abonnement Unibet Coolblue
pi_182630740
Iemand enig idee wat een goed merk is? Volgend jaar ga ik met 3 vrienden een 4x4 huren en rondtrekken in (de parken van) het noorden van Tanzania. Om in de reservaten dieren te kunnen spotten willen we 1 super goeie verrekijker hebben die heel ver kan en 3 simpele verrekijkers om te kunnen gebruiken als we wat dichterbij zijn gekomen.

Deze willen we 2de hands kopen en naderhand weer verkopen. Iemand enig idee welke merken goed zijn en betaalbaar?

Alvast bedankt :)
  Forum Admin zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:16:08 #2
35723 crew  GGMM
pi_182630865
Om wildlife te spotten :D

Je gaat je overbuurmeisje bekijken.

Prima hoor, maar zeg dat dan gewoon.

Wildlife spotten met 3 vrienden in het noorden van Tanzania _O- alsof mensen dat doen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_182630991
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 17:16 schreef GGMM het volgende:
Om wildlife te spotten :D

Je gaat je overbuurmeisje bekijken.

Prima hoor, maar zeg dat dan gewoon.

Wildlife spotten met 3 vrienden in het noorden van Tanzania _O- alsof mensen dat doen.
:') _O-

Oke goeie maar ja we gaan dat inderdaad doen ja :P

19 dagen daar waarvan 10 (effectief 7x24u) safaridagen en 4 zon zee stranddagen Zanzibar
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:36:21 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182631184
Een verrekijker die meer vergroot dan 7 keer is nauwelijks praktisch zonder statief, je kan men niet stil genoeg houden om profijt te hebben van meer vergroting.
Kortom, neem een verrekijker van 7*50. Die heeft ook genoeg licht om in de schemer nog wat te zien.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182631234
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Een verrekijker die meer vergroot dan 7 keer is nauwelijks praktisch zonder statief, je kan men niet stil genoeg houden om profijt te hebben van meer vergroting.
Kortom, neem een verrekijker van 7*50. Die heeft ook genoeg licht om in de schemer nog wat te zien.
Oke goeie tip, dankjewel. Maar stel nu dat we er een nemen met statief?

We huren namelijk een extended land rover met pop-up roof, dus een stafief gebruiken wanneer we stilstaan moet wel te doen zijn.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:42:19 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182631278
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 17:39 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Oke goeie tip, dankjewel. Maar stel nu dat we er een nemen met statief?

We huren namelijk een extended land rover met pop-up roof, dus een stafief gebruiken wanneer we stilstaan moet wel te doen zijn.
Keuzes..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182631372
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 17:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Keuzes..
Is het veel duurder?

En heb je misschien een suggestie voor merk & type? ( via marktplaats )

Wij zaten te denken aan ¤100,- voor 1 goede die ver kan en ¤100,- voor drie simpele
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:00:23 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_182631547
Nikon heeft wel aardige kijkers voor een redelijke prijs.
Een goeie kijker voor ¤100 (nieuw) ga je niet halen :)

Bijvoorbeeld: https://www.fotokonijnenb(...)order=Prijs+oplopend
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_182631549
¤100 is niet heel veel voor een verrekijker hé. Je kan er wel een voor vinden hoor, maar dan heb je gewoon een basismodelletje zeg maar.

En het is ook niet zo dat je met een (veel) duurdere verrekijker nu ineens vele malen verder kan kijken, zoals je wel lijkt te denken.
pi_182631569
Misschien even SeLang DM'men. Die heeft volgens mij wel de nodige ervaring met vogels spotten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182631594
Temper je verwachtingen.

Zonder ervaring, ga je nooit die beesten op lange afstanden spotten. Dus er zijn weinig situaties dat je een verrekijker gaat gebruiken.

Net zoals met dure camera's en het hanteren hiervan
pi_182631640
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:04 schreef opgebaarde het volgende:
Temper je verwachtingen.

Zonder ervaring, ga je nooit die beesten op lange afstanden spotten. Dus er zijn weinig situaties dat je een verrekijker gaat gebruiken.

Net zoals met dure camera's en het hanteren hiervan
Die ervaring hebben we, alleen hebben we nooit zelf de materialen gehad. Deze keer willen we dat wel hebben.
pi_182631643
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:01 schreef oranjevogel1 het volgende:
Misschien even SeLang DM'men. Die heeft volgens mij wel de nodige ervaring met vogels spotten.
Thx, ga ik straks even doen :)
pi_182631650
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:00 schreef heite het volgende:
¤100 is niet heel veel voor een verrekijker hé. Je kan er wel een voor vinden hoor, maar dan heb je gewoon een basismodelletje zeg maar.

En het is ook niet zo dat je met een (veel) duurdere verrekijker nu ineens vele malen verder kan kijken, zoals je wel lijkt te denken.
Vandaar dat we dus tweedehands willen kopen (en daarna weer willen verpatsen), zie OP
pi_182631659
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
Nikon heeft wel aardige kijkers voor een redelijke prijs.
Een goeie kijker voor ¤100 (nieuw) ga je niet halen :)

Bijvoorbeeld: https://www.fotokonijnenb(...)order=Prijs+oplopend
Bedankt :)

En we willen dus ook niet nieuw kopen he, maar alles tweedehands.
pi_182631667
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:04 schreef opgebaarde het volgende:
Temper je verwachtingen.

Zonder ervaring, ga je nooit die beesten op lange afstanden spotten. Dus er zijn weinig situaties dat je een verrekijker gaat gebruiken.

Net zoals met dure camera's en het hanteren hiervan
Nou, ik vond een verrekijker vaak wel handig om er bij te hebben hoor.

Of het verstandig is om er dan maar veel geld tegenaan te gooien is een tweede. Ik denk niet dat het heel veel meerwaarde heeft als ik zo lees.
pi_182631781
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:08 schreef heite het volgende:

[..]

Nou, ik vond een verrekijker vaak wel handig om er bij te hebben hoor.

Of het verstandig is om er dan maar veel geld tegenaan te gooien is een tweede. Ik denk niet dat het heel veel meerwaarde heeft als ik zo lees.
De vorige keer hadden we hem wel nodig. Zonder dat waten we een groep giraffen voorbijgereden.

Daarnaast zijn er in de (noordelijke) parken van tanzania bepaalde gebieden mer vaste aanrijdroutes. Daarvan af wijken resulteert in boetes. Dus op bepaalde plekken moet je wel vanaf een afstand turen om een richting uit te stippelen. Vaak ook handig gebleken met herkenningspunten.
pi_182631808
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:08 schreef heite het volgende:

[..]

Nou, ik vond een verrekijker vaak wel handig om er bij te hebben hoor.

Of het verstandig is om er dan maar veel geld tegenaan te gooien is een tweede. Ik denk niet dat het heel veel meerwaarde heeft als ik zo lees.
Natuurlijk is zo'n ding handig. Zeker!

Maar als ik zie hoe vaak wij dat ding gebruikt hebben, dan is dat weinig en nagenoeg altijd in de gevallen dat een gids iets ver weg ziet wat wij nooit hadden kunnen spotten. En dan gebruikten wij over het algemeen één verrekijker met zijn vieren, want na paar seconden zijn de meeste mensen er wel weer klaar mee om door zo'n ding te turen en bleef nummer twee in het hsndschoenenkastje

Dus handig? Jazeker, maar de verwachtingen in de OP lijken mij irrieel
pi_182631865
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Natuurlijk is zo'n ding handig. Zeker!

