abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:19:11 #26
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_182612713
Opzich snap ik wel dat je de client moet bellen als je ziek bent. Werk zelf in detachering IT en als ik ziek ben moet ik hun ook inlichten. Ik zit dan bij een bedrijf en jullie bij een persoon maar komt op hetzelfde neer natuurlijk.

Maar heb wel inderdaad telefoon van de zaak
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_182613382
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 16:19 schreef genakt het volgende:
Opzich snap ik wel dat je de client moet bellen als je ziek bent. Werk zelf in detachering IT en als ik ziek ben moet ik hun ook inlichten. Ik zit dan bij een bedrijf en jullie bij een persoon maar komt op hetzelfde neer natuurlijk.

Maar heb wel inderdaad telefoon van de zaak
Nee, dat komt niet op hetzelfde neer. Zou fraai worden, is TS een keer of 10 gedetacheerd :')
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:47:32 #28
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_182613457
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 16:19 schreef genakt het volgende:
Opzich snap ik wel dat je de client moet bellen als je ziek bent. Werk zelf in detachering IT en als ik ziek ben moet ik hun ook inlichten. Ik zit dan bij een bedrijf en jullie bij een persoon maar komt op hetzelfde neer natuurlijk.

Nee het komt neer op dat de medewerker van de gebaksafdeling van de HEMA alle klanten moeten bellen om te vertellen dat de bestellingen niet door hem afgegeven gaan worden.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_182614007
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 16:47 schreef Nizno het volgende:

[..]

Nee het komt neer op dat de medewerker van de gebaksafdeling van de HEMA alle klanten moeten bellen om te vertellen dat de bestellingen niet door hem afgegeven gaan worden.
Dit vind ik de beste vergelijking tot nu toe. ^O^

Maar buiten dat: Als je echt ziek bent is het al vervelend genoeg om de werkgever te moeten bellen want je wilt maar 1 ding: Onder de wol!
En weet jij de beschikbaarheid van je collega's? Wat anders dan "ik kom vandaag niet maar MISSCHIEN iemand anders" kun je je cliënt niet vertellen als je hem/haar aan de telefoon hebt.

Het enige dat je er mee bereikt is in het voordeel van je werkgever en dat is hem laten weten welke klanten wel persé vandaag bezocht moeten worden.
En moet je dan ook de klanten van de daaropvolgende dagen nog bellen? Want meestal ben je wel langer dan 1 dag ziek.

Ik zou zeggen: Gewoon ziekmelden bij je werkgever en klaar.
Hoe zij dat verder oppakken is hun eigen werk/probleem. Niet dat van jou en al helemaal niet als je ziek bent.

En als je wél werkt en je zou klanten bellen om afspraken te wijzigen of af te zeggen om persoonlijke redenen, gaat de werkgever daar dan ook mee akkoord?
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 07:17:11 #30
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182623855
Heb wel eens een dergelijke discussie gevoerd met een collega die het niet eens was dat ik hem erop aansprak dat hij mij op mijn privénummer belde en appte terwijl ik ook een werk telefoon heb.

In mijn contract staat een bepaling waarin staat dat ik onder werktijd niet bezig mag zijn met Social media en dat ik alleen voor urgente persoonlijke zaken bezig mag zijn onder werktijd. Dit betreft natuurlijk alleen je privé telefoon.
De werk telefoon komt met Whatsapp voorgeïnstalleerd en per project is er een groepsapp voor communicatie.

Ik zou eens kijken of jouw werkgever ook een dergelijke bepaling heeft, want als ik tenslotte de privé telefoon niet voor mijzelf mag gebruiken onder werktijd dan heb ik alle recht om de telefoon ook niet te gebruiken voor werkzaken onder of na werktijd.

Gelukkig zijn ze bij ons wel soepel erover en zou je niet snel er op aangesproken worden. Maar het is wat mij betreft een mooie regel om op terug te vallen in zo'n conflict.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 07:32:56 #31
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182623882
Klinkt een beetje als een branche met veel zzp'ers. Of van die halve zzp'ers die feitelijk in loondienst zijn maar op papier niet. De zorg bijvoorbeeld.
Daar zul je toch als zzp'er je eigen klanten moeten bellen als je ziek bent, met je eigen telefoon en niet een die door de opdrachtgever (verkapte werkgever) is verstrekt. Immers, een opdrachtgever hoeft een zzp'er niet van spullen te voorzien.
Misschien weet het middenmanagement ook niet meer waar ze aan toe zijn met gewoon personeel, hele en halve zpp'ers en een arsenaal vrijwilligers met vage status.
Maar als je in loondienst bent moeten ze je dus een telefoon geven (die je inlevert bij ontslag).
Ben je zzp'er dan moet je zelf een zakelijke telefoon kopen (of dual sim).
pi_182624108
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 07:32 schreef Lunatiek het volgende:
Klinkt een beetje als een branche met veel zzp'ers. Of van die halve zzp'ers die feitelijk in loondienst zijn maar op papier niet. De zorg bijvoorbeeld.
Daar zul je toch als zzp'er je eigen klanten moeten bellen als je ziek bent, met je eigen telefoon en niet een die door de opdrachtgever (verkapte werkgever) is verstrekt. Immers, een opdrachtgever hoeft een zzp'er niet van spullen te voorzien.
Misschien weet het middenmanagement ook niet meer waar ze aan toe zijn met gewoon personeel, hele en halve zpp'ers en een arsenaal vrijwilligers met vage status.
Maar als je in loondienst bent moeten ze je dus een telefoon geven (die je inlevert bij ontslag).
Ben je zzp'er dan moet je zelf een zakelijke telefoon kopen (of dual sim).
Er werken zzp,ers in het bedrijf gelukkig heb ik een vast contract (overname) maar zoals jij het schets denk ik ook dat dat het geval is.
Ik ga dinsdag wel ff bellen wanneer ik op gesprek moet komen wil dit uitgepraat hebben want het zit me echt niet lekker.

Rauw: In mijn contract staat niets over het gebruik van de telefoon tijdens werktijd.

Vannelle: Je belt de klanten op om zeggen dat je niet kan komen en om te vragen of ze hulp willen en dat geef je dan weer door zodat het bedrijf de cliënt weer kan bellen met vervanging.

P.s. heb ik recht op reiskosten vergoeding ?, het is toch 60 km in totaal wat ik moet rijden.
pi_182624263
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 16:47 schreef Nizno het volgende:

[..]

Nee het komt neer op dat de medewerker van de gebaksafdeling van de HEMA alle klanten moeten bellen om te vertellen dat de bestellingen niet door hem afgegeven gaan worden.
Wat een kul vergelijking. Je weet bij de hema niet wat je potentiële tompouce kopende klanten zijn die dag. Bij het beroep waar we het hier over hebben worden dagelijks enkele vast klanten bezocht waarmee je een heel andere klantrelatie hebt dan een tompouce verkoper. :D
pi_182624883
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 10:25 schreef Sorella het volgende:

[..]

En dat vind ik nu dus ook samen met die andere punten maar iedereen heeft toch een mobiel dus waarom zou je die dan niet gebruiken. Weiger je dat heb je geen hart voor de zaak en ben je moeilijk. Nou dan maar moeilijk

Weet je je doet dit werk voor de mensen die je nodig hebben en daar maken de bedrijven gebruik van want je wilt je cliënten niet in de steek laten.
Is gewoon een soort van emotionele chantage. Ze spelen in op je gevoel. Ik denk ook dat de meeste mensen die in de zorg werken wel hart hebben voor hun cliënten. Maar ook mensen die in de zorg werken hebben hun rechten. En als ik ziek ben dan bel ik mijn werkgever, ik zou nooit de cliënt bellen. En de werkgever moet zorg dragen voor een vervanger
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_182626223
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 08:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat een kul vergelijking. Je weet bij de hema niet wat je potentiële tompouce kopende klanten zijn die dag. Bij het beroep waar we het hier over hebben worden dagelijks enkele vast klanten bezocht waarmee je een heel andere klantrelatie hebt dan een tompouce verkoper. :D
En dan nog is het van de zotte dat je als zieke werknemer je klanten moet rondbellen.
Ik werk ook in die sector maar als ik ziek ben meld ik me ziek bij de coördinator en PZ. En de coördinator regelt dan dat er vervanging komt voor mijn cliënten. Staat los van het hebben van een werktelefoon of niet trouwens. Want ik heb er wel eentje.

Wat betreft reiskosten: TS, wat zegt je CAO? Meestal is woon-werkverkeer vergoeding geen verplichting. Maar over dienstreizen (tussen cliënten dus) is er vaak wel wat geregeld.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:20:55 #36
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182626263
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 11:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En dan nog is het van de zotte dat je als zieke werknemer je klanten moet rondbellen.
Ik werk ook in die sector maar als ik ziek ben meld ik me ziek bij de coördinator en PZ. En de coördinator regelt dan dat er vervanging komt voor mijn cliënten.
Het zijn dus niet jouw cliënten, maar die van het bedrijf waar je in loondienst bent.

Als zzp'er kan die constructie anders zijn.
pi_182626355
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 11:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het zijn dus niet jouw cliënten, maar die van het bedrijf waar je in loondienst bent.

Als zzp'er kan die constructie anders zijn.
TS is geen ZZPer.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182626594
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 16:19 schreef genakt het volgende:
Opzich snap ik wel dat je de client moet bellen als je ziek bent. Werk zelf in detachering IT en als ik ziek ben moet ik hun ook inlichten. Ik zit dan bij een bedrijf en jullie bij een persoon maar komt op hetzelfde neer natuurlijk.

Maar heb wel inderdaad telefoon van de zaak
Dan licht je toch gewoon je werkgever in en zorgt hij verder voor de afwikkeling richting klanten/cliënten? Ziek is ziek hoor.

Weet nog dat ik zelf bij en vakantiebaantje in de thuiszorg mijn rooster moest maken /afstemmen met cliënten in mijn eigen tijd. Dat vond een vind ik nog steeds zo debiel. Er is geen geld voor in de zorg en werknemers vangen de klappen op. Zo ook met telefoons. Baas moet het gewoon faciliteren. Desnoods met een telefoontoestel op de zaak.
Somebody that I used to know
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:36:28 #39
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_182627254
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 08:25 schreef Basp1 het volgende:
Wat een kul vergelijking. Je weet bij de hema niet wat je potentiële tompouce kopende klanten zijn die dag
Daarom noem ik ook 'de bestellingen'.
Er zijn mensen die dagen vooraf al bestellen bij de HEMA
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:41:58 #40
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182627326
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 11:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

TS is geen ZZPer.
Klopt. Maar of de tussenbaas die met beiden heeft te maken dat veschil zo scherp ziet? Daar ligt m.i. het probleem: de zzp-collega's gebruiken hun eigen telefoon en regelen hun eigen reiskosten. Wel zo simpel en goedkoop voor de tussenbaas. Dus die zal dat ook aan TS voorstellen, hoewel TS als medewerker in vaste loondienst recht heeft op een telefoon en auto van de zaak of op zijn minst een redelijke vergoeding voor het gebruik van privéspullen.
pi_182627361
Dit klinkt als een thuiszorgbedrijf, oftewel de anus van de Nederlandse zorg.

Zo te horen is er geen fatsoenlijke coördinatie op de dag, waardoor TS zelf verantwoordelijk is voor het contactonderhoud met cliënten. Als dat het geval is, is een werktelefoon wel het minste wat je mag verwachten. Anders zou ik mooi elke maand op je telefoonspecificatie de gesprekken die je voert met cliënten onderstrepen, en daar een vergoeding voor eisen. Het hoeven maar een paar centen te zijn, maar het gaat om het principe.

Het is overigens van het zotte dat je cliënten moet bellen en vragen of ze vervanging wensen en pas als er een bevestigend antwoord is, dat door kunt geven. Dat is gewoon een organisatie die hoopt op cliënten die nee zeggen, zodat ze geen extra kosten hoeven te maken (en in de meeste gevallen natuurlijk wel gewoon lekker door blijven innen voor niet geleverde uren).
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:47:24 #42
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182627378
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 11:47 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dan licht je toch gewoon je werkgever in en zorgt hij verder voor de afwikkeling richting klanten/cliënten? Ziek is ziek hoor.
Detachering... formeel is het detacheringsbedrijf je werkgever maar die weet doorgaans inhoudelijk niks van het werk, dus bel je ook het bedrijf waar je bent gedetacheerd om te zeggen welke afspraken je had staan die eventueel overgenomen moeten worden, of dat ze niet zo urgent zijn en kunnen worden afgezegd. Of je laat dat bedrijf gewoon in de stront zakken, hadden ze maar geen gedetacheerde in moeten huren.
pi_182628941
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 12:41 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Klopt. Maar of de tussenbaas die met beiden heeft te maken dat veschil zo scherp ziet? Daar ligt m.i. het probleem:
Dan ben je m.i. als tussenbaas niet competent. Het is verdorie wel je werk als HR-er of planner. En het is echt geen rocket science.

En daar ligt m.i. het probleem ook niet maar hier:
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 12:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Dit klinkt als een thuiszorgbedrijf, oftewel de anus van de Nederlandse zorg.

[..]

Dat is gewoon een organisatie die hoopt op cliënten die nee zeggen, zodat ze geen extra kosten hoeven te maken (en in de meeste gevallen natuurlijk wel gewoon lekker door blijven innen voor niet geleverde uren).
pi_182629757
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 08:13 schreef Sorella het volgende:

Vannelle: Je belt de klanten op om zeggen dat je niet kan komen en om te vragen of ze hulp willen
Dat vind ik ook zo'n raar stukje, die mensen krijgen toch thuiszorg omdat ze het nodig hebben?
Of hebben jullie ook klanten die onterecht hulp krijgen?
pi_182629783
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 11:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

. Maar over dienstreizen (tussen cliënten dus) is er vaak wel wat geregeld.
Klopt dat is geregeld in de cao maar de werkgever doet er niks,noppes, niemendal, mee, maar die zaak tegen mijn vorige werkgever loopt nog.
Reiskosten voor de fiets krijg ik wel.

Ik vind het wel heel lief dat jullie allemaal zo meeleven :*
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:59:06 #46
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182629791
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:56 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat vind ik ook zo'n raar stukje, die mensen krijgen toch thuiszorg omdat ze het nodig hebben?
Of hebben jullie ook klanten die onterecht hulp krijgen?
Sommigen kunnen nog best een dag extra in hun luier poepen natuurlijk. Dat weten ze met hun kindse kop ook wel als ze de zieke thuishulp aan de telefoon krijgen.

Thuiszorg :'(
pi_182629812
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:56 schreef vannelle het volgende:

[..]

Of hebben jullie ook klanten die onterecht hulp krijgen?
Die ben ik nog niet tegen gekomen, sommige kunnen wel een weekje overslaan maar het merendeel niet.
pi_182629825
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:59 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Sommigen kunnen nog best een dag extra in hun luier poepen natuurlijk. Dat weten ze met hun kindse kop ook wel als ze de zieke thuishulp aan de telefoon krijgen.

Thuiszorg :'(
Dat is de zorg, ik doe het schoonhouden van het huis .
pi_182629835
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:56 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat vind ik ook zo'n raar stukje, die mensen krijgen toch thuiszorg omdat ze het nodig hebben?
Of hebben jullie ook klanten die onterecht hulp krijgen?
Je hebt 'zorg' aan huis in vele vormen natuurlijk. Huishoudelijke hulp is ook een vorm daarvan. En dan kan het zo zijn dat iemand liever een weekje overslaat en dat dan de vertrouwde hulp er weer is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2018 16:02:56 ]
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:02:17 #50
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182632596
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 16:01 schreef Sorella het volgende:

[..]

Dat is de zorg, ik doe het schoonhouden van het huis .
Net zo'n droeve bedoening met uitgebuite werknemers en afgeperste patiënten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')