abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:55:12 #76
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182755432
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zolang de demonstratie ver genoeg van die groep kinderen is, zie ik geen probleem.
Klopt, maar dat is het dus niet. Ze willen zo dicht mogelijk in de buurt van bv de aankomst van Sinterklaas demonstreren in de hoop op media aandacht etc.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_182755507
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is het dus niet. Ze willen zo dicht mogelijk in de buurt van bv de aankomst van Sinterklaas demonstreren in de hoop op media aandacht etc.
Een burgemeester kan een plek aanwijzen of demonstratie anders verbieden. Heb je nou een probleem met de datum of de locatie?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182755512
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, maar wat mij betreft mag dat wel veranderd worden. Zaken als de dodenherdenking en de intocht van Sinterklaas worden gewoon verstoord door een demonstratie. Consequentie zou dan zijn dat je plechtigheden en feestelijkheden mag verstoren als die op de openbare weg zijn georganiseerd.
Ik vind je post wat onduidelijk. Begrijp ik je goed wanneer ik denk dat je hier zegt dat jij vindt dat men niet zou mogen demonstreren op dezelfde plek en tijdstip als het evenement waartegen gedemonstreerd wordt?

[ Bericht 10% gewijzigd door probeer op 26-10-2018 15:18:45 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_182755549
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:53 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ja dat doe ik wel.
Omdat dat het krachtigste moment is om duidelijk te maken dat je het niet eens bent met (in dit geval) Zwarte Piet. Als je dat midden juli doet maak je minder indruk, logischerwijs.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182755601
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:59 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik vind je post wat onduidelijk. Begrijp ik je goed wanneer ik denk dat je hier zegt dat jij vindt dat men niet zou mogen demonstreren op dezelfde plek en tijdstip als het evenement waartegen gedemonstreerd wordt? En dan als uitzondering daarop: behalve wanneer dat evenement in de openbare ruimte georganiseerd wordt?
Nee, de stelling is dat protesten niet plaats mogen vinden op dezelfde plek en tijdstip als het evenement, omdat de consequentie daarvan is dat elk evenement in de openbare ruimte verstoord mag worden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182755656
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, de stelling is dat protesten niet plaats mogen vinden op dezelfde plek en tijdstip als het evenement, omdat de consequentie daarvan is dat elk evenement in de openbare ruimte verstoord mag worden.
Ahzo.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan plaats ik deze lokquote, omdat ik erg benieuwd ben naar Welt's antwoord op mijn vraag of hij dan dus ook vindt dat de demonstraties tegen het koningshuis niet plaats (hadden) mogen vinden bij/tijdens evenementen omtrent de koning.

Ik vind het namelijk een grove schande dat die mensen hun recht op demonstreren ontnomen is door ze tijdelijk vast te houden.

[ Bericht 10% gewijzigd door probeer op 26-10-2018 15:17:52 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_182755761
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:19 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het verschil is wel dat het onderwerp van pedofielen/-seksuelen een volwassen partij en een onmondige, minderjarige partij bevat. Toegegeven, vrouwen werden ook lang te onverstandig geacht om eigen besluiten te nemen, arbeiders moesten lang gewoon hun bek houden en werken. Maar in zijn algemeenheid betreffen de voorbeelden die je noemt zaken die puur tussen volwassenen spelen. Daarmee wil ik nogmaals zeggen dat de casus pedofielen/-seksuelendemonstraties een vrij unieke is. Ik ben er, vanwege dit verschil in machtspositie niet voor om demonstraties voor pedofilie/-seksualiteit goed te keuren.
PS, de overheid lijkt het met je eens te zijn aangaande de stelling dat er bepaalde onderwerpen zodanig sterk tegen de geldende maatschappelijke normen en waarden in gaan, dat het daarbij gerechtvaardigd is om op basis daarvan beperkingen aan grondrechten te stellen.

Ik doel op het verbieden van vereniging Martijn.

Ik was en ben nog steeds tegen dat verbod. (En voel me helaas wel weer ergens genoodzaakt om ook vooral weer te benoemen dat ik pedoseksualiteit absoluut afkeur.)
"Pools are perfect for holding water"
pi_182756396
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:09 schreef probeer het volgende:

Dan plaats ik deze lokquote, omdat ik erg benieuwd ben naar Welt's antwoord op mijn vraag of hij dan dus ook vindt dat de demonstraties tegen het koningshuis niet plaats (hadden) mogen vinden bij/tijdens evenementen omtrent de koning.

Ik vind het namelijk een grove schande dat die mensen hun recht op demonstreren ontnomen is door ze tijdelijk vast te houden.
Ik vind dat de verantwoordelijke OvJ's en andere betrokken functionarissen vervolgd dienen te worden voor vrijheidsberoving waarbij het ontnemen van de mogelijkheid te demonstreren als strafverzwarende omstandigheid geldt.

Het gezag zelf moet zich aan de wet houden, waarbij het rommelen inzake een demonstratie door een burgemeester al erg laakbaar is, gaat het plegen van misdrijven door het OM nog veel verder. Een beroep op dat de wet niet deugt komt hen niet toe, burgerlijke ongehoorzaamheid is het privilege van burgers zoals de blokkeerfriezen.

Een plechtigheid als de dodenherdenking is extreem kwetsbaar omdat het een plechtigheid is. De intocht van Sinterklaas is heel kwetsbaar omdat het voor jonge kinderen is en de aanwezigheid van politie het feestelijke karakter verpest. Dan mag je van mij de openbare order uitbreiden over het plechtige dan wel feestelijke karakter.

