat je dat bent, maar kennelijk is de grens een huidskleurwoordje toevoegen, dan zal het toevoegen van een politieke voorkeur of een dier ook geen probleem zijn toch?
Het wordt je allemaal even te veel zie ik. Kom maar terug als je bedaard bent.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:37:43 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182757037
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:33 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Het wordt je allemaal even te veel zie ik. Kom maar terug als je bedaard bent.
Goedzo jongen, geen argumenten maar alleen maar doorgaan met je patronizing shit.
Vervelend voor je, dat een discussie te moeilijk is en dat je niet verder komt dan neerbuigende one-liners.
Succes daarmee ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:39:47 #73
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182757065
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je primaire reactie is dat je het niet netjes vindt dat zij zijn excuses niet accepteert?

Hij ontkent niet dat hij haar heeft lopen uitschelden, verklaart zijn absurde gedrag zelfs met een "woede aanval", maar het probleem is volgens jou vooral dat zij zijn excuses niet accepteert?

WTF? Het is dus prima mensen uit te schelden, daarbij zelfs discriminerende taal te gebruiken en als je daarna (na betrapt te zijn) maar "sorry" zegt is het allemaal weer goed en moet degene die door jou verrot gescholden is niet meer zeuren?
Dat zegt hij toch niet ? Dat maak jij er van net zoals jij de hele zaak maar van 1 kant wilt zien. De dames hielden óók niet hun mond. Maar dat maakt niet uit ? Hij moest zich het geschreeuw van de dochter maar laten welgevallen ? Het heeft dus volgens jou geen nut om excuses te maken want de andere/zwarte partij is gekwetst en dus is hoeven ze dat niet te accepteren. Echt...... Da dames zijn zwart en hij een lompe blanke blank gewoon altijd heulemaal fout en blijft dat. Wat wil je dan ? Zijn hoofd op een dienblad ?
Van racisme gesproken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:45:41 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182757150
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:39 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch niet ? Dat maak jij er van net zoals jij de hele zaak maar van 1 kant wilt zien. De dames hielden óók niet hun mond. Maar dat maakt niet uit ? Hij moest zich het geschreeuw van de dochter maar laten welgevallen ? Het heeft dus volgens jou geen nut om excuses te maken want de andere/zwarte partij is gekwetst en dus is hoeven ze dat niet te accepteren. Echt...... Da dames zijn zwart en hij een lompe blanke blank gewoon altijd heulemaal fout en blijft dat. Wat wil je dan ? Zijn hoofd op een dienblad ?
Van racisme gesproken.
Ik wil maar één kant zien? Hij heeft haar "ugly black bastard" genoemd.
Hij ontkent ook niet dat hij dat gezegd heeft, en dat is simpelweg een racistische uitspraak.

Hij ontkent wel dat hij een racist is, maar op een of andere manier heeft hij in zijn woede-aanval toch racistisch lopen schelden, en de excuses die hij maakt lijken niet echt gebaseerd op oprechte spijt van zijn uitspraken, laat staan van spijt dat hij dat soort dingen idd kennelijk maar uitspuwt tijdens een woede-aanval.

En verwijt je mij nu racisme omdat jij bedenkt dat ik zijn hoofd op een dienblad zou willen zien?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182757207
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

In zʼn lullige hoekje blijven zitten en zich schamen.
Als het andersom was geweest was jij de grootste goedprater geweest, dus nu niet zo schijnheilig spelen hè...
pi_182757296
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:57 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Misschien betekent dat gewoon dat mensen met een kleurtje lange tenen hebben!

Ik zie het al voor me....oom agent ...die man heeft me uitgescholden voor dik, vet wijf....antwoord: ja, maar u bent toch dik!

Oom agent, die man scheld me uit voor dikke zwarte!....

Agent: wie, wat... Waar is ie
Juist dit dus.
pi_182757507
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:21 schreef Ringo het volgende:
“Ik doe als een racist, ik schreeuw als een racist. Maar ik bén geen racist. Ik word gewoon gauw kwaad om niks en dan scheld ik donkere vrouwen uit voor zwarte stoephoer. Heeft verder niks te betekenen!”
:D Als zwarte man zijnde vind ik dit leuk!
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:37:19 #78
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182758106
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik wil maar één kant zien? Hij heeft haar "ugly black bastard" genoemd.
Hij ontkent ook niet dat hij dat gezegd heeft, en dat is simpelweg een racistische uitspraak.

