abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182744517
Wat zouden jullie aanraden? Een onderhoudscontract voor de CV ketel á tientje per maand ongeveer, of eenmalige check per jaar? Ik heb een CV ketel uit 2010 en heb deze voor de laatste keer laten checken 2 jaar geleden toen ik net was verhuisd.
pi_182744576
Betalen per 2 jaar, als hij stuk is komen ze toch wel, maar dan moet je wel betalen.
.
pi_182744637
¤10 per maand is ¤1800 over de levensduur van een CV-ketel.
In feite betaal je je ketel ruimschoots 2x.

En ik neem aan dat onderdelen niet bij het contract inzitten?

Als je voldoende op je spaarrekening hebt staan zou ik het bij regulier onderhoud houden.
pi_182744697
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:29 schreef MaGNeT het volgende:
¤10 per maand is ¤1800 over de levensduur van een CV-ketel.
In feite betaal je je ketel ruimschoots 2x.

En ik neem aan dat onderdelen niet bij het contract inzitten?

Als je voldoende op je spaarrekening hebt staan zou ik het bij regulier onderhoud houden.
Wow ja als je het zo bekijkt.. enige voordeel aan zo'n contract is dus dat ze eerder bij je komen denk ik?
pi_182744749
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:34 schreef onniedah het volgende:

[..]

Wow ja als je het zo bekijkt.. enige voordeel aan zo'n contract is dus dat ze eerder bij je komen denk ik?
Dat valt wel mee hoor. Zonder kom je ook wel aan een monteur of zelfs een nieuwe ketel binnen een dag.
.
pi_182745040
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:34 schreef onniedah het volgende:

[..]

Wow ja als je het zo bekijkt.. enige voordeel aan zo'n contract is dus dat ze eerder bij je komen denk ik?
Waarom zouden ze eerder komen als ze je geld al hebben? Dan kunnen ze beter voorrang geven aan iemand wiens geld ze nog moeten zien binnen te halen, voordat hij naar de concurrent gaat.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator vrijdag 26 oktober 2018 @ 06:29:57 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_182748430
Gewoon betalen per onderhoudsbeurt, dat is uiteindelijk gewoon het goedkoopste en net zo betrouwbaar :)
pi_182749239
Contract is uiteindelijk veel duurder. Afhankelijk van je verbruik, elke 2 à 4 jaar onderhoud uit laten voetren (let op dat ze CO en O2 afregelen en de ww schoonmaken) is prima.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182749529
Normaal gesproken elke 2 jaar een controle beurt bij een moderne ketel. Kost grofweg 70 tot 100 euro per keer inclusief voorrijkosten. Dus 35-50 euro per jaar. Kosten van defecte/versleten onderdelen komen daar bovenop, maar dat is ook zo bij de meeste onderhoudscontracten. Het enige risico wat je loopt is dat je bij storing nog een keer extra de voorrijkosten+uurloon moet betalen. Maar een doorsnee ketel heeft echt niet om het jaar een storing. Sterker nog, ik kan me niet heugen dat in de huizen waar ik gewoond heb er ooit een storing geweest is aan de ketel, buiten éénmaal een storing die meteen geclassificeerd werd als einde leven van de ketel.
pi_182761482
Thanks allen! Ik ben er wel uit :-) geen contract!
pi_182773696
preventief onderhoud heb ik nog niet gelezen in dit topic....

Hoe doen jullie dat zonder onderhoudscontract?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182774304
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
preventief onderhoud heb ik nog niet gelezen in dit topic....

Hoe doen jullie dat zonder onderhoudscontract?
Gewoon 1x per jaar installatiebedrijf in de buurt bellen. Ik geloof dat ik iets van 40 euro per keer kwijt ben.
pi_182778711
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
preventief onderhoud heb ik nog niet gelezen in dit topic....

Hoe doen jullie dat zonder onderhoudscontract?
Door de warmtewisselaar schoon te maken. En CO & O2 af te regelen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182789045
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:41 schreef blomke het volgende:

[..]

Door de warmtewisselaar schoon te maken. En CO & O2 af te regelen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:41 schreef blomke het volgende:

[..]

Door de warmtewisselaar schoon te maken. En CO & O2 af te regelen.
CO......overigens stel je dit niet af, dit is een product van slechte verbranding.
Lekker zeg, dat wil ik juist vermijden.
pi_182789952
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 10:56 schreef klipper het volgende:

[..]


[..]

CO......overigens stel je dit niet af, dit is een product van slechte verbranding.
Lekker zeg, dat wil ik juist vermijden.
Daarom stel je het dan ook af ;)
.
pi_182795418
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 10:56 schreef klipper het volgende:
CO......overigens stel je dit niet af, dit is een product van slechte verbranding.
Lekker zeg, dat wil ik juist vermijden.
Dus afregelen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182795957
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 10:56 schreef klipper het volgende:

[..]

[..]

CO......overigens stel je dit niet af, dit is een product van slechte verbranding.
Lekker zeg, dat wil ik juist vermijden.
^O^

_O-
pi_182799952
Ik heb een Intergas ketel van precies 2 jaar oud. Ik stond net op het punt om een contract af te sluiten. Maar nu ik dit lees ga ik ook maar voor het om het jaar onderhoudsbeurt los. Moet ik dit bij een nieuwe ketel de eerste beurt na 2jr doen of heb je bij aanvang een ruimere periode voordat je een onderhoudsbeurt aan je CV geeft.
pi_182801391
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 20:10 schreef zoz het volgende:
Ik heb een Intergas ketel van precies 2 jaar oud. Ik stond net op het punt om een contract af te sluiten. Maar nu ik dit lees ga ik ook maar voor het om het jaar onderhoudsbeurt los. Moet ik dit bij een nieuwe ketel de eerste beurt na 2jr doen of heb je bij aanvang een ruimere periode voordat je een onderhoudsbeurt aan je CV geeft.
Hangt van je gasverbruik en het aantal starts/stops af (modulerend??). Maar een eerste onderhoudsbeurt is na 4 jaar wel aan te raden en daarna elke 2 jaar. En dus opletten dat ze CO en O2 afregelen; sommige laten het bij schoonspuiten van de brander en warmtewisselaar, maar dat is onvoldoende.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182809022
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 20:47 schreef blomke het volgende:

[..]

