abonnement Unibet Coolblue
pi_182731613
quote:
De in financiële nood verkerende IJsselmeerziekenhuizen zijn door de rechtbank failliet verklaard. Het gaat om de ziekenhuizen in Lelystad, Emmeloord, Urk en Dronten en een verloskundigenpraktijk.

De ziekenhuizengroep vroegen deze week uitstel van betaling aan. Gisteren meldde de directie nog dat alle patiënten net als normaal waren verzorgd en behandeld. Ook de afdelingen spoedeisende hulp waren nog open.

Wel werden er alleen nog operaties uitgevoerd die medisch noodzakelijk waren. Wat er met de patiënten gebeurt nu de ziekenhuizen failliet zijn verklaard, is niet duidelijk.

Eerste hulp dicht in Slotervaart-ziekenhuis

Ook het MC Slotervaart-ziekenhuis in Amsterdam vroeg uitstel van betaling aan. De afdeling spoedeisende hulp werd daar per direct gesloten. Patiënten die al waren opgenomen konden wel in het ziekenhuis blijven. Ook geplande opnames en afspraken gingen de afgelopen dagen gewoon door.

De MC IJsselmeerziekenhuizen hebben de afgelopen tien jaar van diverse partijen miljoenen euro's steun ontvangen. Tien jaar geleden waren er ook al grote financiële problemen; toen werden de ziekenhuizen overgenomen door zorgondernemers Loek Winter en Willem de Boer en hun MC Groep.

Mogelijk maken de IJsselmeerziekenhuizen een doorstart.

https://nos.nl/artikel/22(...)lliet-verklaard.html
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat ziekenhuizen failliet gaan? Wanbeleid?

Vooral zorgwekkend dat de spoedeisende hulp sluit in die regio...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2018 10:58:23 ]
pi_182731644
Idd ik ben wel benieuwd hoe een ziekenhuis failliet kan gaan...?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_182731645
Ja vind het ook vreemd, aantal patiënten zal niet minder geworden zijn (toch?). Volgens mij betalen we ook genoeg voor zorg?
Superslim, IQ van 129
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 11:01:12 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182731648
Bizar dat een ziekenhuis failliet gaat!!! Hopelijk blijft de SEH wel gewoon open...
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_182731660
Dat ziekenhuis in Spijkenisse was toch ook failliet gegaan? Wat ik daarvan weet was het het een combinatie van wanbeleid en slechte zorg.
pi_182731667
Op de Telegraaf Facebook pagina lees ik in ieder geval dat het de schuld van asielzoekers is.

:')
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_182731681
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:03 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Op de Telegraaf Facebook pagina lees ik in ieder geval dat het de schuld van asielzoekers is.

:')
Hahahaha, wauw, serieus?
Superslim, IQ van 129
pi_182731682
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:03 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Op de Telegraaf Facebook pagina lees ik in ieder geval dat het de schuld van asielzoekers is.

:')
Laten we die discussie hier dan niet aanzwengelen...
  donderdag 25 oktober 2018 @ 11:06:11 #9
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_182731691
M'n ziekenhuisje wat doe je

pi_182731713
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:03 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Op de Telegraaf Facebook pagina lees ik in ieder geval dat het de schuld van asielzoekers is.

:')
Daar verdienen ze juist aan lijkt me. Allemaal van die lichamelijke problemen die jarenlang genegeerd en verergerd zijn tot het punt dat alleen dure operaties nog enige verbetering bieden...
pi_182731758
quote:
15s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:56 schreef Fokker89 het volgende:
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat ziekenhuizen failliet gaan?
Waarom niet?

Overigens zijn in dit soort gevallen de zorgverzekeraars verantwoordelijk voor de continuïteit van zorgverlening. Dus dit faillissement heeft geen praktische gevolgen daarvoor, hooguit voor niet-spoedeisende hulp.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182731777
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:00 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Idd ik ben wel benieuwd hoe een ziekenhuis failliet kan gaan...?
Het is geen bedrijf of winkel. Het zijn best ingewikkelde exploitaties waar je te maken hebt meer verschillende maatschappen en individuele afdelingen. Hopelijk is hier iemand die dit kan duiden
  donderdag 25 oktober 2018 @ 11:15:36 #13
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182731819
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:00 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Idd ik ben wel benieuwd hoe een ziekenhuis failliet kan gaan...?
Follow the money...
And so is the past
pi_182731833
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:11 schreef nostra het volgende:

[..]

Overigens zijn in dit soort gevallen de zorgverzekeraars verantwoordelijk voor de continuïteit van zorgverlening. Dus dit faillissement heeft geen praktische gevolgen daarvoor, hooguit voor niet-spoedeisende hulp.
Dat heeft wel degelijk gevolgen, Hier in Emmeloord moesten we voor de SEH al naar Lelystad, Zwolle of Sneek. Lelystad was echter wel het dichtste bij. Dat valt nu dus weg. En waar moeten al die mensen van Lelystad heen? Almere is ook niet zo groot.

Daarbij was het kwa ambulancevoorziening al krap, als nu een patiënt vervoerd moet worden is een ambulance zo een uur uit de regio weg.
pi_182731839
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:13 schreef opgebaarde het volgende:
Het is geen bedrijf
Het is gewoon een besloten vennootschap. Met inderdaad een andere exploitatie dan handel, maar het is juridisch gewoon een normaal bedrijf, met waarborgen voor de continuïteit in het geval er bijvoorbeeld zoals nu iets failleert.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182731865
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:16 schreef Fokker89 het volgende:
Dat heeft wel degelijk gevolgen, Hier in Emmeloord moesten we voor de SEH al naar Lelystad, Zwolle of Sneek. Lelystad was echter wel het dichtste bij. Dat valt nu dus weg.
Dan zullen ze Lelystad qua SEH gewoon draaiende moeten houden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator donderdag 25 oktober 2018 @ 11:19:51 #17
42184 crew  DaMart
pi_182731872
Toch bijzonder dat een ziekenhuis failliet kan gaan. Lang leve de marktwerking in de zorg -O-.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_182731890
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:19 schreef nostra het volgende:

[..]

Dan zullen ze Lelystad qua SEH gewoon draaiende moeten houden.
Dat is dan maar te hopen...
pi_182731906
Het past wel in de tendens van voortgaande afbraak van publieke ruimte en instellingen. Nog even en er komt ook geen water meer uit de kraan omdat het waterleidingsbedrijf failliet is gegaan omdat de durfinvesteerders net iets te wild hebben gegokt op de beurs met het bedrijfskapitaal.
pi_182732077
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:16 schreef nostra het volgende:

[..]

Het is gewoon een besloten vennootschap. Met inderdaad een andere exploitatie dan handel, maar het is juridisch gewoon een normaal bedrijf, met waarborgen voor de continuïteit in het geval er bijvoorbeeld zoals nu iets failleert.
BV?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_182732097
quote:
15s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:19 schreef DaMart het volgende:
Toch bijzonder dat een ziekenhuis failliet kan gaan. Lang leve de marktwerking in de zorg -O-.
Het is wel jammer natuurlijk. Maar als dat niet zou kunnen (ook overheidsinstelling kunnen faillait), dan zou het bestuur een blanco cheque hebben voor het uitgeven van geld.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 11:35:05 #22
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_182732098
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:21 schreef Farenji het volgende:
Het past wel in de tendens van voortgaande afbraak van publieke ruimte en instellingen. Nog even en er komt ook geen water meer uit de kraan omdat het waterleidingsbedrijf failliet is gegaan omdat de durfinvesteerders net iets te wild hebben gegokt op de beurs met het bedrijfskapitaal.
VVD, bedankt!

Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_182732187
Gestegen personeelskosten zou een oorzaak zijn. Zorgpersoneel neemt ontslag en laat zich voor een hoger salaris via een uitzendbureau of als ZZPer weer inhuren. De salarissen in de zorg zijn al decennia te laag.
pi_182732213
quote:
15s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:19 schreef DaMart het volgende:
Toch bijzonder dat een ziekenhuis failliet kan gaan. Lang leve de marktwerking in de zorg -O-.
Kon daarvoor ook al hoor.

En zolang ze (veel) meer kosten maken dan ze inkomsten hebben gaan ze failliet ja.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_182732239
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

BV?
Een aantal ja. De rode zijn in surséance c.q. failliet.



Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')