abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182664705
750D

https://www.marktplaats.n(...)c624&previousPage=lr

I.c.m.

https://www.coolblue.nl/p(...)-DfhbAxoCkHYQAvD_BwE

Een goede keuze?

Dan zouden we ¤600,- kwijt zijn aan deze camera en hebben we nog ¤100,- over aan extra accu's en SD kaarten en nog ¤500,- aan een GoPro en verrekijkers
pi_182665236
waarom zo moeilijk, kijk gewoon naar een lumix fz-82, dan ben je voor 288 euro klaar met een enorm zoombereik.
een statief kun je wel vergeten in zo'n auto hoor, daar is echt geen plaats voor.
pi_182665732
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 09:33 schreef Noudanzeg het volgende:
waarom zo moeilijk, kijk gewoon naar een lumix fz-82, dan ben je voor 288 euro klaar met een enorm zoombereik.
een statief kun je wel vergeten in zo'n auto hoor, daar is echt geen plaats voor.
Nou nou zeg, rustaahg :P

Wat is hier zo moeilijk aan dan volgens jou?
En ruimte voor een statief is er wel, zie mijn eerdere posts. De vorige keer zagen wij ook een aantal toeristen in zo'n auto met pop-up roof en die maakten daar dankbaar gebruik van.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2018 10:24:15 ]
  maandag 22 oktober 2018 @ 10:26:08 #29
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182665946
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 17:16 schreef -mosrednA het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je voor olifanten op een afstand een verre lens nodig hebt, maar voor een leeuw letterlijk naast te auto eentje voor dichtbij. Dus verwisselbaar zou dan wel belangrijk zijn ofniet?
De kans dat er een leeuw letterlijk naast je auto langs loopt op een afstand dat je met een 70-300 lens tekort komt is behoorlijk klein, dan heb je écht heel veel geluk. Ik heb op safari heel wat goeie foto's kunnen schieten met een 70-300 lens. Alleen bij schemer schoot 'ie wat tekort. Lenzen wisselen is trouwens kut als je net ergens bij een interessant beest staat, dus dat doe je zo weinig mogelijk.
Don't let my username fool you...
pi_182665987
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 10:10 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Nou nou zeg, rustaahg :P

Wat is hier zo moeilijk aan dan volgens jou?
En ruimte voor een statief is er wel, zie mijn eerdere posts. De vorige keer zagen wij ook een aantal toeristen in zo'n auto met pop-up roof en die maakten daar dankbaar gebruik van.
Welke meerwaarde denk jij dan dat een spiegelreflexcamera voor je heeft, als beginnend fotograaf en zonder de ambitie die camera te houden na je vakantie en bezig te blijven met fotografie? Grote kans dat het voor jou geen enkele significante kwaliteitsverbetering oplevert t.o.v. een bridgecamera namelijk.

De meeste (zo niet alle) bridgecamera's hebben overigens een groter zoombereik dan de combinatie die jij hier eerder postte. Je zou eventueel kunnen kijken naar bridgecamera's in een hogere prijsklasse dan die in de Tweakers review die ik eerder gepost heb.

De suggestie om meteen maar 2 DSLR's te kopen is absurd voor dit geval, sommige mensen zitten iets teveel in hun eigen bubbel om te beseffen dat niet iedereen op dezelfde manier met fotografie omgaat.

Ben je bijvoorbeeld ook bereid om tijd en moeite te steken in het nabewerken van je foto's? Nadat je dat jezelf eigen hebt gemaakt uiteraard? Zo niet, valt meteen het genoemde voordeel om in RAW te kunnen fotograferen ook weg.

Als je toch wel van plan bent om je echt in fotografie te verdiepen en dat na je vakantie ook te blijven doen, negeer dan ajb mijn advies. Want dan zou ik de aanschaf van een DSLR absoluut overwegen.
pi_182666000
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 10:10 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Nou nou zeg, rustaahg :')

Wat is hier zo moeilijk aan dan volgens jou?
En ruimte voor een statief is er wel, zie mijn eerdere posts. De vorige keer zagen wij ook een aantal toeristen in zo'n auto met pop-up roof en die maakten daar dankbaar gebruik van.
het is niet moeilijk (zelfs ik kan het :D), maar als je zelf al zegt dat je naderhand alles weer wil verkopen, waarom dan investeren in een heleboel materiaal waar je zelf maar een fractie van de mogelijkheden gebruikt, je dit eerst moet leren gebruiken en zo verder. Met een bridge camera is het gewoon zoomen, richten en afdrukken, maar je kan ook een heleboel zelf instellen als je dat wi l(FZ82 kan ook foto's in RAW maken bijvoorbeeld.).

