abonnement Unibet Coolblue
pi_182741045
Zouden ze niet onder de grond kunnen bouwen? Daar is nog ruimte zat. Er zouden complete ondergrondse steden ;) kunnen worden aangelegd. Elk huis zou ipv ramen grote led schermen kunnen hebben. Deze techniek is hoe langer hoe beter. Dan lijkt het net of je in de natuur woont.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  donderdag 25 oktober 2018 @ 20:26:04 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182742164
Ik ken ook een vrouwtje, zo links als Joop Den Uyl. Totdat haar man een ander vond en het huis verkocht moest worden. Kreeg ze geen urgentie en kwam met haar kids op de camping. Toen was het opeens de schuld van de asielzoekers. :')
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 20:38:09 #53
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182742389
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:26 schreef LXIV het volgende:
Ik ken ook een vrouwtje, zo links als Joop Den Uyl. Totdat haar man een ander vond en het huis verkocht moest worden. Kreeg ze geen urgentie en kwam met haar kids op de camping. Toen was het opeens de schuld van de asielzoekers. :')
Op de een of andere manier leest dit als een limerick.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_182742477
Na m'n studie ben ik ook een tijdje woningloos geweest ivm moeilijke markt voor starters. Standaard verhaal: geen recht op sociale huur, nog niet kunnen kopen en vaak onvoldoende inkomsten voor een vrije sector huurwoning. Maar dan eindig je toch niet in een daklozenopvang. :')
pi_182743107
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:41 schreef Schuifpui het volgende:
Na m'n studie ben ik ook een tijdje woningloos geweest ivm moeilijke markt voor starters. Standaard verhaal: geen recht op sociale huur, nog niet kunnen kopen en vaak onvoldoende inkomsten voor een vrije sector huurwoning. Maar dan eindig je toch niet in een daklozenopvang. :')
Fijn voor je dat je in een klein wereldje leeft.
pi_182743153
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:08 schreef Antaris het volgende:

[..]

Fijn voor je dat je in een klein wereldje leeft.
:?
pi_182743610
Tsja.. ook hier in mijn dorp krijgen arbeidsmigranten en statushouders voorrang op een passende woning. Daarna de mensen met urgentie. [urgentie=voor zorgbehoevenden] en daarna 55-plussers.
Eens in het half jaar een loting zodat iedereen kans maakt.. :')
Iemand die niet in het rijtje hoort of past maakt weinig kans op een passende woning.

Ik heb al vaker geschreven dat ik kleiner wil wonen. Mijn huis, dat ik in mijn eentje huur, is uitermate geschikt voor een gezin met max. 5 kinderen. Maar op de 1 of andere manier krijg je dat maar niet uitgelegd aan de woningcorperaties waarmee je te dealen hebt. 8)7 De enige manier om aan een passende woning te komen is via woningruil, óók volgens de woningbouw. :{
Dat zo'n ruilsite weinig zoden aan de dijk zet moge duidelijk zijn. En niet in de laatste plaats omdat mensen denken een kippenkrot te kunnen ruilen tegen een ruime gezinswoning. :')

Daarnaast ben ik ook voor meer hoogbouw.
Veel appartementen/flatwoningen gaan tegen de grond om er huizen te gaan bouwen. Met een tuintje, dat dan weer wel. Maar ik kan jullie zeggen dat een tuin weinig fijn is als men met z'n allen op een hoopje zit. De zomer-ellende is ook elk jaar weer reden voor een paar oververhitte topics. _O-

Mijn idee zou zijn; woningcorperaties zouden naast het 'kopje' Huren ook ruimte kunnen maken voor het Ruilen van woningen met de informatie die nodig is voor betreffende advertentie, incl recente foto's, want daar schort het sowieso aan. :')
En alleen voor mensen die [achteraf] geen huurachterstanden hebben waardoor een ruil niet kan plaatsvinden. :(

Lang verhaal kort> maak het de mensen niet zo moeilijk! :+
´
pi_182744788
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:53 schreef Dven het volgende:
0.2% van de Nederlandse inwoners heeft geen woonst, waarvan een klein gedeelte 'gewone' burger is. Maar bij Woelwater gaan de nekharen alweer overeind staan hoor :')

HOE DURF JE TE ZEGGEN DAT MEN HET IN NL RELATIEF GOED HEEFT IN VERGELIJKING MET ZO ONGEVEER 99% VAN DE REST VAN DE WERELD :r GEEN INLEVINGSVERMOGEN!!!! :r :r

_O-
Men had toch in Nederland geboren kunnen worden, kiest men niet zelf waar?

