Ik denk dat je op die locatie er wel 100 per m2 bij mag tellen.quote:Op dinsdag 4 december 2018 10:54 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
550m2 vloeroppervlak zag ik voorbij komen, laat het idd rond de 150 euro zitten dan zit je al op 82K per jaar aan huur. Daar moet je heel wat huispakken voor verkopen.
Okee.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:09 schreef KingRadler het volgende:
Maar als men liever meer wil betalen voor een product dan voelt het net of ze meer service krijgen. Maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
De Heuvelstraat doet zelfs iets boven de 300 per m2.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik denk dat je op die locatie er wel 100 per m2 bij mag tellen.
waar trek jij die data vandaan? Ik kwam niet zo heel veel verder.quote:Op dinsdag 4 december 2018 14:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De Heuvelstraat doet zelfs iets boven de 300 per m2.
Spellungspolizei! het is 'verkeert'. Alhoewel in dit geval verkeerd misschien ook mag.quote:Op dinsdag 4 december 2018 16:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Altijd sad wanneer er een Roy in moeilijkheden verkeerd
Dat was inderdaad wel een slechte typo, maar omdat het Roy Donders betreft niet eens zo verkeert.quote:Op dinsdag 4 december 2018 16:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Spellungspolizei! het is 'verkeert'. Alhoewel in dit geval verkeerd misschien ook mag.
Gewoon niet na black friday bestellen. Ik ga toch niet naar buiten...quote:Op dinsdag 4 december 2018 17:47 schreef KingRadler het volgende:
Consumentenbond heeft oplossing voor vertraagde pakketjes van Postnl. Voortaan gewoon in de winkels kopen.
Dan krijg je tenminste in de winkel te horen dat het niet op voorraad is en je een week kunt wachten...quote:Op dinsdag 4 december 2018 17:47 schreef KingRadler het volgende:
Consumentenbond heeft oplossing voor vertraagde pakketjes van Postnl. Voortaan gewoon in de winkels kopen.
StiVAD.quote:Op dinsdag 4 december 2018 15:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
waar trek jij die data vandaan? Ik kwam niet zo heel veel verder.
Of dat je het dan maar via de website moet bestellen.quote:Op dinsdag 4 december 2018 18:32 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan krijg je tenminste in de winkel te horen dat het niet op voorraad is en je een week kunt wachten...
Geen service in de winkelquote:Op dinsdag 4 december 2018 17:47 schreef KingRadler het volgende:
Consumentenbond heeft oplossing voor vertraagde pakketjes van Postnl. Voortaan gewoon in de winkels kopen.
Is dat zo bijzonder dan?quote:Op dinsdag 4 december 2018 19:08 schreef Djeez het volgende:
Ik ga vaker bij Amazon bestellen. Donderdag besteld, en in principe zaterdag al aan de deur. Er was alleen niemand thuis, dus vandaag gehaald bij het PostNL-punt
Vraag me echt af hoe dat kan, zonder te overdrijven heb ik tussen de 5-10 bestellingen gedaan tussen black friday en vandaag in, alles allang binnen. Is het van bol.com zelf of van plaza? En wat zegt de klantenservice?quote:Op dinsdag 4 december 2018 22:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb vorige week op Black Friday iets bij Bol besteld en dat is nog steeds niet binnen. Tien dagen en counting.
Bol is echt het slechtste bedrijf ooit.
Donderdagavond bij Bol.com besteld. Black Friday binnen. Tot mijn verrassing.quote:Op dinsdag 4 december 2018 22:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb vorige week op Black Friday iets bij Bol besteld en dat is nog steeds niet binnen. Tien dagen en counting.
Bol is echt het slechtste bedrijf ooit.
4 dingen inmiddels besteld via bol sinds black friday en ook alles is hier binnen.quote:Op dinsdag 4 december 2018 22:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb vorige week op Black Friday iets bij Bol besteld en dat is nog steeds niet binnen. Tien dagen en counting.
Bol is echt het slechtste bedrijf ooit.
Mwah, als ik zie dat m'n pakket uit de US via Amazon er net zo lang over doet als via een 3rd party reseller van Bol binnen Nederland mag dat best netjes genoemd worden.quote:Op dinsdag 4 december 2018 22:23 schreef Blik het volgende:
Maar blijkbaar moet het als iets bijzonders gezien worden om bij amazon te kopen ofzo. Dus dan gaan we amazon maar roemen om de service (die als je naar NL bedrijven kijkt echt niet bijzonder is). Nee, donderdag besteld en dinsdag in huis is niet bepaald iets om van de daken te schreeuwen...
Het zonder gezeur gratis kunnen retourneren en geld terugkrijgen, dat valt wel onder service.quote:Op woensdag 5 december 2018 07:14 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Mwah, als ik zie dat m'n pakket uit de US via Amazon er net zo lang over doet als via een 3rd party reseller van Bol binnen Nederland mag dat best netjes genoemd worden.
Qua service echter maakt het weinig uit, beiden doen immers wat ze moeten doen: iets afleveren wat je besteld hebt.
Eens maar verder geen idee of ze daarin verschillen, heb nog nooit van m'n leven iets geretourneerdquote:Op woensdag 5 december 2018 07:33 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Het zonder gezeur gratis kunnen retourneren en geld terugkrijgen, dat valt wel onder service.
Ik heb veel bij de Duitse Amazon besteld en als er iets mis was kon het retour, bijvoorbeeld een LP waar de downloadcode niet bijzat, gewoon omgeruild (eerst nieuwe gekregen, daarna die andere gratis retour). En als je er vroeg bij bent heb je vaak dat bepaalde platen nog erg goedkoop zijn.quote:Op woensdag 5 december 2018 07:38 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Eens maar verder geen idee of ze daarin verschillen, heb nog nooit van m'n leven iets geretourneerd
Prima, maar merendeel van de amazon pakketten komen niet uit de US maar net over de grens vanuit Duitsland.quote:Op woensdag 5 december 2018 07:14 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Mwah, als ik zie dat m'n pakket uit de US via Amazon er net zo lang over doet als via een 3rd party reseller van Bol binnen Nederland mag dat best netjes genoemd worden.
Qua service echter maakt het weinig uit, beiden doen immers wat ze moeten doen: iets afleveren wat je besteld hebt.
En bij de blokker moet je het dan zelf op de terminal in de winkel bestellen en wordt het thuisbezorgd.quote:Op dinsdag 4 december 2018 19:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen service in de winkel
“Als het niet in het schap staat hebben we het niet”
Service in de winkel:
“Ik kan het voor u bestellen!”
Verplicht is iets anders dan dat het zonder gezeur gebeurt.quote:Op woensdag 5 december 2018 11:10 schreef jajablahblah het volgende:
Zonder gezeur retour kan volgens mij bij elke webshop, omdat dat voor zover ik weet verplicht is.
Euh ja, waarom zou je iets uitpakken als je het niet wil?quote:Op woensdag 5 december 2018 12:11 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Verplicht is iets anders dan dat het zonder gezeur gebeurt.
Kleine webshops klagen nog wel dat het is uitgepakt en miepen over de verzendkosten.
Er stond bij dat het vandaag pas zou aankomen vanuit Duitslandquote:Op dinsdag 4 december 2018 21:55 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Is dat zo bijzonder dan?
Dat je iets pas na 2 dagen krijgt en, omdat je zoals de meeste werkende Nederlanders overdag niet thuis bent, je het nog zelf moet ophalen ook?
Dan ben je best snel tevreden.
Nounou. Wat een wonder! Wat geweldig van Amazon!quote:Op woensdag 5 december 2018 13:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
Er stond bij dat het vandaag pas zou aankomen vanuit Duitsland
Je wil het product toch bekijken als consument? Daar is de wet koop op afstand toch ooit voor bedacht. Zichttermijn e.d.quote:Op woensdag 5 december 2018 12:23 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Euh ja, waarom zou je iets uitpakken als je het niet wil?
Realiseer je dat die dingen bijna niet meer te verkopen zijn daarna.
Oh en er zal nou wel iemand gaan zeggen dat hem dat als consument niet boeit, maar het zou je wel moeten boeien. Het is een heleboel verspilling en daar betalen we hoe dan ook een keer de rekening voor.
