Totdat blijkt dat de Stint wel de oorzaak is van dit drama - wat zeer aannemelijk is. De NS/Prorail als oorzaak is weg. Enige andere oorzaak zou de volledige onbekwaamheid van de bestuurder zijn - wat niet zo aannemelijk is aangezien je wel een volledige debiel moet zijn om dit zelf te veroorzaken ...quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:36 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
sarcasme En als reactie op de vele tegenstanders van de Stint in dit draadje
GereDathan heeft het prima omschreven in zn posts hieronder. En zo sta ik er ook in.
En nu alle vliegtuigen aan de grond
NWS / Doden en zwaargewonden bij aanrijding tussen trein/bakfiets Oss #13
dan nog zie ik graag dat de Stint wordt aangepast en in niet op schroothoop komt.quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:39 schreef matspontius het volgende:
[..]
Totdat blijkt dat de Stint wel de oorzaak is van dit drama - wat zeer aannemelijk is. De NS/Prorail als oorzaak is weg. Enige andere oorzaak zou de volledige onbekwaamheid van de bestuurder zijn - wat niet zo aannemelijk is aangezien je wel een volledige debiel moet zijn om dit zelf te veroorzaken ...
Dat ben ik met je eens omdat er aan het idee op zich niets mankeert. Sterker nog, prima voertuig mits een veilige en gecontroleerde constructie ..quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:41 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
dan nog zie ik graag dat de Stint wordt aangepast en in niet op schroothoop komt.
Waarom acht jij het aannemelijk? We zijn nu al een aantal weken verder, nog geen eenduidige oorzaak genoemd of naar buiten gebracht.quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:39 schreef matspontius het volgende:
[..]
Totdat blijkt dat de Stint wel de oorzaak is van dit drama - wat zeer aannemelijk is. De NS als oorzaak is weg. Enige andere oorzaak zou de volledige onbekwaamheid van de bestuurder zijn - wat niet zo aannemelijk is aangezien je wel een volledige debiel moet zijn om dit zelf te veroorzaken ...
En dan is er weer een ongelukkig ongeval met de Stint -want dat is en blijft het- en begint het hele gezeik weer opnieuw.quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:43 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens omdat er aan het idee op zich niets mankeert. Sterker nog, prima voertuig mits een veilige en gecontroleerde constructie ..
Niet als de oorzaak een foutieve constructie en een falende controle is ....quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:45 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
En dan is er weer een ongelukkig ongeval met de Stint -want dat is en blijft het- en begint het hele gezeik weer opnieuw.
Als blijkt dat dat aan ontwerp of constructiefouten ligt dan wordt de fabrikant gedwongen om dat te fiksen. En in het ergste geval kunnen die ook van de weg gehaald worden.quote:Op maandag 29 oktober 2018 11:25 schreef TLC het volgende:
Gelijk ook alle auto's van de weg halen, want die dingen zijn ook niet zo veilig blijkt uit de vele verkeersongelukken.
Als je de reconstructie van RTL leest blijkt dat die herkeuring niet hoeft (en de keuring sowieso een wassen neus is), en dat de wijzigingen ter verbetering van de veiligheid waren.quote:Op maandag 29 oktober 2018 11:32 schreef nixxx het volgende:
Het verschil is dat een autofabrikant zijn zaken in het algemeen beter voor elkaar heeft en niet zomaar wijzigingen in het ontwerp maakt zonder herkeuring
Dan hangt het RDW/ministerie en daarom veegt ILT momenteel de straatjes schoon. Het ongeluk is niet veroorzaakt door het inbouwen van een iets sterker motortje. De gebrekkige knijprem en gammele gashendel/stroomkabel zat er vroeger ook al in en dit is toen goedgekeurd door de RDW.quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Niet als de oorzaak een foutieve constructie en een falende controle is ....
Dat is nog helemaal niet zeker... Sowieso geloof ik vooralsnog niets van het onderzoek van de ILT, want die hebben gewoon onwaarheden lopen verkopen: https://feitoffake.wordpr(...)et-kan-beantwoorden/quote:Op maandag 29 oktober 2018 09:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het boeit toch verder niet dat het een spelletje zwarte pieten is geworden? De Stint is een gammel ding met gebreken wat nooit een typegoedkeuring had mogen krijgen.
Die man heeft gewoon naar eer en geweten gehandeld, en nu wordt op discutabele wijze zijn bedrijf het faillissement in gewerkt. Stel je niet aan met je selectieve verontwaardiging.quote:Op maandag 29 oktober 2018 09:36 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hij had beter kunnen huilen om die 4 kleintjes, de familie en alle getraumatiseerde mensen. Daar hoor je hem niet over, gaat zielig lopen doen omdat zijn bedrijf failliet is Alleen maar met zijn eigen belang bezig - bah .......
Tja. Deze meneer heeft al meerdere keren, in daden en woorden, zijn medeleven laten zien. Deze directeur geeft zijn mening over zijn bedrijf en de gang van zaken. Hij is nu failliet en geeft daar zijn blik op.quote:Op maandag 29 oktober 2018 09:36 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hij had beter kunnen huilen om die 4 kleintjes, de familie en alle getraumatiseerde mensen. Daar hoor je hem niet over, gaat zielig lopen doen omdat zijn bedrijf failliet is Alleen maar met zijn eigen belang bezig - bah .......
Dat. En omdat er 4 kleintjes op tragische wijze zijn verongelukt, is het gerechtvaardigd dat er nu 25 man hun baan verliezen ... als je zoals hem redeneertquote:Op maandag 29 oktober 2018 14:21 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Die man heeft gewoon naar eer en geweten gehandeld, en nu wordt op discutabele wijze zijn bedrijf het faillissement in gewerkt. Stel je niet aan met je selectieve verontwaardiging.
Het NFI zegt gewoon dat de mogelijkheid bestaat dat de stint op hol kan slaan en dat dit alleen maar onderbroken kan worden door het omdraaien van de contactsleutel...quote:Op maandag 29 oktober 2018 14:12 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Dat is nog helemaal niet zeker... Sowies geloof ik vooralsnog niets van het onderzoek van de ILT, want die hebben gewoon onwaarheden lopen verkopen: https://feitoffake.wordpr(...)et-kan-beantwoorden/
quote:Op maandag 29 oktober 2018 14:30 schreef manny het volgende:
[..]
Tja. Deze meneer heeft al meerdere keren, in daden en woorden, zijn medeleven laten zien. Deze directeur geeft zijn mening over zijn bedrijf en de gang van zaken. Hij is nu failliet en geeft daar zijn blik op.
Het gaat ook verder he. De wereld.
Heineken maakt vandaag ook gewoon reclame terwijl er dit weekend twee zijn doodgereden door een alcoholist met een bakkie op.
Die dader had trouwens getankt bij Shell. Ook allemaal open vandaag
En had een Peugeot. Vooralsnog hebben die vandaag de productie ook gewoon opgestart. Was wel even moeilijk hoorde ik, maar zijn toch van start gegaan.
Ben wel geschrokken van het relaas van deze man, hij schiet gewoon nog meer gaten in het 'onderzoek' (sorry, ik kan het werkelijk niet meer serieus nemen dat broddelwerk) van het ILT.quote:Op maandag 29 oktober 2018 14:12 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Dat is nog helemaal niet zeker... Sowieso geloof ik vooralsnog niets van het onderzoek van de ILT, want die hebben gewoon onwaarheden lopen verkopen: https://feitoffake.wordpr(...)et-kan-beantwoorden/
Het NFI en eerdere problemen worden gemakshalve vergeten?quote:Op maandag 29 oktober 2018 14:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ben wel geschrokken van het relaas van deze man, hij schiet gewoon nog meer gaten in het 'onderzoek' (sorry, ik kan het werkelijk niet meer serieus nemen dat broddelwerk) van het ILT.
Helaas niet. Er is slechts een broddelwerkje van het ILT wat de minister heeft gebruikt om de Stint stil te zetten. Feitelijk is er nog niets bekend, het 'onderzoek' van het ILT is zodanig slecht, onvolledig en onjuist dat dit niet serieus genomen kan worden.quote:Op maandag 29 oktober 2018 13:35 schreef Physsic het volgende:
Is er eigenlijk inmiddels al onderzoek verricht aan de bewuste stint? Het was de bedoeling dat de stint van het ongeval zo lang mogelijk in de huidige toestand zou blijven en daarom werd onderzoek daaraan uitgesteld. Ik heb nog niet meegekregen of er inmiddels wel onderzoek aan is verricht.
ik vind het erg opvallend dat de andere media hier niet of nauwelijks over berichten.quote:Op maandag 29 oktober 2018 12:50 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aniek-en-house-cards
zoals door mij reeds voorspeld, pure paniekpolitiek. schandalig dit!
Cora
beter lezen. Gas terug naar nul zorgt dat de stint de fout ontdekt en stil valt. Staat in de analyse van het NFIquote:Op maandag 29 oktober 2018 14:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het NFI zegt gewoon dat de mogelijkheid bestaat dat de stint op hol kan slaan en dat dit alleen maar onderbroken kan worden door het omdraaien van de contactsleutel...
"Slechts bij een klein percentage van de stints zou er mogelijk een probleem kunnen zijn, aldus het NFI, namelijk als bij een draadbreuk de ingebouwde schakelaar ('microswitch') niet werkt. Alleen in die gevallen zou de elektronische bolderkar alleen nog door het omdraaien van de contactsleutel kunnen worden gestopt."quote:Op maandag 29 oktober 2018 15:26 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
beter lezen. Gas terug naar nul zorgt dat de stint de fout ontdekt en stil valt. Staat in de analyse van het NFI
Verder kun je de motor nog in neutraal schakelen, werkt ook prima
Dan laat ik bij deze mijn medeleven betuigen dat dit bedrijf niet meer is!quote:Op maandag 29 oktober 2018 14:30 schreef manny het volgende:
[..]
Tja. Deze meneer heeft al meerdere keren, in daden en woorden, zijn medeleven laten zien. Deze directeur geeft zijn mening over zijn bedrijf en de gang van zaken. Hij is nu failliet en geeft daar zijn blik op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |