abonnement Unibet Coolblue
pi_182596621
9 jaar geleden slikte ik een aantal medicijnen met een geel stickertje, toen netjes gemeld bij het CBR en voor een keuring bij de psychiater geweest. Goedgekeurd voor 3 jaar.

Na 3 jaar kreeg ik geen bericht dat ik herkeurd moest worden dus ik gebeld naar het CBR met de vraag of ik niet weer gekeurd moest worden, nee dit hoefde niet werd mij toen verteld of ik zou bericht krijgen, nooit iets meer gehoord toen..

Tot een half jaar geleden dus.. Of ik een nieuwe 'eigen verklaring' wilde invullen.. Prima, kon alles met 'nee' beantwoorden, geen belemmeringen meer dus dan zou je wel verwachten dat het goedgekeurd zou worden.. Na 1,5 maand een brief dat ze niks hebben ontvangen, fijn PostNL!

Weer gebeld, ze zouden een nieuwe 'eigen verklaring' opsturen, wat krijg ik? Een kopie brief zonder 'eigen verklaring', wederom gebeld en na weer 2 weken kreeg ik wel het goede thuis, weer ingevuld, aangetekend dan maar deze keer..

Komt er vervolgens een brief van het CBR dat ze een verklaring willen van mijn psychiater destijds, allang niet meer onder behandeling dus uiteindelijk via de huisarts, wat eigenlijk niet mag, een afspraak kunnen krijgen bij de psychiater..

Begin september kon ik daar terecht, hij heeft alles netjes ingevuld, maar vond het ook een bijzondere gang van zaken..

22 oktober loopt mijn rijbewijs af dus ik had inmiddels wel verwacht dat alles geregeld zou zijn, streefdatum in 'Mijn CBR' was 16 oktober..

Dus ik dacht vanavond mijn rijbewijs wel te kunnen verlengen bij de gemeente.. Niet dus..

Ik heb alleen mijn rijbewijs dus nodig voor mijn werk (monteur, hele dag van klant naar klant) en heb dus nu een probleem want zonder rijbewijs ben je niet verzekerd..

Morgen gaan we al bellen en de rechtsbijstand erop zetten, maar heeft iemand nog tips?

Ik ben in ieder geval behoorlijk woest, volg je de regels en dan word je op zo'n manier lekker te kakken gezet..
  donderdag 18 oktober 2018 @ 19:56:51 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182596690
Dit krijg je dus als je alles bij vadertje overheid gaat melden. Ik zou bijna zeggen het is je verdiende loon, maar dat is misschien erg hard.

Je had nooit aan ze moeten zeggen dat je medicijnen slikt en psychische problemen hebt gehad.
Alles meteen met "nee" invullen, het gaat ze geen ruk aan waar jij wel of niet last van hebt.

Goede les voor een volgende keer.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182596691
CBR is echt waardeloos als het om dit soort dingen gaat. Kan je helaas niet helpen, maar ga er maar vanuit dat dit weer veel tijd gaat kosten.

Het is sowieso nooit hun schuld, dus jij moet het maar regelen, zo denken ze.

Sterkte in elk geval, hoor graag hoe dit nou weer afloopt.
pi_182596709
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 19:56 schreef Harvest89 het volgende:
Dit krijg je dus als je alles bij vadertje overheid gaat melden. Ik zou bijna zeggen het is je verdiende loon, maar dat is misschien erg hard.

Je had nooit aan ze moeten zeggen dat je medicijnen slikt en psychische problemen hebt gehad.
Alles meteen met "nee" invullen, het gaat ze geen ruk aan waar jij wel of niet last van hebt.

Goede les voor een volgende keer.
Je hebt gelijk hoor, maar het is natuurlijk van den zotte dat je niet eens eerlijk kan zijn 8)7
  donderdag 18 oktober 2018 @ 19:59:09 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182596723
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 19:58 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor, maar het is natuurlijk van den zotte dat je niet eens eerlijk kan zijn 8)7
Dat zeker!
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 19:59:21 #6
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_182596727
Tja. Met eerlijk zijn is ook nog nooit iemand rijk geworden ;)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_182596857
CBR = :r
pi_182596874
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 19:56 schreef Harvest89 het volgende:
Dit krijg je dus als je alles bij vadertje overheid gaat melden. Ik zou bijna zeggen het is je verdiende loon, maar dat is misschien erg hard. dom en idioot van mij; laat ik doen of ik hersenen heb en opgevoed ben...
Fixed that for you!

quote:
Je had nooit aan ze moeten zeggen dat je medicijnen slikt en psychische problemen hebt gehad.
Alles meteen met "nee" invullen, het gaat ze geen ruk aan waar jij wel of niet last van hebt.
En dan iemand die wel iets mankeert, niets zegt, met medicijnen op jouw nichtje doodrijdt? Het gaat ons allemal een ruk aan dat CBR zijn best doet ervoor te zorgen dat er alleen mensen met een rijbewijs de weg op gaan die daar ook geschikt voor zijn.

OT: vét balen. Je verdient beter! Ik hoop dat ze het nog kunnen fixen. Wellicht ook over de verzekering bellen?
pi_182596893
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 19:52 schreef Hel1tjuhB het volgende:
Ik heb alleen mijn rijbewijs dus nodig voor mijn werk (monteur, hele dag van klant naar klant) en heb dus nu een probleem want zonder rijbewijs ben je niet verzekerd..
Contact opnemen met je verzekering. Situatie uitleggen misschien mag je met hun goedkeuring voorlopig toch blijven rijden. Ik ken een geval waarbij ze toestemming gaven.
pi_182596906
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 20:12 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Contact opnemen met je verzekering. Situatie uitleggen misschien mag je met hun goedkeuring voorlopig toch blijven rijden. Ik ken een geval waarbij ze toestemming gaven.
Een verzekeraar die je toestemming geeft om rond te rijden zonder geldig rijbewijs :?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182596925
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 20:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Een verzekeraar die je toestemming geeft om rond te rijden zonder geldig rijbewijs :?
Ja, tijdelijk natuurlijk.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 20:14:26 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182596929
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 20:11 schreef Queller het volgende:
Fixed that for you!

Moest wel lachen. ;)

Ik zou in elk geval nooit zoiets melden. Al zou ik dagelijks 50 verschillende soorten medicijnen door elkaar slikken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182596959
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 20:11 schreef Queller het volgende:

[..]

Fixed that for you!

[..]

En dan iemand die wel iets mankeert, niets zegt, met medicijnen op jouw nichtje doodrijdt? Het gaat ons allemal een ruk aan dat CBR zijn best doet ervoor te zorgen dat er alleen mensen met een rijbewijs de weg op gaan die daar ook geschikt voor zijn.

OT: vét balen. Je verdient beter! Ik hoop dat ze het nog kunnen fixen. Wellicht ook over de verzekering bellen?
Het jammere alleen is dat het CBR een onvriendelijke en bureaucratische organisatie is waarvan ik vaak het idee heb dat burgertje pesten hoog op hun prioriteitenlijst staat.
pi_182596975
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 20:14 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ja, tijdelijk natuurlijk.
Betalen ze dan ook de eventuele bekeuring?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182596987
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 20:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Betalen ze dan ook de eventuele bekeuring?
Dat lijkt me niet maar je bent wel verzekerd.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 18 oktober 2018 @ 20:19:49 #16
408813 crew  trein2000
pi_182597039
Het CBR is maffia...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182597209
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 20:12 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Contact opnemen met je verzekering. Situatie uitleggen misschien mag je met hun goedkeuring voorlopig toch blijven rijden. Ik ken een geval waarbij ze toestemming gaven.
Euhhh nee.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 20:58:27 #18
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_182597630
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 20:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Moest wel lachen. ;)

Ik zou in elk geval nooit zoiets melden. Al zou ik dagelijks 50 verschillende soorten medicijnen door elkaar slikken.
En zie hier, een daadwerkelijk geval van een gevaar voor de maatschappij.

Je snapt toch zelf ook wel dat CBR er niet uit is om burgers te pesten, maar een maatschappelijk doel dient?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_182597789
Ik heb een soortgelijke ervaring gehad met het CBR. achteraf kon ik mijn kop wel tegen de muur slaan dat ik onnodig eerlijk was op mijn eigen verklaring (ik gaf aan dat ik vermoedens had van ADHD, terwijl ik nog niet eens gediagnosticeerd was)

om een lang verhaal kort te maken:

CBR zal alles op alles zetten om je zolang mogelijk bezig te houden. Ze verzinnen iedere keer wat. Rijtest, psychologische keuring, nog een rijtest want eerste keer was niet goed genoeg etc etc.. kost je heel veel geld en tijd.

kut CBR.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 21:18:09 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182598182
quote:
9s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 20:58 schreef Faux. het volgende:

[..]

En zie hier, een daadwerkelijk geval van een gevaar voor de maatschappij.

Je snapt toch zelf ook wel dat CBR er niet uit is om burgers te pesten, maar een maatschappelijk doel dient?
Die omhooggevallen ambtenaren bedoel je?
nooit vertrouwen dat soort volk. Zie bijvoorbeeld de situatie van TS.

Ik schaar me verder achter deze post:
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 20:16 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Het jammere alleen is dat het CBR een onvriendelijke en bureaucratische organisatie is waarvan ik vaak het idee heb dat burgertje pesten hoog op hun prioriteitenlijst staat.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182599077
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 20:11 schreef Queller het volgende:

[..]

Fixed that for you!

[..]

En dan iemand die wel iets mankeert, niets zegt, met medicijnen op jouw nichtje doodrijdt? Het gaat ons allemal een ruk aan dat CBR zijn best doet ervoor te zorgen dat er alleen mensen met een rijbewijs de weg op gaan die daar ook geschikt voor zijn.

OT: vét balen. Je verdient beter! Ik hoop dat ze het nog kunnen fixen. Wellicht ook over de verzekering bellen?
Jij hebt duidelijk nog nooit met dat volk te maken gehad.

En dat nichtje, zusje, moeder, hond verhaal is altijd zo'n dooddoener :')
  donderdag 18 oktober 2018 @ 22:07:18 #22
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_182599146
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 20:12 schreef TargaFlorio het volgende:
Situatie uitleggen misschien mag je met hun goedkeuring voorlopig toch blijven rijden.
Ze zien je aankomen. Ja, ik heb geen rijbewijs hoor, maar Tiny van Achmea heeft me gezegd dat ik toch gewoon mocht rijden!

Maar goed, de taak van het CBR is om te zorgen dat er alleen mensen op de weg zitten die veilig kunnen rijden. Ik ben blij dat ze hun taak serieus nemen, al is het lullig voor TS.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_182599233
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar goed, de taak van het CBR is om te zorgen dat er alleen mensen op de weg zitten die veilig kunnen rijden. Ik ben blij dat ze hun taak serieus nemen, al is het lullig voor TS.
En daar gaat het dus net mis. Ze nemen hun taak niet serieus.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 22:13:37 #24
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_182599258
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:11 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

En daar gaat het dus net mis. Ze nemen hun taak niet serieus.
Nee, dat klopt inderdaad. Als je kijkt wat voor malloten er mogen blijven rijden (en bejaarden) dan hebben ze nog wel wat te doen.

En dat je net zo lang je examen mag doen tot je een keertje slaagt slaat eigenlijk ook nergens op.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_182599295
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, dat klopt inderdaad. Als je kijkt wat voor malloten er mogen blijven rijden (en bejaarden) dan hebben ze nog wel wat te doen.

En dat je net zo lang je examen mag doen tot je een keertje slaagt slaat eigenlijk ook nergens op.
Dat ook zeker, maar dit geval van TS is wel tekenend zoals het daar gaat, ze wijzen overal heen, maar niet naar zichzelf. En dit gaat gerust weer een half jaar duren hoor, dat TS een baan heeft waarvoor hij zijn rijbewijs nodig heeft zal ze een zorg wezen. Als ze serieus met hun werk bezig waren zorgden ze ook voor een spoedige oplossing.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')