Dat riep ik (en bijna iedereen die ik hier ken in Drenthe) al jaren van te voren. Boerenverstand ipv dollartekens in de ogen wil nog wel eens helpen.quote:Op woensdag 5 december 2018 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Misschien niet helemaal op z'n plek hier, maar toch ook wel weer opmerkelijk te noemen:
https://www.looopings.nl/(...)an-betaling-aan.html
Na nog geen drie jaar al zo op de afgrond van faillissement staan..
Sommige mensen zijn blij met heel weinig, blijkt wel. moet je nagaan hoe die ervaring zou zijn als Djeez gewoon bij een Nederlandse webshop zou kopen en het dezelfde avond ontvangtquote:Op woensdag 5 december 2018 13:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Nounou. Wat een wonder! Wat geweldig van Amazon!
Verbaast me niks. Ben er zelf niet geweest maar van degenen die er geweest zijn hoor ik alleen maar tegenvallende geluiden of hooguit "leuk voor een keer maar ik hoef er niet nog eens heen".quote:Op woensdag 5 december 2018 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Misschien niet helemaal op z'n plek hier, maar toch ook wel weer opmerkelijk te noemen:
https://www.looopings.nl/(...)an-betaling-aan.html
Na nog geen drie jaar al zo op de afgrond van faillissement staan..
Dat maakt me niet uit, het gaat erom dat Amazon de helft goedkoper is. Ali Expres ook, maar daar wacht ik een maandquote:Op woensdag 5 december 2018 15:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn blij met heel weinig, blijkt wel. moet je nagaan hoe die ervaring zou zijn als Djeez gewoon bij een Nederlandse webshop zou kopen en het dezelfde avond ontvangt
Verbaast mij ook niet. Ik ben er ook niet geweest, maar het trekt me ook to-taal niet. Is het nou een dierentuin, een attractiepark, een informatief leer- en doe-park of van alles net niks? Hoe dan ook, aan mij gaan ze niks verdienen. Nou ja, indirect natuurlijk wel, de belastingbetaler zal wel weer opdraaien voor deze sof.quote:Op woensdag 5 december 2018 15:33 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Verbaast me niks. Ben er zelf niet geweest maar van degenen die er geweest zijn hoor ik alleen maar tegenvallende geluiden of hooguit "leuk voor een keer maar ik hoef er niet nog eens heen".
Verder veel te duur dus mensen die gaan, hebben vaak kaarten via kortingsacties. Dan gaat het snel mis natuurlijk.
Ik snap prima dat je bij Amazon besteld als de prijs zoveel scheelt. Maar verder is je lofzang gewoon een beetje misplaatstquote:Op woensdag 5 december 2018 15:45 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat maakt me niet uit, het gaat erom dat Amazon de helft goedkoper is. Ali Expres ook, maar daar wacht ik een maand
Wel echt jammer, want de dierentuin was echt goed. Maar als je er een achtbaan gaat plaatsen en 30 euro entree gaat vragen sla je plank ook wel een beetje misquote:Op woensdag 5 december 2018 16:08 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Verbaast mij ook niet. Ik ben er ook niet geweest, maar het trekt me ook to-taal niet. Is het nou een dierentuin, een attractiepark, een informatief leer- en doe-park of van alles net niks? Hoe dan ook, aan mij gaan ze niks verdienen. Nou ja, indirect natuurlijk wel, de belastingbetaler zal wel weer opdraaien voor deze sof.
Volgens mij was het in het begin zelfs meer dan 30 euro pp.quote:Op woensdag 5 december 2018 16:12 schreef Blik het volgende:
Wel echt jammer, want de dierentuin was echt goed. Maar als je er een achtbaan gaat plaatsen en 30 euro entree gaat vragen sla je plank ook wel een beetje mis
hier om zekerquote:Op woensdag 5 december 2018 16:16 schreef Cynix ® het volgende:
Oh ja, toen het nog een 'gewone' dierentuin was kwam ik er zeker wel!
Was misschien wel de beste dierentuin van Nederland...
mwah die dierentuin voldeed echt niet meer aan de huidige standaarden voor de dieren. Maar zo'n megalomaan plan was gedoemd te mislukkenquote:Op woensdag 5 december 2018 16:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij was het in het begin zelfs meer dan 30 euro pp.
Het was een megalomaan plan met Amerikaanse trekjes terwijl er een héél erg leuke dierentuin aanwezig was waar wat renovatiewerkzaamheden genoeg waren geweest.
bronquote:Hudson’s lijdt in ons land zware verliezen
AMSTERDAM - Warenhuis Hudson’s Bay (HBC) staat er beroerd voor. De nieuwe directie maakt zich grote zorgen over de zware investeringen in ons land en de achterblijvende omzetten. Uit interne stukken blijkt dat de dertien warenhuizen in Nederland dit jaar meer dan ¤80 miljoen verlies draaien. Een ontslagronde wordt niet uitgesloten.
Een woordvoerster van Hudson’s Bay in Nederland zegt dat er nu weinig te vertellen valt. „Dat er iets gaat gebeuren is duidelijk, maar de nieuwe eigenaren moeten nog besluiten nemen.”
De Europese tak van HBC, waaronder de dertien Nederlandse winkels vallen, is net gefuseerd met het Duitse warenhuis Karstadt, dat eigendom is van retailbedrijf Signa van de Oostenrijkse miljardair René Benko. Signa heeft de meerderheid van de aandelen van het fusiebedrijf in handen, Hudson’s Bay een minderheid.
Ook Karstadt en Kaufhof hebben het lastig
Volgens het Duitse blad Wirtschaftswoche, dat een geheim plan in handen heeft, gaat het ook met de moederbedrijven Karstadt en Kaufhof veel slechter dan gedacht. In totaal maakt Kaufhof, inclusief de Nederlandse HBC-winkels, dit jaar naar verwachting ¤190 miljoen verlies. Het winkelbedrijf heeft nauwelijks nog contant geld en zal mogelijk vastgoed moeten verkopen om te kunnen investeren. Karstadt doet het weliswaar iets beter met een mogelijk verlies van ¤26 miljoen voor belastingen, maar dit bedrijf heeft al vrijwel al het vastgoed van de hand gedaan en ook al stevig ingegrepen in het personeelsbestand.
De Oostenrijkse eigenaar René Benko wil in 2023 ongeveer ¤100 miljoen besparen op de personeelskosten. Dat is slecht nieuws voor de Nederlandse Hudson’s Bay warenhuizen en voor Kaufhof. Er moeten waarschijnlijk 3000 arbeidsplaatsen verdwijnen bij het fusiebedrijf. Miljardair Benko denkt dat door deze besparingen en door de synergievoordelen van het samengaan van Kaufhof en Karstadt, over een jaar weer winst kan worden gemaakt.
Nieuwe winkels in Amstelveen en Utrecht
In Nederland staan volgend jaar nog twee openingen van HBC-winkels op stapel: in Amstelveen en in Utrecht. Het lijkt erop dat dit gewoon doorgaat. Dat moet ook wel, omdat Hudson’s Bay, zo blijkt uit hun jaarverslag, voor zestien grote panden in ons land een langlopende leaseovereenkomst is aangegaan. In Amsterdam heeft het voormalige Canadese winkelbedrijf ook nog een winkel van de keten Saks of Fifth, met goedkopere spullen.
Hudson’s Bay kwam in 2017 naar ons land. De Canadezen dachten een gat in de markt te hebben gevonden door het wegvallen van V&D. „Er zit een groot gat tussen het superluxe warenhuis De Bijenkorf en de rest”, zei toenmalig ceo Jerry Storch. Hij verwachtte per jaar ongeveer ¤500 miljoen aan verkopen. „Het wordt warenhuis 2.0, omdat we dit helemaal van de grond af aan kunnen opbouwen en geheel naar onze eigen wensen en inzichten inrichten”, zei de topman, die een jaar geleden de laan is uitgestuurd.
Nieuwe strategie levert nog weinig op
Hudson’s Bay wilde in het begin geen reclame maken en ook geen kortingen geven. Maar al snel bleek dat dit niet werkte in Nederland. De klanten liepen de winkel straal voorbij.
Al na acht weken gooide het management het roer om, waardoor het winkelbedrijf nu veelvuldig met reclame op tv is te zien en er nu talloze producten worden afgeprijsd. Of het werkt is gezien het verlies van ¤80 miljoen dit jaar zeer de vraag.
Is dat de vraag? Nou, het antwoord is er ook al: Nee, gaat niet werken.quote:Op woensdag 12 december 2018 20:53 schreef Mylene het volgende:
Al na acht weken gooide het management het roer om, waardoor het winkelbedrijf nu veelvuldig met reclame op tv is te zien en er nu talloze producten worden afgeprijsd. Of het werkt is gezien het verlies van ¤80 miljoen dit jaar zeer de vraag.
Dat (steeds kleiner wordende) gat wordt toch al gewoon gevuld door diverse kleinere ketens?quote:„Er zit een groot gat tussen het superluxe warenhuis De Bijenkorf en de rest”, zei toenmalig ceo Jerry Storch.
Maar sluit dat aan bij een supermarktketen? Bij de AH of soortgelijke supermarkt haal ik m'n boodschappen en wil zo snel mogelijk weer weg. Voor "beleving" ga je wel naar een eettentje ofzo.quote:Als je dat niet doet, zegt de AH-directeur, loop je achter de feiten aan en hou je het niet vol. ,,Uit onderzoek blijkt dat de consument van vandaag meer verse producten in de supermarkt wil kopen. Daar hebben we ons concept op aangepast. In steeds meer AH’s kun je straks terecht voor een uitgebreider assortiment brood, groente, fruit en complete maaltijden. Mensen willen ook meer beleving, dat bieden we ook.’’
Nee, hier ook totaal niet.quote:Op woensdag 12 december 2018 23:04 schreef Zith het volgende:
Heb geen zin in hun hipster 'zelf kruiden knippen' en 'hagelslag scheppen'
Vers haal ik wel bij de Lidl, ik hoef geen 20 soorten appels of allerlei exotische fruitsoorten. Ik woon alleen, en heb het afgelopen jaar minder dan 10 soorten verse groenten (en fruit, stoofpeertjes ) gegeten.quote:Op woensdag 12 december 2018 23:04 schreef Zith het volgende:
Ze willen dus niet dat je er houdbare dingen gaat kopen... Dan niet ga ik wel ergens anders naartoe.
Heb geen zin in hun hipster 'zelf kruiden knippen' en 'hagelslag scheppen'
Toch roepen “retailgoeroes” al jaren dat dat is wat mensen willen. “Beleving”.quote:Op woensdag 12 december 2018 23:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar sluit dat aan bij een supermarktketen? Bij de AH of soortgelijke supermarkt haal ik m'n boodschappen en wil zo snel mogelijk weer weg. Voor "beleving" ga je wel naar een eettentje ofzo.
De AH to GO (XL) of Jumbo City voor de snelle boodschap blijft straks enkel nog over. Over 10 jaar bestaan al die immense supermarkten niet meer, want dan hebben ze elkaar kapot geconcurreerd wat betreft gratis thuis bezorgen en worden die grote panden en het bijbehorende personeel overbodig en te duur. Dat gaat hand in hand met de ontwikkelingen van onbemande kassa's en technologie die alles scant en automatisch afschrijft wat je mee neemt.quote:Op donderdag 13 december 2018 05:50 schreef KingRadler het volgende:
de dag die je wist dat zou komen er teveel supermarkten in Nederland zijn.
Ja die goeroes moeten ook brood op de plank.quote:Op donderdag 13 december 2018 08:00 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Toch roepen “retailgoeroes” al jaren dat dat is wat mensen willen. “Beleving”.
Het kruiden knippen snap ik nog wel, vaak heb je helemaal niet zoveel nodig. Maar hagelslag scheppen... dat verzin je toch nietquote:Op woensdag 12 december 2018 23:04 schreef Zith het volgende:
Ze willen dus niet dat je er houdbare dingen gaat kopen... Dan niet ga ik wel ergens anders naartoe.
