abonnement Unibet Coolblue
pi_182671704
Hoi,

Ik heb al enige tijd een lekkage onder de vloer van de badkamer. Ik vermoed de afvoer van de wasmachine. Dus wat er zo moet gebeuren neem ik aan is de vloer slopen, afvoer fixen en opnieuw tegelen. Oppervlakte is het formaat van een wasmachine.

Nu heb ik deze klus op werkspot geplaatst en heb al 1 reactie binnen:
het kost 850 euro met materiaal ex btw

Ik heb werkelijk waar geen idee of dit een normale prijs is? Waar moet ik op letten bij het uitzoeken van een loodgieter die dit kan doen en waar moet ik voor oppassen?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen :)
pi_182671834
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 15:57 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb werkelijk waar geen idee of dit een normale prijs is? Waar moet ik op letten bij het uitzoeken van een loodgieter die dit kan doen en waar moet ik voor oppassen?

Kan je iets meer over de vloer uitleggen? Beton? Wat voor tegels? Evt. een foto?? Hoe komt de lekkage tevoorschijn?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182671892
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Kan je iets meer over de vloer uitleggen? Beton? Wat voor tegels? Evt. een foto?? Hoe komt de lekkage tevoorschijn?
Uhm vermoed tegels en daar onder hout? Er zit geen beton in dit gebouw. Uit 1926 denk ik. Het komt bij mijn beneden buurvrouw uit het plafond. Tegels zijn gewoon simpele lelijke tegels, niks speciaals :P

Foto kan ik niet maken omdat de droger en wasmachine er opstaat.

Misschien simpel gedacht maar ik ga er vanuit dat het dan ook gelijk direct onder de wasmachine zit.
pi_182671992
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:09 schreef Yasmin23 het volgende:

Uhm vermoed tegels en daar onder hout? Er zit geen beton in dit gebouw. Uit 1926 denk ik. Het komt bij mijn beneden buurvrouw uit het plafond. Tegels zijn gewoon simpele lelijke tegels, niks speciaals :P

Foto kan ik niet maken omdat de droger en wasmachine er opstaat.

Misschien simpel gedacht maar ik ga er vanuit dat het dan ook gelijk direct onder de wasmachine zit.
Denk dat je toch de wasmachine weg moet halen en kijken waar de lekkage zit.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182672022
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:15 schreef blomke het volgende:

[..]

Denk dat je toch de wasmachine weg moet halen en kijken waar de lekkage zit.
Oh ja dat sowieso dus dat moet ook. We hebben het al een keer weggehaald en onder de wasmachine is alles droog. De lekkage beneden komt niet voor bij andere dingen zoals de vaatwasser.

Weet jij toevallig of dit een normale prijs is?
pi_182672048
Is het een koopwoning?
Ben je onderdeel van een VVE?

Onderzoeken waar de lekkage vandaan komt, want mocht het bijvoorbeeld uit de standleiding komen, is het een VVE-verhaal.

Dus eerst zelf onderzoek doen, zodat je echt weet wat er aan de hand is (inderdaad wasmachine weghalen).
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182672092
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:18 schreef miss_sly het volgende:
Is het een koopwoning?
Ben je onderdeel van een VVE?

Onderzoeken waar de lekkage vandaan komt, want mocht het bijvoorbeeld uit de standleiding komen, is het een VVE-verhaal.

Dus eerst zelf onderzoek doen, zodat je echt weet wat er aan de hand is (inderdaad wasmachine weghalen).
Het is een koopwoning met actieve vve. Om wat te zien moeten eerst de tegels weg. Dus moet sowieso iemand doen.

Als het de standleiding is zou er dan niet bij meer dingen lekkage zijn?
pi_182672097
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:17 schreef Yasmin23 het volgende:
Weet jij toevallig of dit een normale prijs is?
Nee, ik vind het nergens op slaan, maar dat zegt niet zoveel. Ik doe nl. alles zelf, dus materiaal vind ik al genoeg betaald.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182672100
Of is het dan juist gebruikelijk nu dat ik dit via de vve doe? Dacht binnenshuis niet toch?
pi_182672113
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:21 schreef blomke het volgende:

[..]

