abonnement Unibet Coolblue
pi_182674016


Crowdfunding is hot!! het In 2017 is in Nederland 223 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 170 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowdestate (CET), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Knab crowdfunding (KNAB), investeren met een knab bankrekening
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lenderspender, peer-to-peer lending
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
Zonnepanelen Delen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horeca Crowdfunding Nederland
Waardevoorjegeld
Crowd About Now
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Lenderspender
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E-mail alerts
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Pecunia non olet
pi_182674120
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:07 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Omzet
2016 ¤ 25.000,- - ¤ 17.000,- ¤ 7.000,-
2017 ¤ 34.000,- - ¤ 49.000,- - ¤ 25.000,-
2018 Q1 Q2 ¤ 12.000,- ¤ 2.000,-* ¤ 2.000,-

Prognoses
2018 ¤ 15.000,-** - ¤ 20.000,- - ¤ 20.000,-
2019 ¤ 1.201.000,- ¤ 212.000,- ¤ 240.000,-
2020 ¤ 3.329.000,- ¤ 930.000,- ¤ 963.000,-

Man, man, man,
:X
8)7
:W

Kijk daar verwacht ik dan eerder een rente van minimaal 19,9% en dan nog zou ik hem niet doen. Als er nou een 2e hypotheek zou worden afgegeven zou het verhaal inderdaad anders kunnen zijn.
Bijzonder ongeloofwaardig. En toch denk je dan even, met zoveel privé vermogen............

In de holding zit een kleine 3 ton eigen geld maar dat blijkt dan bij nader inzien weer bijna helemaal uit zachte en boterzachte activa te bestaan.
Pecunia non olet
pi_182674467
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 18:14 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bijzonder ongeloofwaardig. En toch denk je dan even, met zoveel privé vermogen............

In de holding zit een kleine 3 ton eigen geld maar dat blijkt dan bij nader inzien weer bijna helemaal uit zachte en boterzachte activa te bestaan.
Dan denk ik geef een 2e hypotheek af tegen 7%...
pi_182675090
Margriet (Collin) meegenomen, thanx for sharing!
pi_182676924
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 18:32 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dan denk ik geef een 2e hypotheek af tegen 7%...
Precies. Waarom eigenlijk niet, vraag je je dan af.
Pecunia non olet
pi_182677223
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 20:17 schreef obligataire het volgende:

[..]

Precies. Waarom eigenlijk niet, vraag je je dan af.
Kan natuurlijk iets simpels zijn zoals geen toestemming 1e hypotheeknemer.
pi_182677741
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 20:31 schreef djh77 het volgende:

[..]

Kan natuurlijk iets simpels zijn zoals geen toestemming 1e hypotheeknemer.
Mee eens, daar dacht ik ook aan maar zet dit dan in de pitch. Voor mij maakt het overigens in dit geval niet uit voor mijn beslissing.
pi_182678501
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 15:48 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nu met link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt!
Ik heb geïnvesteerd, zij het met enige twijfel omdat ik de rente nogal laag vind, zeker de nettorente (na aftrek van de kosten).
De genoemde postcode lijkt me overigens onjuist.
Het lijkt me dat het 9616 TJ moet zijn en geen 9619 TL
pi_182679560
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 21:20 schreef TisIk het volgende:

[..]

Bedankt!
Ik heb geïnvesteerd, zij het met enige twijfel omdat ik de rente nogal laag vind, zeker de nettorente (na aftrek van de kosten).
De genoemde postcode lijkt me overigens onjuist.
Het lijkt me dat het 9616 TJ moet zijn en geen 9619 TL
Ik doe bewust niet mee.
Vergelijkbare woningen staan daar ongeveer 6 jaar te koop en er wordt mijn inziens te weinig afgelost gedurende de looptijd
pi_182679681
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 21:20 schreef TisIk het volgende:

[..]

Bedankt!
Ik heb geïnvesteerd, zij het met enige twijfel omdat ik de rente nogal laag vind, zeker de nettorente (na aftrek van de kosten).
De genoemde postcode lijkt me overigens onjuist.
Het lijkt me dat het 9616 TJ moet zijn en geen 9619 TL
dit heeft me getriggerd om verder te kijken.
Vraag me af of het huisnummer in de pitch klopt. Postcode hoort bij nr. 108. Dit huisnummer staat ook op de website van het gezinshuis. Klopt ook beter bij de info van Funda: https://www.funda.nl/koop(...)7274071-borgweg-108/

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 22-10-2018 22:27:12 ]
pi_182680919
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 22:16 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik doe bewust niet mee.
Vergelijkbare woningen staan daar ongeveer 6 jaar te koop en er wordt mijn inziens te weinig afgelost gedurende de looptijd
idem, vooralsnog sluit ik me hierbij aan, aflossing is circa 40%, bovendien zit er in totaal nogal wat financiering op, hoewel erg nobel doel en derhalve zekere gun, , nog niet overtuigd, dit project komt vol, ,
pi_182688097
quote:
Weet niet wat ik hier nu van moet denken....

4.75% is nou niet echt geweldig, misschien even wachten tot dat ze er een half procentje bij doen.

Klopt het dat er sprake is van HA? Dan zou het interessant zijn om te weten hoe groot de vastgoedportfolio is, en in hoeverre deze met vreemd geld gefinancieerd is.
pi_182688652
Beleidswijziging SIG:

Beste Investeerders en projectaanvragers,

Helaas is er al ruim een maand geen nieuw project geplaatst op ons platform. Deze periode heeft SamenInGeld gebruikt om na te denken over de redenen van het uitblijven van nieuwe aanvragen voor projecten én het aanscherpen van het aanvraag- en plaatsingproces.

SamenInGeld heeft vastgesteld dat er vanuit andere aanbieders een lagere rente wordt aangeboden dan die SamenInGeld hanteert. Wij willen toch nieuwe projecten kunnen plaatsen en de rente (voor investeerders) op het niveau houden van eerdere projecten. SamenInGeld heeft besloten om het maximaal te verstrekken percentage van de waarde in verhuurde staat te verhogen tot boven de gebruikelijke 80% indien er voldoende andere zekerheden zijn. Te denken valt hierbij aan overwaarde in andere panden in bezit, een hoge huurstroom van meerdere panden, geld in privé en het in privé tekenen door aanvrager(s).

Onze algemene voorwaarden zijn up to date gebracht om deze beleidswijziging vast te kunnen leggen.
pi_182688818
Nieuwe op NL investeert:
https://www.nlinvesteert.nl/investeren/snap-fitness
Twijfel, want de risico's zijn wel groot: Nog in opstartfase, dus nog geen winst gemaakt... Daarnaast stapel financiering met Collin Crowdfunding.
Wel 10% rente en een redelijke borgstelling, dus dat compenseert deels voor het extra risico.
Totaal denk ik dat voor mij de risico's niet opwegen tegen de 10% rente en de borgstelling. Iemand anders nog aanvullingen?
pi_182689204
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:42 schreef cellog het volgende:
Nieuwe op NL investeert:
https://www.nlinvesteert.nl/investeren/snap-fitness
Twijfel, want de risico's zijn wel groot: Nog in opstartfase, dus nog geen winst gemaakt... Daarnaast stapel financiering met Collin Crowdfunding.
Wel 10% rente en een redelijke borgstelling, dus dat compenseert deels voor het extra risico.
Totaal denk ik dat voor mij de risico's niet opwegen tegen de 10% rente en de borgstelling. Iemand anders nog aanvullingen?
Vind hun minimum investeer bedrag van 1000 euro wel aan de forse kant.
pi_182689955
quote:
Pfff, de waarde in verhuurde staat als ik het goed begrijp tussen 2016 en nu gestegen van 125k naar 205k. De waarde zou overigens wel enigszins kunnen kloppen tov de woz waarde van 182k per 1-1-2017.

Klopt het dat SiG de download met de financiële analyse vergeten is of kijk ik er overheen…
pi_182690258
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 22:21 schreef djh77 het volgende:

[..]

dit heeft me getriggerd om verder te kijken.
Vraag me af of het huisnummer in de pitch klopt. Postcode hoort bij nr. 108. Dit huisnummer staat ook op de website van het gezinshuis. Klopt ook beter bij de info van Funda: https://www.funda.nl/koop(...)7274071-borgweg-108/
Goed gevonden!

Ik zal de vraag even neerleggen bij Collin.
pi_182691480
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 12:08 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op KoM:
• 1e hypotheek pand Amsterdam
• looptijd 48 maanden
• Aflossingsvrij
• 90% tlv
• 5,5% rente
https://www.kapitaalopmaat.nl/Hypotheek-Dorpsplein-3#project
Morgen komt dit "kippenhok" uit Sloten online. Ik blijf me verbazen over die waarderingen in Amsterdam. Maar blijkbaar is het marktconform. De vraag is nu: automatische investering on hold zetten of niet. Het is jammer dat er niet afgelost wordt. En een duidelijke exitstrategie is er ook niet als ik het zo lees. Nog een keertje crowdfunden? Dat zal niet meevallen als de markt tegen die tijd weer omlaag gaat.
Pecunia non olet
pi_182694213
Gve heeft de zekerheden bij Toolkid aangepast. Tweede hypotheek zo te zien.
pi_182694906
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18792
Hadden we Banketbakkerij Thé Café Bos al besproken? Hij staat een paar dagen open maar loopt nog niet hard. Ik raak er zelf ook niet enthousiast over. De 2e hypotheek dekt maar een bescheiden deel van de lening en het is maar de vraag wat het uiteindelijk nog oplevert.
Pecunia non olet
pi_182695771
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 20:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mee eens, daar dacht ik ook aan maar zet dit dan in de pitch. Voor mij maakt het overigens in dit geval niet uit voor mijn beslissing.
Zie dat ze hier meegekeken hebben. Nu wel met 2e hypotheek op huis Laren
pi_182695950
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 18:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zie dat ze hier meegekeken hebben. Nu wel met 2e hypotheek op huis Laren
Dat maakt het best een interessant project, zeker met 8% rente.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 18:17 schreef obligataire het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18792
Hadden we Banketbakkerij Thé Café Bos al besproken? Hij staat een paar dagen open maar loopt nog niet hard. Ik raak er zelf ook niet enthousiast over. De 2e hypotheek dekt maar een bescheiden deel van de lening en het is maar de vraag wat het uiteindelijk nog oplevert.
Vreemd verhaal over die onteigeningsprocedure. Hoe dan ook: ik sla deze over.

[ Bericht 45% gewijzigd door Tsundoku op 23-10-2018 19:39:54 ]
pi_182697025
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:59 schreef Mynheer007 het volgende:
Klopt het dat er sprake is van HA? Dan zou het interessant zijn om te weten hoe groot de vastgoedportfolio is, en in hoeverre deze met vreemd geld gefinancieerd is.
HA zou je wel denken obv de eerdere mail met wijzigingen, alleen daar staat "Te denken valt hierbij aan", in mijn beleving zijn het dus opties die nog wel expliciet moeten worden vastgelegd. Een deel van hun OG in dit geval gefinancierd via SIG, oa. de bijna beruchte Heidestraat 35 en 37. Om reden van spreiding is het dus mogelijk minder interessant als iemand ook al in die twee projecten zit, dan zijn er wel veel projecten van dezelfde eigenaren en is er eigenlijk geen sprake meer van spreiding.
pi_182697276
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 18:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zie dat ze hier meegekeken hebben. Nu wel met 2e hypotheek op huis Laren
Ja, dat maakt de zaak anders.
Ik heb nog steeds mijn bedenkingen bij het product wat ze verkopen maar met de afgifte van een 2e hypotheek op dit onderpand tegen 8% neem ik hem wel mee. Volgens mij prima zekerheden.
pi_182697952
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:42 schreef djh77 het volgende:
Herfinanciering SiG
https://investeren.sameni(...)2-en-42a-te-brunssum
Voor eigenaren best lucratief, in de mix van de schijven 0.1% meer rente betalen en vervolgens met hetzelfde onderpand bijna 1.75x zoveel geld ophalen, dat betekent dat er voor de geldgevers toch een minder aantrekkelijke situatie ontstaat.
pi_182697991
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:31 schreef cellog het volgende:
Beleidswijziging SIG:

SamenInGeld heeft vastgesteld dat er vanuit andere aanbieders een lagere rente wordt aangeboden dan die SamenInGeld hanteert
Ik vraag me eerlijk gezegd wel af waar dat dan grootschalig gaande is zodat er niemand meer naar SIG komt met z'n leningsaanvragen, kent iemand die?
pi_182698669
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 19:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, dat maakt de zaak anders.
Ik heb nog steeds mijn bedenkingen bij het product wat ze verkopen maar met de afgifte van een 2e hypotheek op dit onderpand tegen 8% neem ik hem wel mee. Volgens mij prima zekerheden.
Ik pak hem morgen ook mee. Prima rendement-risicoverhouding lijkt me zo.
pi_182698767
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 20:25 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik vraag me eerlijk gezegd wel af waar dat dan grootschalig gaande is zodat er niemand meer naar SIG komt met z'n leningsaanvragen, kent iemand die?
Misschien dat ze kijken naar Jungo. Maar die zijn volgens mij nog amper actief.
pi_182701423
Woensdagavond zal estateguru er even uit liggen voor een grote update. Waarschijnlijk gaat het er zo uit zien en komt er een investering voor Oostenrijk: https://backup.estateguru.co/estateguru2/investment/show/AT5883
Investeringsbedrag: 1250000 LTV: 42% Rente: 11%

[ Bericht 1% gewijzigd door Crowdfunder87 op 23-10-2018 22:48:05 ]
pi_182701506
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 20:25 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik vraag me eerlijk gezegd wel af waar dat dan grootschalig gaande is zodat er niemand meer naar SIG komt met z'n leningsaanvragen, kent iemand die?
Ik denk dat de reguliere vastgoedfinanciers, zoals NIBC, worden bedoeld.
pi_182704093
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 20:59 schreef Benger het volgende:
Misschien dat ze kijken naar Jungo.
Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, ik zou dat product zelf niet willen vergelijken met bijv. SIG

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 22:34 schreef rechtsbackje het volgende:
Ik denk dat de reguliere vastgoedfinanciers, zoals NIBC, worden bedoeld.
Dat klinkt eerder logisch al moet ik zeggen dat de voorwaarden daar (vorig jaar) wel wat beperkend waren en ik meen met een absolute max van 70% van verhuurde marktwaarde. Of je dat dan helemaal mag vergelijken vraag ik me wel af, maar dan zou je de voorwaarden in een case tegenover elkaar moeten zetten. Maar ik kan me wel voorstellen dat ze dat soort tegenvoorbeelden wel te horen krijgen als er over rente etc. wordt gesproken. Maar misschien zijn er wel gewoon niet meer zoveel aanvragen vanuit de markt, met de huidige prijzen zijn het niet allemaal meer koopjes.
pi_182706863
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 00:16 schreef tnhb het volgende:

[..]

Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, ik zou dat product zelf niet willen vergelijken met bijv. SIG

[..]

Dat klinkt eerder logisch al moet ik zeggen dat de voorwaarden daar (vorig jaar) wel wat beperkend waren en ik meen met een absolute max van 70% van verhuurde marktwaarde. Of je dat dan helemaal mag vergelijken vraag ik me wel af, maar dan zou je de voorwaarden in een case tegenover elkaar moeten zetten. Maar ik kan me wel voorstellen dat ze dat soort tegenvoorbeelden wel te horen krijgen als er over rente etc. wordt gesproken. Maar misschien zijn er wel gewoon niet meer zoveel aanvragen vanuit de markt, met de huidige prijzen zijn het niet allemaal meer koopjes.
denk ik ook,plus natuurlijk het beperkte aanbod van woningen, het uitwijken van onze Limburgse Meneer naar Winterberg BRD is ook niet zonder reden. Benieuwd of SIG aan de Winterberg expeditie gaat deelnemen.
pi_182707451
Ik denk ook het beperkte aanbod van interessante beschikbare beleggingspanden en bij Woonfonds heb je een woningverhuur hypotheek die maar 3,65% rekent tegen 70% van de waarde in verhuurde staat.
pi_182707558
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 22:31 schreef Crowdfunder87 het volgende:
Woensdagavond zal estateguru er even uit liggen voor een grote update. Waarschijnlijk gaat het er zo uit zien en komt er een investering voor Oostenrijk: https://backup.estateguru.co/estateguru2/investment/show/AT5883
Investeringsbedrag: 1250000 LTV: 42% Rente: 11%
Oostenrijk, en ter illustratie een plaatje van de skyline van Tallinn _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 24-10-2018 09:40:31 ]
Pecunia non olet
  woensdag 24 oktober 2018 @ 09:44:46 #36
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182707857
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Pfff, de waarde in verhuurde staat als ik het goed begrijp tussen 2016 en nu gestegen van 125k naar 205k. De waarde zou overigens wel enigszins kunnen kloppen tov de woz waarde van 182k per 1-1-2017.

Klopt het dat SiG de download met de financiële analyse vergeten is of kijk ik er overheen…
Ik heb 'm er overheen gehaald en ik krijg 110.771,60 bij een contracthuur van 600.
pi_182708969
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 20:23 schreef tnhb het volgende:

[..]

Voor eigenaren best lucratief, in de mix van de schijven 0.1% meer rente betalen en vervolgens met hetzelfde onderpand bijna 1.75x zoveel geld ophalen, dat betekent dat er voor de geldgevers toch een minder aantrekkelijke situatie ontstaat.
Als je hem meepakt in de eerste schijf, lijkt het risico me erg beperkt? 123K op een woz van 182K is 68%, kan ik wel mee leven........
Pecunia non olet
pi_182709734
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 20:55 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik pak hem morgen ook mee. Prima rendement-risicoverhouding lijkt me zo.
Ik pak deze (Toolkid) niet mee.
Via de zekerheden zal het geld ongetwijfeld weer terugkomen, maar ik ga niet investeren in een project dat met 99% zekerheid gaat crashen.
Pecunia non olet
pi_182710011
Wat denken we hier van?

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Beperkt negatief eigen vermogen, een acceptable current ratio, en er wordt voldoende winstgemaakt om rond te kunnen komen. Daarnaast verwacht ik dat wanneer de ondernemer klaar is met zijn opleiding, de kosten zullen dalen en hij de vrijgekomen tijd in kan zetten om de winstgevendheid te verbeteren.

Daarnaast staat er ook een OAMKB op, die graag van de franchiseformule af wil. Ik sla die sowieso over, maar toch wel interessant om te lezen dat de formule niet elke ondernemer bevalt, aangezien we die hier toch wel vaak langs zien komen.
pi_182710272
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:38 schreef Mynheer007 het volgende:
Wat denken we hier van?

https://www.fundingcircle(...)orizontalTab4Beperkt negatief eigen vermogen, een acceptable current ratio, en er wordt voldoende winstgemaakt om rond te kunnen komen. Daarnaast verwacht ik dat wanneer de ondernemer klaar is met zijn opleiding, de kosten zullen dalen en hij de vrijgekomen tijd in kan zetten om de winstgevendheid te verbeteren.
Eénpittertje en een negatief eigen vermogen, voilá de redenen dat hij 13% rente moet betalen. Je kunt het als een risico zien maar ook als een buitenkansje omdat hij aan het begin staat van een bloeiende praktijk. Hij is al zeker 3 jaar actief anders kom je niet op die Grotius opleiding.
Pecunia non olet
pi_182710358
De Kabouter van KOM meldt in een update dat hij nu ook de laatste -verlate- termijn betaald heeft en graag in de toekomst weer een beroep doet op de investeerders van KOM. Dan zullen ze vermoedelijk wel allemaal nieuwe investeerders moeten zoeken. Voor mij in ieder geval geen leningen meer voor deze paddenstoelen man. Ik ben blij dat ik mijn geld terug heb. :Y
pi_182710658
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
De Kabouter van KOM meldt in een update dat hij nu ook de laatste -verlate- termijn betaald heeft en graag in de toekomst weer een beroep doet op de investeerders van KOM. Dan zullen ze vermoedelijk wel allemaal nieuwe investeerders moeten zoeken. Voor mij in ieder geval geen leningen meer voor deze paddenstoelen man. Ik ben blij dat ik mijn geld terug heb. :Y
Ik vond het destijds al een gladjakker. Eerst emigreren maar dan terugkeren omdat hier de sociale voorzieningen beter zijn :r
Pecunia non olet
  woensdag 24 oktober 2018 @ 12:25:09 #43
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182710923
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
De Kabouter van KOM meldt in een update dat hij nu ook de laatste -verlate- termijn betaald heeft en graag in de toekomst weer een beroep doet op de investeerders van KOM. Dan zullen ze vermoedelijk wel allemaal nieuwe investeerders moeten zoeken. Voor mij in ieder geval geen leningen meer voor deze paddenstoelen man. Ik ben blij dat ik mijn geld terug heb. :Y
hij heeft uiteindelijk wel altijd betaald. Maar ik heb een aardige rij met verlate betalingen van hem. Nooit weken, meestal dagen.

Steeds weer met mooie redenen.
Tot nooit .......
pi_182710999
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 14:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Goed gevonden!

Ik zal de vraag even neerleggen bij Collin.
De reactie van Collin:

Beste Horsemen,

Bedankt voor uw scherpe blik. Het is inderdaad nummer 108. Bij het verwerken van de pitch is dit helaas niet helemaal goed overgenomen. Wij hebben zojuist aangepast.
pi_182711786
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:24 schreef obligataire het volgende:
Via de zekerheden zal het geld ongetwijfeld weer terugkomen, maar ik ga niet investeren in een project dat met 99% zekerheid gaat crashen.
Precies hoe ik erover denk.
(Hoewel we misschien nog zouden kunnen discussiëren over of het "ongetwijfeld" of "waarschijnlijk" zou moeten zijn ;)
pi_182712460
Is het hier al bekend dat de hot dog tent in Arnhem van Collin failliet is? Kan me niet herinneren dat ik er iets van gelezen heb op dit forum. Ik zit er zelf niet in, maar kwam het toevallig tegen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182712663
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:24 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik pak deze (Toolkid) niet mee.
Via de zekerheden zal het geld ongetwijfeld weer terugkomen, maar ik ga niet investeren in een project dat met 99% zekerheid gaat crashen.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 13:11 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Precies hoe ik erover denk.
(Hoewel we misschien nog zouden kunnen discussiëren over of het "ongetwijfeld" of "waarschijnlijk" zou moeten zijn ;)
Toch deel ik jullie mening maar gedeeltelijk in deze. Zoals ik al eerder heb aangegeven geloof ik persoonlijk ook niet in het bedrijfsmodel van dit echtpaar en denk ik ook dat ze het niet gaan redden.

Aan de andere kant hebben investeerders/de crowd vaak terecht bezwaar tegen projecten waarbij de geldnemers hun eigen risico uitsluiten en/of flink beperken en de crowd alle risico’s laten nemen tegen een minimale rentevergoeding. Deze geldnemers zijn al een aantal jaar met dit product bezig, kennen de markt, zouden de risico’s (ook door een negatieve ervaring) moeten kennen en blijven een rotsvast vertrouwen houden in hun product. Dit vertrouwen en geloof gaat klaarblijkelijk zover dat men hun huis hiervoor in de waagschaal durft te leggen. Dat is tenminste commitment en dat spreekt mij wel aan.

Het risico blijft voor de investeerders denk ik beperkt mede dat er gedurende de looptijd ook afgelost gaat worden. Voor mij door de geboden rente van 8% een acceptabel risico en ik neem hem wel mee.
pi_182712914
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 13:49 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Toch deel ik jullie mening maar gedeeltelijk in deze. Zoals ik al eerder heb aangegeven geloof ik persoonlijk ook niet in het bedrijfsmodel van dit echtpaar en denk ik ook dat ze het niet gaan redden.

Aan de andere kant hebben investeerders/de crowd vaak terecht bezwaar tegen projecten waarbij de geldnemers hun eigen risico uitsluiten en/of flink beperken en de crowd alle risico’s laten nemen tegen een minimale rentevergoeding. Deze geldnemers zijn al een aantal jaar met dit product bezig, kennen de markt, zouden de risico’s (ook door een negatieve ervaring) moeten kennen en blijven een rotsvast vertrouwen houden in hun product. Dit vertrouwen en geloof gaat klaarblijkelijk zover dat men hun huis hiervoor in de waagschaal durft te leggen. Dat is tenminste commitment en dat spreekt mij wel aan.

Het risico blijft voor de investeerders denk ik beperkt mede dat er gedurende de looptijd ook afgelost gaat worden. Voor mij door de geboden rente van 8% een acceptabel risico en ik neem hem wel mee.
Bij mij werkt het anders: ik moet voor mijzelf vertrouwen hebben in het bedrijfsmodel, ik vertrouw niet op het uitwinnen van zekerheden. Gaat het fout met het bedrijf, dan zijn er waarschijnlijk meer schuldeisers, gaat het waarschijnlijk lang duren en is het maar de vraag of je alles terugkrijgt. Dat is mij geen 8% waard.

Ik durf trouwens wel een gering bedrag in te zetten op de ondergang van dit bedrijf in 2019.
pi_182713129
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 14:00 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Bij mij werkt het anders: ik moet voor mijzelf vertrouwen hebben in het bedrijfsmodel, ik vertrouw niet op het uitwinnen van zekerheden. Gaat het fout met het bedrijf, dan zijn er waarschijnlijk meer schuldeisers, gaat het waarschijnlijk lang duren en is het maar de vraag of je alles terugkrijgt. Dat is mij geen 8% waard.

Ik durf trouwens wel een gering bedrag in te zetten op de ondergang van dit bedrijf in 2019.
Ik neem deze wel mee. Ik geloof het laatste jaar meer in zekerheden dan in bedrijfsmodellen. Zo zie je maar dat ieder zijn eigen strategie geeft. Als het misgaat zijn er waarschijnlijk meerdere schuldeisers, maar die hebben geen van allen de zekerheid van een 2e hypotheek. Mochten de ondernemers in staat zijn de eerste hypotheek netjes te blijven terugbetalen kan het jaren duren voordat het geld van de 2e hypotheeknemer terugkomt. Ben van mening dat er hele gekke zaken moeten gebeuren mocht het geld niet voor 100% + rente terugkomt.
pi_182713447
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 14:00 schreef BillieCF het volgende:
Bij mij werkt het anders: ik moet voor mijzelf vertrouwen hebben in het bedrijfsmodel, ik vertrouw niet op het uitwinnen van zekerheden. Gaat het fout met het bedrijf, dan zijn er waarschijnlijk meer schuldeisers, gaat het waarschijnlijk lang duren en is het maar de vraag of je alles terugkrijgt. Dat is mij geen 8% waard.
Nee, als je geen vertrouwen hebt op het uitwinnen van hypotheken dan kan je inderdaad beter niet in dergelijke projecten investeren.

En ja, als je zeker wil zijn dat je alles van een investering terug krijgt dan kan je crowdfunding beter helemaal links laten liggen want ik ben nog geen project tegen gekomen met dergelijke zekerheden/garanties.
pi_182713466
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 13:40 schreef djh77 het volgende:
500k voor kartonnen voetballers
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19031
Wel een goed idee. Kan me voorstellen dat je een hoop Messi's en Ronaldo's kan verkopen. Maar ja zie daar maar eens de rechten voor te krijgen. Bovendien is dit idee onbeschermd en kan iedere drukkerij/Kartonboer met dit idee aan de haal gaan. Kan me nog herinneren dat dit bedrijf tot over de oren in de schuld zat dus mij zie je niet participeren in deze lening.
pi_182713769
uit de investeringsbegroting:

Rechten sporters
¤ 150.000,-

Daar heb je de linkerteen van Ronaldo nog niet eens voor.......
pi_182713974
quote:
Denk dat hier wel animo voor is onder de jeugd. Heeft ook nog eens het etiket van milieu vriendelijk zeker als er later met zonnepanelen opgeladen wordt.
Wel een groot risico in de aanloopfase om genoeg kinderen naar de baan te krijgen. Dus twijfel of deze omzetten gehaald kunnen worden.
Zou je dit verzekerd krijgen tegen aansprakelijkheid? Heb ik niets over gelezen.
pi_182714135
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 13:49 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Toch deel ik jullie mening maar gedeeltelijk in deze. Zoals ik al eerder heb aangegeven geloof ik persoonlijk ook niet in het bedrijfsmodel van dit echtpaar en denk ik ook dat ze het niet gaan redden.

Aan de andere kant hebben investeerders/de crowd vaak terecht bezwaar tegen projecten waarbij de geldnemers hun eigen risico uitsluiten en/of flink beperken en de crowd alle risico’s laten nemen tegen een minimale rentevergoeding. Deze geldnemers zijn al een aantal jaar met dit product bezig, kennen de markt, zouden de risico’s (ook door een negatieve ervaring) moeten kennen en blijven een rotsvast vertrouwen houden in hun product. Dit vertrouwen en geloof gaat klaarblijkelijk zover dat men hun huis hiervoor in de waagschaal durft te leggen. Dat is tenminste commitment en dat spreekt mij wel aan.

Het risico blijft voor de investeerders denk ik beperkt mede dat er gedurende de looptijd ook afgelost gaat worden. Voor mij door de geboden rente van 8% een acceptabel risico en ik neem hem wel mee.
Ik neem hem ook mee en ik ben het ook eens met jouw redenering vwb rotsvast vertrouwen e.d..
pi_182714556
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 15:46 schreef djh77 het volgende:
Gereedschap voor kinderen op GVE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18564

[..]

Voor de eventuele geïnteresseerde, hij staat nu open.
pi_182714860
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 15:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Voor de eventuele geïnteresseerde, hij staat nu open.
Ik heb hem meegepakt, loopt niet echt storm. Blijkbaar kijken mensen vooral naar het businessplan, en zijn zekerheden van ondergeschikt belang.
pi_182715453
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 15:51 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik heb hem meegepakt, loopt niet echt storm. Blijkbaar kijken mensen vooral naar het businessplan, en zijn zekerheden van ondergeschikt belang.
Als het businessplan middelmatig tot redelijk overtuigend was geweest, dan had ik hem denk ik wel meegenomen. Dan heb je de zekerheid achter de hand als plan B.
Maar in dit geval zijn de vooruitzichten dermate slecht.......ergens is het een sneu verhaal. Als je al vanaf 2013 bezig bent, al een keer failliet bent gegaan, en dan nog steeds maar voor 500 euro in de maand verkoopt.....bent je dan heel positief of gewoon dom? De man is 61, nog maar 6 jaren van zijn pensioen, wat doe je jezelf aan.........
Pecunia non olet
pi_182715677
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 16:17 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als het businessplan middelmatig tot redelijk overtuigend was geweest, dan had ik hem denk ik wel meegenomen. Dan heb je de zekerheid achter de hand als plan B.
Maar in dit geval zijn de vooruitzichten dermate slecht.......ergens is het een sneu verhaal. Als je al vanaf 2013 bezig bent, al een keer failliet bent gegaan, en dan nog steeds maar voor 500 euro in de maand verkoopt.....bent je dan heel positief of gewoon dom? De man is 61, nog maar 6 jaren van zijn pensioen, wat doe je jezelf aan.........
Het is niet alleen de man maar man en vrouw. Beiden zijn, ook als je de filmpjes bekijkt, er volop mee bezig en zijn er zeker van dat dit kan slagen. Nog even afwachten maar de start van het project is verre van voortvarend dus dat ziet er niet goed uit… Jammer wat mij betreft maar dan hebben ze in ieder geval alles geprobeerd.
pi_182715993
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 16:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het is niet alleen de man maar man en vrouw. Beiden zijn, ook als je de filmpjes bekijkt, er volop mee bezig en zijn er zeker van dat dit kan slagen. Nog even afwachten maar de start van het project is verre van voortvarend dus dat ziet er niet goed uit… Jammer wat mij betreft maar dan hebben ze in ieder geval alles geprobeerd.
Ik heb het allemaal nog eens goed doorgelezen. Ik zou zelf dit avontuur niet aangaan met deze risico's. Blijkbaar heeft dit echtpaar zoals horseman suggereert er het volste vertrouwen in anders zet je niet je huis in. Ik heb een duit in de tas gedaan vanwege de zekerheden.
Ben eigenlijk wel benieuwd waar deze mensen voor hun toolkid avontuur hun geld mee hebben verdiend. Je komt tenslotte niet zo maar in zo'n huis met deze overwaarde in Laren te wonen. Afijn we gaan het zien of men slaagt om het geld binnen te halen en daarna de boel vlot te trekken. Om het geld binnen te halen schat ik wel dat de rente naar 9% getild moet worden.
pi_182716153
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 14:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, als je geen vertrouwen hebt op het uitwinnen van hypotheken dan kan je inderdaad beter niet in dergelijke projecten investeren.
Een kleine nuance hier is wel dat niet jij als investeerder het hypotheekrecht hebt, maar de Stichting Zekerheden. In dit geval de Stichting Zekerheden van een club (GVE) die in haar voorwaarden heeft staan dat ze de "haar toekomende zekerheidsrechten op eigen inzicht uitoefent", en die daarnaast zichzelf de mogelijkheid heeft gegeven om naar eigen inzicht een betalingsregeling (inclusief kwijtschelding van een deel van de schuld) met de geldnemer te treffen.
Dus hoe je het ook wendt of keert: een hypothecaire zekerheid op een GVE project is gewoon een minder sterke zekerheid dan een direct hypotheekrecht (op jouw naam).
Tel daarbij op dat de hypothecaire zekerheden nog niet of nauwelijks in de praktijk zijn getest, en het lijkt mij niet onredelijk om er vooralsnog niet blind op te vertrouwen.

Dus ook al is een hypothecaire zekerheid bij een project een grote pre (ook voor mij): als ik totaal niet geloof in het business model zeg ook ik: toch maar niet.
pi_182716244
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:38 schreef Mynheer007 het volgende:
Wat denken we hier van?

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Beperkt negatief eigen vermogen, een acceptable current ratio, en er wordt voldoende winstgemaakt om rond te kunnen komen. Daarnaast verwacht ik dat wanneer de ondernemer klaar is met zijn opleiding, de kosten zullen dalen en hij de vrijgekomen tijd in kan zetten om de winstgevendheid te verbeteren.

Het “zakelijk profiel“ klinkt aannemelijk en ook op internet zijn de resultaten over het algemeen positief. De cijfers overtuigen mij alleen nog niet. Ik heb een hekel aan een negatief E.V. en de totale schuldenlast, zeker met de nieuwe lening erbij, is best aan de hoge kant. Voor mij een twijfelgeval die ik in dit geval laat lopen.
pi_182716647
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:52 schreef obligataire het volgende:

[..]

Eénpittertje en een negatief eigen vermogen, voilá de redenen dat hij 13% rente moet betalen. Je kunt het als een risico zien maar ook als een buitenkansje omdat hij aan het begin staat van een bloeiende praktijk. Hij is al zeker 3 jaar actief anders kom je niet op die Grotius opleiding.
Dit verhaal snap ik niet helemaal. Volgens de website van de NOvA is de enige advocaat daar in september 2016 beëdigd en heeft die advocaat een buitenpatroon. Weet niet wat CPO tegenwoordig aan eisen stelt voor deelname aan Grotius. Aan de website wordt gewerkt. Ik weet niet wat er gebeurd is, misschien is de oorspronkelijke eigenaar / patroon overleden? Op linkedin zie ik meerdere personeelsleden.

De advocaat werkt in de sociale zekerheid, ik vermoed dat hij veel op toevoegingen doet, dus massa moet draaien. Maar het is ook een constante stroom van inkomsten als je nog voorschotten kan vragen.

Als FNC mij zou toelaten had ik wel geïnvesteerd denk ik.

Edit: ik heb hem gevonden op linkedin, ik schat hem rond de 50 jaar oud. Op rechtspraak.nl kom ik hem ook niet tegen vóór 2017. Hij promoot zichzelf ook als advocaat op echtscheidingsrecht en arbeidsrecht. Ik heb niks gevonden over wat hij eerder deed. Misschien dat hij eerder aan de uitvoeringskant heeft gewerkt en nu zijn oude collega's de oren wil wassen?

[ Bericht 11% gewijzigd door Gustaf86 op 24-10-2018 17:42:20 ]
pi_182716703
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 16:59 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Een kleine nuance hier is wel dat niet jij als investeerder het hypotheekrecht hebt, maar de Stichting Zekerheden. In dit geval de Stichting Zekerheden van een club (GVE) die in haar voorwaarden heeft staan dat ze de "haar toekomende zekerheidsrechten op eigen inzicht uitoefent", en die daarnaast zichzelf de mogelijkheid heeft gegeven om naar eigen inzicht een betalingsregeling (inclusief kwijtschelding van een deel van de schuld) met de geldnemer te treffen.
Dus hoe je het ook wendt of keert: een hypothecaire zekerheid op een GVE project is gewoon een minder sterke zekerheid dan een direct hypotheekrecht (op jouw naam).
Tel daarbij op dat de hypothecaire zekerheden nog niet of nauwelijks in de praktijk zijn getest, en het lijkt mij niet onredelijk om er vooralsnog niet blind op te vertrouwen.

Dus ook al is een hypothecaire zekerheid bij een project een grote pre (ook voor mij): als ik totaal niet geloof in het business model zeg ook ik: toch maar niet.
Hierin heb je zeker gelijk. De GvE voorwaarden deugen niet en het zou zo moeten zijn dat GvE ten alle tijden de investeerders de eindbeslissing zou moeten laten nemen (en daar de voorwaarden uiteraard op moeten aanpassen!). De enige eerlijke manier in dergelijke zaken is een meerderheid die uit een stemming zou moeten blijken (op basis van de hoogte inleg). Wat dit onderwerp betreft kan GvE nog veel van Collin leren.

Daarnaast vertrouw ik mij zeker niet blind op welk crowdfunding project dan ook want er zitten, bij alle platformen, veel te veel adertjes onder het gras en je moet continu op je hoeden blijven helaas.
pi_182717318
quote:
Wel aardige zekerheden, ik denk er nog even over na.
pi_182718002
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 17:50 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Wel aardige zekerheden, ik denk er nog even over na.
Wel okish, maar laat hem denk ik aan mij voorbij gaan.

Vraag me echt af wat een ptichschrijver met zo'n zin op het oog heeft:
"Op dit moment is de privévermogenspositie van de ondernemers comfortabel."

Wat kunnen we hiermee zonder dat we hier cijfers over krijgen?(of is het alleen de overwaarde die in de woning zit?)
pi_182718172
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 18:18 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Wel okish, maar laat hem denk ik aan mij voorbij gaan.

Vraag me echt af wat een ptichschrijver met zo'n zin op het oog heeft:
"Op dit moment is de privévermogenspositie van de ondernemers comfortabel."

Wat kunnen we hiermee zonder dat we hier cijfers over krijgen?(of is het alleen de overwaarde die in de woning zit?)
Vertrouwen opwekken zonder harde uitspraken te hoeven doen :)

Toch heb ik hier veel meer vertrouwen in dan in bijvoorbeeld de Toolkid.
Zekerheid is wat minder maar toch relevant, maar het bedrijf zelf staat al voor een groot deel op de rit, en bij gebrek aan 'nieuwe' klanten kan hij altijd nog terugvallen op zijn oude activiteit.
Pecunia non olet
pi_182718293
Is er ergens een actieve telegram groep over crowfunding of aandeeltjes?
Geniet van het leven:):)
pi_182718473
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 18:27 schreef obligataire het volgende:

[..]

Vertrouwen opwekken zonder harde uitspraken te hoeven doen :)

Toch heb ik hier veel meer vertrouwen in dan in bijvoorbeeld de Toolkid.
Zekerheid is wat minder maar toch relevant, maar het bedrijf zelf staat al voor een groot deel op de rit, en bij gebrek aan 'nieuwe' klanten kan hij altijd nog terugvallen op zijn oude activiteit.
Volgens de reviews een goed vakman!
Hij werkt als ik het goed begrijp ook als leg/opknap specialist voor wederverkopers. Door nu zelf te gaan verkopen wordt hij wel concurrent van deze opdrachtgevers. Ik kan niet inschatten in hoeverre dit ten koste gaat van de bestaande inkomsten.

FNC is deze maand vroeg met zijn betaling. Het oktober bedrag staat al op mijn rekening. Ben benieuwd naar de specificatie van wie wel en niet betaald heeft. Morgenmiddag zal dat wel bijgewerkt zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-10-2018 19:19:25 ]
pi_182720907
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 18:18 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Wel okish, maar laat hem denk ik aan mij voorbij gaan.

Vraag me echt af wat een ptichschrijver met zo'n zin op het oog heeft:
"Op dit moment is de privévermogenspositie van de ondernemers comfortabel."

Wat kunnen we hiermee zonder dat we hier cijfers over krijgen?(of is het alleen de overwaarde die in de woning zit?)
Ik denk dat de pitchschrijver bedoeld, ze staan niet rood.
Verder is het denk ik inderdaad vooral de overwaarde.

Is er trouwens een adres van het onderpand bekend of op zijn minst een WOZ waarde?
pi_182721402
Fnc is zeker vroeg, en het bedrag is NOG lager dan normaal :)
pi_182721523
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 20:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk dat de pitchschrijver bedoeld, ze staan niet rood.
Verder is het denk ik inderdaad vooral de overwaarde.

Is er trouwens een adres van het onderpand bekend of op zijn minst een WOZ waarde?
een bedrijf met showroom en geen adres te vinden op de website. Op FB staat een adres en dat lijkt me een woonhuis (kun je niet voor 140k voorraad neerleggen). Via google een mogelijk bedrijfsadres maar dat pand staat leeg en te huur op funda
pi_182722394
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 10:44 schreef obligataire het volgende:
Als je hem meepakt in de eerste schijf, lijkt het risico me erg beperkt?
Klopt, in eerste schijf lijken me de risico'sc inderdaad ook beperkt. Alleen was ik op zoek wie hier nu het grote voordeel had, de geldnemer, geldgever of de intermediair, in mijn beleving haalt de geldgever uit het over te sluiten project(en) er in elk geval weinig voordeel uit, maar dat maakt het er nog niet slecht op, dat is zeker waar.
pi_182723097
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 20:06 schreef Horsemen het volgende:
Is er trouwens een adres van het onderpand bekend of op zijn minst een WOZ waarde?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182723797
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 20:24 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

een bedrijf met showroom en geen adres te vinden op de website. Op FB staat een adres en dat lijkt me een woonhuis (kun je niet voor 140k voorraad neerleggen). Via google een mogelijk bedrijfsadres maar dat pand staat leeg en te huur op funda
Aanvullend hierop; in 2018 trekt het aan( mi trekt de economie al langer aan), de omzet stijgt van 180k naar 270k in 2018 met het leggen van de vloeren waar hij goed in is, in 2019 wordt deze activiteit afgebouwd door iets dat nog moet blijken, cashflow die negatief is, geen inzicht in waar de 64k aan voorinvestering in is gegaan. Kortom voor mij veel te veel raadsels dus wegblijven.

PS Zit nog te twijfelen over de Toolkid, ik geloof niet in de case maar de ondernemers zelf wel gezien de 2e hypotheek, stand nu bijna 44%.
pi_182724244
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 16:17 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als het businessplan middelmatig tot redelijk overtuigend was geweest, dan had ik hem denk ik wel meegenomen. Dan heb je de zekerheid achter de hand als plan B.
Maar in dit geval zijn de vooruitzichten dermate slecht.......ergens is het een sneu verhaal. Als je al vanaf 2013 bezig bent, al een keer failliet bent gegaan, en dan nog steeds maar voor 500 euro in de maand verkoopt.....bent je dan heel positief of gewoon dom? De man is 61, nog maar 6 jaren van zijn pensioen, wat doe je jezelf aan.........
Heb'm - eveneens - meegenomen o.b.v. zekerheden.
pi_182725121
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 22:17 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Heb'm - eveneens - meegenomen o.b.v. zekerheden.
ik na aarzeling ook, inderdaad vanwege de zekerheden.
pi_182729407
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 21:54 schreef ML45 het volgende:

[..]

Aanvullend hierop; in 2018 trekt het aan( mi trekt de economie al langer aan), de omzet stijgt van 180k naar 270k in 2018 met het leggen van de vloeren waar hij goed in is, in 2019 wordt deze activiteit afgebouwd door iets dat nog moet blijken, cashflow die negatief is, geen inzicht in waar de 64k aan voorinvestering in is gegaan. Kortom voor mij veel te veel raadsels dus wegblijven.

Ik laat hem vooralsnog ook aan mij voorbij gaan. Ik geloof wel dat de man een vakman is maar waarin hij gespecialiseerd is gaat hij gedeeltelijk afbouwen dus veel meer onzekerheid met hogere kosten.

Helaas is de compensatie door eventuele goede zekerheden of een hogere rente vergoeding maar zeer beperkt mede omdat wij maar zeer beperkte informatie hebben over het onderpand. Normaal zou ik het adres en/of de WOZ-waarde bij Collin opvragen maar dit project geeft mij al zo veel twijfel dat ik er geen extra tijd in ga investeren.
pi_182730987
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 20:50 schreef tnhb het volgende:

[..]

Klopt, in eerste schijf lijken me de risico'sc inderdaad ook beperkt. Alleen was ik op zoek wie hier nu het grote voordeel had, de geldnemer, geldgever of de intermediair, in mijn beleving haalt de geldgever uit het over te sluiten project(en) er in elk geval weinig voordeel uit, maar dat maakt het er nog niet slecht op, dat is zeker waar.
Geldnemer profiteert optimaal van de gestegen waarde van de woning, ik heb daar geen moeite mee nu hij zijn nek heeft uitgestoken en al die tijd het grootste risico liep :)

Denk wel dat ik 'm meeneem in schijf 1, vandaag is het zover als ik het goed heb.
Pecunia non olet
pi_182731258
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

Geldnemer profiteert optimaal van de gestegen waarde van de woning, ik heb daar geen moeite mee nu hij zijn nek heeft uitgestoken en al die tijd het grootste risico liep :)

Denk wel dat ik 'm meeneem in schijf 1, vandaag is het zover als ik het goed heb.
Ja, vandaag om 12.45 uur.

Ik was ook voornemens om hem mee te nemen maar zie daar toch maar vanaf.
Ik heb eergisteren en gisteren SiG om het taxatierapport gevraagd om dit even te kunnen vergelijken met de vorige keer. Helaas heb ik dat nog steeds niet mogen ontvangen en reageert men zelfs helemaal niet op mijn mail. SiG een beetje kennende geeft mij dat inmiddels een vervelend gevoel.

Daar bij komt dat deze Papijn en Anouk ook de eigenaren zijn van het project Heidestraat 37 te Geleen waar veel mis was in de verstrekte informatie. Ik laat deze dus maar lopen. Jammer dat SiG klaarblijkelijk niet (meer) gediend is van kritische vragen van mij.
pi_182731395
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, vandaag om 12.45 uur.

Ik was ook voornemens om hem mee te nemen maar zie daar toch maar vanaf.
Ik heb eergisteren en gisteren SiG om het taxatierapport gevraagd om dit even te kunnen vergelijken met de vorige keer. Helaas heb ik dat nog steeds niet mogen ontvangen en reageert men zelfs helemaal niet op mijn mail. SiG een beetje kennende geeft mij dat inmiddels een vervelend gevoel.

Daar bij komt dat deze Papijn en Anouk ook de eigenaren zijn van het project Heidestraat 37 te Geleen waar veel mis was in de verstrekte informatie. Ik laat deze dus maar lopen. Jammer dat SiG klaarblijkelijk niet (meer) gediend is van kritische vragen van mij.
Kan ik me voorstellen en door al dit soort zaken ben ik niet meer genegen om nog een hogere schijf te overwegen.
Pecunia non olet
pi_182731680
KOM Dorpstraat Sloten is gisteren volgeschreven. Ik zit er via de autoinvest in, terwijl dit bij de boekhouders VOF juist niet gebeurde. Zal wel iets met de grootte van het project te maken hebben.

Ik vraag me wel eens af (in zijn algemeenheid) of het heel slim is om autoinvest vaak te wijzigen .
Als toewijzing gebeurt op basis van anciënniteit kun je misschien net de boot missen bij een klein project.

[ Bericht 18% gewijzigd door obligataire op 25-10-2018 11:11:27 ]
Pecunia non olet
pi_182731887
Collin Gezinshuis Margriet vol, heb hem laten passeren, toch veel financieringen en de maar beperkte aflossing gedurende de looptijd, en de diverse combinaties catering, gezinshuis & manege.
Succes
pi_182732785
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 20:20 schreef crowdiefunder het volgende:
Fnc is zeker vroeg, en het bedrag is NOG lager dan normaal :)
Vanmorgen ontvangen, inderdaad vroeg deze keer met de betaling, mis nog 16% van de projecten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Crowdfunder99 op 26-10-2018 11:43:21 ]
pi_182732967
Nieuwe op SiG met nieuwe leninggever
https://investeren.sameni(...)raat-65-te-rotterdam
pi_182733080
Apart heb zelf nog geen maandelijkse Oktober betaling van FNC mogen ontvangen, je zou toch verwachten dat ze dit in 1 batch doen?
pi_182733150
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:38 schreef plesner het volgende:
Apart heb zelf nog geen maandelijkse Oktober betaling van FNC mogen ontvangen, je zou toch verwachten dat ze dit in 1 batch doen?
Al je investeringen in achterstand?🤗
pi_182733767
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:41 schreef djh77 het volgende:

[..]

Al je investeringen in achterstand?🤗
Dat zou kunnen maar niet wenselijk met +-100 lopende projecten. Lijkt wel alsof het een manuele handeling van FNC betreft wat wonderlijk is als je het aantal projecten en investeerders in oogschouw neemt.
pi_182733785
SamenInGeld Brunssum staat open
pi_182733945
quote:
12s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:24 schreef peterc het volgende:
SamenInGeld Brunssum staat open
Ik doe weer mee met een investering in schijf 2.
Ik zie het niet per see als nadelig dat een investeerder meerdere panden heeft. Daarmee kunnen fluctuaties in de huur ook worden opgevangen.
pi_182734313
quote:
12s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:24 schreef peterc het volgende:
SamenInGeld Brunssum staat open
Ik wacht denk ik even op het project in Rotterdam. Lijkt me toch wat aantrekkelijker.
pi_182735751
Ik vind ze allebei niet verkeerd, pak Rotterdam waarschijnlijk ook mee.
Pecunia non olet
pi_182736561
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 18:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

FNC is deze maand vroeg met zijn betaling. Het oktober bedrag staat al op mijn rekening. Ben benieuwd naar de specificatie van wie wel en niet betaald heeft. Morgenmiddag zal dat wel bijgewerkt zijn.
Is nu inderdaad bijgewerkt op de site. Het bel team van FNC kan weer aan de bak! Nog ruim 10% te incasseren (15 van de ruim 130 projecten)
pi_182736580
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:28 schreef obligataire het volgende:
Ik vind ze allebei niet verkeerd, pak Rotterdam waarschijnlijk ook mee.
Ik pak ze ook allebei weer mee.

Wat vinden jullie hier van?
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Behoorlijk winstgevend, dus snap niet waarom dit bedrijf moet lenen. Kan ik concluderen dat al dat geld prive is opgemaakt? De eigenaar lijkt trouwens ook een andere baan er naast te hebben: https://nl.linkedin.com/in/john-hoog-b8926116

Blijkbaar snapt FNC het ook niet, want ze classificeren dit bedrijf in categorie E.
pi_182736754
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:08 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik pak ze ook allebei weer mee.

Wat vinden jullie hier van?
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Behoorlijk winstgevend, dus snap niet waarom dit bedrijf moet lenen. Kan ik concluderen dat al dat geld prive is opgemaakt? De eigenaar lijkt trouwens ook een andere baan er naast te hebben: https://nl.linkedin.com/in/john-hoog-b8926116

Blijkbaar snapt FNC het ook niet, want ze classificeren dit bedrijf in categorie E.
Zou het niet kunnen dat hij zich zelf verhuurd via zijn bedrijf als partime ZZP Inspecteur aan de gemeente Rotterdam over de afgelopen 2 jaar?
Ziet er inderdaad niet alte slecht uit. Zijn schulden lopen terug. Kan hij weer nieuwe schulden maken ipv privé wat minder uit te geven. :)
pi_182737189
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:28 schreef obligataire het volgende:
Ik vind ze allebei niet verkeerd, pak Rotterdam waarschijnlijk ook mee.
Brunsum vind ik een slecht pand. Eengezinswoning welke intern gesplitst is in 3 wooneenheden. Geen splitsingsakten etc. Als er in die regio leegstand komt wat zeer wel mogelijk is (krimpgebied) Zal dit huis dat in matige staat is, niet heel veel opbrengen bij gedwongen verkoop, Neem ik dus niet mee.

Rotterdam is denk ik een veel beter object waar je met name in schijf een niet veel risico loopt. Overweeg deze wel mee te nemen.
pi_182738028
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Brunsum vind ik een slecht pand. Eengezinswoning welke intern gesplitst is in 3 wooneenheden. Geen splitsingsakten etc. Als er in die regio leegstand komt wat zeer wel mogelijk is (krimpgebied) Zal dit huis dat in matige staat is, niet heel veel opbrengen bij gedwongen verkoop, Neem ik dus niet mee.

Rotterdam is denk ik een veel beter object waar je met name in schijf een niet veel risico loopt. Overweeg deze wel mee te nemen.
Voor een dergelijk pand, kleine appartementen, is er zeker gedurende de looptijd van dit project wel ruimte & markt.

Pand ook te gebruiken voor huisvesting arbeidsmigranten.
Uitzendorganisaties zoals bijv Metaalflex in Brabant, hebben panden in eigendom en beheer, waar zei hun werknemers huisvesten. Betalen dan voor de inwoning, en werken via en voor de bemiddelaar, die dan verdient aan de arbeidsbemiddeling en een OG portefeuille opbouwt.

Meegenomen in schijf 1 en r'dam pak ik ook mee
pi_182738973
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zou het niet kunnen dat hij zich zelf verhuurd via zijn bedrijf als partime ZZP Inspecteur aan de gemeente Rotterdam over de afgelopen 2 jaar?
Ziet er inderdaad niet alte slecht uit. Zijn schulden lopen terug. Kan hij weer nieuwe schulden maken ipv privé wat minder uit te geven. :)
Oh ja, zo ziet het er inderdaad wel uit als je zijn cv bekijkt. Zelfs tijdens de crisis is deze man aan het werk gebleven, dus durf deze wel mee te nemen. Vraag me alleen af waarom de rente zo idioot hoog is (doet FNC bkr checks?)
pi_182744666
Crowdestate Sachsen staat open, status 94%
pi_182744773
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, vandaag om 12.45 uur.

Ik was ook voornemens om hem mee te nemen maar zie daar toch maar vanaf.
Ik heb eergisteren en gisteren SiG om het taxatierapport gevraagd om dit even te kunnen vergelijken met de vorige keer. Helaas heb ik dat nog steeds niet mogen ontvangen en reageert men zelfs helemaal niet op mijn mail. SiG een beetje kennende geeft mij dat inmiddels een vervelend gevoel.

Daar bij komt dat deze Papijn en Anouk ook de eigenaren zijn van het project Heidestraat 37 te Geleen waar veel mis was in de verstrekte informatie. Ik laat deze dus maar lopen. Jammer dat SiG klaarblijkelijk niet (meer) gediend is van kritische vragen van mij.
Vandaag in de loop van de dag alsnog het taxatierapport mogen ontvangen. Ik zal er morgen even naar kijken.
pi_182744862
Wat vinden jullie van Holbox-Echt bij GVE. nu 3e lening terwijl andere 2 nog lange looptijd hebben!
Als maar geel HOLle investering wordt. In verleden zijn waren ze slechte betalers naar hun vervoerders toe. Heb idee dat er veel bedrijfjes aan vast hangen waar geld heen kan vloeien.
pi_182746282
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:47 schreef johnalicia het volgende:
Wat vinden jullie van Holbox-Echt bij GVE. nu 3e lening terwijl andere 2 nog lange looptijd hebben!
Als maar geel HOLle investering wordt. In verleden zijn waren ze slechte betalers naar hun vervoerders toe. Heb idee dat er veel bedrijfjes aan vast hangen waar geld heen kan vloeien.
Dat er nog leningen lopen, maakt niet uit. Het gaat om de totale financieringsverplichtingen. Ze hebben al laten zien dat de verplichtingen worden nagekomen en geen verkeerde intenties hebben.
pi_182748862
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:40 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Vandaag in de loop van de dag alsnog het taxatierapport mogen ontvangen. Ik zal er morgen even naar kijken.
gaarne feedback, alvast dank hiervoor.
pi_182749100
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 17:55 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Oh ja, zo ziet het er inderdaad wel uit als je zijn cv bekijkt. Zelfs tijdens de crisis is deze man aan het werk gebleven, dus durf deze wel mee te nemen. Vraag me alleen af waarom de rente zo idioot hoog is (doet FNC bkr checks?)
Blijft toch vreemd. Vrij hoge winst, teruglopend eigen vermogen en een torenhoog rentepercentage. Heeft deze man veel privé schulden, anders kan er toch niet zo'n hoog risico kwalificatie aan zitten.
pi_182751049
Nieuwe SamenInGeld, verhogen van de bestaande lening.
https://investeren.sameni(...)amsterdam-aanvulling

Bestaande lening:
https://investeren.sameni(...)nstraat-te-amsterdam

Toen werd er 184k geleend (80% van 230.000 waarde verhuurde staat).
Nu 10 maanden later is de taxatie 300.000 verhuurde staat en wil men 116k bijlenen. Waarmee het totale leenbedrag op 100% komt. Hiervoor worden 2 schijven bijgevoegd, met een 3e en 4e hypotheek.
pi_182751286
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 11:04 schreef dyna18 het volgende:
Nieuwe SamenInGeld, verhogen van de bestaande lening.
https://investeren.sameni(...)amsterdam-aanvulling

Bestaande lening:
https://investeren.sameni(...)nstraat-te-amsterdam

Toen werd er 184k geleend (80% van 230.000 waarde verhuurde staat).
Nu 10 maanden later is de taxatie 300.000 verhuurde staat en wil men 116k bijlenen. Waarmee het totale leenbedrag op 100% komt. Hiervoor worden 2 schijven bijgevoegd, met een 3e en 4e hypotheek.
Ik zit in de 1e lening van Amsterdam.
Laat deze tweede aan mij voorbij gaan.
pi_182752177
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 11:04 schreef dyna18 het volgende:
Nieuwe SamenInGeld, verhogen van de bestaande lening.
https://investeren.sameni(...)amsterdam-aanvulling

Bestaande lening:
https://investeren.sameni(...)nstraat-te-amsterdam

Toen werd er 184k geleend (80% van 230.000 waarde verhuurde staat).
Nu 10 maanden later is de taxatie 300.000 verhuurde staat en wil men 116k bijlenen. Waarmee het totale leenbedrag op 100% komt. Hiervoor worden 2 schijven bijgevoegd, met een 3e en 4e hypotheek.
Als ik het goed lees/optel heeft ze ondertussen 1 woning verkocht of uit de verhuur gehaald.
pi_182752406
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 11:16 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Ik zit in de 1e lening van Amsterdam.
Laat deze tweede aan mij voorbij gaan.
Wat snel omhoog gaat kan ook snel omlaag. Ik hou het ook comfortabel bij mijn eerste investering in lening 1. :7 Ik wens haar veel succes om nog 116k binnen te fietsen.
pi_182752644
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 12:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wat snel omhoog gaat kan ook snel omlaag. Ik hou het ook comfortabel bij mijn eerste investering in lening 1. :7 Ik wens haar veel succes om nog 116k binnen te fietsen.
idem ook in 1, voorlopig pas op de plaats, cijfertjes ga ik nog ff bestuderen
pi_182752706
Begrijp ik het goed dat bij het pand in Amsterdam je hetzelfde rentepercentage krijgt dan bij andere projecten, maar je één trapje lager op het uitwinnen van de hypotheek staat? 4e hypotheek bij schijf 3. Minder interessant dan de andere projecten lijkt me dus.

