abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 oktober 2018 @ 21:49:50 #51
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182866011
De zomer was penibel, maar (bijna) alle schaatsers hebben sponsoren
https://www.trouw.nl/home(...)-sponsoren~abeec881/
  donderdag 1 november 2018 @ 14:47:00 #52
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_182877867
Pien Keulstra is terug in het marathonpeloton: https://www.schaatsen.nl/(...)weer-plezier-hebben/

Als je leest dat ze oa haar elfstedenlidmaatschap opgezegd had denk ik dat ze toch wel een tijd een beetje raar geweest is.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 1 november 2018 @ 14:51:13 #53
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182877969
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2018 14:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
Pien Keulstra is terug in het marathonpeloton: https://www.schaatsen.nl/(...)weer-plezier-hebben/

Als je leest dat ze oa haar elfstedenlidmaatschap opgezegd had denk ik dat ze toch wel een tijd een beetje raar geweest is.
een wel hele rare bui
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 4 november 2018 @ 20:28:26 #54
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182944462
Ik ken er niet heel veel.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 4 november 2018 @ 20:32:08 #55
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_182944542
quote:
11s.gif Op zondag 4 november 2018 20:28 schreef heywoodu het volgende:
Ik ken er niet heel veel.

[ afbeelding ]
Ik ken bij de vrouwen Goetz, Bocox en Schwartzburg niet en bij de mannen alleen Mantia en Griffin wel. Maar het is toch allemaal vrij matig, het Amerikaanse schaatsen stelt echt heel weinig meer voor.

Op basis van de tijden is die Goetz nog wel goed
  zondag 4 november 2018 @ 20:35:01 #56
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_182944619
Bij dames redelijk zelfde, bij heren ken ik alleen Mantia. Wordt wel tijd voor nieuwe Marsicano of Hedrick daar
  zondag 4 november 2018 @ 20:40:26 #57
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_182944765
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 20:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bij dames redelijk zelfde, bij heren ken ik alleen Mantia. Wordt wel tijd voor nieuwe Marsicano of Hedrick daar
Op dit moment mogen ze al blij zijn met de nieuwe Jonathan Kuck
pi_182944861
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 20:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bij dames redelijk zelfde, bij heren ken ik alleen Mantia. Wordt wel tijd voor nieuwe Marsicano of Hedrick daar
Marsicano is ook maar 1/2 jaar echt goed geweest toch? En die verdween daarna ook weer heel snel..
  zondag 4 november 2018 @ 20:44:57 #59
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_182944888
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 20:43 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Marsicano is ook maar 1/2 jaar echt goed geweest toch? En die verdween daarna ook weer heel snel..
Klopt, gepiekt naar OS Vancouver daarna was het wel klaar en nooit meer op niveau gekomen
  zondag 4 november 2018 @ 20:59:54 #60
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_182945432
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 20:44 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Klopt, gepiekt naar OS Vancouver daarna was het wel klaar en nooit meer op niveau gekomen
Was toen ook pas 20/21. Net als Kuck een paar jaar later, die ook weer snel uit beeld verdween. Denk dat een lange carrière in het schaatsen daar vaak niet aantrekkelijk genoeg is als je ook gewoon kan studeren.
  Moderator zondag 4 november 2018 @ 21:21:14 #61
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_182946068
quote:
11s.gif Op zondag 4 november 2018 20:28 schreef heywoodu het volgende:
Ik ken er niet heel veel.

[ afbeelding ]
Maria 'het lijk' Lamb schaatst nog steeds. _O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 4 november 2018 @ 21:38:02 #62
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_182946544
quote:
11s.gif Op zondag 4 november 2018 20:28 schreef heywoodu het volgende:
Ik ken er niet heel veel.

[ afbeelding ]
Goetz is een ex-shorttracker die dus redelijk succesvol overstapt. Cepuran was wel een goede junior.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_182948546
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2018 14:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
Pien Keulstra is terug in het marathonpeloton: https://www.schaatsen.nl/(...)weer-plezier-hebben/

Als je leest dat ze oa haar elfstedenlidmaatschap opgezegd had denk ik dat ze toch wel een tijd een beetje raar geweest is.
Raar dat ze terug is eigenlijk. Ze was toch succesvol als triathlete?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 14 november 2018 @ 20:01:45 #64
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_183149784
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_183177674
Vandaag in De Telegraaf een heel artikel met vijf stellingen voorgelegd aan Ard Schenk, pagina V6 en V7,
Hierin een paar interessante stukken.
Ard Schenk: "In het verleden haalde Sven Kramer concurrenten binnen zijn ploeg. Het was Kramers methode om de tegenstanders uit eigen land uit te schakelen. Hij liet ze aan zijn zijde net zo lang in het rood rijden tot ze overtraind thuis zaten. Roest is op sommige plekken zijn leermeester voorbij gestreefd. ……".

Zo had ik dat nog niet bekeken. Maar dat zou betekenen dat Sven zichzelf ook heeft overtraind.

Ik ben het wel met Ard Schenk eens, dat het wedstrijdseizoen te lang is. Ard Schenk: "Niemand heeft een spanningsboog van bijna een half jaar tijd...….. Nu zie je het merkwaardig fenomeen dat schaatsers halverwege het seizoen van het ijs af gaan om in de zon te trainen. Ik kan me niet voorstellen dat een sponsor van een ploeg daar gelukkig mee is. Dit bewijst dat een seizoen zelfs voor rijders te lang duurt: "
pi_183178259
Waar dat lange seizoen ook toe leidt is dat op lagere niveau's schaatsers die schaatsen en fietsen combineren op club of regioniveau moeten gaan kiezen tussen de twee sporten. Er gaan zo veel rijders verloren. Niet de rijders die je ziet in de uitslagen maar wel de rijders die in clubs als de oudere wedstrijdrijders jongere rijders kunnen begeleiden.
  vrijdag 16 november 2018 @ 10:56:25 #67
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_183180378
Andere wintersporten hebben een vergelijkbaar of een nog veel langer wedstrijdprogramma, met daarin ook nog eens meer wedstrijddagen. Nu was 2 weken terug dat WCKT, nu hebben we 2 weekenden op rij wat schaatsen, dan alweer een weekendje pauze, dan zijn er in december 2 WB's en een NK Afstanden, en dan ben je alweer halverwege het seizoen. Zo vol is dat allemaal niet hoor. Als je minder doet, heb je eigenlijk geen volwaardige wedstrijdkalender meer - en wat voor sponsorpotentie heb je dan nog? Willen sponsoren je een jaarsalaris gaan betalen zodat je 3x per jaar een wedstrijdje schaatst?

Schenk vergeet ook dat er gewoon veel onderdelen zijn. Er zijn sprint, midden en lange afstanden en ook nog de ploegenachtervolging en massastart. Voor al die wedstrijdvormen wil je gedurende het jaar een redelijke competitie optuigen en afwerken, daar heb je gewoon wel wat wereldbekers voor nodig. Begin maart is het schaatsseizoen voor de meesten ook al voorbij, terwijl het pas eind oktober begint. En dan skippen veel toppers ook nog eens een boel wedstrijden. Neem Sven Kramer, die reed vorig jaar aan officiele wedstrijden:

Het NK Afstanden (3 onderdelen), 3 wereldbekers (telkens 1 lange afstand, 1x TP), het OKT (3 onderdelen), de OS (2 onderdelen + TP + MS), het WK Allround (4 onderdelen).
In totaal had hij dus 7 wedstrijdmomenten over een periode van meer dan 4 maanden. Nou, wat een ondraaglijke last moet dat zijn geweest.

En altijd dat geneuzel over dat het publiek het allemaal niet meer begrijpt. Het publiek is niet achterlijk. De WB's worden dit seizoen niet eens live uitgezonden, dus 'het publiek' moet al behoorlijk wat moeite gaan doen om de wereldbekers, die ze blijkbaar 'niet begrijpen', te kunnen zien. Ongefundeerde luchtfietserij is het allemaal, ook nog een allemaal geschreven vanuit het Nederlandse perspectief - wie zegt dat de kijkcijfers wereldwijd afnemen?

Er wordt echt al jaren hetzelfde gezegd, maar leg mij maar eens uit waarom een sport zonder wedstrijddagen meer kijkers zou trekken dan een sport met regelmatige wedstrijden en toernooien.
pi_183183120
Het lijkt me niet echt bij Kramer passen om zich 'zo druk te maken over concurrenten'. Lijkt me eerder dat hij zelf alles eruit wil halen wat er in zit en als dat lukt krijgt de concurrentie het moeilijk. Dat die concurrenten/ploeggenoten meegaan in Kramers trainingsregime... tja, logisch maar waarschijnlijk niet het beste idee.

Dat het schaatsseizoen erg lang is ben ik het mee eens. Bij de laatste wedstrijden is het soms al echt lente en zijn de terrassen alweer open. Een seizoen van begin november tot eind februari lijkt me lang genoeg, zou toch moeten lukken om een planning te maken die in die periode past?
Wat voor de interesse in het schaatsen ook goed zou helpen, maar dat hebben we niet in de hand, is een strenge winter waarbij er langere tijd natuurijs ligt.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  vrijdag 16 november 2018 @ 13:52:27 #69
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_183183589
Van de wikipedia's:

-- The 2018–19 curling season began in August 2018 and will end in May 2019.

-- Het FIS wereldbeker alpineskiën seizoen 2018/2019 is het 53e seizoen sinds het seizoen 1966/1967. De reeks wedstrijden werd op zaterdag 27 oktober 2018 geopend met de traditionele reuzenslalom voor vrouwen in het Oostenrijkse ski-oord Sölden in Tirol. Het seizoen wordt op zondag 17 maart 2019 afgesloten met een reuzenslalom voor vrouwen en een slalom voor mannen in het Andorrese Soldeu.

-- The 2018–19 FIS Ski Jumping World Cup will be the 40th World Cup season in ski jumping for men, the 22nd official World Cup season in ski flying, and the 8th for ladies. The season will begin on 17 November 2018 in Wisła for men and in Lillehammer for ladies; the season will conclude on 24 March 2019 in Planica for men and in Chaykovsky for ladies.

-- The 2018–19 FIS Cross-Country World Cup is the 38th official World Cup season in cross-country skiing for men and ladies. The season will begin on 24 November 2018 in Kuusamo, Finland and conclude on 24 March 2019 in Québec, Canada.

-- The 2018–19 Biathlon World Cup (BWC) will be a multi-race series over a season of biathlon, organised by the International Biathlon Union. The season will start on 2 December 2018 in Pokljuka, Slovenia and will end on 24 March 2019 in Oslo Holmenkollen, Norway.

Hoe valt het schaatsen hierin op? Al deze wintersporten hebben ook nog eens meer wereldbekers dan bij het schaatsen en de duur van het seizoen komt grofweg overeen. Alleen het biathlon begint iets later aan het seizoen, de rest op een vergelijkbaar moment en allen gaan ze ook nog eens veel langer door.
Maar nee, in Nederland, het land zonder enig gevoel voor wintersport, vinden we dat de lengte van het schaatsseizoen, wat toch echt gaat over een wintersport, moet afhangen van het weer in Amsterdam en omstreken.
Waar het schaatsen pas echt bij gebaat zou zijn, is als die paar Nederlanders die er bij betrokken zijn, niet permanent hun eigen beleving als de maat der dingen zouden zien. Waarom zouden ze in Canada/Rusland/Noorwegen/China/Japan zich moeten interesseren voor het weer in Nederland bij het indelen van de schaatskalender? De brede winter duurt nou eenmaal van november tot en met maart, dus dat zijn allemaal geschikte maanden om wedstrijden te organiseren. Voor Nieuw-Zeelandse en Australische schaatsers is dit ook al niet relevant, want daar is het nota bene zomer.
pi_183186937
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 06:33 schreef Idisrom het volgende:
Vandaag in De Telegraaf een heel artikel met vijf stellingen voorgelegd aan Ard Schenk, pagina V6 en V7,
Hierin een paar interessante stukken.
Ard Schenk: "In het verleden haalde Sven Kramer concurrenten binnen zijn ploeg. Het was Kramers methode om de tegenstanders uit eigen land uit te schakelen. Hij liet ze aan zijn zijde net zo lang in het rood rijden tot ze overtraind thuis zaten. Roest is op sommige plekken zijn leermeester voorbij gestreefd. ……".

Zo had ik dat nog niet bekeken. Maar dat zou betekenen dat Sven zichzelf ook heeft overtraind.

Kramer reed in zijn laatste wedstrijd voor de plaatsingswedstrijden een baanrecord in Inzell, 2 seconden voor Roest. Dat moet dan pas daarna tot uiting zijn gekomen, met als uitleg een rugblessure?

Het kan toch gewoon dat er nu een ploeggenoot is die, al dan niet dankzij een nieuwe materiaalslag, al dan niet tijdelijk, beter is dan de huidige Kramer? De Verweijs en Blokhuijsentjes waren gewoon minder, dat bewezen en bewijzen ze elke keer weer. Ook sinds ze vertrokken zijn en met een zoveelste nieuwe aanpak de strijd aangingen.
pi_183240672
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:58 schreef wimderon het volgende:

[..]

Kramer reed in zijn laatste wedstrijd voor de plaatsingswedstrijden een baanrecord in Inzell, 2 seconden voor Roest. Dat moet dan pas daarna tot uiting zijn gekomen, met als uitleg een rugblessure?

Het kan toch gewoon dat er nu een ploeggenoot is die, al dan niet dankzij een nieuwe materiaalslag, al dan niet tijdelijk, beter is dan de huidige Kramer? De Verweijs en Blokhuijsentjes waren gewoon minder, dat bewezen en bewijzen ze elke keer weer. Ook sinds ze vertrokken zijn en met een zoveelste nieuwe aanpak de strijd aangingen.
Rijdt Kramer nu al op de nieuwe Icons, of rijdt hij nog op Sapphire's of ouder? Valt mij ook op dat veel Nederlanders nog steeds op die oude flexibele Vikingschoenen rijden.
pi_183247652
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:04 schreef Coppi het volgende:

[..]

Rijdt Kramer nu al op de nieuwe Icons, of rijdt hij nog op Sapphire's of ouder? Valt mij ook op dat veel Nederlanders nog steeds op die oude flexibele Vikingschoenen rijden.
Volgens mij op de nieuwe.
pi_183256918
Zonde, dan valt daar geen winst te behalen. Hopelijk komt Kramer weer sterk terug. Dat zou de allroundtournooien wel leuker maken. Maar naar wat ik gezien heb wordt het denk ik het jaar van Roest. Kramer is al jaren wisselvallig op de 1500m en Roest lijkt die afstand beter onder de knie te hebben.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 november 2018 @ 17:30:52 #74
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_183267318
eerst moet maar eens blijken of Kramer zijn rug op orde krijgt anders gebeurd er helemaal niks
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 20 november 2018 @ 18:40:25 #75
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')