Hij ontkent wel dat hij een racist is, maar op een of andere manier heeft hij in zijn woede-aanval toch racistisch lopen schelden, en de excuses die hij maakt lijken niet echt gebaseerd op oprechte spijt van zijn uitspraken, laat staan van spijt dat hij dat soort dingen idd kennelijk maar uitspuwt tijdens een woede-aanval.

En verwijt je mij nu racisme omdat jij bedenkt dat ik zijn hoofd op een dienblad zou willen zien?
Nee dat doe ik niet, jouw probleem is dat je de ergste dingen denkt over mensen. Die man heeft haar uitgescholden. So what ? Ze is lelijk, ze is zwart( nou ja bruin, duidelijk flink gemengd bloed) en of ze een bastaard is weet ik niet. Ik kan er ook niet mee zitten. Maakt mij niks uit of mensen wettelijk geboren zijn.



Als ik de dames zo bekijk dan zie ik ontkroesde en gebleekte haren. Ik vraag me dan ook af of hun probleem is dat ze niet zwart willen zijn ? Mss schamen ze zich er voor ? :P
Echt dat overdreven en opgeklopte gejank over racisme hangt mij zó de keel uit.

Tjeezus dan ben je uitgescholden...... goh dat zal haar in haar lange leven vast vaker zijn overkomen..... mja nu kun je eens fijn uitgebreid je gram halen. Dat is natuurlijk wel een buitenkansje. En jij trapt er nog in ook. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:39:16 #79
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182758132
Dat is gewoon Bill Cosby man.. :D
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:43:42 #80
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182758221
Dit topicverloop :') .

Priceless kansloos.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182758371
Vuile slet, beetje beledigd worden om haar afkomst en geen simpele 'tja, ik was gewoon boos' accepteren. :')
1 + 1 = blauw
pi_182758459
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 17:37 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nee dat doe ik niet, jouw probleem is dat je de ergste dingen denkt over mensen. Die man heeft haar uitgescholden. So what ? Ze is lelijk, ze is zwart( nou ja bruin, duidelijk flink gemengd bloed) en of ze een bastaard is weet ik niet. Ik kan er ook niet mee zitten. Maakt mij niks uit of mensen wettelijk geboren zijn.

[ afbeelding ]

Als ik de dames zo bekijk dan zie ik ontkroesde en gebleekte haren. Ik vraag me dan ook af of hun probleem is dat ze niet zwart willen zijn ? Mss schamen ze zich er voor ? :P
Echt dat overdreven en opgeklopte gejank over racisme hangt mij zó de keel uit.

Tjeezus dan ben je uitgescholden...... goh dat zal haar in haar lange leven vast vaker zijn overkomen..... mja nu kun je eens fijn uitgebreid je gram halen. Dat is natuurlijk wel een buitenkansje. En jij trapt er nog in ook. :D
Een racistische uitspraak doen terwijl je racisme veroordeelt. Knap hoor. :D
1 + 1 = blauw
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:08:11 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182758672
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 17:37 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nee dat doe ik niet, jouw probleem is dat je de ergste dingen denkt over mensen. Die man heeft haar uitgescholden. So what ? Ze is lelijk, ze is zwart( nou ja bruin, duidelijk flink gemengd bloed) en of ze een bastaard is weet ik niet. Ik kan er ook niet mee zitten. Maakt mij niks uit of mensen wettelijk geboren zijn.

[ afbeelding ]

Als ik de dames zo bekijk dan zie ik ontkroesde en gebleekte haren. Ik vraag me dan ook af of hun probleem is dat ze niet zwart willen zijn ? Mss schamen ze zich er voor ? :P
Echt dat overdreven en opgeklopte gejank over racisme hangt mij zó de keel uit.

Tjeezus dan ben je uitgescholden...... goh dat zal haar in haar lange leven vast vaker zijn overkomen..... mja nu kun je eens fijn uitgebreid je gram halen. Dat is natuurlijk wel een buitenkansje. En jij trapt er nog in ook. :D
Oh.... het is hun eigen schuld dat ze beledigd zijn dus? Wow.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182758695
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 17:37 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nee dat doe ik niet, jouw probleem is dat je de ergste dingen denkt over mensen. Die man heeft haar uitgescholden. So what ? Ze is lelijk, ze is zwart( nou ja bruin, duidelijk flink gemengd bloed) en of ze een bastaard is weet ik niet. Ik kan er ook niet mee zitten. Maakt mij niks uit of mensen wettelijk geboren zijn.

[ afbeelding ]

Als ik de dames zo bekijk dan zie ik ontkroesde en gebleekte haren. Ik vraag me dan ook af of hun probleem is dat ze niet zwart willen zijn ? Mss schamen ze zich er voor ? :P
Echt dat overdreven en opgeklopte gejank over racisme hangt mij zó de keel uit.

Tjeezus dan ben je uitgescholden...... goh dat zal haar in haar lange leven vast vaker zijn overkomen..... mja nu kun je eens fijn uitgebreid je gram halen. Dat is natuurlijk wel een buitenkansje. En jij trapt er nog in ook. :D
Pffff... eindelijk een normale reactie. Zeg ik als zwarte man dus kun je nagaan. De man in kwestie had gewoon een zware dag gehad. Dan heb je soms een kort lontje. En dan moet je blijkbaar ook nog vliegen met de kutste maatschappij der kutmaatschappijen. Is allemaal niet leuk. Maar die dingen gebeuren. Geen big deal allemaal. Wel is het goed dat we weer eens zien hoe de Ryanairs er niets van kunnen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182758773
Ryanair *O* _O_

O'Leary _O_
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:42:12 #86
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182759161
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 18:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Pffff... eindelijk een normale reactie. Zeg ik als zwarte man dus kun je nagaan. De man in kwestie had gewoon een zware dag gehad. Dan heb je soms een kort lontje. En dan moet je blijkbaar ook nog vliegen met de kutste maatschappij der kutmaatschappijen. Is allemaal niet leuk. Maar die dingen gebeuren. Geen big deal allemaal. Wel is het goed dat we weer eens zien hoe de Ryanairs er niets van kunnen.
Ha dat denk ik nu ook : eindelijk eens een normale reactie. Ik ben zelf ook niet echt blank. Kom uit een gezin met gemengd bloed dus kinderen met verschillende kleurtjes.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:44:28 #87
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182759201
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 18:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh.... het is hun eigen schuld dat ze beledigd zijn dus? Wow.
Daar ga je weer...... aan jou verspil ik geen energie meer. Jij leest niet, jij hebt gewoon je (voor)oordeel al klaar. :W
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:47:09 #88
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182759252
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 17:56 schreef Kamina het volgende:

[..]

Een racistische uitspraak doen terwijl je racisme veroordeelt. Knap hoor. :D
LOL wat voor racistische uitspraak van mij las je dan ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_182759426
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 17:37 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nee dat doe ik niet, jouw probleem is dat je de ergste dingen denkt over mensen. Die man heeft haar uitgescholden. So what ? Ze is lelijk, ze is zwart( nou ja bruin, duidelijk flink gemengd bloed) en of ze een bastaard is weet ik niet. Ik kan er ook niet mee zitten. Maakt mij niks uit of mensen wettelijk geboren zijn.

[ afbeelding ]

Als ik de dames zo bekijk dan zie ik ontkroesde en gebleekte haren. Ik vraag me dan ook af of hun probleem is dat ze niet zwart willen zijn ? Mss schamen ze zich er voor ? :P
Echt dat overdreven en opgeklopte gejank over racisme hangt mij zó de keel uit.

Tjeezus dan ben je uitgescholden...... goh dat zal haar in haar lange leven vast vaker zijn overkomen..... mja nu kun je eens fijn uitgebreid je gram halen. Dat is natuurlijk wel een buitenkansje. En jij trapt er nog in ook. :D
Man man man man man man...
pi_182759437
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 18:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Daar ga je weer...... aan jou verspil ik geen energie meer. Jij leest niet, jij hebt gewoon je (voor)oordeel al klaar. :W
Dus mevrouw blondeert haar haar en jij beweert dat ze daarom sprake heeft van een minderwaardigheidscomplex maar dat is geen vooroordeel. Nee, ok dan.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:47:52 #91
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182761700
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:14 schreef deedeetee het volgende:
bron

[..]

