abonnement Unibet Coolblue
pi_182627388
Hi allemaal,

Drie dagen geleden heb ik mijn psychiater gevraagd of ik eventueel baat zou hebben bij medicatie voor mijn psychische problematiek. Na een goed gesprek met een vertrouwenspersoon heb ik echter het licht gezien en ben ik er achter gekomen dat ik al jarenlang chronisch aan het hyperventileren ben; de variant zonder versnelde ademhaling, weliswaar. Ik word sinds enkele maanden behandeld voor mijn angstklachten, maar had het gevoel dat er onvoldoende progressie was.

De symptomen zijn derhalve vrij hevig en maken dat het leven het eigenlijk niet waard meer is. Ik werd vrijwel iedere dag duizelig en gedesoriënteerd wakker en had last van een soort 'mist' in mijn hoofd, ofwel zware cognitieve klachten die ervoor zorgen dat nadenken in algemene zin een opgave op zichzelf werd. Studeren of simpelweg dingen onthouden was nagenoeg onmogelijk en ik werd geteisterd door onverklaarbare vermoeidheid die een soort sluier over mijn leven heen legde. Ik was altijd wel vermoeid en een slechte nachtrust was catastrofaal voor mij.

Sinds drie dagen slik ik Citalopram 10mg en dit heeft mijn leven denk ik voorgoed veranderd. Ik heb als bijwerking nog wel last van insomnia, maar dit valt in het niet van de voordelen die ik momenteel aan het ondervinden ben. Ik kan weer helder nadenken, voel me goedgemutst en wanneer ik 's ochtends wakker wordt heb ik weer zin in de dag. Dit is voor mij niet vanzelfsprekend en heel bijzonder om na jarenlange frustratie weer mee te mogen maken.

Ik ben benieuwd of er andere mensen zijn op FOK! die toevallig dezelfde medicatie slikken en wat hun ervaring hiermee is, of heb je misschien last van vergelijkbare/dezelfde klachten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2018 12:52:33 ]
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:03:13 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_182627538
Ik heb een jaar lang citalopram geslikt maar voor mij hielp het niet helaas. Werd een robot van AD
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_182627651
Hier ook een jaar lang gebruikt, merkte precies helemaal niks. Ook zo ineens gestopt, en zelfs dat merkte ik niet.

Maar wat voor de 1 werkt hoeft voor een ander niet te werken. Dus het zegt eigenlijk niks.
pi_182627793
Ik gebruik ook Citalopram 30mg maar dan voor mijn depressie. Ik gebruik het nu zo'n 2 jaar en het werkt prima bij mij ik voel me stukken beter. Enige bijwerking is dat ik sneller vermoeid ben.
No bitch to me
pi_182627853
3 dagen is trouwens wel erg snel, misschien werkt het ook wel als een placebo, volgens mij kun je naar een week of 6 pas zeggen of het echt werkt.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:28:37 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182627925
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 13:11 schreef Fokker89 het volgende:
Hier ook een jaar lang gebruikt, merkte precies helemaal niks. Ook zo ineens gestopt, en zelfs dat merkte ik niet.
Hier precies hetzelfde. Het hielp totaal niet, ik werd er alleen emotieloos van. En libido ging omlaag.
Weet niet meer hoeveel mg, maar het was zeker meer dan 10.
Ook in één keer gestopt zonder af te bouwen, en ook daar heb ik niets van gemerkt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182636477
jaren gebruikt, had eerst de hele dag last van dwanghandelingen, met citalopram niet. maar net als anderen hier werd ik er emotioneel vlak van en had ik minder plezier in alles. Ook was ik ongevoelig voor de effecten van magic truffels. Ik merkte het therapeutische effect al na een paar dagen of een week, maar ik merkte er niets van toen ik het snel afbouwde.
Laat wel regelmatig je hart testen, het kan een ritmestoornis veroorzaken bij sommigen.

[ Bericht 11% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 20-10-2018 22:28:06 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182666273
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 13:03 schreef Fok-it het volgende:
Ik heb een jaar lang citalopram geslikt maar voor mij hielp het niet helaas. Werd een robot van AD
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 13:11 schreef Fokker89 het volgende:
Hier ook een jaar lang gebruikt, merkte precies helemaal niks. Ook zo ineens gestopt, en zelfs dat merkte ik niet.

Maar wat voor de 1 werkt hoeft voor een ander niet te werken. Dus het zegt eigenlijk niks.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 13:20 schreef TornadoDK het volgende:
Ik gebruik ook Citalopram 30mg maar dan voor mijn depressie. Ik gebruik het nu zo'n 2 jaar en het werkt prima bij mij ik voel me stukken beter. Enige bijwerking is dat ik sneller vermoeid ben.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 13:24 schreef Fokker89 het volgende:
3 dagen is trouwens wel erg snel, misschien werkt het ook wel als een placebo, volgens mij kun je naar een week of 6 pas zeggen of het echt werkt.
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 13:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde. Het hielp totaal niet, ik werd er alleen emotieloos van. En libido ging omlaag.
Weet niet meer hoeveel mg, maar het was zeker meer dan 10.
Ook in één keer gestopt zonder af te bouwen, en ook daar heb ik niets van gemerkt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 22:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
jaren gebruikt, had eerst de hele dag last van dwanghandelingen, met citalopram niet. maar net als anderen hier werd ik er emotioneel vlak van en had ik minder plezier in alles. Ook was ik ongevoelig voor de effecten van magic truffels. Ik merkte het therapeutische effect al na een paar dagen of een week, maar ik merkte er niets van toen ik het snel afbouwde.
Laat wel regelmatig je hart testen, het kan een ritmestoornis veroorzaken bij sommigen.
Je zou inderdaad denken dat het gaat om een placebo-effect, maar ik voel na al die tijd dusdanige verbetering dat dit mij niet het geval lijkt. Ik heb wel last van wat bijwerkingen zoals rode ogen en in het begin had ik wat jeuk her en der, maar dat is gelukkig weg.

Ik merk wel dat ik wat 'vlakkiger' geworden ben en sociaal-emotionele zaken mij wat minder interesseren dan voorheen. Maar dat vind ik niet erg, want ik heb weer de energie om na te denken over de toekomst en kan problemen nu oplossen die ik voorheen moest laten liggen door het gebrek aan energie. Ik bedoel: ik zit al een heel jaar in de bijstand en mijn leven staat compleet op pauze... :'(

Meer mensen die ervaring hebben met dit middel? :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2018 11:10:13 ]
pi_182666839
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2018 10:54 schreef DevFreak het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Je zou inderdaad denken dat het gaat om een placebo-effect, maar ik voel na al die tijd dusdanige verbetering dat dit mij niet het geval lijkt. Ik heb wel last van wat bijwerkingen zoals rode ogen en in het begin had ik wat jeuk her en der, maar dat is gelukkig weg.

Ik merk wel dat ik wat 'vlakkiger' geworden ben en sociaal-emotionele zaken mij wat minder interesseren dan voorheen. Maar dat vind ik niet erg, want ik heb weer de energie om na te denken over de toekomst en kan problemen nu oplossen die ik voorheen moest laten liggen door het gebrek aan energie. Ik bedoel: ik zit al een heel jaar in de bijstand en mijn leven staat compleet op pauze... :'(

Meer mensen die ervaring hebben met dit middel? :)
Ik gebruik escitalopram, dat bijna hetzelfde is als citalopram.

Bij mij duurde het een week of zes voor ik wat merkte. De eerste twee weken had ik veel last van bijwerkingen, was ik erg depressief en angstig. Ik kreeg toen oxazepam om dat te onderdrukken.

Na zes weken merkte ik dat de paniek en angst minder werd, of vooral uitbleef in bepaalde situaties. Ook mijn depressie klaarde op.

Ik gebruik het nu een jaar en heb er best veel baat bij. Qua bijwerkingen heb ik regelmatig hele bizarre dromen en is mijn menstruatiecyclus een paar dagen korter.
pi_182667014
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 11:31 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik gebruik escitalopram, dat bijna hetzelfde is als citalopram.

Bij mij duurde het een week of zes voor ik wat merkte. De eerste twee weken had ik veel last van bijwerkingen, was ik erg depressief en angstig. Ik kreeg toen oxazepam om dat te onderdrukken.

Na zes weken merkte ik dat de paniek en angst minder werd, of vooral uitbleef in bepaalde situaties. Ook mijn depressie klaarde op.

