Verder zit ik nu mobiel, dus is het plaatsen van de andere laatste posts wat ingewikkeldquote:Ik ben bezig met het ophangen van lampen in mijn huis, maar de vorige bewoner heeft over een van de centraaldozen heen gewit
Ik heb al wat zitten steken met een schroevendraaier, maar de schroefjes blijven muurvast zitten en ook het kroonsteentje zit helemaal "volgeverfd" en vastgeplakt aan de centraaldoos.
Iemand een idee hoe ik dat los kan krijgen? Als ik ga steken met bijvoorbeeld een stanleymes ben ik vooral bang dat ik de draden doorsnij of iets dergelijks
Was bij de nieuwbouw van m'n zus ook. Was gewoon van dat structuur meuk overheen gespotenquote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:15 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn laatste vraag:
[..]
Verder zit ik nu mobiel, dus is het plaatsen van de andere laatste posts wat ingewikkeld
als het spack is, grote kans dat het wateroplosbaar is.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:15 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn laatste vraag:
[..]
Verder zit ik nu mobiel, dus is het plaatsen van de andere laatste posts wat ingewikkeld
Spackquote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:40 schreef FranticDJ het volgende:
Was gewoon van dat structuur meuk overheen gespoten
quote:Op donderdag 25 oktober 2018 22:56 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja dat. Kon er niet op komen. Zat met Spock in m'n hoofd.. Maar dat kon het niet wezen
Afknippen en draden overnieuw strippen. Nieuwe verbindingsklemmen.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 23:03 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik kan de doos iig wel zien, dus ik kan hem sowieso langs de randen afsnijden en de schroeven vrij maken enzo. Alleen het kroonsteentje zit ook helemaal verstopt met meuk, dus daar moet ik op een of andere manier ook nog bij de schroefjes kunnen Daar ben ik nog niet helemaal uit dan.
Ja, zo simpel kan het natuurlijk ook zijnquote:Op donderdag 25 oktober 2018 23:03 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Afknippen en draden overnieuw strippen. Nieuwe verbindingsklemmen.
Aannemer laten komen..quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 12:35 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Ik wil een gat maken in een gemetselde muur, voor een haard. Hoe kom ik er achter of dat gat een latei nodig heeft en is in zo'n geval een latei gemakkelijk zelf te plaatsen?
Isolatie en spouw aanbrengen en er een muur voorzettenquote:Op zondag 28 oktober 2018 18:07 schreef Puala het volgende:
Wat kan je doen om een enkelsteens muur toch te isoleren? Liefst aan de buitenkant.
Ik bedenk mezelf net dat een topic openen handiger is. Ik wil het trouwens graag zelf doen en kan niet metselen. Ik wil graag met hout bekleden uiteindelijk.quote:Op zondag 28 oktober 2018 18:11 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Isolatie en spouw aanbrengen en er een muur voorzetten
Oh dat kan ook hoor. Isolatie en folie aanbrengen, Rachels er tegen voor ventilatie en dan gevelbekleding..quote:Op zondag 28 oktober 2018 18:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik bedenk mezelf net dat een topic openen handiger is. Ik wil het trouwens graag zelf doen en kan niet metselen. Ik wil graag met hout bekleden uiteindelijk.
K&W / Buitenmuur isoleren, ervaring?
Eh, gewoon op de grond ofzo? Maakt niks uit dat die slang in een paar bochtjes ligt..quote:Op zondag 28 oktober 2018 22:39 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb een vraag over het aansluiten van een wasmachine. Eigenlijk wil ik m niet direct obder de huidige aansluiting neerzetten, maar ongeveer 70cm verder, zodat ik mn koelkast er eerst kan neerzetten.
qua waterafvoer haal ik het met die slang, niks aan de hand. Echter, qua watertoevoer haal ik het met mn 1,5meter slang net niet. Ik ben naar de bouwmarkt geweest en daar hadden ze toevallig een slang van 2,5 meter dus kdacht mooi, ik ben klaar.
Maar wat ik me afvraag:
Hoe ga ik dit zo neerzetten/ophangen dat het water wel gewoon goed doorstroomt?
