abonnement Unibet Coolblue
pi_182601551
Enkele maanden geleden heb ik een eerste topic geopend op het FOK!forum, omdat mijn opa stervende was, ik met familie aan het waken was en blijkbaar een extra uitlaatklep en steun nodig had. Reacties hebben serieus enorm geholpen
(nog bedankt daarvoor). En natuurlijk heel fijn dat het allemaal anoniem kan hier, je hoeft je nergens voor te schamen.
Het betreffende topic is hier te vinden.

Voor Math, dat was zijn naam, op 90-jarige leeftijd stief heb ik hem gevraagd om me na zijn dood op te zoeken. Een teken te geven, als er nog iets was. Ik ben namelijk Agnost. Ondanks dat ik sinds zijn dood op mogelijke tekens let, heb ik (nog) niets bijzonders meegemaakt. Opa lijkt echt compleet dood en voor altijd weg. En dus versterkt dit mijn gedachte dat er niets meer bestaat na de dood. Ik heb de opties tot nu toe opengehouden. Mede door dit medium:


Het enige medium waarbij ik twijfels heb of ze een oplichter is. En mijn opa in zijn heldere momenten ook, wistend dat hij dood zou gaan. De rest van bekende mediums geloofde hij niet en ik ook niet. Maar ook dit zelfbenoemd medium Lisa Williams zal waarschijnlijk wel een charlatan zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door DePen op 19-10-2018 00:19:36 ]
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 00:09:14 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182601593
Wat is je vraag aan ons?
pi_182601633
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 00:09 schreef BasEnAad het volgende:
Wat is je vraag aan ons?
Ik hoop natuurlijk dat er wel een teken komt. Dat ik hem ooit nog een keer ga zien. Ik ben nu sceptischer dan voor mijn gesprek met mijn opa, omdat ik niets merk. Volgens mij is hij echt dood. En is er geen hiernamaals. Misschien zijn hier mensen die het tegendeel geloven en me weer aan het twijfelen kunnen brengen. Dat zou natuurlijk fijn zijn.
pi_182601639
Het is goed mogelijk dat iemand of hogere kracht jouw opa tegenhouden en elders brengt.
Waardoor jouw opa op geen enkele manier met jouw contact kan maken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_182601679
Goede kans dat hij heel erg zijn best doet, maar het niet eenvoudig is. Misschien heeft hij het wel opgegeven omdat je zo'n ongelovige Thomas blijkt te zijn. :P
-nee-
pi_182601710
Hij was dement. Misschien ligt het daar aan? Maar ik heb van gelovigen altijd begrepen dat als er een Hemel bestaat, inwoners weer bij volle verstand zijn. Ik moet nu gaan slapen, maar ik ga morgen de mogelijke reacties lezen.
Ik heb dit topic veel te laat geopend :W
pi_182601736
Soms kan heel lang duren, de doden lijken te slapen ofzo, of ze zijn eerst op heel andere plekken, soms pas na jaar komen ze keer naar je toe, en de mijne dan opeens 15 jaar niet maar dan toch opeens weer een keertje , ze zeggen ook wel eens dat overledenen kunnen verdwalen, nou ja net zoals mensen die leven dus,..
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 00:37:04 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182601960
Ik zou me dood schrikken als mn opa zich opeens zou melden.
pi_182602008
Misschien kijk je niet goed genoeg? Is het niet wat je verwacht wat het is? Ik weet het niet, ik geloof wel dat het exit is als persoon, jij als persoon zal niet meer leven, nooit meer. Herinneringen vergaan ook omdat dat in je hersenen zit. Ik denk echter wel dat je bewustzijn oneindig is, reincarnatie zal volgen.

Vroeger was ik meer van het dood = dood, zwart, niets, nada, niente, maar sinds wat ervaringen met mn bewustzijn ben ik daar vanaf. Het is onwaarschijnlijk.
Lambo of Rekt
pi_182602173
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 00:39 schreef EggsTC het volgende:
Misschien kijk je niet goed genoeg?
bij mij was het zo een droom die opeens levens echt leek, en die heb ik echt bijna nooit dus,, en ik liep langs de rivier en zag opeens een zwerver liggen bij het gras , hij stond op en opeens stond me pa voor me en gaf me een kus op mn wang,, was enorm gelukkig toen ik wakker werd want had echt het gevoel mn pa nog1 keer gezien te hebben soort van irl gevoel.,,
  Spellchecker vrijdag 19 oktober 2018 @ 07:06:55 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182603850
Je hoort weleens dat er ineens roodborstjes of vlinders bij de nabestaanden in de buurt zitten ....
pi_182603950
Ik behoor tot het kamp dat denkt dat er niks is na de dood, maar misschien moet hij nog even settelen aan de overkant? Het zal best een groot verschil zijn voor hem.
pi_182609730
Je opa was geen contactenmens. Zijn ziel is elders met andere zaken bezig/begaan. Dat was al toen hij levend was. De kans dat hij ooit iets van zich laat horen is zeer klein. Ook omdat hij klaarblijkelijk geen band had met jou. Als je echt contact met hem wil hebben, moet je terug naar zijn plekje en/of de mensen met wie hij een innige en vertrouwelijk band had. Die gaan dan voor jou communiceren. Sowieso denk ik dat jij als agnost niet snel een verbinding kunt maken met het dodenrijk. Dat is een beveiliging die je voor jezelf hebt gecreëerd voor het bovennatuurlijke.

[ Bericht 0% gewijzigd door pipojansen op 19-10-2018 13:49:33 ]
pi_182610091
Wat is de reden dat je contact wilt met je opa?
Is dat puur om je eigen nieuwsgierigheid naar 'is er een leven na de dood' te bevredigen? Misschien komt hij zich niet melden omdat je redenen om hem te zien puur voor eigen belang zijn.
(Dit is trouwens geen haat reactie, maar ik wil je uitnodigen om na te denken over je redenen).
pi_182612740
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 00:06 schreef DePen het volgende:
Enkele maanden geleden heb ik een eerste topic geopend op het FOK!forum, omdat mijn opa stervende was, ik met familie aan het waken was en blijkbaar een extra uitlaatklep en steun nodig had. Reacties hebben serieus enorm geholpen
(nog bedankt daarvoor). En natuurlijk heel fijn dat het allemaal anoniem kan hier, je hoeft je nergens voor te schamen.
Het betreffende topic is hier te vinden.

Voor Math, dat was zijn naam, op 90-jarige leeftijd stief heb ik hem gevraagd om me na zijn dood op te zoeken. Een teken te geven, als er nog iets was. Ik ben namelijk Agnost. Ondanks dat ik sinds zijn dood op mogelijke tekens let, heb ik (nog) niets bijzonders meegemaakt. Opa lijkt echt compleet dood en voor altijd weg. En dus versterkt dit mijn gedachte dat er niets meer bestaat na de dood. Ik heb de opties tot nu toe opengehouden. Mede door dit medium:


Het enige medium waarbij ik twijfels heb of ze een oplichter is. En mijn opa in zijn heldere momenten ook, wistend dat hij dood zou gaan. De rest van bekende mediums geloofde hij niet en ik ook niet. Maar ook dit zelfbenoemd medium Lisa Williams zal waarschijnlijk wel een charlatan zijn.
Wanneer is je opa overleden, had hij tijdens zijn heldere momenten een sterke mentale kracht?
Ik geloof erin dat als dit niet zo was, dat ze aan de 'andere kant' eerst geestelijk niveau moeten aansterken, willen ze zich op de aardse manier kenbaar willen maken.
Wees voorzichtig met andere methodes, ga geen glaasje draaien als het niet lukt om contact te leggen met je opa bijvoorbeeld.

Je kunt hem op je eigen manier vragen, (voordat je gaat slapen).. om je te bezoeken in je dromen of een boodschap tijdens je slaap door te geven. Dit zal waarschijnlijk niet lukken de eerste paar keer, maar als je het wil zou je dit kunnen proberen. :)
Maar, maak er geen obsessie van als het niet lukt!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2018 16:24:32 ]
pi_182612825
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 07:06 schreef maily het volgende:
Je hoort weleens dat er ineens roodborstjes of vlinders bij de nabestaanden in de buurt zitten ....
Klopt, vlinders, vogels etc die op je hand landen, of die je gemakkelijk op kunt pakken en die een tijdje bij je blijven zitten, je op een bepaalde manier aankijken.

Ervaring mee?
  Spellchecker vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:00:08 #17
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182613698
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 16:23 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Klopt, vlinders, vogels etc die op je hand landen, of die je gemakkelijk op kunt pakken en die een tijdje bij je blijven zitten, je op een bepaalde manier aankijken.

Ervaring mee?
Niet op mijn hand of dat ik ze op kan pakken. Wel ineens in de buurt ....
pi_182618827
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:43 schreef pipojansen het volgende:
Je opa was geen contactenmens. Zijn ziel is elders met andere zaken bezig/begaan. Dat was al toen hij levend was. De kans dat hij ooit iets van zich laat horen is zeer klein. Ook omdat hij klaarblijkelijk geen band had met jou.
We hadden een hele speelse band. Hij was de afgelopen tien jaar heel kinderlijk. Hij moest altijd lachen als hij mij zag. Samen gekke bekken trekken en nep boksen.
pi_182618866
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:57 schreef Vissenkom3 het volgende:
Wat is de reden dat je contact wilt met je opa?
Is dat puur om je eigen nieuwsgierigheid naar 'is er een leven na de dood' te bevredigen? Misschien komt hij zich niet melden omdat je redenen om hem te zien puur voor eigen belang zijn.
(Dit is trouwens geen haat reactie, maar ik wil je uitnodigen om na te denken over je redenen).
Ook eigenbelang natuurlijk! Ik ben zo benieuwd of her nog iets is. En omdat opa de afgelopen tien jaar vooral een mensonterend leven moest lijden hoop ik dat er nu nog iets leuks is gevolgd voor hem.
pi_182618965
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 16:19 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Wanneer is je opa overleden, had hij tijdens zijn heldere momenten een sterke mentale kracht?
Ik geloof erin dat als dit niet zo was, dat ze aan de 'andere kant' eerst geestelijk niveau moeten aansterken, willen ze zich op de aardse manier kenbaar willen maken.
Wees voorzichtig met andere methodes, ga geen glaasje draaien als het niet lukt om contact te leggen met je opa bijvoorbeeld.

Je kunt hem op je eigen manier vragen, (voordat je gaat slapen).. om je te bezoeken in je dromen of een boodschap tijdens je slaap door te geven. Dit zal waarschijnlijk niet lukken de eerste paar keer, maar als je het wil zou je dit kunnen proberen. :)
Maar, maak er geen obsessie van als het niet lukt!
In juni. Het is altijd een extreem verlegen man geweest. Een luisteraar. En totaal niet ondernemend. Dus dan zou je zeggen: logisch, dat hij geen contact maakt. Maar ik begreep altijd dat als er een hiernamaals is, aardse hindernissen geen rol meer spelen. En jouw laatste tip ga ik wel een keer proberen, hoe gek dat ook voelt. Gewoon, voor de zekerheid.
pi_182619039
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 16:23 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Klopt, vlinders, vogels etc die op je hand landen, of die je gemakkelijk op kunt pakken en die een tijdje bij je blijven zitten, je op een bepaalde manier aankijken.

Ervaring mee?
Nee, helemaal niet. En natuurlijk zoek ik naar een teken; wil ik graag dat hij in andere vorm nog bestaat. M'n brein is dus actief op zoek naar gekke dingen en kan me voor de gek houden. Desondanks niets :N
pi_182621773
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:47 schreef DePen het volgende:

[..]

We hadden een hele speelse band. Hij was de afgelopen tien jaar heel kinderlijk. Hij moest altijd lachen als hij mij zag. Samen gekke bekken trekken en nep boksen.
Dan hebben jullie toch juist wel een band? In je vorige topic stond dat je helemaal geen band had met hem. Omdat hij nooit tegen jou sprak. Hij wilde jou niet betrekken in zijn situatie. Op een positieve manier bedoeld. Of eigenlijk had je met iemand anders te maken. Niet zozeer een andere persoon maar meer een opa die vanuit zijn jonge verleden met jou contact maakte. Heeft allemaal te maken met jou als persoon. De beveiliging voor het een en ander.
pi_182643135
Je kan een voorwerp neerleggen waar je opa aan gehecht was, of iets wat met z'n hobby's te maken heeft.
Meld erbij dat het voor hem is, vraag of hij het kan bewegen. Stel jezelf er ook voor open, als je je afsluit zal je niets ervaren
pi_182660238
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:52 schreef DePen het volgende:

[..]

In juni. Het is altijd een extreem verlegen man geweest. Een luisteraar. En totaal niet ondernemend. Dus dan zou je zeggen: logisch, dat hij geen contact maakt. Maar ik begreep altijd dat als er een hiernamaals is, aardse hindernissen geen rol meer spelen. En jouw laatste tip ga ik wel een keer proberen, hoe gek dat ook voelt. Gewoon, voor de zekerheid.
Het aardse leven/gewoonten worden los gelaten.
Heb je het al geprobeerd dit weekend ;) ?


quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 09:21 schreef Fok_Patrick het volgende:
Je kan een voorwerp neerleggen waar je opa aan gehecht was, of iets wat met z'n hobby's te maken heeft.
Meld erbij dat het voor hem is, vraag of hij het kan bewegen. Stel jezelf er ook voor open, als je je afsluit zal je niets ervaren
Dit zal volgens mij ook niet de eerste keren lukken, wellicht dat dít juist nog meer energie voor hem kost ipv zichzelf minimaal kenbaar te laten maken.
Heb je zelf wel ervaring met dit?

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2018 23:26:16 ]
pi_182802355
quote:
14s.gif Op zondag 21 oktober 2018 23:24 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Het aardse leven/gewoonten worden los gelaten.
Heb je het al geprobeerd dit weekend ;) ?

[..]

Dit zal volgens mij ook niet de eerste keren lukken, wellicht dat dít juist nog meer energie voor hem kost ipv zichzelf minimaal kenbaar te laten maken.
Heb je zelf wel ervaring met dit?
Beide dingen drie keer geprobeerd, hoe onnatuurlijk dat in eerste instantie ook voelde. Niets!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')