abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 07:12:49 #1
448901 zarynxa
Eerst zeggen, dan denken
pi_182748557
Oke ik weet niet of dit hier thuishoort omdat het zowel om vriendschap als om liefde als om mijn eigen psychische problemen gaat maar laat ik even kort beeld schetsen van waar ik nu al maanden tegenaanloop.

Ik ben verhuisd naar een ander land en voor dat ik dat deed maakte ik vrienden in dat land via internet. Een daarvan (die ik dus ook ontmoet heb, laten we hem voor het gemak A noemen) was er voor mij toen ik door een zware periode ging. Ik zat in een moment van mijn leven waardoor het voor mij moeilijk was om voor anderen te zorgen omdat ik enorm met mijzelf in de knoop zat, dit wist hij. A heeft mij die tijd geholpen.

Een paar maanden verder ging het steeds beter met mij (met name door therapie en verhuizen naar dat andere land) en op de achtergrond hadden A en ik tot mijn verhuizing nog veel contact. Ik ontmoette in het andere land mijn huidige vriendje, vanaf toen ging het 'mis'. Hoeveel ik ook probeerde, het contact met A verliep stroever en stroever. Ik kreeg ineens allerlei verwijten naar mijn hoofd dat ik hem gebruikt had voor psychische hulp en dat hij er klaar mee was mijn emotionele spons te zijn. Ik begreep er niets van, we hadden het juist steeds meer over leuke dingen (foto's sturen van de landen waar we woonden en gezegdes uitwisselen etc.) Toen (een paar maanden geleden nu) had ik mij al verontschuldigt en beloofd meer interesse te tonen en naar zijn gevoelens te vragen. Toch kwam daar weinig uit, hij reageerde wel maar het contact moest altijd vanuit mij komen. Daarna verwaterde het omdat ik er emotioneel nogal uitgeput van raakte dat ik er steeds zoveel energie in moest stoppen.

Nu heb ik van de week weer contact gezocht en het leek de goede kant op te gaan. Ik heb weer naar boven gebracht wat hem toen dwarszat (dat ik mij daar schuldig voor voelde en dat het nooit mijn bedoeling was geweest om het emotioneel uit te buiten) en daar ging hij fel in door. Hij blijft zeggen dat ik hem alleen maar als emotionele spons gebruikt heb en geen interesse heb getoond, maar ik was juist degene die na dat gesprek elke dag naar zijn dag vroeg en probeerde diepere gesprekken te voeren. Hij vind dat ik het nu langzaam weer met hem moet opbouwen als ik de vriendschap nog een kans wil geven maar ik vraag mij steeds meer af of dit wel gezond is zoals het nu gaat. Ik heb er toen en nu alles aan gedaan om wederzijds interesse te tonen maar in hoeverre moet ik nog te horen krijgen dat ik toen emotionele steun van hem heb gekregen (dat hij degene was die mij gesteund heeft en niet andersom).

Moet ik met een schuldgevoel blijven rondlopen? Moet ik blijven aanhoren en accepteren dat ik een slechte vriend ben? Ik spreek mijn gevoel tegen in het feit dat ik zoveel in deze vriendschap stop en er nu niks meer voor terug lijk te krijgen dan alleen maar verwijten... Toch voel ik mij schuldig tegenover hem en wil ik hem het gevoel terug geven dat hij mij gaf toen hij er wel voor mij was.

Heeft iemand tips voor wat ik kan doen?

Bedankt voor je kostbare tijd!

[ Bericht 1% gewijzigd door STING op 26-10-2018 07:43:58 ]
pi_182748621
Hier kunnen mensen op een forum niks zinnigs over zeggen want wij krijgen jouw kant van het verhaal maar zijn ervaring is blijkbaar anders.

