abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182753365
Vandaag ontdekte ik een aantal beschadigingen in de toplaag van mijn laminaat. Het is geen ramp omdat het hier toch al een huishouden van Jan Steen is, maar ik zou het wel graag goed beschermen tegen dweilwater of knoeien oid.

Heeft er iemand tips hoe dit aan te pakken? Mijn eerste ingeving is blanke nagellak, dus echt veel verstand van zaken heb ik ook niet perse :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_182754411
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vandaag ontdekte ik een aantal beschadigingen in de toplaag van mijn laminaat. Het is geen ramp omdat het hier toch al een huishouden van Jan Steen is, maar ik zou het wel graag goed beschermen tegen dweilwater of knoeien oid.

Heeft er iemand tips hoe dit aan te pakken? Mijn eerste ingeving is blanke nagellak, dus echt veel verstand van zaken heb ik ook niet perse :D
Ik ben ook een klus noob. Maar er is van dat doorzichtige hars waar ze ook de bovenkanten van ski's mee repareren als daar een beschadiging op zit. Dat moet ook waterdicht zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182772980
Je hebt in de bouwmarkt ook gewoon opvulmateriaal voor kapot laminaat. Ik weet even niet de juiste naam, maar ga gewoon naar de muurvullers en Albastine of een soortgelijk merk zal het vast wel in een tube aanbieden. Even erin spuiten, strak afsteken met een plamuurmes en laten drogen en het zou weer waterdicht moeten zijn. Je kunt soms zelfs de kleur van het opvulmateriaal kiezen. Altijd fijn; zo zie je de reparatieplek minder snel.
pi_182773445
Alabastine heeft er vulmiddel voor, laminaatvuller heet het geloof ik. Heb het zelf ook gebruikt op m’n bovenverdieping, want ee zaten renpaard kleine beschadigingen onder de stucloper helaas.

Als je fancy wilt kan je van oa quick step setjes kopen met een soort soldeerbout en verschillende wassen op kleur waarmee je de juiste kleur kan mengen.
pi_182773639
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 15:38 schreef FranticDJ het volgende:
Als je fancy wilt kan je van oa quick step setjes kopen met een soort soldeerbout en verschillende wassen op kleur waarmee je de juiste kleur kan mengen.
Die werken prima voor diepere beschadigingen.
Voor oppervlakkige krasjes gebruik ik meestal schoenpoets. Dat blijft best lang zitten, maar af en toe moet je even opnieuw erbij langs.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:03:01 #6
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182773710
Begin ajb niet aan Alabastine.. Mevrouw Bastine is veel te duur en het is consumententroep..
Neem dan gewoon polyesterhars oid
pi_182783405
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 15:38 schreef FranticDJ het volgende:
Alabastine heeft er vulmiddel voor, laminaatvuller heet het geloof ik. Heb het zelf ook gebruikt op m’n bovenverdieping, want ee zaten renpaard kleine beschadigingen onder de stucloper helaas.

Als je fancy wilt kan je van oa quick step setjes kopen met een soort soldeerbout en verschillende wassen op kleur waarmee je de juiste kleur kan mengen.
Hout vuller voor laminaat heet dat. En ja is spul voor consumenten.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_182784056


Action, een tientje.
pi_182807192
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:03 schreef Zolderkamer het volgende:
Begin ajb niet aan Alabastine.. Mevrouw Bastine is veel te duur en het is consumententroep..
Neem dan gewoon polyesterhars oid
Alsof dat erg is voor een enkele kleine beschadiging. :?

Als je gaat plamuren kun je ook roodband gebruiken in plaats van Albastine plamuur, maar voor de gemiddelde consument is die laatste een prima oplossing en bovendien veel simpeler. Nu heb ik nooit met polyesterhars gewerkt, maar ik heb toch zo het vermoeden dat de vergelijking in deze prima op gaat. (Ironisch genoeg was het eerste Google Image Search resultaat voor polyesterhars van... Albastine polyesterhars!)
  maandag 29 oktober 2018 @ 00:31:36 #11
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182807476
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:07 schreef Setheh het volgende:

[..]

Alsof dat erg is voor een enkele kleine beschadiging. :?

Als je gaat plamuren kun je ook roodband gebruiken in plaats van Albastine plamuur, maar voor de gemiddelde consument is die laatste een prima oplossing en bovendien veel simpeler. Nu heb ik nooit met polyesterhars gewerkt, maar ik heb toch zo het vermoeden dat de vergelijking in deze prima op gaat. (Ironisch genoeg was het eerste Google Image Search resultaat voor polyesterhars van... Albastine polyesterhars!)
En zelfs dan zou ik het merk mijden als de pest.. Ik vind het pokkespul.. doet niet wat het beloofd en kost teveel..
(Helemaal die plamuur van ze.. )
Alles wat ze voeren is ook in prof kwaliteit te vinden voor normale prijzen..
En tuurlijk vind jij het als eerste op google.. dat is immers waar je voor betaald.. hun marketing..

Maar als jij er vrolijk van gaat worden.. helemaal goed.. ^O^
pi_182816790
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:31 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En zelfs dan zou ik het merk mijden als de pest.. Ik vind het pokkespul.. doet niet wat het beloofd en kost teveel..
(Helemaal die plamuur van ze.. )
Alles wat ze voeren is ook in prof kwaliteit te vinden voor normale prijzen..
En tuurlijk vind jij het als eerste op google.. dat is immers waar je voor betaald.. hun marketing..

Maar als jij er vrolijk van gaat worden.. helemaal goed.. ^O^
Dat is nou mijn verbazing; ja professioneel spul is beter, maar alles wat ik tot nu toe van ze heb gebruik werkte juist prima. Dus ik ben nogal verbaasd dat het bij jou zulke slechte resultaten geeft.
pi_182816907
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 16:05 schreef Setheh het volgende:

[..]

Dat is nou mijn verbazing; ja professioneel spul is beter, maar alles wat ik tot nu toe van ze heb gebruik werkte juist prima. Dus ik ben nogal verbaasd dat het bij jou zulke slechte resultaten geeft.
QFT
  maandag 29 oktober 2018 @ 16:17:25 #14
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182817072
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 16:05 schreef Setheh het volgende:

[..]

Dat is nou mijn verbazing; ja professioneel spul is beter, maar alles wat ik tot nu toe van ze heb gebruik werkte juist prima. Dus ik ben nogal verbaasd dat het bij jou zulke slechte resultaten geeft.
Ja geen idee waardoor het verschil in mening door komt..
Misschien ben ik wat meer verwend met goed spul.. ik weet het niet..

Ik heb met verschillende producten van ze slechte ervaringen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')