Nee, ik vind het nergens op slaan, maar dat zegt niet zoveel. Ik doe nl. alles zelf, dus materiaal vind ik al genoeg betaald.
Oke:P

Nou ja dit zelf doen is niet zo'n goed idee :P

Als het 800 euro kost dan betaal ik dat ook gewoon maar ik heb er verder helemaal geen ervaring mee.
pi_182672148
Heb je al contact gehad met je verzekeraar? Schade en gevolgschade naar aanleiding van een lekkage is normaal gezien gewoon gedekt, tenzij het gevolg van achterstalling onderhoud.

De verzekeraar kan de rest van het traject misschien wel uit handen nemen (dus ook het zoeken van de aannemer enzo).

De prijs lijkt mij niet gek voor het openbreken van een stuk vloer, herstellen van de riolering, herstellen van de vloer en opnieuw tegelen. Eigenlijk moet de vakman hier 3 keer voor komen, want na het smeren van de vloer kan hij niet direct tegelen en na het tegelen kan hij niet meteen voegen...

Ik vind het wel een grote gok dat het lek in dat stukje moet zitten, alleen omdat de onderbuurvrouw toevallig dáár overlast ervaart. Je wilt niet weten wat voor rare wegen water af kan leggen. Ik gok dat er voor de badkamer een stukje zwaluwstaart vloer ligt met daar op (lichtgewicht) beton? Dan weet je helemaal niet meer waar het water uiteindelijk uit de zwalustaart vloer komt sijpelen... Ik zou het daarom ook via de verzekering spelen, met een beetje geluk sturen die een schade-expert langs en nemen ze een camera mee om de leiding van binnenuit te bekijken. Met een beetje mazzel weet je dan precies waar het zit.
pi_182672204
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:24 schreef XanderH het volgende:
Heb je al contact gehad met je verzekeraar? Schade en gevolgschade naar aanleiding van een lekkage is normaal gezien gewoon gedekt, tenzij het gevolg van achterstalling onderhoud.

De verzekeraar kan de rest van het traject misschien wel uit handen nemen (dus ook het zoeken van de aannemer enzo).

De prijs lijkt mij niet gek voor het openbreken van een stuk vloer, herstellen van de riolering, herstellen van de vloer en opnieuw tegelen. Eigenlijk moet de vakman hier 3 keer voor komen, want na het smeren van de vloer kan hij niet direct tegelen en na het tegelen kan hij niet meteen voegen...

Ik vind het wel een grote gok dat het lek in dat stukje moet zitten, alleen omdat de onderbuurvrouw toevallig dáár overlast ervaart. Je wilt niet weten wat voor rare wegen water af kan leggen. Ik gok dat er voor de badkamer een stukje zwaluwstaart vloer ligt met daar op (lichtgewicht) beton? Dan weet je helemaal niet meer waar het water uiteindelijk uit de zwalustaart vloer komt sijpelen... Ik zou het daarom ook via de verzekering spelen, met een beetje geluk sturen die een schade-expert langs en nemen ze een camera mee om de leiding van binnenuit te bekijken. Met een beetje mazzel weet je dan precies waar het zit.
Heb het nog niet via de verzekeraar of vve gedaan. Heb vorig jaar zomer een lekkage buiten gehad die bij de beneden buurvrouw ook door het plafond kwam, dit wel via de verzekeraar maar er is een eigen risico van 1500 euro. Overigens gaat ze ook verhuizen dus gaat ze haar plafond niet meer laten maken.

Heb wel meerdere bedrijven gebeld maar zij stellen een lek inspectie voor van 350 euro.. Vind ik wel wat veel voor een inspectie.

Ik heb altijd begrepen dat lekkage binnen altijd voor eigen rekening komt en niet de vve dus daarom heb ik er niet aan gedacht hen te bellen?
pi_182672215
Als het plafond van de onderbuurvrouw beschadigd is zou het misschien een optie zijn om juist van onderaf het lek te gaan zoeken? Plafond eruit, lekkage zoeken en repareren en dan een mooi nieuw plafond er in.
pi_182672225
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:28 schreef archito het volgende:
Als het plafond van de onderbuurvrouw beschadigd is zou het misschien een optie zijn om juist van onderaf het lek te gaan zoeken? Plafond eruit, lekkage zoeken en repareren en dan een mooi nieuw plafond er in.
Ja dat heb ik voorgesteld maar vanwege bezichtingen wilde ze dit niet.
  maandag 22 oktober 2018 @ 16:33:10 #15
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182672298
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dat heb ik voorgesteld maar vanwege bezichtingen wilde ze dit niet.
Klinkt niet echt als een snugger persoon... een lekkend plafond is niet echt een pluspunt bij verkoop...
And so is the past
pi_182672312
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Klinkt niet echt als een snugger persoon... een lekkend plafond is niet echt een pluspunt bij verkoop...
Nou ja.. :P Ze moet het ook melden. Dat gaat ze ook doen zei ze en ik gebruik die wasmachine nu al bijna 3 maanden niet meer. Het begint nu wel wat irritant te worden :P

Overigens moet er in haar huis heel veel gedaan worden door de nieuwe kopers. Dus denk dat ze daarom wacht.