Heb geen zin in hun hipster 'zelf kruiden knippen' en 'hagelslag scheppen'
Ja, en dat lijkt me vooral toepasbaar voor een plek waar je niet vaak komt. Een exclusieve, gespecialiseerde retailer bijvoorbeeld. Een AH is dat niet, ook al verkeert deze zelf graag in de illusie het wel te zijn. Wat valt er uiteindelijk nog te beleven aan een supermarkt waar je meerdere keren per week je boodschappen komt doen? Al richten ze het in als een halve nachtclub, het wordt al snel gewoontjes (tenzij je de keten haast continu van stijl verandert, maar dat lijkt me financieel en logistiek een ramp) en eigenlijk lijkt me daar in het geval van een supermarktketen ook niet zoveel mis mee.quote:Op donderdag 13 december 2018 08:00 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Toch roepen “retailgoeroes” al jaren dat dat is wat mensen willen. “Beleving”.
In het artikel wordt ook een of andere Spaanse keten aangehaald die de aardbeien 1 voor 1 in je bakje doet. Dat zou bij mij geen gevoel van beleving opwekken, eerder irritatie.quote:Op donderdag 13 december 2018 09:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Het kruiden knippen snap ik nog wel, vaak heb je helemaal niet zoveel nodig. Maar hagelslag scheppen... dat verzin je toch niet
ze merken dus vooral dat veel van die dingen niet meer in de winkel worden gekocht.quote:Op woensdag 12 december 2018 23:04 schreef Zith het volgende:
Ze willen dus niet dat je er houdbare dingen gaat kopen... Dan niet ga ik wel ergens anders naartoe.
Heb geen zin in hun hipster 'zelf kruiden knippen' en 'hagelslag scheppen'
Iets dat - zeker voor ons Nederlanders - ook echt meespeelt denk ik: van het woordje 'beleving' gaan bij mij de haren in m'n nek overeind staan ik wil gewoon iets zien en kunnen kopen zonder dat er allemaal overvriendelijk personeel je te hulp schiet of adviseert over wat je het beste aan kunt schaffen.quote:Op donderdag 13 december 2018 09:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
In het artikel wordt ook een of andere Spaanse keten aangehaald die de aardbeien 1 voor 1 in je bakje doet. Dat zou bij mij geen gevoel van beleving opwekken, eerder irritatie.
Is voor dameskleding niet anders. Ze hanteren juist dezelfde prijzen als de Bijenkorfquote:Op woensdag 12 december 2018 22:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat (steeds kleiner wordende) gat wordt toch al gewoon gevuld door diverse kleinere ketens?
Zit even op de website rond te kijken, maar ik zie niets wat ik ook niet gewoon net zo goed ergens anders kan krijgen. Met een aanbod dat grotendeels bestaat uit de bekende merken als Van Lier, Van Bommel, G-Star, Tommy Hilfiger etcetera voor de gebruikelijke prijzen ga je je niet onderscheiden. Misschien is het voor dameskleding anders (daar heb ik geen kijk op), maar ik zie vooralsnog geen enkele reden om hier alsnog ooit langs te gaan.
Edit: en dat lijkt ook te gelden voor het niet-kledinggerelateerde spul. Het is noch goedkoop noch onderscheidend, wat voeg je dan toe?
Ik heb er laatst wel wat geld uitgegeven, maar dat was in het black friday weekend. Spul dat al was afgeprijsd met nog een keer 20% eraf. Dan is het betaalbaar.quote:Op donderdag 13 december 2018 10:52 schreef Ronaldsen het volgende:
Hudson's Bay staat er weer slecht voor / gras is groen
https://www.daskapital.nl(...)-staat-op-instorten/
Zou die cosmetica-afdeling wel goede zaken doen? Heb altijd het idee dat dat het vlaggenschip van HB is (en waar nog redelijk wat klanten zijn)quote:Op donderdag 13 december 2018 11:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik heb er laatst wel wat geld uitgegeven, maar dat was in het black friday weekend. Spul dat al was afgeprijsd met nog een keer 20% eraf. Dan is het betaalbaar.
Heb het idee dat er buiten de uitverkoop om echt geen hond heen gaat. Zelf black friday weekend was het niet heel druk terwijl ze er bij de V&D op zaterdagen met de benen uit hingen.
Ik heb het er nog nooit druk gezien. En dan hebben ze er continu 2 of 3 van die visagisten of hoe je die lui ook noemt rondlopen.quote:Op donderdag 13 december 2018 11:14 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Zou die cosmetica-afdeling wel goede zaken doen? Heb altijd het idee dat dat het vlaggenschip van HB is (en waar nog redelijk wat klanten zijn)
Ik heb het idee dat die cosmetica afdeling juist nauwelijks iets verkoopt, ik zie alleen wat personeel bij van die makeup tafeltjes staan en niemand koopt er ooit iets naar mijn gevoel.quote:Op donderdag 13 december 2018 11:14 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Zou die cosmetica-afdeling wel goede zaken doen? Heb altijd het idee dat dat het vlaggenschip van HB is (en waar nog redelijk wat klanten zijn)
Sommige winkels die ik zie, begrijp ik niet dat men daar het licht nog aanmaken doet, kost dat al niet meer als dat men verkopen doet?quote:Op donderdag 13 december 2018 11:21 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat die cosmetica afdeling juist nauwelijks iets verkoopt, ik zie alleen wat personeel bij van die makeup tafeltjes staan en niemand koopt er ooit iets naar mijn gevoel.
Ja. Ze draaien ook niet voor niets verlies he.quote:Op donderdag 13 december 2018 11:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Sommige winkels die ik zie, begrijp ik niet dat men daar het licht nog aanmaken doet, kost dat al niet meer als dat men verkopen doet?
H&M, C&A en Zara hebben toch ook zulke spullen?quote:Op donderdag 13 december 2018 11:08 schreef Postbus100 het volgende:
HB is net een fractie te duur /exclusief. Ik mis V&D best wel af en toe. Vooral voor die producten waarvan je keuze wilt hebben uit meerdere stijlen /prijsklassen. Voorbeelden? Tassen, kettingen, jurkjes voor bijzondere gelegenheden, sjaals, etc. Kortom, accessoires bedenk ik me nu bij HB zit er teveel luxe tussen om lekker te shoppen. Voel ik me toch een sloeber om bij de goedkoopste dingen te kijken. Bij V&D had ik dat niet. Dat was allemaal betaalbaar op een paar dure dingen na, maar dat liet je dan ook wel links liggen.
Ik weet nog wel dat ik een paar jaar geleden op zoek was naar een nieuwe handtas. Ik wist precies wat ik (niet) zocht en ben daarvoor in ik denk wel vijftien tot twintig winkels geweest die een paar tassen in hun assortiment hadden. Allemaal niks en lelijk. Tot ik uiteindelijk de V&D binnenstapte (einde van mijn rondje). En daar vond ik echt de perfecte tas, precies wat ik zocht. En dat komt puur doordat V&D keuze biedt, met meerdere merken en ieder z'n eigen stijl.
Zara ben ik toen ook binnen gelopen, maar dat vind ik te trashy. H&M en C&A vind ik ook meer voor 18-20-jarigen en kwaliteit is echt beduidend minder. Dus niet mijn ding, nee. (en die stijl vind ik ook niets).quote:Op donderdag 13 december 2018 14:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
H&M, C&A en Zara hebben toch ook zulke spullen?
Kennen jullie die scene van Rawon Atkinson in Love Actually waarin hij als verkoper in een warenhuis een kettinkje in staat te pakken?quote:Op donderdag 13 december 2018 09:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, en dat lijkt me vooral toepasbaar voor een plek waar je niet vaak komt. Een exclusieve, gespecialiseerde retailer bijvoorbeeld. Een AH is dat niet, ook al verkeert deze zelf graag in de illusie het wel te zijn. Wat valt er uiteindelijk nog te beleven aan een supermarkt waar je meerdere keren per week je boodschappen komt doen? Al richten ze het in als een halve nachtclub, het wordt al snel gewoontjes (tenzij je de keten haast continu van stijl verandert, maar dat lijkt me financieel en logistiek een ramp) en eigenlijk lijkt me daar in het geval van een supermarktketen ook niet zoveel mis mee.
[..]
In het artikel wordt ook een of andere Spaanse keten aangehaald die de aardbeien 1 voor 1 in je bakje doet. Dat zou bij mij geen gevoel van beleving opwekken, eerder irritatie.
Claudia Sträter dan?quote:Op donderdag 13 december 2018 15:14 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Zara ben ik toen ook binnen gelopen, maar dat vind ik te trashy. H&M en C&A vind ik ook meer voor 18-20-jarigen en kwaliteit is echt beduidend minder. Dus niet mijn ding, nee. (en die stijl vind ik ook niets).
