abonnement Unibet Coolblue
pi_182651237
Hallo, ik ga binnenkort allerlei meubels stofferen. Mijn vraag is nu als ik de stof wil nieten ( het gaat al gauw om een pm een paar honderd nietjes) wat voor een tacker moet ik dan hebben? Een handtacker, een elektrische of moet het een pneumatische zijn?
pi_182652374
Ligt aan de lengte van de nietjes die je wil gebruiken, het materiaal van de ondergrond, hoeveel nawerk (van niet-compleet ingeslagen nietjes) je acceptabel vindt en hoeveel meubels je daadwerkelijk onder handen gaat nemen.

Meubelstoffeerders gebruiken volgens mij bijna altijd een pneumatische tacker. Ze werken op een vaste plek, waardoor de compressor geen punt is en een pneumatische tacker is gewoon het lichtst in gebruik.

Een handtacker kost wel wat kracht, wat wellicht vermoeiend is als je met je tigtigste nietje bezig bent. En ze geven vaak niet genoeg druk om nietjes echt diep en stevig in hout te verankeren (verschilt per nietje en ondergrond). Je moet dan met een hamer de nietjes bij langs om ze vast te slaan.

Een elektrische tacker geeft wat meer druk, maar is vaak wat prijzig in aanschaf en een accutacker kan wat gewicht hebben. Kan wel ietsje vertraging hebben ten opzichte van een pneumatische.

Een pneumatische tacker is goed instelbaar (door de werkdruk van de compressor aan te passen) en goedkoop in aanschaf maar je hebt er wel een compressor voor nodig (dus wellicht toch niet zo goedkoop).

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordy-B op 21-10-2018 18:21:42 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Spellchecker zondag 21 oktober 2018 @ 18:42:43 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182652949
Je zou bij een meubelstoffeerder kunnen kijken/vragen? En zijn er op Youtube geen instructiefilmpjes?
pi_182656651
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 17:22 schreef r2d22 het volgende:
Hallo, ik ga binnenkort allerlei meubels stofferen. Mijn vraag is nu als ik de stof wil nieten ( het gaat al gauw om een pm een paar honderd nietjes) wat voor een tacker moet ik dan hebben? Een handtacker, een elektrische of moet het een pneumatische zijn?
In hout dus. In zacht- of hardhout?

Zoals hierboven al gesteld: een pneumatische heeft perslucht nodig. Een elektrische kan al een hoop. Met de hand lijkt me een crime.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 21-10-2018 21:28:40 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182674505
Ligt vooral aan hoe vaak je het gaat gebruiken. Ik heb een goede handmatige en als het hout niet al te hard is werkt dat prima en kun je daar echt wel een paar meubels mee doen. Ga je het echt vaker doen en/of wil je lange nieten gebruiken zouik voor perslucht kiezen. Elektrische zou ik alleen kiezen als je mobieler moet zijn.
pi_182675633
Ik heb een pneumatische van senco(finishpro mg18) kan je precies instellen hoe diep je schiet. Ook een kleine stille compressor erbij. Maar goed deze schier Brads (soort spijkertjes) en geen n vormige nietjes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')