Waarom niet ? Dat vind ik dan ook weer niet zo netjes hoor. Ik blijf het allemaal maar vreemd vinden. Het is er niks duidelijker op geworden.
Dit soort zaken kunnen we voortaan mss beter gewoon maar negeren.
Ze zal wel een berg geld willen?
pi_182762078
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 18:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus mevrouw blondeert haar haar en jij beweert dat ze daarom sprake heeft van een minderwaardigheidscomplex maar dat is geen vooroordeel. Nee, ok dan.
Tja, als je als neger je haar blondeert ben je nou eenmaal een racist aldus links.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:08:11 #93
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182762092
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:45 schreef Leandra het volgende:
Ik wil maar één kant zien? Hij heeft haar "ugly black bastard" genoemd.
Hij ontkent ook niet dat hij dat gezegd heeft, en dat is simpelweg een racistische uitspraak.
Maar heeft ie dat ook echt gezegd, of ontkent ie het enkel niet dus moet ie dat wel gezegd hebben?

Ik hoor het er nog steeds niet in namelijk.. al dacht ik eerder dat ik het wel hoorde. En toen weer niet, en weer niet, en weer niet.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:10:21 #94
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182762142
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 17:52 schreef Kamina het volgende:
Vuile slet, beetje beledigd worden om haar afkomst en geen simpele 'tja, ik was gewoon boos' accepteren. :')
Weet je wat ik apart vind. De volgorde.

ugly cunt
ugly cow
'ugly black bastard'.

En dan alleen maar lullen over het vermeende 'black' of 'black bastard', wat ik overigens niet hoor, maar dat terzijde.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kamelenteen op 26-10-2018 21:43:02 ]
pi_182762353
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:08 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Maar heeft ie dat ook echt gezegd, of ontkent ie het enkel niet dus moet ie dat wel gezegd hebben?

Ik hoor het er nog steeds niet in namelijk.. al dacht ik eerder dat ik het wel hoorde. En toen weer niet, en weer niet, en weer niet.
Ik ook niet. En het wordt 'm ook niet gevraagd. Alleen of hij spijt heeft van wat hij gezegd heeft. Niet dat het relevant is, want als hij zou zeggen dat het blasted was en niet black geloven mensen 'm toch niet. Kunnen ze zich weer lekker moreel superieur voelen als ze het opnemen voor dat arme vrouwtje, puur vanwege haar huidskleur. Stelletje racisten.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:25:57 #96
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182762423
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:21 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik ook niet. En het wordt 'm ook niet gevraagd. Alleen of hij spijt heeft van wat hij gezegd heeft. Niet dat het relevant is, want als hij zou zeggen dat het blasted was en niet black geloven mensen 'm toch niet. Kunnen ze zich weer lekker moreel superieur voelen als ze het opnemen voor dat arme vrouwtje, puur vanwege haar huidskleur. Stelletje racisten.
Hoe meer ik naar luister, lijk ik te horen 'ugly blessist (???) fasten'd ' maar hoe ik ook luister, ik hoor geen 'black bastard'.

Maar ik ben wit, dus zal dat wel horen vanwege mn witheid :D Ofzo.

De petitie gaat hard: https://www.change.org/p/(...)abuse-on-your-flight Waarom is er nog geen crowdfund voor die vrouw?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kamelenteen op 26-10-2018 21:45:53 ]
pi_182762504
De inhoud van dit topic wordt echt steeds zieliger en belachelijker. Grotendeels door TS zelf
pi_182763944
Zou die man ook excuses hebben aangeboden als dat filmpje niet bestond? Of zou hij eigenlijk wel blij zijn dat hij niet naast die vrouw hoefde te zitten? Komt op mij heel erg over als excuses om z'n eigen imago te redden. Snap wel dat die vrouw daar geen zin in heeft.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:53:41 #99
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_182764131
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

De beide dames hebben het anders ook niet in stilte aangehoord hé ? Waar 2 vechten hebben ook 2 schuld.
Lul toch niet zo slap met dit soort domme dooddoeners :N

De man zat gewoon fout. Heeft hij nu ook toegegeven. Alleen wel erg jammer dat dit niet geaccepteerd is. Je kan niet eeuwig boos blijven.
Krekker is de bom!
pi_182764163
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:14 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je schrijft net dat het niet uitmaakt of jij de uitlokker was... als iemand jou op een manier uitschold dat het racistisch was.

Dat is zo fout dat ik het niet eens kan verwoorden.. Meer heb ik er niet over te zeggen..
Ach man, wat een gelul.
Maakt dropkrullen mogelijk.
pi_182764273
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:27 schreef _Lily_ het volgende:
@Zolderkamer: Nouja, dat zei ik meer om te illustreren dat ik haar gevoel erbij ergens wel snap.