Ik lees in ieder geval dat het recent goed ging tot je weer begon over het verleden. Misschien moet je het verleden laten voor wat het was en echt gewoon een doorstart maken
pi_182748676
Hij hoopte iets met je te krijgen en toen je een vriendje kreeg baalde hij van de energie die hij ‘voor niets’ in je had gestoken.
pi_182748679
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 07:12 schreef zarynxa het volgende:
Een betere titel had geweest; Ben ik een emotionele uitbuiter of zit ik in een giftige vriendschap?
Done.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 07:47:33 #5
448901 zarynxa
Eerst zeggen, dan denken
pi_182748698
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 07:27 schreef Allures het volgende:
Hier kunnen mensen op een forum niks zinnigs over zeggen want wij krijgen jouw kant van het verhaal maar zijn ervaring is blijkbaar anders.

Ik lees in ieder geval dat het recent goed ging tot je weer begon over het verleden. Misschien moet je het verleden laten voor wat het was en echt gewoon een doorstart maken
Het ging 'goed' als in dat het weer van mij kant kwam en hij letterlijk alleen antwoord gaf op dingen die ik vroeg... Ik weet niet zo goed hoe ik het moet beschrijven
pi_182748730
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 07:42 schreef Coeus het volgende:
Hij hoopte iets met je te krijgen en toen je een vriendje kreeg baalde hij van de energie die hij ‘voor niets’ in je had gestoken.
Dit inderdaad. En verder vind ik hem een beetje kinderachtig reageren en zou ik het er lekker bij laten.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:05:55 #7
448901 zarynxa
Eerst zeggen, dan denken
pi_182748805
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 07:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dit inderdaad. En verder vind ik hem een beetje kinderachtig reageren en zou ik het er lekker bij laten.
Heb ik ook bij stilgestaan maar waarom zou hij dan überhaupt nog willen dat ik er energie en moeite in stop? Misschien denk ik er teveel over na.

[ Bericht 3% gewijzigd door zarynxa op 26-10-2018 08:46:00 (verkeerde woorden gebruikt) ]
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:21:08 #8
545 dop
:copyright: dop
pi_182748903
Dat jij je verhaal bij iemand kwijt kunt is niet alleen omdat hij zo goed kon luisteren.
Dat is vooral ook omdat jij dat durft.
In vriendschap is er een wisselwerking, waar in het vertrouwen (wat jij hebt gesteld door het vertellen van je verhaal) er voor de ander ook ruimte ontstaat om een stukje van zijn verhaal te vertellen.
Of je die ruimte neemt, en dat vertrouwen hebt ligt aan jezelf.
Je hoeft niet eerst de vraag te krijgen "hoe ist met jou".
Zoals in veel relaties draait het om gelijkwaardigheid.
En respect.

Waarom deze vriend het gevoel heeft dat jij er niet voor hem bent, zal hij bij zichzelf moeten uitzoeken.

Nu lijkt het als of hij er alleen over kan klagen, maar eigenlijk niet kan vertellen wat hij wil.

Stukje verlangen en verwachting van zijn. Kant dat niet klopt.

Of hij wil graag de redder zijn, maar nu het beter met je gaat lukt dat niet meer. (Ongelijkwaardig) hij lijkt de controle over de vriendschap te verliezen.
Of hij wil iets van je dat hij nooit heeft durven uitspreken.
Verliefd, en nu teleurstelling omdat je inmiddels een relatie hebt.

Even 2 mogelijkheden maar het kan ook anders zijn.
Aan hem dat te vertellen, zonder er een aanklacht van te maken. (Gelijkwaardig, vriendschap, vertrouwen).
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:28:34 #9
448901 zarynxa
Eerst zeggen, dan denken
pi_182748947
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:21 schreef dop het volgende:
Dat jij je verhaal bij iemand kwijt kunt is niet alleen omdat hij zo goed kon luisteren.
Dat is vooral ook omdat jij dat durft.
In vriendschap is er een wisselwerking, waar in het vertrouwen (wat jij hebt gesteld door het vertellen van je verhaal) er voor de ander ook ruimte ontstaat om een stukje van zijn verhaal te vertellen.
Of je die ruimte neemt, en dat vertrouwen hebt ligt aan jezelf.
Je hoeft niet eerst de vraag te krijgen "hoe ist met jou".
Zoals in veel relaties draait het om gelijkwaardigheid.
En respect.

Waarom deze vriend het gevoel heeft dat jij er niet voor hem bent, zal hij bij zichzelf moeten uitzoeken.

Nu lijkt het als of hij er alleen over kan klagen, maar eigenlijk niet kan vertellen wat hij wil.

Stukje verlangen en verwachting van zijn. Kant dat niet klopt.

Of hij wil graag de redder zijn, maar nu het beter met je gaat lukt dat niet meer. (Ongelijkwaardig) hij lijkt de controle over de vriendschap te verliezen.
Of hij wil iets van je dat hij nooit heeft durven uitspreken.
Verliefd, en nu teleurstelling omdat je inmiddels een relatie hebt.

Even 2 mogelijkheden maar het kan ook anders zijn.
Aan hem dat te vertellen, zonder er een aanklacht van te maken. (Gelijkwaardig, vriendschap, vertrouwen).
Bedankt voor je reactie! Ik hoop niet dat ik iets uitstraal waardoor hij zich niet op zijn gemak zou voelen, daar heb ik wel eens eerder naar gevraagd maar het kwam erop neer dat ik meer moest vragen naar zijn dag, wat hem bezighoud, zijn familie etc. Naar mijn idee heb ik toch altijd wel interesse getoond (niet gemaakte interesse, maar oprechte), zeker nadat hij erom begon te vragen.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:35:37 #10
545 dop
:copyright: dop
pi_182749004
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:28 schreef zarynxa het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Ik hoop niet dat ik iets uitstraal waardoor hij zich niet op zijn gemak zou voelen, daar heb ik wel eens eerder naar gevraagd maar het kwam erop neer dat ik meer moest vragen naar zijn dag, wat hem bezighoud, zijn familie etc. Naar mijn idee heb ik toch altijd wel interesse getoond (niet gemaakte interesse, maar oprechte), zeker nadat hij erom begon te vragen.
hoe is het met jou, kan soms best een fijne vraag zijn.
Maar in vriendschap is de ruimte om te vertellen ook gewoon zonder die vraag.
Als hij eerst op die toestemming moet wachten, dan is er iets mis aan zijn kant.

Ik zou overigens geen excuus meer maken.

Als hij klaagt zeggen.
Ik zie dat je teleurgesteld bent, dat vind ik vervelend, dat is niet mijn bedoeling.
Als je ergens mee zit ben je altijd welkom.
Ik hoor graag hoe het met jouw is.

En ja voor sommigen is het moeilijk om over hun eigen emoties te vertellen.
Misschien is hij ook gewoon jaloers dat jij dat wel makkelijk kunt/durft.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:38:52 #11
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182749035
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:05 schreef zarynxa het volgende:

[..]

Heb ik ook bij stilgestaan maar waarom zou hij dan überhaupt nog willen dat ik er energie en moeite in stop? Misschien denk ik er teveel over na. Dit soort gedoe is voor mij veel te stressvol
Dus het is wel handig als anderen voor je klaar staan maar vice versa is te stressvol? Dan zou ik ook pissed zijn. En ja A had natuurlijk verwacht dat er meer in zat dan naar jouw gezeur te luisteren.
And so is the past
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:43:27 #12
448901 zarynxa
Eerst zeggen, dan denken
pi_182749086
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dus het is wel handig als anderen voor je klaar staan maar vice versa is te stressvol? Dan zou ik ook pissed zijn. En ja A had natuurlijk verwacht dat er meer in zat dan naar jouw gezeur te luisteren.
Ik denk dat je een paar dingen gemist heb. Enkel in het begin van de vriendschap, maanden terug, ontmoette wij elkaar toen ik door een zware periode heen ging. Daarna ging het beter en heb ik hem niet 'lastig gevallen met mijn gezeur'. Ik probeerde er op alle manieren voor hem te zijn, maar hij liet zich zelf niet helpen. Hier heb ik maandenlang mijn steun en hulp voor aangeboden. Het stressvolle in deze situatie is niet dat hij ergens mee zit en dat ik er voor hem wil zijn, maar dat ik heel, heel, heel veel erin moet stoppen om iets 'goed' te maken. In mijn ogen lijkt mij dat je in vriendschappen elkaar steunt in goede én in slechte tijden, maar het moet toch niet zo zijn dat ik mij een jaar lang bezig moet houden met het opbouwen van vertrouwen en er alleen nog maar voor hem zijn?

Zoals jij het beschrijft, zo ben ik juist helemaal niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door zarynxa op 26-10-2018 08:55:24 ]
pi_182749159
Wie gebruikt nou wie? Hij was er ook zelf bij toen hij klaar stond voor jou. Dat jij nu zo hard voor hem aan het hollen bent als compensatie/goedmaken /terugbetaling, is mijns inziens een ongezonde situatie. Ook daar ben jij zelf bij.

Dat je het jezelf al afvraagt, is een goed eerste teken.
Somebody that I used to know
pi_182749207
Elkaar steunen in moeilijke tijden :daarvoor ben je er voor elkaar. Liefst een beetje in evenwicht, maar soms raakt het evenwicht even zoek. Vriendschap is juist dat je dat opvangt en dat je er niets voor terugverwacht.

Dat die vriend daar boos over is, moet hij vooral zichzelf aanrekenen, het is niet fair om dat naar jou te doen.

Andersom had jij ook minder aan hem moeten hangen misschien, maar je was ziek en je was allang blij met alle hulp die je kon krijgen. Dus daar moet je je niet schuldig over voelen.
Somebody that I used to know
pi_182749256
Het komt op mij een beetje over alsof hij je emotioneel misbruikt omdat hij je fysiek niet kon krijgen.

Volgens mij heb je genoeg gedaan, laat hem maar komen als hij echt die vriendschap wil. Ik betwijfel het eerlijk gezegd.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:02:14 #16
448901 zarynxa
Eerst zeggen, dan denken
pi_182749259
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:55 schreef Postbus100 het volgende:
Elkaar steunen in moeilijke tijden :daarvoor ben je er voor elkaar. Liefst een beetje in evenwicht, maar soms raakt het evenwicht even zoek. Vriendschap is juist dat je dat opvangt en dat je er niets voor terugverwacht.

Dat die vriend daar boos over is, moet hij vooral zichzelf aanrekenen, het is niet fair om dat naar jou te doen.