Ik gebruik het nu een jaar en heb er best veel baat bij. Qua bijwerkingen heb ik regelmatig hele bizarre dromen en is mijn menstruatiecyclus een paar dagen korter.
Goed om te horen! Blijft raar dat ik na 10 minuten al zoveel verschil bemerkte. Ik voelde wat 'borrelen' in mijn hoofd toen ik onderweg naar huis was en ineens voelde ik me een stuk prettiger.

Ik weet dat iedereen droomt maar dat je het vaak niet meer weet bij het wakker worden, maar ik heb 's ochtends nu het gevoel dat ik toch wel een stuk intensiever aan het dromen ben sinds ik gestart ben met het middel. Niks raars verder.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2018 11:39:43 ]
pi_182667065
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2018 11:39 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Goed om te horen! Blijft raar dat ik na 10 minuten al zoveel verschil bemerkte. Ik voelde wat 'borrelen' in mijn hoofd toen ik onderweg naar huis was en ineens voelde ik me een stuk prettiger.

Ik weet dat iedereen droomt maar dat je het vaak niet meer weet bij het wakker worden, maar ik heb 's ochtends nu het gevoel dat ik toch wel een stuk intensiever aan het dromen ben sinds ik gestart ben met het middel. Niks raars verder.
Maar heb jij niks gekregen dan om bijwerkingen tegen te gaan? Zoals Oxazepam?
pi_182667177
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 11:41 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Maar heb jij niks gekregen dan om bijwerkingen tegen te gaan? Zoals Oxazepam?
Nee dat niet, ik ben gestart met 20 mg op de eerste dag en had afgesproken dat ik over mocht gaan naar 10 mg indien het als overdaad/teveel voelde.

Ik kijk het nog even aan en als ik echt last krijg van bijwerkingen leg ik het voor. Slik jij er nog iets naast dan?
pi_182667211
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2018 11:44 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Nee dat niet, ik ben gestart met 20 mg op de eerste dag en had afgesproken dat ik over mocht gaan naar 10 mg indien het als overdaad/teveel voelde.

Ik kijk het nog even aan en als ik echt last krijg van bijwerkingen leg ik het voor. Slik jij er nog iets naast dan?
Ik slik het helemaal niet meer, maar ik kreeg voor de eerste 2 weken ook oxazepam erbij, en dat werkt wel meteen, dus dacht misschien dat je dat voelde.
pi_182667322
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 11:45 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ik slik het helemaal niet meer, maar ik kreeg voor de eerste 2 weken ook oxazepam erbij, en dat werkt wel meteen, dus dacht misschien dat je dat voelde.
Ohja is waar ook, ik vergat even dat je het niet meer gebruikt. Wel zonde dat het helemaal niets uitgehaald heeft dan, zeg. Gebruik je nu iets anders of heb je het enkel bij therapie gehouden?
pi_182667389
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2018 11:48 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ohja is waar ook, ik vergat even dat je het niet meer gebruikt. Wel zonde dat het helemaal niets uitgehaald heeft dan, zeg. Gebruik je nu iets anders of heb je het enkel bij therapie gehouden?
Ik doe niks meer, is ook al jaren terug, heb enkel nog pammetjes in huis voor het geval dat.
pi_182667444
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 11:51 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ik doe niks meer, is ook al jaren terug, heb enkel nog pammetjes in huis voor het geval dat.
Oh god, de pammetjes :')
Ik heb jaren geleden zo'n recept gehad, werd alleen maar extreem vermoeid van
pi_182667826
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2018 11:44 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Nee dat niet, ik ben gestart met 20 mg op de eerste dag en had afgesproken dat ik over mocht gaan naar 10 mg indien het als overdaad/teveel voelde.

Ik kijk het nog even aan en als ik echt last krijg van bijwerkingen leg ik het voor. Slik jij er nog iets naast dan?
In theorie zou dit na 3 dagen nog geen enkel blijvend effect kunnen hebben.
Het is een middel dat een paar weken de tijd nodig heeft om alles te calibreren in je hoofd.

Ik stond de eerste dagen hartstikke strak van dat middel en toen ik dat aangaf bij huisartsenpost kreeg ik alprozolam. Tevens kreeg ik een tip van een vriendin om het s'avonds in te nemen en niet s'morgens.

(Sterker nog, ik was eigenlijk niet eens in staat om fatsoenlijk auto te rijden in de ochtend de eerste dagen. Het voelde echt als een overdosis speed)
Hell To The Liars
pi_182669704
Ik slik escitalopram, ben een maand of 2 terug begonnen met 10mg en dat is vorige week opgehoogd naar 20mg (wat helaas ook meteen de maximum dosering is van deze medicatie) per dag. Ik merk wat meer rust in mijn hoofd, maar mijn gemoedstoestand is er niet bepaald beter op geworden. In stress situaties reageer ik ook nog steeds hevig.

Ik heb de eerste weken veel last van bijwerkingen gehad (wazig in mijn hoofd, vermoeide ogen, soms slecht zien (vertraging in beeld), slechte concentratie, opvliegers en zweten, verergerde angstklachen, gevoel van algehele onrust in mijn lijf) en het duurde minstens 4 a 5 weken voordat dat enigszins afnam en ik wat rust in mijn hoofd begon te krijgen. Meer dan dat is er tot op heden nog niet gebeurd. Wel nu weer iets meer last van de bijwerkingen door de ophoging van de dosering, en tijdens menstruatie worden de bijwerkingen ook weer erger.

Fijn dat het middel voor jou zo goed werkt en ik hoop dat dat het blijft doen. Misschien van mijn kant ook een positievere ervaring over een paar weken, maar ik moet het nog even aankijken :)
pi_182964937
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2018 11:39 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Goed om te horen! Blijft raar dat ik na 10 minuten al zoveel verschil bemerkte. Ik voelde wat 'borrelen' in mijn hoofd toen ik onderweg naar huis was en ineens voelde ik me een stuk prettiger.

Ik weet dat iedereen droomt maar dat je het vaak niet meer weet bij het wakker worden, maar ik heb 's ochtends nu het gevoel dat ik toch wel een stuk intensiever aan het dromen ben sinds ik gestart ben met het middel. Niks raars verder.
Lijkt me dat dit eerder psychologisch heeft gewerkt. Je denken kan een sterke invloed uitoefenen op je lichaam. Citalopram moet een aantal weken worden geslikt voordat je merkbare verschillen merkt. Een cliënte van mij gebruikt dat medicijn nu ruim 8 maanden. Eerste 2 maanden merkte ze geen verschil. Er is bij haar aardig wat gewisseld in de dosering. Nu slikt ze 10mg.
pi_183031693
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 20:05 schreef S.J.D het volgende:

[..]

Lijkt me dat dit eerder psychologisch heeft gewerkt. Je denken kan een sterke invloed uitoefenen op je lichaam. Citalopram moet een aantal weken worden geslikt voordat je merkbare verschillen merkt. Een cliënte van mij gebruikt dat medicijn nu ruim 8 maanden. Eerste 2 maanden merkte ze geen verschil. Er is bij haar aardig wat gewisseld in de dosering. Nu slikt ze 10mg.
Het zou uiteraard ook een placebo-effect geweest kunnen zijn. Ik weet het eigenlijk gewoon niet. Het positieve effect was derhalve wel erg sterk. Ik ben nu een aantal weken verder en het effect is nog altijd erg positief en heb weinig bijwerkingen.

Ik merk wel dat ik een heel stuk gevoeliger ben. Ik kan ook veel gemakkelijker huilen; dit was voorheen nagenoeg onmogelijk. Zo was ik vorige week in de Efteling een stond ik daar net niet met tranen in mijn ogen omdat ik de muziek en thematisering van de attractie zo mooi vond. Had gisteren een aanvaring gehad met twee huisgenoten en was totaal overstuur en de tranen bleven maar lopen. Het helpt mij wel dingen uit te praten en gebeurtenissen niet meer eindeloos op te kroppen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2018 21:58:49 ]
pi_183032227
ik denk niet dat dit placebo is als je zo'n verschil merkt. Trouwens, mensen diie zeggen dat het placebo moet zijn hebben daar evenmin bewijs voor. Wie zegt dat mensen allemaal hetzelfde moeten reageren?
Ik denk dat de meesten het gewoon een te eng idee vinden dat de mens van buitenaf zo erg beïnvloedbaar is maar op een manier die zelfs artsen nog lang niet voor 100% begrijpen, mom die mogelijkheid ook maar te overwegen, makkelijker dan om te geloven dat een zo grote verandering placebo is en de rest allemaal voorspelbaar volgens het wel bekende boekje verloopt, wat alleen medisch personeel kan voorspellen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_183032645
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 21:57 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Het zou uiteraard ook een placebo-effect geweest kunnen zijn. Ik weet het eigenlijk gewoon niet. Het positieve effect was derhalve wel erg sterk. Ik ben nu een aantal weken verder en het effect is nog altijd erg positief en heb weinig bijwerkingen.

Ik merk wel dat ik een heel stuk gevoeliger ben. Ik kan ook veel gemakkelijker huilen; dit was voorheen nagenoeg onmogelijk. Zo was ik vorige week in de Efteling een stond ik daar net niet met tranen in mijn ogen omdat ik de muziek en thematisering van de attractie zo mooi vond. Had gisteren een aanvaring gehad met twee huisgenoten en was totaal overstuur en de tranen bleven maar lopen. Het helpt mij wel dingen uit te praten en gebeurtenissen niet meer eindeloos op te kroppen.
In ieder geval mooi dat het effect positief voor jou is! Medicijnen werken bij elk persoon weer anders.
pi_183033449
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 22:33 schreef S.J.D het volgende:

[..]

In ieder geval mooi dat het effect positief voor jou is! Medicijnen werken bij elk persoon weer anders.
Hoe lang gebruiken je cliënten het middel meestal?
pi_183033657
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:08 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Hoe lang gebruiken je cliënten het middel meestal?
Heb je er nog steeds net zoveel baat bij?
pi_183033816
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:16 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Heb je er nog steeds net zoveel baat bij?
Jazeker :)
pi_183033837
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:23 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Jazeker :)
Beter :Y
pi_183034224
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:24 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Beter :Y
voor welke klachten kreeg jij het?
pi_183034305
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:46 schreef DevFreak het volgende:

[..]

voor welke klachten kreeg jij het?
Paniekaanvallen.
pi_183034321
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:50 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Paniekaanvallen.
Ahja. Volgens mij heb ik het eerder gevraagd, sorry voor het geval dat maar het is al laat _O-
pi_183034493
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:23 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Jazeker :)
Fijn om te lezen dat jij er baat aan heb :)
Hell To The Liars
pi_183074514
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:08 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Hoe lang gebruiken je cliënten het middel meestal?
Mijn cliënte gebruikt het nu ruim 6 maanden. Maar sommigen gebruiken het al jaren. Het is een medicatie die je voor een lange tijd inneemt, meestal langer dan een jaar. En daarna kan er rustig afgebouwd worden en gekeken worden hoe je je voelt .
pi_187996893
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 12:47 schreef DevFreak het volgende:
Hi allemaal,

Drie dagen geleden heb ik mijn psychiater gevraagd of ik eventueel baat zou hebben bij medicatie voor mijn psychische problematiek. Na een goed gesprek met een vertrouwenspersoon heb ik echter het licht gezien en ben ik er achter gekomen dat ik al jarenlang chronisch aan het hyperventileren ben; de variant zonder versnelde ademhaling, weliswaar. Ik word sinds enkele maanden behandeld voor mijn angstklachten, maar had het gevoel dat er onvoldoende progressie was.

De symptomen zijn derhalve vrij hevig en maken dat het leven het eigenlijk niet waard meer is. Ik werd vrijwel iedere dag duizelig en gedesoriënteerd wakker en had last van een soort 'mist' in mijn hoofd, ofwel zware cognitieve klachten die ervoor zorgen dat nadenken in algemene zin een opgave op zichzelf werd. Studeren of simpelweg dingen onthouden was nagenoeg onmogelijk en ik werd geteisterd door onverklaarbare vermoeidheid die een soort sluier over mijn leven heen legde. Ik was altijd wel vermoeid en een slechte nachtrust was catastrofaal voor mij.

Sinds drie dagen slik ik Citalopram 10mg en dit heeft mijn leven denk ik voorgoed veranderd. Ik heb als bijwerking nog wel last van insomnia, maar dit valt in het niet van de voordelen die ik momenteel aan het ondervinden ben. Ik kan weer helder nadenken, voel me goedgemutst en wanneer ik 's ochtends wakker wordt heb ik weer zin in de dag. Dit is voor mij niet vanzelfsprekend en heel bijzonder om na jarenlange frustratie weer mee te mogen maken.

Ik ben benieuwd of er andere mensen zijn op FOK! die toevallig dezelfde medicatie slikken en wat hun ervaring hiermee is, of heb je misschien last van vergelijkbare/dezelfde klachten?
Hey!
Het is alweer een tijdje geleden dat je dit heb gepost maar wat je schrijft is net alsof ik het zelf heb geschreven je klachten niet normaal!
Ik ben dus erg benieuwd of de citalopram nog steeds zijn werk doet of ben je inmiddels gestopt?
pi_187997687
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 00:17 schreef KatiePerry het volgende:

[..]

Hey!
Het is alweer een tijdje geleden dat je dit heb gepost maar wat je schrijft is net alsof ik het zelf heb geschreven je klachten niet normaal!
Ik ben dus erg benieuwd of de citalopram nog steeds zijn werk doet of ben je inmiddels gestopt?
Ben ook wel benieuwd?
Bijzonder dat mensen zo verschillend reageren op medicatie :), wel fijn voor jullie.
Hell To The Liars
pi_188005998
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 00:17 schreef KatiePerry het volgende:

[..]

Hey!
Het is alweer een tijdje geleden dat je dit heb gepost maar wat je schrijft is net alsof ik het zelf heb geschreven je klachten niet normaal!
Ik ben dus erg benieuwd of de citalopram nog steeds zijn werk doet of ben je inmiddels gestopt?
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 01:31 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ben ook wel benieuwd?
Bijzonder dat mensen zo verschillend reageren op medicatie :), wel fijn voor jullie.
Hey,

Na een paar maanden ben ik er samen met mijn psychiater achter gekomen dat de medicatie misschien toch niet zo goed zijn werk deed als we zouden willen willen. Hierop hebben we besloten dat het verstandig zou zijn om het broertje van dit medicijn te proberen, genaamd escitalopram. In je lichaam werkt het net een beetje anders.

Direct de volgende dag na het switchen begon ik enorm misselijk te worden en in voelde me erg beroerd. Daarna nog momenten gehad dat ik me echt flink waardeloos voelde en ik heb vorige week nog een heftige paniekaanval gehad, maar het gaat inmiddels alweer een heel stuk beter met me.

Ik voel me een stuk rustiger en ik kan over het algemeen naar mijn idee wat helderder nadenken, idk. Nog wel soms last van sociale angst. Ik ben nu 4 weken verder met deze medicatie en het gaat steeds beter, dus het is even afwachten. :)

Ben je in behandeling en slik je al medicijnen?
pi_188006766
Ben je wel eens bij een fysiotherapeut geweest? Dat was voor mij de grote eye opener: voelen hoe ik moet ademhalen. De oefening die ik kreeg, werkt bij mij ook als een soort meditatie waarbij ik even helemaal in mezelf kan keren als ik me overprikkeld voel. Ik zou het je echt aanraden, naast de medicatie en therapie. Voor mij maakte dit echt het verschil (zelf heb ik gelukkig geen medicatie nodig gehad).
Sarcasme. Herken het.
pi_188053193
Hey,

Na een paar maanden ben ik er samen met mijn psychiater achter gekomen dat de medicatie misschien toch niet zo goed zijn werk deed als we zouden willen willen. Hierop hebben we besloten dat het verstandig zou zijn om het broertje van dit medicijn te proberen, genaamd escitalopram. In je lichaam werkt het net een beetje anders.

Direct de volgende dag na het switchen begon ik enorm misselijk te worden en in voelde me erg beroerd. Daarna nog momenten gehad dat ik me echt flink waardeloos voelde en ik heb vorige week nog een heftige paniekaanval gehad, maar het gaat inmiddels alweer een heel stuk beter met me.

Ik voel me een stuk rustiger en ik kan over het algemeen naar mijn idee wat helderder nadenken, idk. Nog wel soms last van sociale angst. Ik ben nu 4 weken verder met deze medicatie en het gaat steeds beter, dus het is even afwachten. :)

Ben je in behandeling en slik je al medicijnen?
[/quote]

Nee ik heb ze net opgehaald en zou er morgen mee beginnen.. Maar heb deze week ineens nergens last van en twijfel ineens enorm of ik het wel moet doen.. Ook geen zin om mij rot of ziek te voelen in me vakantie door evt bijwerkingen.. En ik had met de fluoxetine absoluut geen libido meer ben ook bang dat dat nu weer zo zal zijn.
pi_188053393
Zijn er hier mensen die dit slikken en last hebben van sexuele bijwerkingen?
pi_188053414
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 16:18 schreef Spirit82 het volgende:
Ben je wel eens bij een fysiotherapeut geweest? Dat was voor mij de grote eye opener: voelen hoe ik moet ademhalen. De oefening die ik kreeg, werkt bij mij ook als een soort meditatie waarbij ik even helemaal in mezelf kan keren als ik me overprikkeld voel. Ik zou het je echt aanraden, naast de medicatie en therapie. Voor mij maakte dit echt het verschil (zelf heb ik gelukkig geen medicatie nodig gehad).
Ik wel helpt mij niet voldoende helaas
pi_188053417
meer fruit en verse groente eten, is beter voor je geest.
pi_188053467
Was het allemaal maar zo simpel 😭
pi_188084866
Sommigen hebben inderdaad de pech dat voldoende slaap, beweging, gezond eten en ontspanning nog steeds niet genoeg zijn om van paychische problemen af te komen. Maar het is wel een basis voordat je aan medicijnen zou moeten beginnen vind ik, want het kan wel degelijk helpen. Mij helpt het iig wel voor een deel.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_188085305
Ik zou ook aanraden om vitaminen en mineralen in de vorm van supplementen er dagelijks bij te slikken, als aanvulling (niet vervanger). Heeft mij psychisch flink geholpen. Ik slik zelf een multivitamine en een omega3 met vit. D. Na 2 maand ongeveer merkbaar.
pi_188088283
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 23:49 schreef Cockwhale het volgende:
Ik zou ook aanraden om vitaminen en mineralen in de vorm van supplementen er dagelijks bij te slikken, als aanvulling (niet vervanger). Heeft mij psychisch flink geholpen. Ik slik zelf een multivitamine en een omega3 met vit. D. Na 2 maand ongeveer merkbaar.
Ik slik momenteel eigenlijk alleen extra B12 omdat ik bijna geen vlees eet. Verder heb ik inderdaad wel omega3 staan maar die vergeet ik altijd in te nemen :P
pi_188099307
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 23:49 schreef Cockwhale het volgende:
Ik zou ook aanraden om vitaminen en mineralen in de vorm van supplementen er dagelijks bij te slikken, als aanvulling (niet vervanger). Heeft mij psychisch flink geholpen. Ik slik zelf een multivitamine en een omega3 met vit. D. Na 2 maand ongeveer merkbaar.
Dat is mooi, maar niet iedereen heeft dezelfde tekorten. Wat voor jou werkt ligt aan je aandoening en voor de ts kan dat weer iets heel anders zijn. Maar het kan ook geen kwaad behalve sommige dingen als b6 in hoge dosissen dus kan ts het idd net zo goed proberen, hoewel je bij een multivitamine niet weet of alle ingrediënten wel nodig zijn.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_188105017
Ik eet al veel groenten en fruit en zeer gevarieerd, maar het is praktisch onmogelijk om geen tekorten te hebben, met name met vit. D, magnesium en omega3.
pi_188106665
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 00:39 schreef Cockwhale het volgende:
Ik eet al veel groenten en fruit en zeer gevarieerd, maar het is praktisch onmogelijk om geen tekorten te hebben, met name met vit. D, magnesium en omega3.
Kwam dat uit je bloedonderzoek? Nou hanteren ze daar soms vaak wel ruime marges van wat gezond is vooral met schildklierhormoon schijnt het maar van sommige vitamines kun je juist te veel hebben zoals vitamine a en e (kankerverwekkend naar het schijnt maar ja dat is alles tegenwoordig) en b6
Omega visolie maakte dat ik me slechter voelde dus mee gestopt, misschien waren ze vervuild maar het merk leek wel ok.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_188107886
Vitamine A en E zitten dan over het algemeen ook maar in zeer kleine mate in supplementen. Ik gebruik overigens geen hoge dosisen, aangezien het een stabiele aanvulling betreft.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 20:48:31 #48
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_188142380
Mijn vriend gebruikt het ook, in combinatie met oxazepam en hij heeft ook nog iets voor het slapen.

