abonnement Unibet Coolblue
pi_182664768
Hiephojhoera een nieuwe baan met een telefoon van de zaak, maar..... Bij ondertekenen van het contract stond de volgende text

"Werknemers zijn zich bewust van, en stemmen in met algemene controles en
registratie, zoals deze van het gebruik van de elektronische
communicatiemiddelen plaatsvinden door werkgever. Controle vindt in beginsel
plaats op het niveau van getotaliseerde gegevens die niet herleidbaar zijn tot
identificeerbare personen. Controle beperkt zich in beginsel tot
verkeersgegevens van het e-mail- en internetgebruik. In het geval werkgever
daartoe aanleiding ziet, vindt echter ook controle op de inhoud plaats.
personeelshandboek
Pagina 17 van 53
Indien een werknemer of een groep werknemers wordt verdacht van het
overtreden van deze regeling of van ander ontoelaatbaar handelen, dan kan
gedurende een vastgestelde (korte) periode gerichte controle plaatsvinden. In
dat geval is werkgever ook gerechtigd om privégegevens in te zien die zich
bevinden op elektronische communicatiemiddelen die aan werkgever
toebehoren."


Nu ben ik geen rare dingen van plan met mijn telefoon, maar ik zou bijvoorbeeld ook mijn privemail willen synchroniseren op de telefoon. Betekend deze tekst dat mijn werkgever ten alle tijden kan mee kijken op mijn telefoon (mobiel internet en thuis WIFI) Dus ook als een een prive Whatsappje naar mijn vriendin stuur? Zoja hoe gaat dat meekijken in zijn werk.
(het gaat overigens om een iphone 7) Ik vind het in elk geval geen fijn idee.
pi_182664998
Onderstaand artikel is een duidelijk verhaal over wat wel en niet mag.
Kort gezegd komt het erop neer dat een werkgever geen logging mag toepassen zonder een specifiek doel. Prive gegevens monitoren valt vrijwel nooit onder een legitiem doel.

Zie: https://ictrecht.nl/jurid(...)gebruik-op-het-werk/
  maandag 22 oktober 2018 @ 09:51:24 #3
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182665494
Daarom gewoon 2 telefoons. Een smartphone voor legitieme familiezaken en zo en prepaid lebara voor je hossels.
Man of Steal.
pi_182665635
Nee, dat kan niet zomaar. Dat gaat allemaal via SSL en dat is encrypted. Als het via je wifi-netwerk van je werkgever gaat én die SSL inspection aan heeft staan, zou er in theorie wat te lezen moeten kunnen zijn, maar zo makkelijk is het echt niet. Een werkgever kan eventueel wel zien welke websites je gebruikt (als je gebruik maakt van zijn wifi netwerk), maar verder dan dat gaat dat niet.

Daarnaast mag een werkgever niet zomaar in zaken kijken waarvan heel duidelijk is dat het privé zaken betreft, dus geef je privémail ook altijd de duidelijke naam "privémail" o.i.d. zodat dat altijd duidelijk is.

Maar goed, ik snap nooit dat mensen hun werktelefoon ook privé willen gebruiken. Die van mij gaat 's avonds na het werk op de kast en 's morgens neem ik 'm weer mee, in de tussentijd kijk ik er niet naar om, daar heb ik mijn privételefoon voor.
Don't let my username fool you...
  maandag 22 oktober 2018 @ 10:03:49 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_182665660
Maar goed, je hebt je handtekening al gezet volgens mij, zo ja, wat wil je dan nog hiermee bereiken?
pi_182665813
Een stukje duidelijkheid. Ik was sowieso van plan mijn prive telefoon te blijven gebruiken, maar altijd 2 telefoons op zak is ook niet handig. Dan installeer ik dus geen prive-mail en gebruik ik de telefoon niet meer na werktijd.

Bedankt.
pi_182666115
let wel op dat nu de aanname wordt gedaan dat het gaat dmv packet inspecition.

ze kunnen ook gewoon de telefoon vragen en deze nakijken op foute apps, websites e.d.
je kan zodoende ook begrijpen dat ze ook langs privé zaken komen en daardoor deze melding moeten geven
pi_182666257
Ik zou m'n privémail niet op mijn baas z'n telefoon willen hebben, of ze het nou kunnen /mogen tracken of niet. Waarom wil jij dat wel?
Somebody that I used to know
  maandag 22 oktober 2018 @ 11:26:24 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182666746
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 10:16 schreef Thomas_ het volgende:
maar altijd 2 telefoons op zak is ook niet handig.
Wen je vanzelf aan
So we just called him Fred
pi_182666791
Ik ga nooit meer mijn zakelijke telefoon prive gebruiken, laatst bij het switches van jobs erg onhandig. Gelukkig zijn er tegenwoordig hele goedkope abonnementen.

2 telefoons nu dus.
  maandag 22 oktober 2018 @ 11:42:09 #11
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_182667084
Gewoon 2 losse telefoons. En aan het begin/einde van de werkdag zet je de telefoon aan/uit.
Zo word je in je privétijd niet lastiggevallen met werkzaken en tijdens je werk niet lastiggevallen met privézaken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')