Andersom had jij ook minder aan hem moeten hangen misschien, maar je was ziek en je was allang blij met alle hulp die je kon krijgen. Dus daar moet je je niet schuldig over voelen.
Dat laatste is misschien ook wel waarom ik zo moeilijk kan loslaten, ook al is dat nu misschien beter om te doen. Ik kan niet meer geven dan dat ik al doe en uiteindelijk moeten beiden er beter van worden. Ik zet nu eenmaal niet zomaar iemand 'aan de kant', zeker niet als diegene er wel voor mij is geweest...
pi_182749314
Je hoeft hem niet aan de kant te zetten, je mag alleen je eigen grenzen aangeven. En als hij zich zo gedraagt zoals hij zich nu gedraagt, kan je dat misschien beter bij hem laten en niet proberen om zijn negatieve emoties te compenseren. Je lijkt je verantwoordelijk te voelen voor zijn (on)geluk en daar heel hard voor te willen werken om hem gelukkig te maken. En dat lukt je niet, dus daarom kost het veel energie.
Somebody that I used to know
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:14:19 #18
448901 zarynxa
Eerst zeggen, dan denken
pi_182749369
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:08 schreef Postbus100 het volgende:
Je hoeft hem niet aan de kant te zetten, je mag alleen je eigen grenzen aangeven. En als hij zich zo gedraagt zoals hij zich nu gedraagt, kan je dat misschien beter bij hem laten en niet proberen om zijn negatieve emoties te compenseren. Je lijkt je verantwoordelijk te voelen voor zijn (on)geluk en daar heel hard voor te willen werken om hem gelukkig te maken. En dat lukt je niet, dus daarom kost het veel energie.
Ik had zojuist met hem gebeld (ik nam de tips van hier mee in whatsapp maar dat wekte alleen maar meer onenigheid) en ik denk dat ik er wel uit kan concluderen dat onze opvattingen van vriendschap een beetje verschillend zijn. Hij blijft ervan overtuigd dat ik hem gebruikt heb als een emotionele spons. Ook is hij boos over het feit dat ik een vriend heb gekregen omdat ik er volgens hem nog niet klaar voor was. Mijn emotionele welzijn is ongezond en het is egocentrisch van mij om met een ander een relatie aan te gaan, wat dat zou zijn welzijn schaden. Ik vond het moeilijk dit allemaal aan te horen en ik wist eerlijk gezegd niet hoe ik moest reageren. Ik heb alleen gezegd dat ik er voor hem wilde zijn en nu ook, maar dat ik gewoon niet meer weet wat ik nog voor hem kan doen. We, nou ja, eigenlijk ik, heb voorgesteld dat ik heb niet meer zal belasten en dat hij mij altijd kan bereiken als die mij nodig heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door zarynxa op 26-10-2018 09:29:33 ]
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:27:56 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182749528
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:14 schreef zarynxa het volgende:

[..]

Ik had zojuist met hem gebeld (ik nam de tips van hier mee in whatsapp maar dat wekte alleen maar meer onenigheid) en ik denk dat ik er wel uit kan concluderen dat onze opvattingen van vriendschap een beetje verschillend zijn. Hij blijft ervan overtuigd dat ik hem gebruikt heb als een emotionele spons. Ook is hij boos over het feit dat ik een vriend heb gekregen omdat ik er volgens hem nog niet klaar voor was. Mijn emotionele welzijn is ongezond en het is egocentrisch van mij om met een ander een relatie aan te gaan, wat dat zou zijn welzijn schaden. Ik vond het moeilijk dit allemaal aan te horen en ik wist eerlijk gezegd niet hoe ik moest reageren. Ik heb alleen gezegd dat ik er voor hem wilde zijn en nu ook, maar dat ik gewoon niet meer weet wat ik nog voor hem kan doen. We, nou ja, eigenlijk ik, heb voorgesteld dat ik heb niet meer zal belasten en dat hij mij altijd kan bereiken als die mij nodig heeft.
Heb je niet het gevoel dat hij met zijn uitspraken bij jou over de grens gaat?

Ik begrijp niet goed waarom je je nog zo onvoorwaardelijk aanbiedt voor als hij jou nodig mocht hebben.
The love you take is equal to the love you make.
pi_182749536
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 07:42 schreef Coeus het volgende:
Hij hoopte iets met je te krijgen en toen je een vriendje kreeg baalde hij van de energie die hij ‘voor niets’ in je had gestoken.
Dit. Hij wilde een relatie/seks met je, terwijl jij hem friendzonede.

Je kunt beter verder gaan met je leven, want dit herstel je niet. Hij had andere intenties voor de toekomst.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:31:02 #21
448901 zarynxa
Eerst zeggen, dan denken
pi_182749580
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je niet het gevoel dat hij met zijn uitspraken bij jou over de grens gaat?

Ik begrijp niet goed waarom je je nog zo onvoorwaardelijk aanbiedt voor als hij jou nodig mocht hebben.
Ik weet niet of ik met het gevoel en de gedachte kan leven dat ik iemand emotioneel gebruikt heb en ook niet het idee dat hij hulp nodig had en ik er niet voor hem kon zijn....
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:34:28 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182749623
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:31 schreef zarynxa het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik met het gevoel en de gedachte kan leven dat ik iemand emotioneel gebruikt heb en ook niet het idee dat hij hulp nodig had en ik er niet voor hem kon zijn....
Dat is wat HIJ zegt, dat je hem emotioneel gebruikt hebt, jij weet of dat waar is of niet.

