abonnement Unibet Coolblue
pi_182615053
Ik ben in september 2018 officieel uitgeschreven bij mijn zorgverzekering, omdat ik verhuisd ben naar het buitenland. Nu vraag ik me af of het eigen risico naar rato wordt berekend bij vertrek midden in het jaar? Als ik mijn pagina bekijk staat er namelijk dat het eigen risico ¤270 euro is voor 2018 (voor mij persoonlijk) maar ik heb zojuist ook een nota ontvangen, die het totaal van het te betalen eigen risico ruim over de ¤320 laat gaan.

Wat zei de verzekering toen ik belde? Niets want het is vrijdag en zij zijn niet meer bereikbaar en ik zoek het graag even uit voor ik ellenlange gesprekken moet voeren naar Nederland.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:22:13 #2
286575 Roces18
Chef de party
pi_182615096
Je hebt de dienst afgenomen met 385 euro eigen risico. Je hebt zorg gebruikt met 385 euro eigen risico. Dus er is niks qua rato. Alleen als je bijv. 1 maand teveel had betaald terwijl je al weg was.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182615140
je zoekt het zelf uit en toch vraag je het hier? }:|

Maar het antwoord is al gegeven hierboven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182615171
Ik was benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft aangezien ik nog zeker tot maandag moet wachten voor ik het zelf uit kan zoeken, vandaar mijn vraag.

Ik begrijp dan niet waarom op mijn persoonlijke pagina dus 270 euro staat bij mijn eigen risico voor 2018. (En nee dit is niet een bedrag wat ik al betaald heb)
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:29:15 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182615188
Verhuizen naar het buitenland en je dan druk maken om een paar tientjes?
Lijkt me zonde van de energie, die verhuizing is vast vele malen duurder dan die tientjes en er zijn vast leukere dingen om op te concentreren
So we just called him Fred
pi_182615227
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 18:29 schreef FredvZ het volgende:
Verhuizen naar het buitenland en je dan druk maken om een paar tientjes?
Lijkt me zonde van de energie, die verhuizing is vast vele malen duurder dan die tientjes en er zijn vast leukere dingen om op te concentreren
Daar gaat het niet om, ik las namelijk op de website van een andere verzekeraar dat bij vertrek naar het buitenland het eigen risico wel degelijk wordt berekend naar rato.

Of mijn verhuizing wel of niet duur was en leuk en gezellig staat daar gewoon los van natuurlijk ;)
  Moderator vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:34:37 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182615273
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 18:32 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, ik las namelijk op de website van een andere verzekeraar dat bij vertrek naar het buitenland het eigen risico wel degelijk wordt berekend naar rato.

Of mijn verhuizing wel of niet duur was en leuk en gezellig staat daar gewoon los van natuurlijk ;)
Je praat over 5 tientjes, en blijkbaar is vanuit daar bellen naar NL duur, dus als dat wat te lang duurt is daar alweer een tientje (als het niet meer is) van weg, dus je maakt je dan nog maar druk om maximaal 40 euro.

Ik zou dat geld vergeten en lekker genieten van waar je zit :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182615336
Weet je zeker dat het van 2018 is? Ik moest laatst nog wat betalen over 2016, dus kijk dat ook even na.
pi_182615373
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 18:37 schreef Fokker89 het volgende:
Weet je zeker dat het van 2018 is? Ik moest laatst nog wat betalen over 2016, dus kijk dat ook even na.
Nagekeken, is zeker van 2018.
pi_182615386
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 18:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je praat over 5 tientjes, en blijkbaar is vanuit daar bellen naar NL duur, dus als dat wat te lang duurt is daar alweer een tientje (als het niet meer is) van weg, dus je maakt je dan nog maar druk om maximaal 40 euro.

Ik zou dat geld vergeten en lekker genieten van waar je zit :P
Genieten doe ik ook zeker wel, hoewel het dagelijks leven in het buitenland ook maar gewoon maar het dagelijks leven is ;)

Ik lees gewoon tegenstrijdige dingen en zou toch wel graag willen weten hoe het echt zit.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:28:02 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_182616142
Bij overlijden krijg je het wel naar rato terug, zou me niets verbazen als dat bij opzeggen dan ook zo is.

