Eigen belang dus!quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:02 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die faillisementsaanvraag is er ook alleen maar om de schadeclaims voor te zijn.
Bronnetje?quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:02 schreef matspontius het volgende:
Het aanbieden van een Stint aan een KDV is akkoord volgens jou in deze situatie?
Ja? Faillissement aanvragen terwijl je nog voldoende bedrijfsvermogen hebt? Hoe dan?quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:02 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die faillisementsaanvraag is er ook alleen maar om de schadeclaims voor te zijn.
Nee, want die ben je hiermee niet voor. Een faillissement ontslaat je niet van je verantwoordelijkheden.quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:02 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die faillisementsaanvraag is er ook alleen maar om de schadeclaims voor te zijn.
Weet ik veel. Kan ik toch nooit over oordelen en ga ik zeker niet doen noch poog ik dat te stellen. Zouden meer mensen moeten doen.quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:02 schreef matspontius het volgende:
Het aanbieden van een Stint aan een KDV is akkoord volgens jou in deze situatie?
Is het lastig als je geen kennis hebt van hoe het werkt in de zakenwereld? Schadeclaims voorkom je niet door je failliet te laten verklaren. Je wordt niet failliet verklaard als je nog geld hebt.quote:
Wel als de aansprakelijkheid bij het bedrijf terechtkomt en niet bij de persoon Renzen.quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:05 schreef GereDathan het volgende:
Nee, want die ben je hiermee niet voor. Een faillissement ontslaat je niet van je verantwoordelijkheden.
Ook voor die situatie maakt het niet uit of je wel of niet failliet bent.quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wel als de aansprakelijkheid bij het bedrijf terechtkomt en niet bij de persoon Renzen.
Weet ik veel?quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[quote] Op maandag 29 oktober 2018 10:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weet ik veel. Kan ik toch nooit over oordelen en ga ik zeker niet doen. Zouden meer mensen moeten doen.
Ik vind dat er een fatsoenlijk en transparant onderzoek naar gedaan moet worden en ik lees berichten dat dit niet gebeurt.
Vervelend voor hem....maar, ja, dat is het risico van ondernemen. En door!quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ook voor die situatie maakt het niet uit of je wel of niet failliet bent.
Uiteindelijk kan je van een kale kip toch niet plukken, hij voorkomt hier enkel schulden mee. Wat een heel verstandig besluit is, als het geld op is en er zijn geen inkomsten dan houdt het op.
Dan moet het spel wel eerlijk gespeeld worden, dan is het inderdaad een acceptabel ondernemersrisico.quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vervelend voor hem....maar, ja, dat is het risico van ondernemen. En door!
Ik heb er geen moeite mee. Zit er dan ook niet emotioneel in.quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:18 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dan moet het spel wel eerlijk gespeeld worden, dan is het inderdaad een acceptabel ondernemersrisico.
Waar staat dat het apparaat veilig was?quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:08 schreef GereDathan het volgende:
Die 3 mafklappers hier die kost wat kost bloed willen zien hebben geen enkel onderbouwd onderzoek voor hun aannames. Ze zouden in BNW moeten posten met hun nonsens. Er is nog geen enkel feit door hen gepresenteerd. Elke losse flodder die zij als feit aandragen is ondertussen al onderuit gehaald in meerdere artikelen.
Is geen gezeik, zijn zeer belangrijke feitenquote:
sarcasme En als reactie op de vele tegenstanders van de Stint in dit draadjequote:Op maandag 29 oktober 2018 07:35 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Waarom zou dit fantastisch nieuws zijn?
optie 1) Bedrijf valt niets te verwijten -> Onschuldig bedrijf failliet
optie 2) Bedrijf valt wel iets te verwijten -> Claims en schade zijn nergens meer te verhalen.
Ik zie het fantastische aspect niet. Wellicht kun jij dat aan mij uitleggen.
Totdat blijkt dat de Stint wel de oorzaak is van dit drama - wat zeer aannemelijk is. De NS/Prorail als oorzaak is weg. Enige andere oorzaak zou de volledige onbekwaamheid van de bestuurder zijn - wat niet zo aannemelijk is aangezien je wel een volledige debiel moet zijn om dit zelf te veroorzaken ...quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:36 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
sarcasme En als reactie op de vele tegenstanders van de Stint in dit draadje
GereDathan heeft het prima omschreven in zn posts hieronder. En zo sta ik er ook in.
En nu alle vliegtuigen aan de grond
NWS / Doden en zwaargewonden bij aanrijding tussen trein/bakfiets Oss #13
dan nog zie ik graag dat de Stint wordt aangepast en in niet op schroothoop komt.quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:39 schreef matspontius het volgende:
[..]