Hangt van je gasverbruik en het aantal starts/stops af (modulerend??). Maar een eerste onderhoudsbeurt is na 4 jaar wel aan te raden en daarna elke 2 jaar. En dus opletten dat ze CO en O2 afregelen; sommige laten het bij schoonspuiten van de brander en warmtewisselaar, maar dat is onvoldoende.
Ketel heeft een luizenleven, weinig draaiuren, altijd laagste vermogen. Maar ik krijg wel verlengde onderdelengarantie als ik iedere 2 jaar een beurt laat doen.
.
pi_182809028
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 07:44 schreef Fer het volgende:
Ketel heeft een luizenleven, weinig draaiuren, altijd laagste vermogen. Maar ik krijg wel verlengde onderdelengarantie als ik iedere 2 jaar een beurt laat doen.
Welke onderdelen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182809120
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 07:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Welke onderdelen?
quote:
1. de verlengde garantie van defecte Onderdelen geldt niet
voor:
a. alle externe apparatuur, zoals boilers en thermostaten; b. slijtage Onderdelen waaronder manteldelen, ionisatie
pen, gloeiplug, ontstekingspen, (glas)zekeringen,
(ketel)accessoires en pakkingen;
7 jaar in totaal.
.
pi_182809354
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 07:56 schreef Fer het volgende:
1. de verlengde garantie van defecte Onderdelen geldt niet
voor:
a. alle externe apparatuur, zoals boilers en thermostaten; b. slijtage Onderdelen waaronder manteldelen, ionisatie
pen, gloeiplug, ontstekingspen, (glas)zekeringen,
(ketel)accessoires en pakkingen;
Dat is een flinke lijst van onderdelen waarvoor de verlengde garantie niet geldt. Vooral (ketel)accessoires kan van alles betekenen t/m de warmtewisselaar aan toe. Interessanter is te weten wat er nog overblijft.

[ Bericht 4% gewijzigd door blomke op 29-10-2018 08:26:37 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182809884
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:19 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat is een flinke lijst van onderdelen waarvoor de verlengde garantie niet geldt. Vooral (ketel)accessoires kan van alles betekenen t/m de warmtewisselaar aan toe. Interessanter is te weten wat er nog overblijft.
Denk gasblok, wisselaar, branderautomaat en misschien de driewegklep :'(
.
pi_182809937
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:08 schreef Fer het volgende:
Denk gasblok, wisselaar, branderautomaat en misschien de driewegklep :'(
Tjonge,...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182818419
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:59 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze eerder komen als ze je geld al hebben? Dan kunnen ze beter voorrang geven aan iemand wiens geld ze nog moeten zien binnen te halen, voordat hij naar de concurrent gaat.
Onzin, je betaald voor een contract, daar staat bij mij een herstel en responsetijd in afgesproken. Een storingsmonteur kan bij grotere bedrijven een andere persoon zijn dan de installateur. Dus de storingsdienst zal mij binnen een afgesproken tijd MOETEN helpen, en iemand die aan komt waaien niet.
pi_182818909
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:12 schreef blomke het volgende:

[..]

Tjonge,...
Maar heb jij een CO meter dan? Dat afstellen kan toch niet uit de losse pols?
.
pi_182822508
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:48 schreef Fer het volgende:
Maar heb jij een CO meter dan? Dat afstellen kan toch niet uit de losse pols?
Nee ik heb geen CO/O2 meter, daar is die onderhoudsbeurt, - bedrijf, - man juist voor.

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 29-10-2018 20:47:43 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182838689
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 20:47 schreef blomke het volgende:

[..]

Hangt van je gasverbruik en het aantal starts/stops af (modulerend??). Maar een eerste onderhoudsbeurt is na 4 jaar wel aan te raden en daarna elke 2 jaar. En dus opletten dat ze CO en O2 afregelen; sommige laten het bij schoonspuiten van de brander en warmtewisselaar, maar dat is onvoldoende.
Ah beter, nog even twee jaartjes wachten dus *O*
pi_182872329
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:22 schreef MrDrako het volgende:

[..]
Dus de storingsdienst zal mij binnen een afgesproken tijd MOETEN helpen, en iemand die aan komt waaien niet.
En als ze dat niet doen? Ga je ze dan aanklagen?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator donderdag 1 november 2018 @ 10:43:56 #31
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_182872510
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:22 schreef MrDrako het volgende:

[..]

Onzin, je betaald voor een contract, daar staat bij mij een herstel en responsetijd in afgesproken. Een storingsmonteur kan bij grotere bedrijven een andere persoon zijn dan de installateur. Dus de storingsdienst zal mij binnen een afgesproken tijd MOETEN helpen, en iemand die aan komt waaien niet.
En als ze dat nou midden in de winter gewoon niet doen ? En geloof mij ook daar zijn er een hoop van !
pi_182884729
Wij hebben wel een contract af gesloten, vooral vanwege het storingsdeel wat erbij zit. Komt bij dat het bedrijf kwa storing alles doet. Afvoer, gas, water, cv. en elektra. Ik ben veel van huis en wil gewoon dat mijn vrouw dan iemand kan bellen zonder gezeur. Deze mannen komen en fixen na akkoord van eventuele extra kosten uiteraard.
To escape criticism: Do nothing, Say nothing, Be nothing.
pi_182884753
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:52 schreef pasab het volgende:
Wij hebben wel een contract af gesloten, vooral vanwege het storingsdeel wat erbij zit. Komt bij dat het bedrijf kwa storing alles doet. Afvoer, gas, water, cv. en elektra. Ik ben veel van huis en wil gewoon dat mijn vrouw dan iemand kan bellen zonder gezeur. Deze mannen komen en fixen na akkoord van eventuele extra kosten uiteraard.
Of dat of ze fixen ook gelijk je vrouw, als je van huis bent.
.
pi_182884808
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:53 schreef Fer het volgende:

[..]

Of dat of ze fixen ook gelijk je vrouw, als je van huis bent.
Als ze het maandelijks lekken en bijbehorend humeur kunnen fixen wil ik er ook nog wel voor betalen :D
To escape criticism: Do nothing, Say nothing, Be nothing.
pi_182888067
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:43 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En als ze dat nou midden in de winter gewoon niet doen ? En geloof mij ook daar zijn er een hoop van !
tja in mijn verzekeringen pakket zit ook rechtskundige bijstand verzekering, als ik in de winter zit dood te vriezen omdat mijn cv stuk is, en ze komen niet zoek ik het wel in die hoek.
Maar, ik zit bij kemkens, en die zijn tot nu toe bij elke storing altijd binnen de afgesproken tijd gekomen, zelfs bij niet spoed.
pi_182889846
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:30 schreef MrDrako het volgende:

[..]

tja in mijn verzekeringen pakket zit ook rechtskundige bijstand verzekering, als ik in de winter zit dood te vriezen omdat mijn cv stuk is, en ze komen niet zoek ik het wel in die hoek.
Maar, ik zit bij kemkens, en die zijn tot nu toe bij elke storing altijd binnen de afgesproken tijd gekomen, zelfs bij niet spoed.
De grootste zegt dit in hun AV

quote:
Artikel 9 Schade
1. In geval van een tekortkoming door de Opdrachtnemer in de nakoming van haar verplichtingen onder het ServiceAbonnement welke te wijten is aan opzet of grove schuld aan de zijde van de Opdrachtnemer, is Opdrachtnemer aanspra- kelijk voor directe personen- of zaakschade die hiervan het onmiddellijk gevolg is tot een bedrag van maximaal
¤ 450.000,= per gebeurtenis.
Dus als ze niet komen opdagen door drukte, tekort personeel, ziekte of sneeuw op de weg, kun je ze nog weinig maken, behalve eisen dat ze tenminste een keer komen.
.
pi_182949241
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 00:32 schreef Fer het volgende:

[..]

De grootste zegt dit in hun AV

[..]

Dus als ze niet komen opdagen door drukte, tekort personeel, ziekte of sneeuw op de weg, kun je ze nog weinig maken, behalve eisen dat ze tenminste een keer komen.
Nu ben ik geen jurist, maar het stukje dat je quote stelt alleen dat ze aansprakelijk zijn voor een schade vergoeding in gevalk van tekortkoming door opzet of grove schuld.

Ik hoef geen enorme schadevergoeding, als ze om wat voor een reden mij midden in de winter dagen lang in de kou zouden laten zitten, is dat een vorm van contractbreuk. Want ook in die voorwaarde staat onder artikel 11:
Het bedrijf verplicht zich:
1.1. Het toestel zodanig te onderhouden dat deze veilig, doelmatig en bedrijfszeker kan functioneren.
1.2. Storingen zoveel mogelijk op de dag van melding doch uiterlijk binnen 24 uur na een storingsmelding, tenzij een spoedeisend karakter ontbreekt, te verhelpen.

En bij vorst geen verwarming hebben is wel degelijk een spoedeisend karakter.Als de leverancier dit zou ontkennen houd dat geen stand bij het eventueel voorleggen aan een rechter.
  maandag 5 november 2018 @ 00:07:17 #38
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182949377
punt 1.2 klinkt al beter als veel andere contracten.
Vaak staat er dat ze binnen xx uur langs moeten zijn gekomen zonder een hersteltijd te noemen.
Tot nooit .......
pi_183278092
Wel grappig om dit verhaal nog even hier te delen. Vorige week zijn er dus 2 loodgieters langs gekomen, omdat mijn CV ketel op mijn slaapkamer een brommend geluid maakte. Ik had al op internet gezocht wat het zou kunnen zijn en overal las ik 'verkeerde lucht/gas verhouding. Dus die loodgieter en zijn stagiaire komen hier op mijn slaapkamer, gaan allebei op mijn bed zitten (zodat ik zoiets had van wtf maargoed) en ik legde het verhaal dus uit. De ene monteur maakte de cv iets schoon en kon vervolgens het geluid nabootsen door dat gaskraantje iets open en dicht te draaien. Dus ik had al door dat het alleen dat was. Zegt ie even later paniekzaaiend: "bereid je maar vast voor, want je membraanpomp is lek en dat gaat je 500 euro kosten. Ik kan de materialen zo vast voor je halen, doe maar alvast een aanbetaling van 100". Dus ik gaf aan dat ik me opeens wel erg verplicht voelde en moest al 82 euro betalen voor het 'onderhoud' en vertelde dat een klusjesman mij al had uitgelegd dat het alleen een verkeerde druk was. Als ik de verwarming open draai op mijn slaapkamer is het stil. Zegt hij: "Ja mij maakt het niet uit hoor ik verdien er niet meer of minder om, wat je ook besluit, ik werk gewoon voor dit bedrijf. Dan vraag je toch lekker die klusjesman? Maar ik zal je eerlijk zeggen dat we voor die 82 euro eigenlijk niets doen. En dan is er nog niets opgelost. Als je die materialen vervangt a 500 euro kan je later bij de receptioniste naar mij vragen en dan krijg je een deel van die 82 euro weer terug."

Ik zei dat ik op dit moment toch geen 500 euro op mijn rekening had en dat ik er dus voor koos om alleen het onderhoud te doen a 82. Hij weer aangeven dat er dan niets verholpen was en ze zouden er ook geen sticker op plakken. De sfeer werd heel kut omdat ik me dus niet liet omlullen en heb netjes die 82 euro betaald en ze weg gestuurd.

Zie ik later na enig speurwerk op het www staan dat die kerel de eigenaar van het bedrijf is :') dus ik snap 'm!

Lang verhaal kort; het brommend geluid is verholpen en mijn CV doet weer normaal voor 82 ipv 500 euro.
  woensdag 21 november 2018 @ 07:07:38 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183278149
En wat nou als je membraanpomp echt lek is? Hoe kom je daar achter?
The love you take is equal to the love you make.
pi_183278845
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 07:07 schreef Lienekien het volgende:
En wat nou als je membraanpomp echt lek is? Hoe kom je daar achter?
Er zit helemaal geen membraanpomp in een CV ketel. Die lui hebben geprobeerd Onniedah af te zetten en daarvoor heeft hij ¤82 betaald.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 21-11-2018 08:55:53 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 21 november 2018 @ 09:48:04 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183279678
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 08:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Er zit helemaal geen membraanpomp in een CV ketel. Die lui hebben geprobeerd Onniedah af te zetten en daarvoor heeft hij ¤82 betaald.
Zij.

Toch zou ik ook dan niet zo tevreden zijn, want als het afzetters zijn heeft ze a. geen betrouwbare onderhoudsclub gevonden en b. is er geen betrouwbare onderhoudsbeurt gepleegd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183279793
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:48 schreef Lienekien het volgende:

Zij.

?

quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:48 schreef Lienekien het volgende:

Toch zou ik ook dan niet zo tevreden zijn, ….

Niet zo tevreden zijn? Dit is om woest van te worden, die lui hebben geprobeerd hem ¤500,- af te troggelen en zijn er met ¤80,- vandoor gegaan. Dat soort lieden beschadigt het imago van vaklui die wel eerlijk en goed werk doen i.p.v. de klant proberen een poot uit te draaien.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 21 november 2018 @ 09:58:30 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183279835
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:56 schreef blomke het volgende:

[..]

?

[..]

Niet zo tevreden zijn? Dit is om woest van te worden, die lui hebben geprobeerd hem ¤500,- af te troggelen en zijn er met ¤80,- vandoor gegaan. Dat soort lieden beschadigt het imago van vaklui die wel eerlijk en goed werk doen i.p.v. de klant proberen een poot uit te draaien.
Lees nou nog eens wat ik schrijf.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183280487
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:58 schreef Lienekien het volgende:
Lees nou nog eens wat ik schrijf.
Na 3x lezen, kan je misschien mij vertellen wat mijn misinterpretatie is?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 21 november 2018 @ 10:40:38 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183280516
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:38 schreef blomke het volgende:

[..]

Na 3x lezen, kan je misschien mij vertellen wat mijn misinterpretatie is?
Was je het met mij eens, dan?

(Zij = TS, geen hij.)
The love you take is equal to the love you make.
pi_183280662
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:40 schreef Lienekien het volgende:

Was je het met mij eens, dan?

Als je goed leest wel ja, sterker nog ik probeerde je stelling te waarderen. Maar blijkbaar doe ik iets verkeerd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 21 november 2018 @ 11:10:19 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183280950
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:50 schreef blomke het volgende:

[..]

Als je goed leest wel ja, sterker nog ik probeerde je stelling te waarderen. Maar blijkbaar doe ik iets verkeerd.
Dan ligt de misinterpretatie aan mijn kant.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183288355
Zulke lui wens je toch en hernia toe?
.
pi_183289689
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 08:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Er zit helemaal geen membraanpomp in een CV ketel. Die lui hebben geprobeerd Onniedah af te zetten en daarvoor heeft hij ¤82 betaald.
Echt niet?? :( hij heeft het zelfs op de betaalbon geschreven waar ik mijn handtekening onder heb gezet: "klant geadviseerd gas regel unit te vervangen ivm lekke membraanpomp en hard brommend geluid. CV ketel voorplaat niet geopend ivm bijkomende kosten qua pakkingen en ontsteekpen."
pi_183289694
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:09 schreef Fer het volgende:
Zulke lui wens je toch en hernia toe?
JA :(
pi_183297777
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:25 schreef onniedah het volgende:

[..]

Echt niet?? :( hij heeft het zelfs op de betaalbon geschreven waar ik mijn handtekening onder heb gezet: "klant geadviseerd gas regel unit te vervangen ivm lekke membraanpomp en hard brommend geluid. CV ketel voorplaat niet geopend ivm bijkomende kosten qua pakkingen en ontsteekpen."
Is hij lid van een branche organisatie? Dan die bon daar even heen sturen!
pi_183298066
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:25 schreef onniedah het volgende:
Echt niet?? :( hij heeft het zelfs op de betaalbon geschreven waar ik mijn handtekening onder heb gezet: "klant geadviseerd gas regel unit te vervangen ivm lekke membraanpomp en hard brommend geluid. CV ketel voorplaat niet geopend ivm bijkomende kosten qua pakkingen en ontsteekpen."
Nee echt niet. Een circulatiepomp in het CV watersysteem is het enige wat ik kan bedenken en die staat los van "het gas".
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183298394
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 07:11 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Is hij lid van een branche organisatie? Dan die bon daar even heen sturen!
Ja, ik zie 'm staan in de MKB bedrijvengids. Maar denk niet dat ik mijn geld daarmee terug krijg of wel? Ik ben nog het meest boos over dat hij deed alsof hij een werknemer was en niet de eigenaar. Wat een lulhannes!
pi_183299450
Pure oplichter :(

Je geld krijg je waarschijnlijk niet terug, maar je kan misschien voorkomen dat anderen op dezelfde manier worden opgelicht.
pi_183316750
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:48 schreef BBach het volgende:
Pure oplichter :(

Je geld krijg je waarschijnlijk niet terug, maar je kan misschien voorkomen dat anderen op dezelfde manier worden opgelicht.
Dat lijkt me een uitstekend idee :Y

Hoe? Makkelijk, door online een recensie neer te kwakken op de daarbij horende sites zodat zij die googlen op de naam van het bedrijf lezen wat de werkwijze is en dat ze de boel proberen te besodemieteren.

Grote kans dat ie dit gewoon bij elke klant en/of vrouw probeert zonder verstand van cv-ketels en op die manier gewoon 400 euro extra probeert te pakken zonder ook maar die 'defecte pomp' te vervangen :(

En zolang die praktijken niet bekend zijn, zal ie daarmee blijven doorgaan. Een negatieve review is dus absoluut wenselijk.
pi_183318157
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 01:08 schreef Inbox het volgende:

[..]

Dat lijkt me een uitstekend idee :Y

En zolang die praktijken niet bekend zijn, zal ie daarmee blijven doorgaan. Een negatieve review is dus absoluut wenselijk.
Ik heb een review geschreven! Overigens denk ik wel dat hij het probleem heeft opgelost, aangezien het brommend lawaai is opgehouden. Dus heb ik die 82 euro in ieder geval niet voor niets betaald. Het enige wat ik nu soms nog hoor is het water dat in de ketel loopt. Het ding slaat aan, ik hoor water en vervolgens een sissend geluid (Wat hopelijk normaal is?)

Nadeel is dat dit ding één meter naast mijn bed staat :') dus hoor je dat al snel..
pi_183318170
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 08:33 schreef onniedah het volgende:

[..]

Ja, ik zie 'm staan in de MKB bedrijvengids. Maar denk niet dat ik mijn geld daarmee terug krijg of wel? Ik ben nog het meest boos over dat hij deed alsof hij een werknemer was en niet de eigenaar. Wat een lulhannes!
https://www.uneto-vni.nl/cms/showpage.aspx Is ie hierbij aangesloten? Dien daar een klacht in.
Heb je bij de review eraan gedacht de bon ge-anonimiseerd te uploaden (als dat kan)?
pi_183318257
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 08:33 schreef onniedah het volgende:
Ja, ik zie 'm staan in de MKB bedrijvengids. Maar denk niet dat ik mijn geld daarmee terug krijg of wel? Ik ben nog het meest boos over dat hij deed alsof hij een werknemer was en niet de eigenaar. Wat een lulhannes!
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 01:08 schreef Inbox het volgende:
Dat lijkt me een uitstekend idee :Y

Hoe? Makkelijk, door online een recensie neer te kwakken op de daarbij horende sites zodat zij die googlen op de naam van het bedrijf lezen wat de werkwijze is en dat ze de boel proberen te besodemieteren.

Grote kans dat ie dit gewoon bij elke klant en/of vrouw probeert zonder verstand van cv-ketels en op die manier gewoon 400 euro extra probeert te pakken zonder ook maar die 'defecte pomp' te vervangen :(

En zolang die praktijken niet bekend zijn, zal ie daarmee blijven doorgaan. Een negatieve review is dus absoluut wenselijk.
Via Google kan je een recensie schrijven. Iedereen die 'm dan googled kan dat lezen. ALs ie genoeg negatieve recensies heeft, zal dat best impact geven.

En i.d.d. bij een branche organisatie melden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183318273
quote:
Interessant detail:
https://www.uneto-vni.nl/(...)atie-wordt-verplicht

Wat al jaren hier op dit forum wordt geadviseerd!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183318680
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 08:27 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

https://www.uneto-vni.nl/cms/showpage.aspx Is ie hierbij aangesloten? Dien daar een klacht in.
Heb je bij de review eraan gedacht de bon ge-anonimiseerd te uploaden (als dat kan)?
Oh nee niet aan gedacht.. ik zal eens kijken! Maar het valt me trouwens wel op dat deze loodgieter wel goed scoort op Google. Veel mensen zijn wel tevreden, maar een stuk of 4 anderen gaven 1 ster met eenzelfde soort verhaal erbij als ik.
pi_183320480
Ik ben net mega boos opgebeld door de receptioniste, ik moet de review weghalen want het is verboden om hem op Google een oplichter te noemen :') en de loodgieter die bij mij thuis was was niet de eigenaar, maar had toevallig dezelfde naam als de eigenaar haha. Dikke ruzie nu! Ik ben inmiddels al weer 8 keer gebeld.
pi_183320743
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 08:39 schreef blomke het volgende:

[..]

Interessant detail:
https://www.uneto-vni.nl/(...)atie-wordt-verplicht

Wat al jaren hier op dit forum wordt geadviseerd!
Ik heb geen idee wat dat precies inhoudt haha, ik ben een niet- technische vrouw :')
pi_183320770
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 11:09 schreef onniedah het volgende:
Ik heb geen idee wat dat precies inhoudt haha, ik ben een niet- technische vrouw :')
De retourtemperatuur van het CV water zo laag mogelijk maken. Overal genoeg flow zodat ruimtes gelijkmatig opwarmen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183321134
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 10:58 schreef onniedah het volgende:
Ik ben net mega boos opgebeld door de receptioniste, ik moet de review weghalen want het is verboden om hem op Google een oplichter te noemen :') en de loodgieter die bij mij thuis was was niet de eigenaar, maar had toevallig dezelfde naam als de eigenaar haha. Dikke ruzie nu! Ik ben inmiddels al weer 8 keer gebeld.
Waar staat dat dat verboden is? Als ze dat denken moeten ze aangifte doen. Bewaar die bon heel goed...
pi_183321155
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 10:58 schreef onniedah het volgende:
Ik ben net mega boos opgebeld door de receptioniste, ik moet de review weghalen want het is verboden om hem op Google een oplichter te noemen :') en de loodgieter die bij mij thuis was was niet de eigenaar, maar had toevallig dezelfde naam als de eigenaar haha. Dikke ruzie nu! Ik ben inmiddels al weer 8 keer gebeld.
Gewoon laten staan (linkje?), ze kunnen je niets maken weet ik uit ervaring.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 23 november 2018 @ 11:45:52 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183321444
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 11:09 schreef onniedah het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat dat precies inhoudt haha, ik ben een niet- technische vrouw :')
Wat voor merk ketel heb je eigenlijk?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 23 november 2018 @ 12:09:32 #68
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_183321995
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 08:39 schreef blomke het volgende:

[..]

Interessant detail:
https://www.uneto-vni.nl/(...)atie-wordt-verplicht

Wat al jaren hier op dit forum wordt geadviseerd!
In dat bericht spreken ze enkel over bedrijfspanden.
pi_183322205
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 11:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat voor merk ketel heb je eigenlijk?
Intergas
  vrijdag 23 november 2018 @ 12:30:46 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183322379
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 08:25 schreef onniedah het volgende:

[..]

Ik heb een review geschreven! Overigens denk ik wel dat hij het probleem heeft opgelost, aangezien het brommend lawaai is opgehouden. Dus heb ik die 82 euro in ieder geval niet voor niets betaald. Het enige wat ik nu soms nog hoor is het water dat in de ketel loopt. Het ding slaat aan, ik hoor water en vervolgens een sissend geluid (Wat hopelijk normaal is?)

Nadeel is dat dit ding één meter naast mijn bed staat :') dus hoor je dat al snel..
Ik vind dit toch wel zorgelijk. Je slaapt vlak naast de ketel. Je weet niet of er iets mis is met je ketel. Het brommend geluid is weg, maar je hebt geen idee in welke staat van onderhoud je ketel nu verkeert.

Ik zou die onderhoudsbeurt nog maar eens laten uitvoeren door een betrouwbaarder partij.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183330373
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 12:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind dit toch wel zorgelijk. Je slaapt vlak naast de ketel. Je weet niet of er iets mis is met je ketel. Het brommend geluid is weg, maar je hebt geen idee in welke staat van onderhoud je ketel nu verkeert.

Ik zou die onderhoudsbeurt nog maar eens laten uitvoeren door een betrouwbaarder partij.
Ja ik ben ook wel een beetje bang. Ik weet echt niet of mijn CV ketel nu normaal doet of niet.. Maar hoe weet je nou welke partij betrouwbaar is? Voor mijn gevoel heeft elke loodgieter goede en slechte reviews.
pi_183330669
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:37 schreef onniedah het volgende:

[..]

Ja ik ben ook wel een beetje bang. Ik weet echt niet of mijn CV ketel nu normaal doet of niet.. Maar hoe weet je nou welke partij betrouwbaar is? Voor mijn gevoel heeft elke loodgieter goede en slechte reviews.
Dat is altijd lastig. Hier in de buurt ken ik 2 goede installatiebedrijven waarvan 1 een klant van mij is geweest en de ander was ooit m'n buurman. Je zou eens kunnen rondvragen bij vrienden, kennissen, buren, etc. Er zijn echt nog wel vakmensen, jammer dat je soms eerst een beunhaas treft.
pi_183330737
Begrijp ik het nou goed en hangt je cv-ketel in je slaapkamer? Mag dat wel?
pi_183330892
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:54 schreef Doedezemaar het volgende:
Begrijp ik het nou goed en hangt je cv-ketel in je slaapkamer? Mag dat wel?
Dat had ik (nog) niet gelezen.

In dat geval zou ik sowieso een CO-melder plaatsen, naast de rookmelder (die er vast al hangt?).
pi_183331200
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat had ik (nog) niet gelezen.