Daar waren ze trouwens ook best snel mee, binnen 3 weken dacht ik. Maar dat zal wel verschillen per verzekeraar.
Dum de dum
pi_182616290
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 19:28 schreef Fe2O3 het volgende:
Bij overlijden krijg je het wel naar rato terug, zou me niets verbazen als dat bij opzeggen dan ook zo is.

Daar waren ze trouwens ook best snel mee, binnen 3 weken dacht ik. Maar dat zal wel verschillen per verzekeraar.
Dat snap ik niet helemaal, als ik in januari van dit jaar 400 euro aan zorgkosten maak dan moet ik dat eigen risico toch gewoon betalen? Of je nou naar het buitenland verhuist in februari maakt dan toch niet uit?
pi_182616337
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 19:36 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Dat snap ik niet helemaal, als ik in januari van dit jaar 400 euro aan zorgkosten maak dan moet ik dat eigen risico toch gewoon betalen? Of je nou naar het buitenland verhuist in februari maakt dan toch niet uit?
Op dezelfde manier kan je dat toch ook beredeneren voor overlijden? En toch werkt het daar anders.

Het zou me niet verbazen als dat bij verhuizing naar het buitenland ook zo werkt. Het schijnt ook bij vergoedingen vanuit de AV naar rato te werken als door betalingsachterstanden je AV wordt stopgezet. Daar was hier namelijk laatst ook een topic over op Fok!
Somebody that I used to know
pi_182616384
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 18:18 schreef Miss-X het volgende:
Wat zei de verzekering toen ik belde? Niets want het is vrijdag en zij zijn niet meer bereikbaar en ik zoek het graag even uit voor ik ellenlange gesprekken moet voeren naar Nederland.
Bij welke verzekeraar was je verzekerd?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182616431
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 19:42 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bij welke verzekeraar was je verzekerd?
Bij Ditzo, heb ze ondertussen een whatsapp bericht gestuurd, had geen idee dat dat ook kon bij hen.
pi_182629056
Als je gedurende het jaar opzegt, dan betaal je eigen risico naar rato. Normaal gesproken krijg je het teveel betaalde bedrag aan eigen risico vanzelf terug, maar soms kun je beter even contact opnemen met je zorgverzekeraar om dit proces te versnellen.

Dit gebeurt ook als je gedurende het jaar overstapt van zorgverzekeraar. Bij beide zorgverzekeraars betaal je dan het eigen risico naar rato om precies op 385 euro uit te komen (voor 2018)
pi_182629305
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:56 schreef Andyvie het volgende:
Dit gebeurt ook als je gedurende het jaar overstapt van zorgverzekeraar. Bij beide zorgverzekeraars betaal je dan het eigen risico naar rato om precies op 385 euro uit te komen (voor 2018)
Hoe doe je dit?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:43:22 #18
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_182631292
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hoe doe je dit?
Het land uit verhuizen, doodgaan, 18 worden (denk ik), wisselen van werkgever (verzekering via werkgever), of stoppen met betalen (begin van het jaar dan, overgedragen naar famed, die afbetalen, nieuwe zorgverzekeraar uitzoeken) ?

oid
Dum de dum
pi_182632950
Heb contact gehad met Ditzo, fijn dat ik niet urenlang hoefde te bellen, er was inderdaad iets fout gegaan en mijn eigen risico is naar rato berekend. Gelukkig is het nu opgelost.
pi_182632971
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 18:22 schreef Roces18 het volgende:
Je hebt de dienst afgenomen met 385 euro eigen risico. Je hebt zorg gebruikt met 385 euro eigen risico. Dus er is niks qua rato. Alleen als je bijv. 1 maand teveel had betaald terwijl je al weg was.
Dit klopt blijkbaar niet, bij vertrek naar buitenland wordt het eigen risico wel degelijk naar rato berekend.
pi_182651086
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 19:17 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Dit klopt blijkbaar niet, bij vertrek naar buitenland wordt het eigen risico wel degelijk naar rato berekend.
Dan heb ik weer wat nieuws geleerd ^O^
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')