Maar Hey, als je me op een woord wil vangen en het grotere geheel van wat ik bedoel niet wil zien, prima hoor. Dan heeft het ook niet veel zin om in ieder geval met jou de conversatie niet voort te zetten
Ik zou daar niet eens meer op reageren. Zolderkamerautist is er zo een die het racisme vindt als een niet-wit persoon aangeeft dat hij/zij racistisch bejegend is. Het liefst doet hij alsof racisme niet bestaat. Het is een kinderachtige manier van de discussie doodgooien om niet open te hoeven staan voor de ander en kritisch naar zichzelf te kijken. Lekker laten gaan.
Maakt dropkrullen mogelijk.
pi_182764484
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja joh, zij haf uitgelokt dat die man een woede aanval kreeg doordat ze niet snel genoeg naar zijn believen opstond.
Nog effe...
Nou ja ik begrijp dat het voor hem onmogelijk was om zelfs maar bij zijn zitplaats te komen, heeft ze al uitgelegd waarom ze gewoon bleef zitten?

Ik bedoel maar, het zijn aangewezen zitplaatsen dus het is gewoon beleefd om even op te staan zodat iemand er langs kan! Het lijkt me als je je zo egoistisch opstelt, zo van..ik zit hier en dat jij er langs wil wat kan mij dat schelen, is wel iemand kwaad maken....waarom in godsnaam dit gedrag?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182765021
En dan nog een beetje uitlokken ook dmv racial appropriation met haar geblondeerde haren.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:42:31 #104
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182765086
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 22:53 schreef KreKkeR het volgende:
Je kan niet eeuwig boos blijven.
Wel als je voorouders als slaaf zijn gebruikt.
pi_182768319
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 23:42 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Wel als je voorouders als slaaf zijn gebruikt.
De mijne (rechtstreekse lijn) staan nog in de oude slavenregisters (archieven) in den haag :D. Ben ze zelf gaan bekijken
pi_182768455
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 06:48 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

De mijne (rechtstreekse lijn) staan nog in de oude slavenregisters (archieven) in den haag :D. Ben ze zelf gaan bekijken
Goed dat jij je daar niet door laat weerhouden om een gelukkig leven te leiden.
pi_182768515
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 23:09 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nou ja ik begrijp dat het voor hem onmogelijk was om zelfs maar bij zijn zitplaats te komen, heeft ze al uitgelegd waarom ze gewoon bleef zitten?

Ik bedoel maar, het zijn aangewezen zitplaatsen dus het is gewoon beleefd om even op te staan zodat iemand er langs kan! Het lijkt me als je je zo egoistisch opstelt, zo van..ik zit hier en dat jij er langs wil wat kan mij dat schelen, is wel iemand kwaad maken....waarom in godsnaam dit gedrag?
Volgens mij is mevrouw een bejaarde dame die zich zonder problemen probeerde te verplaatsen, maar met het tempo dat je van iemand van haar leeftijd mag verwachten.
1 + 1 = blauw
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:07:57 #108
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182770210
Oeps mijn man zaagde daarnet de poten onder mijn stoel uit. Hij werkt al jaren voornamelijk in t VK en is dus dus zeer bekend met t taalgebruik daar. Toen ik hem het fragment liet horen en vroeg wat de man volgens hem zei, was zijn reactie meteen :
Hij zegt *ugly black bastard * kijk dat is nou een gewone engelse racist. Daar ( in t VK ) heb er veel van dat soort. Dat scheld idd zo, je hoort t daar heel vaak. Aan de excuses heeft manlief ook geen boodschap, Niet geloofwaardig volgens hem. -O-

Maar verder is t sop de kool niet waard. Volgens mijn man. Dat soort scheldpartijen zijn schering en inslag en tis onzin dat deze mevrouw nog nooit eerder zoiets heeft meegemaakt. Heibel met hoop gescheld tussen blanken en zwarten zijn in de VK de gewoonste zaak van de wereld. Beide partijen zijn hier erg goed in.
Tsja en daar sta ik dan nu....... >:)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_182771781
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 23:09 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nou ja ik begrijp dat het voor hem onmogelijk was om zelfs maar bij zijn zitplaats te komen, heeft ze al uitgelegd waarom ze gewoon bleef zitten?

