abonnement Unibet Coolblue
pi_182661998
n het nieuwe SBS6-programma 'Oplichters op het Internet', dat vanaf zondag 21 oktober start, helpt Kees van der Spek slachtoffers die voor grote bedragen digitaal zijn opgelicht.

Kees reist het binnen- en buitenland af om de internetoplichters op te sporen die op dat moment onvindbaar zijn. Lukt het hem om te achterhalen wie de onlineverkoper is die geld incasseert, maar nooit iets levert? En wie zit achter de vervalste bankmailtjes die heel veel Nederlanders ontvangen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit nu de eerste aflevering terug te kijken en het enige wat ik er over ga zeggen is dat ik het heel naïef vind van die vrouw dat ze het niet door heeft gehad tijdens belletjes.

Iemand anders die dit ook kijkt?
  maandag 22 oktober 2018 @ 03:00:54 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182662328
Ik vind het vooral schokkend dat tokkies op SBS zo ff 65.000 euro kunnen overmaken naar Nigeria.
pi_182662392
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 03:00 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind het vooral schokkend dat tokkies op SBS zo ff 65.000 euro kunnen overmaken naar Nigeria.
Ja dat verbaasde mij ook, hoe ver moet je van de realiteit af staan als je zó erg verliefd word op iemand die je nog nooit hebt gezien dat je daar klakkeloos zoveel geld naartoe stuurt :')
pi_182664265
Je hoort ook gewoon een accent uit Afrika als ze hem aan de telefoon heeft.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_182667998
Klopt... Lekker naïef he
pi_182668068
Zelfs de TS is niet zo dom om in die onzin te trappen. Er werd ook nog gesuggereerd dat ze betoverd was. :N En dat geld krijgt ze neem ik aan nooit meer terug, ook al zijn de daders gepakt.
pi_182668411
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 12:20 schreef vredesdruif het volgende:
Zelfs de TS is niet zo dom om in die onzin te trappen. Er werd ook nog gesuggereerd dat ze betoverd was. :N En dat geld krijgt ze neem ik aan nooit meer terug, ook al zijn de daders gepakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfs ik snap dat je duidelijk verschil hoort tussen iemand die zichzelf Michael noemt maar klinkt als M'Foefoe
pi_182668589
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 12:42 schreef Braddie het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfs ik snap dat je duidelijk verschil hoort tussen iemand die zichzelf Michael noemt maar klinkt als M'Foefoe
Maar in totaal was het 60.000 oid toch?
pi_182669235
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 12:53 schreef vredesdruif het volgende:

[..]

Maar in totaal was het 60.000 oid toch?
Ja 65k en hij had 1,5 miljoen van een gezamelijke rekening afgehaald of zo
pi_182669280
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 13:30 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja 65k en hij had 1,5 miljoen van een gezamelijke rekening afgehaald of zo
Dat wijf had 1,5 miljoen euro?
pi_182669293
Ja weet niet meer wat het precies was. Maar er moest i.i.g geld van een rekening afgehaald worden waar 1,5 miljoen op stond
pi_182673833
Die vent ging een mijn kopen ( :') ) en dat moest op naam van twee personen komen. Zodoende gebruikte hij, met haar toestemming, haar naam en kreeg zij ook toegang tot een gezamenlijke rekening waar inderdaad een astronomisch bedrag op stond. De grootste red flag in het hele verhaal vond ik overigens dat ze tot tweemaal toe geld moest overmaken naar Ghana.

Overigens vond ik het wel sterk van Kees van der Spek dat hij niet nadrukkelijk de vrouw veroordeelde in de reportage. Hij zei er wel een en ander over maar liet die vrouw gewoon in haar waarde.

Wel weer een leuk en boeiend programma overigens. Oplichters In Het Buitenland kan ik eindeloos terugkijken en ik vind Kees een hele chille gast om naar te luisteren.
pi_182769287
Kees is een baas.

Heeft ie weer zo'n lekker assistentje mee ook?
pi_182827786
Kees is een topvent, maar ik zie hem niet graag in dit genre, mensen vastgrijpen en tegen de muur gooien etc.

Zijn kracht is zijn sociale aanstekelijkheid; oplichters wereldwijd die gecharmeerd raken en hem precies vertellen of laten zien wat ze allemaal uithalen, een verbroedering soms bijna.