Klinkt als duur en vrouwen van 40/50.quote:
zoals?quote:Op donderdag 27 december 2018 12:37 schreef KingRadler het volgende:
Het is gewoon zo irritant dat je voor veel producten online moet bestellen omdat de Winkels het niet standaard in voorraad hebben.
bij de Mediamarkt bijvoorbeeld bepaalde accessoires niet meer in winkel verkocht worden maar alleen Online.quote:
Als ze die met regelmaat zouden verkopen, zouden ze ze wel in de winkel opnemen. Maar blijkbaar verkopen ze er zo weinig van, dat ze de ruimte op het schap liever voor iets anders gebruiken.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:42 schreef KingRadler het volgende:
[..]
bij de Mediamarkt bijvoorbeeld bepaalde accessoires niet meer in winkel verkocht worden maar alleen Online.
Klopt inderdaad hier is Blokker wat mij betreft een van de grote voorbeelden.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:37 schreef KingRadler het volgende:
Het is gewoon zo irritant dat je voor veel producten online moet bestellen omdat de Winkels het niet standaard in voorraad hebben.
ah zo. Dat is ook wel een beetje het gevolg dat iedereen zo langzamerhand erg gewend is aan online shoppen en dat alles maar beschikbaar is. Een fysieke winkel heeft nu eenmaal beperkt oppervlak en dan worden er keuzes gemaakt.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:42 schreef KingRadler het volgende:
[..]
bij de Mediamarkt bijvoorbeeld bepaalde accessoires niet meer in winkel verkocht worden maar alleen Online.
Blokker heeft ook een paar van koers gewijzigd waardoor er oude en nieuwe winkels door elkaar lopen, assortimenten die wijzigden en als je dan als concern er niet goed bovenop zit zijn voorraden al snel een ramp. Dat heeft de Blokker niet bepaald geholpen zeg maarquote:Op donderdag 27 december 2018 14:22 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Klopt inderdaad hier is Blokker wat mij betreft een van de grote voorbeelden.
Maar die krijgen er nu de rekening van.
ik ben groot fan van de TK Maxx. Probeer het daar eens.quote:Op donderdag 13 december 2018 15:14 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Zara ben ik toen ook binnen gelopen, maar dat vind ik te trashy. H&M en C&A vind ik ook meer voor 18-20-jarigen en kwaliteit is echt beduidend minder. Dus niet mijn ding, nee. (en die stijl vind ik ook niets).
Het ergste vind ik nog dat als je idd specifiek iets hebben moet je meestal voor niks naar de winkel gaat. Online is dat een paar keer klikken.quote:Op donderdag 27 december 2018 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Afgezien van levensmiddelen ben je eigenlijk gek als je dingen in een winkel koopt i.p.v. online, als consument ben je veel beter beschermd bij online aankopen. Gewoon terugsturen en je geld terug. Probeer dat maar eens in een winkel.
Wat is dat voor winkel? ken ik nietquote:Op donderdag 27 december 2018 17:45 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
ik ben groot fan van de TK Maxx. Probeer het daar eens.
Moet wel zeggen dat ik nagenoeg nooit ga winkelen voor een specifiek iets aangezien de kans dan nihil is dat ik dan slaag.
Maar als ik even Den Haag of Rotterdam inga dan doe ik altijd op mijn gemak een rondje door de TK Maxx en kom altijd wel met een een tas vol weer naar buiten
Iemand betaalt er uiteindelijk voor jaquote:Op donderdag 27 december 2018 19:23 schreef Postbus100 het volgende:
En toch he, al die retourzendingen, ik weet niet of ik 'steeds meer online' nou zo'n wenselijke ontwikkeling vind.
Jouw 'gratis' retourzending is niet zo gratis als je misschien denkt - https://nos.nl/l/2263443
Klopt, en ik bestel niet wanneer ik betaald moet terugsturen, zelfs niet met producten die ik toch wel wil houden (boeken enzo). Dus ik doe er zelf ook aan mee.quote:Op donderdag 27 december 2018 19:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Iemand betaalt er uiteindelijk voor ja
Maar als bedrijf moet je wel gratis verzending aanbieden zo'n beetje. De concurrent doet het immers ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |