abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182694937
Beste dames en heren!

Ik ben bezig met het overnieuw verven van de kozijnen totdat ik achter kwam dat een van de ramen niet goed werkte, in de zin van er komt beetje tocht uit en kan de raam niet op een kier zetten. Mogelijke oorzaak is dat "de raamvergrendelaar" niet overeenkomt met andere ramen van het huis. Het gaat om een slaapkamer raam.

Foto A

Foto B

Foto A; gaat het om de raam die niet goed werkte met de verzonnen naam "raamvergrendelaar"
Foto B: weergeeft de juiste "raamvergrendelaar" waar de raam wel goed dicht gaat en in drie standen kan zetten (open/dicht/kier). Ik heb het idee dat ik die moet vervangen en dat de raam weer naar behoren zal werken.

De vraag is: hoe heet z'n "raamvergrendelaar" echt? En waar kan ik het kopen om het te vervangen?.(Praxis/Gamma/Hornbach... zie alleen maar kunstoframen ondelen op hun website?)

Alvast bedankt!
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:22:38 #2
370352 I
Eye for an I
pi_182695018
Afbeeldingen even tussen [img][/img] tags gezet voor je;

pi_182695766
Wellicht zit er een naam van het bedrijf op het raam en kan je die mailen of zij het weten,,
pi_182695804
p is vrij modern als iemand gaat klussen bij je, bijv van de overheid, dat ze naar het raam kijken en concluderen dat het raam op is, en er een nieuw raam moet komen,.. dit is omdat hun tijd heel duur is dus is nieuw raam kopen goedkoper dan repareren
pi_182696130
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 18:22 schreef I. het volgende:
Afbeeldingen even tussen [ [url=]afbeelding[/url] ] tags gezet voor je;

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Dank!
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 18:52 schreef possetje het volgende:
Wellicht zit er een naam van het bedrijf op het raam en kan je die mailen of zij het weten,,
Helaas zit er geen naam of logo bij het raam… maar een timmerman of iets dergelijks vragen om te komen kost ook al wat... hehe. Vandaar dat ik even de internet afspeur ;)
pi_182696241
ja of deze : je gaat zgn online shoppen voor raam, en kijkt dan op de plaatjes of ze dezelfde sluiting hebben en gaat dan het bedrijf mailen, soms hebben ze close up van het sluitwerk
pi_182696277
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 19:13 schreef possetje het volgende:
ja of deze : je gaat zgn online shoppen voor raam, en kijkt dan op de plaatjes of ze dezelfde sluiting hebben en gaat dan het bedrijf mailen, soms hebben ze close up van het sluitwerk
Dat is een mogelijke manier om het te vinden… ik ga eens proberen! Bedankt voor de tip!
pi_182707818
Googelen op draai kiep beslag onderdelen...............

https://www.sloterop.nl/h(...)draaikiepbeslag.html
Jeroentje.
pi_182717229
waarschijnlijk moet je het beslag alleen even bijregelen zodat het weer goed sluit.

Als dat niet lukt of het is stuk schroef het er dan uit (ook het deel uit je raam) en ga naar een professionele bouwmaterialenhandel

merken staan ook vaak aan de achterkant
pi_182812820
Heb eindelijk het antwoord gevonden! Het heet een "Roto kiepsluitplaat" van het merk GU (Gretsch Unitas).

Nu zit ik met de vraag hoe ik het gaat vervangen… eenmaal de oude roto kiepsluitplaat uigehaald zit ik met een gat in de kozijn… zou dat handig zijn om te plamuren en dan een nieuwe gat maken voor de nieuwe roto kiepsluitplaat?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')