abonnement Unibet Coolblue
pi_182687318
Hoi DigiFok!

Gezien ik na een relatie-breuk en spul-verdeling toe ben aan een nieuwe tv ben ik dus op zoek naar iets om Netflix e.d. op te kijken. Tv zelf kijk ik niet; woon in Duitsland dus als ik al tv kijk is het via RTL XL of Uitzending Gemist o.i.d. In ieder geval via internet.

Zat te kijken naar tv's maar op dit moment niet echt budget voor een goed exemplaar. Toen rees het idee of een monitor niet een goede vervanger kan zijn voor een tv.

Eisen; 42 inch minimaal, 4K. Nu vond ik met die filters dit: https://tweakers.net/cate(...)HCWraCUjC1Njpdja2loA

Op zich qua prijs wel prima, maar wat zijn de nadelen van een monitor als tv (dus voor Netflix en internettv)? Helderheid en kijkhoeken en zo? Wat moet je hier in overweging nemen?
Geluid loopt sowieso al via een AV receiver en externe luidsprekers.

Iemand waardevolle tips?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:29:46 #2
381112 PressPlayOnTape
Loading.. Ready... Run!
pi_182687772
Monitor mist een tuner, maar die heb je toch niet nodig als je geen tv kijkt. Verder is een monitor 'dumb', maar als je iets van Chromecast of AppleTV gebruikt, maakt dat ook niet uit. Kortom, een monitor kan prima als alternatief dienen.
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
pi_182689658
Je hebt nu voor 399 euro bij neckermann een 55" 4k televisie :D
Wel merkloos.

https://nl.neckermann.com(...)T-UKsLqxv1153VvxZwEg
Alles weten over agenda 2030 en meediscussiëren?
Ga nu nog naar: https://forum2030.nl en meld je aan!
pi_182692693
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:29 schreef PressPlayOnTape het volgende:
Monitor mist een tuner, maar die heb je toch niet nodig als je geen tv kijkt. Verder is een monitor 'dumb', maar als je iets van Chromecast of AppleTV gebruikt, maakt dat ook niet uit. Kortom, een monitor kan prima als alternatief dienen.
Maar, tot nu vind ik alleen 42 inch monitoren. Een slagje groter zou wel nice zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:25 schreef Psychopaatje het volgende:
Je hebt nu voor 399 euro bij neckermann een 55" 4k televisie :D
Wel merkloos.

https://nl.neckermann.com(...)T-UKsLqxv1153VvxZwEg
Nah, met elektronica ben ik wel een beetje merkengeil. Ook qua functies als smarttv en zo.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_182692715
Prijs bereik?
Redacted
pi_182692767
als je een monitor koopt heb je denk ik een scherm zonder afstandsbediening en ook geen netwerk verbinding etc.

een televisie heeft dat wel, je zou kunnen kiezen voor een tv met android tv etc er op.
maar het ligt vooral aan je budget. maar mijn voorkeur zou in zo'n geval als ts gaan naar een tv in plaats van een monitor.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_182708248
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:49 schreef cablegunmaster het volgende:
Prijs bereik?
Poeh, ehhhh.. maximaal 5 á 600 euro?

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:51 schreef sjoemie1985 het volgende:
als je een monitor koopt heb je denk ik een scherm zonder afstandsbediening en ook geen netwerk verbinding etc.

een televisie heeft dat wel, je zou kunnen kiezen voor een tv met android tv etc er op.
maar het ligt vooral aan je budget. maar mijn voorkeur zou in zo'n geval als ts gaan naar een tv in plaats van een monitor.
Tja, aan de andere kant, ik gebruikte de tv die we hadden altijd i.c.m. mijn laptop en draadloos toetsenbord. Die was daarop aangesloten en via daar keek ik Netflix, YouTube, etc. Dus op zich hoef ik er geen wifi en afstandsbediening op. Ook geen Android TV, dat zou ik nog deels kunnen oplossen met een Chromecast.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_182732053
tja dan moet je kijken kwa prijs en kwaliteit wat het beste is.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')