Nee, dat komt niet op hetzelfde neer. Zou fraai worden, is TS een keer of 10 gedetacheerdquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 16:19 schreef genakt het volgende:
Opzich snap ik wel dat je de client moet bellen als je ziek bent. Werk zelf in detachering IT en als ik ziek ben moet ik hun ook inlichten. Ik zit dan bij een bedrijf en jullie bij een persoon maar komt op hetzelfde neer natuurlijk.
Maar heb wel inderdaad telefoon van de zaak
Nee het komt neer op dat de medewerker van de gebaksafdeling van de HEMA alle klanten moeten bellen om te vertellen dat de bestellingen niet door hem afgegeven gaan worden.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 16:19 schreef genakt het volgende:
Opzich snap ik wel dat je de client moet bellen als je ziek bent. Werk zelf in detachering IT en als ik ziek ben moet ik hun ook inlichten. Ik zit dan bij een bedrijf en jullie bij een persoon maar komt op hetzelfde neer natuurlijk.
Dit vind ik de beste vergelijking tot nu toe.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 16:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Nee het komt neer op dat de medewerker van de gebaksafdeling van de HEMA alle klanten moeten bellen om te vertellen dat de bestellingen niet door hem afgegeven gaan worden.
Er werken zzp,ers in het bedrijf gelukkig heb ik een vast contract (overname) maar zoals jij het schets denk ik ook dat dat het geval is.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 07:32 schreef Lunatiek het volgende:
Klinkt een beetje als een branche met veel zzp'ers. Of van die halve zzp'ers die feitelijk in loondienst zijn maar op papier niet. De zorg bijvoorbeeld.
Daar zul je toch als zzp'er je eigen klanten moeten bellen als je ziek bent, met je eigen telefoon en niet een die door de opdrachtgever (verkapte werkgever) is verstrekt. Immers, een opdrachtgever hoeft een zzp'er niet van spullen te voorzien.
Misschien weet het middenmanagement ook niet meer waar ze aan toe zijn met gewoon personeel, hele en halve zpp'ers en een arsenaal vrijwilligers met vage status.
Maar als je in loondienst bent moeten ze je dus een telefoon geven (die je inlevert bij ontslag).
Ben je zzp'er dan moet je zelf een zakelijke telefoon kopen (of dual sim).
Wat een kul vergelijking. Je weet bij de hema niet wat je potentiële tompouce kopende klanten zijn die dag. Bij het beroep waar we het hier over hebben worden dagelijks enkele vast klanten bezocht waarmee je een heel andere klantrelatie hebt dan een tompouce verkoper.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 16:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Nee het komt neer op dat de medewerker van de gebaksafdeling van de HEMA alle klanten moeten bellen om te vertellen dat de bestellingen niet door hem afgegeven gaan worden.
Is gewoon een soort van emotionele chantage. Ze spelen in op je gevoel. Ik denk ook dat de meeste mensen die in de zorg werken wel hart hebben voor hun cliënten. Maar ook mensen die in de zorg werken hebben hun rechten. En als ik ziek ben dan bel ik mijn werkgever, ik zou nooit de cliënt bellen. En de werkgever moet zorg dragen voor een vervangerquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 10:25 schreef Sorella het volgende:
[..]
En dat vind ik nu dus ook samen met die andere punten maar iedereen heeft toch een mobiel dus waarom zou je die dan niet gebruiken. Weiger je dat heb je geen hart voor de zaak en ben je moeilijk. Nou dan maar moeilijk
Weet je je doet dit werk voor de mensen die je nodig hebben en daar maken de bedrijven gebruik van want je wilt je cliënten niet in de steek laten.
En dan nog is het van de zotte dat je als zieke werknemer je klanten moet rondbellen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 08:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een kul vergelijking. Je weet bij de hema niet wat je potentiële tompouce kopende klanten zijn die dag. Bij het beroep waar we het hier over hebben worden dagelijks enkele vast klanten bezocht waarmee je een heel andere klantrelatie hebt dan een tompouce verkoper.
Het zijn dus niet jouw cliënten, maar die van het bedrijf waar je in loondienst bent.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 11:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En dan nog is het van de zotte dat je als zieke werknemer je klanten moet rondbellen.
Ik werk ook in die sector maar als ik ziek ben meld ik me ziek bij de coördinator en PZ. En de coördinator regelt dan dat er vervanging komt voor mijn cliënten.
TS is geen ZZPer.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 11:20 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het zijn dus niet jouw cliënten, maar die van het bedrijf waar je in loondienst bent.
Als zzp'er kan die constructie anders zijn.
Dan licht je toch gewoon je werkgever in en zorgt hij verder voor de afwikkeling richting klanten/cliënten? Ziek is ziek hoor.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 16:19 schreef genakt het volgende:
Opzich snap ik wel dat je de client moet bellen als je ziek bent. Werk zelf in detachering IT en als ik ziek ben moet ik hun ook inlichten. Ik zit dan bij een bedrijf en jullie bij een persoon maar komt op hetzelfde neer natuurlijk.
Maar heb wel inderdaad telefoon van de zaak
Daarom noem ik ook 'de bestellingen'.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 08:25 schreef Basp1 het volgende:
Wat een kul vergelijking. Je weet bij de hema niet wat je potentiële tompouce kopende klanten zijn die dag
Klopt. Maar of de tussenbaas die met beiden heeft te maken dat veschil zo scherp ziet? Daar ligt m.i. het probleem: de zzp-collega's gebruiken hun eigen telefoon en regelen hun eigen reiskosten. Wel zo simpel en goedkoop voor de tussenbaas. Dus die zal dat ook aan TS voorstellen, hoewel TS als medewerker in vaste loondienst recht heeft op een telefoon en auto van de zaak of op zijn minst een redelijke vergoeding voor het gebruik van privéspullen.quote:
Detachering... formeel is het detacheringsbedrijf je werkgever maar die weet doorgaans inhoudelijk niks van het werk, dus bel je ook het bedrijf waar je bent gedetacheerd om te zeggen welke afspraken je had staan die eventueel overgenomen moeten worden, of dat ze niet zo urgent zijn en kunnen worden afgezegd. Of je laat dat bedrijf gewoon in de stront zakken, hadden ze maar geen gedetacheerde in moeten huren.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 11:47 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dan licht je toch gewoon je werkgever in en zorgt hij verder voor de afwikkeling richting klanten/cliënten? Ziek is ziek hoor.
Dan ben je m.i. als tussenbaas niet competent. Het is verdorie wel je werk als HR-er of planner. En het is echt geen rocket science.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 12:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Klopt. Maar of de tussenbaas die met beiden heeft te maken dat veschil zo scherp ziet? Daar ligt m.i. het probleem:
quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 12:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Dit klinkt als een thuiszorgbedrijf, oftewel de anus van de Nederlandse zorg.
[..]
Dat is gewoon een organisatie die hoopt op cliënten die nee zeggen, zodat ze geen extra kosten hoeven te maken (en in de meeste gevallen natuurlijk wel gewoon lekker door blijven innen voor niet geleverde uren).
Dat vind ik ook zo'n raar stukje, die mensen krijgen toch thuiszorg omdat ze het nodig hebben?quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 08:13 schreef Sorella het volgende:
Vannelle: Je belt de klanten op om zeggen dat je niet kan komen en om te vragen of ze hulp willen
Klopt dat is geregeld in de cao maar de werkgever doet er niks,noppes, niemendal, mee, maar die zaak tegen mijn vorige werkgever loopt nog.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 11:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
. Maar over dienstreizen (tussen cliënten dus) is er vaak wel wat geregeld.
Sommigen kunnen nog best een dag extra in hun luier poepen natuurlijk. Dat weten ze met hun kindse kop ook wel als ze de zieke thuishulp aan de telefoon krijgen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 15:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo'n raar stukje, die mensen krijgen toch thuiszorg omdat ze het nodig hebben?
Of hebben jullie ook klanten die onterecht hulp krijgen?
Die ben ik nog niet tegen gekomen, sommige kunnen wel een weekje overslaan maar het merendeel niet.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 15:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Of hebben jullie ook klanten die onterecht hulp krijgen?
Dat is de zorg, ik doe het schoonhouden van het huis .quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 15:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Sommigen kunnen nog best een dag extra in hun luier poepen natuurlijk. Dat weten ze met hun kindse kop ook wel als ze de zieke thuishulp aan de telefoon krijgen.
Thuiszorg
Je hebt 'zorg' aan huis in vele vormen natuurlijk. Huishoudelijke hulp is ook een vorm daarvan. En dan kan het zo zijn dat iemand liever een weekje overslaat en dat dan de vertrouwde hulp er weer is.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 15:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo'n raar stukje, die mensen krijgen toch thuiszorg omdat ze het nodig hebben?
Of hebben jullie ook klanten die onterecht hulp krijgen?
Net zo'n droeve bedoening met uitgebuite werknemers en afgeperste patiënten.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 16:01 schreef Sorella het volgende:
[..]
Dat is de zorg, ik doe het schoonhouden van het huis .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |