abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 november 2018 @ 14:42:55 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183143629
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2018 14:40 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nou dan weet je waar je het zoeken moet.. Terras open graven..
beetje kleien, doorgang dichtstoppen dit dat.. boel weer netjes dichtmaken, en klaar..
Dat zal alleen niet mogelijk zijn zonder enorme schade aan het terras aan te richten... Kan ik het niet van binnenuit dicht maken?
KuikenGuppy
  woensdag 14 november 2018 @ 14:45:05 #102
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183143658
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 14:42 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat zal alleen niet mogelijk zijn zonder enorme schade aan het terras aan te richten... Kan ik het niet van binnenuit dicht maken?
Dat is vragen om problemen.. je kan het proberen..
Maar beter in 1 keer goed dan half werk.. het water zal altijd tegen hetgeen je van binnenuit maakt aan komen.. en daar gaat het vanzelf weer doorheen.. vroeg of laat..
En omdat het nat is, is het best een probleem om aan te werken (er droogt niets)

Je zou het gat wel vol kunnen storten met beton.. maar ook dat gaat weer vochtig worden ben ik bang..
  woensdag 14 november 2018 @ 14:59:17 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183143853
Ok, dank je wel voor het meedenken :) ik ga eens bekijken hoe ik dat aan ga vliegen.
KuikenGuppy
pi_183146540
Ik ben nu bezig met het vervangen van een wastafelkraantje... Denk dat doe ik ff, ik ben inmiddels 4uur verder.

Nu ben ik erachter dat ik een cm of 5-6 teveel heb afgezaagd.

Ik heb het nu als volgt opgelost, het lekt nu niet, maar ik ben benieuwd of dit verder geen kwaad kan? Het is nergens echt geknakt of dat er een 90° bocht in is gemaakt ofzo




De aansluitingsslang op de kraan is 30cm en ziet er als volgt uit:

Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 15 november 2018 @ 01:34:48 #105
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183157582
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 17:12 schreef kalinhos het volgende:
Ik ben nu bezig met het vervangen van een wastafelkraantje... Denk dat doe ik ff, ik ben inmiddels 4uur verder.

Nu ben ik erachter dat ik een cm of 5-6 teveel heb afgezaagd.
[ afbeelding ]
Ik heb het nu als volgt opgelost, het lekt nu niet, maar ik ben benieuwd of dit verder geen kwaad kan? Het is nergens echt geknakt of dat er een 90° bocht in is gemaakt ofzo

[ afbeelding ]

De aansluitingsslang op de kraan is 30cm en ziet er als volgt uit:

[ afbeelding ]
Nee hoor.. gaat prima.. je had ook een iets langere slang kunnen nemen ipv twee helften.. maar voor de werking maakt het geen verschil..

Ik heb onder mn keukenkraan ook iets vergelijkbaars.. (en ik denk heel veel mensen met ons)
pi_183158523
Even een paar tyrewipie zodat er een mooi bochtje in de slang zit en het niet gaat kinken door de zwaartekracht.
Jeroentje.
pi_183161757
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 07:47 schreef jpajs het volgende:
Even een paar tyrewipie zodat er een mooi bochtje in de slang zit en het niet gaat kinken door de zwaartekracht.
Waar ongeveer moet ik dat dan vastmaken?

quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2018 01:34 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee hoor.. gaat prima.. je had ook een iets langere slang kunnen nemen ipv twee helften.. maar voor de werking maakt het geen verschil..

Ik heb onder mn keukenkraan ook iets vergelijkbaars.. (en ik denk heel veel mensen met ons)
Ja langere hadden ze niet in die maat helaas. Langer was bv alleen met aan beide uiteinden 3/8 of een dikkere aansluiting die in de kraan gaat dan ik nu heb (3e foto)

Maar dank iig
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 16 november 2018 @ 12:55:23 #108
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183182422
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 12:08 schreef kalinhos het volgende:
Waar ongeveer moet ik dat dan vastmaken?