Aangezien ik een halve meter ongeveer over heb, moet ik die toch ergens kwijt, dus ik zal die slang toch ergens in een paar bochtjes moeten leggen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah top. Dus kdacht misschien geeft t een probleem qua zuigkracht ofzo van de wasmachine, maar niet dus. Dan laat ik m vanaf de kraan mooi naar beneden lopen en dan pas bij de wasmachine aansluiting weer omhoog.quote:Op zondag 28 oktober 2018 22:45 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Eh, gewoon op de grond ofzo? Maakt niks uit dat die slang in een paar bochtjes ligt..
water toevoer is een druksysteem. Hoe denk je dat het water op zolder komt? Ook door de zuigkracht van de kraan?quote:Op maandag 29 oktober 2018 18:17 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ah top. Dus kdacht misschien geeft t een probleem qua zuigkracht ofzo van de wasmachine, maar niet dus. Dan laat ik m vanaf de kraan mooi naar beneden lopen en dan pas bij de wasmachine aansluiting weer omhoog.
Afvoer moet omlaag toch?quote:Op maandag 29 oktober 2018 19:54 schreef lipje het volgende:
[..]
water toevoer is een druksysteem. Hoe denk je dat het water op zolder komt? Ook door de zuigkracht van de kraan?
Afvoer is een pomp in combinatie met zwaartekracht. Daar moet de slang wel graag even hoog liggen, om vervolgens in de afvoer te laten vallen.
dat is om de snelheid v d pomp eruit te halenquote:Op maandag 29 oktober 2018 23:31 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Afvoer moet omlaag toch?
Maargoed daR heb je ook dattie een bepaalde bocht moet maken om vervolgens in de afvoer te vallen.
Ik zit te zoeken, heb je het over Malmbergs? Daar kan ik toch geen 12V van vinden. Heb je een linkje?quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 18:47 schreef lipje het volgende:
[..]
een goeie trafo kan veel spots aan, let bij de keuze op de spanning en het uitgaande vermogen, of de uitgaande totaalstroom. Bij de hornbach verkopen ze een leuk (maar prijzig) systeem met losse spotjes, verlengkabels en trafo’s. Maximaal 6 spotjes op 1 trafo mogelijk, maar je kan trafo’s ook aan elkaar koppelen om tot maximaal 12 spotjes te komen.
yep malmbergsquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 21:00 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik zit te zoeken, heb je het over Malmbergs? Daar kan ik toch geen 12V van vinden. Heb je een linkje?
Ik zou nooit een slang direct in zo'n Y-stuk hangen. Dikke kans dat de slang er een keer uitschiet of dat de zaak gaat overlopen omdat het water blijft hangen in die bocht.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 16:13 schreef kalinhos het volgende:
Zou er dan nog een buisje bij kunnen voor de vaatwasser?
Het is nu als volgt
[ afbeelding ]
De ingang van de pijp waar mn afvoer in gaat is 1 tegel hoger dan mn wasmachine zelf.
[ afbeelding ] Met een pijpje er bovenop wordt het nog 10-15cm hoger:
[ afbeelding ]
Dat is tegen het leegstromen van de wasmachinekuip. Anders blijf je vullen en verwarmen. Verder wat hierboven staat: een splitsing zo laag mogelijk zetten en min. 80 cm rechte buis erboven op.quote:Op maandag 29 oktober 2018 19:54 schreef lipje het volgende:
Daar moet de slang wel graag even hoog liggen, om vervolgens in de afvoer te laten vallen.
Thanks.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 08:22 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ik zou nooit een slang direct in zo'n Y-stuk hangen. Dikke kans dat de slang er een keer uitschiet of dat de zaak gaat overlopen omdat het water blijft hangen in die bocht.
Y stukje iets lager zetten en op beide aansluitingen nog en stukje buis zetten. Ook bij voorkeur niet beide apparaten gelijktijdig laten afpompen.
wasmachineverdeler ertussen. Kan je ze tegelijk aanzetten, maar stopt er een als er teveel stroom wordt gevraagdquote:Op woensdag 31 oktober 2018 12:18 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik ga de vaatwasser nooit gelijktijdig met de wasmachine gebruiken dus dat komt goed. Ze komen ook op dezelfde groep, vandaar. Ik moet alleen nog eeb manier bedenken hoe ik dat mooi doe qua stopcontacten, want het is of een nieuw stopcontact in de muur erbij (dat wil ik liever niet) of het is steeds stekker erin en eruit en dat lijkt me ook niet ideaal.