Totdat blijkt dat de Stint wel de oorzaak is van dit drama - wat zeer aannemelijk is. De NS/Prorail als oorzaak is weg. Enige andere oorzaak zou de volledige onbekwaamheid van de bestuurder zijn - wat niet zo aannemelijk is aangezien je wel een volledige debiel moet zijn om dit zelf te veroorzaken ...
Dat ben ik met je eens omdat er aan het idee op zich niets mankeert. Sterker nog, prima voertuig mits een veilige en gecontroleerde constructie ..quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:41 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
dan nog zie ik graag dat de Stint wordt aangepast en in niet op schroothoop komt.
Waarom acht jij het aannemelijk? We zijn nu al een aantal weken verder, nog geen eenduidige oorzaak genoemd of naar buiten gebracht.quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:39 schreef matspontius het volgende:
[..]
Totdat blijkt dat de Stint wel de oorzaak is van dit drama - wat zeer aannemelijk is. De NS als oorzaak is weg. Enige andere oorzaak zou de volledige onbekwaamheid van de bestuurder zijn - wat niet zo aannemelijk is aangezien je wel een volledige debiel moet zijn om dit zelf te veroorzaken ...
En dan is er weer een ongelukkig ongeval met de Stint -want dat is en blijft het- en begint het hele gezeik weer opnieuw.quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:43 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens omdat er aan het idee op zich niets mankeert. Sterker nog, prima voertuig mits een veilige en gecontroleerde constructie ..
Niet als de oorzaak een foutieve constructie en een falende controle is ....quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:45 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
En dan is er weer een ongelukkig ongeval met de Stint -want dat is en blijft het- en begint het hele gezeik weer opnieuw.
Als blijkt dat dat aan ontwerp of constructiefouten ligt dan wordt de fabrikant gedwongen om dat te fiksen. En in het ergste geval kunnen die ook van de weg gehaald worden.quote:Op maandag 29 oktober 2018 11:25 schreef TLC het volgende:
Gelijk ook alle auto's van de weg halen, want die dingen zijn ook niet zo veilig blijkt uit de vele verkeersongelukken.
Als je de reconstructie van RTL leest blijkt dat die herkeuring niet hoeft (en de keuring sowieso een wassen neus is), en dat de wijzigingen ter verbetering van de veiligheid waren.quote:Op maandag 29 oktober 2018 11:32 schreef nixxx het volgende:
Het verschil is dat een autofabrikant zijn zaken in het algemeen beter voor elkaar heeft en niet zomaar wijzigingen in het ontwerp maakt zonder herkeuring
Dan hangt het RDW/ministerie en daarom veegt ILT momenteel de straatjes schoon. Het ongeluk is niet veroorzaakt door het inbouwen van een iets sterker motortje. De gebrekkige knijprem en gammele gashendel/stroomkabel zat er vroeger ook al in en dit is toen goedgekeurd door de RDW.quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Niet als de oorzaak een foutieve constructie en een falende controle is ....
Dat is nog helemaal niet zeker... Sowieso geloof ik vooralsnog niets van het onderzoek van de ILT, want die hebben gewoon onwaarheden lopen verkopen: https://feitoffake.wordpr(...)et-kan-beantwoorden/quote:Op maandag 29 oktober 2018 09:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het boeit toch verder niet dat het een spelletje zwarte pieten is geworden? De Stint is een gammel ding met gebreken wat nooit een typegoedkeuring had mogen krijgen.
Die man heeft gewoon naar eer en geweten gehandeld, en nu wordt op discutabele wijze zijn bedrijf het faillissement in gewerkt. Stel je niet aan met je selectieve verontwaardiging.quote:Op maandag 29 oktober 2018 09:36 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hij had beter kunnen huilen om die 4 kleintjes, de familie en alle getraumatiseerde mensen. Daar hoor je hem niet over, gaat zielig lopen doen omdat zijn bedrijf failliet is Alleen maar met zijn eigen belang bezig - bah .......
Tja. Deze meneer heeft al meerdere keren, in daden en woorden, zijn medeleven laten zien. Deze directeur geeft zijn mening over zijn bedrijf en de gang van zaken. Hij is nu failliet en geeft daar zijn blik op.quote:Op maandag 29 oktober 2018 09:36 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hij had beter kunnen huilen om die 4 kleintjes, de familie en alle getraumatiseerde mensen. Daar hoor je hem niet over, gaat zielig lopen doen omdat zijn bedrijf failliet is Alleen maar met zijn eigen belang bezig - bah .......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |