abonnement Unibet Coolblue
pi_182670469
Naaktmodel van bodypainter ging ‘heel dicht bij kinderen’ uit de kleren

Kunstenaar Amit Bar is vorige week met zijn naaktmodel weggestuurd uit de Kruisbergse Bossen in Doetinchem, omdat daar ook kinderen waren. Dat laat de politie weten.

,,Mijn collega’s hebben de kunstenaar en de naakte vrouw verzocht zich te verplaatsen naar een locatie zonder kinderen”, aldus een politiewoordvoerder over het veelbesproken ingrijpen. Bodypaintartiest Amit Bar: ,,Volgens de agenten was dat schending van de eerbaarheid.”

De politie verklaart nu te zijn gebeld door eigenares Katy Seegers van buitenschoolse opvang (bso) Natuur-Avontuur. ,,Een leidster die met een groepje kinderen in het bos liep, zag de kunstenaar en de vrouw. Toen begon het model zich uit te kleden, heel dicht bij de kinderen. Daarop is mijn collega weggelopen en heb ik de politie gebeld’’, zegt Seegers. ,,Om advies te vragen wat te doen.’’

Maar de politie kwam meteen in actie vanwege ‘schending eerbaarheid’ en stuurde twee agenten. Zij sommeerden de Doetinchemse bodypaintartiest en zijn model een andere plek te zoeken. ,,Omdat zij met hun kunstwerk bezig waren in een bos waar kinderen kunnen spelen’’, zegt de politiewoordvoerder.

Kunstenaar Amit Bar blijft erbij dat de agenten ‘overijverig bezig waren’. Hij heeft juridische hulp gevraagd aan de kunstenaarsvereniging waarbij hij is aangesloten. ,,De rechtbank is namelijk niet 100 procent duidelijk over waar je wel of niet naakt mag zijn.’’

Bar verwijst daarmee naar een uitspraak van het hof van begin 2017, waarbij een man werd vrijgesproken voor naaktlopen op een plek die daarvoor niet was aangewezen. Het hof schrijft in het vonnis dat ‘onder meer van belang kan zijn of (...) de locatie zodanig is gelegen dat sprake is van ongevraagde of ongewilde confrontatie van derden’. Volgens Bar was dat hier niet zo. ,,Ik heb de juf en kinderen gezien, maar zij waren zeker op 150 meter afstand. Bovendien ben ik op een beschutte plek gaan staan met mijn model.’’



‘Afstand was 10 meter’
Katy Seegers van de bso heeft een andere lezing. ,,De leidster en kinderen, leeftijd 4 tot 12 jaar, waren aan het spelen toen de schilder eraan kwam. Het model begon zich uit te kleden, de afstand was niet meer dan 10 meter. Toen is de leidster met de kinderen weggelopen.’’

Overigens benadrukt Seegers geen enkele moeite te hebben met de kunstvorm van Bar. ,,Ik heb het resultaat gezien en het was prachtig. Voor goede kunst moet altijd plek zijn, maar met de jonge kinderen erbij ging dit voor ons een stapje te ver.’’

https://www.ad.nl/binnenl(...)-de-kleren~a5b6a9dd/
pi_182670505
preutsheid ten top
want o wee als een kind een stel borsten ziet
pi_182670509
Lekker kontje en waarschijnlijk kutje zo van achteren!!!!!!!
U MAD?
pi_182670535
Hopelijk krijgen die kinderen wel traumahulp nu.
  maandag 22 oktober 2018 @ 14:41:47 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182670541
Die schilder doet juist zijn goddelijke best om dat naakte wijf te camoufleren. Is het weer niet goed.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  PR/Manusje van alles maandag 22 oktober 2018 @ 14:44:13 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_182670578
Nou nou wat een kunst.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_182670601
De tedere kinderzieltjes die niks kunnen hebben, zijn gered. De kunstenaar en model krijgen geen boete en werden vriendelijk verzocht even verderop te gaan staan.
En dit is NWS-waardig?

quote:
eigenares Katy Seegers van buitenschoolse opvang (bso) Natuur-Avontuur.
Me dunkt, een blote dame tegenkomen in het bos is best wel een Natuur-Avontuur.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 22 oktober 2018 @ 14:46:20 #8
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182670604
Lelijk kunstwerk, mooie dame. Ik sta het voor deze keer toe.
pi_182670723
was die man aan het vinger verven?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_182670732
Naaktlopen is sowieso verboden, waarom is dit in godsnaam nieuws.
Lekker kontje trouwens :9
blablablabla
pi_182670743
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:55 schreef Elan het volgende:
Naaktlopen is sowieso verboden
Nope. Naaktlopen is zeer zeker niet verboden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182670796
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nope. Naaktlopen is zeer zeker niet verboden.
Hmm, maar potloodventers wel?
pi_182670809
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nope. Naaktlopen is zeer zeker niet verboden.
quote:
Artikel 430a Sr – naaktloperij
Artikel 430a Sr stelt strafbaar ‘Hij die zich buiten een door de gemeenteraad als geschikt voor ongeklede openbare recreatie aangewezen plaats, ongekleed bevindt op of aan een voor het openbaar verkeer bestemde plaats die voor ongeklede recreatie niet geschikt is, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.’ Dit wetsartikel, geldend sinds 1986, bepaalt dus dat naaktrecreatie op of aan een voor het openbaar verkeer bestemde plaats strafbaar is, tenzij:
a. het een plaats betreft die conform een besluit van de gemeenteraad geschikt is bevonden
voor ongeklede recreatie;
b. het een andere voor ongeklede recreatie geschikte plaats betreft.

Als het kennelijk een gebied betreft waar een BSO zit of zich op een zeker moment veel kinderen begeven EN niet door de gemeente als zodanig aangesteld gebied betreft is het dus vrijwel zeker niet toegestaan.
blablablabla
pi_182670840
Waarom bel je de politie voor advies? Als je niet preuts bent ga lekker met de kinderen kijken naar hoe een kunstenaar bezig is, ben je wel preuts loop gewoon door en wil je iemand erbij naaien bel de politie.
pi_182670842
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 15:01 schreef Elan het volgende:
Als het kennelijk een gebied betreft waar een BSO zit of zich op een zeker moment veel kinderen begeven is het dus vrijwel zeker niet toegestaan.
Daar mag een rechter over oordelen (maar die komt hier niet aan te pas).

Maar jouw stelling "naaktlopen is sowieso verboden" klopt niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 22 oktober 2018 @ 15:03:29 #16
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182670845
Dan loop je weg met die kinderen.

Kansloze poging tot reclame voor die bso.
And so is the past
pi_182670863
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 15:00 schreef Restyler het volgende:

[..]

Hmm, maar potloodventers wel?
Nee. dat is schennis van de eerbaarheid en dat is verboden.
Een naakte persoon an sich is niet verboden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 22 oktober 2018 @ 15:07:37 #18
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182670929
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 15:01 schreef Elan het volgende:

[..]

[..]

Als het kennelijk een gebied betreft waar een BSO zit of zich op een zeker moment veel kinderen begeven EN niet door de gemeente als zodanig aangesteld gebied betreft is het dus vrijwel zeker niet toegestaan.
Toegestaan is het altijd als de gemeenteraad een plek heeft aangewezen. Dan mag je er vanuit gaan dat die plek geschikt is volgens artikel 430a. Een tijdsbeperking of seizoensbeperking doet hier niets aan af. Sommige overheden proberen dit wel, maar worden teruggefloten door de rechter. Als een plek door de gemeenteraad is aangewezen is hij altijd geschikt, ongeacht andere factoren. Het is: aanwijzen of niet aanwijzen. Meer bevoegdheid heeft een gemeente niet.
Een gemeente kan naaktrecreatie NIET verbieden.

Oftewel: het is niet dat als er geen bordje staat dat het mag.. dat het opeens verboden is op alle andere plekken..

Bordjes met de tekst: "Naaktrecreatie alleen hier toegestaan" of van dergelijke strekking zijn dan ook niet rechtsgeldig..

Verder: waarom zouden kinderen zelf niet ook naakt mogen recreeren als ze dat willen? Dus ook in de buurt van een bso mag dat.. mits het een geschikte plek is

Zie hier een verhelderende site: http://www.artikel430a.nl/index.html
pi_182670945
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:55 schreef Elan het volgende:
Naaktlopen is sowieso verboden, waarom is dit in godsnaam nieuws.
Lekker kontje trouwens :9
Daar komen gewoon grote drollen uit, vriend.
pi_182670989
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2018 15:07 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Toegestaan is het altijd als de gemeenteraad een plek heeft aangewezen. Dan mag je er vanuit gaan dat die plek geschikt is volgens artikel 430a. Een tijdsbeperking of seizoensbeperking doet hier niets aan af. Sommige overheden proberen dit wel, maar worden teruggefloten door de rechter. Als een plek door de gemeenteraad is aangewezen is hij altijd geschikt, ongeacht andere factoren. Het is: aanwijzen of niet aanwijzen. Meer bevoegdheid heeft een gemeente niet.
Een gemeente kan naaktrecreatie NIET verbieden.