Hij klinkt nogal manipulatief. Door die verwijten steeds te herhalen, voel jij je verplicht. Open je ogen, laat je niet zo gebruiken. Je kunt zeggen dat je het vervelend vindt dat hij het zo heeft ervaren, maar zo heb jij het niet bedoeld. Als hij dan maar blijft doorgaan met zijn verwijten en kritiek moet jij je dat niet zo blijven aantrekken als je nu doet.

Kut, nou ben ik jou ook aan het vertellen wat je fout doet. ;(
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:37:32 #23
448901 zarynxa
Eerst zeggen, dan denken
pi_182749667
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is wat HIJ zegt, dat je hem emotioneel gebruikt hebt, jij weet of dat waar is of niet.

Hij klinkt nogal manipulatief. Door die verwijten steeds te herhalen, voel jij je verplicht. Open je ogen, laat je niet zo gebruiken. Je kunt zeggen dat je het vervelend vindt dat hij het zo heeft ervaren, maar zo heb jij het niet bedoeld. Als hij dan maar blijft doorgaan met zijn verwijten en kritiek moet jij je dat niet zo blijven aantrekken als je nu doet.

Kut, nou ben ik jou ook aan het vertellen wat je fout doet. ;(
Hihi ik denk wel dat je gelijk hebt, ik hoor dit vaker... We zullen er beiden niet veel beter van worden op deze manier ben ik bang...
pi_182749724
Dus de vriendschap begon eigenlijk al meteen op een hulpverlenersbasis? Mensen doen dat meestal niet zomaar, zonder er wat voor terug te willen. Waarom zou je de emotionele bagage van een ander op je nemen, lijkt me niet heel gezond. Klinkt dus alsof hij verwachtte er een relatie uit te kunnen slepen door er voor je te zijn. Nu heb je een andere vriend en gaat hij opeens moeilijk lopen doen, terwijl hij er toch zelf bij was. Jij bent hooguit naïef geweest door te denken dat hij dit deed om dat hij zo aardig en goed zou zijn. Hij zegt nu letterlijk zelf dat jouw relatie hem schaadt. Naar mijn mening is er hier geen sprake van vriendschap, nooit geweest ook.
pi_182749757
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]


Ik begrijp niet goed waarom je je nog zo onvoorwaardelijk aanbiedt voor als hij jou nodig mocht hebben.
Dit ja!

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is wat HIJ zegt, dat je hem emotioneel gebruikt hebt, jij weet of dat waar is of niet.

Hij klinkt nogal manipulatief. Door die verwijten steeds te herhalen, voel jij je verplicht. Open je ogen, laat je niet zo gebruiken. Je kunt zeggen dat je het vervelend vindt dat hij het zo heeft ervaren, maar zo heb jij het niet bedoeld. Als hij dan maar blijft doorgaan met zijn verwijten en kritiek moet jij je dat niet zo blijven aantrekken als je nu doet.

En dit. Best een prima telefoongesprek omdat hij wel uitlegt hoe hij jou ziet en over jou (en je gedrag) denkt en dat hij flink boos is hoe hoe jij jezelf behandelt. Mag hij vinden, dat is zijn goed recht. Maar je is jouw leven, dus je mag ook zeggen dat je het rot vindt dat hij dat zo ziet, maar wel je eigen leven leiden. Snap dan ook niet (zie eerste quote) waarom je je weer in allerlei bochten wringt om hem tevreden te stellen.


Zullen we overigens die 'hij wilde haar voor een relatie en heeft dat niet kunnen krijgen' achterwege laten? Daar hebben we geen aanwijzingen voor en dat is allemaal speculatie en projectie van eigen ervaringen.
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')