Ik zit in geen één project van haar. Ik vind het allemaal iets te veel gefinancierd.
pi_182753560
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 12:36 schreef Red_arrow het volgende:
Begrijp ik het goed dat bij het pand in Amsterdam je hetzelfde rentepercentage krijgt dan bij andere projecten, maar je één trapje lager op het uitwinnen van de hypotheek staat? 4e hypotheek bij schijf 3. Minder interessant dan de andere projecten lijkt me dus.

Ik zit in geen één project van haar. Ik vind het allemaal iets te veel gefinancierd.
"Iets'' te veel? *O*
Pecunia non olet
pi_182753799
Ik blijf me verbazen bij FNC. https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Op deze cijfers behaalt dit admin. kantoor een B rating. 8)7
pi_182753863
Vanaf 26-10-2018 15:00 uur live Holbox 3 op GvE

Wat vinden we er van? Over Holbox is hier al al veel gezegd en geschreven. Ik heb er nooit aan meegedaan vanwege de wirwar aan BV's en de grote schuldenlast.

Wat ik enigszins raar vind is dat er blijkbaar, gelijktijdig met de 2e campagne een grote klant is weggevallen, maar dat zal dan wel weer toeval zijn :@ :@

Het lijkt me geen bedrijf dat zomaar zal omvallen, maar áls het gebeurt, dan wordt het compleet afschrijven van de inleg. Alle zekerheden bij de bank.....

In 2017 hebben ze trouwens verlies geleden, 77K.
Pecunia non olet
pi_182754030
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:37 schreef obligataire het volgende:
Vanaf 26-10-2018 15:00 uur live Holbox 3 op GvE

Wat vinden we er van? Over Holbox is hier al al veel gezegd en geschreven. Ik heb er nooit aan meegedaan vanwege de wirwar aan BV's en de grote schuldenlast.

Wat ik enigszins raar vind is dat er blijkbaar, gelijktijdig met de 2e campagne een grote klant is weggevallen, maar dat zal dan wel weer toeval zijn :@ :@

Het lijkt me geen bedrijf dat zomaar zal omvallen, maar áls het gebeurt, dan wordt het compleet afschrijven van de inleg. Alle zekerheden bij de bank.....

In 2017 hebben ze trouwens verlies geleden, 77K.
Ik zit er ook niet in en ga er ook niet in, bij meerdere leningen krijg ik meestal al snel het idee van een vlucht naar voren.
Dat idee heb ik hier ook.

Iets anders, zo ben ik ook bang dat je bij SIG omdat je tot 100% kunt lenen nu meer speculanten krijgt.
Daar zit ik ook niet op te wachten, speculeren met andersmans geld vind ik best, zolang het mijn geld maar niet is..
pi_182754039
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:37 schreef obligataire het volgende:
Vanaf 26-10-2018 15:00 uur live Holbox 3 op GvE

Wat vinden we er van? Over Holbox is hier al al veel gezegd en geschreven. Ik heb er nooit aan meegedaan vanwege de wirwar aan BV's en de grote schuldenlast.

Wat ik enigszins raar vind is dat er blijkbaar, gelijktijdig met de 2e campagne een grote klant is weggevallen, maar dat zal dan wel weer toeval zijn :@ :@

Het lijkt me geen bedrijf dat zomaar zal omvallen, maar áls het gebeurt, dan wordt het compleet afschrijven van de inleg. Alle zekerheden bij de bank.....

In 2017 hebben ze trouwens verlies geleden, 77K.
Vanwege de schuldenlast heb ik ook niet meegedaan in het verleden. Bovendien is het een branche waar regelmatig bedrijven omvallen dus met een knetter harde concurrentie.
Door deze nieuwe lening neemt de eerder genoemde grote schuldenlast niet af maar toe. Daarnaast is de H.A. nog steeds niet van materiële aard. Er wordt dus niets verdient.
Zou me goed voor kunnen stellen dat deze nieuwe lening nodig is om de aflossing van de oude leningen te kunnen continueren.
Ik blijf hier zoals eerder geroepen helemaal van weg. De mooie praat over het het Max Verstappen project en het voetbal verhaal kan daar niets aan veranderen.
Ben ook benieuwd wie van het forum hier wel geld wil instoppen en wat hun achterliggende gedachten daarbij zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 26-10-2018 13:53:22 ]
pi_182754495
2e keer kort na elkaar 6 maanden aflossingsvrije periode accountantsbedrijf, project van GvE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het gaat goed komen, zeggen ze.....

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 26-10-2018 14:14:39 ]
pi_182754507
Ik zit in het eerste project van de kartonmeneer, maar de latere doe ik niet aan mee. Naar mijn idee kun je beter niet te snel groeien (met geleend geld).
pi_182754548
@djh77: welk project bij welk platform is dat?
pi_182754564
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:11 schreef bleyenburg het volgende:
@djh77: welk project bij welk platform is dat?
Het leest als een stukje van GvE....
pi_182754843
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:14 schreef peterc het volgende:

[..]

gaarne feedback, alvast dank hiervoor.
M.b.t. Pastoor Hagenstr. 42/42A te Brunssum:

Het rapport even doorgebladerd, hij zijn 77 pagina’s dus niet alles gelezen.

Er staat tov de vorige keer niet heel veel verschil in, dus dat is mooi. Wel valt het mij op dat het een niet gevalideerd taxatierapport is. Daar hoef je bij een bank niet mee aan te komen.

Verder vertoont het pand scheefstand maar aan de andere kant is het ook een ouder pand.

Als laatste zie ik nu ineens een garage staan die in de waardebepaling is meegenomen. Ik kan mij niet herinneren dit eerder gelezen te hebben bij dit project. De nieuwe investeerders zou ik willen adviseren om tzt in de nieuwe hypotheekakte te kijken of deze garage ook als zekerheid is afgegeven.

Onder aan de streep denk ik dat je ook bij deze nieuwe lening in de 1e schijf weinig risico loopt om je geld niet terug te krijgen. Ik zit in de eerste lening, welke voor mij niet afgelost had hoeven worden maar nu dat wel gebeurt neem ik de nieuwe lening niet mee.

M.b.t. de Jaersveltstraat 65B te Rotterdam:

Deze schat ik duidelijk beter in. Het ziet er allemaal netjes uit en een nieuwe geldnemer. Wat mij betreft nog steeds een flink bedrag in schijf 1 t.o.v. de WOZ-waarde maar valt net binnen mijn marge. Mijn planning is om deze wel mee te nemen.

Geldnemer: https://www.linkedin.com/in/jaapnellen/

M.b.t. Klaroenstraat 11 te Amsterdam AANVULLING

Op zich wel slim om het op deze manier te doen en de bestaande investeerders gewoon te laten zitten. Wel zie je nu heel sterk, net als bij de overige “nieuwe” projecten, dat de woningen tot de laatste euro uitgewonnen worden met alle risico’s van dien.

Ook wel weer verwarrend dat je nu in de tweede schijf met een derde hypotheek en in de derde schijf met een vierde hypotheek kan investeren. Maar goed, het staat er allemaal wel.

Ook ik zit prima in de 1e hypotheek en doe niet mee in de 3e of 4e.
pi_182756106
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]

M.b.t. Pastoor Hagenstr. 42/42A te Brunssum:

Het rapport even doorgebladerd, hij zijn 77 pagina’s dus niet alles gelezen.

Er staat tov de vorige keer niet heel veel verschil in, dus dat is mooi. Wel valt het mij op dat het een niet gevalideerd taxatierapport is. Daar hoef je bij een bank niet mee aan te komen.

Verder vertoont het pand scheefstand maar aan de andere kant is het ook een ouder pand.

Als laatste zie ik nu ineens een garage staan die in de waardebepaling is meegenomen. Ik kan mij niet herinneren dit eerder gelezen te hebben bij dit project. De nieuwe investeerders zou ik willen adviseren om tzt in de nieuwe hypotheekakte te kijken of deze garage ook als zekerheid is afgegeven.

Onder aan de streep denk ik dat je ook bij deze nieuwe lening in de 1e schijf weinig risico loopt om je geld niet terug te krijgen. Ik zit in de eerste lening, welke voor mij niet afgelost had hoeven worden maar nu dat wel gebeurt neem ik de nieuwe lening niet mee.

M.b.t. de Jaersveltstraat 65B te Rotterdam:

Deze schat ik duidelijk beter in. Het ziet er allemaal netjes uit en een nieuwe geldnemer. Wat mij betreft nog steeds een flink bedrag in schijf 1 t.o.v. de WOZ-waarde maar valt net binnen mijn marge. Mijn planning is om deze wel mee te nemen.

Geldnemer: https://www.linkedin.com/in/jaapnellen/

M.b.t. Klaroenstraat 11 te Amsterdam AANVULLING

Op zich wel slim om het op deze manier te doen en de bestaande investeerders gewoon te laten zitten. Wel zie je nu heel sterk, net als bij de overige “nieuwe” projecten, dat de woningen tot de laatste euro uitgewonnen worden met alle risico’s van dien.

Ook wel weer verwarrend dat je nu in de tweede schijf met een derde hypotheek en in de derde schijf met een vierde hypotheek kan investeren. Maar goed, het staat er allemaal wel.

Ook ik zit prima in de 1e hypotheek en doe niet mee in de 3e of 4e.
Linkedin van Jaap Nellen is wel intressant. Aangezien de tekst op SIG meldt dat die naar Luxemburg vertrokken was maar hij lijkt alweer in Amsterdam terug te zijn...
pi_182757145
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 17:22 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Dit verhaal snap ik niet helemaal. Volgens de website van de NOvA is de enige advocaat daar in september 2016 beëdigd en heeft die advocaat een buitenpatroon. Weet niet wat CPO tegenwoordig aan eisen stelt voor deelname aan Grotius. Aan de website wordt gewerkt. Ik weet niet wat er gebeurd is, misschien is de oorspronkelijke eigenaar / patroon overleden? Op linkedin zie ik meerdere personeelsleden.

De advocaat werkt in de sociale zekerheid, ik vermoed dat hij veel op toevoegingen doet, dus massa moet draaien. Maar het is ook een constante stroom van inkomsten als je nog voorschotten kan vragen.

Als FNC mij zou toelaten had ik wel geïnvesteerd denk ik.

Edit: ik heb hem gevonden op linkedin, ik schat hem rond de 50 jaar oud. Op rechtspraak.nl kom ik hem ook niet tegen vóór 2017. Hij promoot zichzelf ook als advocaat op echtscheidingsrecht en arbeidsrecht. Ik heb niks gevonden over wat hij eerder deed. Misschien dat hij eerder aan de uitvoeringskant heeft gewerkt en nu zijn oude collega's de oren wil wassen?
De advocaat staat open op FNC. 47% vol nu.
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/51034
Pecunia non olet
pi_182759271
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:09 schreef Red_arrow het volgende:
Ik zit in het eerste project van de kartonmeneer, maar de latere doe ik niet aan mee. Naar mijn idee kun je beter niet te snel groeien (met geleend geld).
Te snel is nooit goed, maar de vraag is of het te snel is. Dat haal je niet helemaal uit de pitch, maar het lijkt mee te vallen. De begrote omzetgroei is niet spectaculair en de ebitda is ruim voldoende. Dat durf ik wel aan.
pi_182761223
Pioenroosstraat op CrowdBricks.

https://mijn.crowdpartners.nl/ProjectDetail.aspx?projectid=PF0057

Geven aan van de 155k maar 110k nodig te hebben en het verschil bij te leggen aan eigen middelen.
Vragen vervolgens 155k in de pitch...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182761445
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 20:25 schreef Jaco078 het volgende:
Pioenroosstraat op CrowdBricks.

https://mijn.crowdpartners.nl/ProjectDetail.aspx?projectid=PF0057

Geven aan van de 155k maar 110k nodig te hebben en het verschil bij te leggen aan eigen middelen.
Vragen vervolgens 155k in de pitch...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WOZwaarde 1-1-2017: ¤171.000.
Er wordt afgelost tot ¤132.500.

5,5%. Ik weet het nog niet....(afgezien van die suffe tekst over de kredietbehoefte van ¤110.000).
pi_182762279
TopsportZorgCentrum Groningen op GvE
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18815
pi_182762664
Wat zijn nu de goedkoopste/beste mogelijkheden voor het financieren van vastgoed?
RNHB tot 80% LTV en evt aanvullen met crowdfunding?
#vraagvaneenvriend
pi_182763904
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 20:25 schreef Jaco078 het volgende:
Pioenroosstraat op CrowdBricks.

https://mijn.crowdpartners.nl/ProjectDetail.aspx?projectid=PF0057

Geven aan van de 155k maar 110k nodig te hebben en het verschil bij te leggen aan eigen middelen.
Vragen vervolgens 155k in de pitch...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrienden hebben in die straat gewoond. Het is enige jaren geleden maar toen waren er in die straat studentenhuizen, huizen met veel Polen en drugspanden die overlast veroorzaakten.
pi_182764773
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 22:43 schreef bubbels234 het volgende:

[..]

Vrienden hebben in die straat gewoond. Het is enige jaren geleden maar toen waren er in die straat studentenhuizen, huizen met veel Polen en drugspanden die overlast veroorzaakten.
Iemand ervaring met crowdbricks? Recensies,ervaringen?
pi_182765202
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Vanwege de schuldenlast heb ik ook niet meegedaan in het verleden. Bovendien is het een branche waar regelmatig bedrijven omvallen dus met een knetter harde concurrentie.
Door deze nieuwe lening neemt de eerder genoemde grote schuldenlast niet af maar toe. Daarnaast is de H.A. nog steeds niet van materiële aard. Er wordt dus niets verdient.
Zou me goed voor kunnen stellen dat deze nieuwe lening nodig is om de aflossing van de oude leningen te kunnen continueren.
Ik blijf hier zoals eerder geroepen helemaal van weg. De mooie praat over het het Max Verstappen project en het voetbal verhaal kan daar niets aan veranderen.
Ben ook benieuwd wie van het forum hier wel geld wil instoppen en wat hun achterliggende gedachten daarbij zijn.
staat op 82% nu, zit in de 1e en laat het hierbij voorlopig, de GVE holbox 3 komt wel vol. Blijft toch een bekend lang bestaand bedrijf, rug sponsor van VVV, familiebedrijf. Het productiebedrijf in Polen is modern, maar goed zal geen ASML winst% genereren in hun branche, idem als hun concurrenten, zijn wel met nieuwe zaken bezig om (deels) uit de prijsmarkt van het normale karton te komen. Innovatie, daarvoor moeten ze wel credits krijgen. Het huidige idee is zeker zo gek nog niet, als ze de NL, BE en BRD voetbalclubs weten te enthousiasmeren kan het zeker een leuk product worden.
pi_182769385
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:39 schreef impact9 het volgende:
Wat zijn nu de goedkoopste/beste mogelijkheden voor het financieren van vastgoed?
RNHB tot 80% LTV en evt aanvullen met crowdfunding?
#vraagvaneenvriend
Ik weet niet of RNHB dit toestaat. Een 2e inschrijving staan ze soms toe, maar dan gaat het wel om een uitgeklede versie (bijv zonder recht van parate executie). Bij NIBC moeten de eigen middelen ook daadwerkelijk eigen middelen zijn of afkomstig uit een (eigen) woninghypotheek zijn. Je kan je afvragen of het verstandig is om een aankoop voor 100% te financieren.
pi_182769748
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:08 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]


Wat vinden jullie hier van?
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Behoorlijk winstgevend, dus snap niet waarom dit bedrijf moet lenen. Kan ik concluderen dat al dat geld prive is opgemaakt? De eigenaar lijkt trouwens ook een andere baan er naast te hebben: https://nl.linkedin.com/in/john-hoog-b8926116

Blijkbaar snapt FNC het ook niet, want ze classificeren dit bedrijf in categorie E.
Staat inmiddels open.
pi_182769909
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 20:35 schreef Camogli het volgende:

[..]

WOZwaarde 1-1-2017: ¤171.000.
Er wordt afgelost tot ¤132.500.

5,5%. Ik weet het nog niet....(afgezien van die suffe tekst over de kredietbehoefte van ¤110.000).
De buurman is onlangs verkocht, vraagprijs 219.000. Dat is nog ruim voldoende, maar ik denk dat er wel erg gemakkelijk wordt getaxeerd. Dat geldt ook voor de Jaersveltstraat in Rotterdam.

In de huidige tijd hoeft dat niet erg te zijn. Het wordt toch wel verhuurd tegen eigenlijk te hoge prijzen.
pi_182770036
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 10:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Staat inmiddels open.
Ik heb die ingenieur ook meegenomen, ik vermoed dat hij wat al te royaal geconsumeerd heeft en wellicht ook nog een paar blauwe prenten heeft liggen gezien de winst van vorig jaar, maar ik zie de man toch wel aan zijn verplichtingen kunnen voldoen.
Pecunia non olet
pi_182770050
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:08 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik pak ze ook allebei weer mee.

Wat vinden jullie hier van?
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Behoorlijk winstgevend, dus snap niet waarom dit bedrijf moet lenen. Kan ik concluderen dat al dat geld prive is opgemaakt? De eigenaar lijkt trouwens ook een andere baan er naast te hebben: https://nl.linkedin.com/in/john-hoog-b8926116

Blijkbaar snapt FNC het ook niet, want ze classificeren dit bedrijf in categorie E.
Geen andere baan, is gewoon zijn opdrachtgever.

