abonnement Unibet Coolblue
pi_182708959
Het benauwde gevoel komt steeds terug in relaties. Ik ga me t.z.t. van alles afvragen: vind ik die ander wel leuk genoeg? Houd ik wel oprecht van diegene? Kan ik zonder diegene? Dit zijn denk ik de hoofdzakelijke twijfels in mijn hoofd die ik maar blijf benoemen in mijn hoofd. Heel vermoeiend, benauwend en beangstigend.

Ik heb 1 langere relatie (8 jaar) gehad toen ik 15 was. Toen kreeg ik ook dit gevoel wat uiteindelijk de das om heeft gedaan. Met daten kom ik ook steeds op dit gevoel uit. Ik wil de ander niet aan het lijntje houden, dus dan stop ik ermee, maar anderzijds baal ik er ontzettend van want ik heb toch al heel wat leuke mannen laten lopen. Vooral de laatste man vond ik erg k*t om te laten gaan. We konden zo lachen, fijn praten en er was ook echt aantrekking. Wat mis(te) ik dan? Ik weet het niet.

Waren ze het dan niet voor mij? Of speelt er iets anders? Ik heb in het verleden wel heftige dingen meegemaakt. Heftige dingen waar heel ons gezin onder lijdt. Heeft dit nu weerslag op mijn gevoelens? Geen idee.
pi_182709007
Wat probeer je dan bij de andere man te vinden in wat je denkt bij de huidige te missen?
pi_182709055
als ik kijk naar mijn relatie van 8 jaar, dan miste ik vooral wat tegengas. Hij vond alles goed wat ik deed, wilde alles samen met mij doen, liet zijn vrienden eigenlijk links liggen voor mij (terwijl ik dat niet wilde). We hadden nooit ruzie, nooit gedoe, ik werd nooit tegen gesproken. Kortom, ik zou iemand met meer pit willen. Mijn laatste date leek dit echt te hebben. Daarnaast was er nog de aantrekking, het fijne gevoel als hij zijn arm om me heen slaat als hij naast me zit, eigenlijk prima allemaal, maar ik blijf steeds opnieuw piekeren.
pi_182709180
Je laatste date is je huidige gezinssituatie?
pi_182709251
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 10:48 schreef Wednesday92 het volgende:
als ik kijk naar mijn relatie van 8 jaar, dan miste ik vooral wat tegengas. Hij vond alles goed wat ik deed, wilde alles samen met mij doen, liet zijn vrienden eigenlijk links liggen voor mij (terwijl ik dat niet wilde). We hadden nooit ruzie, nooit gedoe, ik werd nooit tegen gesproken. Kortom, ik zou iemand met meer pit willen. Mijn laatste date leek dit echt te hebben. Daarnaast was er nog de aantrekking, het fijne gevoel als hij zijn arm om me heen slaat als hij naast me zit, eigenlijk prima allemaal, maar ik blijf steeds opnieuw piekeren.
Ik snap dat als je partner,je niet tegen spreekt op z?n tijd dat dat onzekerheid geeft, heb ik ook gehad...
Ze vond alles goed maar ik moest haast alles regelen leek het wel...
pi_182709270
Deckard, nee, mijn thuissituatie.
pi_182709377
Maar waarover blijf je nu piekeren bij de persoon die je dus nu wel genoeg tegengas geeft en een eigen leven heeft?
pi_182709389
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 10:48 schreef Wednesday92 het volgende:
als ik kijk naar mijn relatie van 8 jaar, dan miste ik vooral wat tegengas. Hij vond alles goed wat ik deed, wilde alles samen met mij doen, liet zijn vrienden eigenlijk links liggen voor mij (terwijl ik dat niet wilde). We hadden nooit ruzie, nooit gedoe, ik werd nooit tegen gesproken. Kortom, ik zou iemand met meer pit willen. Mijn laatste date leek dit echt te hebben. Daarnaast was er nog de aantrekking, het fijne gevoel als hij zijn arm om me heen slaat als hij naast me zit, eigenlijk prima allemaal, maar ik blijf steeds opnieuw piekeren.
Waarover pieker je dan ? Als de laatste date je wel alles lijkt te hebben ?
pi_182709514
Of ik wel echt genoeg van diegene houd om mijn hele leven mee te delen. Of ik wel mijn hele toekomst voor me zie met diegene. of ik wel echt verliefd ben.
pi_182709570
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:10 schreef Wednesday92 het volgende:
Of ik wel echt genoeg van diegene houd om mijn hele leven mee te delen. Of ik wel mijn hele toekomst voor me zie met diegene. of ik wel echt verliefd ben.
Je zou kunnen vragen wat hij in je ziet. Miss helpt dat ?
pi_182709685
Verliefd zijn gaat sowieso over. Genoeg houden van iemand is iets wat niet statisch is en een uit of aan knop heeft. En wellicht dat je eisen stelt aan jezelf die niet realistisch zijn. Of misschien moet je juist eens nagaan wat voor eisen je uberhaupt stelt aan een relatie.

En wat stel je voor met een toekomst wat betreft jezelf?
pi_182709917
Ik denk dat dit zit 'ingebakken' in het brein van de vrouw. Hypergamie heet het, zoek maar eens.

Het komt er kort op neer dat een vrouw de beste man wil hebben om een gezin mee te stichten, die ze kan krijgen.

Tegenwoordig krijgen vrouwen enorm veel aandacht. Je hoeft je telefoon maar aan te zetten en je hebt weer likes, matches en berichtjes. Hierdoor zit een vrouw eigenlijk continu een staat van 'keuzestress'.

De persoonlijke oplossing heb ik niet. Wat je waarschijnlijk wel weet is dat echte verliefdheid maar een korte tijd duurt. Ook met een eventuele nieuwe partner. Dus je zult het 'logisch' moeten beredeneren, of je huidige partner heeft wat nodig is voor jou en de toekomst die je samen wilt. En dan bij je keuze blijven en er alles aan doen om het te laten werken.

Twijfelmodus uit.
pi_182710359
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 10:43 schreef Wednesday92 het volgende:
Of speelt er iets anders? Ik heb in het verleden wel heftige dingen meegemaakt. Heftige dingen waar heel ons gezin onder lijdt. Heeft dit nu weerslag op mijn gevoelens? Geen idee.
Bedoel je de gezinssituatie als kind?

Alcohol? Geweld? Gescheiden ouders? Je hoeft niet gedetailleerd te antwoorden maar als het in die hoek zit dan is het logisch dat je wat moeite hebt met je eigen relaties.
pi_182711696
Jong overleden broer, zwaar autistische zus. Ik weet niet of dat in relatie staat tot...
pi_182712657
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 13:08 schreef Wednesday92 het volgende:
Jong overleden broer, zwaar autistische zus. Ik weet niet of dat in relatie staat tot...
Ik wil die dingen zeker niet bagatelliseren, maar ik vraag me af of het zoveel te maken heeft met of je wel of niet verliefd wordt op een man... Of je die man wel of niet goed genoeg vindt.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_182712701
Dat weet ik ook niet Puntenjager. Ik vraag het me gewoon af.. Het frustreert me zo ontzettend dat ik steeds opnieuw tegen hetzelfde gevoel aanloop. Ik word er letterlijk en figuurlijk moe van, omdat ik het gevoel heb op deze manier nooit verder te kunnen komen
pi_182731964
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:34 schreef matigeuser het volgende:
Ik denk dat dit zit 'ingebakken' in het brein van de vrouw. Hypergamie heet het, zoek maar eens.

Het komt er kort op neer dat een vrouw de beste man wil hebben om een gezin mee te stichten, die ze kan krijgen.

Tegenwoordig krijgen vrouwen enorm veel aandacht. Je hoeft je telefoon maar aan te zetten en je hebt weer likes, matches en berichtjes. Hierdoor zit een vrouw eigenlijk continu een staat van 'keuzestress'.
Dit. En ze zien het zelf allemaal niet haha. Overduidelijk probleem these days.
Leh-kùr
pi_182791934
Ben ik met jullie eens. Het gras lijkt altijd groener en daar wil je altijd aan voldoen. Misschien kan het nog leuker, nog fijner, nog gezelliger, nog beter..
pi_182814725
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 10:43 schreef Wednesday92 het volgende:
Het benauwde gevoel komt steeds terug in relaties. Ik ga me t.z.t. van alles afvragen: vind ik die ander wel leuk genoeg? Houd ik wel oprecht van diegene? Kan ik zonder diegene? Dit zijn denk ik de hoofdzakelijke twijfels in mijn hoofd die ik maar blijf benoemen in mijn hoofd. Heel vermoeiend, benauwend en beangstigend.

Ik heb 1 langere relatie (8 jaar) gehad toen ik 15 was. Toen kreeg ik ook dit gevoel wat uiteindelijk de das om heeft gedaan. Met daten kom ik ook steeds op dit gevoel uit. Ik wil de ander niet aan het lijntje houden, dus dan stop ik ermee, maar anderzijds baal ik er ontzettend van want ik heb toch al heel wat leuke mannen laten lopen. Vooral de laatste man vond ik erg k*t om te laten gaan. We konden zo lachen, fijn praten en er was ook echt aantrekking. Wat mis(te) ik dan? Ik weet het niet.

Waren ze het dan niet voor mij? Of speelt er iets anders? Ik heb in het verleden wel heftige dingen meegemaakt. Heftige dingen waar heel ons gezin onder lijdt. Heeft dit nu weerslag op mijn gevoelens? Geen idee.
Meer genieten van je relatie(s), minder denken. Ontdek samen wat je voorkeur is.
1 + 1 = blauw
pi_182815656
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:34 schreef matigeuser het volgende:
Ik denk dat dit zit 'ingebakken' in het brein van de vrouw. Hypergamie heet het, zoek maar eens.

Het komt er kort op neer dat een vrouw de beste man wil hebben om een gezin mee te stichten, die ze kan krijgen.

Tegenwoordig krijgen vrouwen enorm veel aandacht. Je hoeft je telefoon maar aan te zetten en je hebt weer likes, matches en berichtjes. Hierdoor zit een vrouw eigenlijk continu een staat van 'keuzestress'.

De persoonlijke oplossing heb ik niet. Wat je waarschijnlijk wel weet is dat echte verliefdheid maar een korte tijd duurt. Ook met een eventuele nieuwe partner. Dus je zult het 'logisch' moeten beredeneren, of je huidige partner heeft wat nodig is voor jou en de toekomst die je samen wilt. En dan bij je keuze blijven en er alles aan doen om het te laten werken.

Twijfelmodus uit.
Volgens mij denk jij teveel aan hoe op het internet bepaalde groepen mannen (die graag hun eigen falen bij anderen leggen, in dit geval hun falen om een leuke partner te vinden) een loopje is genomen met deze (omstreden) theorie.

De theorie an sich is dat mannen vooral een lekker wijf zoeken en vrouwen vooral een man die ze veiligheid en financiële zekerheid kan bieden. Waarbij in egalitaire omstandigheden (zoals... in Nederland) dit verschil er niet is en mannen en vrouwen eigenlijk hetzelfde zoeken in een partner.

Ten aanzien van TS zou het mij niet verbazen als haar verleden haar parten speelt en dan kan het wel eens een goed idee zijn om het eens te bespreken met een psycholoog.
pi_182838704
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:10 schreef Wednesday92 het volgende:
Of ik wel echt genoeg van diegene houd om mijn hele leven mee te delen. Of ik wel mijn hele toekomst voor me zie met diegene. of ik wel echt verliefd ben.
Daar kom je toch maar op één manier achter, namelijk door het proberen?
https://hoevrouwenjeziekmaken.com/
______________________________________________________
https://www.instagram.com/hoevrouwenjeziekmaken/
pi_182838890
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Volgens mij denk jij teveel aan hoe op het internet bepaalde groepen mannen (die graag hun eigen falen bij anderen leggen, in dit geval hun falen om een leuke partner te vinden) een loopje is genomen met deze (omstreden) theorie.

De theorie an sich is dat mannen vooral een lekker wijf zoeken en vrouwen vooral een man die ze veiligheid en financiële zekerheid kan bieden. Waarbij in egalitaire omstandigheden (zoals... in Nederland) dit verschil er niet is en mannen en vrouwen eigenlijk hetzelfde zoeken in een partner.

Ten aanzien van TS zou het mij niet verbazen als haar verleden haar parten speelt en dan kan het wel eens een goed idee zijn om het eens te bespreken met een psycholoog.
Jij noemt 'Darwin' een omstreden theorie!? Really!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_182840113
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 16:28 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Jij noemt 'Darwin' een omstreden theorie!? Really!?
Nee.

En Darwin is geen theorie.
pi_182840651
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 17:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee.

En Darwin is geen theorie.
Waarom noem je zo goed/sterk mogelijk nageslacht proberen te krijgen dan een omstreden theorie!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_182840715
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 17:53 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Waarom noem je zo goed/sterk mogelijk nageslacht proberen te krijgen dan een omstreden theorie!?
Het omstreden deel zit vooral in het veiligheid en financiële zoeken door vrouwen.
pi_182841143
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 17:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het omstreden deel zit vooral in het veiligheid en financiële zoeken door vrouwen.
Ah, dan kan ik je geruststellen. Het gaat om de aantrekkelijkheid van de hele package. Niet om wat daar wèl of niet aan bijdraagt.
Waar vrouwen naar kijken (letterlijk en figuurlijk) is sws cultuur- en tijdsgebonden. Zeker in de Westerse wereld anno nu spelen veiligheid en financiële middelen nauwelijks meer een rol mbt aantrekkelijkheid en dus partnerkeuze.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_182843507
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 10:48 schreef Wednesday92 het volgende:
als ik kijk naar mijn relatie van 8 jaar, dan miste ik vooral wat tegengas. Hij vond alles goed wat ik deed, wilde alles samen met mij doen, liet zijn vrienden eigenlijk links liggen voor mij (terwijl ik dat niet wilde). We hadden nooit ruzie, nooit gedoe, ik werd nooit tegen gesproken. Kortom, ik zou iemand met meer pit willen.
Je eigen falen afschuiven op een ander :{w
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_182847613
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 18:14 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ah, dan kan ik je geruststellen. Het gaat om de aantrekkelijkheid van de hele package. Niet om wat daar wèl of niet aan bijdraagt.
Waar vrouwen naar kijken (letterlijk en figuurlijk) is sws cultuur- en tijdsgebonden. Zeker in de Westerse wereld anno nu spelen veiligheid en financiële middelen nauwelijks meer een rol mbt aantrekkelijkheid en dus partnerkeuze.
A. Dat schreef ik al.

B. Hoezo zou dat mij gerust moeten stellen. 😂
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')