Ik bedoel maar, het zijn aangewezen zitplaatsen dus het is gewoon beleefd om even op te staan zodat iemand er langs kan! Het lijkt me als je je zo egoistisch opstelt, zo van..ik zit hier en dat jij er langs wil wat kan mij dat schelen, is wel iemand kwaad maken....waarom in godsnaam dit gedrag?
En weer eentje die de boel weer zodanig probeert te verdraaien dat het maar vooral niet de schuld is van de man die de racistische opmerking maakte.

Artritis. Daarom stond ze niet vliegensvlug op. Nu is dat inderdaad iets wat je niet aan iemand af kan zien. Maar als men een oude vrouw ziet zitten die niet makkelijk op staat, gaan de meeste normale mensen er voor het gemak van uit dat die persoon moeite heeft met opstaan. Want oud.

Baby's poepen. Honden blaffen. Oude mensen hebben moeite met opstaan.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:07:44 #110
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182772462
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 22:45 schreef Polenbatser het volgende:
Zou die man ook excuses hebben aangeboden als dat filmpje niet bestond? Of zou hij eigenlijk wel blij zijn dat hij niet naast die vrouw hoefde te zitten? Komt op mij heel erg over als excuses om z'n eigen imago te redden. Snap wel dat die vrouw daar geen zin in heeft.
Dan had ie geen reden om excuses aan te bieden. Hij zou die vrouw toch nooit meer tegenkomen en evenmin zou ie dr gegevens kunnne achterhalen om zn excuses aan te bieden.
pi_182772516
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 14:07 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Dan had ie geen reden om excuses aan te bieden. Hij zou die vrouw toch nooit meer tegenkomen en evenmin zou ie dr gegevens kunnne achterhalen om zn excuses aan te bieden.
Maar dat staat in de post die je citeert, dat dat niet z'n motief was.
pi_182772840
RyanAir heeft pas achteraf actie ondernomen. Op zich wel de juiste actie - de man mag nooit meer met RyanAir vliegen - maar wel te laat. Het is spijtig dat het personeel in het vliegtuig niet sneller de werkelijke toedracht in de gaten had, cq. dat andere passagiers hen vertelden wat de man had uitgekraamd.

De man is uiteraard wél een racist, ook al ontkent hij dat zelf.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:59:47 #113
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182781036
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 14:40 schreef Elfletterig het volgende:
RyanAir heeft pas achteraf actie ondernomen. Op zich wel de juiste actie - de man mag nooit meer met RyanAir vliegen - maar wel te laat. Het is spijtig dat het personeel in het vliegtuig niet sneller de werkelijke toedracht in de gaten had, cq. dat andere passagiers hen vertelden wat de man had uitgekraamd.

De man is uiteraard wél een racist, ook al ontkent hij dat zelf.
Natuurlijk is ide man een racist. Iets verkeerds zeggen tegen een donkergekleurde man of vrouw is tegenwoordig al genoeg om de racismekaart te trekken en om neergezet te worden als racist. IK ben ook racist :Y al zal ik mn donkergekleurde buren gelijk behandelen als ieder ander, maar dat zijn dan gelukkig geen tokkie. Wel kutkinderen geweest, maar inmiddels keurige jongens geworden.

Een voorbeeld: ik meen me te herinneren te hebben gelezen dat de mevrouw tegen de man een opmerking terug maakte met dat de man stonk. Nou, als de man dat tegen haar hard gezegd, dan had de pleuris helemaal uitgebroken. En dat is dus precies wat ik bedoel: die witte man/vrouw is altijd de racist, zodra ie iets niet liefs zegt tegen een donkere man/vrouw tegenwoordig.

Ryanair heeft naar mijn idee prima gehandeld. Moet het bedrijf bij elk incidentje aan boord dan een kant kiezen en excuses aanbieden? Het gezeik was opgehouden toen mevrouw verplaatst werd, wat de makkelijkste en snelste oplossing was in dit geval.

Enige wat wel slim had geweest, was dat Ryanair na afloop een berichtje rondom de gecreerde ophef naar buiten had gebracht. Iets als 'We betreuren het incident dat plaats heeft gevonden. De man is niet meer welkom om met Ryanair te vliegen'.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kamelenteen op 27-10-2018 22:34:51 ]
pi_182802293
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 21:59 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Een voorbeeld: ik meen me te herinneren te hebben gelezen dat de mevrouw tegen de man een opmerking terug maakte met dat de man stonk. Nou, als de man dat tegen haar hard gezegd, dan had de pleuris helemaal uitgebroken. En dat is dus precies wat ik bedoel: die witte man/vrouw is altijd de racist, zodra ie iets niet liefs zegt tegen een donkere man/vrouw tegenwoordig.