Ah topquote:Op woensdag 31 oktober 2018 18:44 schreef lipje het volgende:
[..]
wasmachineverdeler ertussen. Kan je ze tegelijk aanzetten, maar stopt er een als er teveel stroom wordt gevraagd
koop die verdeler nou. Dat lijkt op een verlengsnoer met een lengte van 50 cmquote:Op woensdag 31 oktober 2018 22:05 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ah top
Volgende probleem: mn vaatwasser staat nu naast de wasmachine, maar ik haal het niet qua stekker. Stopcontact verplaatsen is niet echt mijn optie, is er een manier de vaatwasserstekker op een veilige manier te verlengen?
Jep. Had ff moeten googlen voor posten. Dit is de ideale oplossingquote:Op woensdag 31 oktober 2018 23:15 schreef lipje het volgende:
[..]
koop die verdeler nou. Dat lijkt op een verlengsnoer met een lengte van 50 cm
Eigenlijk wil ik dan zoiets, ivm dat de vaatwasser wat verder weg staat. Kan dit?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 08:22 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ik zou nooit een slang direct in zo'n Y-stuk hangen. Dikke kans dat de slang er een keer uitschiet of dat de zaak gaat overlopen omdat het water blijft hangen in die bocht.
Y stukje iets lager zetten en op beide aansluitingen nog en stukje buis zetten. Ook bij voorkeur niet beide apparaten gelijktijdig laten afpompen.
T door T-45 graden vervangen en daar weer 45 bocht op. Ook niet ideaal eigenlijk. Welke diameter buizen gebruik je?quote:Op donderdag 1 november 2018 09:20 schreef kalinhos het volgende:
Dus ipv een Y onderop eerst nog een T splitsing erop en daarna pas een 45° bochtje erop:
Ik ben niet echt deskundig hoor.quote:Op donderdag 1 november 2018 09:20 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Eigenlijk wil ik dan zoiets, ivm dat de vaatwasser wat verder weg staat. Kan dit?
Dus ipv een Y onderop eerst nog een T splitsing erop en daarna pas een 45° bochtje erop:
Paintskills zijn niet je-van-het
[ afbeelding ]
Dit is niet mijn eigen afvoer wat we hier zien. Meer gewoon om aan te geven wat ik bedoel qua 2 pijpenquote:Op donderdag 1 november 2018 09:35 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ik ben niet echt deskundig hoor.
Waarom niet beide buizen een eigen sifon geven, dat scheelt je in stank en de doorstroming na een sifon is ook beter dan ervoor.
Op een eerdere foto dacht ik ook nog een overstort en een condensafvoer van de verwarming te zien. Er komt zo wel heel erg veel bij elkaar met ook nog eens heel veel bochten. Probeer je bochten te beperken en wat Blomke zegt, indien mogelijk alleen 45 graden bochten en dus Y stukken in plaats van T stukken. Verder waar veel water in een keer door gaat minder bochten geven dan b.v. die condens afvoer die alleen maar druppelt.
Ik zou de hele bende afzagen vlak boven de grond en dan opnieuw opbouwen, zo duur is dat niet. Probeer het ook zoveel mogelijk naar 40 mm te trekken met alleen waar een slang in moet een stukje 32 mm tegen te veel ventilatie (verdroging van je sifon).
Dit is niet mijn eigen afvoer wat we hier zien, maar een foto die ik ff bewerkt heb. Bij mij ziet her nu zo uit:quote:Op donderdag 1 november 2018 09:35 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ik ben niet echt deskundig hoor.
Waarom niet beide buizen een eigen sifon geven, dat scheelt je in stank en de doorstroming na een sifon is ook beter dan ervoor.
Op een eerdere foto dacht ik ook nog een overstort en een condensafvoer van de verwarming te zien. Er komt zo wel heel erg veel bij elkaar met ook nog eens heel veel bochten. Probeer je bochten te beperken en wat Blomke zegt, indien mogelijk alleen 45 graden bochten en dus Y stukken in plaats van T stukken. Verder waar veel water in een keer door gaat minder bochten geven dan b.v. die condens afvoer die alleen maar druppelt.
Ik zou de hele bende afzagen vlak boven de grond en dan opnieuw opbouwen, zo duur is dat niet. Probeer het ook zoveel mogelijk naar 40 mm te trekken met alleen waar een slang in moet een stukje 32 mm tegen te veel ventilatie (verdroging van je sifon).
Mijn cv ketelquote:Op donderdag 1 november 2018 11:00 schreef Makrolon het volgende:
Waar gaat die buis naar boven heen?
Oke, als je toch bezig bent is het wel mooier om je vaatwasser en wasmachine allebei een eigen sifon te geven natuurlijk, maar als je ze toch niet gelijktijdig gaat gebruiken is het niet noodzakelijk. Dan kan je prima een t stukje in de buis boven de sifon zetten.quote:
Dit lijkt de beste oplossing als je niet alles renoveert. Blijft de vraag wat de diameter vand e buizen is, zo te zien 40 mm?quote:
Jepquote:Op donderdag 1 november 2018 11:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Dit lijkt de beste oplossing als je niet alles renoveert. Blijft de vraag wat de diameter vand e buizen is, zo te zien 40 mm?
Ja, een groot deel van de warmte stijgt op, dus roosters bovenop zijn eigenlijk een must.quote:Op zaterdag 3 november 2018 08:34 schreef Realzm het volgende:
Kort vraagje:moet/is het slim om bij een radiatorombouw ventilatieroosters in de vensterbank te maken? De warmte kan er natuurlijk aan de voorkant uit maar volgens mij zou de warmte toch ook voor het raam omhoog moeten gaan toch?
Dank voor de snelle reactie!quote:Op zaterdag 3 november 2018 09:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, een groot deel van de warmte stijgt op, dus roosters bovenop zijn eigenlijk een must.
https://www.buisisolatie.nl/54-isogenopak .quote:Op maandag 5 november 2018 12:44 schreef Burdie het volgende:
Waar kan ik witte buisisolatie kopen, iemand hier een idee?
Tis uiteindelijk dit geworden. De horizontale pijp loopt lichtjes afquote:Op donderdag 1 november 2018 10:11 schreef nanuk het volgende:
[ afbeelding ]
Zo kan het ook.
Maar iets boven de vloer afzagen en opnieuw opbouwen met een sifon per aansluiting lijkt mij beter.
Fraai. Netjes aangelegd.quote:Op maandag 5 november 2018 13:26 schreef kalinhos het volgende:
Tis uiteindelijk dit geworden. De horizontale pijp loopt lichtjes af
[ afbeelding ]
Dank, is alleen niet helemaal wat ik bedoel .quote:Op maandag 5 november 2018 12:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
https://www.buisisolatie.nl/54-isogenopak .
Ik vrees wel het enige wat er bij in de buurt komt. Als ik het goed begrijp is het een soort witte buis die je om de isolatie heen doet.quote:Op maandag 5 november 2018 13:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dank, is alleen niet helemaal wat ik bedoel .
Tweepolig schakelt fase en nul maar je hebt gewoon een wisselschakelaar nodig.quote:Op maandag 5 november 2018 18:42 schreef Miniem het volgende:
Ik heb in een paar dimmers die ik wil vervangen voor gewone wippen.
Heb ik enkelpolig of tweepolig materiaal nodig?
Nee nog niet achter de dimmer gekeken.quote:Op maandag 5 november 2018 20:12 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Tweepolig schakelt fase en nul maar je hebt gewoon een wisselschakelaar nodig.
Maar heb je al achter de dimmer gekeken ?
Een wisselschakelaar is éénpolig. Tweepolig is alleen voor vochtige ruimtes, hoewel ik ze persoonlijk nog nooit ben tegen gekomen. (Kan komen doordat ik nog nooit in een nieuwboushuis heb gewoond. Geen flauw idee of het daar standaard is.)quote:Op maandag 5 november 2018 20:42 schreef Miniem het volgende:
[..]
Nee nog niet achter de dimmer gekeken.
Maar een wisselschakelaar een of tweepolig?
Kom je dus achter door het te openen?
Zoja, wat zou ik moeten zien?