Ordinaire tv a la Willibrord kan iedereen maken, in dit programma wordt het talent en de kracht van Kees verkwanseld, zonde.
pi_182913980
Fascinerende tv, ik zat op het puntje van mijn stoel. Mooi dat zeer foute gasten alsnog opgepakt kunnen worden door zo'n programma want de politie doet er weinig aan zo te zien.
pi_183026632
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 02:42 schreef Za het volgende:
Kees is een topvent, maar ik zie hem niet graag in dit genre, mensen vastgrijpen en tegen de muur gooien etc.

Zijn kracht is zijn sociale aanstekelijkheid; oplichters wereldwijd die gecharmeerd raken en hem precies vertellen of laten zien wat ze allemaal uithalen, een verbroedering soms bijna.

Ordinaire tv a la Willibrord kan iedereen maken, in dit programma wordt het talent en de kracht van Kees verkwanseld, zonde.
Ik ben bang dat ik je gelijk moet gaan geven. Ik kijk nu de derde aflevering terug (tweede nog niet gezien) en ondanks dat het spannend en interessant is, blijft Kees zijn kracht qua tv-programma’s maken hier idd onbenut.
pi_183096182
Ongelooflijk, vent heeft een bedrijf voor een half miljoen opgelicht, allerlei belastende info op zijn laptop, linken naar terreur en al, en de politie laat hem gaan, volgende dag vliegt ie naar Canada.
https://www.sbs6.nl/progr(...)ers-op-het-internet/
pi_183110932
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
Ongelooflijk, vent heeft een bedrijf voor een half miljoen opgelicht, allerlei belastende info op zijn laptop, linken naar terreur en al, en de politie laat hem gaan, volgende dag vliegt ie naar Canada.
https://www.sbs6.nl/progr(...)ers-op-het-internet/
keek het ook net, echt schokkend. Er was "bewijs" van 5 biljoen euro/dollar dat tussen twee banken getransfereerd was en waar de naam van een schijnbaar zeer bekende en beruchte crimineel bij betrokken was, maar hem oppakken? Echt schrijnend dat dit kan in NL.
Moest je vorige week zien, die oplichters van oude vrouwtjes werden in Nigeria gewoon keihard aangepakt. De hele bende zat binnen no time in de gevangenis. En hier laten ze mensen vrijwillig komen en gaan.
Die 500.000 euro werd ook naar verschillende bankrekeningen verplaatst, waarschijnlijk om terroristen te sponsoren.
pi_183114983
Wat een onzin uitzending.
Een bank uit Bahrein die 105 miljoen leent aan een NL bedrijf inzake een opdracht in Kazachstan, maar dan moet je wel eerst 500.000 overmaken naar een meneer in Canada.

Dat klinkt als die Ghanese prinsen die je voor 20.000 laten meedelen in hun erfenissen, natuurlijk doet de politie hier niets mee.
pi_183137716
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 01:06 schreef Za het volgende:
Wat een onzin uitzending.
Een bank uit Bahrein die 105 miljoen leent aan een NL bedrijf inzake een opdracht in Kazachstan, maar dan moet je wel eerst 500.000 overmaken naar een meneer in Canada.

Dat klinkt als die Ghanese prinsen die je voor 20.000 laten meedelen in hun erfenissen, natuurlijk doet de politie hier niets mee.
Jij denkt dat het in scene is gezet?
pi_183142228
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 01:06 schreef Za het volgende:
Wat een onzin uitzending.
Een bank uit Bahrein die 105 miljoen leent aan een NL bedrijf inzake een opdracht in Kazachstan, maar dan moet je wel eerst 500.000 overmaken naar een meneer in Canada.

Dat klinkt als die Ghanese prinsen die je voor 20.000 laten meedelen in hun erfenissen, natuurlijk doet de politie hier niets mee.
Die man zat mensen voor miljoenen op te lichten, om daar vervolgens (waarschijnlijk) terroristische organisaties mee te financieren.

Hoe bedoel je de politie kan daar niets mee ;(

[ Bericht 1% gewijzigd door tomatenrood op 14-11-2018 14:03:17 ]
pi_183150011
quote:
11s.gif Op woensdag 14 november 2018 09:24 schreef Loekie1 het volgende:

Jij denkt dat het in scene is gezet?
Nee, maar het is zo overduidelijk een scam net als met die zgn prinsen die mensen mailen.
  donderdag 15 november 2018 @ 16:21:53 #23
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_183165819
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 13:36 schreef tomatenrood het volgende:
Hoe bedoel je de politie kan daar niets mee
Zolang hij over die 5 ton netjes belasting betaald is er niks aan de hand toch?
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')