Momenteel werkt het niet meer, zodra hij de straat uit is begint hij al te hyperventileren, komt momenteel bijna het huis niet uit.

Waar de hyperventilatie vandaan komt is nog steeds niet bekend. Nu komt er elke week iemand van Lentis (de Groningse GGZ) langs om te praten maar na ongeveer 2 jaar heeft dat ook nog geen effect. Vorig jaar werd er gezegd dat hij EMDR zou krijgen maar nu zijn we weer een jaar verder en ze hebben hem nog steeds niet aangemeld voor EMDR.

Er zijn periodes dat hij bijna nergens last van heeft. Dan soms hele lange tijd af en toe en opeens komen de aanvallen weer dagelijks, vooral wanneer hij niet thuis is.
pi_188258750
Ik ben ondanks dat ik me nu al een aantal weken prima voel nu 4 dagen begonnen met de citalopram 10 mg.
Omdat het toch ook elke keer weer terug komt die angst en hyperventilatie dus ik dacht ik probeer het.
Savonds ingenomen 1e nacht paar keer wakker geworden en raar angstig gevoel volgende dag beetje suf maar viel erg mee wel last van me darmen. 2e en 3e dag niks aan de hand nu 4e dag weer diaree en hoofdpijn maar wel te doen.. Dan weet ik in ieder geval dat het wel wat doet in me lichaam straks misschien ook positief ik wacht het af..
pi_188260695
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 20:48 schreef Wildervankstertje het volgende:
Mijn vriend gebruikt het ook, in combinatie met oxazepam en hij heeft ook nog iets voor het slapen.

Momenteel werkt het niet meer, zodra hij de straat uit is begint hij al te hyperventileren, komt momenteel bijna het huis niet uit.

Waar de hyperventilatie vandaan komt is nog steeds niet bekend. Nu komt er elke week iemand van Lentis (de Groningse GGZ) langs om te praten maar na ongeveer 2 jaar heeft dat ook nog geen effect. Vorig jaar werd er gezegd dat hij EMDR zou krijgen maar nu zijn we weer een jaar verder en ze hebben hem nog steeds niet aangemeld voor EMDR.

Er zijn periodes dat hij bijna nergens last van heeft. Dan soms hele lange tijd af en toe en opeens komen de aanvallen weer dagelijks, vooral wanneer hij niet thuis is.
De hyperventilatie komt 'obviously' voort vanuit zijn paniekreactie. Angst kan de ademhaling versnellen, als je er geen bewuste controle op uitoefent. Dat is logisch omdat angst normaliter gepaard ging met vluchtgedrag en dus intensieve beweging, wat een grotere hoeveelheid zuurstof vereiste. Bij hyperventilatie is er sprake van een overdaad aan zuurstof.
pi_188264316
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 22:06 schreef KatiePerry het volgende:
Ik ben ondanks dat ik me nu al een aantal weken prima voel nu 4 dagen begonnen met de citalopram 10 mg.
Omdat het toch ook elke keer weer terug komt die angst en hyperventilatie dus ik dacht ik probeer het.
Savonds ingenomen 1e nacht paar keer wakker geworden en raar angstig gevoel volgende dag beetje suf maar viel erg mee wel last van me darmen. 2e en 3e dag niks aan de hand nu 4e dag weer diaree en hoofdpijn maar wel te doen.. Dan weet ik in ieder geval dat het wel wat doet in me lichaam straks misschien ook positief ik wacht het af..
10 mg is derhalve wel vrij weinig. Volgens mijn psychiater begin je pas te praten vanaf 20mg.
pi_188376550
Actualisering: voelde me vrij kut deze maand en had vrijwel geen energie. Depressed AF. Dosis is opgehoogd naar 15mg gisteren en ik begin me nu al geestelijk wat beter te voelen. Wel super slechte nacht gehad. :')

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2019 16:19:03 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')