Niet.. Er komt geen knik in want er staat altijd druk op.. ^O^
pi_183188465
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 19:06 schreef Vinniiee het volgende:
Mijn bewegingsmelders (buiten) maken een soort trillend geluid. Wat zou dat kunnen zijn?
Om hierop terug te komen. Het probleem leek inderdaad in de bewegingsmelder te zitten. Heb 'm vervangen en nu doet ie het weer goed.
  vrijdag 16 november 2018 @ 19:24:30 #110
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183189810
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:13 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Om hierop terug te komen. Het probleem leek inderdaad in de bewegingsmelder te zitten. Heb 'm vervangen en nu doet ie het weer goed.
Misschien weet Vonkenboer wel iets over de spanningsaanvoer te vertellen.. Als het nog eens voorkomt.. Misschien is het gevoelig daarvoor..
Maar daar weet ik niet zo heel veel van..
pi_183194771
Hallo,

Heb een offertevraagje.

Heb offertes gekregen voor het wisselen van twee huidige convectors naar gewone radiatoren met draaiknop. (1x wc formaat en de andere +-1m breed) Benedenverdieping, met kruipruimte beschikbaar.

Twee prijzen gekregen, van 350 en 450 euro. Deze prijzen zijn incl de nieuwe verwarmingen.

Ik schrok best van deze prijzen. Of hoef ik er niet van te schrikken?

Ben er niet in thuis.
  vrijdag 16 november 2018 @ 23:01:18 #112
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183196100
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 22:18 schreef Cupasoep het volgende:
Hallo,

Heb een offertevraagje.

Heb offertes gekregen voor het wisselen van twee huidige convectors naar gewone radiatoren met draaiknop. (1x wc formaat en de andere +-1m breed) Benedenverdieping, met kruipruimte beschikbaar.

Twee prijzen gekregen, van 350 en 450 euro. Deze prijzen zijn incl de nieuwe verwarmingen.

Ik schrok best van deze prijzen. Of hoef ik er niet van te schrikken?

Ben er niet in thuis.
Waarom zou je daarvan schrikken..? Te goedkoop?
Zelf aanschaffen en monteren kan ook.. Maar nu krijg je garantie.. geen gereedschap nodig, niet heen en weer vliegen voor die ene koppeling die niet past.. etc..

Hoef je niet voor in thuis te zijn toch?
pi_183213969
In mijn badkamer heb ik vloerverwarming in de geïsoleerde vloer gelegd, gekoppeld aan een 1 groeps verdeler (robot) met een pompschakelaar.

Nu hoort een installatie met vloerverwarming als hoofdverwarming geleidelijk opgewarmd te worden, maar hoe wordt daarmee opgegaan als de rest van het huis met radiatoren wordt verwarmd? Ik kan de thermostaat op de verdeler wel geleidelijk verhogen, maar dan koelt de vloer alsnog af wanneer de ketel afslaat en krijgt hij toch de volle laag zodra de ketel weer begint te verwarmen? Ik kan de thermostaat op de verdeler best wat verder opdraaien, maar als het risicovol voor de tegelvloer is vind ik het ook prima als de vloer gewoon niet ijskoud aanvoelt. :)
pi_183218653
Ik ga mijn eerste echte klus doen; twee scheidingswanden maken op zolder inclusief kozijnen (2 deurkozijnen en raamkozijn).

Nu kom ik er niet helemaal uit of ik het frame zal maken van hout of staal (met daarop gips). Bij hout dacht ik het voordeel te hebben dat je makkelijker een fotolijstje of kastje kan vastzetten op de plek waar het gips is vastgezet. Maar wellicht overschat ik een schroefje in dat dunne staal ;-). En wellicht zijn er nog andere nadelen aan een stalen frame tov hout? Ik lees namelijk vooral voordelen (recht, licht, makkelijk bewerkbaar, sneller bouwen etc).

Tevens hebben we vloerverwarming, schroeven in de vloer is geen optie. Wat voor lijm kan ik het beste gebruiken om de liggers op de vloer vast te maken?
  zondag 18 november 2018 @ 12:18:18 #115
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_183220439
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 10:01 schreef Stevie_ het volgende:
Ik ga mijn eerste echte klus doen; twee scheidingswanden maken op zolder inclusief kozijnen (2 deurkozijnen en raamkozijn).

