Nouja.. bpm is ook diefstal. Dat je daar toestemming voor geeft doet daar niets aan af.quote:
Hoe wil je dan naar je werk gaan?quote:
Daar is alles goed geregeldquote:Op woensdag 24 oktober 2018 08:48 schreef zakjapannertje het volgende:
Hoe zit dit in Denemarken trouwens ?
In veel grotere plaatsen rijden ook geen treinen (meer)quote:Op woensdag 24 oktober 2018 08:47 schreef goed_volk het volgende:
Als ze het OV nou eens beter zouden regelen en vooral stukken goedkoper zouden maken, zouden er veel minder auto's op de weg zijn. Ik ben met mijn gebakje altijd nog stukker voordeliger dan de trein. Maar goed, daar gaat deze discussie niet over En dat zal trouwens ook geld kosten in plaats van opleveren....
Maar ontopic: de MRB en de accijns op brandstof lijkt erg veel op het gebruik van de WOZ.
https://www.fietsersbond.(...)s-een-statussymbool/quote:Maar het zijn ook de fysieke omstandigheden. Op zandgronden werd verder uit elkaar gebouwd, omdat je kunt bouwen waar je maar wilt. In polder- en veengebieden was dat vroeger veel lastiger. Je moet dan heien en dat is duur. Maar als je dan een stukje drogere grond had, zoals in Utrecht, werd er heel compact gebouwd. Op uitgestrekte zandgronden hoefde dat niet en daardoor is de bebouwing versnipperd en zijn ook nu nog de afstanden groter. De steden zijn veel ruimer opgezet. Dan ben je eerder geneigd om de auto te pakken.
Het geloof speelt ook een rol. De kerk wilde niet dat mensen in grote steden woonden, want dan zouden ze socialistisch kunnen worden. Fabrieken moesten daarom in kleine dorpjes en stadjes komen. Daardoor is Eindhoven veel groter geworden dan Den Bosch, terwijl dat van oudsher de grote stad van Brabant was. In dorpjes die door de industrie steden zijn geworden, zijn vaak nog steeds geen treinstations. In andere delen van het land zou bijvoorbeeld een plaats als Uden zeker een treinstation hebben gekregen. Het gevolg is dat de auto noodzakelijk is om ergens te komen. En de steden zijn ook nog eens allesbehalve compact. En juist compacte steden zijn bijna gemaakt voor de fiets. In compacte steden in het westen van het land is niks te ver om te fietsen. In Amsterdam is het logisch om te gaan fietsen. Het is juist raar dat je met de auto op de gracht mag komen.’
Als je de investeringen in wegen en OV bekijkt in relatie tot reizigerskilometers is de verhouding al compleet zoek. En dan wil je nóg meer geld naar OV.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 08:47 schreef goed_volk het volgende:
Als ze het OV nou eens beter zouden regelen en vooral stukken goedkoper zouden maken, zouden er veel minder auto's op de weg zijn. Ik ben met mijn gebakje altijd nog stukker voordeliger dan de trein. Maar goed, daar gaat deze discussie niet over En dat zal trouwens ook geld kosten in plaats van opleveren....
Hoe kan het diefstal zijn wanneer je akkoord bent met de betaling?quote:Op woensdag 24 oktober 2018 08:06 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Nouja.. bpm is ook diefstal. Dat je daar toestemming voor geeft doet daar niets aan af.
Tja, alles wat van voordeel is voor de overheid wordt je door de strot gedrukt, dat mot van de EU, alles wat van voordeel is voor de burger kan je naar fluitenquote:Op woensdag 24 oktober 2018 06:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Onder het mom van milieu wordt de autobezitter nog steeds gebruikt om gaten in de begroting te dichten. De bpm is al jaren geleden veroordeeld door de EU, maar dat interesseert onze dieven niet. Geld nodig? Verhoog de MRB. Of de accijns op benzine.
en ingrid dan?quote:Op woensdag 24 oktober 2018 07:48 schreef Dven het volgende:
Zat straks anders ook een leuk plaatje op feesboek over DE ROVERHEID. Zal het goed doen bij Henk, Tinnie, Jan en Truus.
Wij kopen hier de Lamborghini's en de Porsches via Zweden.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 08:48 schreef zakjapannertje het volgende:
Hoe zit dit in Denemarken trouwens ?
quote:Op woensdag 24 oktober 2018 08:48 schreef zakjapannertje het volgende:
Hoe zit dit in Denemarken trouwens ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |