abonnement Unibet Coolblue
pi_182609961
Het kabinet maakt voorlopig geen keuze tussen de zomer- of wintertijd. Voor zo’n ingrijpend besluit is het nog veel te vroeg, zo zal het kabinet morgen – na afloop van de ministerraad – bekendmaken.
Peter Winterman 18-10-18, 16:12 Laatste update: 17:51

Volgens Haagse bronnen wil Nederland niet nú al beslissen of het wenselijk is om over te stappen op de zomer- of wintertijd als permanente tijd. De verdeeldheid in Nederland is nog te groot.
https://www.ad.nl/politie(...)wintertijd~a2e7d850/

Ik ga voor de wintertijd. Dat is de echte tijd. Als je de zomertijd doet, is het in januari pas om 10.00 uur licht.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:53:44 #2
186611 Haags
pi_182609995
Jammer, was wel leuk geweest als de komende wintertijd de laatste keer was geweest dat de klok verzet moet worden.
Zonder wrijving geen glans
pi_182610086
Avondmensen gaan voor de zomertijd, ochtendmensen voor de wintertijd. Als je wil dat meer mensen een ochtendmens worden, kun je dus beter voor de wintertijd gaan.
De ochtend is de mooiste tijd van de dag, even door de ellende van het opstaan heen maar daarna krijg je puur geluk toegeworpen. Vaak.
pi_182610158
Ik hoorde dat we beter de Engelse tijd konden nemen daar liggen we dichterbij dus het zal dat andere wel worden.
pi_182610255
Dat gaat nooit gebeuren dat moet Europees een beetje op1 lijn zitten en dat zie ik nooit gebeuren
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:11:36 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182610412
Ik wil mensen aanraden de Tweets van Marco Langbroek eens door te nemen.

Marco_Langbroek twitterde op vrijdag 19-10-2018 om 09:33:49 Ik zie, ook bij politici, regelmatig het misverstand dat "avondmensen" baat zouden hebben bij #zomertijd. Ik snap de redenering! Maar "avondmensen" hebben door hun verschoven ritme juist baat bij niet "te vroeg" op moeten = niet te laat licht in de ochtend, dus bij #wintertijd reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_182610511
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:11 schreef Nikonlover het volgende:
Ik wil mensen aanraden de Tweets van Marco Langbroek eens door te nemen.

Marco_Langbroek twitterde op vrijdag 19-10-2018 om 09:33:49 Ik zie, ook bij politici, regelmatig het misverstand dat "avondmensen" baat zouden hebben bij #zomertijd. Ik snap de redenering! Maar "avondmensen" hebben door hun verschoven ritme juist baat bij niet "te vroeg" op moeten = niet te laat licht in de ochtend, dus bij #wintertijd reageer retweet
Weggegaan en opgerot
pi_182610787
quote:
Dit ja. _O-
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:31:54 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182610804
quote:
?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:32:06 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182610808
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:31 schreef Infection het volgende:

[..]

Dit ja. _O-
Ik snap hem niet?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_182610822
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:32 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik snap hem niet?
Ik snap die meneer Marco Langebroek niet.
pi_182610851
Was gewoon verbaasd, that's all.
Weggegaan en opgerot
pi_182610898
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:11 schreef Nikonlover het volgende:
Ik wil mensen aanraden de Tweets van Marco Langbroek eens door te nemen.

Marco_Langbroek twitterde op vrijdag 19-10-2018 om 09:33:49 Ik zie, ook bij politici, regelmatig het misverstand dat "avondmensen" baat zouden hebben bij #zomertijd. Ik snap de redenering! Maar "avondmensen" hebben door hun verschoven ritme juist baat bij niet "te vroeg" op moeten = niet te laat licht in de ochtend, dus bij #wintertijd reageer retweet
Meneer Langbroek is nog niet op de hoogte van het bestaan van lampen (of gordijnen)?
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:41:50 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182610961
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:32 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik snap die meneer Marco Langebroek niet.
Maak een account aan en stel hem een vraag als je iets niet snapt ;) Hij heeft een aantal interessante draadjes geplaatst wb dit onderwerp
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:56:40 #16
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182611236
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:57 schreef Loekie1 het volgende:
De ochtend is de mooiste tijd van de dag, even door de ellende van het opstaan heen maar daarna krijg je puur geluk toegeworpen. Vaak.
Nee, dat is het niet. Waarom denken ochtendmensen altijd dat zij superieur zijn en dat alleen hun mening de enige juiste is?

En als echt avondmens heb ik een voorkeur voor de zomertijd. Maar het boeit me eigenlijk nog minder om 2x per jaar de klok te verzetten. Ja, ik heb er een paar dagen last van, maar so be it. Volgens mij gaat dit weer zo'n ellenlange discussie worden waar we niet uit gaan komen, maar omdat we blijkbaar niets beters te doen hebben blijven we dit maar weer herhalen.
Don't let my username fool you...
pi_182611696
1. Ochtendmensen zijn gelukkiger

Onderzoek zegt dat het niet uit maakt of je oud of jong bent. Mensen die vroeg opstaan zijn over het algemeen gelukkiger. Hoe dat kan? Er zijn twee verklaringen. 1. Avondmensen vinden het 9 tot 5 schema wat lastiger. Of, er is iets fundamenteels positief aan vroeg opstaan. Denk bijvoorbeeld aan meer daglicht zien, iets wat goed is voor je mood.

2. Ze halen betere cijfers

In 2008 werd aan Texas University onderzocht of ochtendmensen ook betere cijfers haalden op school. Dat was zo. Waarschijnlijk komt dit door de patronen in hun gedrag: ze gaan eerder naar bed en staan makkelijker op waardoor ze vaker op tijd zijn voor college, beter gefocust en meer kunnen studeren.

3. Ze drukken niet op snooze

Omdat ze dat niet hoeven! Volgens onderzoek staan ochtendmensen makkelijk op en zijn al vrij snel echt wakker. Ook laten ze een hoop energie en activiteit zien in de ochtend.

4. Ze zijn meer productief, jawel suprise, in de ochtend

Voordat nachtuilen wakker zijn, is een ochtendtype waarschijnlijk al wezen hardlopen, een ontbijtje gemaakt en een vracht aan e-mail weggewerkt. Ze zijn vooral goed in de meer cognitieve uitdagingen op de vroege ochtend.

5. Ze zijn meer gewetensvol

Als het gaat over persoonlijke eigenschappen, dan zijn gewetensvolle mensen vaak ook efficiënt, georganiseerd en doelgericht. Je geven veel aandacht aan details. In sommige onderzoeken worden ochtendtypes gelinkt aan dat gewetensvolle. Klinkt op zich wel logisch, toch?

6. Ze hebben minder kans op een depressie

Een handvol aan studies claimt dat de wil om lang op te blijven vaak gelinkt is aan meer kans op depressies. Het is alleen onduidelijk of dat natuurlijk komt (door minder licht) of doordat onze maatschappij gericht is op een leven overdag.

7. Ze zijn mogelijk aardiger

Een klein onderzoek uit 2013 laat zien dat nachtbrakers vaak donkere eigenschappen zoals narcisme en Machiavellisme (dat je manipulatief bent) hebben. Het idee is dat door het donker ze makkelijker wegkomen met ‘donkere’ acties. Wij zetten onze vraagtekens bij dit Twilight-achtige verhaal…

https://www.famme.nl/7-dingen-die-ochtendmensen-anders-doen/
pi_182611834
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:57 schreef Loekie1 het volgende:
Avondmensen gaan voor de zomertijd, ochtendmensen voor de wintertijd. Als je wil dat meer mensen een ochtendmens worden, kun je dus beter voor de wintertijd gaan.
De ochtend is de mooiste tijd van de dag, even door de ellende van het opstaan heen maar daarna krijg je puur geluk toegeworpen. Vaak.
Dan zet je je wekker toch gewoon wat eerder als jij daar gelukkig van wordt?
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:35:33 #19
286575 Roces18
Chef de party
pi_182611860
Ik wil graag per provincie een aparte tijdzone.

Utrecht +8 EST
Friesland +16 EST
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182611931
Het is toch belachelijk dat het om 10.00 uur pas licht zou worden? Dat wil je toch niet?
Ik ben voor een uur eerder licht in de ochtend, wintertijd -1, dan is het in januari om 8 uur licht.
pi_182612048
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 15:39 schreef Loekie1 het volgende:
Het is toch belachelijk dat het om 10.00 uur pas licht zou worden? Dat wil je toch niet?
Ik ben voor een uur eerder licht in de ochtend, wintertijd -1, dan is het in januari om 8 uur licht.
En in Juli komt de zon dan al om 03:15 op, dat is minstens net zo belachelijk.
pi_182612067
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 15:35 schreef Roces18 het volgende:
Ik wil graag per provincie een aparte tijdzone.

Utrecht +8 EST
Friesland +16 EST
Limburg +0
pi_182612206
Waarom niet een half uur? In het midden zitten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182612219
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 15:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En in Juli komt de zon dan al om 03:15 op, dat is minstens net zo belachelijk.
4.15 of 3.15.. Maakt dat iets uit als je gordijnen hebt? Dit is trouwens alleen rond 21 juni zo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182612289
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 15:23 schreef Loekie1 het volgende:
1. Ochtendmensen zijn gelukkiger

Onderzoek zegt dat het niet uit maakt of je oud of jong bent. Mensen die vroeg opstaan zijn over het algemeen gelukkiger. Hoe dat kan? Er zijn twee verklaringen. 1. Avondmensen vinden het 9 tot 5 schema wat lastiger. Of, er is iets fundamenteels positief aan vroeg opstaan. Denk bijvoorbeeld aan meer daglicht zien, iets wat goed is voor je mood.

2. Ze halen betere cijfers

In 2008 werd aan Texas University onderzocht of ochtendmensen ook betere cijfers haalden op school. Dat was zo. Waarschijnlijk komt dit door de patronen in hun gedrag: ze gaan eerder naar bed en staan makkelijker op waardoor ze vaker op tijd zijn voor college, beter gefocust en meer kunnen studeren.

3. Ze drukken niet op snooze

Omdat ze dat niet hoeven! Volgens onderzoek staan ochtendmensen makkelijk op en zijn al vrij snel echt wakker. Ook laten ze een hoop energie en activiteit zien in de ochtend.

4. Ze zijn meer productief, jawel suprise, in de ochtend

Voordat nachtuilen wakker zijn, is een ochtendtype waarschijnlijk al wezen hardlopen, een ontbijtje gemaakt en een vracht aan e-mail weggewerkt. Ze zijn vooral goed in de meer cognitieve uitdagingen op de vroege ochtend.

5. Ze zijn meer gewetensvol

Als het gaat over persoonlijke eigenschappen, dan zijn gewetensvolle mensen vaak ook efficiënt, georganiseerd en doelgericht. Je geven veel aandacht aan details. In sommige onderzoeken worden ochtendtypes gelinkt aan dat gewetensvolle. Klinkt op zich wel logisch, toch?

6. Ze hebben minder kans op een depressie

Een handvol aan studies claimt dat de wil om lang op te blijven vaak gelinkt is aan meer kans op depressies. Het is alleen onduidelijk of dat natuurlijk komt (door minder licht) of doordat onze maatschappij gericht is op een leven overdag.

7. Ze zijn mogelijk aardiger

Een klein onderzoek uit 2013 laat zien dat nachtbrakers vaak donkere eigenschappen zoals narcisme en Machiavellisme (dat je manipulatief bent) hebben. Het idee is dat door het donker ze makkelijker wegkomen met ‘donkere’ acties. Wij zetten onze vraagtekens bij dit Twilight-achtige verhaal…

https://www.famme.nl/7-dingen-die-ochtendmensen-anders-doen/
Deze vergelijking is ook niet helemaal eerlijk natuurlijk.

Avondmensen vergelijken met ochtendmensen terwijl hoofdzakelijk werk/opleidingen/leven georiënteerd is op ochtendmensen.

Je kan pas een vergelijking maken tussen eigenschappen als je ook avondmensen in de avond alles laat doen wat ochtendmensen doen in de ochtend.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182612347
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 15:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

4.15 of 3.15.. Maakt dat iets uit als je gordijnen hebt? Dit is trouwens alleen rond 21 juni zo.
Net als die zonsopgang om 10 uur trouwens, die vindt ook alleen maar plaats rond 21 december.
pi_182612349
Waarom maken we hier eigenlijk een fuzz over als toch al lang duidelijk is dat omwille van economische samenwerking wij Duitsland gaan volgen?

Zij kiezen dus technisch gezien voor ons.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182612362
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 16:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Net als die zonsopgang om 10 uur trouwens, die vindt ook alleen maar plaats rond 21 december.
Dus we maken ons hier alleen maar over de extreme punten/uitzonderingen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182614357
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 15:23 schreef Loekie1 het volgende:
1. Ochtendmensen zijn gelukkiger

Onderzoek zegt dat het niet uit maakt of je oud of jong bent. Mensen die vroeg opstaan zijn over het algemeen gelukkiger. Hoe dat kan? Er zijn twee verklaringen. 1. Avondmensen vinden het 9 tot 5 schema wat lastiger. Of, er is iets fundamenteels positief aan vroeg opstaan. Denk bijvoorbeeld aan meer daglicht zien, iets wat goed is voor je mood.

2. Ze halen betere cijfers

In 2008 werd aan Texas University onderzocht of ochtendmensen ook betere cijfers haalden op school. Dat was zo. Waarschijnlijk komt dit door de patronen in hun gedrag: ze gaan eerder naar bed en staan makkelijker op waardoor ze vaker op tijd zijn voor college, beter gefocust en meer kunnen studeren.

3. Ze drukken niet op snooze

Omdat ze dat niet hoeven! Volgens onderzoek staan ochtendmensen makkelijk op en zijn al vrij snel echt wakker. Ook laten ze een hoop energie en activiteit zien in de ochtend.

4. Ze zijn meer productief, jawel suprise, in de ochtend

Voordat nachtuilen wakker zijn, is een ochtendtype waarschijnlijk al wezen hardlopen, een ontbijtje gemaakt en een vracht aan e-mail weggewerkt. Ze zijn vooral goed in de meer cognitieve uitdagingen op de vroege ochtend.

5. Ze zijn meer gewetensvol

Als het gaat over persoonlijke eigenschappen, dan zijn gewetensvolle mensen vaak ook efficiënt, georganiseerd en doelgericht. Je geven veel aandacht aan details. In sommige onderzoeken worden ochtendtypes gelinkt aan dat gewetensvolle. Klinkt op zich wel logisch, toch?

6. Ze hebben minder kans op een depressie

Een handvol aan studies claimt dat de wil om lang op te blijven vaak gelinkt is aan meer kans op depressies. Het is alleen onduidelijk of dat natuurlijk komt (door minder licht) of doordat onze maatschappij gericht is op een leven overdag.

7. Ze zijn mogelijk aardiger

Een klein onderzoek uit 2013 laat zien dat nachtbrakers vaak donkere eigenschappen zoals narcisme en Machiavellisme (dat je manipulatief bent) hebben. Het idee is dat door het donker ze makkelijker wegkomen met ‘donkere’ acties. Wij zetten onze vraagtekens bij dit Twilight-achtige verhaal…

https://www.famme.nl/7-dingen-die-ochtendmensen-anders-doen/
En in de ochtend is er minder criminaliteit.

Dus de overheid moet ochtendmensen van ons maken.

Dan is er minder criminaliteit.
pi_182615610
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 17:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En in de ochtend is er minder criminaliteit.

Dus de overheid moet ochtendmensen van ons maken.

Dan is er minder criminaliteit.
Op Mars is er ook weinig criminaliteit, dus misschien moeten we maar allemaal marsmannetjes worden. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Forum Admin vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:56:55 #31
232445 crew  Specularium
pi_182615628
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 15:23 schreef Loekie1 het volgende:
Volgens onderzoek staan ochtendmensen makkelijk op en zijn al vrij snel echt wakker. Ook laten ze een hoop energie en activiteit zien in de ochtend.
Ja, echt bloedirritant is dat.
pi_182615636
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 16:03 schreef Red_85 het volgende:
Waarom maken we hier eigenlijk een fuzz over als toch al lang duidelijk is dat omwille van economische samenwerking wij Duitsland gaan volgen?

Zij kiezen dus technisch gezien voor ons.
Treurig om te zien ja dat de Nederlandse overheid werkelijk waar helemaal niets meer zelf durft te beslissen. Altijd maar de Europese lijn blindelings volgen.
pi_182615649
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 18:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Op Mars is er ook weinig criminaliteit, dus misschien moeten we maar allemaal marsmannetjes worden. :P
Tijdens kerst zijn we allemaal lief voor elkaar dus moeten we gewoon altijd de kersttijd aanhouden
pi_182615686
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 18:58 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Tijdens kerst zijn we allemaal lief voor elkaar dus moeten we gewoon altijd de kersttijd aanhouden
Sinterklaastijd wordt hem in elk geval niet meer.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182615715
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 19:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sinterklaastijd wordt hem in elk geval niet meer.
Haha nee dan wordt het een burgeroorlog :D

Misschien vakantietijd dan.

Altijd vakantie.
pi_182616530
Ik begrijp niet dat er zo moeilijk over wordt gedaan om de zomer- en wintertijd af te schaffen. Ga er gewoon tussenin zitten en zet de klok eenmalig nog een keer een half uur voor- of achteruit, maar dan wel de andere buurlanden samen.
pi_182616567
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 19:50 schreef rutger05 het volgende:
Ik begrijp niet dat er zo moeilijk over wordt gedaan om de zomer- en wintertijd af te schaffen. Ga er gewoon tussenin zitten en zet de klok eenmalig nog een keer een half uur voor- of achteruit, maar dan wel de andere buurlanden samen.
Het is sowieso wel apart dat mensen zich zo laten leven door een klok. Klokken hebben geen enkele invloed op de rotatie van de aarde, de lengte van dagen, of wat dan ook.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182616623
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 19:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is sowieso wel apart dat mensen zich zo laten leven door een klok. Klokken hebben geen enkele invloed op de rotatie van de aarde, de lengte van dagen, of wat dan ook.
Je hebt wel gelijk dat wij ons veel laten leven door de klok, maar goed de hele maatschappij doet daar aan mee. Je kan je daar zelf niet gemakkelijk buiten plaatsen.
pi_182616741
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 19:54 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk dat wij ons veel laten leven door de klok, maar goed de hele maatschappij doet daar aan mee. Je kan je daar zelf niet gemakkelijk buiten plaatsen.
De reden dat we dat doen is om onderling activiteiten af te stemmen. Het moment waarop de zon opkomt en ondergaat is daarin een niet onbelangrijke factor.

Ik zie daar echter geen enkele reden in om dan de klok te verzetten. Klokken zijn instrumenten die het verloop van de tijd meten, niet meer dan dat. (En wetenschappelijk gezien kun je zelfs dat betwisten, maar dat gaat wel ver off topic.)

Als we activiteiten willen afstemmen aan de hand van zonsopgang, dan lijkt het twee keer per jaar verzetten van de klok me nogal rigide en hopeloos ouderwets. Met moderne technieken kunnen we dat veel dynamischer maken, geheel zonder de klok te verzetten. Je spreekt een bepaalde tijd af waarop het 's-zomers handig is om te starten, een bepaalde tijd waarop het 's-winters handig is om te starten, en laat dat dan geheel geleidelijk in elkaar overlopen, waarbij computers en smartfoons onze agenda's daarvoor managen.

Desnoods introduceren we een 'vandaag-tijd', die is uitgedrukt in uren en minuten sinds 'start van de dag'. Maar het maakt mij niet uit wat mijn klok aangeeft 30 minuten nadat ik ben opgestaan, als de koffie dan maar klaar is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 19-10-2018 20:07:04 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182616772
Zomertijd rules!
Fuck wintertijd!
pi_182617205
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 18:56 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ja, echt bloedirritant is dat.
Herkenbaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:04:22 #42
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_182617832
Ik ga voor de zomertijd.

Een mens wil graag nog wat dingen bij daglicht kunnen doen na een werkdag (normale dagdienst). In de winter heb je een periode dat je in het donker naar het werk gaat en in het donker weer thuiskomt en veel mensen hebben daar een schijthekel aan.

Wanneer je de zomertijd hanteert in de winter dan is de periode korter dat je na een werkdag in het donker thuiskomt en of je nou een ochtendmens of avondmens bent, aan het begin van de avond is iedereen gewoon wakker en vroeg in de ochtend of laat in de avond is dat niet zo. M.a.w. bij het hanteren van de zomertijd geef je zowel ochtendmensen als avondmensen in hun vrije tijd meer daglicht. :Y
pi_182617877
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:52 schreef Loekie1 het volgende:
Ik ga voor de wintertijd. Dat is de echte tijd.


Eigenlijk moeten we samen met België, Frankrijk en Spanje om GMT+0 zitten. De echte tijd is dan de Engelse wintertijd. Oftewel, nu 19:00. Nadeel is wel dat de zon in op 21-6 dan om 2:15 op komt. Ik hoop dat ik het nu goed zeg, blijft altijd verwarrend die tijdzones. 8)7
pi_182618539
Zomertijd is beter. Lekker om 22:15 uur donker in de zomer en om 17:30 uur donker in de winter.
pi_182618600
Kan het kabinet dat wel zonder de EU of mag dat wel daarover beslissen?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:53:23 #46
862 Arcee
Look closer
pi_182769292
quote:
Slaapexperts:permanent wintertijd

Deskundigen dringen in een brief aan
minister Ollongren aan op het permanent
handhaven van de wintertijd.Mensen
profiteren dan,gezien de geografische
ligging van Nederland,in de winter en
de zomer optimaal van het ochtendlicht.

"Dat is van belang voor je biologische
klok,voor het slapen,voor je welzijn en
voor de gezondheid van de bevolking",
zegt de voorzitter van de vereniging
voor Slaap/Waak Onderzoek (NSWO).

Komende nacht gaat de klok terug naar
de wintertijd.Brussel wil dat de EU-
lidstaten het verzetten van de klok
schrappen.Gisteren koos niet-EU-lid
Marokko voor een permanente zomertijd

Bron: TT


[ Bericht 6% gewijzigd door Nattekat op 27-10-2018 10:10:26 (Oeps) ]
pi_182769333
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 18:57 schreef Confetti het volgende:

[..]

Treurig om te zien ja dat de Nederlandse overheid werkelijk waar helemaal niets meer zelf durft te beslissen. Altijd maar de Europese lijn blindelings volgen.
Dit dus!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:10:37 #48
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182769455
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 09:53 schreef Arcee het volgende:

[..]

In ander nieuws:

quote:
Experts: permanent zomertijd
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:46:44 #49
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182769870
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 09:53 schreef Arcee het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/22(...)nd-en-avondmens.html

Zelden weer zo'n ongelóóflijke bullshit gelezen. Gaan we:

quote:
Belangrijkste argument is dat Nederlanders dan in de winter én in de zomer het best profiteren van licht in de ochtend.
Pure, maar dan ook pure quatsch. Wie in godsnaam profiteren er van als het al om 's zomers al om u 4 uur 's ochtends licht in plaats van 5 uur? Helemaal niemand. De meeste mensen liggen dan nog te slapen, iets wat iemand die bij een slaaponderzoekscentrum werkt toch wel zou moeten kunnen weten.

quote:
"Dat is van belang voor je biologische klok, voor het slapen, voor je welzijn en uiteindelijk voor de gezondheid van de hele bevolking", zegt Ysbrand van der Werf van de NSWO.
Er is niet één biologische klok, die is voor ieder mens anders. Van der Werf is helemaal niet in staat om voor ieder mens te bepalen wat het beste voor zijn of haar biologische klok is. Zijn claim 'voor de hele bevolking' is volkomen absurd en waanzinnig.

En zijn argument '"De biologische klok wordt elke dag gelijkgezet door middel van licht, en het beste licht daarvoor is het ochtendlicht."', is, naast dat het helemaal niet onderbouwd is, uiteraard ook volstrekte onzin. Als de biologische klok (en dé biologische klok in zijn algemeenheid bestaat niet, zie vorige alinea) zo direct wordt aangestuurd door licht zou dat betekenen dat die biologische klok zich ook zou moeten aanpassen aan de seizoenen, het licht verandert immers door het jaar heen. Dat zou betekenen dat we in de zomer veel eerder wakker zouden worden en ons hele leven zich aan gaat passen aan een 'eerder-op-de-dag-bestaan', maar zo simpel werkt het gewoon niet. Fijn dat meneer Van der Werf ook niet even uitlegt waarom het beter zou zijn dat je biologische klok 's zomers gaat triggeren op 4 uur 's ochtends in plaats van 5 uur.

quote:
Van der Werf wijst erop dat mensen vaak zeggen een voorkeur te hebben voor de zomertijd vanwege de associaties met de zomer en 's avonds lekker lang in de tuin zitten. "Maar bij het permanent invoeren van de zomertijd gaat de zon in het midden van de winter pas om 10 voor 10 op. Dat met name is heel schadelijk."
Ah, fijn dat meneer zo maar weer een stelling poneert zonder ook maar iets van een argumentatie daarbij te geven.

Ik kan me zeker voorstellen dat het schadelijk is dat mensen in de winter moeten opstaan als het nog donker is, maar dat hou je ook met wintertijd en is dus daar uiteraard geen oplossing voor. Tussen 10 voor 9 en 10 voor 10 zijn de meeste mensen toch allang actief en zitten binnen op school of werk. Dat het dan nog donker is buiten, maar de meeste mensen binnen bij kunstlicht zitten, is echt niet zo heel schadelijk lijkt mij.

quote:
In Noord-Europa kun je zien dat mensen ontregeld raken door een gebrek aan licht, zegt Van der Werf.
Klopt helemaal, maar dát los je met het invoeren van permanente wintertijd vanzelfsprekend niet op. De zon gaat echt niet meer schijnen. Integendeel, je verslechtert de situatie juist omdat je daglicht gaat verschuiven naar ongunstigere tijden. Dit onderzoek vermoedt ook dat winterdepressies ontstaan omdat de hoeveelheid te gebruiken daglicht aan het eind van de dag vermindert waardoor mensen minder kunnen doen tijdens daglicht. Ochtendlicht wordt als veel minder prettig en nuttig ervaren dan middag- en avondlicht omdat de meeste mensen niet hun 'eigen tijd' indelen in ochtendlicht, maar die voor 'anderen' gebruiken. Het lijkt mij in ieder geval geen goed idee als mensen eerder in de herfst ontregeld raken en die klachten pas later in de lente weer kwijtraken. Maar gelukkig hebben we dan wel 's zomers om 4 uur 's ochtends licht, daar worden mensen dan weer heel blij van *O* :')

quote:
Slaap/waakspecialist van der Werf denkt dat elk land in de EU voor zichzelf moet bekijken wat de beste keus is. "Duitsland zou in principe de zomertijd moeten aannemen, gegeven de geografische ligging.
Beste Ysbrand, kun je uitleggen waarom het het beste zou zijn voor Enschede om wintertijd te hanteren, maar Gronau vanwege de geografische ligging in principe zomertijd zou moeten aannemen?

quote:
Maar goed, het land is zo groot en valt over diverse tijdzones heen
Nee hoor, Duitsland is één tijdszone. Dat het ooit anders was, en dat sommige mensen denken dat door mens getrokken lijntjes ook maar enige waarde hebben, is volstrekt irrelevant

quote:
, dus om economische redenen kan het besluiten om voor de wintertijd te kiezen als de landen in West-Europa dat ook doen."
Dat mag ik toch hopen van niet voor die arme Duitsers in bijvoorbeeld Dresden waar het dan om al 3 uur 's nachts weer licht wordt in de zomer, maar dit soort uitspraken van deze man vind ik het ergerlijkst. Het getuigt van grootheidswaanzin om zonder meer te denken dat een andere tijd dan de tijd die Ysbrand persoonlijk nodig acht voor een bepaald land alleen om economische redenen gekozen zou kunnen worden. Dan ben je toch echt té overtuigd van je eigen gelijk. En als meneer Van der Werf nou nog een goed verhaal had, is daar nog wat voor te zeggen, maar hij kraamt alleen maar stellingen zonder argumentatie of aantoonbaar onjuiste onzin uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 27-10-2018 11:00:45 ]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:49:33 #50
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182775309
Met wintertijd begint het ergens om half 2, 2 uur al te schemeren in de nacht. Dat schiet toch niet op?

Dan hebben we uiteindelijk nóg minder effectief zonlicht op een dag. :|W
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:01:20 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182775513
Kan me geen ruk schelen wat er gekozen wordt, maar hou op met de klok verzetten 2 keer per jaar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:02:00 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182775530
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Met wintertijd begint het ergens om half 2, 2 uur al te schemeren in de nacht. Dat schiet toch niet op?

Dan hebben we uiteindelijk nóg minder effectief zonlicht op een dag. :|W
Ja, voor 2, 3 weken ofzo.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:03:45 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182775572
Met zomertijd is het helemaal niet langer licht, je zet de klok een uur vooruit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:13:10 #54
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182775751
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, voor 2, 3 weken ofzo.
Het punt is dat je zonlicht gaat inleveren op gangbare tijden als je de wintertijd aanhoudt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:16:15 #55
862 Arcee
Look closer
pi_182775808
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het punt is dat je zonlicht gaat inleveren op gangbare tijden als je de wintertijd aanhoudt.

Hier stond net nog een tweede zinnetje. :+
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:16:28 #56
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182775810
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:16 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hier stond net nog een tweede zinnetje. :+
Ja voor ik dat weer over me heen krijg. Iets met voorbeeldfunctie enzo
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_182775817
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Kan me geen ruk schelen wat er gekozen wordt, maar hou op met de klok verzetten 2 keer per jaar
Je HOEFT dat als beroepsuitkeringstrekker natuurlijk niet te doen.
Voor mij is het ongeveer net zoveel moeite als even een drankje voor mezelf inschenken.
Racist
pi_182775874
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Jammer, was wel leuk geweest als de komende wintertijd de laatste keer was geweest dat de klok verzet moet worden.
want...
Racist
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:21:42 #59
862 Arcee
Look closer
pi_182775898
Mensen kunnen natuurlijk ook hun gewoontes afstemmen op het daglicht in plaats van de klok af te stemmen op hun activiteiten.

Nee, dat kan natuurlijk niet overal en altijd, maar of je nou zomertijd- of wintertijd kiest het gaat op geen enkel moment in het jaar meer of minder daglicht opleveren.
pi_182775991
Ik heb het idee dat in de winter wintertijd het beste is en in de zomer zomertijd.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:29:47 #61
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182776005
Wintertijd _O_ Like if you agree
Man of Steal.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:46:52 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182776287
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het punt is dat je zonlicht gaat inleveren op gangbare tijden als je de wintertijd aanhoudt.

Onzin. Gewoon op tijd opstaan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:48:20 #63
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182776301
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Onzin
Want? Met wintertijd zul je op het hoogtepunt een uur inleveren tov nu in de avonduren, dat uur zonlicht krijg je dus in de nacht/zeer vroege ochtend. Dat loopt af of toe afhankelijk van de tijd van het jaar.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:48:59 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182776310
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:16 schreef Toga het volgende:

[..]

Je HOEFT dat als beroepsuitkeringstrekker natuurlijk niet te doen.
Geen idee, maar deel vooral je ervaringen in een bijstandsforum.
Als uitkeringstrekker heb jij natuurlijk alle tijd om door de weeks lang op te blijven
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:49:47 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182776319
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:48 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Want? Met wintertijd zul je op het hoogtepunt een uur inleveren tov nu in de avonduren, dat uur zonlicht krijg je dus in de nacht/zeer vroege ochtend. Dat loopt af of toe afhankelijk van de tijd van het jaar.
Je levert niets in, je hebt de klok verzet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:56:16 #66
862 Arcee
Look closer
pi_182776433
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Met wintertijd zul je op het hoogtepunt een uur inleveren tov nu in de avonduren,
Niet als je steeds iets eerder opstaat.

Dat moet dan wel qua werk of school kunnen idd.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:59:30 #67
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182776485
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Niet als je steeds iets eerder opstaat.

Dat moet dan wel qua werk of school kunnen idd.
Natuurlijk, maar dat kan dus niet altijd (ik kan dat zeer zeker niet) en dat zou voor mij betekenen dat ik zonlicht zou gaan missen in de avonduren. Zoals vele anderen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:33:40 #68
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_182777037
We zitten nu pas in oktober en om 08.00 is het nog gewoon donker. Belachelijk. Rond 21 december zal het pas om 09.45 licht zijn, wanneer de zomertijd de standaard tijd wordt. Tevens wordt het nu in de zomer al rond 05.00 licht, daar heb ik niks aan want dan slaap ik nog minstens 2 uur. Het argument van zomertijd-voorstanders dat het in de zomer pas om 22.30 donker wordt vind ik persoonlijk niet zo relevant, of dit nu om 21.30 of 22.30 is boeit me niet zoveel. Bovendien ligt de wintertijd dichter bij de "echte"tijd.

Wintertijd de standaard tijd maken dus.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:16:47 #69
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_182777941
Zomertijdgod
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:23:07 #70
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182778114
Waarom sluiten we geen compromis en gaan we tussen de winter en zomertijd in zitten?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:26:52 #71
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182778221
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 19:33 schreef Boezeidekoe het volgende:
We zitten nu pas in oktober en om 08.00 is het nog gewoon donker. Belachelijk.
,,Met permanente wintertijd is het in oktober al weer kwart over vijf donker. Belachelijk."

