abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 november 2018 @ 08:49:42 #151
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_182932250
In die hele 'winterbanden' discussie wordt niet meegenomen of het om AWD, RWD, of FWD gaat.

Voor voorwiel aangedreven auto's in Nederland zijn winterbanden eigenlijk onzinnig, maar de banden maffia heeft het wel al voor elkaar dat mensen met een Aygo ook al denken dat ze een misdaad tegen de menselijkheid plegen als ze in de winter op zomerbanden rijden.
Dat kan echter prima, mits men wat voorzichtiger rijd.

Voor een RWD met wat vermogen is het wel raadzamer om winterbanden te gebruiken, je schuift tenslotte alle kanten op als het echt glad is, in tegenstelling tot een voorwiel aangedreven auto die zich met wat beleid gemakkelijk weer rechttrekt als je onverhoopt gaat glijden.
  zondag 4 november 2018 @ 10:38:21 #152
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182933477
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 08:49 schreef DrDarwin het volgende:
In die hele 'winterbanden' discussie wordt niet meegenomen of het om AWD, RWD, of FWD gaat.
De aandrijving dan ook heeft weinig invloed op de remafstand, de banden wel.
De aandrijving heeft dan wel weer meer invloed op het bochtenwerk, maar ik durf best te wedden dat meer dan 90% van de Nederlanders niet weet op welke wielen hun voertuig wordt aangedreven en van de mensen die het wel weten, zijn er maar een paar % die het ook daadwerkelijk merken (de petrolheads). Dat heeft echter niks met A naar B vervoer te maken.

quote:
Dat kan echter prima, mits men wat voorzichtiger rijd.
Ja, alleen bewijzen de Nederlandse automobilisten elk jaar dat ze dat niet doen. Afgelopen week was de eerste echte regenachtige dag, en het file record is weer verbroken :')
Helaas compenseer je gebrek aan grip niet met voorzichtig doen, en dat is het probleem :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_182933701
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 08:49 schreef DrDarwin het volgende:

Voor een RWD met wat vermogen is het wel raadzamer om winterbanden te gebruiken, je schuift tenslotte alle kanten op als het echt glad is, in tegenstelling tot een voorwiel aangedreven auto die zich met wat beleid gemakkelijk weer rechttrekt als je onverhoopt gaat glijden.
Maar is dat echt zo? Ja ik had ook winterbanden nodig op m'n oude BMW omdat ik een breedset met 255 achter had en dus echt overal vast zat, maar volgens mij heeft het ook behoorlijk met de aandrijving en tractiecontrole te maken. In m'n Tesla heb ik nu ook RWD en 245 achter en ondanks veel meer vermogen, zit ik nooit vast.

Bovendien vind ik, maar misschien om dat ik RWD gewend ben, het makkelijker corrigeren in RWD. Driften gaat makkelijker dus je weet wat je moet doen... en aangezien je stuurt met je voorwielen en vermogen zit op je achterwielen, ben je niet compleet kansloos in een bocht. Ja je kan makkelijker in een spin raken met RWD, vooral met veel vermogen, maar dat weet je zelf toch ook wel. Als je bij een stoplicht optrekt en je banden al voelt slippen geef je teveel gas :P
Facts don't care about your feelings
pi_182936345
Rwd is inderdaad makkelijker corrigeren. Althans, mijn ervaring is dat ook.
  zondag 4 november 2018 @ 16:29:49 #155
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_182939185
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 13:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
Rwd is inderdaad makkelijker corrigeren. Althans, mijn ervaring is dat ook.
Nonsens, een voorwielaandrijver is veel gemakkelijker te corrigeren bij gladheid.
  zondag 4 november 2018 @ 16:34:44 #156
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182939254
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 16:29 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Nonsens, een voorwielaandrijver is veel gemakkelijker te corrigeren bij gladheid.
Ligt eraan welke kant uit breekt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 4 november 2018 @ 17:22:16 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182940130
Ik zie nog al die rwd auto’s bij mij in de straat die niet over de verkeersdrempel kwamen met hun zomerbanden in de sneeuw
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182940801
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 16:29 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Nonsens, een voorwielaandrijver is veel gemakkelijker te corrigeren bij gladheid.
Ok. :)
  zondag 4 november 2018 @ 18:29:47 #159
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182941728
Karrevrachten aan theoretische ervaring en inzicht worden weer uitgestrooid hier. Zou het allemaal helpen tegen de gladheid en het gebrek aan voertuigbeheersing?

Ik denk, dat als je kunt rijden, je zelfs op houten wielen in de sneeuw kunt rijden. En dat, als je na ABS, EBD, ESP en TC nou ook nog speciale rubbertjes nodig hebt, je wel heel erg motoriek afwijkend bent.
Hele volksstammen hebben het na de uitvinding van de automobiel ergens eind 18e eeuw overleefd in barre omstandigheden op uiterst matige wegen. Als je het anno 2018 niet voor elkaar krijgt om je op onze mooie asfaltwegen met zout en sneeuwschuivers in je digitaal- en elektronisch ondersteunde voertuig van A naar B te verkassen, wordt het tijd om je uit de karavaan der evolutie te verwijderen, want dan ben je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ontstaan/gefabriceerd uit verregaand inferieure koolwaterstoffen en verre van geschikt om jezelf voort te planten daar dit een negatief effect op de survivability van de mensheid zou teweegbrengen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182942447
Wanneer worden die banden aan banden gelegd?
Check it out
  zondag 4 november 2018 @ 19:04:36 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182942662
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 18:29 schreef Sounddragon het volgende:
Karrevrachten aan theoretische ervaring en inzicht worden weer uitgestrooid hier. Zou het allemaal helpen tegen de gladheid en het gebrek aan voertuigbeheersing?

Ik denk, dat als je kunt rijden, je zelfs op houten wielen in de sneeuw kunt rijden. En dat, als je na ABS, EBD, ESP en TC nou ook nog speciale rubbertjes nodig hebt, je wel heel erg motoriek afwijkend bent.
Hele volksstammen hebben het na de uitvinding van de automobiel ergens eind 18e eeuw overleefd in barre omstandigheden op uiterst matige wegen. Als je het anno 2018 niet voor elkaar krijgt om je op onze mooie asfaltwegen met zout en sneeuwschuivers in je digitaal- en elektronisch ondersteunde voertuig van A naar B te verkassen, wordt het tijd om je uit de karavaan der evolutie te verwijderen, want dan ben je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ontstaan/gefabriceerd uit verregaand inferieure koolwaterstoffen en verre van geschikt om jezelf voort te planten daar dit een negatief effect op de survivability van de mensheid zou teweegbrengen.
En ik weet dat winterbanden meer grip geven in winterse omstandigheden.
Je staat eerder stil als je remt, je hebt meer grip bij het uitwijken en in bochten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 4 november 2018 @ 19:42:40 #162
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_182943456
Heb mijn winterbanden niet voor mezelf. Heb ze tegen alle anderen en dan vooral anderen met zomerbanden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 4 november 2018 @ 19:54:16 #163
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_182943678
quote:
99s.gif Op zondag 4 november 2018 19:42 schreef XL het volgende:
Heb mijn winterbanden niet voor mezelf. Heb ze tegen alle anderen en dan vooral anderen met zomerbanden.
Van mij zal je geen last hebben, ik werk lekker thuis als het te glad wordt.
  zondag 4 november 2018 @ 19:54:59 #164
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_182943699
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 19:54 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Van mij zal je geen last hebben, ik werk lekker thuis als het te glad wordt.
Heb ze tegen jou ook bij nat wegdek
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 4 november 2018 @ 19:55:56 #165
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182943728
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 18:29 schreef Sounddragon het volgende:
Karrevrachten aan theoretische ervaring en inzicht worden weer uitgestrooid hier. Zou het allemaal helpen tegen de gladheid en het gebrek aan voertuigbeheersing?

Ik denk, dat als je kunt rijden, je zelfs op houten wielen in de sneeuw kunt rijden. En dat, als je na ABS, EBD, ESP en TC nou ook nog speciale rubbertjes nodig hebt, je wel heel erg motoriek afwijkend bent.
Hele volksstammen hebben het na de uitvinding van de automobiel ergens eind 18e eeuw overleefd in barre omstandigheden op uiterst matige wegen. Als je het anno 2018 niet voor elkaar krijgt om je op onze mooie asfaltwegen met zout en sneeuwschuivers in je digitaal- en elektronisch ondersteunde voertuig van A naar B te verkassen, wordt het tijd om je uit de karavaan der evolutie te verwijderen, want dan ben je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ontstaan/gefabriceerd uit verregaand inferieure koolwaterstoffen en verre van geschikt om jezelf voort te planten daar dit een negatief effect op de survivability van de mensheid zou teweegbrengen.
Nee, ook met winterbanden moet je je aanpassen aan de weersomstandigheden. Ze zijn zeker niet zaligmakend, maar maken wel degelijk een verschil.

Dat aanpassen aan de weeromstandigheden is nog wel een dingetje..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 4 november 2018 @ 20:01:23 #166
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_182943842
quote:
99s.gif Op zondag 4 november 2018 19:54 schreef XL het volgende:

[..]

Heb ze tegen jou ook bij nat wegdek
Alvast dank voor het meedenken. :)
pi_182944425
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En ik weet dat winterbanden meer grip geven in winterse omstandigheden.
Je staat eerder stil als je remt, je hebt meer grip bij het uitwijken en in bochten.
Dat is zijn punt toch ook niet?
Zijn punt is dat als mensen de weg niet meer op kunnen (durven) zonder elk mogelijk modern veiligheidssnufje - waaronder winterbanden (zeker zodra de thermometer eens onder de 10 graden zakt) - die mensen het rijden niet echt onder de knie (meer) hebben. Het zijn hulpstukken, geen essentiële zaken.

Mensen zijn alleen dusdanig op die hulpstukken gaan vertrouwen dat ze verleren dat je ook zonder de weg op kunt, maar dat je wel wat beter je best moet doen achter het stuur. Gemakzucht maakt lui. En slechtere chauffeurs; het blad ATM had hier laatst een artikel over, dat auto's met tal van zaken als parkeerhulp en dodehoekdetectie vaker schades hadden dan auto's zonder. Mensen vertrouwen er teveel op - uiteraard niet de topchauffeurs in dit topic, want we behoren allemáál bij de mensen die beter rijdt dan de rest ;) - en overschatten daarmee de beperkingen van de hulpmiddelen. ABS, ESP en winterbanden hebben hetzelfde effect. Ze helpen, zeker, maar het is niet alsof ze het redmiddel der mensheid zijn. Veiligheidsmiddelen voor tijdens/na het ongeluk zoals airbags, gordels en kooiconstructies zullen daar meer aan bijgedragen hebben.
Pas je rijgedrag aan is goed advies, maar alleen als mensen nog weten hoe. Als je verwacht dat de auto gaat slippen of glijden, rijd en reageer je al anders dan als je dat niet doet - ongeacht wat voor banden je hebt. Ga mensen aanleren dat ze bij winters weer constant gebrek aan controle moeten verwachten dan krijg je al een heel ander rijgedrag dan dan je zegt 'winterbanden, ze helpen - iets, soms'. Ga je ze aanleren hoe om te gaan bij constant gebrek aan controle, krijg je nog een ander resultaat. Nog beter zou zijn om je sterk te maken voor een verplichte slipcursus met eens in de vijf jaar een opfriscursus. Voorheen, zonder ABS/Traction Control/winterbanden en met regelmatiger winters weer, leerden mensen dit vanzelf wel. Je jaarlijkse opfriscursus kwam vanzelf wel. Nu niet meer.

Want mensen weten nu eenmaal erg weinig van wat de auto nou daadwerkelijk doet. Vraag 10 mensen vanuit stilstand om de afstand van 100 meter in te schatten, en je krijgt 10 totaal verschillende afstanden. Die hulpmiddelen helpen ons om zulk natuurlijk gebrek aan inzicht wat te corrigeren wanneer het misgaat, maar ze stompen ook het beetje gevoel wat we er wel voor hebben nog verder af. Dan kan je wel zeggen 'het scheelt zus en zo in remafstand', maar vertaal je dat naar een werkelijke wegsituatie zal niemand correct die remafstand inschatten. Als het je remafstand met 10 meter verkleint, maar je 'ziet' het verschil tussen 20 en 40 niet eens, hoe ga je er dan correct op vertrouwen? Mooi dat je weet dat eerder stilstaat en meer grip hebt, maar hoeveel meer en in welke situatie meer? Je maakt immers niet dagelijks een noodstop, of gaat op vol vermogen de rotonde over... Wat is je ijkpunt? Gelukkig zijn ongelukken in de winter doorgaans kwesties van blikschade, want mensen rijden wel voorzichtiger. En als het echt bar en boos is gaan fietsers/wandelaars er ook liever niet op uit.