Ineens 30.000 aftikken (20% van je jaaromzet) is wat anders dan maandelijks 700 afbetalen, dus ik snap het wel.
pi_182770425
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 10:58 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ineens 30.000 aftikken (20% van je jaaromzet) is wat anders dan maandelijks 700 afbetalen, dus ik snap het wel.
Dat kan ik volgen, maar waarom zou deze ondernemer niet ergens anders voor een lagere rente kunnen lenen? M.a.w. waarom accepteert de ondernemer deze rente? Op de cijfers afgaande lijkt het bijna te mooi om waar te zijn en precies daarom heb ik nog niet geïnvesteerd.
pi_182770483
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 10:57 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb die ingenieur ook meegenomen, ik vermoed dat hij wat al te royaal geconsumeerd heeft en wellicht ook nog een paar blauwe prenten heeft liggen gezien de winst van vorig jaar, maar ik zie de man toch wel aan zijn verplichtingen kunnen voldoen.
Neem hem ook mee. Denk wel dat de kans groot is op een vervroegde aflossing met zulke cijfers.
pi_182770487
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 11:28 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Dat kan ik volgen, maar waarom zou deze ondernemer niet ergens anders voor een lagere rente kunnen lenen? M.a.w. waarom accepteert de ondernemer deze rente? Op de cijfers afgaande lijkt het bijna te mooi om waar te zijn en precies daarom heb ik nog niet geïnvesteerd.
Bij FNC is de doorlooptijd van een leningaanvraag kort en ze doen niet moeilijk.
Hij kan inderdaad altijd nog vervroegd aflossen zonder extra kosten dus ik snap wel dat dit een aantrekkelijke optie is als je acuut geld nodig hebt en verwacht dat er weer betere tijden komen (qua liquiditeit).
Pecunia non olet
pi_182770886
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:31 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op SiG met nieuwe leninggever
https://investeren.sameni(...)raat-65-te-rotterdam
En ook deze staat inmiddels open voor de investeerders.
pi_182771057
Wat vinden jullie van deze bij FnC?
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1
pi_182771338
Dubbel
pi_182771354
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 12:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Schijf 1 loopt lekker door. Zit al voor bijna 50% vol!
pi_182772347
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 12:16 schreef Horsemen het volgende:
Wat vinden jullie van deze bij FnC?
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1
Ziet er goed uit. Bedrijf komt serieus over en de cijfers zijn prima. Punt van aandacht is of hij wel aan het juiste personeel kan komen. Maar ik denk dat hij in zijn omgeving wel de juiste mensen kent.
pi_182772782
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 13:59 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. Bedrijf komt serieus over en de cijfers zijn prima. Punt van aandacht is of hij wel aan het juiste personeel kan komen. Maar ik denk dat hij in zijn omgeving wel de juiste mensen kent.
Ik heb mijn twijfels, maar dat heb ik altijd als het gaat om voorfinanciering van projecten, OHW en debiteuren. Een goed geleid bedrijf moet dat anders kunnen oplossen. Bijvoorbeeld door voorschotten regelen met klanten of afspraken te maken met de onderaannemers (personeel heeft hij trouwens niet, al zegt hij van wel).
Pecunia non olet
pi_182772915
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 14:35 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb mijn twijfels, maar dat heb ik altijd als het gaat om voorfinanciering van projecten, OHW en debiteuren. Een goed geleid bedrijf moet dat anders kunnen oplossen. Bijvoorbeeld door voorschotten regelen met klanten of afspraken te maken met de onderaannemers (personeel heeft hij trouwens niet, al zegt hij van wel).
Terechte opmerking mbt de OHW en voorschotten. Mbt Personeel wordt mi gezegd dat die er gaan komen en nu nog niet zijn, hij moet dus het personeel voorfinancieren.
pi_182773174
Mijn ervaring is dat de stap om 'echt' personeel aan te nemen heel groot is vanwege de talloze regels (denk aan ontslagbescherming, opzegtermijnen, ziektewetrisico). Dit soort knapen bellen veel eerder een collega ZZP'er; die stuurt ze een factuurtje na afloop werk. Die kun je ook even laten liggen als de klant nog niet betaald heeft.
Of men belt een uitzendbureau dat een blik Polen open trekt. Ook daarmee kun je afspraken maken over de betaaltermijn, een maand bijvoorbeeld. Kortom ik geloof weinig van het verhaal en denk dat er iets heel anders speelt (wat ze liever niet zeggen...)
Pecunia non olet
pi_182776410
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 15:13 schreef obligataire het volgende:
of
Ik zie overigens wel heel vaak terugkomen in pitches: "........om extra personeel aan te trekken / in te huren"
pi_182776547
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 15:13 schreef obligataire het volgende:
Mijn ervaring is dat de stap om 'echt' personeel aan te nemen heel groot is vanwege de talloze regels (denk aan ontslagbescherming, opzegtermijnen, ziektewetrisico). Dit soort knapen bellen veel eerder een collega ZZP'er; die stuurt ze een factuurtje na afloop werk. Die kun je ook even laten liggen als de klant nog niet betaald heeft.
Of men belt een uitzendbureau dat een blik Polen open trekt. Ook daarmee kun je afspraken maken over de betaaltermijn, een maand bijvoorbeeld. Kortom ik geloof weinig van het verhaal en denk dat er iets heel anders speelt (wat ze liever niet zeggen...)
Het blijft natuurlijk altijd koffiedik kijken, maar durf deze wel mee te nemen. Volgens mij doen schilders goede zaken, en is er een groot te kort aan deze vaklui. Daarmee is de kans dat meneer werkloos wordt laag, en zal hij het waarschijnlijk wel terug kunnen betalen.
pi_182787917
Ik heb trouwens de nieuwe referral-actie van LAH nog niet op dit forum voorbij zien komen. Ik zit er inmiddels 2,5 jaar in diverse projecten waarvan alleen SimGas vertraagd lijkt te zijn. (Tot op heden... hoop ik...) Rente is relatief laag (looptijden vaak ook) maar het voelt ook als ontwikkelingshulp. Mocht iemand lid willen worden daar (minimale investering 50 euro) PB even voor linkje dan delen we de incentive :)
pi_182789136
https://investeren.sameni(...)amsterdam-aanvulling

SamenInGeld staat open, straks nog ff goed lezen, in ieder geval gaarne een onderbouwing door SIG op de marktwaarde vrij verkoop en verhuurde staat.

financiële analyse van vorige pitch ff langs de nw gelegd.
huur 18.000 wordt 24.000
onh 15% 2.700 ---- 3.600
hypo 1 6.072 ---- 6.072
hypo 2 3.918 ---- 3.918
erfpacht 949 ---- 1.039
adm 900 ----- 1.200
hypo 3+4 0 ----- 3.816+4.317

resteert 3.461 ----- 38

vraag, is 2k een courante huurprijs per mnd voor een dergelijk huis in A'dam
verder als je op funda zoekt op vergelijkbare 3-laags woningen in de buurt , komijnstraat ,krombekstraat doen dit soort woningen wel 300k en meer.

opm 1e hypo is 126,5k >>> 2e hypo 57,5k = totaal 184k
met hypo 3 56 k wordt het 240k en met hypo 4 60k wordt het 300k

zo op het 1e gezicht loop je met hypo 3 nog niet zoveel risico icm de marktwaarde verhhurde staat 230k van de vorige pitch. vorige marktwaarde vrij verkoop was 290k nu 360k

Heeft iemand nog een linkje naar de verkoopbrochure / specificatie van de woning

[ Bericht 27% gewijzigd door peterc op 28-10-2018 12:09:50 ]
pi_182793428
quote:
12s.gif Op zondag 28 oktober 2018 11:02 schreef peterc het volgende:
https://investeren.sameni(...)amsterdam-aanvulling
Taxatie is van 17-7 en (mede)opdrachtgever van taxatie lijkt een hypotheekverstrekker te zijn, ik krijg het gevoel dat die het uiteindelijk toch niet helemaal wilde regelen. De genoemde huur in het taxatierapport is 21000/jaar

[ Bericht 1% gewijzigd door tnhb op 28-10-2018 17:36:13 ]
pi_182794692
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:17 schreef william0199 het volgende:
TopsportZorgCentrum Groningen op GvE
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18815
Kan me niet voorstellen dat dit project makkelijk vol gaat lopen. Zekerheden zijn toch wel beperkt. Dit in combinatie met de te lage rente en de te lange looptijd voor veel investeerders van GvE.

Het kindergereedschap was qua zekerheden en rente dan toch een stuk beter volgens mij.
pi_182794779
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 11:04 schreef dyna18 het volgende:
Nieuwe SamenInGeld, verhogen van de bestaande lening.
https://investeren.sameni(...)amsterdam-aanvulling

Bestaande lening:
https://investeren.sameni(...)nstraat-te-amsterdam

Toen werd er 184k geleend (80% van 230.000 waarde verhuurde staat).
Nu 10 maanden later is de taxatie 300.000 verhuurde staat en wil men 116k bijlenen. Waarmee het totale leenbedrag op 100% komt. Hiervoor worden 2 schijven bijgevoegd, met een 3e en 4e hypotheek.
Nog maar weinig interesse in de 3e en 4e hypotheek
pi_182797351
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:08 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]


Wat vinden jullie hier van?
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Behoorlijk winstgevend, dus snap niet waarom dit bedrijf moet lenen. Kan ik concluderen dat al dat geld prive is opgemaakt? De eigenaar lijkt trouwens ook een andere baan er naast te hebben: https://nl.linkedin.com/in/john-hoog-b8926116

Blijkbaar snapt FNC het ook niet, want ze classificeren dit bedrijf in categorie E.
Ook inmiddels op 83%
pi_182800748
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 21:38 schreef Jaco078 het volgende:
Ik ben benieuwd welke formules jullie loslaten op de cijfers van FC om tot een goed (voor zover mogelijk) oordeel te komen. De opzet van de cijferweergave is immers bij iedere pitch hetzelfde.

Puur toegespitst op FC:
-Liquiditeit/Current ratio: vlottende activa / kortlopende schulden (uitgangspunt: >1)
-Solvabiliteit: Eigen vermogen / (alle) passiva x 100 (uitgangspunt Norm is tussen de 25% en 40%)

Zijn er nog andere formules die jullie hierop loslaten? Of een andere kijk op de formules die ik hanteer?
Ik ben ook benieuwd naar de visie van anderen hierop. Bijvoorbeeld dat de getallen in een formule in excel worden gezet? Of een andere manier van kredietbeoordeling? Bij elke pitch die hier op het forum besproken wordt, wordt al van gedachten gewisseld. Maar ben benieuwd of jullie ook met harde kerngetallen rekenen?
pi_182806488
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 16:07 schreef djh77 het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat dit project makkelijk vol gaat lopen. Zekerheden zijn toch wel beperkt. Dit in combinatie met de te lage rente en de te lange looptijd voor veel investeerders van GvE.

TopsportZorgCentrum Groningen op GvE

Bij de gerealiseerde resultaten zie ik veel te veel negatieve bedragen staan. Daarnaast een wirwar aan financieringen. Waarschijnlijk ook heel fors in omvang.
Zekerheden lijken me ook heel zacht, zeker wanneer de klad zou komen in de economie, bij de vorige crisis waren het ook de hele dure huizen die men aan de straatstenen niet meer kwijt kon.
Ik vind het project nogal ambitieus en FC Groningen speelt volgend jaar in de Keuken Kampioen Divisie?? *O* dus die zullen dan de broekriem moeten aanhalen..........
Pecunia non olet
pi_182809132
https://www.sprout.nl/art(...)ampaign=nbr_20181029

3) Camptoo OnePlanetCrowd,

oh ja en FC Groningen, zou zomaar kunnen...........KeukenKampioenDivisie *O* w/
pi_182810115
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 15:08 schreef tnhb het volgende:

[..]

Taxatie is van 17-7 en (mede)opdrachtgever van taxatie lijkt een hypotheekverstrekker te zijn, ik krijg het gevoel dat die het uiteindelijk toch niet helemaal wilde regelen. De genoemde huur in het taxatierapport is 21000/jaar
En dan is het nu 24K? Ben ik de enige die dit absurde bedragen vindt? Zowel het oude als het nieuwe bedrag? Met als gevolg een even absurde taxatie?
Pecunia non olet
pi_182810325
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 20:32 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd naar de visie van anderen hierop. Bijvoorbeeld dat de getallen in een formule in excel worden gezet? Of een andere manier van kredietbeoordeling? Bij elke pitch die hier op het forum besproken wordt, wordt al van gedachten gewisseld. Maar ben benieuwd of jullie ook met harde kerngetallen rekenen?
FnC wijkt gedeeltelijk af van mijn normale beoordeling omdat je maar relatief weinig informatie krijgt maar bij een, ook relatief, hoge bruto rente.

Natuurlijk kijk ik naar zaken als het current ratio maar dat zie je eigenlijk in een oogopslag. Dat is natuurlijk ook van toepassing op zaken als de hoogte van het e.v. Maar ook de omzet, kosten, vaste activa, langlopende schulden en winst/verlies neem ik mee. Het is bij mij geen vaste formule en ik gebruik geen Excel bestand. Daarnaast is voor mij belangrijk in welke tak van sport de ondernemer actief is, wat ik (snel) online over het bedrijf kan vinden en wat mijn mede forum investeerders er door elkaar genomen van vinden. Als laatste is mijn inleg per project lager dan bij de overige platformen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 29-10-2018 09:42:04 ]
pi_182810408
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:22 schreef obligataire het volgende:

[..]

En dan is het nu 24K? Ben ik de enige die dit absurde bedragen vindt? Zowel het oude als het nieuwe bedrag? Met als gevolg een even absurde taxatie?
Nee, zeker niet.

De hele Amsterdamse situatie is absurd als je het mij vraagt.
pi_182810652
Ik heb een investering bij Via Invest op delayed staan. Hoe zit dat nu precies met die buyback garantie?
pi_182810721
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, zeker niet.

De hele Amsterdamse situatie is absurd als je het mij vraagt.
Op het moment dat de economie afkoelt, en het kaartenhuis instort, zijn het degenen met de hoogste schuldenlast die het gaan voelen. De vraag is, wat doet Sameningeld als de lasten niet meer betaald kunnen worden? Op dat moment ontstaat er een belangentegenstelling tussen de eerste en de laatste crowdfunders, zou ik zeggen.
Pecunia non olet
pi_182811062
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:22 schreef obligataire het volgende:

[..]

En dan is het nu 24K? Ben ik de enige die dit absurde bedragen vindt? Zowel het oude als het nieuwe bedrag? Met als gevolg een even absurde taxatie?
Als je 24k per jaar aan huur kan aftikken, dan zou je toch ook wel een behoorlijke hypotheek moeten kunnen fixen waarmee je iets vergelijkbaars koopt.
pi_182811134
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:53 schreef Ron1986 het volgende:
Ik heb een investering bij Via Invest op delayed staan. Hoe zit dat nu precies met die buyback garantie?
The Buyback Guarantee is an investment security that guarantees loan originator intent to repurchase the active loan contract if it has been delayed for more than 30 days. The Buyback Guarantee is given at a particular loan level and refers to the obligations the loan originator has towards the investor.

Loans secured with the Buyback Guarantee are marked with a Buyback Guarantee icon . Information about loan security can be found in each of the “Loan profile” pages.
pi_182811178
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:12 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Als je 24k per jaar aan huur kan aftikken, dan zou je toch ook wel een behoorlijke hypotheek moeten kunnen fixen waarmee je iets vergelijkbaars koopt.
Maar zijn dit wel gewone gezinnen, die zulke huur kunnen en willen betalen? Zou die markt niet (deels) bepaald worden door bedrijven die flexibele huisvesting zoeken voor hun buitenlandse werknemers/specialisten? Als dat zo is dan dreigt ook veel eerder kans op leegstand.......
Pecunia non olet
pi_182811542
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:19 schreef obligataire het volgende:

[..]

Maar zijn dit wel gewone gezinnen, die zulke huur kunnen en willen betalen? Zou die markt niet (deels) bepaald worden door bedrijven die flexibele huisvesting zoeken voor hun buitenlandse werknemers/specialisten? Als dat zo is dan dreigt ook veel eerder kans op leegstand.......
Ik denk dat deze top van de huurmarkt inderdaad voor een groot deel uit expats bestaat. Mensen die niet precies weten hoe lang ze in Nederland zullen blijven en voorlopig liever een krankzinnige huur betalen dan zich, met alle risico's van dien, op de absurde Amsterdamse koopmarkt te begeven. Voor dit soort mensen met een onduidelijk lange-termijn plan zijn de risico's van kopen bij ineenstorten van de huidige markt enorm.
pi_182812185
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:39 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ik denk dat deze top van de huurmarkt inderdaad voor een groot deel uit expats bestaat. Mensen die niet precies weten hoe lang ze in Nederland zullen blijven en voorlopig liever een krankzinnige huur betalen dan zich, met alle risico's van dien, op de absurde Amsterdamse koopmarkt te begeven. Voor dit soort mensen met een onduidelijk lange-termijn plan zijn de risico's van kopen bij ineenstorten van de huidige markt enorm.
Dat zijn ook de mensen die het puntenstelsel niet kennen of er geen beroep op zullen doen. Professionele vastgoedfinanciers zullen bij de taxatie altijd rekening houden met het puntenstelsel, bijvoorbeeld bij een pand dat verbouwd wordt tot meerdere studio´s. De huur vliegt dan de lucht in en bij een htk-taxateur ook de waarde. Je ziet dan grote verschillen in de taxatiewaarde ontstaan.
pi_182812446
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:22 schreef obligataire het volgende:
Ben ik de enige die dit absurde bedragen vindt? Zowel het oude als het nieuwe bedrag? Met als gevolg een even absurde taxatie?
Ik had alleen feiten gepost, maar ik laat deze voorbij gaan (de eerste destijds trouwens ook, had er toen ook geen goed gevoel bij) vanwege de voor mijn gevoel onrealistische getallen. Maar goed, ik ben dan ook geen Amsterdamse toestanden gewoon, mogelijk is dit voor daar wel normaal, maar ik ga er niet in mee.
pi_182812651
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:12 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Als je 24k per jaar aan huur kan aftikken, dan zou je toch ook wel een behoorlijke hypotheek moeten kunnen fixen waarmee je iets vergelijkbaars koopt.
Het ligt er aan waar je je geld mee verdient. In sommige branches gaat veel contant om. ;)
pi_182813265
Stand Jaersveldstraat 65b Rotterdam SIG.
Schijf 1 vol.
Schijf 2 2/3 vol.
Schijf 3 1/6 vol.
pi_182813345
Wanneer komt de mail met de project updates van FCN ongeveer?
pi_182813529
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 12:42 schreef Ron1986 het volgende:
Wanneer komt de mail met de project updates van FCN ongeveer?
rond de 15e.. meer "Downdates" dan Updates by the way :P

Wat is tot nu toe je gemiddelde rendement bij Viainvest volgens de website?
pi_182813849
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 12:42 schreef Ron1986 het volgende:
Wanneer komt de mail met de project updates van FCN ongeveer?
In principe op de 15e van de maand, valt deze dag op feestdag of in het weekend, dan de 1e werkdag daarna.
pi_182814765


[ Bericht 100% gewijzigd door escortmk2 op 29-10-2018 14:19:33 ]
pi_182814945
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 12:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Stand Jaersveldstraat 65b Rotterdam SIG.
Schijf 1 vol.
Schijf 2 2/3 vol.
Schijf 3 1/6 vol.
Pastoor H straat Brunssum SamenInGeld
schijf 1 vol
schijf 2 2/3 vol
schijf 3 4/5 vol
pi_182815046
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 12:56 schreef kopersneek het volgende:

[..]

rond de 15e.. meer "Downdates" dan Updates by the way :P

Wat is tot nu toe je gemiddelde rendement bij Viainvest volgens de website?
Net Annual Return %: 11.87% total
Net Annual Return %: 5.47% paid
pi_182816198
Dat Topsport centrum op GvE gaat mi bij lange na niet volkomen.
pi_182816894
Restaurant China met 2e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-china/
pi_182816925
Er wordt vandaag flink aantal van ingelegd in het kindergereedschap op gve
pi_182817204
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 16:10 schreef djh77 het volgende:
Restaurant China met 2e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-china/
Mocht iemand de investeringslink hebben hou ik mij aanbevolen.
pi_182817785
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 16:22 schreef impact9 het volgende:

[..]