Maar ze zei dat ze dat niet wilde, dat het openlag als er bezichtingen waren.

Denk dat het idd makkelijker is want van wat ik weet zitten er holle ruimtes tussen haar en mij.
pi_182672597
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Denk dat het idd makkelijker is want van wat ik weet zitten er holle ruimtes tussen haar en mij.
Het hangt een beetje van het soort plafond af, maar intuïtief lijkt het mij makkelijker van bovenaf te werken, dus via jouw badkamervloer. Meestal zitten afvoerleidingen vrij dicht onder de vloeroppervlak.

Maar nogmaals: meer info over de plafond en vloer zou welkom zijn. Maar als je benedenbuur niet wil dat van hun kant de zaken opengemaakt worden, heb je niet zoveel keuze.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182672693
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:49 schreef blomke het volgende:

[..]

Het hangt een beetje van het soort plafond af, maar intuïtief lijkt het mij makkelijker van bovenaf tet werken. Meestal zitten afvoerlieiidngen vrij dicht onder de vloeroppervlak.

Maar nogmaals: meer info over de plafond en vloer zou welkom zijn. Maar als je benedenbuur niet wil dat van hun kant de zaken opengemaakt worden, heb je niet zoveel keuze.
Nee klopt.

Mja de vloer bestaat uit tegels, neem aan daar onder een plaat of houten constructie, dan een holle ruimte en dan het plafond van de beneden buurvrouw.
pi_182672702
Nu is dan de vraag via vve of zelf gewoon iemand laten komen?
pi_182672703
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:49 schreef blomke het volgende:

[..]

Het hangt een beetje van het soort plafond af, maar intuïtief lijkt het mij makkelijker van bovenaf tet werken. Meestal zitten afvoerlieiidngen vrij dicht onder de vloeroppervlak.

Maar nogmaals: meer info over de plafond en vloer zou welkom zijn. Maar als je benedenbuur niet wil dat van hun kant de zaken opengemaakt worden, heb je niet zoveel keuze.
Wanneer het houten vloer betreft zoals is aangegeven zitten afvoeren vaak onder de vloerbalken door, dan is het niet ondenkbaar dat van onderaf makkelijker te bereiken is toch?
pi_182672733
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou ja.. :P Ze moet het ook melden. Dat gaat ze ook doen zei ze en ik gebruik die wasmachine nu al bijna 3 maanden niet meer. Het begint nu wel wat irritant te worden :P

Overigens moet er in haar huis heel veel gedaan worden door de nieuwe kopers. Dus denk dat ze daarom wacht.

Maar ze zei dat ze dat niet wilde, dat het openlag als er bezichtingen waren.

Denk dat het idd makkelijker is want van wat ik weet zitten er holle ruimtes tussen haar en mij.
Je gaat serieus pas na 3 maanden de klus op Werkspot zetten? 8)7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_182672737
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:54 schreef archito het volgende:
Wanneer het houten vloer betreft zoals is aangegeven zitten afvoeren vaak onder de vloerbalken door, dan is het niet ondenkbaar dat van onderaf makkelijker te bereiken is toch?
Ja, dan wel. Maar we weten te weinig over de opbouw. Misschien lopen de buizen wel parallel aan de balken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182672751
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:55 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Je gaat serieus pas na 3 maanden de klus op Werkspot zetten? 8)7
Mja ... Omdat het zoveel gedoe lijkt :') En er misschien toch een optie was om het via haar plafond te doen...

Maar nu ben ik er wel klaar mee eigenlijk :P
pi_182672763
Via de buurvrouw is geen optie want ze wilt het niet. En wil ook niet wachten op de nieuwe bewoners want weet niet hoe snel dat zal gaan.
pi_182673136
Bij de V.V.E hier valt de lekkage-opsporing onder de V.V.E.
Of i.i.g camera inspectie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')