Maar als ik zie hoe vaak wij dat ding gebruikt hebben, dan is dat weinig en nagenoeg altijd in de gevallen dat een gids iets ver weg ziet wat wij nooit hadden kunnen spotten. En dan gebruikten wij over het algemeen één verrekijker met zijn vieren, want na paar seconden zijn de meeste mensen er wel weer klaar mee om door zo'n ding te turen en bleef nummer twee in het hsndschoenenkastje

Dus handig? Jazeker, maar de verwachtingen in de OP lijken mij irrieel
De reden dat wij er in totaal 4 willen is simpelweg om dat "mag ik m effe" "paas m ff door" te voorkomen. En voor het geld boeit het toch niet als we ze naderhand weer verkopen.

Dat we 1 goeie willen die ver kan kijken is simpelweg gewoon om de mogelijkheid te hebben om ver te kunnen spotten (vooral groepen dieren) zodat we niet steeds rondjes hoeven rijden om iets te vinden. Dat werkte super vorig jaar
pi_182631916
Je lijkt te denken dat je met een wat duurdere kijker ineens veel verder kan kijken. Dat is gewoon niet het geval.
pi_182632025
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:24 schreef heite het volgende:
Je lijkt te denken dat je met een wat duurdere kijker ineens veel verder kan kijken. Dat is gewoon niet het geval.
Ja in zekere zin dacht ik wel dat een wat duurdere kijker scherper zou zijn of met een wider angle ofzo. Dat klopt wel ja.

Zoals ik al zei ik heb echt geen ervaring ermee. Dus wat dat betreft; we hebben gewoon een budget van ¤200,- voor 4 verrekijkers.

Kijk ik heb er dus een keer 1 van mn oom gehad en die kon wel ver kijken, maar die was gewoon niet scherp te stellen. Op safari vorig jaar had ik er een en die kon ver kijken en was super makkelijk scherp te stellen.

Tot zover mijn evaring waarop in mijn OP baseer zegmaar.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:48:40 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_182632330
Niet om de snob uit te hangen maar voor ¤100 kun je echt niets fatsoenlijks kopen. Dat begint ongeveer bij ¤400.

Dat gezegd hebbende, ook een niet zo goede verrekijker is al heel veel beter dan helemaal niets!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_182632370
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:48 schreef SeLang het volgende:
Niet om de snob uit te hangen maar voor ¤100 kun je echt niets fatsoenlijks kopen. Dat begint ongeveer bij ¤400.

Dat gezegd hebbende, ook een niet zo goede verrekijker is al heel veel beter dan helemaal niets!
¤400,- ook tweedehands?

Want opzich maakt het niet heel veel uit als dat ding ma de vakantie weer doorverkocht kan worden voor ¤300,-. Dan hebben we ¤25,- pp betaald als zijnde "huur". ¤1,50 per dag.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:54:43 #24
74056 crew  ToT
pi_182632450
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:48 schreef SeLang het volgende:
Niet om de snob uit te hangen maar voor ¤100 kun je echt niets fatsoenlijks kopen. Dat begint ongeveer bij ¤400.

Dat gezegd hebbende, ook een niet zo goede verrekijker is al heel veel beter dan helemaal niets!
Voor een gewone amateur die ff leuk wat rond wil kijken zou zoiets ook niet wat zijn dus? https://www.cameranu.nl/n(...)211-7x50-verrekijker

Wat is er mis met zoiets, wat bij eentje van ¤400 wel fatsoenlijk is?
Ja het beeldkwaliteit zal wel een stuk beter zijn en minder vervormingen enzo, maar we praten niet over fotografie, maar wat mensen die ff willen kijken of er wat wilds in de verte loopt waar ze naar toe kunnen rijden, toch? :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:02:54 #25
74056 crew  ToT
pi_182632609
Een buurman van me heeft een bizar goede gekocht bij een kringloop voor maar ¤6 en hij zegt dat-ie nieuw ¤600 zou kosten. Ik heb niet naar het merk en type gekeken, maar heb wel gezien dat je een waanzinnig mooi 3D effect krijgt als je er doorheen kijkt.
Volgens hem liggen er vaak verrekijkers bij de kringloop.

Misschien ook een tip? :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')