Winterbanden zijn beter dan andere banden onder de voor hun juiste omstandigheden. Ja, ze helpen wat onkunde tegen te gaan in de winter. Nee, ze zijn niet zaligmakend. Zijn ze noodzakelijk in Nederland? Overwegend nee, maar ze kunnen ook geen kwaad en als je veel rijdt en/of een auto hebt waar je jaren mee wilt doen zou ik inderdaad gerust een dubbel setje adviseren.
Heb je ze eronder, dan adviseer ik ook om ze bij de 4mm te vervangen. Of om op te rijden in de zomer: ja, de remweg is langer dan zomerbanden, maar het ligt binnen de normen. Wil je optimale veiligheid? Ga dan ook rustiger rijden. Ga eens de twee seconden afstand houden die iedereen steevast negeert; ga niet inhalen op enkelbaans wegen en houdt je stipt aan de snelheid. Iets eronder is nog beter. Je remweg bij 55 km/u is zo'n 5 meter meer dan bij 50, maar is dat een verschil waar we jaar in jaar uit een ophef over maken? Neuh. Een ongeluk met 90 heeft veel minder energie dan eentje met 130. Of is dat opeens wel een onacceptabele maatregel voor 'je eigen veiligheid en dat van anderen'?

Mensen wegzetten als 'levensgevaarlijk' louter omdat ze niet winterbanden eronder zetten is nogal overdreven (o.a. omdat we het allemaal 10 jaar geleden nog amper deden en zonder dat het een issue of halsmisdaad was - ook het punt van SD), en in een boel gevallen zelfs hypocriet.
  zondag 4 november 2018 @ 20:40:48 #168
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_182944773
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 20:27 schreef Dingest het volgende:

[..]

Mensen wegzetten als 'levensgevaarlijk' louter omdat ze niet winterbanden eronder zetten is nogal overdreven (o.a. omdat we het allemaal 10 jaar geleden nog amper deden en zonder dat het een issue of halsmisdaad was - ook het punt van SD), en in een boel gevallen zelfs hypocriet.
10 jaar geleden niet populair. Inderdaad.
30 jaar geleden was roken nog normaal.

Jij hebt ook nog geen mobiele telefoon?

Ga lekker met je tijd mee joh
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 4 november 2018 @ 20:41:27 #169
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_182944794
Ik wil SD nog wel eens zien als ie met zijn MB-achterwiel in de goot vastzit met zijn zomercrocs. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_182944866
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 20:27 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat is zijn punt toch ook niet?
Zijn punt is dat als mensen de weg niet meer op kunnen (durven) zonder elk mogelijk modern veiligheidssnufje - waaronder winterbanden (zeker zodra de thermometer eens onder de 10 graden zakt) - die mensen het rijden niet echt onder de knie (meer) hebben. Het zijn hulpstukken, geen essentiële zaken.

Mensen zijn alleen dusdanig op die hulpstukken gaan vertrouwen dat ze verleren dat je ook zonder de weg op kunt, maar dat je wel wat beter je best moet doen achter het stuur. Gemakzucht maakt lui. En slechtere chauffeurs; het blad ATM had hier laatst een artikel over, dat auto's met tal van zaken als parkeerhulp en dodehoekdetectie vaker schades hadden dan auto's zonder. Mensen vertrouwen er teveel op - uiteraard niet de topchauffeurs in dit topic, want we behoren allemáál bij de mensen die beter rijdt dan de rest ;) - en overschatten daarmee de beperkingen van de hulpmiddelen. ABS, ESP en winterbanden hebben hetzelfde effect. Ze helpen, zeker, maar het is niet alsof ze het redmiddel der mensheid zijn. Veiligheidsmiddelen voor tijdens/na het ongeluk zoals airbags, gordels en kooiconstructies zullen daar meer aan bijgedragen hebben.
Pas je rijgedrag aan is goed advies, maar alleen als mensen nog weten hoe. Als je verwacht dat de auto gaat slippen of glijden, rijd en reageer je al anders dan als je dat niet doet - ongeacht wat voor banden je hebt. Ga mensen aanleren dat ze bij winters weer constant gebrek aan controle moeten verwachten dan krijg je al een heel ander rijgedrag dan dan je zegt 'winterbanden, ze helpen - iets, soms'. Ga je ze aanleren hoe om te gaan bij constant gebrek aan controle, krijg je nog een ander resultaat. Nog beter zou zijn om je sterk te maken voor een verplichte slipcursus met eens in de vijf jaar een opfriscursus. Voorheen, zonder ABS/Traction Control/winterbanden en met regelmatiger winters weer, leerden mensen dit vanzelf wel. Je jaarlijkse opfriscursus kwam vanzelf wel. Nu niet meer.