Dat geldt dan niet voor regulier koningshuisaangelegenheden, om de eenvoudige reden dat een demonstratie dat niet verstoort. Je staat de koning toe te juichen en er staan er paar met een republikeinse boodschap, so what? Volwassenen moeten een tegengeluid kunnen hebben, als zij daardoor hun feestje laten verpesten dan is dat helemaal hun probleem. Bij een begrafenis van iemand van het koninklijk huis zou dat weer anders liggen, want dat is een plechtigheid en dus naar zijn aard kwetsbaar. Sinterklaas hoort er ook alleen maar bij omdat het om kinderen gaat, daar is de vrijheid van demonstratie nou eenmaal niet voor bedoeld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182756442
Met deze afweging kan een aangekondigde demonstratie niet doorgaan.
quote:
De gemeente Den Haag wil zondag geen enkele demonstratie bij de As-Soennah-moskee in de Haagse Schilderswijk. Eerder vandaag verbood de rechter een betoging van de extreemrechtse groep Identitair Verzet bij de moskee, nu houdt de gemeente ook een tegendemonstratie van het Samenwerkingsverband Islamitische Organisaties Regio Haaglanden (SIORH) bij de moskee tegen.

Beide organisaties mogen wel demonstreren, maar niet bij de moskee. Identitair Verzet mag actievoeren op de Koekamp, de SIORH in het Zuiderpark. Dat ook die organisatie niet bij de moskee mag betogen, is volgens burgemeester Krikke omdat deze demonstratie niet los gezien kan worden van de demonstratie van Identitair Verzet. "Zij trekt wat dat betreft één heldere lijn", meldt een woordvoerder.

De salafistische moskee is omstreden omdat er radicale preken zouden worden gehouden.
Schilderswijk

Burgemeester Krikke wilde de demonstranten niet voor de moskee hebben en wees aanvankelijk een alternatieve locatie aan, enkele honderden meters verder. Daarvan kwam ze terug nadat verschillende groepen en jongeren uit de Schilderswijk onder meer op sociale media tot verzet tegen de demonstratie hadden opgeroepen.

Volgens de politie is er daardoor een groot risico op gewelddadige confrontaties tussen verschillende groepen. Krikke verplaatste de demonstratie van Identitair Verzet naar de Koekamp, vlak voor het Centraal Station. De actiegroep was het daar niet mee eens en stapte naar de rechter.
Zwichten

Door de demonstratie niet in de buurt van de moskee toe te staan, zwicht de burgemeester voor het dreigen met geweld door tegenstanders van Identitair Verzet, stelde de advocaat van de groep bij de rechter. Hij haalde de Nationale ombudsman Van Zutphen aan, die eerder dit jaar gemeenten en politie opriep om demonstraties volledig en zonder voorbehoud mogelijk te maken.

De rechter vindt echter dat de gemeente genoeg heeft onderbouwd dat er gevreesd moet worden voor ongeregeldheden, als Identitair Verzet bij de moskee gaat demonstreren. Ondanks een massale inzet van de politie zullen ongeregeldheden mogelijk niet beheersbaar zijn.
Verstrikt

De gemeente zegt ook dat een demonstratie én een tegendemonstratie tot gevaarlijke situaties leiden. "De moskee ligt immers te midden van woningen en trams. Het gevaar bestaat dat bewoners, kinderen of passanten verstrikt raken tussen de demonstranten en tegendemonstranten."

In augustus 2014 liep in de Schilderswijk een demonstratie van een andere extreemrechtse actiegroep uit op rellen, toen tegenstanders met geweld probeerden de demonstratie tegen te houden.
https://nos.nl/artikel/22(...)-soennah-moskee.html
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:10:20 #85
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182756615
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Een burgemeester kan een plek aanwijzen of demonstratie anders verbieden. Heb je nou een probleem met de datum of de locatie?
Beide, zeker in het geval van bv ZP. Er was een plek aangewezen, maar deze vonden demonstranten niet goed genoeg en gingen uit eigen beweging op zoek naar een andere plek.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:11:15 #86
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182756631
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Omdat dat het krachtigste moment is om duidelijk te maken dat je het niet eens bent met (in dit geval) Zwarte Piet. Als je dat midden juli doet maak je minder indruk, logischerwijs.
Niet als je punt sterk genoeg is. In het geval van bv een intocht doe je het alleen vanwege de gegarandeerde media aandacht, maar veroorzaak je ook problemen voor bv aanwezige kinderen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_182797237
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:54 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zeker, maar ook als demonstrant moet je toch inzien dat het nodeloos in gevaar brengen van onschuldige mensen niet echt bijdraagt aan het bereiken van je doel
In ieder geval niet bij die mensen :P
  zondag 28 oktober 2018 @ 19:08:08 #88
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182798277
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 18:11 schreef ContraCourant het volgende:

[..]

In ieder geval niet bij die mensen :P
Tja
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_182798689
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Omdat dat het krachtigste moment is om duidelijk te maken dat je het niet eens bent met (in dit geval) Zwarte Piet. Als je dat midden juli doet maak je minder indruk, logischerwijs.
Hetzelfde geldt voor schreeuwen tijdens dodenherdenking of bbqen naast een moskee natuurlijk. Persoonlijk zou ik alle 3 niet goedkeuren. Ga maar ergens anders demonstreren als je een punt wilt maken, niet op een bijeenkomst van andersdenkenden.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')