Dat is natuurlijk niets meer dan een aanname. Vind dat eigenlijk niets meer dan onterecht gehuil van blanke mensen, net zo erg als onterecht gehuil van gekleurde mensen die racisme roepen als ze bijv een boete krijgen
  zondag 28 oktober 2018 @ 21:13:20 #115
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182802533
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 21:07 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niets meer dan een aanname. Vind dat eigenlijk niets meer dan onterecht gehuil van blanke mensen, net zo erg als onterecht gehuil van gekleurde mensen die racisme roepen als ze bijv een boete krijgen
Et voila!
'The woman can be heard telling the man he stinks and needs a wash, before asking to be moved so she can sit next to her daughter.'

Bron: https://www.theguardian.c(...)ticism-over-inaction

Pleuris breekt natuurlijk uit als dat andersom had geweest.. en die opmerking van een blanke man naar een gekleurde dame/heer had gegaan. Dan had gelijk die echt wel gelijk de racismekaart getrokken, zelfs al zou het bij die opmerking blijven want da's hartstikke hip tegenwoordig :Y

En ze vroeg dus ook zelf om een andere stoel te krijgen. Menig reactie gezien van boze lui die boos waren omdat de vrouw een andere stoel kreeg. Dacht dat ik het ook interview gezien had dat ze dat vertelde trouwens.

Ach, over een weekje of 2 is men het weer allemaal vergeten :)

[ Bericht 19% gewijzigd door Kamelenteen op 28-10-2018 21:22:18 ]
pi_182803204
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 21:59 schreef Kamelenteen het volgende:
Natuurlijk is ide man een racist. Iets verkeerds zeggen tegen een donkergekleurde man of vrouw is tegenwoordig al genoeg om de racismekaart te trekken en om neergezet te worden als racist.
Neuh, dat zijn jouw gekke verzinsels.
  zondag 28 oktober 2018 @ 21:40:58 #117
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182803652
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 21:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, dat zijn jouw gekke verzinsels.
Nou, in dit geval ging het anders weer prima op. Het gekibbel tussen twee bejaarden in het vliegtuig leidde tot de beschuldiging racisme vanwege het vermeende 'ugly black bastard'.

Had het andersom geweest en had de blanke man uitgekafferd geworden door de vrouw, had dr echt niet zo'n ophef geweest.

Dus het een voorzichtige conclusie die ik trek. In de stijd tegen racisme, wordt alles aangegrepen om de racismekaart bij het minste geringste al gelijk te trekken. Mja, is hip ;)
pi_182804785
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 21:40 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Nou, in dit geval ging het anders weer prima op. Het gekibbel tussen twee bejaarden in het vliegtuig leidde tot de beschuldiging racisme vanwege het vermeende 'ugly black bastard'.

Had het andersom geweest en had de blanke man uitgekafferd geworden door de vrouw, had dr echt niet zo'n ophef geweest.
Ligt eraan welke scheldwoorden de vrouw had gebruikt natuurlijk.
  zondag 28 oktober 2018 @ 22:23:31 #119
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182805250
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2018 22:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ligt eraan welke scheldwoorden de vrouw had gebruikt natuurlijk.
Nee hoor, want de SJW'ers zullen dan roepen: geen racisme, want dat is voorbehouden aan die verschrikkelijke witte mensen.

Maar, laten we zeggen: 'ugly, white bastard'. Denk je dat de witte man/vrouw die dat had gezien in de bres zou springen en Ryanair tot excuses zou dwingen of verwijten gaat maken dat ze te laks hebben ingegrepen? Dat er witte mensen zouden gaan verkondigen dat ze Ryanair zouden gaan mijden en dr familie en vrienden zullen aansporen dat ook te gaan doen?

Ik denk dat dr 0,0 aan ophef zou zijn geweest en dat er hooguit om gelachen zou worden.
pi_183136725
https://www.dumpert.nl/me(...)el_in_vliegtuig.html

Benieuwd naar de outrage.

"gay white ass pussy"

Racisme, homofobie... seksisme... verschrikkelijk allemaal zeg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')