abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 oktober 2018 @ 22:46:30 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_182599882
1600 km op 1 dag rijden? :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_182600283
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:46 schreef kanovinnie het volgende:
1600 km op 1 dag rijden? :')
Constant bergaf met een Clio erachter waarschijnlijk.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182600828
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:46 schreef kanovinnie het volgende:
1600 km op 1 dag rijden? :')
Kan wel. Krijgt hij waarschijnlijk nog wel meer boetes.

Ik had afgelopen vakantie 1300 km in 15 uur en toen was ik er hartstikke klaar mee. Maar ik heb me wel aan de snelheid gehouden. (tot ergens in Nederland)
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_182601952
Natuurlijk niet.
.
pi_182602376
quote:
19s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:44 schreef Gunner het volgende:
wat een naaistreek een flitspaal op een afdaling.
Is in het zuiden schering en inslag. Bij een afdaling heb je sowieso een netjes verborgen flitspaal achter een boom of iets dergelijks staan.
Cindy De Vuyst
pi_182602386
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 16:10 schreef RobjeGeus het volgende:
Ja een flitspaal mag op een helling van Max 10 procent staan.
Nope! Kwam ze tegen op hellingen van 16% ook. Ik werd geflitst op een helling van 12%.
Cindy De Vuyst
pi_182602517
Gewoon betalen, niets aan te doen.

Overigens kan ik het niet laten om te melden dat er op knoflook en lavendel na, werkelijk niets goeds uit dat baggerland vol stakende witte-vlag-zwaaiende paupers is gekomen.
pi_182602685
Had het ook al niet hoog op met die Fransen en nu zeker niet meer! Denk niet dat ik snel opnieuw naar Zuid-Frankrijk zou gaan.
Ik hoor vaak van 'daar wil ik wel gaan wonen'. Man, daar is in het zuiden werkelijk geen hol te doen, die dorpen liggen ook allemaal 10km. uit elkaar!
En die dorpen hebben dan van die winkels in het genre 'Intermarche' die er nog aftandser uitzien dan een gemiddelde supermarkt in Roemenië of Polen!

Frankrijk noemt zich dan een ontwikkeld land! Ja, Parijs misschien maar verder zul je het toch niet moeten gaan zoeken!
Cindy De Vuyst
pi_182607287
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 01:46 schreef einzeinz het volgende:
Had het ook al niet hoog op met die Fransen en nu zeker niet meer! Denk niet dat ik snel opnieuw naar Zuid-Frankrijk zou gaan.
Ik hoor vaak van 'daar wil ik wel gaan wonen'. Man, daar is in het zuiden werkelijk geen hol te doen, die dorpen liggen ook allemaal 10km. uit elkaar!
En die dorpen hebben dan van die winkels in het genre 'Intermarche' die er nog aftandser uitzien dan een gemiddelde supermarkt in Roemenië of Polen!

Frankrijk noemt zich dan een ontwikkeld land! Ja, Parijs misschien maar verder zul je het toch niet moeten gaan zoeken!
Nou, ze zullen je missen.
pi_182608305
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:14 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

CJIB voert slechts de regels uit die zijn samengesteld door hen die van ons allen de macht hebben gekregen.

Zou jij je zelfs ook gewoon aan die (meestal volstrekt logische) regels houden, krijg je ook geen vrijwillige bijdragen aan de schatkist thuisgestuurd.
Ik was maar een beetje aan het trollen, maar je kraamt wel onzin uit. Je doet net alsof 'wij' hier met zijn allen voor hebben gekozen.

We hebben inmiddels vrijwel de hoogste verkeersboetes ter wereld. Een paar kilometer per uur te hard kost je hier veel meer dan in omringende landen met eenzelfde welvaart. Daar valt toch wel iets voor te zeggen, in negatieve zin lijkt me.

En ik heb daar nooit voor kunnen kiezen. Er is geen referendum geweest. Ook heb ik nooit in een partijprogramma zien staan van een partij dat de verkeersboetes moeten worden afgeschaft of worden verlaagd. De regels zijn dus opgesteld door een autoriteit. Op eigen initiatief.

Net zoals wij nooit hebben kunnen meebeslissen over inmenging in de Irak-oorlog, of het aansluiten bij de Europese Unie.

Ik denk dat het voor veel mensen eens tijd wordt om onze heilige, zogenaamde 'democratie' eens onder de loep te nemen. We hebben maar zeer beperkte invloed over wat er uiteindelijk gebeurt.
pi_182611499
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 12:27 schreef matigeuser het volgende:
Ik denk dat het voor veel mensen eens tijd wordt om onze heilige, zogenaamde 'democratie' eens onder de loep te nemen. We hebben maar zeer beperkte invloed over wat er uiteindelijk gebeurt.
Klopt, en gezien de verdeling van de IQ over de bevolking, is dat maar goed ook
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182612281
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 12:27 schreef matigeuser het volgende:
Ook heb ik nooit in een partijprogramma zien staan van een partij dat de verkeersboetes moeten worden afgeschaft of worden verlaagd.
Dan richt jij toch zulk een partij op?

" 1) - Onze partij stelt voor dat iedereen die verkeersovertredingen maakt, daar niet langer meer voor bestraft hoeft te worden..."

zal je vast veel stemmen opleveren
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_182612454
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 01:46 schreef einzeinz het volgende:
Parijs misschien
Dat is nou net een stad vol met wijken waar middeleeuwse gebruiken gelden.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182612846
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 15:10 schreef blomke het volgende:

[..]

Klopt, en gezien de verdeling van de IQ over de bevolking, is dat maar goed ook
Ik denk dat je veel mensen onderschat, maar dat terzijde. Wat is dan nog het verschil met een dictatuur of een 'koning' die de macht heeft en alles afdwingt met boetes en (dreiging met) geweld?
pi_182613030
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 16:24 schreef matigeuser het volgende:
Wat is dan nog het verschil met een dictatuur of een 'koning' die de macht heeft en alles afdwingt met boetes en (dreiging met) geweld?
Het parlement en de grondwet met daarin verworven "vrijheden", plus een onafhankelijke rechtspraak.

Overigens "voel" ik wel met je mee; de zgn. democratie is, op de grondwettelijke (beperkte) vrijheden na, een hol begrip:

We "mogen" 1x per 4 jaar een parlement met ja-knikkers kiezen, idem PS en gemeenteraden. PS kiest de andere helft van het parlement.

Het staatshoofd benoemt de regering en maakt daar altijd deel van uit (iets met een slager.....), de CvK's en de burgemeesters en weet ik al niet wat. Om over de magistratuur maar te zwijgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 19-10-2018 16:42:12 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:42:13 #66
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_182613334
POL is een aantal deuren verder op.
Laten we het hier geen politieke discussie maken.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_182615617
Als we in Nederland bergen zouden hebben, zou de boete op een afdaling ook hoger dan normaal, vermoed ik. Je hebt omlaag al een langere remweg, dan moet je juist beter op je snelheid letten.

Daarom beter volgas omhoog en voorzichtig omlaag.
.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 00:58:21 #68
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_182622279
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 18:56 schreef Fer het volgende:
Als we in Nederland bergen zouden hebben, zou de boete op een afdaling ook hoger dan normaal, vermoed ik. Je hebt omlaag al een langere remweg, dan moet je juist beter op je snelheid letten.

Daarom beter volgas omhoog en voorzichtig omlaag.
Je snapt er nog steeds niet van. Hoe heb jij je rijbewijs ooit gehaald?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_182623522
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 00:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je snapt er nog steeds niet van. Hoe heb jij je rijbewijs ooit gehaald?
20 jaar en 40000 kilometers jaarlijks.

Ik hecht weinig waarde aan jouw mening. Jij bent dat gefrustreerde mannetje op zaterdag, dat tegen iedereen op de weg moppert, terwijl je zelf het inzicht hebt van een pinda en helemaal niet begrijpt wat een meer ervaren rijders soms doet.
.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 04:59:15 #70
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_182623743
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 02:42 schreef Fer het volgende:

[..]

20 jaar en 40000 kilometers jaarlijks.

Ik hecht weinig waarde aan jouw mening. Jij bent dat gefrustreerde mannetje op zaterdag, dat tegen iedereen op de weg moppert, terwijl je zelf het inzicht hebt van een pinda en helemaal niet begrijpt wat een meer ervaren rijders soms doet.
Wat heeft het aantal km per jaar te maken met je kunde op de weg? In een ander topic zette je jezelf flink voor schut door te laten zien hoe weinig je van rijden in de bergen weet.

Treurig, voor iemand met 800000 km achter de rug.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:59:04 #71
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_182627488
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:19 schreef einzeinz het volgende:
Ik reed met de wagen in het zuiden van Frankrijk (berggebied) een helling van 12% af. In mijn 'kielzog' zat zo'n Fransoos met zijn kleine Renault Clio mij aan te porren om sneller te gaan rijden.

De toegelaten snelheid was daar 70km/u. Ook duidelijk aangegeven maar door die afdaling naar beneden liep mijn snelheid op tot 97km/u op de teller. Die Fransoos ging vertragen en een paar luttele seconden later zag ik een flits van een flitspaal.
Nu ontvingen wij daar de bekeuring voor, boete is 90 euro en de gemeten snelheid is 95km/u (kan dus kloppen want wij teller gaf 97km/u aan).

Valt er iets te ondernemen?
1. Het feit dat die flitspaal op een helling van 12% stond
2. Het feit dat die Fransoos continu aan het bumperkleven was en aanstalten maakte om sneller te gaan rijden

Ik heb die dag 1600km gereden en ik steek mijn hand in het vuur dat ik overal de regels gerespecteerd heb en overal de gepaste snelheid had gereden. Behalve dus op dat punt.
Protip: volgende keer met zo’n fransoos achter je ff je achterraam sproeien. Dat snapt ie wel 😉. Of bewust vertragen en je knipper naar de bermkant aanzetten als de weg leeg is. Dan blaast ie erlangs.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_182627529
quote:
19s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:44 schreef Gunner het volgende:
wat een naaistreek een flitspaal op een afdaling.
want jij hebt geen rempedaal?
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:05:37 #73
54408 Parzival
Where it happens
pi_182627562
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 12:27 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik was maar een beetje aan het trollen, maar je kraamt wel onzin uit. Je doet net alsof 'wij' hier met zijn allen voor hebben gekozen.

We hebben inmiddels vrijwel de hoogste verkeersboetes ter wereld. Een paar kilometer per uur te hard kost je hier veel meer dan in omringende landen met eenzelfde welvaart. Daar valt toch wel iets voor te zeggen, in negatieve zin lijkt me.

En ik heb daar nooit voor kunnen kiezen. Er is geen referendum geweest. Ook heb ik nooit in een partijprogramma zien staan van een partij dat de verkeersboetes moeten worden afgeschaft of worden verlaagd. De regels zijn dus opgesteld door een autoriteit. Op eigen initiatief.

Net zoals wij nooit hebben kunnen meebeslissen over inmenging in de Irak-oorlog, of het aansluiten bij de Europese Unie.

Ik denk dat het voor veel mensen eens tijd wordt om onze heilige, zogenaamde 'democratie' eens onder de loep te nemen. We hebben maar zeer beperkte invloed over wat er uiteindelijk gebeurt.
voor snelheid wel.. voor rijden onder invloed zijn ze in NL echt wel mietjes.. gewoon je rijbewijs houden nadat je met 10x teveel op achter het stuur bent aangehouden.. oh dan mag je een cursus doen.. ... in andere landen mag je 5000 euro aftikken, ben je gewoon je auto 6mnd kwijt, en kun je die stallingskosten ook nog betalen..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:07:10 #74
54408 Parzival
Where it happens
pi_182627582
overigens staan die flitsers juist onderaan die afdalingen om ervoor te zorgen dat mensen niet met 120km/h een bocht proberen te halen in hun Clio'tje.. en dan dus over de rand schieten
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:19:23 #75
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_182636466
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 04:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat heeft het aantal km per jaar te maken met je kunde op de weg? In een ander topic zette je jezelf flink voor schut door te laten zien hoe weinig je van rijden in de bergen weet.

Treurig, voor iemand met 800000 km achter de rug.
Waarschijnlijk komt hij er nooit. Volgas omhoog gaat niet werken, voorzichtig omlaag ook niet. Het hangt er vanaf hoe de helling is en hoeveel en hoe scherpe bochten er in zitten.

En om hem voor te blijven: 23 jaar en jaarlijks gemiddeld 100000 km. En ik heb dan ook nog bergervaring met een vrachtwagen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')