En dan erbij if you pay for peanuts you get ....?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2018 22:50:13 ]
pi_182746507
Hier aan de kust zijn de huren van de 55+ers die allang een eensgezinswoning hebben ontzettend laag. (zeg 400/500/600 p/m) die krijgen dan een aanbod van een woningstichting o.i.d. om 'kleiner' te gaan wonen, maar wel 800 a 900 euro p/m neer te tellen. Geen hond die dus zijn grote huis verruild voor een kleiner huis, ze blijven lekker met twee of alleen wonen in een gezinswoning.

Als je een goed inkomen hebt voor NL maatstaven (zeg 3500 - 4000 euro p/m bruto) kun je maximaal een tonnetje of 1,5 a 2 lenen (als je nog wat eigen geld wilt inleggen en verder geen schulden, leases of credit card verplichtingen hebt). Waar je dus ook niets voor kan kopen. Je mag dan wel voor 800 a 900 euro in de maand huren in de vrije sector.

De meeste huizen in de vrije sector worden beheerd door van die vastgoed beheer bedrijfjes, maar zijn vaak het eigendom van families of personen die ooit in een ver verleden handig een stukje vastgoed gekocht hebben. De huur is zogezegd de erfenis/het pensioen. Zij gaan dat geld niet investeren in nieuwbouw. Sterker nog, afgezien van een lampje op de gang vervangen en de verplichte ketelcheck worden de huizen en appartementen nauwelijks onderhouden. De beheer bedrijven willen er zo min mogelijk werk aan hebben (dat scheelt ze geld) en de eigenaren verhuren vooral voor eigen kapitaal en niet zozeer om verantwoord om te gaan met een mooi stukje vastgoed.

Bij mijn ouders in de straat wonen op dit moment 5 alleenstaanden en 10 stellen met kinderen die allang de deur uit zijn in eensgezinswoningen. De huizen zijn eigenlijk de opslag voor de kinderen/kleinkinderen die zelf geen grote woning kunnen betrekken, omdat er een te kort aan betaalbare woningen is. Als ze hun 'oude' huurprijs mee zouden kunnen nemen naar een nieuw stekkie (waar de 60+ers laten we realistisch zijn nog een jaar of 10 a 20 wonen) dan zouden ze dat zo doen. Echter komen ze nu pas met hele slechte aanbiedingen voor de oudjes die inmiddels al richting de 70 gaan en dus ook geen zin/fut meer hebben om te verhuizen. Daarnaast krijgen de oudjes de optie om het huis waar ze x-jaar in wonen te kopen, zodat de woningstichting het zelf niet hoeft op te knappen. Maar geen van de mensen die van een pensioentje leeft en 500 euro p/m huur betaald kan 3 of 4 ton neerleggen voor een huis met achterstallig onderhoud.

Ik vraag me wel eens af of de ambtenaren hier gewoon bezig zijn met een sociaal experiment ofzo. Eichmanns in de woningbouw.
pi_182746726
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 00:29 schreef Nintex het volgende:

Ik vraag me wel eens af of de ambtenaren men hier gewoon bezig zijn is met een sociaal experiment ofzo.
Dat vraag ik mij ook vaak af en kan niet tot een andere conclusie komen dan dat men ons wil fucken. :') Een oorlog is ook het enige dat deze shit kan oplossen ~O>
´
pi_182749358
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:10 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

:?
Dat wat je zei wel heel kortzichtig is.
Mensen worden immers niet voor de lol dakloos.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:18:19 #62
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182749407
treurige bedoeling, die opvangplaatsen zijn voor migranten. Die verwende nederlanders kopen maar lekker een tent. :{w
Man of Steal.
pi_182759967
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:41 schreef Schuifpui het volgende:
Na m'n studie ben ik ook een tijdje woningloos geweest ivm moeilijke markt voor starters. Standaard verhaal: geen recht op sociale huur, nog niet kunnen kopen en vaak onvoldoende inkomsten voor een vrije sector huurwoning. Maar dan eindig je toch niet in een daklozenopvang. :')
Klopt dan ga je wonen op een plek waar wel woningen zijn en zoek je daar werk _O_
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182760100
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 19:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt dan ga je wonen op een plek waar wel woningen zijn en zoek je daar werk _O_
En zo zijn het allemaal "keuzes". Er is nooit een probleem. Als je een probleem ervaart dan heb je verkeerde keuzes gemaakt. Is wel een erg erg erg simpel wereldbeeld Sjors.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182762380
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 19:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt dan ga je wonen op een plek waar wel woningen zijn en zoek je daar werk _O_
Ja man, in Groningen stikt het echt van het werk. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_182762916
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:13 schreef Antaris het volgende:

[..]

Dat wat je zei wel heel kortzichtig is.
Mensen worden immers niet voor de lol dakloos.
Ik had ook niet echt voor de lol gekozen om woningloos te worden. Ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat je dan als normale burger in een daklozenopvang terecht zou komen. Ik heb een beetje van studentenkamer naar studentenkamer rondgezworven voor een aantal maanden, nog bij vrienden in de woningkamer geslapen en ik had ook gewoon bij m'n ouders terecht gekund, al was dat qua reistijd echt een drama geweest. Maar er moet wel heel erg veel misgaan, wil je als gewone burger door de situatie op de woningmarkt, in een daklozenopvang terechtkomen, zoals de OP stelt.
pi_182763514
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:51 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ik had ook niet echt voor de lol gekozen om woningloos te worden. Ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat je dan als normale burger in een daklozenopvang terecht zou komen. Ik heb een beetje van studentenkamer naar studentenkamer rondgezworven voor een aantal maanden, nog bij vrienden in de woningkamer geslapen en ik had ook gewoon bij m'n ouders terecht gekund, al was dat qua reistijd echt een drama geweest. Maar er moet wel heel erg veel misgaan, wil je als gewone burger door de situatie op de woningmarkt, in een daklozenopvang terechtkomen, zoals de OP stelt.
Kun je nagaan dat de woningmarkt de afgelopen jaren dus alleen maar is verslechterd.
pi_182764093
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:51 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ik had ook niet echt voor de lol gekozen om woningloos te worden. Ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat je dan als normale burger in een daklozenopvang terecht zou komen. Ik heb een beetje van studentenkamer naar studentenkamer rondgezworven voor een aantal maanden, nog bij vrienden in de woningkamer geslapen en ik had ook gewoon bij m'n ouders terecht gekund, al was dat qua reistijd echt een drama geweest. Maar er moet wel heel erg veel misgaan, wil je als gewone burger door de situatie op de woningmarkt, in een daklozenopvang terechtkomen, zoals de OP stelt.
Wanneer je jong bent gaat het allemaal waarschijnlijk iets gemakkelijker, maar wanneer je de 30 bent gepasseerd en je meeste vrienden hebben een vrouw en kinderen.
Zij zullen niet heel blij zijn wanneer je aanklopt om te kunnen slapen, eten enz.

We gaan er even vanuit dat die persoon zonder woning geen werk heeft.
Wanneer hij/zij (zonder woning) bij een vriend of vriendin wilt verblijven, moet dat worden aangegeven bij gemeente.
Stel dat die persoon waar hij/zij verblijft in de WW of erger nog, in de bijstand zit, dan wordt er meteen op je huurtoeslag gekort omdat je dan niet meer alleen woont, want een dakloze dient een postadres te hebben.
Er zullen meerdere regels zijn maar daar kom ik nu niet op.
pi_182764458
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 22:52 schreef Antaris het volgende:

[..]

Wanneer je jong bent gaat het allemaal waarschijnlijk iets gemakkelijker, maar wanneer je de 30 bent gepasseerd en je meeste vrienden hebben een vrouw en kinderen.
Zij zullen niet heel blij zijn wanneer je aanklopt om te kunnen slapen, eten enz.
Vast makkelijker en het zal niet zo ongemakkelijk voelen, maar ik ben inmiddels ook de 30 al een paar jaar voorbij en ik weet vrij zeker dat ik niet een daklozenopvang in zal moeten. Uiterste terugval zijn m'n ouders.
quote:
We gaan er even vanuit dat die persoon zonder woning geen werk heeft.
Jij gaat daar opeens vanuit, de OP heeft het daar niet perse over.

quote:
Het zijn vaak zijn mensen uit de middenklasse die door een flinke tegenslag geen huis meer hebben, bijvoorbeeld door een faillissement of een echtscheiding. Ook kunnen starters op de woningmarkt vaak geen koop- of huurwoning meer vinden.
Dus ook starters. Faillissement kan werkloos betekenen, maar niet per definitie. Echtscheiding is ook wat anders werkloos. Wel moet je dan opeens een huis vinden en dat is lastig.

quote:
Wanneer hij/zij (zonder woning) bij een vriend of vriendin wilt verblijven, moet dat worden aangegeven bij gemeente.
Stel dat die persoon waar hij/zij verblijft in de WW of erger nog, in de bijstand zit, dan wordt er meteen op je huurtoeslag gekort omdat je dan niet meer alleen woont, want een dakloze dient een postadres te hebben.
Er zullen meerdere regels zijn maar daar kom ik nu niet op.
Je kan ook moeilijk blijven doen en problemen blijven zoeken. Ik ben destijds ook een tijd ingeschreven gebleven op m'n oude woning, omdat je simpelweg niet kán uitschrijven zonder je ergens opnieuw in te schrijven.
pi_182764851
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 23:08 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Jij gaat daar opeens vanuit, de OP heeft het daar niet perse over.

Het was enkel een voorbeeld, het zijn inderdaad vaak gescheiden mannen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')