persoonlijk zou ik dus voor zo'n vakantie de FZ82 aanraden en dan misschien wat geld investeren in een leuke fotocursus in een dierentuin.

als je daarentegen naderhand verder wil met fotografie, dan is investeren in DSLR of MFT wil handig,

Wat betreft dat statief, hebben jullie de hele auto ter beschikking of zitten er ook "vreemden" bij jullie. ik heb wel meer foto's van dit soort auto's gezien (en eventueel voor je als je die wilt) maar een groot driepoot statief plaatsen dan hoop ik dat jullie de auto voor jullie zelf hebben, als je het over een tafelstatiefje hebt wat je op het dak wil zetten is dat altijd wel mogelijk.
pi_182666270
Wederom bedankt voor de reacties :)

En ik ben inderdaad wel van plan om ze naderhand te bewerken(photoshop) en daar ben ik ook zeer bekend mee.

Daarnaast wordt de auto inderdaad alleen door ons gebruikt. We huren deze namelijk zelf en gaan er vervolgens alleen met ons vieren mee op pad. Dus die ruimte is wel wel idd
pi_182667376
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 08:42 schreef -mosrednA het volgende:
750D

https://www.marktplaats.n(...)c624&previousPage=lr

I.c.m.

https://www.coolblue.nl/p(...)-DfhbAxoCkHYQAvD_BwE

Een goede keuze?

Dan zouden we ¤600,- kwijt zijn aan deze camera en hebben we nog ¤100,- over aan extra accu's en SD kaarten en nog ¤500,- aan een GoPro en verrekijkers
Geen slechte combo. Twee punten: 1) ik vind de 55-250 van cannon redelijk, maar zeker niet geweldig, maar het is wel binnen je budget 2) je mist een wide-angle voor als je bijvoorbeeld een landschapsfoto wil of als er een jachtluipaard met haar kittens net naast de weg ligt (ja, dat is mij overkomen). Is er geen tweedehands kit-lens te vinden op MP?

Een statief lijkt me onnodig voor wat jullie voor ogen hebben. Bij schemer kun je desnoods het dak van je auto gebruiken.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182668332
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 11:50 schreef miro86 het volgende:

[..]

Geen slechte combo. Twee punten: 1) ik vind de 55-250 van cannon redelijk, maar zeker niet geweldig, maar het is wel binnen je budget 2) je mist een wide-angle voor als je bijvoorbeeld een landschapsfoto wil of als er een jachtluipaard met haar kittens net naast de weg ligt (ja, dat is mij overkomen). Is er geen tweedehands kit-lens te vinden op MP?

Een statief lijkt me onnodig voor wat jullie voor ogen hebben. Bij schemer kun je desnoods het dak van je auto gebruiken.
Dat zou dan deze zijn;

https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr

Wss zo'n plastic fantastic

En wat voor lens zou jij dan adviseren? Of is deze gewoon goed genoeg voor onze doeleinden die ik eerser postte?
pi_182668980
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 12:37 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Dat zou dan deze zijn;

https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr

Wss zo'n plastic fantastic

En wat voor lens zou jij dan adviseren? Of is deze gewoon goed genoeg voor onze doeleinden die ik eerser postte?
De kit-lens doet niet meer en niet minder dan wat erop staat. Geweldige waarde voor je geld. Ik gebruik mijn kit-lens nog steeds redelijk vaak. Dit kan je ook helpen met doorverkopen - iemand die wil beginnen met fotografie bijvoorbeeld.
Voor jouw budget is de 250mm idd oke. Prima value-for money. Ik zou iets meet investeren. Voor zo'n 320 euro heb je een nieuwe Tamron 70-300mm. Zelf ga ik ws voor de Canon 70-300 IS II (nog duurder).
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182669958
Ik denk dat ik in eerste instantie voor mijn vakantie over 3 weken naar Gambia voor de FZ82 ga. Dan kan ik er een beetje mee spelen en kijken of het iets is waar ik wat meer energie en tijd in zou willen steken. Zoja, dan verkoop ik deze weer en probeer ik goedkoop een 750D op de kop te tikken met de geadviseerde lenzen.
pi_182672246
Passen oude lenzen trouwens op nieuwe camera's? Want het schijnt dat mijn pa een spiegelreflex heeft (wat volgens hem een putding is), met volgens hem prima lenzen.

Dan zou ik misschien alleen de body nodig hebben.
pi_182672502
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 16:30 schreef -mosrednA het volgende:
Passen oude lenzen trouwens op nieuwe camera's? Want het schijnt dat mijn pa een spiegelreflex heeft (wat volgens hem een putding is), met volgens hem prima lenzen.

Dan zou ik misschien alleen de body nodig hebben.
Hangt af van de mount. De EF mount van Canon kwam uit in 1987. Een 750d kan EF lenzen aan, evenals EF-S lenzen. Het kan zijn dat oudere lenzen technologisch minder zijn, bijvoorbeeld qua image stabilisation, autofocus, motorstilte etc.
Je hebt een adapter nodig om van een Nikon lens op een Canon body te zetten. Andersom is moeilijker. Beter om daar niet aan te beginnen (je verliest functies van je lens zoals autofocus). Als je vader nikon lenzen heeft, koop maar een nikon body.

Dus even vragen wat ie precies heeft liggen (zowel body als lenzen)

[ Bericht 3% gewijzigd door miro86 op 22-10-2018 17:01:15 ]
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 22 oktober 2018 @ 16:45:01 #39
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182672518
Als je wilt investeren in een dslr (en alle randapparatenzooi) zou ik gewoon een lokale fotograaf inhuren.. ben je net zo veel kwijt en je hebt goede plaatjes zonder gedoe..

Ergo.. gewoon een point&shoot/bridge ding.. evt met een pootje eronder.. (geen tripod)
Al die meuk moet je ook allemaal meesjouwen.. het kan ook allemaal stuk.. etc..

Voor een reis zou ik niet te moeilijk doen.. des te meer tijd heb je om de reis te ervaren en te genieten..
pi_182707463
Ik heb besloten de FZ82 te bestellen voor ¤200,- (nieuw) en deze ff uitgebreid te gebruiken op mijn vakantie in Gambia over 2,5 week. Dan kan ik voor een klein bedrag even kijken of ik het wat vind en er bereid ben meer tijd en energie in te steken. Zoja dan kan ik altijd nog overstappen op een spiegelreflex.

Bedankt allemaal voor jullie hulp en adviezen, toppers! ^O^
pi_182711576
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 09:18 schreef -mosrednA het volgende:
Ik heb besloten de FZ82 te bestellen voor ¤200,- (nieuw) en deze ff uitgebreid te gebruiken op mijn vakantie in Gambia over 2,5 week. Dan kan ik voor een klein bedrag even kijken of ik het wat vind en er bereid ben meer tijd en energie in te steken. Zoja dan kan ik altijd nog overstappen op een spiegelreflex.

Bedankt allemaal voor jullie hulp en adviezen, toppers! ^O^
Zag dit topic meerdere malen voorbij komen maar was er vergeten op te reageren. Waar heb je die FZ82 vandaan gehaald voor dat geld, nieuw nog wel?

Ik zie dat het overgrote deel hier een DSLR adviseert. Ik ben zelf ook op zoek, maar een DSLR is door de omvang voor mij zo onhandig om op reis mee te nemen, dus een systeemcamera lijkt mij een prima alternatief. Waarom ook niet voor jou? Zijn prima compacte dingen die prachtig in 4K kunnen filmen.

Ik ben de Panasonic DMC-G80 met kitlens (12-60mm) in de gaten aan het houden. Momenteel te koop voor iets minder dan 800 euro. Zodra de prijs op de 700 zakt, volgt waarschijnlijk aanschaf.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gruj0 op 24-10-2018 13:15:28 ]
pi_182711926
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 13:03 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Zag dit topic meerdere malen voorbij komen maar was er vergeten op te reageren. Waar heb je die FZ82 vandaan gehaald voor dat geld, nieuw nog wel?

Ik zie dat het overgrote deel hier een DSLR adviseert. Ik ben zelf ook op zoek, maar een DSLR is door de omvang voor mij zo onhandig om op reis mee te nemen, dus een systeemcamera lijkt mij een prima alternatief. Waarom ook niet voor jou? Zijn prima compacte dingen die prachtig in 4K kunnen filmen.