Mocht iemand de investeringslink hebben hou ik mij aanbevolen.
Ja, ziet er inderdaad redelijk goed uit. Bestaand familiebedrijf, opvolging aanwezig, eigen inbreng, overwaarde bedrijfspand, tweede hypotheek. Deze wil ik ook wel meenemen ook al heb ik zo mijn vraagtekens bij de hoogte van de marktwaarde van het (bedrijfs) onroerend goed. Wie heeft marktwaarde bepaald? Is er een officiële taxateur aan te pas gekomen? Ik zie het niet staan!
pi_182818178
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 16:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ja, ziet er inderdaad redelijk goed uit. Bestaand familiebedrijf, opvolging aanwezig, eigen inbreng, overwaarde bedrijfspand, tweede hypotheek. Deze wil ik ook wel meenemen ook al heb ik zo mijn vraagtekens bij de hoogte van de marktwaarde van het (bedrijfs) onroerend goed. Wie heeft marktwaarde bepaald? Is er een officiële taxateur aan te pas gekomen? Ik zie het niet staan!
Hij spreekt mij ook wel aan. Eens kijken of we hem vanuit Fok! Kunnen volschrijven 😀
Pecunia non olet
pi_182818551
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 16:10 schreef djh77 het volgende:
Restaurant China met 2e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-china/
De volgorde van het ophalen van het geld is ook wel bijzonder. Ze zijn namelijk al sinds 15 oktober wegens verbouwing gesloten (gedurende ongeveer 1 maand). Klaarblijkelijk kunnen ze het ook met andere middelen financieren.... ;)
pi_182818682
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De volgorde van het ophalen van het geld is ook wel bijzonder. Ze zijn namelijk al sinds 15 oktober wegens verbouwing gesloten (gedurende ongeveer 1 maand). Klaarblijkelijk kunnen ze het ook met andere middelen financieren.... ;)
Of ze hebben ingecalculeerd dat de cf lening via Collin 100% kans van slagen heeft. 14 dagen na publicatie geld op de rekening. Kan men precies op tijd de rekeningen die gaan komen betalen en heeft men geen onnodig rente verlies. :)
pi_182818742
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Of ze hebben ingecalculeerd dat de cf lening via Collin 100% kans van slagen heeft. 14 dagen na publicatie geld op de rekening. Kan men precies op tijd de rekeningen die gaan komen betalen en heeft geen rente verlies. :)
Of ze hebben eerst een financiering binnen de eigen Chinese kring gekregen waar zij toch van af willen om redenen van te hoge rente(?), risico verschuiven(?) of ????. Ik heb er geen goed gevoel bij gezien locatie en ontwikkeling van Chinese restaurants in het algemeen.
pi_182824718
Voor de liefhebber bij Greencrowd:
LED Amsterdam ronde 2
10 jaar
ann 4%
https://greencrowd.nl/project/iederzon-led-amsterdam-ronde-2
pi_182825378
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 22:01 schreef ML45 het volgende:
Voor de liefhebber bij Greencrowd:
LED Amsterdam ronde 2
10 jaar
ann 4%
https://greencrowd.nl/project/iederzon-led-amsterdam-ronde-2
geen zekerheden, restje na bankfinanciering is voor de crowd, 4%: ik sla over.
pi_182825549
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:33 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Net Annual Return %: 11.87% total
Net Annual Return %: 5.47% paid
Net Annual Return % 11,49% Total
Net Annual Return % 5,75% Paid
  maandag 29 oktober 2018 @ 23:18:44 #193
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_182826235
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 22:01 schreef ML45 het volgende:
Voor de liefhebber bij Greencrowd:
LED Amsterdam ronde 2
10 jaar
ann 4%
https://greencrowd.nl/project/iederzon-led-amsterdam-ronde-2
Er loopt tegelijkertijd ook nog een leningaanvraag van ¤ 258000 bij zonnepanelendelen.nl. Over 15 jaar krijg je je geld terug. De tussenliggende jaren alleen een verwacht rendement van 3,5%.
pi_182826310
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 16:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ja, ziet er inderdaad redelijk goed uit. Bestaand familiebedrijf, opvolging aanwezig, eigen inbreng, overwaarde bedrijfspand, tweede hypotheek. Deze wil ik ook wel meenemen ook al heb ik zo mijn vraagtekens bij de hoogte van de marktwaarde van het (bedrijfs) onroerend goed. Wie heeft marktwaarde bepaald? Is er een officiële taxateur aan te pas gekomen? Ik zie het niet staan!
Op funda business staat een winkelruimte te koop i/d straat, de waarde van het OG kan wel kloppen, alleen de vraag hoe courant het is op die locatie, tegenover zit blijkbaar een AH en schuin tegenover de straat in is een buurtwinkelcentrum. Geloof wel dat dit een typische buurt-chinees is, niet negatief bedoeld overigens, welke al jaren lang het moet hebben van met name afhaal. Niets mis mee overigens, ook ik haal weleens bij de afhaalchinees, en met name in de weekenden vliegen de tassen met eten dan de toko uit. Kun je toch een redelijke boterham en dat al vele jaren aan overhouden, Durf deze met de zekerheden wel aan.
Blijft de vraag hoe courant het OG is? Morgen ff naar de recensies, het overige OG in de straat kijken, en wat er nog meer in het panden rijtje van de chinees zit.
pi_182830409
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 22:41 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Net Annual Return % 11,49% Total
Net Annual Return % 5,75% Paid
Ikzelf

Net Annual Return % 11,51% Total
Net Annual Return % 2,37% Paid
(accumulated 0,52%)

eind juli begonnen, ik tel augustus als eerste echte maand.
Nu alleen in LV loans (wegens tax), meeste kortdurend. Rendement zou nu iets hoger moeten worden. Blij met de meestal directe herinvestering. :)
pi_182830857
Voor de Wingman investeerders: bericht op Sprout:

5. Nederlandse condoomproducent naar China
De Utrechtse condoomproducent Wingman Condoms breidt uit naar China. Het bedrijf van Paul Wiertz en Berry Koldewijn stelt een gemakkelijk aan te brengen condoom te produceren en in China een “condoomland bij uitstek” te zien, aangezien 47 procent van de Chinese mannen een voorkeur heeft voor condooms als voorbehoedsmiddel. Voor de Chinese markt zal het bedrijf een kleiner model condoom ontwikkelen. Het bedrijf zal voor zijn distributie samenwerken met Catena Distribution, en het product zal in december in China verkrijgbaar zijn. Het product zal onder meer liggen in de digitale schappen van Alibaba-dochter Tmall.


Er waren toch problemen? Zijn de betalingen weer hervat?
pi_182830959
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor de Wingman investeerders: bericht op Sprout:

5. Nederlandse condoomproducent naar China
De Utrechtse condoomproducent Wingman Condoms breidt uit naar China. Het bedrijf van Paul Wiertz en Berry Koldewijn stelt een gemakkelijk aan te brengen condoom te produceren en in China een “condoomland bij uitstek” te zien, aangezien 47 procent van de Chinese mannen een voorkeur heeft voor condooms als voorbehoedsmiddel. Voor de Chinese markt zal het bedrijf een kleiner model condoom ontwikkelen. Het bedrijf zal voor zijn distributie samenwerken met Catena Distribution, en het product zal in december in China verkrijgbaar zijn. Het product zal onder meer liggen in de digitale schappen van Alibaba-dochter Tmall.


Er waren toch problemen? Zijn de betalingen weer hervat?
Gniffel gniffel "een kleiner model"
pi_182831330
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:13 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Gniffel gniffel "een kleiner model"
Waarom denk je dat Chinese vrouwen gek zijn op westerse mannen :)

Anyway: ooit een 48 pack besteld via ibood oid, ik zelf vind ze echt niet handig, ik heb liever normale.
pi_182831570
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor de Wingman investeerders: bericht op Sprout:

.....

Er waren toch problemen? Zijn de betalingen weer hervat?
Hervatten van de terugbetaling van de lening is weer een half haar uitgesteld. Tot die tijd alleen rente.
pi_182831782
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:44 schreef Beagle_W het volgende:

[..]

Hervatten van de terugbetaling van de lening is weer een half haar uitgesteld. Tot die tijd alleen rente.
Hopelijk gaan de Chinese verkopen van deze mini condoom extra inkomsten genereren zodat er weer normaal afgelost kan worden! De markt is er groot genoeg voor.
pi_182831953
Collin Time 11 uur ''in onderzoek''
Voor veel investeerders is 11.00 uur hét tijdstip dat ze klaar zitten om mee te doen met een nieuwe investeringskans die op ons platform opengesteld wordt. Dit vertrouwen van onze investeerders waarderen wij enorm! Met minimaal twee dagen voorafgaand kunnen inlezen op de leningaanvraag is dit ook verantwoord.

Echter, vooral bij relatief kleine leningenaanvragen levert het ook frustratie op, dat u één minuut na de livegang al te laat kunt zijn.

De komende periode zullen wij daarom gaan experimenteren met de vraag hoe die 'stormloop' op onze nieuwe leningaanvragen ingedamd kan worden. Wij denken bijvoorbeeld aan het niet altijd versturen van leningalerts en het afwijken van het vaste tijdstip van 11.00 uur. Tips of suggesties van u als investeerder zijn welkom! U kunt deze kenbaar maken via info@collincrowdfund.nl.
pi_182832013
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 16:10 schreef djh77 het volgende:
Restaurant China met 2e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-china/
Iemand al een linkje op de kop kunnen tikken O-)
pi_182832039
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:03 schreef Horsemen het volgende:
Collin Time 11 uur ''in onderzoek''
Voor veel investeerders is 11.00 uur hét tijdstip dat ze klaar zitten om mee te doen met een nieuwe investeringskans die op ons platform opengesteld wordt. Dit vertrouwen van onze investeerders waarderen wij enorm! Met minimaal twee dagen voorafgaand kunnen inlezen op de leningaanvraag is dit ook verantwoord.

Echter, vooral bij relatief kleine leningenaanvragen levert het ook frustratie op, dat u één minuut na de livegang al te laat kunt zijn.

De komende periode zullen wij daarom gaan experimenteren met de vraag hoe die 'stormloop' op onze nieuwe leningaanvragen ingedamd kan worden. Wij denken bijvoorbeeld aan het niet altijd versturen van leningalerts en het afwijken van het vaste tijdstip van 11.00 uur. Tips of suggesties van u als investeerder zijn welkom! U kunt deze kenbaar maken via info@collincrowdfund.nl.
Vandaag geen investerings kansen. :)
Denk dat het huidige systeem toch het beste is. Zou geen ander systeem weten. Het enige wat ze zouden kunnen doen is het eerste uur max 500 laten investeren bij kleine projecten. Goed voor de spreiding en bij minder mensen frustratie omdat ze het project missen.
Zat vandaag aan de knoppen voor de chinees!

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 30-10-2018 11:12:35 ]
pi_182832178
Bron Telegraaf:

quote:
Rotterdam wint van Amsterdam op vrije huurmarkt

AMSTERDAM (ANP) - De vrije huurprijzen in Rotterdam en ook in Eindhoven gaan de laatste twee kwartalen harder omhoog dan die in Amsterdam, Utrecht en Den Haag. Volgens cijfers van verhuurplatform Pararius.nl liet Rotterdam van de vijf grote steden afgelopen kwartaal de sterkste groei zien, met een plus op jaarbasis van 14,3 procent.

In Amsterdam, waar eerder een huurplafond in zicht leek, stijgen de prijzen nog steeds, zij het meer gematigd met 3,5 procent. In de hoofdstad ben je als huurder relatief wel duur uit, met gemiddeld 22,83 euro per vierkante meter. Huurders in de Rotterdamse vrije sector betalen nu gemiddeld 16,50 euro per vierkante meter per maand.

Ook buiten de Randstad zetten de prijsstijgingen door. Landelijk gingen de prijzen met 5,3 procent omhoog naar 16,04 euro voor een vierkante meter per maand. ,,De druk op de woningmarkt verspreidt zich als een olievlek over Nederland'', zegt Pararius-directeur Jasper de Groot. ,,Eerst stegen de prijzen in Amsterdam, waardoor mensen naar gebieden als Haarlem en Alkmaar trokken. Inmiddels is de hele regio rondom Amsterdam zo duur dat veel woningzoekenden gedwongen worden buiten de regio te huren.''
pi_182832298
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Vandaag geen investerings kansen. :)
Denk dat het huidige systeem toch het beste is. Zou geen ander systeem weten. Het enige wat ze zouden kunnen doen is het eerste uur max 500 laten investeren bij kleine projecten. Goed voor de spreiding en bij minder mensen frustratie omdat ze het project missen.
Zat vandaag aan de knoppen voor de chinees!

Goed idee, ik heb het gemaild naar Collin.
pi_182832396
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:20 schreef Benger het volgende:

[..]

Goed idee, ik heb het gemaild naar Collin.
Ik heb het al eens eerder bij ze geopperd alleen toen was er geen interesse. Misschien nu wel daar er vermoedelijk toch wel wat investeerders zijn die uit zich zelf niet zo verstandig zijn goed te spreiden en nu met een negatief netto rendement zitten. Wat natuurlijk voor het imago en de mond op mond reclame voor Collin niet goed is.

Je zou dit bijvoorbeeld standaard voor ieder project onder de 100K in kunnen voeren.
pi_182832550
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Vandaag geen investerings kansen. :)
Denk dat het huidige systeem toch het beste is. Zou geen ander systeem weten. Het enige wat ze zouden kunnen doen is het eerste uur max 500 laten investeren bij kleine projecten. Goed voor de spreiding en bij minder mensen frustratie omdat ze het project missen.
Zat vandaag aan de knoppen voor de chinees!

Wat mij persoonlijk betreft zou ik dat een heel slecht idee vinden. Ik zou zeker helemaal afhaken als Collin nu ook al gaat voorschrijven dat ik in bepaalde projecten maar max 500 euro zou mogen investeren. Nog meer regeltjes, pfff. Ook het niet vast houden aan 11 uur om te investeren is natuurlijk een optie. Het voordeel is dat dan ook investeerders die niet om klokslag 11 uur klaar kunnen zitten eens aan bod komen.

Nee, ideaal is het allemaal niet maar ik zou zeggen niets aan doen en houden zoals het nu is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Horsemen op 30-10-2018 11:51:21 ]
pi_182834061
Collin zou een project standaard x uur open kunnen laten staan en in het geval van over-inschrijving een lager leningbedrag per investeerder toewijzen. Wel afronden op ronde bedragen, misschien iets zoals bij zetelverdeling voor de tweede Kamerverkiezing ofzo. Dit is vrij eenvoudig te automatiseren en geeft dus ook snel duidelijkheid voor alle betrokkenen.

Investeerders kunnen hier natuurlijk op gaan anticiperen, maar je weet natuurlijk niet of en hoeveel een project wordt overschreven.

Dit is iets minder betuttelend dan een maximum bedrag per investeerder instellen.

(geen idee of ik hier zelf nou voorstander van ben of niet, gooi het hier in de groep ter discussie)
pi_182834071
Collin Time 11 uur ”in onderzoek”

Voor veel investeerders is 11.00 uur hét tijdstip dat ze klaar zitten om mee te doen met een nieuwe investeringskans die op ons platform opengesteld wordt. Dit vertrouwen van onze investeerders waarderen wij enorm! Met minimaal twee dagen voorafgaand kunnen inlezen op de leningaanvraag is dit ook verantwoord.

Echter, vooral bij relatief kleine leningenaanvragen levert het ook frustratie op, dat u één minuut na de livegang al te laat kunt zijn.

De komende periode zullen wij daarom gaan experimenteren met de vraag hoe die ‘stormloop’ op onze nieuwe leningaanvragen ingedamd kan worden. Wij denken bijvoorbeeld aan het niet altijd versturen van leningalerts en het afwijken van het vaste tijdstip van 11.00 uur
pi_182834127
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 12:54 schreef escortmk2 het volgende:
Collin zou een project standaard x uur open kunnen laten staan en in het geval van over-inschrijving een lager leningbedrag per investeerder toewijzen. Wel afronden op ronde bedragen, misschien iets zoals bij zetelverdeling voor de tweede Kamerverkiezing ofzo. Dit is vrij eenvoudig te automatiseren en geeft dus ook snel duidelijkheid voor alle betrokkenen.

Investeerders kunnen hier natuurlijk op gaan anticiperen, maar je weet natuurlijk niet of en hoeveel een project wordt overschreven.

Dit is iets minder betuttelend dan een maximum bedrag per investeerder instellen.

(geen idee of ik hier zelf nou voorstander van ben of niet, gooi het hier in de groep ter discussie)
Heb ik ook aan gedacht, nadeel is dat je bij Collin gelijk moet betalen. Dat maakt het minder aantrekkelijk om hoog in te schrijven, maar er zullen ook veel mensen zijn die de moeite niet nemen, of elke keer met geld gaan schuiven (extra transactiekosten voor Collin).
pi_182834359
Ze zouden ook een maximum per transactie kunnen instellen van bijvoorbeeld 500 of 1000 euro.
Op die manier komen de kleine investeerders ruim aan bod. Als iemand dan 20K wil investeren prima maar dan moet hij 40 keer de handeling herhalen *O*

Zie je bij GvE ook wel eens bij een project van zeg 30K, dat iemand met een hele snelle internetverbinding er meteen 12K of zo in kletst. }) Het is niet verboden maar zo gaat de lol er wel gauw van af natuurlijk.
Pecunia non olet
pi_182835555
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 13:13 schreef obligataire het volgende:
Ze zouden ook een maximum per transactie kunnen instellen van bijvoorbeeld 500 of 1000 euro.
Op die manier komen de kleine investeerders ruim aan bod. Als iemand dan 20K wil investeren prima maar dan moet hij 40 keer de handeling herhalen *O*

Zie je bij GvE ook wel eens bij een project van zeg 30K, dat iemand met een hele snelle internetverbinding er meteen 12K of zo in kletst. }) Het is niet verboden maar zo gaat de lol er wel gauw van af natuurlijk.
Dat lijkt me vooral irritant. Dat is niet de bedoeling. Als iemand meer wil investeren, wacht hij wat mij betreft gewoon maar of dat nog kan om 12:00 uur.
pi_182836036
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 12:57 schreef Benger het volgende:

[..]

Heb ik ook aan gedacht, nadeel is dat je bij Collin gelijk moet betalen. Dat maakt het minder aantrekkelijk om hoog in te schrijven, maar er zullen ook veel mensen zijn die de moeite niet nemen, of elke keer met geld gaan schuiven (extra transactiekosten voor Collin).
Op zich is dat bij Collin dan juist weer makkelijk, het teveel gestorte geld komt dan meteen weer beschikbaar in je Collin Wallet. Ik denk dat het met die extra transactiekosten dan ook wel mee zal vallen.

@Benger @obligataire:
waarom zou je grote investeerders anders behandelen dan kleine?
"de lol gaat er van af voor kleine investeerders" kan je ook omdraaien "voor grote investeerders is het dan niet meer interessant"

en wat is groot? Sommigen vinden het minimum van 500 bij Collin al aan de hoge kant, anderen steken zomaar 10.000 in een project.

Sommige projecten hebben die grote investeerders juist nodig om vol te komen.
pi_182836260
Tsja het belang van Collin is het project vol te krijgen en waarschijnlijk boeit de samenstelling ze niet zo. Maar voor de lange termijn is het beter zoveel mogelijk stakeholders tevreden te houden.
Overigens kan 'klein' inleggen ook duiden op veel spreiding, iets wat Collin zelf ook propageert.

Daarom stel ik voor een staffel te hanteren:

1. Bij projecten tot 50K: een maximum per transactie van 500 euro.
2. Bij projecten tot 100K: een maximum per transactie van 1.000 euro
3. Bij projecten tot 200K: een maximum per transactie van 1.500 euro
4. Bij projecten tot 300K: een maximum per transactie van 2.000 euro
5. Daarboven is het bedrag willekeurig (>500 euro) te bepalen door de investeerder.

Het staat iedereen vrij om na toewijzing en betaling, opnieuw een poging te wagen. Zo kun je ook aan een hoger bedrag komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 30-10-2018 14:55:55 ]
Pecunia non olet
pi_182836484
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:44 schreef obligataire het volgende:
Overigens kan 'klein' inleggen ook duiden op veel spreiding, iets wat Collin zelf ook propageert.

Dus een investeerder die 1000, 2000 of 5000 euro per project wil inleggen zou dan niet goed spreiden? Waarom zou een investeerder die een vast bedrag van laten we zeggen 2500 euro wil investeren om goed te spreiden niet meer mee mogen doen in kleinere projecten…?

Kijk een ieder heeft zijn eigen systeem. Ik blijf er tegen om grotere investeerders die ook willen investeren in wat kleinere projecten het investeren onmogelijk te maken. Het is nu zo, wie het eerst komt wie het eerst maalt en ja, dan zit je er soms naast, maar dat gebeurt even vaak bij grote als bij kleine investeerders.
pi_182836636
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dus een investeerder die 1000, 2000 of 5000 euro per project wil inleggen zou dan niet goed spreiden? Waarom zou een investeerder die een vast bedrag van laten we zeggen 2500 euro wil investeren om goed te spreiden niet meer mee mogen doen in kleinere projecten…?
Voor een miljonair is 5K ongeveer hetzelfde als 500 euro bij een kleine belegger. In zoverre heb je gelijk en al helemaal als het gaat om bijvoorbeeld een beleggingsfonds dat zijn risico's breed belegd en gespreid heeft. Bij Collin beleg je in een range van mini-mini clubjes tot redelijke grote mkb bedrijven.

Dan is het toch niet slim denk ik om daar fors in te gaan zitten. Je zult maar 5K in Ome Deniz hebben zitten, dan slaap je toch wat minder :D
Dus uit oogpunt van zorgplicht Collin is het niet verkeerd om wat extra spreiding over projecten af te dwingen c.q. te stimuleren.
Pecunia non olet
pi_182836689
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Lage rente voor FNC, goede cijfers, maar vraag me wel af hoe we die moet interpreteren voor deze sector.

Als ik hun Linkedin bekijk, vraag ik me af of hoeveel werknemers het bedrijf heeft (fnc zegt 1, maar op linkedin staan meerdere personeelsleden).

[ Bericht 10% gewijzigd door Mynheer007 op 30-10-2018 15:21:10 ]
pi_182837098
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 15:02 schreef obligataire het volgende:

[..]

Voor een miljonair is 5K ongeveer hetzelfde als 500 euro bij een kleine belegger. In zoverre heb je gelijk en al helemaal als het gaat om bijvoorbeeld een beleggingsfonds dat zijn risico's breed belegd en gespreid heeft. Bij Collin beleg je in een range van mini-mini clubjes tot redelijke grote mkb bedrijven.

Dan is het toch niet slim denk ik om daar fors in te gaan zitten. Je zult maar 5K in Ome Deniz hebben zitten, dan slaap je toch wat minder :D
Dus uit oogpunt van zorgplicht Collin is het niet verkeerd om wat extra spreiding over projecten af te dwingen c.q. te stimuleren.
Ik denk dat je je er in vergist hoeveel investeerders van Collin er een hoger bedrag investeren en toch een prima spreiding hebben. De gemiddelde Collin investeerder investeert al 1200 euro per keer.
pi_182837394
Investeerder 024417 slaat weer toe bij ToolKid. (¤ 47.300,-!)
Altijd apart dat hij/zij de sluitpost is van veel posten.

Zou diegene aanvullende afspraken maken?
pi_182837689
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 15:35 schreef impact9 het volgende:
Investeerder 024417 slaat weer toe bij ToolKid. (¤ 47.300,-!)
Altijd apart dat hij/zij de sluitpost is van veel posten.

Zou diegene aanvullende afspraken maken?
Je zou het toch wel denken; het kan bijna niet anders. Welk rationeel mens wil als sluitpost fungeren zonder dat er iets extra's tegenover staat? Maar ze zullen het nooit toegeven.......

ToolKid zit dus vol. Nog vóór de zomer van 2019 ToolKid II ? :W
Pecunia non olet
pi_182837726
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 15:35 schreef impact9 het volgende:
Investeerder 024417 slaat weer toe bij ToolKid. (¤ 47.300,-!)
Altijd apart dat hij/zij de sluitpost is van veel posten.

Zou diegene aanvullende afspraken maken?
Het kan een van de eigenaren van GvE zijn, die hebben er ook baat bij dat de projecten vol blijven komen.
pi_182837849
Ik doe ook mee met Toolkid en wel voor het dubbele van mijn eerste projecten, met name omdat ik hier geleerd heb goed te kijken naar de zekerheden.
pi_182837957
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 15:44 schreef obligataire het volgende:

[..]

Je zou het toch wel denken; het kan bijna niet anders. Welk rationeel mens wil als sluitpost fungeren zonder dat er iets extra's tegenover staat? Maar ze zullen het nooit toegeven.......

ToolKid zit dus vol. Nog vóór de zomer van 2019 ToolKid II ? :W
Haha als die dan maar wel vol loopt met eventueel een derde hypotheek!
Ik doe mee en ben benieuwd hoe het gaat lopen. Door de zekerheden ben ik niet zo bang dat ik mijn geld kwijt raak
pi_182839597
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:31 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Op zich is dat bij Collin dan juist weer makkelijk, het teveel gestorte geld komt dan meteen weer beschikbaar in je Collin Wallet. Ik denk dat het met die extra transactiekosten dan ook wel mee zal vallen.

@Benger @obligataire:
waarom zou je grote investeerders anders behandelen dan kleine?
"de lol gaat er van af voor kleine investeerders" kan je ook omdraaien "voor grote investeerders is het dan niet meer interessant"

en wat is groot? Sommigen vinden het minimum van 500 bij Collin al aan de hoge kant, anderen steken zomaar 10.000 in een project.

Sommige projecten hebben die grote investeerders juist nodig om vol te komen.
Als je een keuze moet maken tussen een aantal kleine investeerders, of één grotere, dan heb ik persoonlijk toch de voorkeur voor de kleinere investeerders. Door één grotere investeerder teleur te stellen, kun je meerdere kleinere investeerders een kans geven. Ook die grotere investeerder mag dan nog gewoon meedoen, alleen niet meer voor het bedrag waar voor hij graag instapt.
Het doel van crowdfunding is volgens mij ook juist gebruik te maken van de crowd. Dat kan voor een geldnemer voordelen geven (al vind ik dat de meeste platformen dat voordeel van crowdfunding slecht uitnutten). Daarbij heeft een grotere investeerder meer alternatieven, doordat hij ook in andere obligaties met een hoger minimumbedrag kan investeren. Crowdfunding bestaat met reden en die redenen komen het best tot hun recht als de crowd zo groot mogelijk is.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:23:21 #225
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_182840094
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 15:46 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Het kan een van de eigenaren van GvE zijn, die hebben er ook baat bij dat de projecten vol blijven komen.
dat zullen ze zeker niet doen (believe me)
pi_182841439
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 16:59 schreef Benger het volgende:

[..]

Als je een keuze moet maken tussen een aantal kleine investeerders, of één grotere, dan heb ik persoonlijk toch de voorkeur voor de kleinere investeerders. Door één grotere investeerder teleur te stellen, kun je meerdere kleinere investeerders een kans geven. Ook die grotere investeerder mag dan nog gewoon meedoen, alleen niet meer voor het bedrag waar voor hij graag instapt.
Het doel van crowdfunding is volgens mij ook juist gebruik te maken van de crowd. Dat kan voor een geldnemer voordelen geven (al vind ik dat de meeste platformen dat voordeel van crowdfunding slecht uitnutten). Daarbij heeft een grotere investeerder meer alternatieven, doordat hij ook in andere obligaties met een hoger minimumbedrag kan investeren. Crowdfunding bestaat met reden en die redenen komen het best tot hun recht als de crowd zo groot mogelijk is.
Probleem is dan dat die grotere investeerders afhaken, die gaan echt niet minder dan zeg 5K inleggen.
Is eigenlijk zelfde als tegen kleine investeerder zeggen je mag maar ¤ 50,00 maximaal inleggen
dan haken de meeste ook af.
pi_182841452
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 16:59 schreef Benger het volgende:

[..]

Als je een keuze moet maken tussen een aantal kleine investeerders, of één grotere, dan heb ik persoonlijk toch de voorkeur voor de kleinere investeerders. Door één grotere investeerder teleur te stellen, kun je meerdere kleinere investeerders een kans geven. Ook die grotere investeerder mag dan nog gewoon meedoen, alleen niet meer voor het bedrag waar voor hij graag instapt.
Het doel van crowdfunding is volgens mij ook juist gebruik te maken van de crowd. Dat kan voor een geldnemer voordelen geven (al vind ik dat de meeste platformen dat voordeel van crowdfunding slecht uitnutten). Daarbij heeft een grotere investeerder meer alternatieven, doordat hij ook in andere obligaties met een hoger minimumbedrag kan investeren. Crowdfunding bestaat met reden en die redenen komen het best tot hun recht als de crowd zo groot mogelijk is.
Dat is allemaal waar maar het zal wel zo zijn dat als Collin het maximale bedrag gaat verlagen naar 500 of 1000 euro Collin haar gemiddelde investeerder zal teleurstellen.
Nou ja, we gaan het afwachten :)
pi_182842634
Van KOM project safelocker zou gisteren uitbetaald hebben. Ik heb deze uitbetaling echter nog niet ontvangen. Hebben jullie dit bedrag ontvangen?
pi_182843433
Was dit niet een project van GVE?
https://www.ad.nl/gouda/i(...)t-in-gouda~add3f4ab/
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_182845747
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 19:51 schreef BruderKlaus het volgende:
Was dit niet een project van GVE?
https://www.ad.nl/gouda/i(...)t-in-gouda~add3f4ab/
Ja, maar uiteindelijk is de funding afgeblazen.
pi_182845806
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 11:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Iemand al een linkje op de kop kunnen tikken O-)
Hier China vlaardingen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door quepos op 30-10-2018 21:29:25 ]
pi_182846027
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:23 schreef quepos het volgende:

[..]

Hier China vlaardingen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank!
Meegenomen. ^O^
pi_182846073
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:23 schreef quepos het volgende:

[..]

Hier China vlaardingen
Dank!!👍
pi_182846215
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:23 schreef quepos het volgende:

[..]

Hier China vlaardingen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank / meegenomen :)
pi_182847326
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:23 schreef quepos het volgende:

[..]

Hier China vlaardingen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt!!
Ik heb geinvesteerd.
pi_182848096
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 17:23 schreef dubbeltjez het volgende:

[..]

dat zullen ze zeker niet doen (believe me)
Nou, er zit een groep investeerders achter geldvoorelkaar, en zou niet inzien waarom die zelf niet pitches zou kunnen vol storten waar ze zelf vertrouwen in hebben.
pi_182848104
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:23 schreef quepos het volgende:

[..]

Hier China vlaardingen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank. De laatste weken heb ik toch weer een paar goede Collin projecten mee kunnen pakken.
pi_182848507
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:23 schreef quepos het volgende:

[..]

Hier China vlaardingen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn grote dank :):) Het beste CCF project in lange tijd wat mij betreft.
Pecunia non olet
pi_182850356
Vanaf 1 november biedt Geldvoorelkaar.nl een Vastgoedlening aan. Technisch is deze lening vergelijkbaar met de Flexlening. Maar het onderpand - specifiek een eerste of tweede hypotheek op vastgoed - biedt investeerders het comfort van een gedegen zekerheid.

Nederlandse banken trekken zich steeds meer terug uit de vastgoedfinanciering, terwijl de vraag naar financiering naar verwachting blijft groeien. Daardoor komt er niet alleen ruimte voor andere partijen, zoals buitenlandse banken, private equity partijen en pensioenfondsen. Maar ook voor alternatieve vormen van financiering, zoals crowdfunding. Het grootste crowdfundingplatform van Nederland, Geldvoorelkaar.nl, lanceert op 1 november zelfs een nieuw product geheel gericht op vastgoedfinanciering.

Want crowdfunding wordt weliswaar steeds populairder, maar heeft toch ook nog altijd te kampen met de nodige vooroordelen. Zo weet ook directeur Edwin Adams van Geldvoorelkaar.nl die meteen maar met de deur in huis valt. "Onbekend maakt onbemind. En dit zit 'm vooral tussen de oren. Mensen denken nog veel te vaak dat crowdfunding iets is voor nichemarkten en charitatieve doelen. Daardoor blijven veel mogelijkheden onbenut. Want crowdfunding is wel degelijk een interessant alternatief voor wat de banken hebben te bieden. En wat dat laatste betreft: het financieren van commercieel vastgoed is voor Nederlandse banken van steeds minder strategisch belang. Projecten vanaf 1 miljoen of meer vinden ze nog wel interessant, maar daaronder ontstaat een gat. Daar stappen wij in. Waardoor we een interessante partij voor bijvoorbeeld het MKB zijn. Maar ook voor vastgoedbeleggers."

Nieuw flexibel product: vastgoedlening

Inmiddels heeft het crowdfundingplatform al de nodige projecten van vastgoedbeleggers weten te financieren. Daarbij gaat het met name om box-3 panden die bedoeld zijn om te verhuren. Geldvoorelkaar.nl heeft ambitieuze doelstellingen voor de komende jaren. Edwin Adams: "Op dit moment is 10% van onze portefeuille geïnvesteerd in vastgoed. Dat willen we de komende jaren verhogen naar 20%." Om deze verdubbeling te realiseren en de vastgoedmarkt nog meer geïnteresseerd te krijgen voor crowdfunding introduceert Geldvoorelkaar.nl per 1 november een nieuw product speciaal voor vastgoedfinancieringen: vastgoedlening. Deze combineert verschillende leendelen met een aflossingsvrije en annuïtaire component met verschillende looptijden. Eén van de meest aantrekkelijke aspecten van dit nieuwe product is de flexibiliteit. Edwin Adams: "Je kunt er bij ons voor kiezen om de lening op te splitsen in verschillende leendelen met verschillende rentepercentages en looptijden. Daardoor krijg je een product op maat dat nauw aansluit bij je eigen situatie, wensen en vooruitzichten
pi_182850731
Deze maand ook het eea op de beurs qua aandelen gekocht, maar neem China in Vlaardingen ook maar mee.
pi_182850914
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 05:57 schreef djh77 het volgende:
Vanaf 1 november biedt Geldvoorelkaar.nl een Vastgoedlening aan. Technisch is deze lening vergelijkbaar met de Flexlening. Maar het onderpand - specifiek een eerste of tweede hypotheek op vastgoed - biedt investeerders het comfort van een gedegen zekerheid.....

..........
Edwin Adams: "Je kunt er bij ons voor kiezen om de lening op te splitsen in verschillende leendelen met verschillende rentepercentages en looptijden. Daardoor krijg je een product op maat dat nauw aansluit bij je eigen situatie, wensen en vooruitzichten
Men gaat dus nog meer vissen in de vijver van SIG. Lijkt me een prima zaak. Gaat men daar misschien eindelijk wat secuurder werken!
pi_182850929
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 07:45 schreef crowdiefunder het volgende:
Deze maand ook het eea op de beurs qua aandelen gekocht, maar neem China in Vlaardingen ook maar mee.
Nu ruim 30 investeerders die een slordige 30k ingelegd hebben.
pi_182851062
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 08:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Nu ruim 30 investeerders die een slordige 30k ingelegd hebben.
Meegenomen het China restaurant in Vlaardingen. Derhalve weer sinds enige tijd een invest bij Collin gedaan. Al 37k inleg door de investeerders. 48k to go, nog ff en deze is nagenoeg vol voor publicatie. Met dank aan het forum
pi_182851488
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:23 schreef quepos het volgende:

[..]

Hier China vlaardingen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je wel; naast prima zekerheden zien de recensies zien er gemiddeld ook ok uit. Dus meegenomen.
pi_182851661
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 08:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Men gaat dus nog meer vissen in de vijver van SIG. Lijkt me een prima zaak. Gaat men daar misschien eindelijk wat secuurder werken!
Het valt me wel op dat het GVE verhaal helemaal focust op de voordelen voor de geldnemer; de investeerders worden nauwelijks genoemd.

Persoonlijk zou ik het alleen interessant vinden als eerst de algemene voorwaarden zodanig worden aangepast dat ik er als investeerder zeker van kan zijn dat een hypotheek ook daadwerkelijk wordt uitgenut wanneer er structureel niet meer wordt betaald. De huidige voorwaarden laten wat mij betreft teveel ruimte voor "dealtjes".
pi_182851814
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:20 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

Dank je wel; naast prima zekerheden zien de recensies zien er gemiddeld ook ok uit. Dus meegenomen.
Door de goede zekerheden en jullie kundigheid/ enthousiasme ga ik deze op collin meenemen.
De horeca portefeuille wordt de laatste meer gevuld met Aziatisch eten..
pi_182851861
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:38 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]


Persoonlijk zou ik het alleen interessant vinden als eerst de algemene voorwaarden zodanig worden aangepast dat ik er als investeerder zeker van kan zijn dat een hypotheek ook daadwerkelijk wordt uitgenut wanneer er structureel niet meer wordt betaald. De huidige voorwaarden laten wat mij betreft teveel ruimte voor "dealtjes".
Mee eens. Een eventuele deal moet altijd eerst worden voorgelegd aan de investeerders die daar bij meerderheid (op basis van hoogte inleg) mee moeten instemmen.
pi_182851959
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mee eens. Een eventuele deal moet altijd eerst worden voorgelegd aan de investeerders die daar bij meerderheid (op basis van hoogte inleg) mee moeten instemmen.
Dit was toch al toegezegd door GvE? Hoor of zie daar weinig van terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 31-10-2018 10:55:36 ]
pi_182852683
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 10:00 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dit hadden ze toch al toegezegd door GvE? Hoor of zie daar weinig van terug.
Klopt en dat hebben ze ook eenmalig gedaan maar niet op een eerlijke en juiste manier waardoor er (terecht) veel commentaar op kwam. GvE heeft toen maar voor hun eigenbelang/de weg van de minste weerstand gekozen en maken nu, over de rug van de investeerders en zonder enige goedkeuring, zelf alle afspraken die afwijken van de leningsvoorwaarden. Zoals ik hier al vaker heb gezegd hierin kunnen ze nog veel leren van Collin en ik hoop dat ze dit snel gaan aanpassen.
pi_182853302
Weer een reeks Funding Circle pitches ontvangen.

Wat vinden jullie van deze?
Garagebedrijf

Aardige omzet en resultaat.
Langlopende lening loopt terug. Alleen wel een grote stijging in vlottende activa.
Zal dit bestemd zijn voor de machines (en de belastingdienst)?
pi_182853325
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

Wat denken we hier van? Verhaal klinkt aannemelijk, cijfers lijken ok, maar vraag me wel af waar de groei in vlottende activa vandaan komt. Op google zijn de reviews goed dus ik ga deze denk wel meenemen tegen 14.99%.