Dat jij iets belachelijk vindt is geen argument.

quote:
Rond 21 december zal het pas om 09.45 licht zijn, wanneer de zomertijd de standaard tijd wordt.
Met permanente wintertijd zal het pas 28 april voor het eerst om 20.00 uur nog licht zijn en 17 augustus al weer voorbij zijn.

quote:
Tevens wordt het nu in de zomer al rond 05.00 licht, daar heb ik niks aan want dan slaap ik nog minstens 2 uur.
:? Eh, je weet dat dat met permanente wintertijd 3 uur wordt. Toch? Mag ik hopen?

quote:
Het argument van zomertijd-voorstanders dat het in de zomer pas om 22.30 donker wordt vind ik persoonlijk niet zo relevant, of dit nu om 21.30 of 22.30 is boeit me niet zoveel.
Ja, en andere mensen boeit het niet zoveel dat het pas om 09.45 licht wordt. Persoonlijke voorkeuren zijn niet zo relevant en dan gaan we kijken naar objectieve criteria. De hoeveelheid nuttig daglicht is daar een goede van en die wijst toch echt op de zomertijd als meest bruikbare tijd. Iets waar je het ook nog eens mee eens bent kennelijk, gezien je 'daar heb ik niks aan want dan slaap ik nog minstens 2 uur'.

quote:
Bovendien ligt de wintertijd dichter bij de "echte"tijd.
Die bestaat niet.

quote:
Wintertijd de standaard tijd maken dus.
Ik zie echt niet in waarom omdat je niets anders hebt aangedragen dan persoonlijke dingetjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 27-10-2018 20:31:55 ]
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:30:13 #72
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182778359
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Niet als je steeds iets eerder opstaat.

Dat moet dan wel qua werk of school kunnen idd.
Ah ja, in de zomer ga ik om 4 uur opstaan. Strak plan zeg.

En ook niet het punt, want ochtendlicht is minder nuttig. Dat los je niet op met vroeger opstaan.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:40:05 #73
862 Arcee
Look closer
pi_182778677
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:30 schreef Zelva het volgende:
Ah ja, in de zomer ga ik om 4 uur opstaan. Strak plan zeg.
Zou je anders om 5:00 uur opstaan dan?

quote:
En ook niet het punt, want ochtendlicht is minder nuttig. Dat los je niet op met vroeger opstaan.
Natuurlijk wel. Als het 't hele jaar wintertijd zou zijn dan zou je door een uur eerder op te staan hetzelfde daglicht hebben als wanneer het zomertijd zou zijn.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:42:56 #74
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182778757
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:40 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zou je anders om 5:00 uur opstaan dan?

[..]

Natuurlijk wel. Als het 't hele jaar wintertijd zou zijn dan zou je door een uur eerder op te staan hetzelfde daglicht hebben als wanneer het zomertijd zou zijn.
En wat ga je met dat uur daglicht in de ultravroege ochtend doen dan als je wakker bent? Ik zou het voor mijzelf in ieder geval niet weten. Uren 's avonds kan ik wél gebruiken. En dat geldt voor velen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:46:27 #75
862 Arcee
Look closer
pi_182778863
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:42 schreef Zelva het volgende:

[..]

En wat ga je met dat uur daglicht in de ultravroege ochtend doen dan als je wakker bent? Ik zou het voor mijzelf in ieder geval niet weten. Uren 's avonds kan ik wél gebruiken. En dat geldt voor velen.
Dat was mijn punt niet.

Mijn punt was dat je zelf eerder op kunt staan in plaats van de klok een uur vooruit te zetten.

Je eigen schema dus aan het daglicht aanpassen en niet de klok aanpassen aan het daglicht.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:50:29 #76
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182779007
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:46 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat was mijn punt niet.

Mijn punt was dat je zelf eerder op kunt staan in plaats van de klok een uur vooruit te zetten.

Je eigen schema dus aan het daglicht aanpassen en niet de klok aanpassen aan het daglicht.
Nee, ik kan mijn schema niet aanpassen aan het daglicht 's ochtends Ik sta nu op om 7.15 uur. Als ik dan ga opstaan om 6.15 heb ik niets aan dat uur daglicht, want ik kan niets nuttigs waar ik daglicht voor gebruik gaan doen in die tijd. Dat maakt dat uur nog steeds compleet nutteloos en géén vervanging van het uur aan het einde van de dag.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:52:19 #77
862 Arcee
Look closer
pi_182779060
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:50 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, ik kan mijn schema niet aanpassen aan het daglicht 's ochtends Ik sta nu op om 7.15 uur. Als ik dan ga opstaan om 6.15 heb ik niets aan dat uur daglicht, want ik kan niets nuttigs gaan doen in die tijd waar ik daglicht voor gebruik. Dat maakt dat uur nog steeds compleet nutteloos en géén vervanging van het uur aan het einde van de dag.
True, vandaar ook dat ik 'Dat moet dan wel qua werk of school kunnen idd.' had toegevoegd.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:00:50 #78
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182781066
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:40 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zou je anders om 5:00 uur opstaan dan?

[..]

Natuurlijk wel. Als het 't hele jaar wintertijd zou zijn dan zou je door een uur eerder op te staan hetzelfde daglicht hebben als wanneer het zomertijd zou zijn.
Maar dat kan dus vrijwel niemand. Laat staan dat dat correspondeert met iemands biologische klok die, itt wat velen denken, nauwelijks kunt beïnvloeden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:02:23 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182781111
Zijn we al tot de conclusie gekomen dat zomertijd > wintertijd?

En klok verzetten >> zomertijd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:44:38 #80
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182781999
Gewoon heel de wereld één tijd.
pi_182782408
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar dat kan dus niet altijd (ik kan dat zeer zeker niet) en dat zou voor mij betekenen dat ik zonlicht zou gaan missen in de avonduren. Zoals vele anderen.
Dit jaar was een goede zomer, maar de meeste zomers valt dat best wel tegen met dat 's avonds in de zon zitten. Voor gezinnen met jonge kinderen is het best moeilijk om ze naar bed te krijgen met die zomertijd.
Dus wintertijd en dat is dus de natuurlijke tijd! We lopen al achter omdat de duitsers Berlijn tijd hebben ingesteld, het wordt tijd dat we onze eigen tijd gaan aanhouden.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182782448
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 22:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Maar dat kan dus vrijwel niemand. Laat staan dat dat correspondeert met iemands biologische klok die, itt wat velen denken, nauwelijks kunt beïnvloeden.
En het is just die biologische klok die met dat veranderen steeds in de war wordt gebracht.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:11:43 #84
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182782481
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:09 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

En het is just die biologische klok die met dat veranderen steeds in de war wordt gebracht.
Alsof je het in het weekend nooit later maakt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:14:43 #85
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182782527
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:06 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Dit jaar was een goede zomer, maar de meeste zomers valt dat best wel tegen met dat 's avonds in de zon zitten. Voor gezinnen met jonge kinderen is het best moeilijk om ze naar bed te krijgen met die zomertijd.
Dus wintertijd en dat is dus de natuurlijke tijd! We lopen al achter omdat de duitsers Berlijn tijd hebben ingesteld, het wordt tijd dat we onze eigen tijd gaan aanhouden.
Ik heb het niet over in de zon zitten, ik heb het gewoon over zonlicht, dat heeft naast de aanmaak van melatonine ook nog andere invloeden op de psyche van een mens.

Dat laatste klopt wel. We zitten eigenlijk in de verkeerde zone, maar daar gaan we nu niets meer aan doen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:15:11 #86
862 Arcee
Look closer
pi_182782535
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 22:02 schreef Nattekat het volgende:
Zijn we al tot de conclusie gekomen dat zomertijd > wintertijd?

En klok verzetten >> zomertijd.
wintertijd > zomertijd >> klok verzetten
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:15:28 #87
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182782542
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:09 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

En het is just die biologische klok die met dat veranderen steeds in de war wordt gebracht.
En hoe denk je dat het menselijk brein reageert zodra het in de zomer al midden in de nacht licht begint te worden, nog erger dan nu? Dat verzetten valt nog wat voor te zeggen, maar het aanhouden van de wintertijd ''omdat het de echte tijd is'' is een kulargument. Het is vroeger donker, eerder licht in de zomer en in de winter is het alsnog vroeg donker. Laat staan dat de piek dan van eind april tot halverwege augustus duurt.

Ik voorspel een boel meer depressies bij een blijvende wintertijd, simpelweg omdat men dan veel zonlicht krijgt.

Het lijkt me wel bijzonder om hoogzomer te zien dat het om half 2 a 2 uur al begint te schemeren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:16:48 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182782568
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:15 schreef Arcee het volgende:

[..]

wintertijd > zomertijd >> klok verzetten
Jij hebt er geen verstand van.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:18:53 #89
862 Arcee
Look closer
pi_182782607
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:15 schreef Straatcommando. het volgende:
En hoe denk je dat het menselijk brein reageert zodra het in de zomer al midden in de nacht licht begint te worden
En hoe denk je dat het menselijk brein reageert zodra het in de winter pas halverwege de ochtend licht begint te worden?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:19:59 #90
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182782621
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:18 schreef Arcee het volgende:

[..]

En hoe denk je dat het menselijk brein reageert zodra het in de winter pas halverwege de ochtend licht begint te worden?
Minder impact omdat dat uren zijn waarbij het gros van het werkende volk wakker is. 's Nachts slaap je, overdag niet.

Dat uurtje wat je 's ochtends mist heb je dus 's avonds terug. Vaak de uren waarin je nog ''vrij'' bent ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:20:50 #91
862 Arcee
Look closer
pi_182782637
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Minder impact omdat dat uren zijn waarbij het gros van het werkende volk wakker is. 's Nachts slaap je, overdag niet.
Verduisterende gordijnen voor hartje zomer?
pi_182782648
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En hoe denk je dat het menselijk brein reageert zodra het in de zomer al midden in de nacht licht begint te worden, nog erger dan nu? Dat verzetten valt nog wat voor te zeggen, maar het aanhouden van de wintertijd ''omdat het de echte tijd is'' is een kulargument. Het is vroeger donker, eerder licht in de zomer en in de winter is het alsnog vroeg donker. Laat staan dat de piek dan van eind april tot halverwege augustus duurt.

Ik voorspel een boel meer depressies bij een blijvende wintertijd, simpelweg omdat men dan veel zonlicht krijgt.

Het lijkt me wel bijzonder om hoogzomer te zien dat het om half 2 a 2 uur al begint te schemeren.
Dat zou zeker bizonder zijn , hoe kom je daar bij? Hoe zouden ze dat in zweden dan doen, als het helemaal niet donker wordt. Het is maar zo licht voor een kleine periode.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:22:03 #93
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182782654
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:20 schreef Arcee het volgende:

[..]

Verduisterende gordijnen voor hartje zomer?
Dat is toch de grootste kolder ever? Dan haal je 's avonds een uur licht weg om dat vervolgens midden in de nacht te blokkeren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:22:25 #94
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182782660
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:21 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Dat zou zeker bizonder zijn , hoe kom je daar bij? Hoe zouden ze dat in zweden dan doen, als het helemaal niet donker wordt. Het is maar zo licht voor een kleine periode.
Omdat het hoogzomer om half 3 al begint te schemeren als je goed kijkt. In Zweden hebben ze dan ook meer last van depressies en ziektes als MS. Nu is er bij de laatste nog geen causaliteit aangetoond, maar een correlatie is er wel degelijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:22:49 #95
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182782663
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:18 schreef Arcee het volgende:

[..]

En hoe denk je dat het menselijk brein reageert zodra het in de winter pas halverwege de ochtend licht begint te worden?
De ochtenden worden iets zwaarder.

Het aantal depressies zal daarentegen flink afnemen omdat mensen aan het einde van de dag als ze vrij zijn meer licht ontvangen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182782722
Gewoon lekker laten zoals het is. Dit weekend vind ik heerlijk met het uurtje extra. In het voorjaar merk ik het wel de maandag er na, maar je maakt het toch af en toe wel eens wat later. Die mensen die gelijk helemaal ontregeld zijn. :')

Die polls die de laatste tijd zijn gehouden, zullen volgens mij heel anders uitvallen als je dan over een week zal herhalen, als het om half zes al donker begint te worden.
pi_182782725
Gewoon zo laten als het is,is geen optie meer?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:27:40 #98
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182782737
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:26 schreef Houtenbeen het volgende:
Gewoon zo laten als het is,is geen optie meer?
Volgens mij is dat een EU dingetje en kunnen we er niet echt onderuit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:28:06 #99
862 Arcee
Look closer
pi_182782747
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is toch de grootste kolder ever? Dan haal je 's avonds een uur licht weg om dat vervolgens midden in de nacht te blokkeren.
True, dat ben ik wel met je eens.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:29:13 #100
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182782761
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:28 schreef Arcee het volgende:

[..]

True, dat ben ik wel met je eens.
Als het aan mij ligt houden we de huidige situatie gewoon aan, maar goed.. dat mag blijkbaar niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_182782774
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Omdat het hoogzomer om half 3 al begint te schemeren als je goed kijkt. In Zweden hebben ze dan ook meer last van depressies en ziektes als MS. Nu is er bij de laatste nog geen causaliteit aangetoond, maar een correlatie is er wel degelijk.
Oh, dat vind ik wel interessant, maar hoe werkt dat dan? Niet genoeg diepe slaap doordat het licht blijft?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:30:45 #102
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182782789
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:29 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Oh, dat vind ik wel interessant, maar hoe werkt dat dan? Niet genoeg diepe slaap doordat het licht blijft?
Heeft oa te maken met de aanmaak van melatonine en vitamine D. Zoals ik al aangaf is er met MS (bv)nog geen hard verband gevonden, maar er is wel degelijk een verband. Zo komt MS nauwelijks tot niet voor in regionen waar er veel meer zonuren zijn.

Nu verwacht ik dat je hele melatonine huishouding op de schop gaat als het 48 uur lang donker of licht blijft, maar goed. Gekke scandinaviers :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:32:08 #103
862 Arcee
Look closer
pi_182782802
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Als het aan mij ligt houden we de huidige situatie gewoon aan, maar goed.. dat mag blijkbaar niet.
Los van het wisselen van de klok twee maal per jaar is dat inderdaad de beste oplossing.

Maar dat wisselen van de klok heb ik nou juist een hekel aan. Dan mag het van mij ook het hele jaar zomertijd zijn, zolang dat klokwisselen maar afgelopen is.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:33:01 #104
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182782814
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

Los van het wisselen van de klok twee maal per jaar is dat inderdaad de beste oplossing.

Maar dat wisselen van de klok heb ik nou juist een hekel aan. Dan mag het van mij ook het hele jaar zomertijd zijn, zolang dat klokwisselen maar afgelopen is.
Oh echt? Ik doelde op het wisselen van de klok omdat je op die manier de pijn een beetje door het midden deelt voor iedereen :)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:36:15 #105
862 Arcee
Look closer
pi_182782866
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Oh echt? Ik doelde op het wisselen van de klok omdat je op die manier de pijn een beetje door het midden deelt voor iedereen :)
Nee, dus niet voor degenen die juist aan dat wisselen van de klok een hekel hebben. ;)

Maar de klok tussen winter- en zomertijd in zetten zou een mooi compromis zijn. Wintertijd +30 minuten dus. :)
pi_182782930
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

Los van het wisselen van de klok twee maal per jaar is dat inderdaad de beste oplossing.

Maar dat wisselen van de klok heb ik nou juist een hekel aan. Dan mag het van mij ook het hele jaar zomertijd zijn, zolang dat klokwisselen maar afgelopen is.
Als het teruggaat zoals vannacht, denk ik dat weinig mensen dat erg vinden, maar de andere kant op! Poeh, echt vreselijk vind ik dat! Verder, wat ik al schreef, met kinderen in de leeftijd rond de 7 a 8 heb ik zelf veel moeite gehad, de langste dag valt NIET in de grote vakantie, dus 's avonds willen ze niet slapen (terwijl je weet als ouder dat ze die slaap zo nodig hebben) en 's morgens krijg je ze dan niet wakker.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182782940
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:36 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee, dus niet voor degenen die juist aan dat wisselen van de klok een hekel hebben. ;)

Maar de klok tussen winter- en zomertijd in zetten zou een mooi compromis zijn. Wintertijd +30 minuten dus. :)
Lijkt me ook wel wat?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182782985
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:36 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee, dus niet voor degenen die juist aan dat wisselen van de klok een hekel hebben. ;)

Maar de klok tussen winter- en zomertijd in zetten zou een mooi compromis zijn. Wintertijd +30 minuten dus. :)
Lijkt ook meer op Amsterdamse tijd (GMT-20min) wat we hadden tot de 2e wereldoorlog.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_182783024
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Heeft oa te maken met de aanmaak van melatonine en vitamine D. Zoals ik al aangaf is er met MS (bv)nog geen hard verband gevonden, maar er is wel degelijk een verband. Zo komt MS nauwelijks tot niet voor in regionen waar er veel meer zonuren zijn.

Nu verwacht ik dat je hele melatonine huishouding op de schop gaat als het 48 uur lang donker of licht blijft, maar goed. Gekke scandinaviers :P
Oh zoo...wij wonen hier op een ongezonde breedte graad, er zijn wel meer ziektes die in landen met meer zon minder voorkomen, tenzij je de aussies neemt, maar die zuipen veel te veel.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:46:54 #110
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182783054
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:26 schreef Schuifpui het volgende:
Gewoon lekker laten zoals het is. Dit weekend vind ik heerlijk met het uurtje extra. In het voorjaar merk ik het wel de maandag er na, maar je maakt het toch af en toe wel eens wat later. Die mensen die gelijk helemaal ontregeld zijn. :')

Die polls die de laatste tijd zijn gehouden, zullen volgens mij heel anders uitvallen als je dan over een week zal herhalen, als het om half zes al donker begint te worden.
Op maandag na is de eerste week van wintertijd voor mij persoonlijk ook altijd een hele zware. Geen idee waarom eigenlijk, maar te laat slapen zal een rol spelen.

Eerste week van de zomer heb ik nooit last van.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:48:03 #111
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182783074
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:39 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Als het teruggaat zoals vannacht, denk ik dat weinig mensen dat erg vinden, maar de andere kant op! Poeh, echt vreselijk vind ik dat! Verder, wat ik al schreef, met kinderen in de leeftijd rond de 7 a 8 heb ik zelf veel moeite gehad, de langste dag valt NIET in de grote vakantie, dus 's avonds willen ze niet slapen (terwijl je weet als ouder dat ze die slaap zo nodig hebben) en 's morgens krijg je ze dan niet wakker.
Ik hoor juist vaak van ouders dat ze dat vroege licht vreselijk vinden omdat kinderen dan bij het eerste zonnestraaltje al weer op zijn en naast je bed staan te jengelen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 oktober 2018 @ 00:08:37 #112
862 Arcee
Look closer
pi_182783466
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:42 schreef barthol het volgende:
Lijkt ook meer op Amsterdamse tijd (GMT-20min) wat we hadden tot de 2e wereldoorlog.
GMT+20min

Maar wintertijd +30 minuten is GMT+1h30m..
pi_182783533
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 00:08 schreef Arcee het volgende:

[..]

GMT+20min

Maar wintertijd +30 minuten is GMT+1h30m..
Ik raak in de war met dat min of plus :)
Bedankt voor de correctie
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_182785872
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Heeft oa te maken met de aanmaak van melatonine en vitamine D. Zoals ik al aangaf is er met MS (bv)nog geen hard verband gevonden, maar er is wel degelijk een verband. Zo komt MS nauwelijks tot niet voor in regionen waar er veel meer zonuren zijn.

Nu verwacht ik dat je hele melatonine huishouding op de schop gaat als het 48 uur lang donker of licht blijft, maar goed. Gekke scandinaviers :P
Het risico op MS lijkt vooral afhankelijk van waar je opgroeit (eerste 15 jaar van je leven), daarna verhuizen zou weinig invloed hebben.

In de VS vond men een verband tussen de gemiddelde temperatuur en de MS mortality rate. In de Noordelijke staten ligt het sterftecijfer 3 keer hoger, en het correleert met de gemiddelde temperatuur, niet met het aantal uren zonneschijn of de intensiteit. Nochtans zijn MS patiënten meestal erg gevoelig voor hitte, als hun lichaamstemperatuur een beetje stijgt verergeren hun symptomen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182786182
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:36 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar de klok tussen winter- en zomertijd in zetten zou een mooi compromis zijn. Wintertijd +30 minuten dus. :)
Ja, dat denk ik ook al de hele tijd, waarom niet gewoon ertussen in inderdaad.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  zondag 28 oktober 2018 @ 03:24:44 #116
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182786268
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:50 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, ik kan mijn schema niet aanpassen aan het daglicht 's ochtends Ik sta nu op om 7.15 uur. Als ik dan ga opstaan om 6.15 heb ik niets aan dat uur daglicht, want ik kan niets nuttigs waar ik daglicht voor gebruik gaan doen in die tijd. Dat maakt dat uur nog steeds compleet nutteloos en géén vervanging van het uur aan het einde van de dag.
Waarom kun je 's ochtends niks nuttigs verzinnen en 's avonds wel?
  zondag 28 oktober 2018 @ 03:31:56 #117
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182786280
Het zou prettiger zijn als er één tijd is (geen verschuiving) en dat er flexibeler met werk wordt omgegaan.
Supermarkten zijn vaak al van 8:00 tot 20:00 of langer open. Pas dat ook toe op kantoortijden, lekker op een wintermiddag buitenlopen en als het tegen een uur of vier gaat schemeren nog wat uurtjes werken.
En in de zomer een siësta na de lunch, is ook een stuk gezonder.
pi_182786609
Geef mij maar wintertijd. Onzin dat je in de zomer langer moet kunnen genieten van het licht. Echt westerse problemen zijn dat.
pi_182786611
Mijn dochter was vanmorgen om 6.15 wakker en toen moest ik er gewoon uit, ben ik wel zuur van :{

In plaats van een uurtje langer slapen moet ik gewoon een uurtje langer wachten op de klassieker :{

#afschaffen
-nee-
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 28 oktober 2018 @ 07:30:44 #120
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182786622
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:48 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik hoor juist vaak van ouders dat ze dat vroege licht vreselijk vinden omdat kinderen dan bij het eerste zonnestraaltje al weer op zijn en naast je bed staan te jengelen.
Gewoon een goed rolgordijn + goede gordijnen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator zondag 28 oktober 2018 @ 07:41:10 #121
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_182786655
Vind het heeerlijk, dat extra uurtje.
Mijn dochter slaapt gwn nog.
#genietenopzondag
A child is born with no state of mind.
  Moderator zondag 28 oktober 2018 @ 07:58:14 #122
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_182786737
Zal misschien ook afhangen van de leeftijd van de kinderen. Kleine kinderen worden misschien wel eerder wakker, omdat ze vaak een vast ritme hebben en gevoeliger reageren als dat ritme wordt ‘verstoord’. Tieners zullen daar minder last van hebben, met alle drukte verwelkomen de meeste tieners waarschijnlijk dat extra uurtje.
A child is born with no state of mind.
pi_182786774
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Als het aan mij ligt houden we de huidige situatie gewoon aan, maar goed.. dat mag blijkbaar niet.
Eens met jou. Dit is het beste systeem. En de koeien hebben er ook geen problemen mee.
pi_182786887
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:48 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik hoor juist vaak van ouders dat ze dat vroege licht vreselijk vinden omdat kinderen dan bij het eerste zonnestraaltje al weer op zijn en naast je bed staan te jengelen.
Mijn is eigen ervaring, maar horen zeggen is natuurlijk echter.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182786903
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 08:03 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Eens met jou. Dit is het beste systeem. En de koeien hebben er ook geen problemen mee.
Maar ja, dat zou te simpel zijn....
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zondag 28 oktober 2018 @ 08:21:58 #126
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_182786948
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:21 schreef Arcee het volgende:
Mensen kunnen natuurlijk ook hun gewoontes afstemmen op het daglicht in plaats van de klok af te stemmen op hun activiteiten.

Nee, dat kan natuurlijk niet overal en altijd, maar of je nou zomertijd- of wintertijd kiest het gaat op geen enkel moment in het jaar meer of minder daglicht opleveren.
Precies wat ik doe. In de winter slaap ik rustig tot half tien op een doordeweekse dag. In de zomer ben ik acht uur wakker...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zondag 28 oktober 2018 @ 08:29:43 #127
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182787048
Lentetijd > Herfsttijd
1 + 1 = blauw
pi_182787057
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2018 08:29 schreef Kamina het volgende:
Lentetijd > Herfsttijd
Schrikkeltijd _O_
-nee-
pi_182787101
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

Los van het wisselen van de klok twee maal per jaar is dat inderdaad de beste oplossing.

Maar dat wisselen van de klok heb ik nou juist een hekel aan. Dan mag het van mij ook het hele jaar zomertijd zijn, zolang dat klokwisselen maar afgelopen is.
Wat gebeurt er dan met je? Hoe slecht voel je je en voor hoelang?
pi_182787134
Die grote Europese opiniepeiling heeft hiervoor gezorgd. Die uitslag verbaasde mij zeer. Ik heb het idee dat veel mensen er helemaal niet goed over hebben nagedacht. Goede voorstelling maken van alleen zomertijd of alleen wintertijd is veel complexer dan voorstelling maken van het ongemak van de klok verzetten.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 28 oktober 2018 @ 08:42:57 #131
78918 SeLang
Black swans matter
pi_182787156
Klokken :')
Ik sta gewoon op als het licht wordt >:O O+
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 28 oktober 2018 @ 08:48:31 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182787206
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 08:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die grote Europese opiniepeiling heeft hiervoor gezorgd. Die uitslag verbaasde mij zeer. Ik heb het idee dat veel mensen er helemaal niet goed over hebben nagedacht. Goede voorstelling maken van alleen zomertijd of alleen wintertijd is veel complexer dan voorstelling maken van het ongemak van de klok verzetten.
Ah kijk, dit is hoe politici over kiezers denken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182787234
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 08:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah kijk, dit is hoe politici over kiezers denken
Nouja, integendeel eigenlijk; de politici voeren juist een mening uit een vrijblijvende opiniepeiling uit.
  zondag 28 oktober 2018 @ 11:26:10 #134
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182789465
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 08:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wat gebeurt er dan met je? Hoe slecht voel je je en voor hoelang?
Wekenlang het gevoel hebben dat je een essentieel uur slaap mist. Omdat dit een opgefokte maatschappij is waardoor je niet natuurlijk kunt ontwaken, maar een wekker moet zetten om tijdig op je werk te komen. En juist in dat uurtje wat ik in het voorjaar mis, slaap ik via biologische klok het diepst. Dus vrijwel de hele zomer moe, en dan slaap je door de hitte en het lange licht al zo slecht.
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 oktober 2018 @ 11:29:19 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182789512
Sorry dat ik het zeg, maar dat is gewoon pure aanstellerij. Ik geloof er geen barst van.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 28 oktober 2018 @ 11:33:30 #136
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182789581
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:36 schreef Arcee het volgende:

[..]
Maar de klok tussen winter- en zomertijd in zetten zou een mooi compromis zijn. Wintertijd +30 minuten dus. :)
Dat roep ik al 3 topics :+.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 28 oktober 2018 @ 11:34:40 #137
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182789603
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 11:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wekenlang het gevoel hebben dat je een essentieel uur slaap mist. Omdat dit een opgefokte maatschappij is waardoor je niet natuurlijk kunt ontwaken, maar een wekker moet zetten om tijdig op je werk te komen. En juist in dat uurtje wat ik in het voorjaar mis, slaap ik via biologische klok het diepst. Dus vrijwel de hele zomer moe, en dan slaap je door de hitte en het lange licht al zo slecht.
Je werkt dus op zondag en kan die ene dag in maart absoluut geen vrij nemen begrijp ik hieruit.
  zondag 28 oktober 2018 @ 11:41:42 #138
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182789710
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 11:34 schreef Zelva het volgende:

[..]

Je werkt dus op zondag en kan die ene dag in maart absoluut geen vrij nemen begrijp ik hieruit.
Nope. Doordat de wekker gaat, mis ik met zomertijd *elke dag* het uurtje slaap waarvan mijn biologische klok vindt dat ik dan het diepst moet slapen.
De biologische klok laat zich maar met moeite voor- of achteruit zetten. Naar andere tijdszones ga ik ook niet graag (en meer dan vier tijdszones verschil heb ik nooit gehad).
Het is niet zo dat je door eerder naar bed te gaan dat even bijslaapt, eerder naar bed gaan is een uur langer plafonddienst.
  zondag 28 oktober 2018 @ 11:44:05 #139
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182789752
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 11:41 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nope. Doordat de wekker gaat, mis ik met zomertijd *elke dag* het uurtje slaap waarvan mijn biologische klok vindt dat ik dan het diepst moet slapen.
De biologische klok laat zich maar met moeite voor- of achteruit zetten. Naar andere tijdszones ga ik ook niet graag (en meer dan vier tijdszones verschil heb ik nooit gehad).
Het is niet zo dat je door eerder naar bed te gaan dat even bijslaapt, eerder naar bed gaan is een uur langer plafonddienst.
Waarom zet je in godsnaam de wekker dan niet uit? Dan word je vanzelf wel wakker als je genoeg slaap hebt gehad.
  zondag 28 oktober 2018 @ 12:19:32 #140
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182790360
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 11:44 schreef Zelva het volgende:

[..]

Waarom zet je in godsnaam de wekker dan niet uit? Dan word je vanzelf wel wakker als je genoeg slaap hebt gehad.
Omdat je baas wil dat je op tijd op je werk bent omdat er klanten staan te wachten?
  zondag 28 oktober 2018 @ 12:34:30 #141
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182790610
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 12:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Omdat je baas wil dat je op tijd op je werk bent omdat er klanten staan te wachten?
Als je de héle zomertijd kennelijk last van een soort jetlag denkt te hebben, denk je dan niet dat het verstandig is om je zelf eens aan die vermeende jetlag te laten wennen door gewoon eens een weekje of zo vrij te nemen na het klok verzetten in plaats van alleen maar door te blijven stressen en je op te blijven fokken en geforceerd tijdsveranderingen te vermijden?

En geen enkele baan is het waard om een half jaar jezelf miserabel te voelen. Dan zou ik toch echt op zoek gaan naar wat anders als je biologische klok zó strak is afgesteld dat die precies op de minuut staat afgesteld ongeacht wat voor licht er is.

quote:
Doordat de wekker gaat, mis ik met zomertijd *elke dag* het uurtje slaap waarvan mijn biologische klok vindt dat ik dan het diepst moet slapen.
Ben trouwens razend benieuwd welk uur diepe slaap dat dan is dat opeens niet meer voorkomt in je slaapritme als we overgaan op zomertijd.
  Eindredactie Games zondag 28 oktober 2018 @ 12:36:14 #142
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_182790630
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 11:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wekenlang het gevoel hebben dat je een essentieel uur slaap mist. Omdat dit een opgefokte maatschappij is waardoor je niet natuurlijk kunt ontwaken, maar een wekker moet zetten om tijdig op je werk te komen. En juist in dat uurtje wat ik in het voorjaar mis, slaap ik via biologische klok het diepst. Dus vrijwel de hele zomer moe, en dan slaap je door de hitte en het lange licht al zo slecht.
nooit op vakantie buiten Europa gaan dan.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_182791003
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 12:36 schreef Oscar. het volgende:

[..]

nooit op vakantie buiten Europa gaan dan.
Een werkvakantie bedoel jij?
Wat mij betreft is vakantie om te herstellen, niet om te werken, dus dan maakt een paar uurtjes niks uit.
  zondag 28 oktober 2018 @ 13:07:56 #144
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182791057
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 12:34 schreef Zelva het volgende:

[..]

Als je de héle zomertijd kennelijk last van een soort jetlag denkt te hebben, denk je dan niet dat het verstandig is om je zelf eens aan die vermeende jetlag te laten wennen door gewoon eens een weekje of zo vrij te nemen na het klok verzetten in plaats van alleen maar door te blijven stressen en je op te blijven fokken en geforceerd tijdsveranderingen te vermijden?
Dat weekje maakt dus geen ruk uit. Ik heb máánden nodig. En bovendien verval je in vakanties veel te makkelijk in het ritme van die biologische klok.

quote:
En geen enkele baan is het waard om een half jaar jezelf miserabel te voelen. Dan zou ik toch echt op zoek gaan naar wat anders als je biologische klok zó strak is afgesteld dat die precies op de minuut staat afgesteld ongeacht wat voor licht er is.
Als er een fijne kantoorbaan is met vasts werktijden tussen 12 en 20 ben ik de eerste die reageert. Alleen blijkt uit de praktijk dat vrijwel alle bedrijven in de dienstverlening en ict nog klassieke nine to five bedrijven zijn. Dus werk je na 17:00, dan kun je niemand meer bereiken
Veel avondwerk is standaard in shifts werken, dan heb je dus een nog slechter slaapritme.

quote:
Ben trouwens razend benieuwd welk uur diepe slaap dat dan is dat opeens niet meer voorkomt in je slaapritme als we overgaan op zomertijd.
Tussen half zeven en acht uur wintertijd ongeveer, dus daar is het ook al krap. Met zomertijd is dat dus tussen half acht en negen uur.
Bottom line is dat je flink de lul bent als je geen ochtendmens bent en het is aangetoond dat avondmensen veel meer gezondheidsproblemen hebben doordat ze chronisch slaaptekort hebben door die absurde standaard werktijden.
  zondag 28 oktober 2018 @ 13:09:30 #145
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182791073
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 12:36 schreef Oscar. het volgende:

[..]

nooit op vakantie buiten Europa gaan dan.
Bijna heel Afrika ligt in onze tijdzone of dicht genoeg erbij om niet om twee uur 's nachts te hoeven ontbijten.
  zondag 28 oktober 2018 @ 13:09:38 #146
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_182791079
Ik hoor steeds opmerkingen dat de wintertijd de "natuurlijke" tijd is, en dat de zomertijd een "kunstmatige" tijd is. Wintertijd zou de standaard zijn.