Want mensen weten nu eenmaal erg weinig van wat de auto nou daadwerkelijk doet. Vraag 10 mensen vanuit stilstand om de afstand van 100 meter in te schatten, en je krijgt 10 totaal verschillende afstanden. Die hulpmiddelen helpen ons om zulk natuurlijk gebrek aan inzicht wat te corrigeren wanneer het misgaat, maar ze stompen ook het beetje gevoel wat we er wel voor hebben nog verder af. Dan kan je wel zeggen 'het scheelt zus en zo in remafstand', maar vertaal je dat naar een werkelijke wegsituatie zal niemand correct die remafstand inschatten. Als het je remafstand met 10 meter verkleint, maar je 'ziet' het verschil tussen 20 en 40 niet eens, hoe ga je er dan correct op vertrouwen? Mooi dat je weet dat eerder stilstaat en meer grip hebt, maar hoeveel meer en in welke situatie meer? Je maakt immers niet dagelijks een noodstop, of gaat op vol vermogen de rotonde over... Wat is je ijkpunt? Gelukkig zijn ongelukken in de winter doorgaans kwesties van blikschade, want mensen rijden wel voorzichtiger. En als het echt bar en boos is gaan fietsers/wandelaars er ook liever niet op uit.

Winterbanden zijn beter dan andere banden onder de voor hun juiste omstandigheden. Ja, ze helpen wat onkunde tegen te gaan in de winter. Nee, ze zijn niet zaligmakend. Zijn ze noodzakelijk in Nederland? Overwegend nee, maar ze kunnen ook geen kwaad en als je veel rijdt en/of een auto hebt waar je jaren mee wilt doen zou ik inderdaad gerust een dubbel setje adviseren.
Heb je ze eronder, dan adviseer ik ook om ze bij de 4mm te vervangen. Of om op te rijden in de zomer: ja, de remweg is langer dan zomerbanden, maar het ligt binnen de normen. Wil je optimale veiligheid? Ga dan ook rustiger rijden. Ga eens de twee seconden afstand houden die iedereen steevast negeert; ga niet inhalen op enkelbaans wegen en houdt je stipt aan de snelheid. Iets eronder is nog beter. Je remweg bij 55 km/u is zo'n 5 meter meer dan bij 50, maar is dat een verschil waar we jaar in jaar uit een ophef over maken? Neuh. Een ongeluk met 90 heeft veel minder energie dan eentje met 130. Of is dat opeens wel een onacceptabele maatregel voor 'je eigen veiligheid en dat van anderen'?

Mensen wegzetten als 'levensgevaarlijk' louter omdat ze niet winterbanden eronder zetten is nogal overdreven (o.a. omdat we het allemaal 10 jaar geleden nog amper deden en zonder dat het een issue of halsmisdaad was - ook het punt van SD), en in een boel gevallen zelfs hypocriet.
Dit dus :Y
Ik was hier...
  zondag 4 november 2018 @ 20:46:36 #171
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182944944
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En ik weet dat winterbanden meer grip geven in winterse omstandigheden.
Je staat eerder stil als je remt, je hebt meer grip bij het uitwijken en in bochten.
weet ik ook; jij kunt op je winterbanden veeeeel harder rijden, en ook veel harder remmen.. Omdat jij ze eronder hebt, moet ik dat ook doen? Moet jij nou rekening houden met mij, of ik met jou? Je creëert dus 2 groepen weggebruikers op de weg die allebei een andere snelwheid wensen te rijden, waardoor het verker dus per definitie gevaarlijker wordt want ongelukken en gevaar ontstaan niet door snelheid, maar door snelheidsverschíllen.

Ik rijd de snelheid die mij goed dunkt in slechtere omstandigheden, en dat bepaal ik door de assessment van mijn voertuig, de banden waarop ik rijd, de omgeving, de drukte, en mijn vertrouwen in de combinatie van die factoren. Als jij vindt dat je dat met de dubbele snelheid kan in je Audi Quattro met winterschoeisel, moet je zien dat je voor me terecht komt ^O^ Ik kom er sowieso wel, misschien heb jij dan al een bak koffie op, tiswat.

Ik roep het elk jaar; winterbanden zijn alleen veiligheidsverhogend voor het verkeer als iedereen ze heeft. Voor nu zijn winterbanden alleen veiliger voor hen die ze hebben, mits ze zich realiseren dat niet iedereen ze heeft en ze niet gaan rijden naar de capaciteit van de band. Als dat niet zo is, is het hooguit risicoverhogend, voor iedereen.

Je gooit ook de F2 niet bij de F1 op de baan, dan gaan ze zeiken tegen elkaar.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 4 november 2018 @ 20:57:54 #172
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182945351
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 20:41 schreef Hyperdude het volgende:
Ik wil SD nog wel eens zien als ie met zijn MB-achterwiel in de goot vastzit met zijn zomercrocs. :P
Dan pakt SD het potje zand/zout uit de kofferbak en gaat ie daarna gewoon wegrijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 4 november 2018 @ 21:00:59 #173
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_182945471
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2018 20:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dan pakt SD het potje zand/zout uit de kofferbak en gaat ie daarna gewoon wegrijden.
Kan ook.

Heb hier zo'n bolstaand klinkerweggetje voor de deur. Bijna geen verkeer. Als het echt glad is moet je in het midden rijden, of je zit in de goot. Blijf ik aan de gang met de bus Jozo.
Tractie is waardeloos met gemiddelde RWD Daimler of BMW. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 04-11-2018 21:52:53 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 4 november 2018 @ 21:08:03 #174
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182945681
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 20:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

weet ik ook; jij kunt op je winterbanden veeeeel harder rijden, en ook veel harder remmen.. Omdat jij ze eronder hebt, moet ik dat ook doen? Moet jij nou rekening houden met mij, of ik met jou? Je creëert dus 2 groepen weggebruikers op de weg die allebei een andere snelwheid wensen te rijden, waardoor het verker dus per definitie gevaarlijker wordt want ongelukken en gevaar ontstaan niet door snelheid, maar door snelheidsverschíllen.

Ik rijd de snelheid die mij goed dunkt in slechtere omstandigheden, en dat bepaal ik door de assessment van mijn voertuig, de banden waarop ik rijd, de omgeving, de drukte, en mijn vertrouwen in de combinatie van die factoren. Als jij vindt dat je dat met de dubbele snelheid kan in je Audi Quattro met winterschoeisel, moet je zien dat je voor me terecht komt ^O^ Ik kom er sowieso wel, misschien heb jij dan al een bak koffie op, tiswat.

Ik roep het elk jaar; winterbanden zijn alleen veiligheidsverhogend voor het verkeer als iedereen ze heeft. Voor nu zijn winterbanden alleen veiliger voor hen die ze hebben, mits ze zich realiseren dat niet iedereen ze heeft en ze niet gaan rijden naar de capaciteit van de band. Als dat niet zo is, is het hooguit risicoverhogend, voor iedereen.

Je gooit ook de F2 niet bij de F1 op de baan, dan gaan ze zeiken tegen elkaar.
Drogreden
Bij dezelfde snelheid een kortere remweg
Je kan op je kop gaan staan en met nog veel meer uitvluchten komen, je hebt gewoon meer grip met winterbanden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182945944
De berg hier niet opkomen met sneeuw zonder winterbanden is onkunde natuurlijk. :')

Waarom kunnen we niet gewoon elkaars keuze respecteren zonder elkaar gaan uit te maken voor moordenaars, prutsers, of wat dan ook?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')