Nu kom ik er niet helemaal uit of ik het frame zal maken van hout of staal (met daarop gips). Bij hout dacht ik het voordeel te hebben dat je makkelijker een fotolijstje of kastje kan vastzetten op de plek waar het gips is vastgezet. Maar wellicht overschat ik een schroefje in dat dunne staal ;-). En wellicht zijn er nog andere nadelen aan een stalen frame tov hout? Ik lees namelijk vooral voordelen (recht, licht, makkelijk bewerkbaar, sneller bouwen etc).

Tevens hebben we vloerverwarming, schroeven in de vloer is geen optie. Wat voor lijm kan ik het beste gebruiken om de liggers op de vloer vast te maken?
staal werkt het snelst, binnen een dag heb je de frames staan. Onder- en boven regel zet je vast (schroeven anders bisonkit ofzo) en voorzie je van een schuimband. Staanders erin en recht stellen. Aan één kant je gipsplaten ertegen en je muurtje kan je vullen met elektra en glas- of steenwol voor geluidsisolatie dan de andere dicht en afwerken maar. Wil je iets ophangen dan gebruik je gipsplaatpluggen.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_183220589
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 10:01 schreef Stevie_ het volgende:
Ik ga mijn eerste echte klus doen; twee scheidingswanden maken op zolder inclusief kozijnen (2 deurkozijnen en raamkozijn).

Nu kom ik er niet helemaal uit of ik het frame zal maken van hout of staal (met daarop gips). Bij hout dacht ik het voordeel te hebben dat je makkelijker een fotolijstje of kastje kan vastzetten op de plek waar het gips is vastgezet. Maar wellicht overschat ik een schroefje in dat dunne staal ;-). En wellicht zijn er nog andere nadelen aan een stalen frame tov hout? Ik lees namelijk vooral voordelen (recht, licht, makkelijk bewerkbaar, sneller bouwen etc).

Tevens hebben we vloerverwarming, schroeven in de vloer is geen optie. Wat voor lijm kan ik het beste gebruiken om de liggers op de vloer vast te maken?
Metal studi werkt prima, helaas is het voordeel wel stuk minder bij een schuin plafond. Dan heb je niet het voordeel dat je de hoogte kan afknippen en dan nog kan schuiven naar links/rechts. Dus weet niet precies wat je allemaal wilt plaatsen op zolder?
Eerst denken, dan typen
pi_183225453
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 12:28 schreef Piger het volgende:

[..]

Metal studi werkt prima, helaas is het voordeel wel stuk minder bij een schuin plafond. Dan heb je niet het voordeel dat je de hoogte kan afknippen en dan nog kan schuiven naar links/rechts. Dus weet niet precies wat je allemaal wilt plaatsen op zolder?
Muren zijn recht, het is meer een soort studio op 2e etage waarvan we een epische slaapkamer gaan maken. Enige lastige is het muurtje rondom het trapgat, dat vergt nogal een geavanceerde trapsteiger om daar echt goed bij te komen.

Is het met metaal niet moeilijker dan met hout?
  maandag 19 november 2018 @ 20:58:07 #118
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_183251187
Ik heb een gat laten boren aan de achterzijde van de meterkast naar buiten om kabels te trekken naar mijn garage.

Ik moet buiten meteen een bocht van 90 graden maken omdat ik anders tegen de rioleringsbuis kom.

De haakse bochten die ik overal zie passen niet in een 75mm buis maar alleen er over. Zijn deze er eigenlijk wel?
pi_183254470
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 20:58 schreef mime_negert het volgende:
Ik heb een gat laten boren aan de achterzijde van de meterkast naar buiten om kabels te trekken naar mijn garage.

Ik moet buiten meteen een bocht van 90 graden maken omdat ik anders tegen de rioleringsbuis kom.

De haakse bochten die ik overal zie passen niet in een 75mm buis maar alleen er over. Zijn deze er eigenlijk wel?
Nee die zijn er niet. Kan je niet met 80mm naar buiten? Daar zijn wel bochten voor te krijgen die in de buis vallen.
pi_183255698
Iemand ervaring met laminaat en ondervloeren?

Het gaat om de begaande grond, drie woonkamers. Twee hebben een houten vloer, waarvan onder eentje een (vochtige) kelder ligt. De derde (bijbouw) heeft een betonnen vloer.

Laminaat is 8mm dik. Ik heb 20mm ruimte. Er is geen vloerverwarming. Waar zal ik voor kiezen? Voor de zekerheid overal dampfolie?
pi_183266555
Heeft iemand ervaring met het schilderen van tegels/glanzend marmer? Met name de duurzaamheid is iets waar ik aan twijfel.

Plan van aanpak:

- voegen opvullen met 2-componenten epoxy plamuur en vervolgens glad schuren. De marmer tegels hebben geen afronding en de voegen zijn erg smal (2mm), op een klein teststukje lukte dat aardig.
- gehele vloer opruwen met fijn schuurpapier of ScotchBrite handpad, dat schuurt minder.
- 2-componenten primer in 1 laag aanbrengen
- 2-componenten epoxy lak in 2 lagen aanbrengen

Ik wil het toepassen in de hal, keuken en toilet. Niet de minst belaste ruimtes dus.
  dinsdag 20 november 2018 @ 17:35:35 #122
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183267430
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:49 schreef archito het volgende:
Heeft iemand ervaring met het schilderen van tegels/glanzend marmer? Met name de duurzaamheid is iets waar ik aan twijfel.

Plan van aanpak:

- voegen opvullen met 2-componenten epoxy plamuur en vervolgens glad schuren. De marmer tegels hebben geen afronding en de voegen zijn erg smal (2mm), op een klein teststukje lukte dat aardig.
- gehele vloer opruwen met fijn schuurpapier of ScotchBrite handpad, dat schuurt minder.
- 2-componenten primer in 1 laag aanbrengen
- 2-componenten epoxy lak in 2 lagen aanbrengen

Ik wil het toepassen in de hal, keuken en toilet. Niet de minst belaste ruimtes dus.
Zijn tegels in de juiste kleur erover geen betere oplossing?
pi_183271123
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2018 17:35 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Zijn tegels in de juiste kleur erover geen betere oplossing?
Ik wil geen tegels maar een soort van gietvloer uiterlijk. Het is voor een periode van een paar jaar voordat we wellicht groter gaan verbouwen.
pi_183271590
Van de week gasleiding in de kruipruimte laten vervangen door een erkend installateur. Nu ligt er een mooie nieuwe flexibele leiding van het merk Uponor. Vanuit de meterkast hebben ze een nogal groot gat naar de kruipruimte geboord en de leiding vervolgens zonder buis er gewoon door heen gestoken. Ik zit nu met een gat waar nogal wat kou doorheen slaat. Deze ik wil dus dicht gaan smeren.

Kan ik het gat veilig dichtsmeren met een cementmengsel oid? Wat kan ik daarvoor het beste gebruiken zonder dat het de kunststoffen leiding aan gaat tasten? Moet ik rekening houden met temperatuurverschillen tussen kruipruimte en meterkast waardoor e.e.a. kan gaan werken? Iemand tips?

Foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 20 november 2018 @ 20:51:12 #125
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183272132
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:10 schreef archito het volgende:

[..]

Ik wil geen tegels maar een soort van gietvloer uiterlijk. Het is voor een periode van een paar jaar voordat we wellicht groter gaan verbouwen.
Ik denk dat als je geen echt goed spul neemt (lees geschikt) dat je het er zo weer af loopt en het anders wel los springt na volledige uitharding.
Dat 2k spul word nogal hard en ik denk dat het daardoor niet zo best zal hechten op steen/tegels
(Als het geen natuurspul is, dan zit er ook meestal een laag tegels op die zorgt dat er niets aan hecht..)
Ik denk dat je beter iets kan nemen wat enigszins flexibel is..
Maargoed dat kan de verkoper van een verfspeciaalzaak je ook wel vertellen..
  dinsdag 20 november 2018 @ 21:01:04 #126
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183272404
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:30 schreef Justinn het volgende:
Van de week gasleiding in de kruipruimte laten vervangen door een erkend installateur. Nu ligt er een mooie nieuwe flexibele leiding van het merk Uponor. Vanuit de meterkast hebben ze een nogal groot gat naar de kruipruimte geboord en de leiding vervolgens zonder buis er gewoon door heen gestoken. Ik zit nu met een gat waar nogal wat kou doorheen slaat. Deze ik wil dus dicht gaan smeren.

Kan ik het gat veilig dichtsmeren met een cementmengsel oid? Wat kan ik daarvoor het beste gebruiken zonder dat het de kunststoffen leiding aan gaat tasten? Moet ik rekening houden met temperatuurverschillen tussen kruipruimte en meterkast waardoor e.e.a. kan gaan werken? Iemand tips?

Foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cement loopt je er doorheen dus dan heb je best veel nodig tot je kruipruimte volzit.. :P

In principe kan alles erin.. kit of gatenvuller, maar tegellijm is eigenlijk het ideale vulmiddel (smeer ik alles mee aan en dicht omdat het wat meer flexibel blijft, gipsplaten ook bijv.)
En het is ook in kleine hoeveelheden te krijgen.. gewoon kant en klaar in een hele/halve kilo ofzo..
Enne: vergeet je handschoenen niet

Ik zou die andere dan ook even bijsmeren..
pi_183273200
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:30 schreef Justinn het volgende:
Van de week gasleiding in de kruipruimte laten vervangen door een erkend installateur. Nu ligt er een mooie nieuwe flexibele leiding van het merk Uponor. Vanuit de meterkast hebben ze een nogal groot gat naar de kruipruimte geboord en de leiding vervolgens zonder buis er gewoon door heen gestoken. Ik zit nu met een gat waar nogal wat kou doorheen slaat. Deze ik wil dus dicht gaan smeren.

Kan ik het gat veilig dichtsmeren met een cementmengsel oid? Wat kan ik daarvoor het beste gebruiken zonder dat het de kunststoffen leiding aan gaat tasten? Moet ik rekening houden met temperatuurverschillen tussen kruipruimte en meterkast waardoor e.e.a. kan gaan werken? Iemand tips?

Foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kun je toch makkelijk met kit doen? Dat is elastisch.
  dinsdag 20 november 2018 @ 21:41:37 #128
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183273437
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:33 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Dat kun je toch makkelijk met kit doen? Dat is elastisch.
Gaat wel iets minder lang mee.. maar kan ook prima ja
pi_183273699
Volgens mij hoort er een buitenmantel om de gasleiding die door een kruipruimte gaat i.v.m. eventuele lekkage dan kan het gas zich niet in de kruipruimte ophopen.
pi_183275237
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:52 schreef Thxultra het volgende:
Volgens mij hoort er een buitenmantel om de gasleiding die door een kruipruimte gaat i.v.m. eventuele lekkage dan kan het gas zich niet in de kruipruimte ophopen.
Precies dat, die mantel moet uit uit 1 stuk zijn en aan beide kanten boven de grond uitkomen, dan kan je een evt lekkage ook ruiken.
  Moderator woensdag 21 november 2018 @ 06:31:09 #131
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_183278046
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:52 schreef Thxultra het volgende:
Volgens mij hoort er een buitenmantel om de gasleiding die door een kruipruimte gaat i.v.m. eventuele lekkage dan kan het gas zich niet in de kruipruimte ophopen.
Inderdaad dat hoort wel zo te zijn ! Normaal hoort er een mantel buis om de leiding te zitten.

Ik zou hier ook niet mee akkoord gaan.
pi_183281025
Herkent iemand deze aansluiting? Het logo lijkt een cirkeltje met een V (hier op zijn kop) erin.
Ik wil er een slimme radiatorknop op plaatsen maar weet niet welke adapter ik moet gebruiken.

pi_183283593
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:30 schreef Justinn het volgende:
Van de week gasleiding in de kruipruimte laten vervangen door een erkend installateur. Nu ligt er een mooie nieuwe flexibele leiding van het merk Uponor. Vanuit de meterkast hebben ze een nogal groot gat naar de kruipruimte geboord en de leiding vervolgens zonder buis er gewoon door heen gestoken. Ik zit nu met een gat waar nogal wat kou doorheen slaat. Deze ik wil dus dicht gaan smeren.

Kan ik het gat veilig dichtsmeren met een cementmengsel oid? Wat kan ik daarvoor het beste gebruiken zonder dat het de kunststoffen leiding aan gaat tasten? Moet ik rekening houden met temperatuurverschillen tussen kruipruimte en meterkast waardoor e.e.a. kan gaan werken? Iemand tips?

Foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dicht purren afsnijden en netjes afsmeren..
pi_183287479
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:15 schreef archito het volgende:
Herkent iemand deze aansluiting? Het logo lijkt een cirkeltje met een V (hier op zijn kop) erin.
Ik wil er een slimme radiatorknop op plaatsen maar weet niet welke adapter ik moet gebruiken.

[ afbeelding ]
Is dat geen herz m28?
Vierkantje met een hartje erin.
pi_183292582
Is het moeilijk om een stuk van deze witte tegels weg te zagen/snijden/hakken zonder dat heel de muur naar zn grootje gaat?

Ik wil een afzuigkap ophangen, maar die is 60x14
De uitsparing die er zit, van de vorige afzuigkap, is 59x10



De andere optie, wat de vorige bewoner heeft gedaan, is een stuk hout aan de bovenkant van het kastje vastmaken en daar d afzuigkap tegenaan schroeven.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_183297351
Slijptol of gewoon tegen de tegels monteren.
Laat die handjes wapperen!
pi_183299370
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:20 schreef Hanschje het volgende:

[..]

Is dat geen herz m28?
Vierkantje met een hartje erin.
M28 lijkt te kloppen iig, zou even moeten proberen op de achterkant te kijken of daar een vierkant met hartje staat. De voorkant is duidelijk een cirel met een V
pi_183299389
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 21:01 schreef kalinhos het volgende:
Is het moeilijk om een stuk van deze witte tegels weg te zagen/snijden/hakken zonder dat heel de muur naar zn grootje gaat?

Ik wil een afzuigkap ophangen, maar die is 60x14
De uitsparing die er zit, van de vorige afzuigkap, is 59x10

[ afbeelding ]

De andere optie, wat de vorige bewoner heeft gedaan, is een stuk hout aan de bovenkant van het kastje vastmaken en daar d afzuigkap tegenaan schroeven.
Ik zou tegen de tegels monteren, dat geeft ook een nettere rand.
pi_183299469
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:45 schreef archito het volgende:

[..]

Ik zou tegen de tegels monteren, dat geeft ook een nettere rand.
Hoe doe ik dat, met kit of?
De schroefgaten van de kap zitten redelijk in het midden en komen dus waar nu de uitsparing al zit. Maar als ik m tegen die tegels hang, zit er een cm of 2 tussen waar de plug in het beton zit en tot waar die maximaal in de afzuigkap kan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_183312071
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:49 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Hoe doe ik dat, met kit of?
De schroefgaten van de kap zitten redelijk in het midden en komen dus waar nu de uitsparing al zit. Maar als ik m tegen die tegels hang, zit er een cm of 2 tussen waar de plug in het beton zit en tot waar die maximaal in de afzuigkap kan.
Dan vul je dat toch op? Zet latjes in de uitsparing waar de kap komt zodat je die wel stevig op kan hangen.
  vrijdag 23 november 2018 @ 17:54:52 #141
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183328476
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:49 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Hoe doe ik dat, met kit of?
De schroefgaten van de kap zitten redelijk in het midden en komen dus waar nu de uitsparing al zit. Maar als ik m tegen die tegels hang, zit er een cm of 2 tussen waar de plug in het beton zit en tot waar die maximaal in de afzuigkap kan.
Met hoe kan het ook anders: ductape natuurlijk tegellijm..

Maar gewoon een dik plankje op het lege stuk en daar direct de afzuigkap weer aan, kan ook..
En haal je een stukje geplastificeerd spul, dan zit je ook niet met schoonhouden, kaal hout gaat vies worden boven een fornuis/kookplaat..
Op die manier kun je het plankje op de tegels aan de zijkanten en de rij eronder laten rusten en kun je zo groot gaan als je wilt..
De lege ruimte erachter maakt dan niet uit voor het schroeven..
pi_183343533
Helder. Bijkomend probleem dan is als de kap dus 1-2cm van de betonmuur afhangt, ik niet meer lekker uitkom met het gat naar boven. Of zijn daar flexibele buizen voor te krijgen?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_183352246
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:31 schreef kalinhos het volgende:
Helder. Bijkomend probleem dan is als de kap dus 1-2cm van de betonmuur afhangt, ik niet meer lekker uitkom met het gat naar boven. Of zijn daar flexibele buizen voor te krijgen?
Ja
pi_183482950
Wij hebben recent een nieuwe woning gekocht waar in de keuken een aftands zeil ligt. Nu willen wij graag tegels leggen in de keuken maar twijfelen over de aanpak. Zie onderstaande foto’s.

Er lijkt een houten ondervloer te liggen met daarop reeds een houten dekvloer - ik lees verschillende aanpakken hiervan van het ene extreem zijnde alles eruit en nieuwe zwaluwstaartvloer op draagbalken leggen naar het opschroeven van MDF platen. Heeft iemand hier ervaring hiermee? De vloer voelt stabiel aan.


pi_183483205
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:11 schreef Underdoggy het volgende:
Er lijkt een houten ondervloer te liggen met daarop reeds een houten dekvloer
Hoe dik is die houten dekvloer? Als die dik en glad is, kan je erop tegelen, hoewel ik (in de badkamer) laminaat met tegelmotief heb gelegd (zwevend) en dat bevalt in de badkamer prima.

Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183489215
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:28 schreef blomke het volgende:

[..]

Hoe dik is die houten dekvloer? Als die dik en glad is, kan je erop tegelen, hoewel ik (in de badkamer) laminaat met tegelmotief heb gelegd (zwevend) en dat bevalt in de badkamer prima.

[ afbeelding ]
Dank! Ga er deze week nog even langs en meet het dan op - hoe dik zou het moeten zijn?
pi_183489646
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 09:28 schreef Underdoggy het volgende:
hoe dik zou het moeten zijn?
Als het maar geen slap triplex is. Een mm of 12 minimaal geeft een vlakke werkvloer.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 4 december 2018 @ 16:15:34 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183533177
Onze koelkast ging stuk, dus ik heb een nieuwe gekocht. De oude koelkast was met deur-op-deur montage, de nieuwe met sleepdeur. Is het mogelijk om deze koelkast om te bouwen voor deur-op-deur montage, of is het simpeler het deurtje om te bouwen voor sleepdeur montage?
KuikenGuppy
pi_183546310
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 21:01 schreef kalinhos het volgende:
Is het moeilijk om een stuk van deze witte tegels weg te zagen/snijden/hakken zonder dat heel de muur naar zn grootje gaat?

Ik wil een afzuigkap ophangen, maar die is 60x14
De uitsparing die er zit, van de vorige afzuigkap, is 59x10

[ afbeelding ]

De andere optie, wat de vorige bewoner heeft gedaan, is een stuk hout aan de bovenkant van het kastje vastmaken en daar d afzuigkap tegenaan schroeven.
Gelukt :D

Slijptol had ik zelf niet en werd ook afgeraden door de bouwmarkt. Uiteindelijk heb ik op gemeten tot waar ik de tegel wilde inkorten en op die lijn heb ik met een boormachine allemaal gaatjes gemaakt met 8mm. Vervolgens met een hamer zo het overbodige weggetikt, met een vijl gladder gemaakt en wat kit ertussen. Nu past het uitlaatkanaal ook direct op de pijp die er al boven hing.
oor naar het volgende project :s) :s)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 18:39:08 #150
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_183554146
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:49 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Gelukt :D

Slijptol had ik zelf niet en werd ook afgeraden door de bouwmarkt. Uiteindelijk heb ik op gemeten tot waar ik de tegel wilde inkorten en op die lijn heb ik met een boormachine allemaal gaatjes gemaakt met 8mm. Vervolgens met een hamer zo het overbodige weggetikt, met een vijl gladder gemaakt en wat kit ertussen. Nu past het uitlaatkanaal ook direct op de pijp die er al boven hing.
[ afbeelding ] oor naar het volgende project :s) :s)
Lekker bezig ! :) Mooi dat het gelukt is; mag ik vragen wat het volgende project is ? ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')