Ik ben de Panasonic DMC-G80 met kitlens (12-60mm) in de gaten aan het houden. Momenteel te koop voor iets minder dan 800 euro. Zodra de prijs op de 700 zakt, volgt waarschijnlijk aanschaf.
Nou, ik was dus marktplaats aan het checken voor die camera en toen was daar ineens een advertentie (notabene):

http://www.enligo.com/nl/(...)IEAEYASABEgIJ5PD_BwE
pi_182711954
dat is een tweedehands camera ;)
pi_182712108
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 13:19 schreef Noudanzeg het volgende:
dat is een tweedehands camera ;)
Oh niet op gelet. Maar ook prima, aangezien er 12 mnd garantie op zit :)
pi_182712654
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 13:03 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Zag dit topic meerdere malen voorbij komen maar was er vergeten op te reageren. Waar heb je die FZ82 vandaan gehaald voor dat geld, nieuw nog wel?

Ik zie dat het overgrote deel hier een DSLR adviseert. Ik ben zelf ook op zoek, maar een DSLR is door de omvang voor mij zo onhandig om op reis mee te nemen, dus een systeemcamera lijkt mij een prima alternatief. Waarom ook niet voor jou? Zijn prima compacte dingen die prachtig in 4K kunnen filmen.

Ik ben de Panasonic DMC-G80 met kitlens (12-60mm) in de gaten aan het houden. Momenteel te koop voor iets minder dan 800 euro. Zodra de prijs op de 700 zakt, volgt waarschijnlijk aanschaf.
Dat zou wel een lang kunnen duren. Heb je de OM-D EM-10 III overwogen? Persoonlijk ben ik zeer tevreden met mijn EM-5 en de EM-10 III wordt aanbevolen door DPReview.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182719347
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 13:18 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Nou, ik was dus marktplaats aan het checken voor die camera en toen was daar ineens een advertentie (notabene):

http://www.enligo.com/nl/(...)IEAEYASABEgIJ5PD_BwE
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 13:26 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Oh niet op gelet. Maar ook prima, aangezien er 12 mnd garantie op zit :)
Ok, dacht al. :P

Nou ja, zolang jij er maar tevreden mee bent en dat ding het gewoon doet is er niets aan het handje. Zou wel gelijk een tasje bestellen via eBay en een polarization filter (ook wel "CPL filter" genoemd). Het filter heeft twee voordelen: je beschermt je grote lens en je hebt minder last van reflecties als je aan het filmen bent (glas, water, enz).

Filter kan er alleen op als je camera een front filter thread heeft btw.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 13:49 schreef miro86 het volgende:

[..]

Dat zou wel een lang kunnen duren. Heb je de OM-D EM-10 III overwogen? Persoonlijk ben ik zeer tevreden met mijn EM-5 en de EM-10 III wordt aanbevolen door DPReview.
Bedankt voor de suggestie. Not bad, maar toch. Geen flexibel scherm en de kitlens van de Panasonic is voor 3 tot 4 tientjes meer wel beter. Maar laten we zijn topic niet kapen. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 24-10-2018 19:20:14 ]
pi_182719457
Thx voor de tip, ga ik meenemen.

En ga je gang maar hoor :P
pi_182720790
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 12:42 schreef miro86 het volgende:
Je hebt gelijk, ik had de 70-300 en de 75-300 door elkaar. Ik zou echter de 55-250 hiervoor niet aanraden, die is volgens mij nog te kort.
Ik vind 2x een 750d wel een beetje overkill.
TS heeft een 8 persoons auto gehuurd. En hij en zijn vrienden gaan een cursus fotograferen volgen als voorbereiding. Dan is meerdere bodies misschien niet zo'n slecht idee?
pi_182756677
ik heb een Sony RX10IV, bridge camera. Maar als je 0,0 verstand ervan hebt zou ik toch beginnen met een goedkoper toestel.
pi_182774226
Welke geheugenkaart kan ik het beste nemen voor deze camera? En dan gaat het me met name om de schrijfsnelheid. Ik was net bij voetbal kijken en toen wilde ik een actieburst maken, maar de snelheid viel me tegen. Dit komt wss alleen omdat er een 10 kaar oude SD kaart in zit van 2gb.

Iemand tips? Wil graag 2x 64gb.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')