Toch wel nieuwsgierig: Wat denk je dat hij gaat of kan vinden? Achter een dimmer zit toch ook gewoon een fase- en een schakeldraad, net als bij een schakelaar?quote:Op maandag 5 november 2018 20:12 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Tweepolig schakelt fase en nul maar je hebt gewoon een wisselschakelaar nodig.
Maar heb je al achter de dimmer gekeken ?
Dan kan ie daar toch de conclusie uit trekken welke schakelaar hij nodig heeft?quote:Op maandag 5 november 2018 22:36 schreef Setheh het volgende:
[..]
Toch wel nieuwsgierig: Wat denk je dat hij gaat of kan vinden? Achter een dimmer zit toch ook gewoon een fase- en een schakeldraad, net als bij een schakelaar?
Ehh, bij een dimmer zou ik altijd een wisselschakelaar verwachten? Welke andere varianten zijn er dan? Of bestaan er ook tweepolige dimmers?quote:Op maandag 5 november 2018 22:44 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Dan kan ie daar toch de conclusie uit trekken welke schakelaar hij nodig heeft?
Er zijn ook dimmers die in een wisselschakeling kunnen worden opgenomen. Dan kun je de lamp op twee plaatsen bedienen.quote:Op maandag 5 november 2018 22:47 schreef Setheh het volgende:
[..]
Ehh, bij een dimmer zou ik altijd een wisselschakelaar verwachten? Welke andere varianten zijn er dan? Of bestaan er ook tweepolige dimmers?
Ziet er netjes uit inderdaad. Mij enige kanttekening zou zijn dat je wel heel veel buis hebt bij elkaar voordat je een keer een sifon hebt. Er is daardoor een kans dat je stank gaat krijgen. voordeel is weer dat die sifon zo vaak en veel wordt doorgespoeld dat die wel open blijft.quote:Op maandag 5 november 2018 13:26 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Tis uiteindelijk dit geworden. De horizontale pijp loopt lichtjes af
[ afbeelding ]
Die stukken buis worden toch regelmatig gespoeld? Dus zo'n vaart met stank zal het wel niet lopen. Als er nou een riool van een toilet bij zou komen, zou het wat anders zijn….quote:Op dinsdag 6 november 2018 07:57 schreef nanuk het volgende:
Ziet er netjes uit inderdaad. Mij enige kanttekening zou zijn dat je wel heel veel buis hebt bij elkaar voordat je een keer een sifon hebt. Er is daardoor een kans dat je stank gaat krijgen.
De ketel heeft een lek achter de omkasting. Hierdoor loopt er water uit het cv systeem. F.22 = leegkoken/te lage druk.quote:Op dinsdag 6 november 2018 10:48 schreef Zolderkamer het volgende:
Plaatjes erbij:
Hij lekt dus rechts (bij het stickertje)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goh.. zover was ik ook alquote:Op dinsdag 6 november 2018 12:03 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
De ketel heeft een lek achter de omkasting. Hierdoor loopt er water uit het cv systeem. F.22 = leegkoken/te lage druk.
Oh leuk, ik wist niet dat dat kon!quote:Op dinsdag 6 november 2018 07:36 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er zijn ook dimmers die in een wisselschakeling kunnen worden opgenomen. Dan kun je de lamp op twee plaatsen bedienen.
Maar op één plek maar dimmen.
Niemand die het je verbiedt, maar zou niet mijn keuze zijn, zeker gezien het feit dat je nu een lekke koppeling (pers? knel?) hebt. Gelukkig in de kruipruimte, maar als dat in beton gestort zou zitten…..quote:Op donderdag 8 november 2018 11:56 schreef koentjuh18 het volgende:
Mag je perskoppelingen in een betonnen vloer wegwerken of moet je de koppelingen en flex leidingen op een bepaalde manier ommantelen?
Achtergrond: mijn CV netwerk in de zeer lage kruipruimte lekt. Ik wil dit op korte termijn vervangen voor flex leidingen met perskoppelingen. In de toekomst moet de houten vloer balken vervangen worden en ik wil voorkomen dat dan het hele CV systeem er weer uit moet.
Het is nu knel. Maar hoe kan ik dan aftakkingen maken op plekken die mogelijk in de toekomst niet meer bereikbaar zijn? Loopt In een nieuwbouw woning met betonvloer naar elke radiator een leiding zonder aftakkingen?quote:Op donderdag 8 november 2018 12:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Niemand die het je verbiedt, maar zou niet mijn keuze zijn, zeker gezien het feit dat je nu een lekke koppeling (pers? knel?) hebt. Gelukkig in de kruipruimte, maar als dat in beton gestort zou zitten…..
Vaak zit er ergens een header (bereikbaar, bijv. in kelderkast) en lopen slangen zonder onderbreking naar de radiatoren.quote:Op donderdag 8 november 2018 14:47 schreef koentjuh18 het volgende:
Het is nu knel. Maar hoe kan ik dan aftakkingen maken op plekken die mogelijk in de toekomst niet meer bereikbaar zijn? Loopt In een nieuwbouw woning met betonvloer naar elke radiator een leiding zonder aftakkingen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door kalinhos op 09-11-2018 14:53:27 ]Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
Ziet er als goed plan uit. Moeilijk punt is het isolatieglas, waar het hout omheen zit. Ik dek dat je het beste de twee glaslatten kunt weghalen en dan het hout met de multitool weghalen. Als je dicht bij het gas komt, misschien het laatste stuk met een houtbeitel doen. Als je werkende multitoolblad tegen de glasrand aankomt, zou ik bang zijn voor glasbreuk en dan ben je verder van huis.quote:Op vrijdag 9 november 2018 16:38 schreef archito het volgende:
Plan van aanpak:
Met een multitool een recht stuk uit de stijl zagen tot het goede hout, preventief rondom houtrotstop aanbrengen. Daarna een stuk hardhout op maat zagen en met 2-componenten epoxy vulmiddel in het gat duwen. Vervolgens met hetzelfde spul alles netjes afsmeren, schuren, gronden en een paar keer aflakken.
Wat denken jullie?
Dan kan je bijna het hele kozijn vervangen. Voor een paar jaar, lijkt dit herstelwerk wel te doen.quote:Op zondag 11 november 2018 08:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Mij lijkt het prutswerk, ik zou de rotte balken vervangen.
quote:Op vrijdag 9 november 2018 12:01 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb een vraag, welke houtopvuller is aan te raden.
Heb in de zomer verjaardagsfeestje gehad waar niet alle meubels ongeschonden uit zijn gekomen.
[ afbeelding ]
Ik heb aanvankelijk bij IKEA (malm bed) een nieuw voeteneind gekocht, echter blijkt dat mn huidige voeteneind met 30cm hoogte 7cm lager is dan de huidige versie van Malm van 37cm. Gebeld en blijkbaar is mijn bed sinds 2012 uit de handel. Nou kan ik dus een nieuw bed kopen, op marktplaats zoeken of proberen het te repareren, schuren en opnieuw verven.
Kan dit met bv Albastine houtopvuller of raden jullie een andere aan?
Dit was de bank sochtendsMooi feest geweest zo te zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Malm is gemaakt van Spaanplaat en MDF. Op zich geen probleem om te vullen met houtvul-middelen denk ik. Aflakken zal wat lastiger zijn.
Ziet er uit als een standaard kozijn profiel. Je kan het rotte deel er tussenuit zagen en dan gewoon een stuk nieuw kozijnprofiel ertussen zetten.quote:Op vrijdag 9 november 2018 16:38 schreef archito het volgende:
Plan van aanpak:
Met een multitool een recht stuk uit de stijl zagen tot het goede hout, preventief rondom houtrotstop aanbrengen. Daarna een stuk hardhout op maat zagen en met 2-componenten epoxy vulmiddel in het gat duwen. Vervolgens met hetzelfde spul alles netjes afsmeren, schuren, gronden en een paar keer aflakken.
Wat denken jullie?
Na het verwijderen van de onderste horizontale glaslatten kwam ik erachter dat ook de onderdorpel aan het rotten is gegaan. Dit was eerst niet te zien omdat er aan de binnenkant dus een keukenblok voor staat en een nieuwe balk op die onderdorpel was gemaakt zoals eerder gezegd.quote:Op zondag 11 november 2018 09:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan kan je bijna het hele kozijn vervangen. Voor een paar jaar, lijkt dit herstelwerk wel te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |