abonnement Unibet Coolblue
pi_182687761
Goedemiddag allemaal,

Ik zit hier al een hele tijd mee en heb besloten om het maar eens van me af te schrijven. Hopelijk lucht het op en zijn er mensen die wellicht dezelfde ervaring en/of tips hebben.

Het is nu al een jaar of twee zo dat ik min of meer 'verdoofd' door het leven ga. Een beetje zo'n onwerkelijk gevoel eigenlijk. Dat alles maar langs je heen gaat en niets meer doordringt. Ik heb het verder wel goed voor elkaar, ben net begonnen met een baan. Ik heb een hele tijd gedacht dat wanneer ik een baan zou hebben dit gevoel wel langzaam weg zou trekken omdat het echte leven dan begint. Maar ik heb eerder zoiets van: is dit alles? Waar leeftijdsgenoten middenin het leven staan en druk zijn met studies, carriere, relaties, eigen woningen, kinderen wellicht etc. ben ik daar helemaal niet mee bezig. En niet dat dat per se hoeft natuurlijk maar het geeft wel aan hoe ik in het leven sta. Alles lijkt maar vooruit te gaan en in mijn beleving sta ik gewoon geparkeerd. Voel ook niet echt meer de drang om vooruit te moeten, maar echt gelukkig ben ik er ook niet mee.

Kan nog wel genieten van kleine dingen zoals muziek, een wandeling, een mooie zonsondergang etc. Dus van een depressie lijkt me geen sprake, heb ook geen zelfmoordgedachten ofzo. Maar ik ben me er wel bewust van dat ik lang niet alles uit het leven haal. Dus ik ben benieuwd of er mensen zijn die iets dergelijks hebben meegemaakt en weten wat je hieraan zou kunnen doen.

Alvast bedankt,
pi_182687839
Maar eerlijk, wie haalt nou wel alles uit het leven? En waarom zou dat moeten?
pi_182687858
ga mediteren
google microdoseren met posychedelische drugs

of geef jezelf gewoon een trap onder je kont en ga dingen doen. denk na over een bucketlist. of je niet wat anders moet doen met je leven.

[ Bericht 5% gewijzigd door pokkerdepok op 23-10-2018 12:59:15 ]
pi_182687868
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:36 schreef pokkerdepok het volgende:
ga mediteren
google microdoseren met posychedelische drugs

of geef jezelf gewoon een trap onder je kont en ga dingen doen. denk na over een bucketlist. of je niet wat anders moet doen met je leven.
Drugsadvies lijkt me niet gepast in dit forum
pi_182687871
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:37 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Drugsadvies gepast?
ik adviseer te googelen. meer niet.
pi_182688163
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik adviseer te googelen. meer niet.
Totdat je hypochondrie hebt!? :D
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_182688399
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:35 schreef LurkJeRot het volgende:
Maar eerlijk, wie haalt nou wel alles uit het leven? En waarom zou dat moeten?
Dat misschien niet zozeer maar de gemiddelde persoon is tenminste wel bezig met zijn of haar leven/toekomst.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:36 schreef pokkerdepok het volgende:
ga mediteren
google microdoseren met posychedelische drugs

of geef jezelf gewoon een trap onder je kont en ga dingen doen. denk na over een bucketlist. of je niet wat anders moet doen met je leven.
Ehm zoals? Het is meer de ervaring waarmee ik door het leven ga.
pi_182689197
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:17 schreef IsVerplicht het volgende:
Dat misschien niet zozeer maar de gemiddelde persoon is tenminste wel bezig met zijn of haar leven/toekomst.
Verreweg de meeste mensen die ik zie/ken zijn meer bezig om "gemiddeld" te zijn. Niets mis mee hoor. Er zijn maar weinig mensen die er echt alles uit halen.
pi_182689372
Zeker in een tijd als nu waarin op jezelf geilen en dat overal tentoonspreiden de norm lijkt te zijn worden dit soort gevoelens bij sommige mensen alleen maar versterkt.

Bedenk je dat iedereen zijn eigen traject aflegt, of zijn eigen race aan het lopen is als je het zo wilt zeggen. Tegelijkertijd kan het natuurlijk geen kwaad om voor jezelf na te denken over wat je echt mist in het leven. Schrijf het eens op, praat er met iemand over die ervoor open staat en kijk wat je er stapje voor stapje aan kunt doen. Je hoeft echt niet je hele leven om te gooien, maar soms kan juist een klein stapje je al op weg helpen.

Hoe oud ben je trouwens? Ik ben zelf midden twintig en merk dat ik als het ware omringd wordt door twee groepen: de feestvierende eeuwige studenten en de proto-yuppen die lekker aan het settelen zijn met hun (dan wel aanstaande) gezinnetje. Dat zijn uiteraard twee gechargeerde beelden, maar ze illustreren wel de verschillende 'kampen' waardoor ik zelf nog wel eens aan het twijfelen sla over waar ik me op mijn leeftijd nou mee bezig zou moeten houden.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:22:22 #10
450878 LanceVanceDance
This is Vice City
pi_182690791
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:13 schreef itchycoo het volgende:
Zeker in een tijd als nu waarin op jezelf geilen en dat overal tentoonspreiden de norm lijkt te zijn worden dit soort gevoelens bij sommige mensen alleen maar versterkt.

Bedenk je dat iedereen zijn eigen traject aflegt, of zijn eigen race aan het lopen is als je het zo wilt zeggen. Tegelijkertijd kan het natuurlijk geen kwaad om voor jezelf na te denken over wat je echt mist in het leven. Schrijf het eens op, praat er met iemand over die ervoor open staat en kijk wat je er stapje voor stapje aan kunt doen. Je hoeft echt niet je hele leven om te gooien, maar soms kan juist een klein stapje je al op weg helpen.

Hoe oud ben je trouwens? Ik ben zelf midden twintig en merk dat ik als het ware omringd wordt door twee groepen: de feestvierende eeuwige studenten en de proto-yuppen die lekker aan het settelen zijn met hun (dan wel aanstaande) gezinnetje. Dat zijn uiteraard twee gechargeerde beelden, maar ze illustreren wel de verschillende 'kampen' waardoor ik zelf nog wel eens aan het twijfelen sla over waar ik me op mijn leeftijd nou mee bezig zou moeten houden.
Dit. _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
''This is the last dance for Lance Vance!"
― Tommy Vercetti
pi_182691525
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:17 schreef IsVerplicht het volgende:

[..]

Dat misschien niet zozeer maar de gemiddelde persoon is tenminste wel bezig met zijn of haar leven/toekomst.

[..]

Ehm zoals? Het is meer de ervaring waarmee ik door het leven ga.
tja dat is aan jou. open deur is; ga op reis. liefst alleen. ervaar vrijheid en loop je neus achterna, dan merk je vanzelf wat je nou echt leuk vind en wat niet.
probleem is een beetje dat je in een vaststaand patroon valt, in het leven. via school, werk, zoek relatie, huisje, etc. breek eruit. ook al is het maar voor even.
pi_182964713
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:29 schreef IsVerplicht het volgende:
Goedemiddag allemaal,

Ik zit hier al een hele tijd mee en heb besloten om het maar eens van me af te schrijven. Hopelijk lucht het op en zijn er mensen die wellicht dezelfde ervaring en/of tips hebben.

Het is nu al een jaar of twee zo dat ik min of meer 'verdoofd' door het leven ga. Een beetje zo'n onwerkelijk gevoel eigenlijk. Dat alles maar langs je heen gaat en niets meer doordringt. Ik heb het verder wel goed voor elkaar, ben net begonnen met een baan. Ik heb een hele tijd gedacht dat wanneer ik een baan zou hebben dit gevoel wel langzaam weg zou trekken omdat het echte leven dan begint. Maar ik heb eerder zoiets van: is dit alles? Waar leeftijdsgenoten middenin het leven staan en druk zijn met studies, carriere, relaties, eigen woningen, kinderen wellicht etc. ben ik daar helemaal niet mee bezig. En niet dat dat per se hoeft natuurlijk maar het geeft wel aan hoe ik in het leven sta. Alles lijkt maar vooruit te gaan en in mijn beleving sta ik gewoon geparkeerd. Voel ook niet echt meer de drang om vooruit te moeten, maar echt gelukkig ben ik er ook niet mee.

Kan nog wel genieten van kleine dingen zoals muziek, een wandeling, een mooie zonsondergang etc. Dus van een depressie lijkt me geen sprake, heb ook geen zelfmoordgedachten ofzo. Maar ik ben me er wel bewust van dat ik lang niet alles uit het leven haal. Dus ik ben benieuwd of er mensen zijn die iets dergelijks hebben meegemaakt en weten wat je hieraan zou kunnen doen.

Alvast bedankt,
Klinkt een beetje als depersonalisatie en derealisatie. Moet je maar eens googlen op die termen. Ken iemand die daar nu 3 jaar last van heeft. Hij heeft continu 4/5 gedachten tegelijk en alles voelt wazig/niet echt om zich heen. Alsof hij op de automatische piloot staat en niet daadwerkelijk leeft. Is een serieus iets...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')