abonnement Unibet Coolblue
pi_182689823
Bij mijn laatste werkgever ben ik ontslagen omdat ik zogenaamd het niveau niet meer aankon.
Een manager zei zelfs dat ik plaats moest maken voor een jongere en zelfs een niveau lager werken ging niet. Bij het UWV zei men dat dit overal gebeurde vanwege besparingen op arbeidsloon.

Nu beweert onze brainprofessor dat langer werken goed is voor je verstand ?
Waarom sterven er dan zoveel mensen tussen de 60 en 70 jaar, precies in de tijd dat ze stoppen met werken en dan waarschijnlijk in een zwart gat vallen of er geen werkstress meer is.
Uitdagingen kun je ook vinden in vrijwilligerswerk en hobbies.
Bij vrijwilligerswerk is het nu ook al zo dat men eisen gaat stellen aan mensen die zich gratis aanbieden. Ze gaven me het gevoel dat ze mij een dienst bewezen waardoor ze eisen konden stellen.
Snappen jullie het nog ??

[ Bericht 7% gewijzigd door Bartjedelft op 23-10-2018 14:41:12 ]
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:36:47 #2
286575 Roces18
Chef de party
pi_182689896
Vaak worden dat soort mensen fok mod.
Geeft ze nog een bepaalde nuttigheid.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182689901
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:33 schreef Bartjedelft het volgende:
Nu beweert onze brainprofessor dat langer werken goed is voor je verstand ?
Waarom sterven er dan zoveel mensen tussen de 60 en 70 jaar ?
Wat hebben deze twee dingen met elkaar te maken volgens jou? Dat als je verstand goed is je automatisch oud wordt?
pi_182690012
dat langer doorwerken beter is voor je verstand wil niet zeggen dat het ook beter is voor je werk..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_182693903
Langer werken betekent doorgaans dat je je hersenen meer gebruikt dan wanneer je thuis zit en niks doet. En hoe meer de hersenen gestimuleerd worden, hoe beter het is om bv dementie tegen te gaan. En omgekeerd: als iemand zijn hersenen minder stimuleert, is de kans groter op ziektes als dementie en alzheimer.
Dit heeft niks te maken met het aantal mensen dat sterft.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:52:04 #6
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182694382
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:33 schreef Bartjedelft het volgende:
Snappen jullie het nog ??
Nee, niet echt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:55:41 #7
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182694461
Om deze ook nog even mee te nemen:
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:33 schreef Bartjedelft het volgende:

Bij vrijwilligerswerk is het nu ook al zo dat men eisen gaat stellen aan mensen die zich gratis aanbieden. Ze gaven me het gevoel dat ze mij een dienst bewezen waardoor ze eisen konden stellen.
Bij vrijwilligerswerk moeten ze alsnog wat aan je hebben en erop kunnen vertrouwen dat je je taken goed uitvoert. Natuurlijk stellen ze dus eisen. Altijd al zo geweest ook.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:58:09 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_182694513
Ik heb genoeg bezigheden en hobby's, ik heb geen baan nodig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_182696187
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 17:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb genoeg bezigheden en hobby's, ik heb geen baan nodig.
Hoe kom je dan aan geld ? :P
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:52:27 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_182702026
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 19:10 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Hoe kom je dan aan geld ? :P
Net zoals bankiers en politici dat doen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:34:59 #11
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182703228
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 17:30 schreef spijkerbroek het volgende:
Langer werken betekent doorgaans dat je je hersenen meer gebruikt dan wanneer je thuis zit en niks doet. En hoe meer de hersenen gestimuleerd worden, hoe beter het is om bv dementie tegen te gaan. En omgekeerd: als iemand zijn hersenen minder stimuleert, is de kans groter op ziektes als dementie en alzheimer.
Dit heeft niks te maken met het aantal mensen dat sterft.
Precies. Je kan bijvoorbeeld ook een nieuwe taal proberen te leren, zolang je maar bezig bent met iets nieuws of uitdagends denk ik.

Als je een of andere kantoorbaan doet met elke dag dezelfde handelingen dan werk je wel, maar volgens mij is dat niet goed voor je.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182705097
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 17:30 schreef spijkerbroek het volgende:
Langer werken betekent doorgaans dat je je hersenen meer gebruikt dan wanneer je thuis zit en niks doet. En hoe meer de hersenen gestimuleerd worden, hoe beter het is om bv dementie tegen te gaan. En omgekeerd: als iemand zijn hersenen minder stimuleert, is de kans groter op ziektes als dementie en alzheimer.
Dit heeft niks te maken met het aantal mensen dat sterft.
Yep,

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182744871
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:33 schreef Bartjedelft het volgende:

Je kunt je brains toch ook hier op forum fok trainen, weer spraak krijg je altijd, je eruit lallen is de kunst!
pi_183083395
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:33 schreef Bartjedelft het volgende:
Waarom sterven er dan zoveel mensen tussen de 60 en 70 jaar, precies in de tijd dat ze stoppen met werken en dan waarschijnlijk in een zwart gat vallen of er geen werkstress meer is
Mensen van 70+ die nog goed te been zijn zouden moeten blijven doorwerken. Met minder werkdruk en werkuren. Zo blijven ze bezig en fit. dus volgens deze professor blijven ze langer leven.
pi_183085798
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:33 schreef Bartjedelft het volgende:
Bij mijn laatste werkgever ben ik ontslagen omdat ik zogenaamd het niveau niet meer aankon.
Een manager zei zelfs dat ik plaats moest maken voor een jongere en zelfs een niveau lager werken ging niet. Bij het UWV zei men dat dit overal gebeurde vanwege besparingen op arbeidsloon.
Ik hoop dat je in beroep bent gegaan en een rechtszaak hebt aangespannen wegens leeftijdsdiscriminatie. Want hoe kan het plotseling dt je 1 of 2 nivo's gedaald zou zijn in je prestaties? zijn er beoordelingsrapporten?

quote:
Nu beweert onze brainprofessor dat langer werken goed is voor je verstand ?
Dat is juist, if you do not use it, you lose it. En zie andere posts voor onderbouwing.
quote:
Waarom sterven er dan zoveel mensen tussen de 60 en 70 jaar, precies in de tijd dat ze stoppen met werken en dan waarschijnlijk in een zwart gat vallen of er geen werkstress meer is.
Exact, dat is de oorzaak. Mensen die op hun werk op hun tenen moeten lopen en/of veel uren maken en daardoor stress oplopen, kunnen door het wegvallen van deze arbeid idd plotseling overlijden. Rustig afbouwen is het devies, lijk mij ook beter voor de werkgever.
quote:
Uitdagingen kun je ook vinden in vrijwilligerswerk en hobbies.
Bij vrijwilligerswerk is het nu ook al zo dat men eisen gaat stellen aan mensen die zich gratis aanbieden. Ze gaven me het gevoel dat ze mij een dienst bewezen waardoor ze eisen konden stellen.
Idioterie ten top, voor dat soort uitbuiters zou ik geen vrijwilligerswerk willen doen. Het is sowieso een slecht idee, baanverdringing en race to the bottom.
Ik zou proberen part time iets te vinden waar jouw ervaring wel wordt gewaardeerd.
quote:
Snappen jullie het nog ??
De gekte van de huidige tijd
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_183089822
Werken als werken of aanwezig zijn?
pi_183089851
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:33 schreef Bartjedelft het volgende:
Uitdagingen kun je ook vinden in vrijwilligerswerk
Dus een ander zijn baan stelen?
pi_183089913
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 17:30 schreef spijkerbroek het volgende:
Langer werken betekent doorgaans dat je je hersenen meer gebruikt dan wanneer je thuis zit en niks doet. En hoe meer de hersenen gestimuleerd worden, hoe beter het is om bv dementie tegen te gaan. En omgekeerd: als iemand zijn hersenen minder stimuleert, is de kans groter op ziektes als dementie en alzheimer.

Daar heb ik forum.fok voor dacht ik, al twijfel ik wel hoor?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2018 22:58:10 ]
pi_187061429
Lux Aetema: Bij de rechter maak je geen kans. Er komt dan onwerkbare situatie uit en dan krijg je de maximale transitievergoeding mee.
Prive doe ik verschillende denksporten en ben bij een fietsclub.
Het was leeftijdsdiscriminatie en ook een ander geval ligt bij het meldpunt van discriminatie.
Als ik er werk van ga maken gaat de overheid misschien de subsidie stoppen en worden onschuldige ex-collega's ook de dupe, en dat wil ik niet.
De manager die mij ontslagen heeft kan gewoon over lijken blijven gaan.

Het lijkt wel of managers geen medelijden en geweten hebben.
Maar ik denk maar: ze worden zelf ook een keer 55 of ouder, ik kan nu 7 jaren laren lekker meer genieten van mijn vrijheid. Ook was ik altijd vakbondslid en heb hiervan veel steun gehad.
pi_187064674
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 11:28 schreef Bartjedelft het volgende:
Lux Aetema: Bij de rechter maak je geen kans. Er komt dan onwerkbare situatie uit en dan krijg je de maximale transitievergoeding mee.
Prive doe ik verschillende denksporten en ben bij een fietsclub.
Het was leeftijdsdiscriminatie en ook een ander geval ligt bij het meldpunt van discriminatie.
Als ik er werk van ga maken gaat de overheid misschien de subsidie stoppen en worden onschuldige ex-collega's ook de dupe, en dat wil ik niet.
De manager die mij ontslagen heeft kan gewoon over lijken blijven gaan.

Het lijkt wel of managers geen medelijden en geweten hebben.
Maar ik denk maar: ze worden zelf ook een keer 55 of ouder, ik kan nu 7 jaren laren lekker meer genieten van mijn vrijheid. Ook was ik altijd vakbondslid en heb hiervan veel steun gehad.
Als je de financiële ruimte hebt, dan zou ik ook stoppen met werken. Zelf ben ik ook met vervroegd pensioen gegaan, dat bevalt goed :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')