abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 november 2018 @ 21:53:21 #201
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182887304
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:38 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

[..]

mad

ben ik nou gek of jullie gestoord

Het zal nooit meer mogelijk worden omdat ding nog op de weg te krijgen...

compleet gestoord vervoermiddel dat altijd risicoos met zich mee zal brengen.

Het zal maar gebeuren dat de overheid weer toestemming geeft en 2 weken later ergens weer een ongeluk gaat gebeuren...

Zijn er nog gekkies die willen geloven dat de minister dat risico wil lopen? :)
Jij bent gek.

Dat er een ongeluk gebeurt, zegt helemaal niets. Jarenlang is het goed gegaan en eens gaat het fout. Pech. Had die stint 20 seconden later vertrokken, had ie niet verongelukt geweest waarschijnlijk.

Aan 'het zal maar gebeuren' heb je niets en ik verwacht dat het ding straks gewoon weer de weg op mag. Met wat aanpassingen misschien. Alleen rijst de vraag: wie moet die aanpassingen doen, want stint is failliet.

Dat compleet gestoorde is ook compleet gestoord. Hooguit een vervoersmiddel dat nog eens nagelopen moet worden op wat puntjes, maar verder niets mis mee. De vraag is ernaar, dus goede reden om het ding compleet na te lopen en weer terug op de weg te brengen. Dat het zo gruwelijk mis is gegaan, is pure pecht omdat er een trein bij betrokken was. Dat overleef je bij voorbaat al niet als je daar mee in botsing komt.
  donderdag 1 november 2018 @ 22:01:28 #202
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182887498
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:38 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

[..]

mad

ben ik nou gek of jullie gestoord

Het zal nooit meer mogelijk worden omdat ding nog op de weg te krijgen...

compleet gestoord vervoermiddel dat altijd risicoos met zich mee zal brengen.

Het zal maar gebeuren dat de overheid weer toestemming geeft en 2 weken later ergens weer een ongeluk gaat gebeuren...

Zijn er nog gekkies die willen geloven dat de minister dat risico wil lopen? :)
Kalm aan met de emotie. Wanneer je reist/voortbeweegt is er altijd een risico waarbij je dat redelijk moet afwegen. Op zichzelf is het met 10 kids in een bakkie niet onveiliger dan whatever ander methode. Los van personenvervoer is een elektrisch bakkie ook erg handig voor bedrijven etc.etc. in een stadsgebied.

Je zal ook eerst moeten weten of het ongeluk te wijten is aan het voertuig, de bestuurder en al of niet in combinatie met de omstandigheden. De redelijkheid zegt hier dat ongelukken nu eenmaal gebeuren en met de Stint voor het eerst in 10 jaar in deze verschrikkelijk orde.

Dat is ook het probleem hier, de minister laat zich vooral leiden door emotie en (eigen) kansberekening dat zij daar zelf niet bij wil lopen. Ze gaat daarbij voorbij aan het belang (ook qua kosten) dat en hoe (professionele) anderen dat afwegen.
De rechter heeft uitspraak gedaan op rechtmatigheid van de beslissing wat verder totaal niets zegt over de redelijkheid. Een minister mag immers, decreten uitvaardigen zover die binnen de bevoegdheid vallen.

Schermen met "veiligheid" doet het altijd goed en puur op daarop discussieren is ook onredelijk. Wat nu als in de komende 3 maanden een busje met voormalige Stint-kids wordt overreden... wat zegt de minister dan ?

Waar het vooral aan schortte is toezicht, zover dat al een oorzaak zou kunnen zijn. De fabrikant heeft verder ontwikkeld binnen de voertuigeisen, vanuit signalen in de markt en bij gebruikers. Zover ik dat (technisch) bezie, heeft dat geen directe relatie met de (grotere) kans op ongelukken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182887558
Wat is er mis met een ouderwetse bakfiets? Daar kunnen ze ook prima kinderen mee vervoeren.
  donderdag 1 november 2018 @ 22:08:45 #204
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182887655
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:04 schreef quirina het volgende:
Wat is er mis met een ouderwetse bakfiets? Daar kunnen ze ook prima kinderen mee vervoeren.
Helemaal niets.

Maar is die bakfiets beter en veiliger dan zo'n stint? Denk aan wegrijden bij het oversteken, de remkracht van de remmen.

Ook als je met een bakfiets met hoge snelheid aangereden wordt door een auto/trein/vul in zal je al snel letsel en mogelijk zelfs doden hebben. En dan, alle bakfietsen van de weg?

Daarbij, volgens mij zitten er veel minder eisen aan zo'n bakfiets.
  donderdag 1 november 2018 @ 22:13:53 #205
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182887748
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:04 schreef quirina het volgende:
Wat is er mis met een ouderwetse bakfiets? Daar kunnen ze ook prima kinderen mee vervoeren.
Ik vermoed zomaar dat je dan soortgelijke problemen kan krijgen. Het enige verschil is dat de Stint alleen elektrisch wordt aangedreven en je bij een bakfiets je kan (bij)trappen.
Bakfietsen zijn tegenwoordig sws vaak al voorzien van een motortje.
Het mooie van de Stint is dat je beter kan richten op sèc het besturen dan je energie spenderen om vooruit te komen.

Kern is denk ik vooral, of en welke bestuurders & voertuigeisen je stelt bij langzaam personen e/o goederen vervoer. Is dat in aantal, handelbaarheid, afmeting, snelheid etc.etc. of alleen wanneer het om kindertjes gaat wat iedereen zich zo (dan onredelijk) goed kan indenken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182892130
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:04 schreef quirina het volgende:
Wat is er mis met een ouderwetse bakfiets? Daar kunnen ze ook prima kinderen mee vervoeren.
Wat er sowieso mis mee is zijn 2 zaken:
1. De bestuurder moet zowel energie leveren als opletten op het verkeer, de bakfiets, de kinderen en weet ik wat meer
2. Er kunnen maar 3 of 4 kinderen in

Inefficiënt vervoersmiddel dus wat mijn inziens een nog groter risico meebrengt.
pi_182892134
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:38 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

[..]

mad

ben ik nou gek of jullie gestoord

Het zal nooit meer mogelijk worden omdat ding nog op de weg te krijgen...

compleet gestoord vervoermiddel dat altijd risicoos met zich mee zal brengen.

Het zal maar gebeuren dat de overheid weer toestemming geeft en 2 weken later ergens weer een ongeluk gaat gebeuren...

Zijn er nog gekkies die willen geloven dat de minister dat risico wil lopen? :)
Wie er gek zou zijn laat ik in het midden, doet niet ter zake in deze discussie.

Welk alternatief is er volgens jou 100% veilig?
pi_182892261
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:04 schreef quirina het volgende:
Wat is er mis met een ouderwetse bakfiets? Daar kunnen ze ook prima kinderen mee vervoeren.
Dat bedoel ik ....

dat ouderwetse bakfiets waar gewoon de benenwagen gebruikt gaat worden.

komt op hetzelfde neer alleen 1000 keer veiliger

maar mensen zijn natuurlijk gewoon weer te lui





"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_182892343
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:36 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ....

dat ouderwetse bakfiets waar gewoon de benenwagen gebruikt gaat worden.

komt op hetzelfde neer alleen 1000 keer veiliger

maar mensen zijn natuurlijk gewoon weer te lui

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wil je nu beweren dat als een trein en een bakfiets met elkaar in botsing komen, dat er dan niets aan de hand is voor de bakfiets?
Aangezien de bakfiets '1000 keer veiliger is'.

En hoe zit dat met de benenwagen? De benenwagen betekent lopen, maar een bakfiets is een fiets. Moet je dan lopend de bakfiets duwen? Of hoe moet ik dat precies zien?

En hoe zie het voor je dat een leidster 3 keer moet fietsen om 3 kinderen van A naar B te brengen? Moet ze dan de kinderen op punt B laten staan als ze de tweede en derde lichting ophaalt?

Je post roept zoveel vragen op.
pi_182892372
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wil je nu beweren dat als een trein en een bakfiets met elkaar in botsing komen, dat er dan niets aan de hand is voor de bakfiets?

Aangezien de bakfiets '1000 keer veiliger is'.

En hoe zie het voor je dat een leidster 3 keer moet fietsen om 3 kinderen van A naar B te brengen? Moet ze dan de kinderen op punt B laten staan als ze de tweede en derde lichting ophaalt?

Of moeten we toch maar terug naar personenbusjes?

Je post roept een hoop vragen op.
dat hele ongeluk gebeurde omdat de motor van die stint maar bleef doordraaien. Het is een heel verschil als je praat over een motorische vervoermiddel of een fiets waar je volledige controle over heb met je benen.

Zelfs een eclectische fiets acht ik nog geschikter dan de stint

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 02-11-2018 09:01:10 ]
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_182892393
quote:
dat hele ongeluk gebeurde omdat de motor van die stint maar bleef doordraaien. Het is een heel verschil als je praat over een motorische vervoermiddel of een fiets waar je volledige controle over heb met je benen.

Zelfs een electische fiets acht nog geschikter dan de stint
OK, blijkbaar weet jij al veel over de resultaten van het onderzoek. Ik neem aan dat je daar een bron voor hebt voor ons? Want ik ben wel benieuwd naar de officiële onderzoeksresultaten. Dat biedt uitzicht op oplossingen die de Stint (of gelijksoortige voertuigen) veiliger kunnen maken.

En ik zou eerst even heel goed de feiten checken voor je beweert dat de elektrische fiets veiliger is.

quote:
Fietsers voor het eerst bovenaan bij dodelijke verkeersongevallen

Voor het eerst zijn in een jaar tijd meer fietsers dan automobilisten en inzittenden in het verkeer omgekomen. Vorig jaar verongelukten 206 fietsers – 17 meer dan in 2016 – terwijl het aantal verkeersdoden in de auto terugliep van 231 naar 201.

De toename van het aantal fietsslachtoffers is vooral toe te schrijven aan de groeiende populariteit van de e-bike. Ruim een kwart van de fietsers, vooral mannen boven de 60 jaar, verongelukte op een elektrische fiets. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vandaag publiceert.
https://www.volkskrant.nl(...)ongevallen~b50c00f8/

Er zijn vorig jaar (2017) met de Stint 0 dodelijke slachtoffers gevallen.
In 2016 overigens ook 0.
In 2015 0
In 2014 0
In 2013 0
In 2012 0
In 2011 0

Ik zou niet zo heel hard durven beweren dat de elektrische fiets veiliger is met zulke getallen.

[ Bericht 24% gewijzigd door Frutsel op 02-11-2018 09:01:41 ]
pi_182892415
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:50 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zullen we die persoonlijke aanvallen als 'Lul toch niet zo dom man' lekker achterwege laten en net doen alsof we volwassen zijn?

[..]

OK, blijkbaar weet jij al veel over de resultaten van het onderzoek. Ik neem aan dat je daar een bron voor hebt voor ons? Want ik ben wel benieuwd naar de officiële onderzoeksresultaten. Dat biedt uitzicht op oplossingen die de Stint (of gelijksoortige voertuigen) veiliger kunnen maken.
Heeft overal al in de media gestaan waar het aan lag.

Ik snap helemaal niet waarom mensen nog die stint nog willen gaan verdedigen terwijl er weet ik hoeveel betere alternatieven zijn..

Iedereen doet nu of dat de stint de uitvinding is van de laatste 10 jaar.

Ga lekker kinderen vervoeren zoals dat altijd al gebeurde voor de stint.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_182892472
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:52 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Heeft overal al in de media gestaan waar het aan lag.
Sterk argument. Alles wat in de Telegraaf staat is waar.
Overigens heeft dat nergens in de media gestaan, maar dat natuurlijk geheel terzijde. Of heb jij een bron waarin keihard staat wat de oorzaak is?

Wel goed geregeld van de media, dat ze eerder de verongelukte Stint mogen onderzoeken dan de officiële onderzoekers. Hopelijk vernietigen ze niet teveel sporen zodat de officiële onderzoekers ook nog een kansje krijgen.

quote:
Ik snap helemaal niet waarom mensen nog die stint nog willen gaan verdedigen terwijl er weet ik hoeveel betere alternatieven zijn..
Nogmaals? Welke dan? Welke alternatief is er beter dan de Stint?

quote:
Iedereen doet nu of dat de stint de uitvinding is van de laatste 10 jaar.

Ga lekker kinderen vervoeren zoals dat altijd al gebeurde voor de stint.
Laten we dat alsjeblieft niet doen. Die personenbusjes zijn absoluut geen aanwinst voor de maatschappij. Levensgevaarlijke capriolen bij het wegrijden en parkeren, met name omdat het bij de opvanglokaties al retedruk is met auto's van ouders. En dan hebben we het nog even niet over de fijnstof en andere ellende die er uit zo'n uitlaatpijp komt.
pi_182892527
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Sterk argument. Alles wat in de Telegraaf staat is waar.
Overigens heeft dat nergens in de media gestaan, maar dat natuurlijk geheel terzijde. Of heb jij een bron waarin keihard staat wat de oorzaak is?

Wel goed geregeld van de media, dat ze eerder de verongelukte Stint mogen onderzoeken dan de officiële onderzoekers. Hopelijk vernietigen ze niet teveel sporen zodat de officiële onderzoekers ook nog een kansje krijgen.

[..]

Nogmaals? Welke dan? Welke alternatief is er beter dan de Stint?

[..]

Laten we dat alsjeblieft niet doen. Die personenbusjes zijn absoluut geen aanwinst voor de maatschappij. Levensgevaarlijke capriolen bij het wegrijden en parkeren, met name omdat het bij de opvanglokaties al retedruk is met auto's van ouders. En dan hebben we het nog even niet over de fijnstof en andere ellende die er uit zo'n uitlaatpijp komt.
Lijkt me logische als een voertuig niet wil stoppen dat het aan de remmen ligt en aan het motorische gedeelte dat maar door blijft draaien door een defect.

Daar hoef jij zelfs niet op harvard te hebben gezeten zoals ik wel gedaan heb.

Bovendien als jij enigszins het een beetje gevolgd zou hebben dan had je geweten dat de stint diverse keren de afgelopen jaren betrokken is geweest bij incidenten waardoor ze al in het vizier waren.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_182892620
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:04 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Lijkt me logische als een voertuig niet wil stoppen dat het aan de remmen ligt en aan het motorische gedeelte dat maar door blijft draaien door een defect.

Daar hoef jij zelfs niet op harvard te hebben gezeten zoals ik wel gedaan heb.

Bovendien als jij enigszins het een beetje gevolgd zou hebben dan had je geweten dat de stint diverse keren de afgelopen jaren betrokken is geweest bij incidenten waardoor ze al in het vizier waren.
Ik vind het echt fijn dat je meepost, waardeer elke bijdrage.

Maar nu is het weer logisch en heb je 'op hardvard' gezeten, ik niet (dat klopt overigens. Maar wat wil je ermee zeggen?

De Stint had vast zijn dingen, maar van officiële incidenten waardoor ze in het vizier waren weet ik niets. Ik weet wel dat de toezichthouder ruim tekort is geschoten.

Je springt van de hak op de tak, zonder feiten of bronnen. Wat is precies je doel?
pi_182892834
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:12 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik vind het echt fijn dat je meepost, waardeer elke bijdrage.

Maar nu is het weer logisch en heb je 'op hardvard' gezeten, ik niet (dat klopt overigens. Maar wat wil je ermee zeggen?

De Stint had vast zijn dingen, maar van officiële incidenten waardoor ze in het vizier waren weet ik niets. Ik weet wel dat de toezichthouder ruim tekort is geschoten.

Je springt van de hak op de tak, zonder feiten of bronnen. Wat is precies je doel?
Van de hak op de tak? O-)

IK kom met keiharde feiten dat de Stint een levensgevaarlijk vervoermiddel is om kinderen mee te vervoeren.

Een volwassenen mag lekker zelf weten wat die doet. Dus als hij of zij op een motor stapt en met 200 km per uur over de snelweg raast is dat zijn of haar eigen keuze.

Kids hebben geen keuze die worden in die stint gepleurd vanwege kostenbesparingen.

Ja de stint is vooral populair omdat het zo een goedkoop transportmiddel is voor ouders. Dat is de enige reden waarom dat ding in leven is geroepen en zo populair is geworden.

De veiligheid is ondergeschikt geworden aan de kostenbesparingen.

Daar kan ik niet mee akkoord gaan :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_182893497
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:29 schreef klaasweetalles het volgende:
IK kom met keiharde feiten dat de Stint een levensgevaarlijk vervoermiddel is om kinderen mee te vervoeren.
Daarin verschillen we dan duidelijk van mening, ik heb nog geen keihard feit gezien van je. Maar dat kan natuurlijk mijn fout zijn.

Maar dat is prima, als je het niet erg vind negeer ik je losse flodders zonder onderbouwing voorlopig. Dan weet je waarom ik niet meer reageer :)

[ Bericht 16% gewijzigd door GereDathan op 02-11-2018 10:16:05 ]
pi_182893752
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:07 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Daarin verschillen we dan duidelijk van mening, ik heb nog geen keihard feit gezien van je. Maar dat kan natuurlijk mijn fout zijn.

Maar dat is prima, als je het niet erg vind negeer ik je losse flodders zonder onderbouwing voorlopig. Dan weet je waarom ik niet meer reageer :)
Heb je soms aandelen Stint ofzo, of erger nog, ben jij die huilende directeur?

Ik en heel fok willen daar duidelijkheid over :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_182893812
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:20 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Heb je soms aandelen Stint ofzo, of erger nog, ben jij die huilende directeur?

Ik en heel fok willen daar duidelijkheid over :)
Jij en heel Fok hebben allang kunnen lezen dat ik geen enkele band met de Stint en Stintum heb, behalve als tevreden ouder.

Maar het is natuurlijk wel een goedkope en makkelijke manier om de discussie van je niet bestaande keiharde feiten af te leiden.

Je bent welkom om een kopje koffie te komen drinken dadelijk zodat je kan zien waar ik werk. Hoe laat kan ik je verwachten op Nijmegen Centraal?
pi_182893823
Ah klaas in het topic. Fijn
  vrijdag 2 november 2018 @ 10:50:37 #221
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_182894158
Die directeur was gisteren aanwezig bij de zitting, en reageerde voor de camera op 't nieuws. Zijn bedrijf was failliet en hij dacht al dat de Stint voorlopig verboden zou blijven.

Tot slot meldde hij fijntjes dat hij eerst maar eens op vakantie ging omdat hij (door alle perikelen) daar wel aan toe was.
Hoe zelfingenomen kan een mens zijn. Fijne vakantie joh, geniet er van.
pi_182894888
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:50 schreef kaasplankje het volgende:
Die directeur was gisteren aanwezig bij de zitting, en reageerde voor de camera op 't nieuws. Zijn bedrijf was failliet en hij dacht al dat de Stint voorlopig verboden zou blijven.

Tot slot meldde hij fijntjes dat hij eerst maar eens op vakantie ging omdat hij (door alle perikelen) daar wel aan toe was.
Hoe zelfingenomen kan een mens zijn. Fijne vakantie joh, geniet er van.
Wat zou hij nu moeten doen dan? Hij heeft geen werk meer tot in ieder geval volgend jaar.

Mogelijk opties waaruit je mag kiezen:
1. Hij moet 2 maanden huilend bij zijn failliete bedrijf gaan zitten
2. Hij moet 2 maanden huilend in Oss gaan zitten
3. Hij moet 2 maanden aan zelfkastijding doen
4. Hij moet 2 maanden in paniek rondjes gaan rennen
5. Hij moet 2 maanden op TV in elk programma roepen hoe het hem spijt
6. Hij moet verder gaan met zijn leven

Jij mag kiezen ^O^
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:31:47 #223
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_182894942
Tuurlijk, de politiek, de schuldeisers, de ouders waarvan de kinderen er niet meer zijn zoeken het maar uit. Lekker 3 weken naar de zon met een cocktail in je hand.
pi_182895590
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:31 schreef kaasplankje het volgende:
Tuurlijk, de politiek, de schuldeisers, de ouders waarvan de kinderen er niet meer zijn zoeken het maar uit. Lekker 3 weken naar de zon met een cocktail in je hand.
Dat viel mij van het begin af aan al op. Hij was ook de hele tijd de schuld bij anderen aan het leggen. Iedereen had het fout gedaan behalve hij , totaal geen zelfreflectie.
pi_182895772
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:36 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ....

dat ouderwetse bakfiets waar gewoon de benenwagen gebruikt gaat worden.

komt op hetzelfde neer alleen 1000 keer veiliger

maar mensen zijn natuurlijk gewoon weer te lui

En overdreven voorzichtig, rubbertegelcultuur en feminisering van het onderwijs. Die overige 7 kinderen kunnen best even langs de kant van de verkeersader wachten als de leidster er 3 per keer met de bakfiets wegbrengt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182896654
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:31 schreef kaasplankje het volgende:
Tuurlijk, de politiek, de schuldeisers, de ouders waarvan de kinderen er niet meer zijn zoeken het maar uit. Lekker 3 weken naar de zon met een cocktail in je hand.
Nogmaals, wat moet hij gaan doen dan volgens jou?
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:59:02 #227
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_182896665
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:58 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Nogmaals, wat moet hij gaan doen dan volgens jou?
Zijn mond houden.
pi_182896796
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:59 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Zijn mond houden.
Dat gaat ie nu toch ook doen?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 2 november 2018 @ 15:01:56 #229
269689 crew  Viv
pi_182899338
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:02 schreef machtpen het volgende:
Dat viel mij van het begin af aan al op. Hij was ook de hele tijd de schuld bij anderen aan het leggen. Iedereen had het fout gedaan behalve hij , totaal geen zelfreflectie.
Dat klopt echt niet, in de eerste dagen/weken betoonde hij juist veel medeleven, en sprak hij helemaal niet over de eventuele nadelige gevolgen voor zijn product/bedrijf. Hij heeft ook gezegd dat als de Stint de oorzaak blijkt te zijn van het ongeluk, dat hij zijn verantwoordelijkheid zal nemen. Daar was zelfs nog een bedrijfscommunicatie-expert over in het nieuws geweest die dat allemaal heel goed vond.

Later waren de uitspraken van die eigenaar er inderdaad vooral op gericht om de Stint als product te verdedigen, dat snap ik ook wel weer als je op een faillissement aan het afstevenen bent. :X
  vrijdag 2 november 2018 @ 15:03:10 #230
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182899370
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:01 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat klopt echt niet, in de eerste dagen/weken betoonde hij juist veel medeleven, en sprak hij helemaal niet over de eventuele nadelige gevolgen voor zijn bedrijf. Hij heeft ook gezegd dat als de Stint de oorzaak blijkt te zijn van het ongeluk, dat hij zijn verantwoordelijkheid zal nemen. Daar was zelfs nog een bedrijfscommunicatie-expert over in het nieuws geweest die dat allemaal heel goed vond.

Later waren de uitspraken van die eigenaar er inderdaad vooral op gericht om de Stint als product te verdedigen, dat snap ik ook wel weer als je op een faillissement aan het afstevenen bent. :X
En de oorzaak van het ongeval nog niet 100% duidelijk was.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_182899406
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:01 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat klopt echt niet, in de eerste dagen/weken betoonde hij juist veel medeleven, en sprak hij helemaal niet over de eventuele nadelige gevolgen voor zijn product/bedrijf. Hij heeft ook gezegd dat als de Stint de oorzaak blijkt te zijn van het ongeluk, dat hij zijn verantwoordelijkheid zal nemen. Daar was zelfs nog een bedrijfscommunicatie-expert over in het nieuws geweest die dat allemaal heel goed vond.

Later waren de uitspraken van die eigenaar er inderdaad vooral op gericht om de Stint als product te verdedigen, dat snap ik ook wel weer als je op een faillissement aan het afstevenen bent. :X
Dan heb je het allemaal niet goed gevolgd of een gebrek aan mensenkennis.
  vrijdag 2 november 2018 @ 15:08:53 #232
62913 Blik
The one and Only!
pi_182899474
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:05 schreef machtpen het volgende:

[..]

Dan heb je het allemaal niet goed gevolgd of een gebrek aan mensenkennis.
Of jij natuurlijk.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 2 november 2018 @ 15:13:50 #233
269689 crew  Viv
pi_182899683
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En overdreven voorzichtig, rubbertegelcultuur en feminisering van het onderwijs. Die overige 7 kinderen kunnen best even langs de kant van de verkeersader wachten als de leidster er 3 per keer met de bakfiets wegbrengt.
Al die scholen zitten helemaal niet zo ver van huis.

Die kids moeten gewoon gaan lopen

toen ik een jaar of 8 was ging ik alleen lopend naar school

vaak gewoon met andere kids uit de buurt

wat is er aan de hand met deze maatschappij
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_182899815
quote:
Adformatie, blad van snelle reclame jongens die constant strak staan van de coke. Dat werd 20 jaar geleden al niet meer serieus genomen.
pi_182899932
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:18 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Al die scholen zitten helemaal niet zo ver van huis.

Die kids moeten gewoon gaan lopen

toen ik een jaar of 8 was ging ik alleen lopend naar school

vaak gewoon met andere kids uit de buurt

wat is er aan de hand met deze maatschappij
Toen ik een jaar of 8 was, was ik al bekend met het juiste gebruik van hoofdletters en leestekens.
Wat is er aan de hand met deze maatschappij?
pi_182899976
quote:
Doe geen moeite. Geen enkele bron is goed genoeg voor enkele users in dit topic. Elke bron die je aandraagt zal afgekraakt worden als niet serieus. Zelf komen ze niet met ook maar 1 bron.

Het beste is negeren, maar dat is lastig.
pi_182900030
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wil je nu beweren dat als een trein en een bakfiets met elkaar in botsing komen, dat er dan niets aan de hand is voor de bakfiets?
Aangezien de bakfiets '1000 keer veiliger is'.

En hoe zit dat met de benenwagen? De benenwagen betekent lopen, maar een bakfiets is een fiets. Moet je dan lopend de bakfiets duwen? Of hoe moet ik dat precies zien?

En hoe zie het voor je dat een leidster 3 keer moet fietsen om 3 kinderen van A naar B te brengen? Moet ze dan de kinderen op punt B laten staan als ze de tweede en derde lichting ophaalt?

Je post roept zoveel vragen op.
Volgens mij beweert hij dat een ongemotoriseerd voertuig tot stilstand komt wanneer de bestuurder geen energie meer levert.

Maar dat wist je best. Hoop ik althans.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182900199
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:36 schreef probeer het volgende:

[..]

Volgens mij beweert hij dat een ongemotoriseerd voertuig tot stilstand komt wanneer de bestuurder geen energie meer levert.

Maar dat wist je best. Hoop ik althans.
Nee, want ik heb werkelijk geen idee wat deze user allemaal schrijft. Ik kan er geen enkele lijn in ontdekken en weet niet wat ik ermee moet. Uiteraard heb ik van de betreffende user geen enkel antwoord gelezen op mijn vragen.

Een ongemotoriseerd voertuig kan overigens ook prima 'op hol slaan'. Als het net heuvel afloopt en de remmen niet functioneren ben je net zo goed weg.
Of het niet gemotoriseerde voertuig valt stil op een spoorwegovergang en kan niet meer tijdig op gang worden gebracht.

Ofwel, het is lood om oud ijzer.
pi_182900251
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:44 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Nee, want ik heb werkelijk geen idee wat deze user allemaal schrijft. Ik kan er geen enkele lijn in ontdekken en weet niet wat ik ermee moet. Uiteraard heb ik van de betreffende user geen enkel antwoord gelezen op mijn vragen.

Een ongemotoriseerd voertuig kan overigens ook prima 'op hol slaan'. Als het net heuvel afloopt en de remmen niet functioneren ben je net zo goed weg.
Of het niet gemotoriseerde voertuig valt stil op een spoorwegovergang en kan niet meer tijdig op gang worden gebracht.
Ja, en er kan ook een koelkast op vallen.

quote:
Ofwel, het is lood om oud ijzer.
Nee. Een ongemotoriseerd voertuig heeft geen motor waar iets aan zou kunnen mankeren wat er vervolgens voor zorgt dat de bestuurder geen controle meer heeft. Geen motor, geen kans op mankementen aan de motor.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182900300
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:47 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, en er kan ook een koelkast op vallen.

[..]

Nee. Een ongemotoriseerd voertuig heeft geen motor waar iets aan zou kunnen mankeren wat er vervolgens voor zorgt dat de bestuurder geen controle meer heeft. Geen motor, geen kans op mankementen aan de motor.
Klopt, daarbij is er geen kans op problemen met de motor. Maar het is ook niet veiliger. De kinderen en bestuurder zijn nog net zo kwetsbaar.

Om het nog wat ingewikkelder te maken, dit was de post erna:
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:48 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

dat hele ongeluk gebeurde omdat de motor van die stint maar bleef doordraaien. Het is een heel verschil als je praat over een motorische vervoermiddel of een fiets waar je volledige controle over heb met je benen.

Zelfs een eclectische fiets acht ik nog geschikter dan de stint
En een elektrische fiets heeft ook gewoon een motor. En kan dus ook op hol slaan.

Ik kan er geen touw meer aan vastknopen. Sorry.
  vrijdag 2 november 2018 @ 15:52:00 #242
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182900363
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Sterk argument. Alles wat in de Telegraaf staat is waar.
Overigens heeft dat nergens in de media gestaan, maar dat natuurlijk geheel terzijde. Of heb jij een bron waarin keihard staat wat de oorzaak is?
....
Altijd leuk wanneer een user om (bron)argumenten wordt gevraagd en die (miskleunend) zich daarbij op de mens spelend hopelijk 's zal afvragen waarom die is gaan raaskallen vanuit (begrijpelijke) emotie.

Moet denken aan mijn wijlen Oma, heel erg lief mens die geloofde ongeveer alles wat gedrukt stond en met de TV was het hek helemaal van de dam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 02-11-2018 16:45:38 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 2 november 2018 @ 16:13:33 #243
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182900860
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:47 schreef probeer het volgende:
Nee. Een ongemotoriseerd voertuig heeft geen motor waar iets aan zou kunnen mankeren wat er vervolgens voor zorgt dat de bestuurder geen controle meer heeft. Geen motor, geen kans op mankementen aan de motor.
Wil je nu beargumenteren dat het veiliger is om kinderen zonder aangedreven motor te vervoeren, dus puur op spierkracht ? Hoe zwaar denk je dat een beladen bakfiets voor 8-10 kinderen weegt ?

Ik snap je redenatie dat wat er niet op zit ook niet stuk kan gaan.... waarbij het nog maar zeer de vraag is of dat een oorzaak, laat staan een structurele fout was. Met je zienswijze zou zelfs een rollator, onveilig zijn omdat er wielen onder zitten.

De (op)bouw van de Stint is eigenlijk simpel van groene genialiteit, hoewel dat laatste bijkomend Segway toeval was. Je staat als bestuurder (overzichtelijk hoog, kan de kinderen daarbij in de gaten houden) en hoeft alleen 'maar' te (be)sturen. Zelf zou ik naast rijbewijs, op de Stint een noodstop willen hebben, een rode knop om te stoppen en een groene om de motor in z'n "vrijloop" te krijgen zodat je kunt duwen; daarnaast een systeem waarbij alle kinderen met één handbeweging gelijktijdig van hun veiligheidsgordels worden ontdaan.

Bakfietsen hebben het 'nadeel' dat je je aandacht moet (verdelen met het aandrijven van het relatief zware voertuig. Wil je 10 kinderen vervoeren, zullen er twee achterop moeten die je weer niet kunt (over)zien. Ook in busjes zal je naast de bestuurder - feitelijk - sws een begeleid(st)er moeten hebben, ook omdat de chauffeur niet achterom kan controleren.

Het zelf aandrijven klinkt gezond voor jezelf maar wat is minder relevant wanneer je daarbij 8-10 kinderen in de gaten moet houden. De Stint heeft ook het voordeel dat je (zeer betaalbaar) op plaatsen kunt komen waar auto/busjes not done zijn; denk aan een dagje bospaden of zo.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182900926
quote:
18s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:13 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wil je nu beargumenteren dat het veiliger is om kinderen zonder aangedreven motor te vervoeren, dus puur op spierkracht ? Hoe zwaar denk je dat een beladen bakfiets voor 8-10 kinderen weegt ?
Nee. Iig niet per definitie.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 2 november 2018 @ 20:09:02 #245
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182905289
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:24 schreef GereDathan het volgende:

Jij en heel Fok hebben allang kunnen lezen dat ik geen enkele band met de Stint en Stintum heb, behalve als tevreden ouder.
Ik vraag me af of je hier ook zo aan het posten zou zijn geweest als het 1 van je eigen kinderen was geweest...
pi_182905481
Het geen wat mij stoort aan dit verhaal is dat onlangs een Boeing ( die twee maanden oud is ) in de zee is gestort door technische mankementen, 300 passagiers overleden inclusief kinderen. En er is geen een Boeing passagiersvliegtuig van dat model die ook maar een dag aan de grond blijft staan.

Heel triest voor de kinderen in Oss, maar als je kijkt naar het grote plaatje, een ongeluk onder 3000 stints in al die jaren, is het ronduit belachelijk dat dit bedrijf tot een faillissement is gedwongen door de staat en is het er niet veiliger op geworden voor de kinderen.

Een onderzoek starten prima, maar doe het dan op dezelfde manier als de Boeing.
  vrijdag 2 november 2018 @ 20:19:30 #247
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182905566
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:16 schreef MakkieR het volgende:
Een onderzoek starten prima, maar doe het dan op dezelfde manier als de Boeing.
Waren we eindelijk een beetje van dat vliegtuiggejank af komt hij weer aan... :')
pi_182909476
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Toen ik een jaar of 8 was, was ik al bekend met het juiste gebruik van hoofdletters en leestekens.
Wat is er aan de hand met deze maatschappij?
Zou de Heer daar naar oordelen hoofdletter leestekens, dan kan ik net zo goed niet deugen toch?
Kom dan toch wel bij die welke niet deugen op het eind van de rit!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2018 23:13:48 ]
  zaterdag 3 november 2018 @ 01:57:57 #249
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182913109
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:31 schreef NanKing het volgende:

Ik snap deze reactie niet zo goed om eerlijk de waarheid te vertellen.
Elke keer als iemand de argumenten van GereDathan van tafel veegt, of hem wijst op onvolkomenheden in zijn verhaal, roept hij structureel: "Ik kom met feiten en jij reageert vanuit emotie".

quote:
Over het algemeen is een opiniestuk idd geen feitelijk iets maar dit betekent niet dat er absoluut geen feiten in kunnen staan.
Maar het is geen bewijs. Als iemand roept 'feiten', dan moet hij dat ook kunnen onderbouwen. En GereDathan doet dat structureel niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 3 november 2018 @ 02:11:07 #250
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182913240
quote:
12s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:01 schreef Vallon het volgende:

Kalm aan met de emotie. Wanneer je reist/voortbeweegt is er altijd een risico waarbij je dat redelijk moet afwegen. Op zichzelf is het met 10 kids in een bakkie niet onveiliger dan whatever ander methode.
Really? Ga dan maar op zoek naar een ongeluk, waarbij 4 kinderen zijn overleden, die onderweg waren van school naar de BSO. Ik ga je nu alvast vertellen dat je dat niet gaat vinden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 3 november 2018 @ 02:12:11 #251
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182913248
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:08 schreef Kamelenteen het volgende:

Maar is die bakfiets beter en veiliger dan zo'n stint?
Wanneer is het laatste ongeluk met een bakfiets geweest, waarbij 4 kinderen zijn overleden, die onderweg waren van school naar BSO of v.v.?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 3 november 2018 @ 02:13:55 #252
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182913257
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:45 schreef GereDathan het volgende:

Wil je nu beweren dat als een trein en een bakfiets met elkaar in botsing komen, dat er dan niets aan de hand is voor de bakfiets?
Wanneer is dat voor de laatste keer gebeurd dan?

Heb je gehoord dat de rechter de Minister in het gelijk heeft gesteld? Blijkbaar ziet de rechter andere 'feiten' dan jij.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 3 november 2018 @ 02:16:41 #253
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182913281
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 02:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wanneer is het laatste ongeluk met een bakfiets geweest, waarbij 4 kinderen zijn overleden, die onderweg waren van school naar BSO of v.v.?
4 dode kinderen is wel uitzonderlijk bij een ongeval. Las van de week dat er een vliegtuig was neergestort met >180 personen aan boord. Dan stellen die paar dode kinderen in een trein vs. stint ongeval niets voor.

Maar, denk wel wat er de afgelopen jaren wat kindjes gewond zijn geraakt bij ongevallen met de bakfiets waar ze inzaten. Of die misschien uit de bakfiets zijn gevallen, of..of..

Laat ik eens een tegenvraag stellen: Wanneer was het laatste ongeval met een stint waarbij geen trein betrokken was maar waar wel kindjes gewond raakten?
  zaterdag 3 november 2018 @ 02:17:05 #254
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182913284
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 02:16 schreef Kamelenteen het volgende:

4 dode kinderen is wel uitzonderlijk bij een ongeval.
Inderdaad. Nuff said.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 3 november 2018 @ 02:17:42 #255
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182913289
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 02:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wanneer is dat voor de laatste keer gebeurd dan?

Heb je gehoord dat de rechter de Minister in het gelijk heeft gesteld? Blijkbaar ziet de rechter andere 'feiten' dan jij.
En een andere rechter, zou die hetzelfde hebben geoordeeld? De hoger beroep-rechter bijvoorbeeld?
  zaterdag 3 november 2018 @ 02:19:03 #256
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182913299
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 02:17 schreef Kamelenteen het volgende:

En een andere rechter, zou die hetzelfde hebben geoordeeld? De hoger beroep-rechter bijvoorbeeld?
De integriteit van de rechter ter discussie stellen, omdat je het niet eens bent met de uitspraak. :)
Je lijkt Wilders wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 3 november 2018 @ 02:22:44 #257
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182913327
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 02:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De integriteit van de rechter ter discussie stellen, omdat je het niet eens bent met de uitspraak. :)
Je lijkt Wilders wel.
Ik heb de uitspraak en de rechters motivering niet gelezen, dus ik weet niet of ik het eens ben met de uitspraak. En nu?

Maar zoveel rechters, zoveel meningen. Dat er nu een rechter is die het stintverbod terecht vind, wil niet zeggen dat zn collegarechter anders zou oordelen. Dus in zoverre zegt zo'n uitspraak van een enkele rechter niet. Reden waarom bij strafzaken bijv vaak meerdere rechters zijn.
  zaterdag 3 november 2018 @ 02:27:18 #258
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182913355
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 02:22 schreef Kamelenteen het volgende:

Ik heb de uitspraak en de rechters motivering niet gelezen, dus ik weet niet of ik het eens ben met de uitspraak. En nu?
Lekker belangrijk of je het er mee eens bent. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182915876
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 22:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou de Heer daar naar oordelen hoofdletter leestekens, dan kan ik net zo goed niet deugen toch?
Kom dan toch wel bij die welke niet deugen op het eind van de rit!

Dat gaat een teleurstelling worden dan als je overlijdt.
pi_182916015
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 02:16 schreef Kamelenteen het volgende:

Laat ik eens een tegenvraag stellen: Wanneer was het laatste ongeval met een stint waarbij geen trein betrokken was maar waar wel kindjes gewond raakten?
Daar ga je geen antwoord op krijgen. Want die vraag is te confronterend, omdat er dan rationeel nagedacht moet worden.

Of hij doet niet ter zake ineens, omdat hij niet in het straatje past.

Maar boeiend, lekker in de ruimte laten kletsen sommige mensen. Laten we liever ontopic bij de feiten blijven.
  zaterdag 3 november 2018 @ 12:53:40 #261
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_182918071
quote:
18s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:13 schreef Vallon het volgende:
De Stint heeft ook het voordeel dat je (zeer betaalbaar) op plaatsen kunt komen waar auto/busjes not done zijn; denk aan een dagje bospaden of zo.
Zo goedkoop is die niet.
  zaterdag 3 november 2018 @ 12:56:25 #262
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_182918101
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:16 schreef MakkieR het volgende:
maar als je kijkt naar het grote plaatje, een ongeluk onder 3000 stints in al die jaren, is het ronduit belachelijk dat dit bedrijf tot een faillissement is gedwongen door de staat en is het er niet veiliger op geworden voor de kinderen.
Wat een onzin. De staat heeft niemand gedwongen failliet te gaan. Het is er juist wél veiliger op geworden voor de kinderen.
  zaterdag 3 november 2018 @ 13:15:56 #263
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182918336
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 10:22 schreef GereDathan het volgende:

Maar boeiend, lekker in de ruimte laten kletsen sommige mensen. Laten we liever ontopic bij de feiten blijven.
Feit is dat de rechter voldoende aanknopingspunten ziet om het verbod te handhaven. Wat voor "feiten" jij allemaal wel niet verzint doet weinig terzake.


"Er waren volgens de rechter genoeg aanwijzingen die een onderzoek naar de stint rechtvaardigen en daarmee een schorsing van het gebruik van de stint op de weg."

https://www.nu.nl/binnenl(...)-stint-in-stand.html
pi_182919547
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 12:53 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Zo goedkoop is die niet.
Goedkoop en betaalbaar zijn 2 totaal verschillende zaken....
pi_182919573
Gelukkig dat rechters wel verantwoordelijk bezig zijn in plaats van slechte ouders.

Als je dit wilt voor je kind ben je heel erg fout bezig.
pi_182919850
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 november 2018 14:57 schreef machtpen het volgende:
Gelukkig dat rechters wel verantwoordelijk bezig zijn in plaats van slechte ouders.

Als je dit wilt voor je kind ben je heel erg fout bezig.
Je moet je bandje even van repeat halen.

Had je toevallig nog iets nieuws te vertellen?
  zaterdag 3 november 2018 @ 15:28:48 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 3 november 2018 @ 17:43:54 #268
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182921703
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 02:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Really? Ga dan maar op zoek naar een ongeluk, waarbij 4 kinderen zijn overleden, die onderweg waren van school naar de BSO. Ik ga je nu alvast vertellen dat je dat niet gaat vinden.
Wat heeft die BSO, als gebruiker of aantal, nu weer met kans op ongelukken middels/van die Stint te maken ?

En ja er zijn zat cijfers waarbij jammer genoeg (ook meerdere) kinderen van en naar school verongelukken, in een bus, auto, op de fiets en whatever, zelfs op rolschaatsen.
Je wijze van argumentatie is ook wat snaaks gezocht. Je zoekt een situatie die (bij jouw weten, mogelijk) nog niet is voorgekomen waarna je dat als bewijs aandraagt.
Mogelijk doe de kleur het hem doet en moeten we de roze Stings verbieden en kunnen de groene gewoon doorrijden.

Het trieste is dat nu voor het eerst in een jaar of 10 er een dodelijk ongeluk heeft plaatsgevonden, wat terecht vraagt om onderzoek. Om op basis van het gebeuren, kortzichtig een vervoersmiddel te verbieden is meer emotie dan wetenschap. Die trein of overweg werd/wordt ook niet in afwachting van onderzoek gesloten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 3 november 2018 @ 17:47:28 #269
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182921744
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 13:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Feit is dat de rechter voldoende aanknopingspunten ziet om het verbod te handhaven. Wat voor "feiten" jij allemaal wel niet verzint doet weinig terzake.

"Er waren volgens de rechter genoeg aanwijzingen die een onderzoek naar de stint rechtvaardigen en daarmee een schorsing van het gebruik van de stint op de weg."

https://www.nu.nl/binnenl(...)-stint-in-stand.html
Volgens mij heeft de rechter vooral de bevoegdheid van de minister getoetst en zij mag in haar verantwoordelijkheid idd zaken verbieden. De rechter heeft hierbij gemaand, om op te schieten.
De rechter mag en kan verder niet op de stoel van de minister gaan zitten, dat doet de tweede kamer.

De rechter heeft bij mijn weten geen inhoudelijk uitspraak aangaande de Stint en status zelf gedaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 3 november 2018 @ 17:58:18 #270
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_182921922
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 14:54 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Goedkoop en betaalbaar zijn 2 totaal verschillende zaken....
Ze hebben natuurlijk jarenlang hun zakken gevuld met een onveilig voertuig dat bijna net zo duur is als een bestelauto, en na het ongeluk snel de stekker eruit getrokken ivm de procudures van de gedupeerden en met de centen op vakantie. Slim hoor.
  zaterdag 3 november 2018 @ 18:04:22 #271
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182921998
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 november 2018 17:47 schreef Vallon het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de rechter vooral de bevoegdheid van de minister getoetst en zij mag in haar verantwoordelijkheid idd zaken verbieden. De rechter heeft hierbij gemaand, om op te schieten.
De rechter mag en kan verder niet op de stoel van de minister gaan zitten, dat doet de tweede kamer.

De rechter heeft bij mijn weten geen inhoudelijk uitspraak aangaande de Stint en status zelf gedaan.
Nogmaals:

quote:
De advocaat van de vrouw, Werner van Bentem, bepleitte dat er geen noodzaak was om de stint tijdelijk te verbieden. De maatregel was volgens hem te vergaand en gebaseerd op ondeugdelijk onderzoek.

De rechtbank oordeelde dat de verkeersveiligheid voor het belang gaat van de eigenaar van de gastouderopvang. Er waren volgens de rechter genoeg aanwijzingen die een onderzoek naar de stint rechtvaardigen en daarmee een schorsing van het gebruik van de stint op de weg.
De tegenpartij zegt dat het onderzoek niet deugt dus moet het verbod opgeheven worden, de rechter zegt dat er genoeg aanwijzingen zijn welke zeggen dat de stint toch niet zo veilig is dus mag het verbod gehandhaafd blijven...

Lijkt me geen Swahili verder.
  zaterdag 3 november 2018 @ 18:10:17 #272
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182922061
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 12:53 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Zo goedkoop is die niet.
Ca. ¤10K is relatief goedkoop wanneer je dat vergelijkt met een busje van ¤25K.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 3 november 2018 @ 18:20:13 #273
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182922181
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 18:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nogmaals:

[..]

De tegenpartij zegt dat het onderzoek niet deugt dus moet het verbod opgeheven worden, de rechter zegt dat er genoeg aanwijzingen zijn welke zeggen dat de stint toch niet zo veilig is dus mag het verbod gehandhaafd blijven...

Lijkt me geen Swahili verder.
Het is ook geen Spaans maar misbruik cq. verschuilen achter formele bevoegdheden.

De rechter zal (en mag ook) geen uitspraak doen over deugdelijkheid noch daarbij op de stoel zitten van de minister. De rechter toetst alleen de (wetmatige) criteria.
Wanneer de minister de trein of overweg had verboden of het gebruik van de Sint onder (tijdelijke) voorwaarden wel had gecontinueerd zoals lopen met rode vlag bij een overweg, had de rechter dat ook prima gevonden.

Wanneer je als verzoeker zegt dat het onderzoek niet deugt... zal je dat moeten aantonen, wat hier sws niet kan omdat dit onderzoek niet is afgerond. Juridisch gewoon een verkeerde insteek.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182922394
Waarom moet dat onderzoek zo lang duren vraag je je af.
TNO is alleenheerser op dit soort onderzoeken, als zij zeggen het duurt 3 maanden, dan duurt het drie maanden want er is geen concurrent die zegt: wij doen het in twee weken voor een tiende van het bedrag.
  zaterdag 3 november 2018 @ 21:42:52 #275
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182925638
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 18:34 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom moet dat onderzoek zo lang duren vraag je je af.
TNO is alleenheerser op dit soort onderzoeken, als zij zeggen het duurt 3 maanden, dan duurt het drie maanden want er is geen concurrent die zegt: wij doen het in twee weken voor een tiende van het bedrag.
Het hangt er ook van af wat je wilt onderzoeken en waarvoor je de uitkomst wilt gebruiken.
Nofi, lijkt mij dit hele gebeuren vooral het maskeren van een beleidsfout. Niet erg en ga dan dat herzien.

Ik weet niet wat onbevooroordeeld TNO precies is gevraagd. 3 maanden onderzoek qua tijdsduur voor een gedegen rapport valt op zichzelf heel erg mee wat totaal losstaat van het zg., beoogde publieke doel om de oorzaak van het ongeluk te achterhalen.
Bij vliegtuigen of auto's zijn ze rustig jaren bezig waarbij ondertussen gewoon met wat verstand op basis wat reeds bekend is, wordt doorgegaan.

Ik denk met de info die bekend is dat je dat in een week de waarschijnlijke grondoorzaak wel rond hebt en daarna hooguit nog gaat bakkeleien over wie welke (juridische) aansprakelijkheid daarbij heeft. Probleem hier is natuurlijk dat veel met een grote vinger wijst naar de overheid(goedkeuring) wijst die in verdediging primair op zoek lijkt te zijn om de schuld bij de fabrikant te leggen. Het gewauwel over veertjes en draadjes. Net of dat de originele Stint, beslist geen ongeluk zou kunnen hebben gehad. Nergens in dit proces, is er zicht op iets constructiefs.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 3 november 2018 @ 23:56:33 #276
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182928201
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 november 2018 17:43 schreef Vallon het volgende:

Wat heeft die BSO, als gebruiker of aantal, nu weer met kans op ongelukken middels/van die Stint te maken ?
Omdat dat is waar de stint hoofdzakelijk voor wordt gebruikt.

quote:
En ja er zijn zat cijfers waarbij jammer genoeg (ook meerdere) kinderen van en naar school verongelukken, in een bus, auto, op de fiets en whatever, zelfs op rolschaatsen.
Echt waar? Laat ze maar zien dan.

quote:
Je wijze van argumentatie is ook wat snaaks gezocht. Je zoekt een situatie die (bij jouw weten, mogelijk) nog niet is voorgekomen waarna je dat als bewijs aandraagt.
Ik vraag anderen alleen maar om hun stellingen te onderbouwen. Zoals bij jou, hierboven.

quote:
Het trieste is dat nu voor het eerst in een jaar of 10
7 jaar, om precies te zijn.

quote:
er een dodelijk ongeluk heeft plaatsgevonden
4 kinderen in 1 keer, onderweg naar school. Geen touringcar met 50 kinderen die zich klem rijdt in een tunnel, maar 5 kinderen in een plastic bakje dat niet harder kan dan 17 km/h.

quote:
Om op basis van het gebeuren, kortzichtig een vervoersmiddel te verbieden is meer emotie dan wetenschap. Die trein of overweg werd/wordt ook niet in afwachting van onderzoek gesloten.
De rechter vond het blijkbaar niet kortzichtig.

Ik vind het een teken van gebrek aan kennis of inzicht om gecertificeerde en bewezen manieren van transport (zoals treinen, auto's, vliegtuigen) te vergelijken met een plastic badkuip op wielen.
De stint is een nieuw voertuig, er zijn geen periodieke controle's en de certificatie is, op zijn minst gezegd, zwak. Ik vind de beslissing van de minister niet alleen begrijpelijk, ik vind het de enige juiste reactie. En er is nu ruimschoots gebleken dat er van alles mis is met de stint. De vraag had niet moeten zijn 'Heeft de minister de juiste beslissing genomen', maar 'Hoe is het in godsnaam mogelijk dat je met de stint, op de openbare weg, 10 kinderen mag vervoeren?". Als je dat met een motorvoertuig wilt doen, heb je op zijn minst 2 rijbewijzen nodig.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 4 november 2018 @ 01:15:10 #277
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182929693
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 23:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Omdat dat [BSO] is waar de stint hoofdzakelijk voor wordt gebruikt.
[..]
Echt waar? Laat ze maar zien dan.
[..]
Ik vraag anderen alleen maar om hun stellingen te onderbouwen. Zoals bij jou, hierboven.
[..]
7 jaar, om precies te zijn.
[..]
4 kinderen in 1 keer, onderweg naar school. Geen touringcar met 50 kinderen die zich klem rijdt in een tunnel, maar 5 kinderen in een plastic bakje dat niet harder kan dan 17 km/h.
[..]
De rechter vond het blijkbaar niet kortzichtig.

Ik vind het een teken van gebrek aan kennis of inzicht om gecertificeerde en bewezen manieren van transport (zoals treinen, auto's, vliegtuigen) te vergelijken met een plastic badkuip op wielen.
De stint is een nieuw voertuig, er zijn geen periodieke controle's en de certificatie is, op zijn minst gezegd, zwak. Ik vind de beslissing van de minister niet alleen begrijpelijk, ik vind het de enige juiste reactie. En er is nu ruimschoots gebleken dat er van alles mis is met de stint. De vraag had niet moeten zijn 'Heeft de minister de juiste beslissing genomen', maar 'Hoe is het in godsnaam mogelijk dat je met de stint, op de openbare weg, 10 kinderen mag vervoeren?". Als je dat met een motorvoertuig wilt doen, heb je op zijn minst 2 rijbewijzen nodig.
1) Men dramatiseert het "incident" als argument om de Stint dus spoorslags te verbieden, ongeacht de momentele toepassing.
2) Jij stelt zelf (nofi) dat de Stint per definitie onveilig is
PS. Het is dan aan jou, die onveiligheid te onderbouwen. Ik zeg nergens dat het 100% veilig is.
Per jaar komen ongeveer 36 kinderen jonger dan 15 jaar in het verkeer (bron:swov) en 40 mensen per jaar om door een e-bike. (bron:rtl). De Stint heeft daaraan een trieste paragraaf toegevoegd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3) Je hebt gelijk dat het aan controle, eisen en toezicht ontbrak waarbij het zeer de vraag is of dat het ongeluk had doen/kunnen voorkomen, hoeveel rijbewijzen je ook hebt etc.etc.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogmaals er is helemaal NIETS bewezen noch dat er van alles mis was, alleen dat er een ongeluk heeft plaatsgevonden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De oorzaak is vooralsnog onduidelijk, hooguit vanuit techniek kan je verbeteringen aandragen die je ook zonder dat "ongeluk" wel in een uurtje kunt bedenken.
Ik durf sws te stellen dat de hedendaagse zg. "ongekeurd" aangemerkte Stint veiliger is dan de destijds aan eisen volstaande startversie.

Zo ik de uitspraak van de rechter tot mij heb genomen heeft die (& ook niet anders kon) geen oordeel uitgevaardigd maar slechts bevestigd dat de minister het verbod mag handhaven. Een minister mag bepalen of iets wel of niet in afwachting van verder onderzoek, onveilig is en daarmee tijdelijk verboden wordt.

Maar goed, nu de Stint verboden is/wordt dan ontstaat vanzelf druk op andere methoden (en kosten) en krijgt daarmee een ander risico perspectief.
Wiki: idd sinds 2011: Het vervoermiddel werd in 2011 ontwikkeld door vervoerscoördinator Edwin Renzen en industrieel ontwerper Peter Noorlander. De Stint werd opgezet voor buitenschoolse opvangorganisaties om schoolbusjes en -taxi's te vervangen die rondom scholen voor verkeersonveilige situaties zorgden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 04-11-2018 01:21:20 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 4 november 2018 @ 01:41:14 #278
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182930147
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 01:15 schreef Vallon het volgende:

[..]

1) Men dramatiseert het "incident" als argument om de Stint dus spoorslags te verbieden, ongeacht de momentele toepassing.
2) Jij stelt zelf (nofi) dat de Stint per definitie onveilig is
PS. Het is dan aan jou, die onveiligheid te onderbouwen. Ik zeg nergens dat het 100% veilig is.
Per jaar komen ongeveer 36 kinderen jonger dan 15 jaar in het verkeer (bron:swov) en 40 mensen per jaar om door een e-bike. (bron:rtl). De Stint heeft daaraan een trieste paragraaf toegevoegd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogmaals er is helemaal NIETS bewezen noch dat er van alles mis was, alleen dat er een ongeluk heeft plaatsgevonden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De oorzaak is vooralsnog onduidelijk, hooguit vanuit techniek kan je verbeteringen aandragen die je ook zonder dat "ongeluk" wel in een uurtje kunt bedenken.
Ik durf sws te stellen dat de hedendaagse zg. "ongekeurd" aangemerkte Stint veiliger is dan de destijds aan eisen volstaande startversie.

Zo ik de uitspraak van de rechter tot mij heb genomen heeft die (& ook niet anders kon) geen oordeel uitgevaardigd maar slechts bevestigd dat de minister het verbod mag handhaven. Een minister mag bepalen of iets wel of niet in afwachting van verder onderzoek, onveilig is en daarmee tijdelijk verboden wordt.
1) Moet je tegen de ouders van de dode kinderen zeggen.
2) Waar doe ik dat?
3) Verkeersdoden jonger dan 12 jaar in Nederland (ouder gaan ze niet meer naar de BSO, vermoed ik zo). :)
2010: 11
2011: 10
2012: 14
2013: 5
2014: 12
2015: 9
2016: 8
2017: 14
Zeggen dat de stint een trieste paragraaf is, is m.i. een serieuze understatement.
Overigens heb je je eerdere stelling nog niet onderbouwd.
quote:
En ja er zijn zat cijfers waarbij jammer genoeg (ook meerdere) kinderen van en naar school verongelukken, in een bus, auto, op de fiets en whatever, zelfs op rolschaatsen.
Ook de getallen die jij aandraagt over het aantal vervoerde personen met de stint, zijn uit de lucht gegrepen. Maar zelfs al zouden het 20 miljoen kinderen zijn in 7 jaar, waarvan er 4 zijn overleden, er gaan per dag al minimaal 6 miljoen mensen op pad, dat zijn er 2.2 miljard per jaar en dan overlijden er gemiddeld 12 kinderen onder de 12 in een jaar. Ik heb geen rekenmachine nodig om te zien, dat de stint dus heftig oververtegenwoordigd is in de statistieken.

quote:
Maar goed, nu de Stint verboden is/wordt dan ontstaat vanzelf druk op andere methoden (en kosten) en krijgt daarmee een ander risico perspectief.
Wiki: idd sinds 2011: Het vervoermiddel werd in 2011 ontwikkeld door vervoerscoördinator Edwin Renzen en industrieel ontwerper Peter Noorlander. De Stint werd opgezet voor buitenschoolse opvangorganisaties om schoolbusjes en -taxi's te vervangen die rondom scholen voor verkeersonveilige situaties zorgden.
Nog niemand, die deze opmerking gequote heeft, is in staat gebleken om aan te tonen dat die zogenaamde 'onveilige situaties', die Dhr. Renzen heeft gezien, voor meer dodelijke slachtoffers onder kinderen heeft gezorgd dan de stint zelf. Toon jij het aan?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182933419
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 17:58 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ze hebben natuurlijk jarenlang hun zakken gevuld met een onveilig voertuig dat bijna net zo duur is als een bestelauto, en na het ongeluk snel de stekker eruit getrokken ivm de procudures van de gedupeerden en met de centen op vakantie. Slim hoor.
Goed verhaal. Een Stint bijna net zo duur als een personenbus. (Een bestelauto kan je geen kinderen in vervoeren he).

Een nieuwe Stint kost 7k (bron https://www.rtlnieuws.nl/(...)ld-met-stint-zoekers).

Heb jij een linkje naar een nieuwe personenbus van bijna die prijs. Alvast dank.
  zondag 4 november 2018 @ 10:40:08 #280
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182933498
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 10:32 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Goed verhaal. Een Stint bijna net zo duur als een personenbus. (Een bestelauto kan je geen kinderen in vervoeren he).

Een nieuwe Stint kost 7k (bron https://www.rtlnieuws.nl/(...)ld-met-stint-zoekers).

Heb jij een linkje naar een nieuwe personenbus van bijna die prijs. Alvast dank.
Lekker belangrijk allemaal... 7000 Euro voor een elektrische badkuip is overdreven veel geld...
  zondag 4 november 2018 @ 10:47:09 #281
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_182933579
Als het gaat om vervoer van kleine kinderen van een opvang, zouden de kosten nooit belangrijker moeten zijn dan veiligheid. Dat je met een Stint ook eens een bospad op kan is een compleet non argument.
pi_182933606
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 10:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lekker belangrijk allemaal... 7000 Euro voor een elektrische badkuip is overdreven veel geld...
Zullen we het maar niet over de prijs militair materieel gaan hebben. _O-
pi_182933677
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 10:47 schreef kaasplankje het volgende:
Als het gaat om vervoer van kleine kinderen van een opvang, zouden de kosten nooit belangrijker moeten zijn dan veiligheid. Dat je met een Stint ook eens een bospad op kan is een compleet non argument.
100% veiligheid bestaat niet ook niet met een onbeperkt budget. Erg vreemd dat mensen hier denken dat we in de huidige maatschappij alles 100% veilig kunnen maken.

Vooral bijvoorbeeld de hypocrisie bij veel ouders die klagen dat het verkeer voor school gevaarlijk is maar zelf daar ook de kids met de auto droppen en daar de beste smoezen voor verzinnen omdat het anders 5 minuten fietsen is.
  zondag 4 november 2018 @ 11:10:16 #284
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_182933913
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 10:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

100% veiligheid bestaat niet ook niet met een onbeperkt budget. Erg vreemd dat mensen hier denken dat we in de huidige maatschappij alles 100% veilig kunnen maken.

Vooral bijvoorbeeld de hypocrisie bij veel ouders die klagen dat het verkeer voor school gevaarlijk is maar zelf daar ook de kids met de auto droppen en daar de beste smoezen voor verzinnen omdat het anders 5 minuten fietsen is.
Daar ben ik het mee eens, behalve de 100% veiligheid ambitie. Dat heb ik nooit gezegd. Het verkeer is erg druk en gevaarlijk, daarom zou ieder elektrisch aangedreven voertuig zeker waarin je een club kids vervoert streng gekeurd moeten worden op veiligheid ook als dat maar 17km/h rijdt.
pi_182933996
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 11:10 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, behalve de 100% veiligheid ambitie. Dat heb ik nooit gezegd. Het verkeer is erg druk en gevaarlijk, daarom zou ieder elektrisch aangedreven voertuig zeker waarin je een club kids vervoert streng gekeurd moeten worden op veiligheid ook als dat maar 17km/h rijdt.
Als Het verkeer erg druk en gevaarlijk is zou volgens deze logica, dan ook elke ouder die hun kroost met de auto vervoerd jaarlijks opnieuw op moeten voor hun rijbewijs. :P
  zondag 4 november 2018 @ 11:20:17 #286
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_182934087
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 11:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als Het verkeer erg druk en gevaarlijk is zou volgens deze logica, dan ook elke ouder die hun kroost met de auto vervoerd jaarlijks opnieuw op moeten voor hun rijbewijs. :P
Als je soms ziet hoe mensen rijden op de weg zou dat helemaal geen slecht idee zijn. En voor de auto is er zoiets als APK keuring vanaf een paar jaar oude voertuigen.
  zondag 4 november 2018 @ 11:22:51 #287
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182934128
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 01:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nog niemand, die deze opmerking gequote heeft, is in staat gebleken om aan te tonen dat die zogenaamde 'onveilige situaties', die Dhr. Renzen heeft gezien, voor meer dodelijke slachtoffers onder kinderen heeft gezorgd dan de stint zelf. Toon jij het aan?
Dat de Stint niet het ei van Columbus is in het spanningsveld tussen verkeersveiligheid, leefomgeving en milieu: fair enough.

Maar stellen dat onveilige situaties rondom scholen 'zogenaamd' zijn, en er zodoende dus geen probleem is dat de stint op tracht te lossen - sorry. Dan heb je toch ook wel een blinde vlek. Ik word in ieder geval niet gelukkig van een leefomgeving waarin je je enkel nog veilig kan verplaatsen in 1000kg aan staal. Hoewel deze discussie al eerder de revue is gepasseerd.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 4 november 2018 @ 11:25:29 #288
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182934179
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 10:50 schreef Basp1 het volgende:

Zullen we het maar niet over de prijs militair materieel gaan hebben. _O-
Zolang de BSO geen JSF oid hoeft aan te schaffen lijkt mij dat behoorlijk offtopic...
pi_182934705
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 10:47 schreef kaasplankje het volgende:
Als het gaat om vervoer van kleine kinderen van een opvang, zouden de kosten nooit belangrijker moeten zijn dan veiligheid. Dat je met een Stint ook eens een bospad op kan is een compleet non argument.
Waar blijft je linkje van een nieuw personenbusje voor 7000???
pi_182934777
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 11:20 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je soms ziet hoe mensen rijden op de weg zou dat helemaal geen slecht idee zijn. En voor de auto is er zoiets als APK keuring vanaf een paar jaar oude voertuigen.
De meeste ongelukken in Nederland komen niet door mankementen aan voertuigen vanuit die optiek gezien zou een jaarlijks rijexamen waarschijnlijk veel meer aan verkeersveiligheid bijdragen dan de apk.
  zondag 4 november 2018 @ 12:01:21 #291
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182934806
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 12:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De meeste ongelukken in Nederland komen niet door mankementen aan voertuigen vanuit die optiek gezien zou een jaarlijks rijexamen waarschijnlijk veel meer aan verkeersveiligheid bijdragen dan de apk.
Het schijnt dat we straks 100% veilig zijn met de zelfrijdende auto.

Oh nee wacht...
pi_182934862
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 12:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hij zei bestelauto... Jij maakt er weer een personenbus van...

Maar vooruit:

Dacia Dokker Van vanaf 6.990 euro
Ik zei personenbus. Want in een bestelauto kan je geen kinderen vervoeren. Maar dat weet jij natuurlijk als geen ander. Oh nee, wacht.. Je linkje suggereert net even anders.

Jij vind dit dus een goed idee om meerdere kinderen in te stoppen (foto van jou link):


Echt, het beste idee van Nederland! En oh jee, dat is al een 5 jaar oud berichtje....

Ga nu eens kijken wat momenteel een nieuwe Dacia Dokker kost die wel geschikt zou zijn voor personenvervoer. Dan mag je wat mij betreft zelfs het formaat 'bestelauto' selecteren.

Ik zal je vast de link geven: https://www.dacia.nl/modellen/dokker/

Echt goed vergelijkbaar qua prijs inderdaad, 7k of 20k _O-
  zondag 4 november 2018 @ 12:06:58 #294
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182934893
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 12:05 schreef GereDathan het volgende:

Ik zei personenbus. Want in een bestelauto kan je geen kinderen vervoeren.
Ja en? Hij maakt gewoon de vergelijking tussen een bestelauto en de stint qua prijs. Dat jij er weer een kontverhaal tegenaan gooit om je gelijk te halen doet niet zoveel terzake.
pi_182934910
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 12:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja en? Hij maakt gewoon de vergelijking tussen een bestelauto en de stint qua prijs. Dat jij er weer ene kontverhaal tegenaan doet niet zoveel terzake.
hahahahaah zet je zelf toch niet zo voor aap.

Want ook een bestelauto, Dacia Dokker, heb je niet voor 7k. Zoals je ongetwijfeld hebt gezien begint de Dokker vanaf +/- 20k.

Ofwel, al je geneuzel gaat weer volledig de mist in. Maar ik wacht geduldig op je linkje van de bestelauto, bestelbus, personenbus, whatever van nieuw 7k.

Spartel nog vrolijk even door, ik laat je weer gaan. Genoeg pret voor de zondag. Nu weer ontopic naar de feiten.
  zondag 4 november 2018 @ 12:15:32 #296
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182935054
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 12:08 schreef GereDathan het volgende:

hahahahaah zet je zelf toch niet zo voor aap.

Want ook een bestelauto, Dacia Dokker, heb je niet voor 7k. Zoals je ongetwijfeld hebt gezien begint de Dokker vanaf +/- 20k.
Je hebt je link en je doet het er verder maar mee.

quote:
Ofwel, al je geneuzel gaat weer volledig de mist in. Maar ik wacht geduldig op je linkje van de bestelauto, bestelbus, personenbus, whatever van nieuw 7k.

Spartel nog vrolijk even door, ik laat je weer gaan. Genoeg pret voor de zondag. Nu weer ontopic naar de feiten.
Feiten zegt ie... :') _! _O-
pi_182935130
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 12:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het schijnt dat we straks 100% veilig zijn met de zelfrijdende auto.

Oh nee wacht...
ik heb meer vertrouwen in techniek dan in emotionele mensen die niet rationeel zijn in het verkeer. :P
pi_182935400
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 12:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je hebt je link en je doet het er verder maar mee.

[..]

Feiten zegt ie... :') _! _O-
Stop eens met eromheen draaien en geef eindelijk eens een echte link.

Of heb je eigenlijk gewoon geen gelijk en durf je dat niet toe te geven? Dat zou pas echt treurig zijn.
pi_182935579
Waarom staat er nog steeds 'bakfiets' in de TT?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_182935605
Overigens geloof ik dat de stint an sich niet gevaarlijk is, maar toch ben ik blij dat mijn kinderen er nooit in zitten/zaten :') #hypocriet
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')