abonnement Unibet Coolblue
pi_182702041
Al jaren heb ik een relatie met een man, noem hem hier even Mark.

Mark kan heel leuk lief gezellig zijn, maar hij heeft ook een donkere kant. Hij is erg onbetrouwbaar gebleken en sinds kort ben ik erachter gekomen dat hij regelmatig met vrouwen afspreekt terwijl hij tegen mij zei dat hij moest overwerken. Heerlijke cliche smoes ook.

Hij liegt recht in mn gezicht, de hoeveelheid leugens zijn niet meer op 2 handen te tellen...en toch houd ik van hem. Ik heb weinig andere sociale contacten oa door trauma's uit verleden en mijn wereld is best klein.

Ik wil het zo graag uitmaken, maar ben bang om uit mijn oude vertrouwde leventje te stappen. Ik heb niet echt iemand om op terug te vallen. Hij is ook de enige met wie ik plezier heb, dus eigenlijk valt mijn hele leven dan weg.

Wie kan mij adviseren?
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:56:34 #2
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182702150
Heb het er openlijk met hem over.. Accepteer dat hij niet monogaam is..

Of stop ermee..

Plezier maken kan met jan en alleman.. Als dat de enige reden is waarom je bij hem bent.. bedonder je hem dan zelf niet ook heel hard?
pi_182702202
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 22:56 schreef Zolderkamer het volgende:
Heb het er openlijk met hem over.. Accepteer dat hij niet monogaam is..

Of stop ermee..

Plezier maken kan met jan en alleman.. Als dat de enige reden is waarom je bij hem bent.. bedonder je hem dan zelf niet ook heel hard?
wat is dat nou voor reactie? Ik bedonder hem niet. Ik hou veel van hem en geniet ervan om met hem te zijn. Ik ben super monogaam en verwacht dat ook van mijn partner.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:03:56 #4
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182702356
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 22:58 schreef rozenblaadjes het volgende:

[..]

wat is dat nou voor reactie? Ik bedonder hem niet. Ik hou veel van hem en geniet ervan om met hem te zijn. Ik ben super monogaam en verwacht dat ook van mijn partner.
Dan weet je al wat je moet doen.

Dan zal je je eigen weg moeten gaan. Een eigen sociale kring op moeten bouwen en uiteindelijk daarnaast iemand moeten vinden die er hetzelfde in staat.
Moeilijk voor nu, ik snap dat je op dit moment niet voorbij die eerste stap kan kijken. Maar wat wil jij echt, waar wordt jij gelukkig van? Is hij daar echt deel van?
Wordt jij gelukkig van bedrogen worden en daar je ogen voor sluiten? Verdien je iemand die je zo behandeld?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:07:00 #5
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182702444
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 22:58 schreef rozenblaadjes het volgende:

[..]

wat is dat nou voor reactie? Ik bedonder hem niet. Ik hou veel van hem en geniet ervan om met hem te zijn. Ik ben super monogaam en verwacht dat ook van mijn partner.
Dat is een reactie die je niet horen wilt blijkbaar..

Maar inderdaad.. als je van hem verwacht dat hij monogaam is, dan weet je al heel lang hoe laat het is..
pi_182702878
Antwoord op de waarom-vraag:
Je bent bang om uit je oude vertrouwde leventje te stappen. Je hebt niet echt iemand om op terug te vallen. Hij is ook de enige met wie je plezier hebt, dus eigenlijk valt je hele leven dan weg.

Advies:
Beseffen dat elk moment dat je met hem hebt, een leuk en fijn moment is, maar dat er geen toekomst in zit. Elke seconde dat je van je leven laat stelen ben je kwijt, want je weet al dat het gedoemd is (hij is niet meer eerlijk tegenover jou). Beseffen dat de huidige situatie jou niet gelukkig maakt.

En dat je dus nu beter ermee kan kappen, zodat je zo snel mogelijk aan een nieuwe en betere toekomst kan bouwen.

Niemand zegt dat het makkelijk is, maar dit is wel je enige manier om gelukkig te zijn straks.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2018 23:23:15 ]
pi_182702899
Tja..ik ben niet gelukkig nee. Ik begrijp niet waarom hij niet monogaam kan zijn, terwijl hij liegt dat ie dat wel 100% is. Het doet echt zo'n zeer dat is niet normaal.

Ik ben bang om in zo'n diep zwart gat te vallen, en ik heb niemand om mij daaruit te trekken..heb eerder zware depressies gehad en het scheelde niet veel of ik had dat niet overleefd.
pi_182702961
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 23:23 schreef rozenblaadjes het volgende:
Tja..ik ben niet gelukkig nee. Ik begrijp niet waarom hij niet monogaam kan zijn, terwijl hij liegt dat ie dat wel 100% is. Het doet echt zo'n zeer dat is niet normaal.
Omdat hij daar blijkbaar geen trek in heeft.

Heb je er weleens aan gedacht dat hij het ook maar prima vindt zo? Net zoals jij nu zoiets hebt van 'het kabbelt een beetje voort, ik heb wel plezier en ach mja doet wel pijn maar het is zo fijn pfff'... kan hij ook zoiets hebben van 'het voelt allemaal wel vertrouwt, ik heb wel plezier met rozenblaadjes, af en toe tijd doorbrengen met anderen en het is wel goed zo'...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2018 23:26:28 ]
pi_182703014
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 23:26 schreef zarGon het volgende:

[..]

Omdat hij daar blijkbaar geen trek in heeft.

Heb je er weleens aan gedacht dat hij het ook maar prima vindt zo? Net zoals jij nu zoiets hebt van 'het kabbelt een beetje voort, ik heb wel plezier en ach mja doet wel pijn maar het is zo fijn pfff'... kan hij ook zoiets hebben van 'het voelt allemaal wel vertrouwt, ik heb wel plezier met rozenblaadjes, af en toe tijd doorbrengen met anderen en het is wel goed zo'...
ja, dat haat ik juist zo erg. Hij zegt altijd; vreemdgaan is walgelijk zou ik noooooit doen etc. Hypocriete lul.
pi_182703023
Je hebt al zonder hem geleefd.
Dus kun je dat nu ook.
Ja het is even zuur en even een ommezwaai van leven, maar na een tijdje zul je je echt wel beter gaan voelen.
Als hij je zovaak bedonderd is ie je tijd niet eens waard want jij bent gewoon zijn zekerheid op een natje en een droogje.
Kap met deze relatie of accepteer dat ie anderen ziet.
pi_182703052
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 23:27 schreef Luuntje het volgende:
Je hebt al zonder hem geleefd.
Dus kun je dat nu ook.
Ja het is even zuur en even een ommezwaai van leven, maar na een tijdje zul je je echt wel beter gaan voelen.
Als hij je zovaak bedonderd is ie je tijd niet eens waard want jij bent gewoon zijn zekerheid op een natje en een droogje.
Kap met deze relatie of accepteer dat ie anderen ziet.
het rotte is dat ik voor deze relatie jarenlange depressie heb gehad waarbij ik lange tijd op het randje van de dood heb gezweefd. Toen hij kwam , was het juist een lichtpunt en ik ben bang om weer naar die plek toe te gaan.
pi_182703095
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 23:28 schreef rozenblaadjes het volgende:

[..]

het rotte is dat ik voor deze relatie jarenlange depressie heb gehad waarbij ik lange tijd op het randje van de dood heb gezweefd. Toen hij kwam , was het juist een lichtpunt en ik ben bang om weer naar die plek toe te gaan.
Het helpt je zelfbeeld en zelfvertrouwen ook niet om hier op deze manier mee door te gaan.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:31:49 #13
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182703153
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 23:28 schreef rozenblaadjes het volgende:

[..]

het rotte is dat ik voor deze relatie jarenlange depressie heb gehad waarbij ik lange tijd op het randje van de dood heb gezweefd. Toen hij kwam , was het juist een lichtpunt en ik ben bang om weer naar die plek toe te gaan.
En als er een ander was gekomen? Je moet gewoon verder.. er zijn nog veel meer lichtpuntjes te vinden..
Dus niet omkijken.. dat is allemaal geweest en daarom voor jezelf niet meer relevant om bij stil te staan..
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:40:07 #14
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_182703332
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 23:28 schreef rozenblaadjes het volgende:

[..]

het rotte is dat ik voor deze relatie jarenlange depressie heb gehad waarbij ik lange tijd op het randje van de dood heb gezweefd. Toen hij kwam , was het juist een lichtpunt en ik ben bang om weer naar die plek toe te gaan.
Zie je op dit moment ook een hulpverlener? Zo nee, dan zou je via je huisarts een Poh kunnen spreken. Als een soort vinger aan de pols afspraak. Mocht je dan na de breuk toch slecht gaan dan heb je iig een wat snellere toegang tot hulp.

Je zou naast dat ook alvast aan je sociale leven kunnen werken door mensen die je al kent vaker te zien en proberen nieuwe vrienden te maken. Dan is het gat waar je bang ben in te vallen ook wat minder groot.
Succes iig.
pi_182704689
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 23:23 schreef rozenblaadjes het volgende:
Tja..ik ben niet gelukkig nee. Ik begrijp niet waarom hij niet monogaam kan zijn, terwijl hij liegt dat ie dat wel 100% is. Het doet echt zo'n zeer dat is niet normaal.

Ik ben bang om in zo'n diep zwart gat te vallen, en ik heb niemand om mij daaruit te trekken..heb eerder zware depressies gehad en het scheelde niet veel of ik had dat niet overleefd.
Dan blijf je toch lekker bij hem? Je kan hem vast wel veranderen meid! ^O^
pi_182706352
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 23:28 schreef rozenblaadjes het volgende:

[..]

het rotte is dat ik voor deze relatie jarenlange depressie heb gehad waarbij ik lange tijd op het randje van de dood heb gezweefd. Toen hij kwam , was het juist een lichtpunt en ik ben bang om weer naar die plek toe te gaan.
Wat als je juist nog gelukkiger gaat worden? Dat je beseft dat je ook zonder hem kan? Dat je iemand ontmoet met wie je wel een eerlijke en respectvolle relatie kan hebben?
pi_182706776
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 23:40 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Zie je op dit moment ook een hulpverlener? Zo nee, dan zou je via je huisarts een Poh kunnen spreken. Als een soort vinger aan de pols afspraak. Mocht je dan na de breuk toch slecht gaan dan heb je iig een wat snellere toegang tot hulp.

Je zou naast dat ook alvast aan je sociale leven kunnen werken door mensen die je al kent vaker te zien en proberen nieuwe vrienden te maken. Dan is het gat waar je bang ben in te vallen ook wat minder groot.
Succes iig.
Hier ben ik het mee eens. Kijk of je bij een hulpverlener of psycholoog terecht kan voordat je het uitmaakt.
  woensdag 24 oktober 2018 @ 08:30:04 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_182706977
Naar bed gaan met iedereen in dit topic als revanche.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_182707093
Ik neem aan dat je niet de rest van je leven de deurmat van Mark wil blijven, zijn persoonlijke huishoudelijke dienst terwijl hij lekker de bloemetjes buiten zet.
Ga eerst eens even het praktische bekijken, zou je in het huis kunnen blijven of heb je zoiets ik wil eruit, dan is het handig om je alvast bij allerlei woningbouwverenigingen in te schrijven. Ga weer sociale contacten opbouwen, ga ook langs de huisarts, deze kan je ook advies geven en je alvast doorverwijzen zodat je met hulp een stevige geestelijke fundering kan opbouwen voor de daadwerkelijke breuk,

Bedenk bij jezelf, je bent meer waard dan de huishoudelijke dienst te zijn voor Mark, veel meer.
pi_182707115
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 22:58 schreef rozenblaadjes het volgende:

[..]

wat is dat nou voor reactie? Ik bedonder hem niet. Ik hou veel van hem en geniet ervan om met hem te zijn. Ik ben super monogaam en verwacht dat ook van mijn partner.
Zoek vrienden. Maak het uit. Stop met wennen aan dit comfortabele spijkerbed en durf eruit te stappen om grond onder je voeten te voelen.

Ga weg van deze giftige persoon man en wees niet zo afhankelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2018 08:44:26 ]
pi_182707121
Het is helemaal niet slecht om een tijd op jezelf aangewezen te zijn. Dat zal je zelfbeeld, zelfvertrouwen en onafhankelijkheid goed doen. Maak het uit, die Mark gaat je alleen maar ongelukkiger maken op de lange baan.
pi_182707678
Mark hier; 'Ga als de donder naar de psycholoog via de huisarts en dit issue bespreken, het is op meerdere manieren niet gezond, doe het nu!'.
pi_182707706
Ben je een beetje aantrekkelijk? Ik wil best wel eens op date met je hoor
  woensdag 24 oktober 2018 @ 13:54:18 #24
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182712782
Dat je het niet wil uitmaken is logisch als ik je verhaal zo hoor. Zoiets is altijd moeilijk. Helemaal als je het gevoel hebt dat je op niemand terug kan vallen en je er daarna feitelijk alleen voor zal staan. Maar vraag jezelf af: sta je er nu al niet gewoon alleen voor? Ja, je hebt een relatie met iemand, maar diegene heeft overduidelijk geen respect voor je. Wil je niet een relatie met iemand die je gewoon steunt en die wel eerlijk is? Die je wel behandeld met respect?

De eerste stap is het allerlastigste, dat snap ik. Maar probeer aan de lange termijn te denken. Hij kan het op elk moment zat worden om te liegen. Wellicht komt hij iemand tegen waardoor hij het dus opeens uitmaakt. Gun je hem dat recht? Na hoe hij jou behandeld....krijg je er achteraf een veel fijner gevoel van als jij degene bent geweest die de relatie beëindigt heeft. Nu ben je gewoon een voetveeg voor hem. Hij komt er toch wel mee weg. Als jij het uitmaakt heb je ook nog enigszins controle over de situatie. Als hij het uitmaakt komt het sowieso plotseling.

Kan je misschien tijdelijk bij je ouders terecht o.i.d.? Of bij een broer/zus/vriend? Dat je vanaf daar je leven weer langzaam op kan pakken? En als ik je verhaal zo lees zou het ook geen kwaad kunnen om eens langs de huisarts te gaan om over je problemen te praten. Kan opluchten en dan kan je samen kijken hoe je het eventueel aan kan pakken. Op de lange termijn kom je dan vanzelf weer iemand tegen die je wel waard is. Dan kan je deze relatie gewoon zien als een wijze les.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_182713559
Ook al durf je het nog niet uit te maken, je kan wel alvast het een en ander doen:

Schrijf je vast in voor huurwoningen/vraag alvast een gesprek aan met een financieel adviseur mbt een eigen hypotheek en kopen. En zet sowieso al je eigen financiën eens op een rij (houd ook ruimte voor een hobby, zodat een eigen leven opbouwen makkelijker wordt). Heb je geen baan? ga op zoek.

Verhuizen hoeft niet duur te zijn, met een vloer, wasmachine een functionerende keuken en badkamer en een matras kom je al een heel eind. Gewoon genoegen nemen met een bepaalde basis is voldoende voor het starten van je eigen leven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')