Oftewel: het is niet dat als er geen bordje staat dat het mag.. dat het opeens verboden is op alle andere plekken..

Bordjes met de tekst: "Naaktrecreatie alleen hier toegestaan" of van dergelijke strekking zijn dan ook niet rechtsgeldig..

Zie hier een verhelderende site: http://www.artikel430a.nl/index.html
Die site kwam ik als eerste tegen maar oogt niet erg objectief en is in strijd met wat ik net postte (hetgeen een copy paste is van het betreffende wetsartikel)

Was dit gebied wel of niet aangewezen als zijnde naaktlocatie dan?
blablablabla
  maandag 22 oktober 2018 @ 15:12:43 #21
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182671021
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2018 15:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Die site kwam ik als eerste tegen maar oogt niet erg objectief en is in strijd met wat ik net postte (hetgeen een copy paste is van het betreffende wetsartikel)

Was dit gebied wel of niet aangewezen als zijnde naaktlocatie dan?
Maakt niet uit.. de wet zegt: het moet een geschikte plek zijn.. en dat is een bos bij uitstek..
Langs een drukke weg is een ander verhaal.. op een rustige plek mag het gewoon.. aangewezen plek heeft daar niets mee van doen..
  maandag 22 oktober 2018 @ 15:14:47 #22
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_182671046
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 15:03 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom bel je de politie voor advies? Als je niet preuts bent ga lekker met de kinderen kijken naar hoe een kunstenaar bezig is, ben je wel preuts loop gewoon door en wil je iemand erbij naaien bel de politie.
En dan al die boze (preutse) ouders over je heen krijgen. Denk dat ze daar bij voorbaat voor bedankte.
pi_182671137
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2018 15:12 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Maakt niet uit.. de wet zegt: het moet een geschikte plek zijn.. en dat is een bos bij uitstek..
Langs een drukke weg is een ander verhaal.. op een rustige plek mag het gewoon.. aangewezen plek heeft daar niets mee van doen..
Maar tussen de spelende kinderen je provocatief uit gaan staan kleden gaat wel erg ver. Of het daadwerkelijk zo gegaan is weten wij verder natuurlijk niet, maar dat is de lezing van die leidster in elk geval.

Kan me wel voorstellen dat de politie iemand dan wegstuurt omdat het (in elk geval op dat moment) geen geschikte plek is.
blablablabla
  maandag 22 oktober 2018 @ 15:22:33 #24
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182671187
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 15:19 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar tussen de spelende kinderen je provocatief uit gaan staan kleden gaat wel erg ver. Of het daadwerkelijk zo gegaan is weten wij verder natuurlijk niet, maar dat is de lezing van die leidster in elk geval.

Kan me wel voorstellen dat de politie iemand dan wegstuurt omdat het (in elk geval op dat moment) geen geschikte plek is.
Zoals ik al zei.. zelfs die kinderen mogen naaktrecreeren als ze daar behoefte aan hebben.. er is geen leeftijd aan verbonden..

Een bos is een recreatieplek.. dus ook prima geschikt om dat naakt te doen en het is niet zo dat de wet zegt dat kinderen tegen naakrecreatie beschermd moeten worden.. (is ook geen enkele reden toe)
Mensen halen nogal snel seksualiteit en naaktrecreatie door elkaar..
pi_182671219
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2018 15:12 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Maakt niet uit.. de wet zegt: het moet een geschikte plek zijn.. en dat is een bos bij uitstek..
Langs een drukke weg is een ander verhaal.. op een rustige plek mag het gewoon.. aangewezen plek heeft daar niets mee van doen..
Een park waar op dat moment een groep kinderen is lijkt me nu niet echt een plek bij uitstek. Los daarvan, regel lekker een atelier of een garagebox als je wilt kleuren op naakte mensen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')