In dat geval zou ik sowieso een CO-melder plaatsen, naast de rookmelder (die er vast al hangt?).
Jup de rookmelder heb ik aan mijn plafond geschroefd en de CO- melder naast de CV ketel een meter boven de grond :-)
pi_183331214
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:54 schreef Doedezemaar het volgende:
Begrijp ik het nou goed en hangt je cv-ketel in je slaapkamer? Mag dat wel?
Volgens mij wel. Toen ik dit huis kocht heb ik een bouwkundige keuring laten uitvoeren. Die man zei niets over dat het verboden was. En heb dus een melder er naast hangen..
pi_183336740
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 08:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Er zit helemaal geen membraanpomp in een CV ketel. Die lui hebben geprobeerd Onniedah af te zetten en daarvoor heeft hij ¤82 betaald.
https://www.warmtebeheer.(...)110-282e-160272.html

Lijkt dat ze toch wel bestaan. 500 euro is dan wel weer wat veel.
pi_183338599
Oké ik ben net voor de zoveelste keer opgebeld door het bedrijf, nu door de loodgieter zelf. Als ik mijn review weg haal waar zijn naam in staat krijg ik mijn geld terug. Hij gooit het nu op dat hij moe was.. en ja als je moe bent kan je fouten maken, maar het was echt nooit zijn bedoeling om me op te lichten. En hij is zelf geen eigenaar meer van het bedrijf, hij heeft het 3 jaar geleden verkocht, maar hij werkt er nog wel voor. Dus het ging hem echt niet om het geld :')

Naja mij wel en dat krijg ik nu terug als het goed is.
pi_183338646
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 10:23 schreef onniedah het volgende:
Oké ik ben net voor de zoveelste keer opgebeld door het bedrijf, nu door de loodgieter zelf. Als ik mijn review weg haal waar zijn naam in staat krijg ik mijn geld terug. Hij gooit het nu op dat hij moe was.. en ja als je moe bent kan je fouten maken, maar het was echt nooit zijn bedoeling om me op te lichten. En hij is zelf geen eigenaar meer van het bedrijf, hij heeft het 3 jaar geleden verkocht, maar hij werkt er nog wel voor. Dus het ging hem echt niet om het geld :')

Naja mij wel en dat krijg ik nu terug als het goed is.
Da's toch mooi, onnniedah?
pi_183338854
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 10:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Da's toch mooi, onnniedah?
Heel mooi! Kan ik nu mijn geld aan een betrouwbare loodgieter geven hopelijk.
  zaterdag 24 november 2018 @ 10:43:54 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183338866
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 10:23 schreef onniedah het volgende:
Oké ik ben net voor de zoveelste keer opgebeld door het bedrijf, nu door de loodgieter zelf. Als ik mijn review weg haal waar zijn naam in staat krijg ik mijn geld terug. Hij gooit het nu op dat hij moe was.. en ja als je moe bent kan je fouten maken, maar het was echt nooit zijn bedoeling om me op te lichten. En hij is zelf geen eigenaar meer van het bedrijf, hij heeft het 3 jaar geleden verkocht, maar hij werkt er nog wel voor. Dus het ging hem echt niet om het geld :')

Naja mij wel en dat krijg ik nu terug als het goed is.
Ga je nu wel werk maken van een andere onderhoudsafspraak?

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 10:42 schreef onniedah het volgende:

[..]

Heel mooi! Kan ik nu mijn geld aan een betrouwbare loodgieter geven hopelijk.
^O^
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 24 november 2018 @ 11:21:07 #82
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_183339301
Triest dat ze het zo proberen inderdaad !

Amsterdam daar ben in helaas niet bekend met loodgieters.
pi_183341447
Jammer dat je zwicht en de recensie offline haalt. Ik denk eerder dat ik die 82 euro zou accepteren, om daarna mn recesie aan te passen met het verhaal wat je nu hier vertelt.

Zonder het bedrijf verder te kennen, denk ik dat ie hier ook gewoon liegt en dat ie nog steeds de eigenaar is. En dat zn secretaresse dezelfde vrouw is als waar ie het bed mee deelt.

Heb je nog wel een linkje ernaar, ben wel benieuwd naar wat je daar hebt geschreven. Mag in DIM natuurlijk.

Edit: kan geen DM/PM versturen. Is ooit eens geblockt door fok :(

[ Bericht 13% gewijzigd door Inbox op 24-11-2018 14:21:56 ]
pi_183341813
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:07 schreef Inbox het volgende:
Jammer dat je zwicht en de recensie offline haalt. Ik denk eerder dat ik die 82 euro zou accepteren, om daarna mn recesie aan te passen met het verhaal wat je nu hier vertelt.

Zonder het bedrijf verder te kennen, denk ik dat ie hier ook gewoon liegt en dat ie nog steeds de eigenaar is. En dat zn secretaresse dezelfde vrouw is als waar ie het bed mee deelt.

Heb je nog wel een linkje ernaar, ben wel benieuwd naar wat je daar hebt geschreven. Mag in DIM natuurlijk.

Edit: kan geen DM/PM versturen. Is ooit eens geblockt door fok :(
Ach ja ik houd me aan mijn woord. Geld terug, review eraf. Deze heb ik inmiddels al verwijderd, maar heb de tekst bewaard. Die zal ik hieronder plakken, kan je het lezen ;)

Ik denk ook dat je helemaal gelijk hebt. Zijn 'secretaresse' is zijn vrouw, dit kon ik al merken aan mijn telefoongesprek met haar, er zat veel te veel emotie in. En tuurlijk is hij nog steeds de eigenaar. Die man liegt alles bij elkaar. Hij maakte zelfs nog een printscreen van het overmaken van mijn geld vanaf zijn rekening en daar stond ZAKELIJKE REKENING.

Maar ik ga het alsnog wel melden bij die branche vereniging. Hopelijk dat zij hem op de vingers kunnen tikken en dat hij leert dat eerlijkheid het langst duurt.
pi_183341823
Review: Ik had gebeld voor onderhoud en omdat mijn CV een brommend geluid maakte. Dit door een verkeerde gas lucht verhouding, wat makkelijk opgelost kan worden door dit goed af te stellen. De kosten voor dit onderhoud zijn ¤81,65. Jammer dat Wesley probeert er ¤500 extra eruit te halen door te zeggen dat de membraanpomp lek is. Hij vraagt of je dan alvast ¤100 wilt aanbetalen voor de materialen. Daarbij doet hij alsof hij maar een medewerker van het bedrijf is die het "niet uitmaakt of je wel of niet voor die extra kosten gaat". Maar hij blijkt de eigenaar te zijn die er dus wel degelijk beter van kan worden! Ook zegt hij dat hij voor die "¤81,65 eigenlijk helemaal niets doet en dat het probleem dus niet opgelost wordt". Gelukkig heb ik hem geen ¤500 gegeven, want een dag later is het brommend geluid compleet verdwenen en werd mij door een ander verteld dat er helemaal geen membraanpomp in een CV ketel zit.
pi_183341931
Maare, informeer eens bij de technische commissie van je VVE of die je een goede loodgieter kunnen aanraden.
pi_183342146
Met een contract wordt je echt bezeikt, onderdelen betaal je evengoed zelf alleen de ure zitten in het contract.
Ik was hier...
pi_183343489
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:55 schreef Nismo91 het volgende:
Met een contract wordt je echt bezeikt, onderdelen betaal je evengoed zelf alleen de ure zitten in het contract.
Ik kon vroeger kiezen of ik het incl onderdelen wou of alleen uren.
Als je iets afspreekt dan wordt je niet bezeikt hoor als de andere partij zich houdt aan de afspraak.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183345060
Nee maar een schoonmaak kost 5 tientjes eenmaal per jaar.. een contract begint bij een tientje per maand... onder aan de streep als je een keer per 4 jaar een reparatie hebt dan haal je die uur prijs er makkelijk uit als je geen contract hebt. Als je een goede hebt die komt sowieso wel.
Ik was hier...
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:24:42 #90
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_183345112
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:23 schreef onniedah het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Toen ik dit huis kocht heb ik een bouwkundige keuring laten uitvoeren. Die man zei niets over dat het verboden was. En heb dus een melder er naast hangen..
toen de keuring werd uitgevoerd stond er vast nog geen bed.
Tot nooit .......
pi_183349387
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:33 schreef onniedah het volgende:
Review: Ik had gebeld voor onderhoud en omdat mijn CV een brommend geluid maakte. Dit door een verkeerde gas lucht verhouding, wat makkelijk opgelost kan worden door dit goed af te stellen. De kosten voor dit onderhoud zijn ¤81,65. Jammer dat Wesley probeert er ¤500 extra eruit te halen door te zeggen dat de membraanpomp lek is. Hij vraagt of je dan alvast ¤100 wilt aanbetalen voor de materialen. Daarbij doet hij alsof hij maar een medewerker van het bedrijf is die het "niet uitmaakt of je wel of niet voor die extra kosten gaat". Maar hij blijkt de eigenaar te zijn die er dus wel degelijk beter van kan worden! Ook zegt hij dat hij voor die "¤81,65 eigenlijk helemaal niets doet en dat het probleem dus niet opgelost wordt". Gelukkig heb ik hem geen ¤500 gegeven, want een dag later is het brommend geluid compleet verdwenen en werd mij door een ander verteld dat er helemaal geen membraanpomp in een CV ketel zit.
Maar nu heb je dus gratis onderhoud gehad twv 81.65 euro?

Leugenachtig figuur.. vrees echt dat ie gewoon misbruiik heeft proberen te maken van de situatie. Goed dat je niet gezwicht bent.

Trouwens wel vaag dat ie eerst nog even een aanbetaling vroeg van 100 euro voor ie het onderdeel gaat halen.
pi_183349422
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:24 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

toen de keuring werd uitgevoerd stond er vast nog geen bed.
Nee maar was al wel bekend dat dat de slaapkamer is. De CV ketel zit in een ingebouwde kast. Als ik het Google lees ik dat een gesloten ketel in een slaapkamer gewoon is toegestaan. En achter de ketel zit een rooster naar de buitenlucht.
pi_183361611
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 21:39 schreef Inbox het volgende:

[..]

Maar nu heb je dus gratis onderhoud gehad twv 81.65 euro?

Leugenachtig figuur.. vrees echt dat ie gewoon misbruiik heeft proberen te maken van de situatie. Goed dat je niet gezwicht bent.

Trouwens wel vaag dat ie eerst nog even een aanbetaling vroeg van 100 euro voor ie het onderdeel gaat halen.
Haha ja eigenlijk wel! Alhoewel hij dus wel zei dat hij voor 81,65 eigenlijk helemaal niets zou doen. Daarom ga ik het toch maar even laten checken door een ander voor de zekerheid..
pi_183361663
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 15:17 schreef onniedah het volgende:

[..]

Haha ja eigenlijk wel! Alhoewel hij dus wel zei dat hij voor 81,65 eigenlijk helemaal niets zou doen. Daarom ga ik het toch maar even laten checken door een ander voor de zekerheid..
Apart.. want op zn site staat dat ie geen voorrijkkosten rekent. Ook alweer een leugen dus.

Krijg echt de neiging om jouw verhaal te verwerken in een Google recensie -die op zn site worden weergegeven :D - te gebruiken om eenieder te waarschuwen die met deze toko in zee wilt gaan. Maar eerst even weten dat jouw geld terug is dan.. :+

[ Bericht 24% gewijzigd door Inbox op 25-11-2018 15:28:58 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')