abonnement Unibet Coolblue
pi_182732857
Ok, ten eerste: Ik leef alleen. Ga volgende week naar mijn nieuwe woning verhuizen. Heb redelijk snel internet nodig wat een tijdje zal duren aangezien ik nog geen BSN heb, en aansluiten natuurlijk ook 2-3 weken gaat duren. Dus zit te denken aan mijn GSM voor thuis internet te gebruiken.

Op dit moment:
3GB gsm data is ruim voldoende, maar dat heb ik ook binnen Europa nodig aangezien ik veel reis. Bellen naar andere EU landen en gratis gebeld kunnen worden belangrijk. Maar 100 minuten bellen per maand is ruim voldoende.
thuis internet: surfen, af en toe wat programma's via computer, maar ik kijk zo weinig tv dat ik niet eens een toestel heb. Wel workout streaming (20-50 minuten, lage kwaliteit). 10mbps snelheid is voldoende voor mij. Ik kijk vandaag nog eens hoeveel data ik op een dag waar ik de hele dag thuis ben nodig heb. Gisteren was het op een vergelijkbare dag 2GB.

Problemen: als ik toch eens meer data nodig heb. Windows updates? Hoeveel data is teveel voor deze providers, dus wat is veel meer dan het gemiddelde? De algemene voorwaarden zeggen er niets over.

Dus kan iemand mij meer over vertellen? Welke provider is beter? Belangrijk: snel aan internet aangesloten worden en kosten redelijk laag houden.

edit: mijn oude internet provider heeft net bevestigt dat ik tijdens de laatsten 18 dagen 38GB data had. Dat zal inclusieve de 3 dagen zijn die ik er niet meer leef, maar verder was is niet op mijn werk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Orbitolina op 25-10-2018 15:42:23 ]
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:25:03 #2
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182733791
Wat heeft je GSM verbruik te maken met welke provider je voor thuis internet wil hebben?

Verder met beide providers goede ervaringen. Ze bieden vaak verschillende pakketten aan. Het is ook niet alsof er een limiet zit aan GB bij thuis internet...enkel snelheid kan verschillen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_182742094
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat heeft je GSM verbruik te maken met welke provider je voor thuis internet wil hebben?

Verder met beide providers goede ervaringen. Ze bieden vaak verschillende pakketten aan. Het is ook niet alsof er een limiet zit aan GB bij thuis internet...enkel snelheid kan verschillen.
Nou ja, vooral om duidelijk te maken dat ik mijn gsm niet veel gebruik en dus dezelfde sim voor gsm en thuis wifi geen probleem zou moeten zijn.

Ik zit dus echt over na te denken om een mobielcontract bij of tele2 of t-mobile af te sluiten en mijn mobieltje thuis als wifi hotspot te gebruiken. Andere oplossingen zijn of te duur of het aansluiten duurt te lang.

Tele2 spreekt me vanwege de lagere prijs wat meer aan, maar ik vraag me af of 4G binnen mijn woning goed genoeg gaat werken (kan ik niet testen aangezien mijn nu nog Britse provider alleen 3G in het buitenland aanbiedt). En hoe het in het buitenland zit als je niet een provider kan kiezen maar de roaming partner van Tele2 moet gaan gebruiken.
pi_182745174
Tele2
Reden is heel simpel.
Bijde zijn onbeperkt .
Maar hier komt het
Je heb 5Gb per dag en dan moet je bij voegen van 1Gb per sms.

T-Mobile kan je dus maar 1Gb per keer verhogen .
Het moet eerst op zijn voor j weer kan verhogen.

Bij tele2 is dat dus niet.
Gooi je 10x 1Gb sms er uit.
Dan heb je 10Gb opgewaardeerd in een keer.

Zeker als je hotspot gebruikt is tele2 dus beter .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')