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

Snap echt niet waarom dit een A'tje zou moeten zijn; negatief eigen vermogen, slechte current ratio etc.

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/50936
Deze pak ik vanmiddag mee

[ Bericht 3% gewijzigd door Mynheer007 op 31-10-2018 11:42:25 ]
pi_182853596
Heeft er nog iemand meegedaan aan:
https://www.collincrowdfund.nl/the-famous-bakery-b-v/

Ik heb 'm overgeslagen, ondanks de gedeeltelijke afdekking door 2e hypotheek.
Pecunia non olet
pi_182853716
quote:
Ik begrijp niet waarom die man werkkapitaal nodig heeft; als ik zijn balans mag geloven heeft hij ruim voldoende werkkapitaal (90K en een CR van ruim 5).
Pecunia non olet
pi_182853833
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom die man werkkapitaal nodig heeft; als ik zijn balans mag geloven heeft hij ruim voldoende werkkapitaal (90K en een CR van ruim 5).
Behoorlijk deel zal debiteurensaldo zijn; maar betalen die pas na een half jaar?
Dat zou niet de business zijn waar ik me bezig wil houden.
Ik vind de cijfers ook dubieus, ik pas.
pi_182854354
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:42 schreef obligataire het volgende:
Heeft er nog iemand meegedaan aan:
https://www.collincrowdfund.nl/the-famous-bakery-b-v/

Ik heb 'm overgeslagen, ondanks de gedeeltelijke afdekking door 2e hypotheek.
Had hem mee willen nemen maar omdat het zo'n twee weken heeft geduurd voordat project online kwam ging ik er eigenlijk vanuit dat project was teruggetrokken.
Heb twee weken terug paar keer om 11uur klaargezeten en was nu dus te laat.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_182854895
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:54 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

Behoorlijk deel zal debiteurensaldo zijn; maar betalen die pas na een half jaar?
Dat zou niet de business zijn waar ik me bezig wil houden.
Ik vind de cijfers ook dubieus, ik pas.
Kans is aanwezig dat hij (veel) dubieuze debiteuren heeft en/of een vordering op zichzelf op de balans heeft staan.
Pecunia non olet
pi_182857131
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:56 schreef obligataire het volgende:

[..]

Kans is aanwezig dat hij (veel) dubieuze debiteuren heeft en/of een vordering op zichzelf op de balans heeft staan.
Ik ben hier nieuw. Zouden ze daar niet naar kijken dan of ben ik dan naïef?

[ Bericht 1% gewijzigd door Crowdfull op 31-10-2018 15:14:43 ]
.
pi_182857187
De top 10 van week 43:
pi_182857759
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:57 schreef Crowdfull het volgende:

[..]

Ik ben hier nieuw. Zouden ze daar niet naar kijken dan of ben ik dan naïef?
Dat zou wel moeten, en het zou indien van toepassing tot een ongunstigere klassificatie moeten leiden.
Echter wij als investeerders hebben niet die dossierkennis en we laten ons vaak leiden door de cijfers. Cijfers die vaak weer nieuwe vragen oproepen, die niets zeggen over de privésituatie van de ondernemer en die vaak verouderd zijn. Investeren bij FNC heeft een hoog casino gehalte :?
Pecunia non olet
pi_182857960
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:42 schreef obligataire het volgende:
Heeft er nog iemand meegedaan aan:
https://www.collincrowdfund.nl/the-famous-bakery-b-v/

Ik heb 'm overgeslagen, ondanks de gedeeltelijke afdekking door 2e hypotheek.
Ook overgeslagen.
pi_182858109
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:25 schreef Gijsbertus het volgende:
Weer een reeks Funding Circle pitches ontvangen.

Wat vinden jullie van deze?
Garagebedrijf

Aardige omzet en resultaat.
Langlopende lening loopt terug. Alleen wel een grote stijging in vlottende activa.
Zal dit bestemd zijn voor de machines (en de belastingdienst)?
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:26 schreef Mynheer007 het volgende:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

Wat denken we hier van? Verhaal klinkt aannemelijk, cijfers lijken ok, maar vraag me wel af waar de groei in vlottende activa vandaan komt. Op google zijn de reviews goed dus ik ga deze denk wel meenemen tegen 14.99%.
Met 100K wel een vrij groot leningbedrag maar verder ziet het er inderdaad op het eerste oog wel goed uit.
pi_182858294
Het ziet er naar uit dat er spannende tijden aankomen voor Crowdlendingland:

quote:
"Het aantal midden- en kleinbedrijven met financiële problemen is de afgelopen drie maanden onverwacht gestegen. Die conclusie trekt het Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf (IMK). De IMK-index geeft een beeld van het aantal ondernemers dat in zwaar weer verkeert en geldt als goede voorspeller voor het aantal toekomstige faillissementen."
(Bron)
pi_182858700
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:57 schreef Crowdfull het volgende:

[..]

Ik ben hier nieuw. Zouden ze daar niet naar kijken dan of ben ik dan naïef?
Je bent vast niet naief, maar ga er maar vanuit dat ze daar niet naar kijken. Het is voor een groot deel automated lending.
pi_182859703
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:23 schreef quepos het volgende:

[..]

Hier China vlaardingen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels op 66% en toen we begonnen was het 13% :D
pi_182863524
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Inmiddels op 66% en toen we begonnen was het 13% :D
keurig > 67 investrors voor 65k invest.tbv *O* w/ Restaurant China Vlaardingen
pi_182864953
Ondertussen is meer dan 50% van mijn Bondora portefeuille in default status terechtgekomen. Ben dan ook langzaam bezig daar geld weg te halen.
(YTD rendement daar: -5.78%)
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_182865897
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom die man werkkapitaal nodig heeft; als ik zijn balans mag geloven heeft hij ruim voldoende werkkapitaal (90K en een CR van ruim 5).
Bij nader inzien laat ik hem nu toch aan mij voorbij gaan. Bij twijfel ga ik hier niet voor deze rente instappen. Bedankt voor de gedeelde inzichten.
pi_182866271
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 21:44 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Bij nader inzien laat ik hem nu toch aan mij voorbij gaan. Bij twijfel ga ik hier niet voor deze rente instappen. Bedankt voor de gedeelde inzichten.
Zou het kunnen dat hij veel in voorraden (bijv. software, licenties) heeft zitten en veel debiteuren (bijv. grote orders).

Ik vind de cijfers wel plausibel. Wel bijzonder dat ze volgens de site in Vianen zitten en volgens FNC in Dordrecht. Ik slaap er nog een nachtje over en bel morgen FNC anders om mijn investering te annuleren.

Woont overigens hier
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en is een van de nettere wijken in Dordrecht

[ Bericht 20% gewijzigd door Jaco078 op 31-10-2018 22:12:53 ]
pi_182866869
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 22:03 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Zou het kunnen dat hij veel in voorraden (bijv. software, licenties) heeft zitten en veel debiteuren (bijv. grote orders).

Ik vind de cijfers wel plausibel. Wel bijzonder dat ze volgens de site in Vianen zitten en volgens FNC in Dordrecht. Ik slaap er nog een nachtje over en bel morgen FNC anders om mijn investering te annuleren.

Woont overigens hier
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en is een van de nettere wijken in Dordrecht
Ja, dat zou kunnen, maar meer dan een jaaromzet aan kortlopende activas geeft mij bij nader inzien toch het gevoel dat er hier iets meer aan de hand is. Ik zou hem nog wel mee durven nemen, maar over het autobedrijf wat vandaag gepubliceerd is heb ik een veel beter gevoel en is de rente ook nog hoger.
pi_182867799
Ik kreeg vandaag ook vericht van Collin op een vraag over
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Wij kunnen u berichten dat wij inmiddels een forse betaling hebben ontvangen uit het afgeronde traject.

De externe jurist staat in contact met de ondernemer om de huidige stand van zaken op te halen en de (on)mogelijkheden te bespreken.

Wij verwachten op korte termijn met een update te komen en zullen op dat moment een aantal maandtermijnen aan u uitbetalen.
Goed om te horen dat er nu daadwerkelijk afapraken nagekomen lijken te gaan worden. Als dit project weer bij gaat lopen, dan behoud ik mijn cleansheet bij Collin(heb inmiddels 40 projecten).
pi_182868129
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 23:26 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik kreeg vandaag ook vericht van Collin op een vraag over
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Goed om te horen dat er nu daadwerkelijk afapraken nagekomen lijken te gaan worden. Als dit project weer bij gaat lopen, dan behoud ik mijn cleansheet bij Collin(heb inmiddels 40 projecten).
Goed nieuws, ik was ook al voornemens om wéér te gaan mailen maar dat is gelukkig niet meer nodig😀
Pecunia non olet
pi_182868154
Nu nog een positieve update over de bandenhandel. Dat dossier irriteert ook mateloos😡
Pecunia non olet
  donderdag 1 november 2018 @ 08:31:44 #273
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_182870388
Nou, je kunt je geld kwijt voor 0% bij Wvjg. Eerste 5 jaar aflossingsvrij, daarna aflossing in 25 jaar.
't Is te proberen, maar ik pas. Heb al genoeg goede doelen.
pi_182870669
Nieuwe GvE:

Naam: Newstone Vastgoed
Leendoel: Zonnepanelen
Bedrag: 125.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 4
Graydon rating: 0,45

Zonnepanelen/vastgoed maar zonder hypotheek.

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18559
pi_182871246
Las trouwens in de Nieuwsbrief van GVE dat ze daar een nieuwe stap hebben gezet in de continuïteitsstrategie:
https://www.geldvoorelkaa(...)=novembernieuwsbrief

Als ik het goed lees is men bij calamiteiten nu binnen 48 uur weer up en running bovendien is bij een faillissement nu ook de administratie gezekerd door het back-up bedrijf.
Ik heb nog even contact gehad met GVE over deze dienst en begrijp dat het geheel uit de huidige fee gefinancierd wordt en dat afgekocht is alle bestaande en toekomstige leningen bij calamiteiten tot het eind toe zonder extra kosten te begeleiden. Ook begreep ik dat nu eindelijk het bestuur van de zekerheden stichting uit onafhankelijk personen bestaat.

Naar mijn idee een ferme stap in de goede richting!
pi_182871411
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 08:58 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe GvE:

Naam: Newstone Vastgoed
Leendoel: Zonnepanelen
Bedrag: 125.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 4
Graydon rating: 0,45

Zonnepanelen/vastgoed maar zonder hypotheek.

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18559
Dat is inderdaad jammer dat er geen echte zekerheden tegen over staan.
Uit de pitch:
Zekerheid (meer uitleg)
Toelichting
Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé
J.G. Wezelenburg (op dit moment van morele waarde)
Depotregeling
2 maandtermijnen

Dit is het vierde crowdfundingproject van de geldnemer bij Geldvoorelkaar.nl. De voorgaande 3 projecten hebben de volgende status:
Lening 3858 (Annuïtaire lening van 60 maanden) is volgens betaalschema afgehandeld.
Lening 5505 (Annuïtaire lening van 48 maanden) is in 2017 vervroegd volledig afgelost.
Lening 6767 (Annuïtaire lening van 60 maanden) loopt volgens betaalschema, met nog 8 te betalen maandtermijnen.


Deze heer heeft wel een track record bij GVE dat alles netjes betaald wordt. Wat ik niet begrijp is dat hij al zo'n tijd met onroerend goed aan het stoeien is en dat de HA van morele waarde is. :?
pi_182871526
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 09:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Las trouwens in de Nieuwsbrief van GVE dat ze daar een nieuwe stap hebben gezet in de continuïteitsstrategie:
https://www.geldvoorelkaa(...)=novembernieuwsbrief

Als ik het goed lees is men bij calamiteiten nu binnen 48 uur weer up en running bovendien is bij een faillissement nu ook de administratie gezekerd door het back-up bedrijf.
Ik heb nog even contact gehad met GVE over deze dienst en begrijp dat het geheel uit de huidige fee gefinancierd wordt en dat afgekocht is alle bestaande en toekomstige leningen bij calamiteiten tot het eind toe zonder extra kosten te begeleiden. Ook begreep ik dat nu eindelijk het bestuur van de zekerheden stichting uit onafhankelijk personen bestaat.

Naar mijn idee een ferme stap in de goede richting!
Kijk, dat zijn mooie berichten ^O^
Dank voor de aanvullende toelichting/informatie.
pi_182871685
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 09:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Deze heer heeft wel een track record bij GVE dat alles netjes betaald wordt. Wat ik niet begrijp is dat hij al zo'n tijd met onroerend goed aan het stoeien is en dat de HA van morele waarde is.
Gek ja, zeker omdat er in 2017 een kleine 6 ton aan eigen vermogen uit de NewStone bv is gehaald. Dat zou toch voor 70% naar zijn holding moeten zijn gegaan waar dan zo'n 1,2mln aan eigen vermogen in zou moeten zitten. Ik snap het niet dus blijf er vanaf.
pi_182871690
dubbel
pi_182871879
Haha, Nog even en de Chinees is geheel "onderhands" gefinancierd. Nog 20% te gaan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182872835
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Haha, Nog even en de Chinees is geheel "onderhands" gefinancierd. Nog 20% te gaan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog minimaal 24 uur voor live gang. financiering door inner crowd blijft mogelijk.
pi_182873442
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Winstgevend bedrijf met prima solvabiliteit en CR. Echter loopt de marge wel iets terug en is de rente ook niet echt hoog. Denk er nog even over na.
pi_182873521
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 23:26 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik kreeg vandaag ook vericht van Collin op een vraag over
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Goed om te horen dat er nu daadwerkelijk afapraken nagekomen lijken te gaan worden. Als dit project weer bij gaat lopen, dan behoud ik mijn cleansheet bij Collin(heb inmiddels 40 projecten).
Bedankt voor het delen.
Er wordt gesproken over "een aantal maandtermijnen", wat voor mij nog niet direct klinkt als het volledig inlossen van de achterstand. Men loopt als ik het goed zie ondertussen 8 maanden achter. We gaan het zien.
pi_182875234
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:03 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nog minimaal 24 uur voor live gang. financiering door inner crowd blijft mogelijk.
Ik denk dat ze de livegang proberen te voorkomen. 17.500 duurt 10 seconden en dan zijn er alleen meer teleurgestelde investeerders.
pi_182875578
Nieuwe op geldvoorelkaar:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18977

Wel eerste hyptheek, maar een hoge ltv bij aanvang.
pi_182876414
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:49 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Ik denk dat ze de livegang proberen te voorkomen. 17.500 duurt 10 seconden en dan zijn er alleen meer teleurgestelde investeerders.
Staat nu open bij CCF
pi_182876713
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:29 schreef Mynheer007 het volgende:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Winstgevend bedrijf met prima solvabiliteit en CR. Echter loopt de marge wel iets terug en is de rente ook niet echt hoog. Denk er nog even over na.
Leenbedrag is net zoals bij het garagebedrijf hoog (100.000).
Merendeel van mijn FNC projecten zitten onder de 25.000
pi_182878012
M.i. een net voorstel van CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182880969
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 14:53 schreef djh77 het volgende:
M.i. een net voorstel van CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mee eens. Zo zie je maar weer eens dat je die taxaties van met name (bedrijfs) onroerend goed met een grote korrel zout moet nemen.
Ik denk dat we er met een 1ste hypotheek op het woonhuis een goed alternatief hebben, zeker als je het plaatje op google maps van het horecapand met oorspronkelijke taxatie waarde van bijna 1.4 miljoen in ogenschouw neemt. O-) https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
pi_182881024
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 13:06 schreef optrandje het volgende:
Nieuwe op geldvoorelkaar:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18977

Wel eerste hyptheek, maar een hoge ltv bij aanvang.
Ik denk dat dit project wel een kans maakt om vol te komen. Korte looptijd met redelijke zekerheden maar zeker niet risico vrij denk ik. Voor mij persoonlijk door verschillende redenen niet interessant.
pi_182882415
Beide nieuwe projecten van GvE gaan pas maandag open. Zal openstelling in het weekend verleden tijd zijn?
pi_182883068
Heeft er iemand deze week nog een nabetaling vanuit FundingCircle gehad ? Ik mis nog altijd 15% van de betalingen over oktober.
pi_182884742
quote:
8s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:39 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Heeft er iemand deze week nog een nabetaling vanuit FundingCircle gehad ? Ik mis nog altijd 15% van de betalingen over oktober.
Ja vandaag
pi_182884992
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:02 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Gek ja, zeker omdat er in 2017 een kleine 6 ton aan eigen vermogen uit de NewStone bv is gehaald. Dat zou toch voor 70% naar zijn holding moeten zijn gegaan waar dan zo'n 1,2mln aan eigen vermogen in zou moeten zitten. Ik snap het niet dus blijf er vanaf.
En wanneer ik in de pitch lees dat de hoofdelijke aansprakelijkheid van morele waarde is en in de bijlage wordt gesproken over diverse panden in box 3 die een aardige aanvulling op het inkomen hebben dan begrijp ik het niet. Daarnaast is Jupiter BV en RJ Vos die wel voor 30% meedoen ook niet in de aansprakelijkheid meegenomen. Bij deze mist blijf ik weg van deze investering.
pi_182886271
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:06 schreef ML45 het volgende:

[..]

En wanneer ik in de pitch lees dat de hoofdelijke aansprakelijkheid van morele waarde is en in de bijlage wordt gesproken over diverse panden in box 3 die een aardige aanvulling op het inkomen hebben dan begrijp ik het niet. Daarnaast is Jupiter BV en RJ Vos die wel voor 30% meedoen ook niet in de aansprakelijkheid meegenomen. Bij deze mist blijf ik weg van deze investering.
Misschien is er sprake van borgstellingen ten behoeve van de andere financiers. Of heeft hij (een deel van) zijn bezit op naam van partner/kinderen staan. Dat soort grappen maak je af en toe ook mee.......
Pecunia non olet
pi_182887034
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:09 schreef obligataire het volgende:

[..]

Misschien is er sprake van borgstellingen ten behoeve van de andere financiers. Of heeft hij (een deel van) zijn bezit op naam van partner/kinderen staan. Dat soort grappen maak je af en toe ook mee.......
Ach je kan het zo ook positief zien. Hij heeft de boel leeg gehaald en misschien op een andere naam gezet en toen pas de lening aangevraagd i.p.v. andersom. Dan hadden we een materiele borgstelling die na de totstandkoming van de lening moreel werd.
pi_182890109
quote:
8s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:39 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Heeft er iemand deze week nog een nabetaling vanuit FundingCircle gehad ? Ik mis nog altijd 15% van de betalingen over oktober.
Eentje, de glazenwasser die ook vloeren doet. Is heel vaak te laat, maar tot nu toe wel steeds voldaan.
pi_182892144
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 13:53 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Leenbedrag is net zoals bij het garagebedrijf hoog (100.000).
Merendeel van mijn FNC projecten zitten onder de 25.000
FNC container bedrijf, maar halve website en vestigingsadres is een woonhuis, moet toch ergens een werkplaats zijn voor 18 man?
pi_182892178
SamenInGeld , op woonhuis in Almere na alle projecten ontvangen
pi_182892399
quote:
8s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:39 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Heeft er iemand deze week nog een nabetaling vanuit FundingCircle gehad ? Ik mis nog altijd 15% van de betalingen over oktober.
Gisteren, maar dashboard is nog niet bijgewerkt zie ik.
pi_182892797
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:27 schreef peterc het volgende:
SamenInGeld , op woonhuis in Almere na alle projecten ontvangen
Idem..
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')