Maar dat is ook niet helemaal waar ...

De basis van het verhaal is dat de wereld is ingedeeld in 24 tijdzones met een onderling verschil van een uur. Het nul-punt van die verdeling is Greenwich, dat is het midden van de tijdzone Greenwich Mean Time.

Om praktische reden hebben wij, en de meeste West-Europese landen al lang de West-Europese Tijd aangenomen. De tijdzone is veel breder dan 15 graden (= 360/24).

De natuurlijke oost-grens van de GMT tijdzone is echter 7.5 graden oost van Greenwich, en loopt ongeveer door Münster. Deze lijn loopt dus aan de oostkant van de Nederlandse grens.

De natuurlijke tijdzone in Nederland zou dus GMT moeten zijn, we zouden de zelfde tijdzone als de Engelsen "moeten" hebben.

"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zondag 28 oktober 2018 @ 13:10:49 #147
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182791098
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:09 schreef fripper het volgende:
Ik hoor steeds opmerkingen dat de wintertijd de "natuurlijke" tijd is, en dat de zomertijd een "kunstmatige" tijd is. Wintertijd zou de standaard zijn.

Maar dat is ook niet helemaal waar ...

Er is inderdaad geen 'natuurlijke tijd'.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 28 oktober 2018 @ 13:11:52 #148
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182791118
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bijna heel Afrika ligt in onze tijdzone of dicht genoeg erbij om niet om twee uur 's nachts te hoeven ontbijten.
Wellicht even een keer naar de huisarts want dit klinkt als een slaapafwijking.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 28 oktober 2018 @ 13:21:51 #149
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182791281
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wellicht even een keer naar de huisarts want dit klinkt als een slaapafwijking.
Hoezo?
  zondag 28 oktober 2018 @ 13:22:42 #150
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182791297
We hebben natuurlijk al een 'universele tijd', namelijk UTC.

Daarnaast hebben we de planeet verdeeld in tijdzones. Dat is wel praktisch, aangezien het handig is om activteiten af te stemmen, en daarbij niet afhankelijk te zijn van de exacte lengtegraad.

Waar dit over gaat is: OK, zonsopgang en zonsondergang varieren over het jaar heen... en dat is voor activiteiten die je wilt uitvoeren bij daglicht niet altijd even handig.

We hebben dus in feite 3 lagen in dit verhaal:

1) het algehele verloop van de tijd. Onafhankelijk van de rotatie van de aarde.
2) tijdzones.
3) correcties voor verloop van zonsopgang en zonsondergang.

Het lijkt me wel goed om er even bij stil te staan dat dit topic uitsluitend gaat over de 3e.

Momenteel hebben we die 3e laag nogal rigide ingericht. Namelijk: twee keer per jaar de klok een uur verzetten. Dat was waarschijnlijk het beste dat we konden doen in de tijd dat we alleen maar mechanische uurwerken hadden. Maar erg handig is het niet: het is niet alsof zonsopgang 2 keer per jaar verspringt. Dat verloopt geleidelijk over het jaar.

We leven nu echter wel in een tijd waarin de tijd niet meer wordt bijgehouden door mechanische uurwerken, maar door diverse computersystemen. We zouden er dus best voor kunnen kiezen om lokale tijd geleidelijk te laten meebewegen met zonsopgang en zonsondergang, als we vinden dat dat handig is voor onze activiteiten.

Kortom: wordt de tijd niet rijp om die 3e laag in te vullen met een geleidelijk verlopende schaal? Wijs een minimum en een maximum aan (kortste dag, langste dag), en verdeel de correctie als een mooie sinus. De technische mogelijkheden daarvoor zijn er gewoon.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 28 oktober 2018 @ 13:23:39 #151
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182791307
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoezo?
Er is iets mis met je slaappatroon.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 oktober 2018 @ 13:27:17 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182791358
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:09 schreef fripper het volgende:
Ik hoor steeds opmerkingen dat de wintertijd de "natuurlijke" tijd is, en dat de zomertijd een "kunstmatige" tijd is. Wintertijd zou de standaard zijn.

Maar dat is ook niet helemaal waar ...

De basis van het verhaal is dat de wereld is ingedeeld in 24 tijdzones met een onderling verschil van een uur. Het nul-punt van die verdeling is Greenwich, dat is het midden van de tijdzone Greenwich Mean Time.

Om praktische reden hebben wij, en de meeste West-Europese landen al lang de West-Europese Tijd aangenomen. De tijdzone is veel breder dan 15 graden (= 360/24).

De natuurlijke oost-grens van de GMT tijdzone is echter 7.5 graden oost van Greenwich, en loopt ongeveer door Münster. Deze lijn loopt dus aan de oostkant van de Nederlandse grens.

De natuurlijke tijdzone in Nederland zou dus GMT moeten zijn, we zouden de zelfde tijdzone als de Engelsen "moeten" hebben.

[ afbeelding ]
Noem één reden waarom dat de natuurlijke tijdzone moet zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 28 oktober 2018 @ 13:28:36 #153
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182791378
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoezo?
Je denkt echt dat het normaal is dat je diepste slaap rond half acht 's ochtends plaatsvindt?
  zondag 28 oktober 2018 @ 13:32:12 #154
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_182791446
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Noem één reden waarom dat de natuurlijke tijdzone moet zijn.
Dar legt ie net heel helder uit en dan ga jij zo'n vraag stellen?
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 oktober 2018 @ 13:42:30 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182791617
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:32 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Dar legt ie net heel helder uit en dan ga jij zo'n vraag stellen?
*hurrdurrr omdat het zo hoort hurrdurr*

Dat verhaal over de geschiedenis van tijdzones en hoe alles ooit zo gekomen is ken ik inmiddels wel. Inmiddels zijn we meer en meer van boerderijen in steden gaan wonen en staat bijna niemand meer voor dag en dauw op. Het is de reinste onzin om dit als argument aan te halen.

De enige argumenten die ik serieus neem is hoe een overgang naar wintertijd in de huidige wereld voor de overgang naar zomertijd moet gaan. Argumenten om het wisselen af te schaffen sloegen meestal ook nergens op, maar daar zitten we helaas al mee. Ergo: we hebben een blanko velletje en mogen deze nu zelf invullen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 28 oktober 2018 @ 13:44:09 #156
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182791638
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:27 schreef Nattekat het volgende:
Noem één reden waarom dat de natuurlijke tijdzone moet zijn.
Laat me raden, jouw onderbuikgevoel zegt iets heel anders dus dan ben je weer eens oostindisch doof voor redelijke argumenten?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_182791645
Mij maakt het persoonlijk geen bliksems uit of we wel of geen klok verzetten. Ik moet al te vaak switchen van nacht- naar dagritme.
  zondag 28 oktober 2018 @ 13:45:25 #158
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182791656
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

Laat me raden, jouw onderbuikgevoel zegt iets heel anders dus dan ben je weer eens oostindisch doof voor redelijke argumenten?
Het heeft er in elk geval verdacht veel van weg dat hij iets heel anders leest in de posts waarop hij reageert dan wat er werkelijk staat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 oktober 2018 @ 13:45:28 #159
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182791658
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

Laat me raden, jouw onderbuikgevoel zegt iets heel anders dus dan ben je weer eens oostindisch doof voor redelijke argumenten?
Dat een stel oude mannen 200 jaar geleden heeft besloten dat 12:00 samen moet vallen met de hoogste stand van de zon is geen argument.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 28 oktober 2018 @ 13:45:55 #160
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182791664
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

Laat me raden, jouw onderbuikgevoel zegt iets heel anders dus dan ben je weer eens oostindisch doof voor redelijke argumenten?
Welke argumenten dan? Ik zie ze niet. Dat er ooit in een ver verleden lijntjes getrokken zijn is zonder verdere argumentatie geen reden om ons per se te moeten conformeren aan die lijntjes.
  zondag 28 oktober 2018 @ 13:47:28 #161
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182791687
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat een stel oude mannen 200 jaar geleden heeft besloten dat 12:00 samen moet vallen met de hoogste stand van de zon is geen argument.
We zouden natuurlijk allemaal UTC kunnen gaan aanhouden, maar dat betekent wel dat de helft van de wereld nauwelijks nog daglicht ziet. :P

--> ad absurdum.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 oktober 2018 @ 13:49:29 #162
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182791708
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

We zouden natuurlijk allemaal UTC kunnen gaan aanhouden, maar dat betekent wel dat de helft van de wereld nauwelijks nog daglicht ziet. :P
Dat is denken in oplossingen.

Maar achter de onderverdeling in tijdzones zit gelukkig nog een goede reden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 28 oktober 2018 @ 13:51:03 #163
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182791735
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is denken in oplossingen.

Maar achter de onderverdeling in tijdzones zit gelukkig nog een goede reden.
Wat vind je van m'n voorstel in post #150?

Lijkt me een prima oplossing in deze tijd. (Los van de discussie over de exacte indeling van de tijdzones, die hier wat mij betreft los van staat. Laag 2.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 oktober 2018 @ 13:54:09 #164
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182791777
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat vind je van m'n voorstel in post #150?

Lijkt me een prima oplossing in deze tijd. (Los van de discussie over de exacte indeling van de tijdzones, die hier wat mij betreft los van staat. Laag 2.)
Tikkie te ingewikkeld. Een vloeiende overgang tussen zomer- en wintertijd zou ideaal zijn, maar dat gaat ook nu gewoon niet lukken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 28 oktober 2018 @ 13:56:59 #165
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182791820
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tikkie te ingewikkeld. Een vloeiende overgang tussen zomer- en wintertijd zou ideaal zijn, maar dat gaat ook nu gewoon niet lukken.
Waarom zou dat te ingewikkeld zijn? Dat kun je allemaal laten doen door computers en smartphones. Niemand hoeft er iets voor uit te rekenen, dat kan allemaal vanzelf gaan.

Het enige dat je ervoor nodig hebt is een set van afspraken en een formule. Wie om 7 uur op moet staat gewoon om 7 uur op. En dat is dan gewoon wanneer je smartphone zegt dat het 7 uur is. Welke formule erachter zit boeit niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 28 oktober 2018 @ 13:57:17 #166
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182791828
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:45 schreef Nattekat het volgende:
Dat een stel oude mannen 200 jaar geleden heeft besloten dat 12:00 samen moet vallen met de hoogste stand van de zon is geen argument.
Het is een heel redelijk argument om de hoogste zonnestand zo veel mogelijk te laten samenvallen met het middelste punt van onze tijdmeting. Objectiever kan niet. Als voor onze breedtegraad de GMT dichter het ideaal nadert dan de tijdzones daarvóór of daarna, is er objectief gezien weinig reden om niet voor invoering van de GMT te kiezen.

Tenzij je allerlei subjectieve argumenten de boventoon laat voeren in deze discussie. Dat mag, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 28 oktober 2018 @ 13:59:30 #167
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182791862
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het is een heel redelijk argument om de hoogste zonnestand zo veel mogelijk te laten samenvallen met het middelste punt van onze tijdmeting. Objectiever kan niet. Als voor onze breedtegraad de GMT dichter het ideaal nadert dan de tijdzones daarvóór of daarna, is er objectief gezien weinig reden om niet voor invoering van de GMT te kiezen.

Tenzij je allerlei subjectieve argumenten de boventoon laat voeren in deze discussie. Dat mag, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Het middelste punt van onze tijdmeting laten samenvallen met de hoogste zonnestand plus één uur, twee uur, drie uur, of wat je ook wilt, is net zo objectief.

Dat dat per se nul uur, maar dan ook echt per se zoveel mogelijk nul uur moet zijn, is subjectiviteit in zijn puurste vorm.
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 oktober 2018 @ 14:00:47 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182791880
Gewoon de klok resetten naar 0:00 zodra de zon op komt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 oktober 2018 @ 14:01:45 #169
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182791891
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het is een heel redelijk argument om de hoogste zonnestand zo veel mogelijk te laten samenvallen met het middelste punt van onze tijdmeting. Objectiever kan niet. Als voor onze breedtegraad de GMT dichter het ideaal nadert dan de tijdzones daarvóór of daarna, is er objectief gezien weinig reden om niet voor invoering van de GMT te kiezen.

Tenzij je allerlei subjectieve argumenten de boventoon laat voeren in deze discussie. Dat mag, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Het is een subjectieve discussie. Iedereen heeft andere voorkeuren en daar moet naar geluisterd worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 28 oktober 2018 @ 14:03:13 #170
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182791908
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 14:00 schreef Nattekat het volgende:
Gewoon de klok resetten naar 0:00 zodra de zon op komt.
Dat heeft wel twee belangrijke nadelen:

1) dat is erg afhankelijk van lengtegraad. Het is gewoon nogal onpraktisch als, zeg, Den Haag een andere tijd heeft dan Arnhem.

2) het gat tussen zomer- en wintertijd is dan niet 1 uur maar eerder iets van 4 uur. Dat betekent dus dat je in de winter letterlijk 4 uur later opstaat dan in de zomer.

Nee, ik blijf toch bij m'n sinus voorstel, met een net wat minder extreem verloop en toch gekoppeld aan tijdzones. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  FOK!fotograaf zondag 28 oktober 2018 @ 14:04:06 #171
842 Zorro
Z
pi_182791922
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het is een heel redelijk argument om de hoogste zonnestand zo veel mogelijk te laten samenvallen met het middelste punt van onze tijdmeting. Objectiever kan niet. Als voor onze breedtegraad de GMT dichter het ideaal nadert dan de tijdzones daarvóór of daarna, is er objectief gezien weinig reden om niet voor invoering van de GMT te kiezen.

Tenzij je allerlei subjectieve argumenten de boventoon laat voeren in deze discussie. Dat mag, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Dat gaat uit van een dagindeling zoals die in de boerentijd was. Ergens rond 4 uur opstaan en om 20:00 alweer onder de wol. Dan is 12:00 precies het midden van de dag.
Tegenwoordig leeft iedereen later, kijk maar naar de openingstijden van winkels, TV programma's, uitgaansleven wat pas rond middernacht begint ipv 20:00 of zo zo'n 50 jaar geleden.
Dus nu leeft men van pakweg 6:00 tot 24:00, (langer omdat het meer verspreid is dan vroeger). Het midden van de dag is dan om 15:00. Dus dat geeft aan dat de zomertijd veel passender is tegenwoordig.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 oktober 2018 @ 14:04:45 #172
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182791931
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 14:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat heeft wel twee belangrijke nadelen:

1) dat is erg afhankelijk van lengtegraad. Het is gewoon nogal onpraktisch als, zeg, Den Haag een andere tijd heeft dan Arnhem.

2) het gat tussen zomer- en wintertijd is dan niet 1 uur maar eerder iets van 4 uur. Dat betekent dus dat je in de winter letterlijk 4 uur later opstaat dan in de zomer.

Nee, ik blijf toch bij m'n sinus voorstel, met een net wat minder extreem verloop en toch gekoppeld aan tijdzones. :P
Was een grapje :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 28 oktober 2018 @ 14:05:36 #173
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182791946
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 14:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Was een grapje :{
Poe's Law strikes again. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 oktober 2018 @ 14:10:29 #174
862 Arcee
Look closer
pi_182792028
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:56 schreef Molurus het volgende:
Waarom zou dat te ingewikkeld zijn? Dat kun je allemaal laten doen door computers en smartphones. Niemand hoeft er iets voor uit te rekenen, dat kan allemaal vanzelf gaan.
Interessant, zeker, maar dan zit je nog wel met een hoop oude uurwerken in magnetrons, ovens, auto's, wandklokken, enz. die niks kunnen met die mooie formule.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 oktober 2018 @ 14:11:27 #175
862 Arcee
Look closer
pi_182792043
Ander voorstel: we voeren de wintertijd in en #teamzomertijd begint zomers een uur eerder met school en werk en zo lossen we tevens het fileprobleem op. ^O^
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 oktober 2018 @ 14:12:08 #176
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182792054
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 14:11 schreef Arcee het volgende:
Ander voorstel: we voeren de wintertijd in en #teamzomertijd begint zomers een uur eerder met school en werk en zo lossen we tevens het fileprobleem op. ^O^
Andersom past veel beter.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 28 oktober 2018 @ 14:12:12 #177
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182792056
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 14:10 schreef Arcee het volgende:

[..]

Interessant, zeker, maar dan zit je nog wel met een hoop oude uurwerken in magnetrons, ovens, auto's, wandklokken, enz. die niks kunnen met die mooie formule.
Ik zie dat als groeipijnen. Mijn brievenbus kon ook niet zo goed omgaan met email. Daar komen we echt wel uit.

Tegenwoordig zijn domoticasystemen ook steeds normaler.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 28 oktober 2018 @ 14:13:06 #178
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182792067
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 14:11 schreef Arcee het volgende:
Ander voorstel: we voeren de wintertijd in en #teamzomertijd begint zomers een uur eerder met school en werk en zo lossen we tevens het fileprobleem op. ^O^
Sowieso zijn flexibelere werktijden een goede oplossing voor een hele hoop problemen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 oktober 2018 @ 14:21:37 #179
862 Arcee
Look closer
pi_182792196
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 14:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Andersom past veel beter.
Dat is ook een optie idd.

Is het voor jou denkbaar dat dat blanco velletje waar je het over had met iets anders gevuld gaat worden dan met precies jouw persoonlijke voorkeur?
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 oktober 2018 @ 14:23:25 #180
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182792237
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2018 14:21 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat is ook een optie idd.

Is het voor jou denkbaar dat dat blanco velletje waar je het over had met iets anders gevuld gaat worden dan met precies jouw persoonlijke voorkeur?
Als het maar minimaal UTC+0,5 is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 oktober 2018 @ 14:28:26 #181
862 Arcee
Look closer
pi_182792338
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 14:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als het maar minimaal UTC+0,5 is.
Maar dat is wintertijd -0,5. :o
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 oktober 2018 @ 14:29:21 #182
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182792356
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 14:28 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar dat is wintertijd -0,5. :o
UTC+1,5**** :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182792454
Je kan er lang en breed over praten, en het zal schadelijk zijn voor ons bioritme maar uiteindelijk beslist de EU voor zomertijd, omdat dat stroom uitspaart!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182792948
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 14:33 schreef ietjefietje het volgende:
Je kan er lang en breed over praten, en het zal schadelijk zijn voor ons bioritme maar uiteindelijk beslist de EU voor zomertijd, omdat dat stroom uitspaart!
Onder welke steen heb jij de afgelopen tijd gezeten?
pi_182793309
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 11:41 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nope. Doordat de wekker gaat, mis ik met zomertijd *elke dag* het uurtje slaap waarvan mijn biologische klok vindt dat ik dan het diepst moet slapen.
De biologische klok laat zich maar met moeite voor- of achteruit zetten. Naar andere tijdszones ga ik ook niet graag (en meer dan vier tijdszones verschil heb ik nooit gehad).
Het is niet zo dat je door eerder naar bed te gaan dat even bijslaapt, eerder naar bed gaan is een uur langer plafonddienst.
Klinkt wel heftig. Hoeveel mensen hebben hier dusdanig last van?

Hoe laat gaat het nu licht worden in de zomer? Half 5? Heb je daar geen last van? (Ik vermoed ik wel. Die gevaarlijke gordijnenindustrie lobby heeft genadeloos toegeslagen.)
  Eindredactie Games zondag 28 oktober 2018 @ 15:33:49 #186
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_182794058
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

Een werkvakantie bedoel jij?
Wat mij betreft is vakantie om te herstellen, niet om te werken, dus dan maakt een paar uurtjes niks uit.
je herstelt niet als je niet goed kunt slapen he
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zondag 28 oktober 2018 @ 15:34:49 #187
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_182794073
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 13:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bijna heel Afrika ligt in onze tijdzone of dicht genoeg erbij om niet om twee uur 's nachts te hoeven ontbijten.
Rwanda lijkt mij wel wat voor jou.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 oktober 2018 @ 15:36:12 #188
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182794093
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 15:33 schreef Oscar. het volgende:

[..]

je herstelt niet als je niet goed kunt slapen he
Als je niet goed kan slapen door een fucking uur tijdverschil dan zit er iets echt niet goed in je bovenkamer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Eindredactie Games zondag 28 oktober 2018 @ 15:38:39 #189
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_182794130
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 15:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je niet goed kan slapen door een fucking uur tijdverschil dan zit er iets echt niet goed in je bovenkamer.
klopt.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_182796481
Kunnen we alsjeblieft de zomertijd aanhouden?
Het is nu al donker en dat haat ik.
pi_182797402
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 17:38 schreef Blueheeler het volgende:
Kunnen we alsjeblieft de zomertijd aanhouden?
Het is nu al donker en dat haat ik.
Doe dan gewoon een lamp aan.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 oktober 2018 @ 18:26:35 #192
862 Arcee
Look closer
pi_182797509
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 17:38 schreef Blueheeler het volgende:
Kunnen we alsjeblieft de zomertijd aanhouden?
Het is nu al donker en dat haat ik.
Dan vrees ik voor je dat Nederland niet het juiste land voor je is. :{
pi_182797750
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 15:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je niet goed kan slapen door een fucking uur tijdverschil dan zit er iets echt niet goed in je bovenkamer.
Ik denk dat je meer bronnen zult vinden die het verhaal zullen onderschrijven dan bronnen die stellen dat het maar onzin is.
pi_182798962
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 18:26 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dan vrees ik voor je dat Nederland niet het juiste land voor je is. :{
Dat weet ik wel zeker. Als ik zou kunnen was ik ook al lang weg geweest :)
  zondag 28 oktober 2018 @ 20:01:55 #195
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 28 oktober 2018 @ 20:25:54 #196
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182800481
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 15:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Klinkt wel heftig. Hoeveel mensen hebben hier dusdanig last van?

Hoe laat gaat het nu licht worden in de zomer? Half 5? Heb je daar geen last van? (Ik vermoed ik wel. Die gevaarlijke gordijnenindustrie lobby heeft genadeloos toegeslagen.)
Verduisteringsgordijnen 8-)
Het gaat niet om het licht, maar dat het lichaam niet of met moeite wil wennen aan een ander uur wakker worden.

Slaaponderzoekster Marijke Gordijn ( _O- ) : https://www.nemokennislin(...)slag-door-zomertijd/ en https://www.scientias.nl/zomertijd/
... die langere avonden met zonlicht wordt je echt niet blij van als je wilt slapen }:|
  zondag 28 oktober 2018 @ 20:34:13 #197
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182800807
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 15:34 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Rwanda lijkt mij wel wat voor jou.
Veel te heet :{w
Maar sowieso is Zuid-Europa beter omdat het verschil in lichturen minder groot is dan hier en noordelijker.
Opvallend, want juist daar is er 's zomers een bruisend avondleven op straat, terwijl het in vergelijking met Nederland vroeg donker is. Het gekke ervan is dat de meeste Nederlanders dat helemaal te gek vinden, alle populaire vakantielanden waar men dan lekker laat nog aan de boemel gaat liggen in de zone waar het minstens een uur eerder donker is in de zomer.
Dat over gezellig nog tot laat buiten zitten is dan ook een kul argument, iedereen die graag buitenzit heeft iets van terrasverlichting of vindt het juist reuzegezellig met sfeerverlichting na het vallen van de avond. Net als in Zuid-Europa.
pi_182800935
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 20:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat niet om het licht
...
... die langere avonden met zonlicht wordt je echt niet blij van als je wilt slapen }:|
:?
  Eindredactie Games zondag 28 oktober 2018 @ 20:39:13 #199
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_182801006
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 17:38 schreef Blueheeler het volgende:
Kunnen we alsjeblieft de zomertijd aanhouden?
Het is nu al donker en dat haat ik.
nee om half 10 pas zonlicht hebben in de ochtend, dat is fijn :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_182801552
Het volk is dom en vooral kortzichtig. Het enige argument is dat ze na hun werk een uurtje langer licht hebben. Wetenschappelijke onderzoeken hebben ze maling aan. Hopelijk neemt de regering gewoon een besluit op basis van onderzoeken en niet de onderbuik van het 'volk'.
pi_182801565
quote:
4s.gif Op zondag 28 oktober 2018 20:39 schreef Oscar. het volgende:

[..]

nee om half 10 pas zonlicht hebben in de ochtend, dat is fijn :')
Wat doen mensen om half 10 's morgens behalve werken dan? En in het weekend slapen de meeste mensen uit, ik wel in ieder geval.
's Avonds kan je als het lang licht is nog lekker met je paard en/of honden het bos in of gewoon lekker in de tuin zitten.
pi_182801691
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 15:33 schreef Oscar. het volgende:

[..]

je herstelt niet als je niet goed kunt slapen he
Spuitje en men slaapt als een roosje, kunstmatige coma om maar iets te noemen!
pi_182801770
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 14:33 schreef ietjefietje het volgende:
Je kan er lang en breed over praten, en het zal schadelijk zijn voor ons bioritme maar uiteindelijk beslist de EU voor zomertijd, omdat dat stroom uitspaart!
Zo is het, en niet een kabinet in Nederland!

Mogen die niet alleen voor spek en bonen meespelen?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2018 20:56:45 ]
  Eindredactie Games zondag 28 oktober 2018 @ 20:58:57 #204
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_182801888
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 20:51 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Wat doen mensen om half 10 's morgens behalve werken dan? En in het weekend slapen de meeste mensen uit, ik wel in ieder geval.
lekker met je paard en/of honden het bos in of gewoon lekker in de tuin zitten.
quote:
's Avonds kan je als het lang licht is nog lekker met je paard en/of honden het bos in of gewoon lekker in de tuin zitten.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zondag 28 oktober 2018 @ 20:59:51 #205
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_182801920
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 14:33 schreef ietjefietje het volgende:
Je kan er lang en breed over praten, en het zal schadelijk zijn voor ons bioritme maar uiteindelijk beslist de EU voor zomertijd, omdat dat stroom uitspaart!
Schadelijk voor ons bioritme :')
Morgen alle vakanties verbieden in een andere tijdzone, op straffe van de doodstraf!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_182801987
quote:
4s.gif Op zondag 28 oktober 2018 20:58 schreef Oscar. het volgende:

[..]

lekker met je paard en/of honden het bos in of gewoon lekker in de tuin zitten.

[..]

Ok, de meeste mensen moeten werken om half tien 's morgens maar uitzonderi n gen zijn er altijd.
Ik hou van de lange zomeravonden en zou het vreselijk vinden als het weer constant wintertijd wordt. En ik heb de tijd meegemaakt voordat de zomertijd werd ingesteld :)
pi_182802023
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 21:01 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Ok, de meeste mensen moeten werken om half tien 's morgens maar uitzonderi n gen zijn er altijd.
Ik hou van de lange zomeravonden en zou het vreselijk vinden als het weer constant wintertijd wordt. En ik heb de tijd meegemaakt voordat de zomertijd werd ingesteld :)
Moeten of mogen werken?
  Eindredactie Games zondag 28 oktober 2018 @ 21:03:06 #208
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_182802061
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 21:01 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Ok, de meeste mensen moeten werken om half tien 's morgens maar uitzonderi n gen zijn er altijd.
Mensen werken altijd, ook in de weekenden. En nooit buiten btw.
quote:
Ik hou van de lange zomeravonden en zou het vreselijk vinden als het weer constant wintertijd wordt. En ik heb de tijd meegemaakt voordat de zomertijd werd ingesteld :)
Supermooi oma
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 28 oktober 2018 @ 21:09:55 #209
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182802392
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 20:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

:?
Ging over wakker worden: daar werken die gordijnen. Je wordt niet wakker van de zon om half vijf 's ochtends.

Bij het in slaap vallen moet het schemerig worden zodat je melatonine aanmaakt. Dat is een stuk lastiger. Dat het buiten veel rumoeriger is en het vaak onaangenaam heet is maakt het er niet beter op.
pi_182806585
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 21:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ging over wakker worden: daar werken die gordijnen. Je wordt niet wakker van de zon om half vijf 's ochtends.

Bij het in slaap vallen moet het schemerig worden zodat je melatonine aanmaakt. Dat is een stuk lastiger. Dat het buiten veel rumoeriger is en het vaak onaangenaam heet is maakt het er niet beter op.
Als het echt zo ontzettend rumoerig of onaangenaam heet is, zal dat ene uurtje ook weinig verschil maken. Als jij daadwerkelijk zo veel last hebt van de overgang van winter- naar zomertijd en vice versa lijkt het me verstandiger om daar zelf hulp bij te zoeken, want dan ben je zeker niet de norm.
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 oktober 2018 @ 23:36:03 #211
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182806692
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 21:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ging over wakker worden: daar werken die gordijnen. Je wordt niet wakker van de zon om half vijf 's ochtends.

Bij het in slaap vallen moet het schemerig worden zodat je melatonine aanmaakt. Dat is een stuk lastiger. Dat het buiten veel rumoeriger is en het vaak onaangenaam heet is maakt het er niet beter op.
11 maanden per jaar is er om 22:30 al complete duisternis. Jouw excuses zijn onzin, het zit je allemaal tussen de oren. De laatste uren van je slaap zijn niet de uren waarin diepe slaap het belangrijkst is, dat zijn de eerste uren. Juist de overgang naar wintertijd geeft een flinke dreun aan de hoeveelheid diepe slaap de eerste dagen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 oktober 2018 @ 23:57:17 #212
862 Arcee
Look closer
pi_182807027

Arjen Lubach is #teamwintertijd.

Ik weet dat zijn argument dat het hoogste punt van de zon om 12:00 uur 's middags moet vallen op #teamzomertijd geen indruk maakt en dat kan ik me eerlijk gezegd ook wel voorstellen. Als doel op zich is het inderdaad weinig overtuigend.

Wat ik wel vind is dat met wintertijd het daglicht het meest evenredig wordt verdeeld over de dag.

Verder is er naar eind december toe nou eenmaal steeds minder daglicht op een dag. Daar verandert de instelling van de klok verder niks aan.

Zie ook de grafieken in deze post.
pi_182807057
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

11 maanden per jaar is er om 22:30 al complete duisternis. Jouw excuses zijn onzin, het zit je allemaal tussen de oren. De laatste uren van je slaap zijn niet de uren waarin diepe slaap het belangrijkst is, dat zijn de eerste uren. Juist de overgang naar wintertijd geeft een flinke dreun aan de hoeveelheid diepe slaap de eerste dagen.
Maar dan wil je toch juist dat het zo vroeg mogelijk donker is, dus wintertijd?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 oktober 2018 @ 00:02:43 #214
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182807113
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:59 schreef Felagund het volgende:

[..]

Maar dan wil je toch juist dat het zo vroeg mogelijk donker is, dus wintertijd?
Dat heeft er geen bout mee te maken. Sterker nog, het is het beste om zo dicht mogelijk na zonsondergang te gaan slapen.

En ga nu alsjeblieft niet de wijsneus uithangen, ik heb me hier ooit echt heel goed in verdiept voor iets anders.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182807166
Is het nou zou moeilijk om twee keer per jaar de klok te verzetten?
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 oktober 2018 @ 00:19:29 #216
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182807363
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:06 schreef Houtenbeen het volgende:
Is het nou zou moeilijk om twee keer per jaar de klok te verzetten?
In een maatschappij waarin een de zeikstralende groep altijd hun zin krijgt, was dit slechts een kwestie van tijd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182807435
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat heeft er geen bout mee te maken. Sterker nog, het is het beste om zo dicht mogelijk na zonsondergang te gaan slapen.

En ga nu alsjeblieft niet de wijsneus uithangen,
Het was een vraag, dan hoef je niet meteen als een zurekat/wijsneus te reageren. Ik heb nog geen enkel valide argument om alleen maar zomertijd te hebben (behalve dat het leuk is dat het 's avond langer licht is).

quote:
ik heb me hier ooit echt heel goed in verdiept voor iets anders.
Voor je Pyeonchang experiment?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_182807839
Standaardtijd dan zitten we goed, wat doen België, Luxemburg, Frankrijk en Spanje eigenlijk?

  maandag 29 oktober 2018 @ 04:52:29 #220
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_182808225
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 01:30 schreef Nober het volgende:
Standaardtijd dan zitten we goed, wat doen België, Luxemburg, Frankrijk en Spanje eigenlijk?

[ afbeelding ]
En Duitsland, Nederland heeft uiteindelijk niet al te veel keuze. Het zal gewoon de keuze van Duitsland volgen neem ik aan.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Eindredactie Games maandag 29 oktober 2018 @ 06:45:10 #221
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_182808576
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat heeft er geen bout mee te maken. Sterker nog, het is het beste om zo dicht mogelijk na zonsondergang te gaan slapen.


dan hebben mensen rondom de🗺️ evenaar echt een probleem! Hoe dealen ze ermee dat de zon om 6 uur op gaat en om 6 uur onder gaat!

:')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_182808937
Kunnen we hier geen poll organiseren? Ik ben voor de wintertijd, we horen meer bij Engeland dan bij Duitsland. Misschien helpt het met onze Brexitonderhandelingen met Engeland. Als we de zomertijd aanhouden is het verschil met Engeland straks 2 uur! Als Duitsland per se de zomertijd wil aanhouden - en daar lijkt het op, hoogste punt van de zon om twee uur 's middags in de winter, pas om 10 uur de zon op, meer depressie, meer zelfmoorden - dan zou het goed zijn als wij de wintertijd aanhouden - 9 uur de zon op, 13.00 uur hoogste punt zon - want dan krijg je een geleidelijke overgang naar Engeland toe, waar het dan een uur vroeger is. Dan hebben we aan de ene kant Duitsland met een uur later en Engeland met een uur vroeger. Dat moet dan maar. We moeten niet als nitwits achter Duitsland gaan lopen. Die hebben de zomertijd ons al in 43 opgedrongen. Is al een reden genoeg om nu de kont tegen de krib te gooien.

[ Bericht 33% gewijzigd door Loekie1 op 29-10-2018 07:59:20 ]
pi_182809030
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:57 schreef Arcee het volgende:

Arjen Lubach is #teamwintertijd.

Ja Lubach, niet zo slim om Schlagerkoningin Konings af te laten sluiten. We waren toch Engels?

pi_182809164
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 23:59 schreef Felagund het volgende:

[..]

Maar dan wil je toch juist dat het zo vroeg mogelijk donker is, dus wintertijd?
Ach sommige mensen hebben niet eens door dat ze zichzelf tegen spreken.

Het is net als de enquete die volgen Lubach dus overwegend in Duitsland gehouden werd, mensen horen in de vraag over zomertijd en wintertijd, alleen het woordje zomer, dan komen vanzelf visioenen over glazen roze op het strand en dan knikken ze enthousiast....jaha zomertijd!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  maandag 29 oktober 2018 @ 08:06:45 #225
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182809219
Zomertijd please *O*
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182809228
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:02 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ach sommige mensen hebben niet eens door dat ze zichzelf tegen spreken.

Het is net als de enquete die volgen Lubach dus overwegend in Duitsland gehouden werd, mensen horen in de vraag over zomertijd en wintertijd, alleen het woordje zomer, dan komen vanzelf visioenen over glazen roze op het strand en dan knikken ze enthousiast....jaha zomertijd!
Dat is de jeugd met een iq van lik me vessie die nog net slim genoeg is om de examens van internet af te halen. 'Zomertijd want dan hoef ik geen winterkleding aan.'
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 oktober 2018 @ 08:34:10 #227
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182809485
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 06:45 schreef Oscar. het volgende:

[..]

dan hebben mensen rondom de🗺️ evenaar echt een probleem! Hoe dealen ze ermee dat de zon om 6 uur op gaat en om 6 uur onder gaat!

:')
Je kan niet alles hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182809490
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:07 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat is de jeugd met een iq van lik me vessie die nog net slim genoeg is om de examens van internet af te halen. 'Zomertijd want dan hoef ik geen winterkleding aan.'
Ja om te huilen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182809513
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 20:51 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Wat doen mensen om half 10 's morgens behalve werken dan? En in het weekend slapen de meeste mensen uit, ik wel in ieder geval.
's Avonds kan je als het lang licht is nog lekker met je paard en/of honden het bos in of gewoon lekker in de tuin zitten.
Kinderen die heel lang met de fiets naar school moeten in het donker.....en meer mensen hebben kinderen, dan dat er mensen zijn die honden of paarden hebben.

Alsof je niet in het donker in de tuin kunt zitten? Juist gezellig!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 oktober 2018 @ 08:38:20 #230
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182809525
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 00:25 schreef Felagund het volgende:

[..]

Het was een vraag, dan hoef je niet meteen als een zurekat/wijsneus te reageren. Ik heb nog geen enkel valide argument om alleen maar zomertijd te hebben (behalve dat het leuk is dat het 's avond langer licht is).
Ervaring leert dat er altijd mensen zijn die zeggen dat het pure onzin is wat ik hier schrijf en vervolgens zelf met een hele verzonnen verklaring komen

Dan heb je echt oogkleppen op. Het is al talloze keren uitgelegd in dit topic, terwijl team winter alleen maar met het slappe 'omdat het hoort' lijkt te komen.
quote:
[..]

Voor je Pyeonchang experiment?
Misschien.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 29 oktober 2018 @ 08:39:21 #231
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182809534
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:37 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Kinderen die heel lang met de fiets naar school moeten in het donker.....en meer mensen hebben kinderen, dan dat er mensen zijn die honden of paarden hebben.

Alsof je niet in het donker in de tuin kunt zitten? Juist gezellig!
Zonnetje in de tuin, veel beter. En voor kinderen, die kunnen langer buitenspelen in het licht.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182809536
Ik schreef eerder dat de EU wel voor zomertijd zou kiezen want dat spaart stroom, maar ik bedacht net, dat al die scholen en kantoren etc dus tot 10 uur het licht aan moeten hebben, dus het kost juist meer en is dus ook nog eens slecht voor de opwarmingvan de aarde! HEhehe.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  maandag 29 oktober 2018 @ 08:40:45 #233
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_182809539
Ben ik in de minderheid als ik zeg dat het mij om het even is? Heb nooit last van de klok verzetten en ook geen uitgesproken voorkeur voor zomer- of wintertijd
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 oktober 2018 @ 08:40:59 #234
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182809541
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zonnetje in de tuin, veel beter. En voor kinderen, die kunnen langer buitenspelen in het licht.
Blij dat we weer aan dezelfde kant staan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182809552
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zonnetje in de tuin, veel beter. En voor kinderen, die kunnen langer buitenspelen in het licht.
Ja hoor, kinderen kunnen dan tot half elf buiten spelen.....want ze hebben echt geen slaap nodig!

ECht!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182809559
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ervaring leert dat er altijd mensen zijn die zeggen dat het pure onzin is wat ik hier schrijf en vervolgens zelf met een hele verzonnen verklaring komen

Dan heb je echt oogkleppen op. Het is al talloze keren uitgelegd in dit topic, terwijl team winter alleen maar met het slappe 'omdat het hoort' lijkt te komen.

[..]

Misschien.
LUbach niet gezien?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  maandag 29 oktober 2018 @ 08:44:27 #237
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182809571
quote:
11s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:40 schreef Twiitch het volgende:
Ben ik in de minderheid als ik zeg dat het mij om het even is? Heb nooit last van de klok verzetten en ook geen uitgesproken voorkeur voor zomer- of wintertijd
Ik heb ook geen moeite met het verzetten. Maar als we dan toch een vaste tijd kiezen, doe dan zomertijd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 29 oktober 2018 @ 08:45:52 #238
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182809583
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:42 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ja hoor, kinderen kunnen dan tot half elf buiten spelen.....want ze hebben echt geen slaap nodig!

ECht!
Want in de winter blijft het tot half 11 licht?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 oktober 2018 @ 08:47:45 #239
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182809604
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:43 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

LUbach niet gezien?
Die met dezelfde onzin kwam en één van de helft van de experts?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 29 oktober 2018 @ 08:49:09 #240
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182809623
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:38 schreef Nattekat het volgende:

terwijl team winter alleen maar met het slappe 'omdat het hoort' lijkt te komen.
Het hoort ook zo, punt. Accepteer nou gewoon eens een keer dat het zo is.
  maandag 29 oktober 2018 @ 08:51:14 #241
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182809651
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het hoort ook zo, punt. Accepteer nou gewoon eens een keer dat het zo is.
Van wie hoort het zo?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 29 oktober 2018 @ 08:53:33 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 29 oktober 2018 @ 08:56:14 #243
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182809701
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom is 1+1=2? Van wie hoort dat?
Huizen van hout bouwen hoorde ook een hele tijd zo. Dingen kunnen veranderen, al weet ik dat jij daar wel vaker moeite mee hebt ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 29 oktober 2018 @ 08:58:38 #244
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182809730
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:40 schreef ietjefietje het volgende:
Ik schreef eerder dat de EU wel voor zomertijd zou kiezen want dat spaart stroom, maar ik bedacht net, dat al die scholen en kantoren etc dus tot 10 uur het licht aan moeten hebben, dus het kost juist meer en is dus ook nog eens slecht voor de opwarmingvan de aarde! HEhehe.
Scholen hebben sowieso de hele dag het licht aan, dat uurtje maakt dus niet uit.
So we just called him Fred
pi_182809860
Toch zeggen slaaponderzoekers: "Doe dat niet, de wintertijd is onze enige juiste tijd." Volgens de wetenschappers leidt een permanente zomertijd tot meer mensen met slaapproblemen, hart- en vaatziekten en winterdepressies. Ook zou het alcohol- en drugsgebruik toenemen. Hun zorgen hebben ze geuit in een brief aan minister van Binnenlandse Zaken Kajsa Ollongren (D66).

De slaaponderzoekers staan niet alleen met hun pleidooi. "Als je kijkt naar de plaats van Nederland op de wereldkaart, zouden we eigenlijk dezelfde tijd als Londen moeten hebben", zegt sterrenkundige Marco Langbroek. Dat dat niet zo is, komt vooral door de nabijheid van onze buurlanden op het Europese vasteland. Daarom is de standaardtijd in Nederland al sinds de Tweede Wereldoorlog +1 ten opzichte van Londen, en gelijk met steden als Brussel, Parijs en Berlijn.

Het invoeren van een permanente zomertijd zou volgens sterrenkundige Langbroek geen goede keuze zijn, omdat Nederland dan nog verder de 'verkeerde' kant opschuift. "Dan heb je qua zonsopgang en zonsondergang niet de logische tijd voor Amsterdam, maar voor Kiev in Oekraïne. Dat moeten we echt niet willen."
https://nos.nl/artikel/22(...)ant-op-schuiven.html
  maandag 29 oktober 2018 @ 09:12:35 #246
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182809950
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:47 schreef Nattekat het volgende:
Die met dezelfde onzin kwam en één van de helft van de experts?
Onzin? Wat is er onzin aan dan?

Amsterdamse tijd (UTC+00:20) is vrijwel geheel uit de natuur van de mens ontstaan.

De enige reden dat we nu in UTC+01:00 zitten komt door de Duitsers die "hun" tijd hebben ingevoerd tijdens de bezetting in 40-45.
Die direct daarna ook het bewijs leverden waarom je geen permanente zomertijd wil hebben: ze hebben het (in elk geval in Nederland) maar 2 jaar volgehouden.

Om economische redenen is de zomertijd ingevoerd om zo de zomeravonden langer te maken.
So we just called him Fred
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 oktober 2018 @ 09:13:06 #247
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182809957
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Van wie hoort het zo?
Sommige mensen zijn niet voor rede vatbaar, dit is er één van.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 29 oktober 2018 @ 09:13:49 #248
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182809971
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Huizen van hout bouwen hoorde ook een hele tijd zo. Dingen kunnen veranderen, al weet ik dat jij daar wel vaker moeite mee hebt ;)
Als ik moeite zou hebben met verandering zou ik helemaal geen verandering willen... Maar goed, ik hoor gewoon bij team deskundigen en wetenschap. Wintertijd staat het dichtst bij de natuurlijke cyclus.
pi_182809983
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:12 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Om economische redenen is de zomertijd ingevoerd om zo de zomeravonden langer te maken.
Gezien het feit dat we in de steden veel geluidsoverlast hebben in de zomeravonden en er al toerisme genoeg is, en drankzucht, kunnen we beter een uurtje eerder donker hebben in de avond.
  maandag 29 oktober 2018 @ 09:15:35 #250
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182809999
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Huizen van hout bouwen hoorde ook een hele tijd zo. Dingen kunnen veranderen, al weet ik dat jij daar wel vaker moeite mee hebt ;)
Jep we zijn van hout naar steen gegaan.

Kiezen voor zomertijd komt overeen met veranderen van hout naar karton.

Het klinkt zo goed en handig, totdat er één winters buitje komt, dan heb je spijt.
So we just called him Fred
  maandag 29 oktober 2018 @ 09:17:18 #251
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182810024
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:14 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Gezien het feit dat we in de steden veel geluidsoverlast hebben in de zomeravonden en er al toerisme genoeg is, en drankzucht, kunnen we beter een uurtje eerder donker hebben in de avond.
Als binnenstadbewoner kan ik je zeggen dat geluidsoverlast lost staan van het uur dat het donker wordt.
So we just called him Fred
  maandag 29 oktober 2018 @ 09:18:59 #252
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182810056
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn niet voor rede vatbaar, dit is er één van.
Ben je al eens langere tijd in een gebied geweest waarbij de tijd staat 'zoals het hoort'?

Ik wel en ik kan beamen dat het lichamelijk beter voelt.
So we just called him Fred
  maandag 29 oktober 2018 @ 09:20:24 #253
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182810077
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als ik moeite zou hebben met verandering zou ik helemaal geen verandering willen... Maar goed, ik hoor gewoon bij team deskundigen en wetenschap. Wintertijd staat het dichtst bij de natuurlijke cyclus.
Dat is alvast een beter argument dan "het hoort zo".
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 29 oktober 2018 @ 09:22:11 #254
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 29 oktober 2018 @ 09:22:39 #255
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182810113
Ik stond vanochtend om 7 uur op en t was weer licht *O*
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 29 oktober 2018 @ 09:23:47 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182810328
Ik ben een voorstander van laten zoals het is. Het is niet voor niets een keer in het leven geroepen. Daarbij merk ik nooit het verschil. Dat zal erg persoonlijk zijn omdat er blijkbaar legio mensen zijn die er wel van ondersteboven raken.
Tokio,Moscú, Berlín, Nairobi, Río, Denver, Helsinki, Oslo
pi_182810356
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ervaring leert dat er altijd mensen zijn die zeggen dat het pure onzin is wat ik hier schrijf en vervolgens zelf met een hele verzonnen verklaring komen

Dan heb je echt oogkleppen op. Het is al talloze keren uitgelegd in dit topic, terwijl team winter alleen maar met het slappe 'omdat het hoort' lijkt te komen.

[..]

Misschien.
Je doet nu precies hetzelfde. Ik heb geen zin om alle welles/nietes posts door te lezen.

"Team winter". :') Voor mij is er nog geen valide argument voorbijgekomen waarom we maar permanent de zomertijd moeten aanhouden. Behalve dat sportclubs het niet leuk vinden om in het donker te trainen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Eindredactie Games maandag 29 oktober 2018 @ 09:40:23 #259
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_182810424
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ervaring leert dat er altijd mensen zijn die zeggen dat het pure onzin is wat ik hier

Klopt ook, anders had ik nu ondertussen wel 1 ethereum coin van je gehad.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 29 oktober 2018 @ 09:40:50 #260
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182810432
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:52 schreef Loekie1 het volgende:
Het kabinet maakt voorlopig geen keuze tussen de zomer- of wintertijd. Voor zo’n ingrijpend besluit is het nog veel te vroeg, zo zal het kabinet morgen – na afloop van de ministerraad – bekendmaken.
Peter Winterman 18-10-18, 16:12 Laatste update: 17:51

Volgens Haagse bronnen wil Nederland niet nú al beslissen of het wenselijk is om over te stappen op de zomer- of wintertijd als permanente tijd. De verdeeldheid in Nederland is nog te groot.
https://www.ad.nl/politie(...)wintertijd~a2e7d850/

Ik ga voor de wintertijd. Dat is de echte tijd. Als je de zomertijd doet, is het in januari pas om 10.00 uur licht.
Mooi. Lekker laten hoe het nu is. Niks mis mee.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 oktober 2018 @ 09:41:59 #261
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182810456
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:12 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Onzin? Wat is er onzin aan dan?

Amsterdamse tijd (UTC+00:20) is vrijwel geheel uit de natuur van de mens ontstaan.

De enige reden dat we nu in UTC+01:00 zitten komt door de Duitsers die "hun" tijd hebben ingevoerd tijdens de bezetting in 40-45.
Die direct daarna ook het bewijs leverden waarom je geen permanente zomertijd wil hebben: ze hebben het (in elk geval in Nederland) maar 2 jaar volgehouden.

Om economische redenen is de zomertijd ingevoerd om zo de zomeravonden langer te maken.
200 jaar geleden werkte de wereld iets anders dan nu. Voor 6:00 opstaan was meer regel dan uitzondering en men ging veel vroeger slapen.

Het is de reinste onzin om dat als argument aan te voeren. We beginnen met geen uitgangspunt, voer de discussie op basis van het nu.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 oktober 2018 @ 09:44:39 #262
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182810503
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:36 schreef Felagund het volgende:

[..]

Je doet nu precies hetzelfde. Ik heb geen zin om alle welles/nietes posts door te lezen.

"Team winter". :') Voor mij is er nog geen valide argument voorbijgekomen waarom we maar permanent de zomertijd moeten aanhouden. Behalve dat sportclubs het niet leuk vinden om in het donker te trainen.
Blind voor andermans mening.

Ik heb door deze discussie gewoon een andere mening gekregen over het verzetten van de klok en wintertijd in de winter. Ik luister nog naar wat anderen pijnpunten vinden. Jij lijkt nu vooral je vingers in je oren te doen als anderen zeggen wat hun persoonlijke voorkeur is en waarom.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 oktober 2018 @ 09:45:35 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182810521
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:22 schreef deedeetee het volgende:
Ik stond vanochtend om 7 uur op en t was weer licht *O*
Om 17:00 al schemering :r
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 29 oktober 2018 @ 09:54:27 #264
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182810671
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Om 17:00 al schemering :r
Ja, het is zo. Inherent aan onze Noorderbreedte. Als je dat niet wilt, kun je enkele tientallen graden naar het zuiden migreren.

Mocht er een einde komen aan het verzetten van de tijd, dan maar de wintertijd aanhouden. In de winter pas schemering om kwart voor tien 's ochtends, vind ik helemaal niks.

[ Bericht 1% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 29-10-2018 10:10:14 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182811059
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Blind voor andermans mening.

Dat ben ik niet, maar ik heb er wel graag argumenten bij.

quote:
Ik heb door deze discussie gewoon een andere mening gekregen over het verzetten van de klok en wintertijd in de winter. Ik luister nog naar wat anderen pijnpunten vinden.
Dat mag, Ik vind het onwenselijk dat de zon pas na 9:00 op komt. Als we de zomertijd invoeren in de winter dan is het (in het midden van Nederland) vanaf midden november tot midden februari het geval. Dat is slecht voor de productiviteit in de morgen. Ik woon in Noorwegen, en het lastigste is voor mij dat de zon zo laat op komt in de winter. Dat geeft bij mij de hele dag een soort jet lag gevoel. En dat werkt de hele dag door. Ik moet er niet aan denken als hier de zon pas half elf/kwart voor elf zou opkomen.

quote:
Jij lijkt nu vooral je vingers in je oren te doen als anderen zeggen wat hun persoonlijke voorkeur is en waarom.
Nee, dat doe ik niet. Jij bent diegene die überhaupt geen argument geeft maar wel alles als onzin afdoet, zonder uit te leggen waarom. Die hele discussie is extreem subjectief.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 oktober 2018 @ 10:21:22 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182811202
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, het is zo. Inherent aan onze Noorderbreedte. Als je dat niet wilt, kun je enkele tientallen graden naar het zuiden migreren.

Mocht er een einde komen aan het verzetten van de tijd, dan maar de wintertijd aanhouden. In de winter pas schemering om kwart voor tien 's ochtends, vind ik helemaal niks.

Het schemert nu op de kortste dag van het jaar al om 8:00. Voeg daar aan beide kanten twee weken aan toe en je argument kan in de prullenbak. Waarom moet de allerkortste dag van het jaar altijd als argument aangevoerd worden om een punt te maken?

Als ik naar werk ga, dan ga ik nu al nooit in het donker heen. Die paar keer dat ik wat vroeger op moest staan maakten me echt niet uit, ik zit toch in een prima verlicht kantoor. Permanente zomertijd zorgt ervoor dat ik een maand in het donker heen fiets, maar ook dat ik in plaats van 5 maanden per jaar, maar 2,5 maand in het donker naar huis fiets.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 29 oktober 2018 @ 10:30:17 #267
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182811373
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:21 schreef Nattekat het volgende:

Het schemert nu op de kortste dag van het jaar al om 8:00.
Dan begint de schemering met zomertijd dus om 0859lt....maar dan is het verre van licht. De schemering duurt 49 minuten en dan komt om 0948lt het eerste randje van de zon boven de horizon.

quote:
Als ik naar werk ga, dan ga ik nu al nooit in het donker heen. Die paar keer dat ik wat vroeger op moest staan maakten me echt niet uit, ik zit toch in een prima verlicht kantoor. Permanente zomertijd zorgt ervoor dat ik een maand in het donker heen fiets, maar ook dat ik in plaats van 5 maanden per jaar, maar 2,5 maand in het donker naar huis fiets.
Begin je twee uurtjes eerder, ben je ook lekker op tijd thuis.

Gewoon niks veranderen. Zomer en wintertijd werkt prima.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 oktober 2018 @ 10:36:38 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182811492
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan begint de schemering met zomertijd dus om 0859lt....maar dan is het verre van licht. De schemering duurt 49 minuten en dan komt om 0948lt het eerste randje van de zon boven de horizon.

[..]

Begin je twee uurtjes eerder, ben je ook lekker op tijd thuis.

Gewoon niks veranderen. Zomer en wintertijd werkt prima.
Ik heb het over echte schemering, dus al redelijk verlichte luchten. Het is al ruim voor zonsopkomst gewoon licht.

En werktijden zijn nou eenmaal zo, kan ik niks aan doen. Jij kan ook je werktijden veranderen als je liever uitslaapt tot zonsopkomst, dat lijkt mij zelfs een meer voor de hand liggende oplossing aangezien later beginnen steeds meer gemeengoed wordt.

Eens met dat laatste, maar dat is helaas het enige wat uitgesloten is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182811508
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Want in de winter blijft het tot half 11 licht?
Eh we hadden het toch over zomertijd? Stukkie gemist?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  maandag 29 oktober 2018 @ 10:41:00 #270
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182811562
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:37 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Eh we hadden het toch over zomertijd? Stukkie gemist?
Ja, die dan het hele jaar zou gaan gelden. Ook in de winter.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182811611
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het schemert nu op de kortste dag van het jaar al om 8:00. Voeg daar aan beide kanten twee weken aan toe en je argument kan in de prullenbak. Waarom moet de allerkortste dag van het jaar altijd als argument aangevoerd worden om een punt te maken?

Als ik naar werk ga, dan ga ik nu al nooit in het donker heen. Die paar keer dat ik wat vroeger op moest staan maakten me echt niet uit, ik zit toch in een prima verlicht kantoor. Permanente zomertijd zorgt ervoor dat ik een maand in het donker heen fiets, maar ook dat ik in plaats van 5 maanden per jaar, maar 2,5 maand in het donker naar huis fiets.
Ja precies de juiste liberale instelling, als het goed voelt voor mij....dan kan een ander mij geen ene reet schelen.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 oktober 2018 @ 10:46:46 #272
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182811649
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:44 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ja precies de juiste liberale instelling, als het goed voelt voor mij....dan kan een ander mij geen ene reet schelen.
Jij doet precies hetzelfde. Iedereen doet dat.

En laat ik nou even mooi de werktijden hebben die overeenkomen met de meerderheid van werkend Nederland, waardoor het verhaal ook voor hen klopt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182811657
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, die dan het hele jaar zou gaan gelden. Ook in de winter.
Ja want dan konden de kinderen lekker lang buiten spelen beweerde je toch?! En toen ik schreef dat kinderen nou eenmaal behoefte hebben aan slaap....beweer je nu dat het dan dus helemaal niet licht is ' s avonds en dat het niet geldt....

Dusss


Maar ik hoor net dat Merkel stopt.....er is een god!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182811674
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jij doet precies hetzelfde. Iedereen doet dat.

En laat ik nou even mooi de werktijden hebben die overeenkomen met de meerderheid van werkend Nederland, waardoor het verhaal ook voor hen klopt.
Gelul, de files beginnen al om 7.30.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  maandag 29 oktober 2018 @ 10:49:13 #275
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_182811682
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik het een ontzettend slecht idee vind om te kiezen voor een van beide systemen. In de zomer is de zomertijd duidelijk beter, in de winter de wintertijd. Gewoon 2 keer per jaar de klok blijven verzetten, zoveel gedoe is dat ook weer niet.
  maandag 29 oktober 2018 @ 10:49:37 #276
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182811693
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:47 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ja want dan konden de kinderen lekker lang buiten spelen beweerde je toch?! En toen ik schreef dat kinderen nou eenmaal behoefte hebben aan slaap....beweer je nu dat het dan dus helemaal niet licht is ' s avonds en dat het niet geldt....

Dusss


Maar ik hoor net dat Merkel stopt.....er is een god!
In de winter kunnen ze dan toch langer in het licht buitenspelen en vervolgens gewoon op tijd naar bed? Met alleen wintertijd is het in de winter al erg vroeg donker. Ver voor bedtijd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 29 oktober 2018 @ 10:50:01 #277
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182811699
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:49 schreef DecoAoreste het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik het een ontzettend slecht idee vind om te kiezen voor een van beide systemen. In de zomer is de zomertijd duidelijk beter, in de winter de wintertijd. Gewoon 2 keer per jaar de klok blijven verzetten, zoveel gedoe is dat ook weer niet.
Yep.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 oktober 2018 @ 10:50:06 #278
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182811700
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:48 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Gelul, de files beginnen al om 7.30.
Dus?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 29 oktober 2018 @ 10:55:41 #279
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182811758
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:44 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ja precies de juiste liberale egoistische instelling, als het goed voelt voor mij....dan kan een ander mij geen ene reet schelen.
Heb je onkunde even gecorrigeerd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 29 oktober 2018 @ 10:57:13 #280
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182811779
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus?
Dus jouw werktijden zijn wellicht niet representatief voor Nederland? Overigens beginnen de files zelfs al voor half acht.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 29 oktober 2018 @ 10:58:22 #281
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182811791
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:49 schreef DecoAoreste het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik het een ontzettend slecht idee vind om te kiezen voor een van beide systemen. In de zomer is de zomertijd duidelijk beter, in de winter de wintertijd. Gewoon 2 keer per jaar de klok blijven verzetten, zoveel gedoe is dat ook weer niet.
Eens!
KuikenGuppy
  maandag 29 oktober 2018 @ 10:59:52 #282
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182811809
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Eens!
Ik stuur Rutte wel even aan appje. Komt goed. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182811826
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus?
Dan rijden ze dus in het donker als je zomertijd aanhoudt, jij beweerde dat je nooit in het donker hoeft te beginnen, leuk voor jou, maar voor hele hordes mensen geldt dat niet.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182811840
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Heb je onkunde even gecorrigeerd.
Nou bedankt, maar die twee woorden betekenen toch hetzelfde?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  maandag 29 oktober 2018 @ 11:02:26 #285
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182811858
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:01 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nou bedankt, maar die twee woorden betekenen toch hetzelfde?
Blijkbaar niet, want dan zou ik het niet hebben gecorrigeerd. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 oktober 2018 @ 11:07:00 #286
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182811918
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus jouw werktijden zijn wellicht niet representatief voor Nederland? Overigens beginnen de files zelfs al voor half acht.
Wat hebben de filetijden met werktijden te maken?

Als ik naar Amsterdam zou moeten zou ik ook al voor 8u achteraan aansluiten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 oktober 2018 @ 11:08:28 #287
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182811938
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:00 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Dan rijden ze dus in het donker als je zomertijd aanhoudt, jij beweerde dat je nooit in het donker hoeft te beginnen, leuk voor jou, maar voor hele hordes mensen geldt dat niet.
En in de middag rijden ze nu 5 maanden in het donker naar huis. En ik heb zo'n vermoeden dat jij daar geen last van hebt, over liberale denkwijzen gesproken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 29 oktober 2018 @ 11:10:16 #288
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182811962
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:07 schreef Nattekat het volgende:

Wat hebben de filetijden met werktijden te maken?
Helemaal niks, natuurlijk. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182811973
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:49 schreef DecoAoreste het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik het een ontzettend slecht idee vind om te kiezen voor een van beide systemen. In de zomer is de zomertijd duidelijk beter, in de winter de wintertijd. Gewoon 2 keer per jaar de klok blijven verzetten, zoveel gedoe is dat ook weer niet.
Grappig dat ik daar nog helemaal niet over nagedacht heb :')
Ik ben als we moeten kiezen voor de wintertijd, maar kunnen we niet met de Benelux/ Frankrijk/ Spanje afspreken fuck dat Europa.
Voor ons is het momenteel prima en dat laten we zo. Duitsland je kijkt maar wat je doet.
Hell To The Liars
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 oktober 2018 @ 11:13:48 #290
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182812018
Maar goed. Uur tijdverschil met Duitsland is gewoon dom, geen argument kan daar tegenop, en Duitsland gaat de zomertijd aanhouden.

Helaas pindakaas.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182812032
Niet afschaffen nog een optie?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 29 oktober 2018 @ 11:22:17 #292
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_182812155
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:13 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed. Uur tijdverschil met Duitsland is gewoon dom, geen argument kan daar tegenop, en Duitsland gaat de zomertijd aanhouden.

Helaas pindakaas.
Er is al afgesproken om met de Benelux in elk geval dezelfde tijd aan te houden. Iets zegt me dat als Frankrijk wintertijd wil aanhouden, dat de Belgen dat dan ook zullen willen. Immers voor hen geldt natuurlijk dat een uur tijdsverschil met Frankrijk gewoon dom zou zijn. Geen argument kan daar tegenop voor hen. Ik denk dat het dus niet zo simpel zal liggen.

In het bovenstaande geval kunnen we als Nederland misschien een compromis sluiten. In de winter sluiten we ons gewoon bij België en zo aan (wintertijd). In de zomer sluiten we ons bij Duitsland aan (zomertijd). We kunnen dan van tijd wisselen in oktober en maart. Iedereen blij (behalve als je niet van de klok verzetten houdt, natuurlijk).
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 oktober 2018 @ 11:26:42 #293
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182812217
quote:
12s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:22 schreef Viltje het volgende:

[..]

Iets zegt me dat als Frankrijk wintertijd wil aanhouden,
Onderbuik? ;)

Dat Duitsland zomertijd gaat aanhouden is al redelijk zeker. Denk dat Zwitserland, Oostenrijk en Italië zullen volgen, want breedtegraad en hechte banden. Dan heb je nog de Benelux en Frankrijk over. Nou kan het Rutte geen moer schelen wat Frankrijk doet, maar wel wat Duitsland doet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182812361
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, het is zo. Inherent aan onze Noorderbreedte. Als je dat niet wilt, kun je enkele tientallen graden naar het zuiden migreren.

Mocht er een einde komen aan het verzetten van de tijd, dan maar de wintertijd aanhouden. In de winter pas schemering om kwart voor tien 's ochtends, vind ik helemaal niks.

Ik wel. Ik heb liever in mijn vrije tijd daglicht dan wanneer ik naar werk rijd of op kantoor zit. Daarom zomertijd en langer licht in de avond.

Overigens hoeft het van mij sowieso niet te veranderen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 29 oktober 2018 @ 11:41:31 #295
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182812392
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik wel. Ik heb liever in mijn vrije tijd daglicht dan wanneer ik naar werk rijdt of op kantoor zit. Daarom zomertijd en langer licht in de avond.
Ik ook. Dus daarom lekker zo laten. En anders wintertijd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182812629
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik ook. Dus daarom lekker zo laten. En anders wintertijd.
Gewoon een referendum. :+
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 29 oktober 2018 @ 11:55:12 #297
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182812648
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Om 17:00 al schemering :r
Heb ik geen probleem mee. Dat maakt tegen de avond niet zo veel meer uit. Maar de dag in duisternis beginnen..... En als t dan in december pas tegen 10 uur licht wordt. Ik moet er niet aan denken. Wat heb ik dan er aan dat t tegen de avond wat langer licht blijft ? Helemaal niks. maakt weinig verschil in vergelijking met de halve ochtend in t donker te moeten zitten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_182812789
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:55 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Heb ik geen probleem mee. Dat maakt tegen de avond niet zo veel meer uit. Maar de dag in duisternis beginnen..... En als t dan in december pas tegen 10 uur licht wordt. Ik moet er niet aan denken. Wat heb ik dan er aan dat t tegen de avond wat langer licht blijft ? Helemaal niks. maakt weinig verschil in vergelijking met de halve ochtend in t donker te moeten zitten.
Dan heb je daglicht in je vrije tijd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 29 oktober 2018 @ 12:06:17 #299
286575 Roces18
Chef de party
pi_182812803
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 11:13 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed. Uur tijdverschil met Duitsland is gewoon dom, geen argument kan daar tegenop, en Duitsland gaat de zomertijd aanhouden.

Helaas pindakaas.
Schijt aan Duitsland. Heeft 0.0 invloed als Duitsland in een andere zone zit. Oh ik kan Heinrich niet om negen uur bellen maar om tien uur NL tijd. Poepoeh
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 29 oktober 2018 @ 12:06:29 #300
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182812806
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 12:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dan heb je daglicht in je vrije tijd.
Ik heb ook 's ochtends vrije tijd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 29 oktober 2018 @ 12:19:12 #301
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182812971
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 12:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dan heb je daglicht in je vrije tijd.
Onzin de meeste mensen zijn pas vrij van hun werk na 17.00 u dus dat maakt weinig uit. Hooguit of je in t licht of in t donker naar huis gaat. Niet te vergelijken met halve ochtend in duisternis. De dag begint dan pas heel laat en is meteen al vergalt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')