abonnement Unibet Coolblue
pi_182590972
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 13:50 schreef Hexagon het volgende:
Heel goed idee, we moeten zuinig zijn op de opgebouwde samenwerkingsstructuren.
Misschien moeten die opgebouwde samenwerkingsstructuren op basis van hun resultaat verantwoording afleggen aan de burgers. Waarom zou het volk immers afwillen van een goed functionerend samenwerkingsverband? Tevens is dit een afbreuk van het zelfbeschikkingsrecht.
quote:
Dat populisten er vanaf willen is vooral omdat ze de EU maar lastig vinden in het bereiken van hun kwaadaardige plannen.
Op welke kwaadaardige plannen doel je dan? En zijn die plannen kwaadaardig met betrekking tot de staatsveiligheid of in verhouding tot een bepaalde ideologie?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182591047
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:26 schreef Oostwoud het volgende:
Thierry Baudet heeft volledig gelijk:
thierrybaudet twitterde op donderdag 18-10-2018 om 12:01:07 De fundamenteel anti-democratische opvattingen van D66. De eigen politieke stokpaardjes in de grondwet zetten zodat kiezers buitenspel staan. Walgelijk. https://t.co/K8iRpz18Ly reageer retweet
Mocht D66 het nog niet weten: de Nederlandse democratie is niet ondergeschikt aan de 'ideologie' (bwhahaha!) van D66. Het voorstel is weinig inclusief en dat is, zo beweren ze, een ander paradepaardje van D66.

Wat een radicaal totalitair idee van D66.
En, heeft Sjerrie verder zelf nog goed uitgewerkte ideeën of blijft het zoals vanouds weer bij zeiken over andere partijen?

Hoe staat het trouwens met democratie binnen het FvD, over totalitarisme gesproken?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_182591196
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:26 schreef Oostwoud het volgende:
Thierry Baudet heeft volledig gelijk:
thierrybaudet twitterde op donderdag 18-10-2018 om 12:01:07 De fundamenteel anti-democratische opvattingen van D66. De eigen politieke stokpaardjes in de grondwet zetten zodat kiezers buitenspel staan. Walgelijk. https://t.co/K8iRpz18Ly reageer retweet
Mocht D66 het nog niet weten: de Nederlandse democratie is niet ondergeschikt aan de 'ideologie' (bwhahaha!) van D66. Het voorstel is weinig inclusief en dat is, zo beweren ze, een ander paradepaardje van D66.

Wat een radicaal totalitair idee van D66.
Je kunt toch ook iets democratisch in de grondwet stemmen, dat heeft niets met radicaal en totalitair te maken.
pi_182591211
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Mwah, Unilever blijft gewoon in Londen. Gaat prima.
Dat zegt helemaal niks over de gang van zaken rond de Brexit in totaal.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 14:54:13 #30
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_182591236
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:52 schreef archito het volgende:

[..]

Dat zegt helemaal niks over de gang van zaken rond de Brexit in totaal.
Klopt.

Brexit is namelijk nog geen feit.

Dus hoe de gevolgen al bekend kunnen zijn is mij een raadsel. Helemaal voor iemand die een dagdeel op excursie is geweest en meent te weten hoe het land ervoor staat.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_182591318
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:54 schreef fathank het volgende:

[..]

Klopt.

Brexit is namelijk nog geen feit.

Dus hoe de gevolgen al bekend kunnen zijn is mij een raadsel. Helemaal voor iemand die een dagdeel op excursie is geweest en meent te weten hoe het land ervoor staat.
De toekomst is niet helemaal een zwart gat hè. Nu al heeft alleen de voorgenomen Brexit al behoorlijk veel schade aangericht. En de verschillende scenario's zien er ook niet heel florisant uit.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 15:08:17 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182591443
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Over wat voor een kwaadaardige plannen gaat het dan?
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:34 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Op welke kwaadaardige plannen doel je dan? En zijn die plannen kwaadaardig met betrekking tot de staatsveiligheid of in verhouding tot een bepaalde ideologie?
Overal waar populisten macht hebben proberen ze de rechtstaat en mediavrijheid aan banden te leggen en geeft men vrij baan aan corruptie en graaierij van de eigen gelederen. Turkije is daar het meest trieste voorbeeld van.

De EU is in dat opzicht vooral een hinderlijk instituut voor hen
  donderdag 18 oktober 2018 @ 15:09:29 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182591461
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En, heeft Sjerrie verder zelf nog goed uitgewerkte ideeën of blijft het zoals vanouds weer bij zeiken over andere partijen?

Hoe staat het trouwens met democratie binnen het FvD, over totalitarisme gesproken?
Inderdaad, mensen die kritiek hebben op de FvD moeten de gevangenis ingegooid of worden geroyeerd. Dat laat duidelijk zien waar hij staat als het om burgerrechten gaat.
pi_182591521
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

[..]

Overal waar populisten macht hebben proberen ze de rechtstaat en mediavrijheid aan banden te leggen en geeft men vrij baan aan corruptie en graaierij van de eigen gelederen.
Goh. Het lijkt wel alsof je de EU omschrijft:

- graaijerij - vink;
- corruptie - vink;
- EUdesinform - vink;
- afbreuk van de rechtstaat in individuele lidstaten en de afbreuk van hun zelfbeschikkingsrecht - vink.

Leuk verder dat je met Turkije als voorbeeld aankomt, maar ik zie de relevantie daar niet echt van.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 15:18:37 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_182591616
Symboolpolitiek.
Zeer waarschijnlijk onnodig, en als de EU faalt heb je ook niks aan een paar regels op een papiertje. Italië en Griekenland worden na de Brexit het volgende "losse eindje".
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_182591654
Laten we eerst even een paar jaar kijken hoe de Brexit gaat verlopen.

Het is nu een beetje als iemand wat opeet, roept 'het smaakt naar amandelen', en nog voordat die persoon dood neervalt de volgende al roept 'het is veilig, ik wil het ook'. Of de andere kant, roepen dat het smerig en gevaarlijk is, terwijl het lekker en gezond is.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 15:20:28 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182591661
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:13 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Goh. Het lijkt wel alsof je de EU omschrijft:

- graaijerij - vink;
- corruptie - vink;
- EUdesinform - vink;
- afbreuk van de rechtstaat in individuele lidstaten en de afbreuk van hun zelfbeschikkingsrecht - vink.

Leuk verder dat je met Turkije als voorbeeld aankomt, maar ik zie de relevantie daar niet echt van.
Ook een vaste populistische tactiek. Beschuldig anderen van je eigen gedragingen
pi_182591747
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ook een vaste populistische tactiek. Beschuldig anderen van je eigen gedragingen
Toch ben jij dit keer begonnen met beschuldigen, zonder dat je over feitelijke kennis die je beschuldigingen kan onderbouwen beschikt.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182591759
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:51 schreef archito het volgende:

[..]

Je kunt toch ook iets democratisch in de grondwet stemmen, dat heeft niets met radicaal en totalitair te maken.
Mocht dit voorstel ooit in de grondwet opgenomen worden dan wordt Nederland in feite een vazalstaat, wat zeg ik, een wingewest voor de EU. Dat noem ik vrij radicaal. Totalitair is het ook, want de controle van een soeverein Nederlands volk op de EU wordt nagenoeg volledig weggeslagen.

Ik weet dat het bij D66 inmiddels een vies woord is, maar wie keuzevrijheid aan banden wil liggen is gewoon een dictator.

Ik herinner mij een topic over een PVV-voorstel over een verbod op islamitische uitingen in Nederland. Zullen we ons in dit topic eens af gaan vragen wat de meerwaarde van D66 is in de Nederlandse politiek? Dit soort beleidsvoorstellen zijn namelijk niet serieus te nemen, want ze zullen nooit werkelijkheid worden.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182591767
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ook een vaste populistische tactiek. Beschuldig anderen van je eigen gedragingen
Weerleg het maar dan.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182591844
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:25 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Mocht dit voorstel ooit in de grondwet opgenomen worden dan wordt Nederland in feite een vazalstaat, wat zeg ik, een wingewest voor de EU. Dat noem ik vrij radicaal. Totalitair is het ook, want de controle van een soeverein Nederlands volk op de EU wordt nagenoeg volledig weggeslagen.

Ik weet dat het bij D66 inmiddels een vies woord is, maar wie keuzevrijheid aan banden wil liggen is gewoon een dictator.

Ik herinner mij een topic over een PVV-voorstel over een verbod op islamitische uitingen in Nederland. Zullen we ons in dit topic eens af gaan vragen wat de meerwaarde van D66 is in de Nederlandse politiek? Dit soort beleidsvoorstellen zijn namelijk niet serieus te nemen, want ze zullen nooit werkelijkheid worden.
Onzin beargumenteren met onzin maakt het nog geen waarheid. In die zin is min x min geen plus.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 15:31:57 #42
8369 speknek
Another day another slay
pi_182591861
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:51 schreef archito het volgende:

[..]

Je kunt toch ook iets democratisch in de grondwet stemmen, dat heeft niets met radicaal en totalitair te maken.
Beter nog, dat is de enige manier.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_182591863
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:25 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Mocht dit voorstel ooit in de grondwet opgenomen worden dan wordt Nederland in feite een vazalstaat, wat zeg ik, een wingewest voor de EU.
Dan wordt Nederland de-jure een vazalstaat voor de EU. De-facto is Nederland een vazalstaat van Duitsland.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182591969
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:32 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dan wordt Nederland de-jure een vazalstaat voor de EU. De-facto is Nederland een vazalstaat van Duitsland.
Dat is Nederland toch nu al ;)
Nou ja echt afhankelijk zijn is nog niet voor ons bestemd...
pi_182592028
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:37 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Nou ja echt afhankelijk zijn is nog niet voor ons bestemd...
Daar kun je wel naar streven. Als dat streven er niet is geeft een volk meer een meer controle uit eigen handen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182592066
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:40 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Daar kun je wel naar streven. Als dat streven er niet is geeft een volk meer een meer controle uit eigen handen.
Daar voor zijn we te klein. VK heeft het al moeilijk, laat staan wij...
pi_182592093
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:42 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Daar voor zijn we te klein. VK heeft het al moeilijk, laat staan wij...
Onze nagenoeg perfecte geografische ligging als toegangspoort naar de rest van continentaal Europa is irrelevant?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182592094
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:42 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Daar voor zijn we te klein.
Ook een klein volk kan groots zijn, bijvoorbeeld door zich effectief te verenigen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182592106
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:43 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ook een klein volk kan groots zijn, bijvoorbeeld door zich effectief te verenigen.
vakbonden ?
Hoe bedoel je ?
pi_182592257
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:43 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

vakbonden ?
Hoe bedoel je ?
Door in alle lagen van de samenleving met elkaar samen te werken en te kijken naar de lange termijn. Bongenootschappen die op de lange termijn niet zo gunstig zijn, voorbij laten gaan, ook al moet een klein deel van de samenleving daardoor dan af en toe een snoepje missen. Denken aan het eigen volk, haar reproductie en haar levenskwaliteit op de lange termijn, moet wat mij betreft het devies zijn.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')