abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182584633
Rokers krijgen het de komende jaren heel moeilijk
Een rookvrije generatie, dat is het doel. De overheid wil met een pakket aan verregaande maatregelen 'voorsorteren op een volledig rookvrije generatie'. Dat meldt De Telegraaf.


Een pakje sigaretten zal over een paar jaar minimaal een tientje kosten. Al vanaf volgend jaar worden de accijnzen substantieel verhoogd. In de zorg, bij de overheid en de horeca mag binnen een paar jaar helemaal niet meer gerookt worden. Ook niet in rookruimtes of in rookhokken op het eigen terrein. Datzelfde geldt voor schoolpleinen, speeltuinen en sportterreinen.

Op den duur moeten alle bedrijven volledig rookvrij worden. Zowel rookruimtes als buiten roken worden daarbij verboden. Het rookverbod zal gelden voor alle tabaksproducten, de e-sigaret, de shisha-pen, de waterpijp, en kruidenmengsels en aanverwante producten.

Dit staat in het concept-akkoord dat staatssecretaris Paul Blokhuis (VWS) met antirookclubs en gezondheidsorganisaties heeft afgesproken. De tabaksindustrie werd bij die onderhandelingen geweerd. Desgevraagd spreekt de tabaksbranche van een ‘dictaat’ en van 'vergaande inmenging in het privéleven van volwassen rokers'.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 18 oktober 2018 @ 07:36:03 #2
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_182584645
Goed nieuws ^O^
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_182584666
Zal mij meuren
pi_182584676
Toch vreemd aangezien een E-sigaret niets met tabak te maken heeft.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_182584736
Even door de zure appel bijten voor de mensen die nu nog roken, maar dan is het einde van deze rare hobby eindelijk daar!
  donderdag 18 oktober 2018 @ 07:46:49 #6
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_182584752
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 07:39 schreef halfway het volgende:
Toch vreemd aangezien een E-sigaret niets met tabak te maken heeft.
Ik blijf nog wel even lekker een jaar of 5 dampen nadat deze regel er door is
pi_182584760
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 07:44 schreef nickhguitar het volgende:
Even door de zure appel bijten voor de mensen die nu nog roken, maar dan is het einde van deze rare hobby eindelijk daar!
Klopt en daarna graag het alcoholmisbruik aanpakken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_182584791
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 07:47 schreef halfway het volgende:

[..]

Klopt en daarna graag het alcoholmisbruik aanpakken.
hoe?
pi_182584857
Ben het niet zo eens met dat de overheid alles maar wil controleren eigenlijk.
Laat ze zich maar eerst eens met andere dingen bezig houden ipv persoonlijk de burger aan te pakken.
Do what you love, love what you do!
pi_182584951
Roken kost ons miljoenen per jaar. Die accijns zijn natuurlijk peanuts als je het vergelijkt met de zorgkosten die een longkankerpatiënt maakt.
Weggegaan en opgerot
  donderdag 18 oktober 2018 @ 08:10:50 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182584960
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 07:58 schreef kree het volgende:
Ben het niet zo eens met dat de overheid alles maar wil controleren eigenlijk.
Laat ze zich maar eerst eens met andere dingen bezig houden ipv persoonlijk de burger aan te pakken.
Rokers zijn wel de groep verslaafden die het meeste overlast geven aan anderen.
So we just called him Fred
pi_182585131
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 07:39 schreef halfway het volgende:
Toch vreemd aangezien een E-sigaret niets met tabak te maken heeft.
E-sigaret is voor pussies. Heb 1000x meer respect voor de junk die gewoon toegeeft dat hij niet kan stoppen met roken.
pi_182585139
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 08:10 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Roken kost ons miljoenen per jaar. Die accijns zijn natuurlijk peanuts als je het vergelijkt met de zorgkosten die een longkankerpatiënt maakt.
Die verhouding valt nogal mee.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_182585183
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 08:32 schreef halfway het volgende:

[..]

Die verhouding valt nogal mee.
Hmm, had ik niet verwacht.

quote:
In harde euro’s ontlopen de kosten en baten van roken elkaar niet veel. Aan beide kanten van de balans staat ieder jaar ongeveer 24 miljard euro. Maar er zijn ook toerekenbare kosten, die niet echt worden gemaakt: de zachte euro’s. Dat zijn bijvoorbeeld de kosten van verloren levensjaren. Dat is de schade die iemand lijdt doordat hij vroeger overlijdt – door het roken. Zo is er ook een kostenpost voor in ziekte doorgebrachte jaren.

Harde en zachte euro’s bij elkaar opgeteld kost roken de Nederlandse samenleving dan jaarlijks per saldo 33 miljard euro. Het komt neer op 2.000 euro per Nederlander per jaar.


Bron

Maar in dat artikel staat ook dat langer leven de balans redelijk rechttrekt. Rokers komen ook minder vaak in een verzorgingstehuis.
Weggegaan en opgerot
pi_182585853
Het is alleen beetje jammer, de manier waarop ze dat willen bereiken.

In plaats van gewoon doelgericht sigaretten te verbieden of bijvoorbeeld moeilijker beschikbaar te maken net zoals bij sterkedranken (slechts beschikbaar in slijterijen), kiezen ze voor een maatregel waar ze nóg meer aan kunnen verdienen.

Ze kunnen ook inzetten op een financiële beloning door werkgevers, of zelfs extra verlof voor niet-rokers (zoals in Japan).
  User die overal opduikt 2022 donderdag 18 oktober 2018 @ 09:26:48 #16
186611 Haags
pi_182585860
Goede stap. :)
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 18 oktober 2018 @ 09:28:57 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182585907
Een pakje kost al een tientje.
And so is the past
pi_182586098
Top nieuws.
Dat gekanker moet weg.
pi_182586261
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:25 schreef zarGon het volgende:
Het is alleen beetje jammer, de manier waarop ze dat willen bereiken.

In plaats van gewoon doelgericht sigaretten te verbieden of bijvoorbeeld moeilijker beschikbaar te maken net zoals bij sterkedranken (slechts beschikbaar in slijterijen), kiezen ze voor een maatregel waar ze nóg meer aan kunnen verdienen.

Ze kunnen ook inzetten op een financiële beloning door werkgevers, of zelfs extra verlof voor niet-rokers (zoals in Japan).
Ja er zit zo wel een dubbele motivatie achter.
Weggegaan en opgerot
pi_182586290
Vraag mij alleen af of de pensioenfondsen(lees VVD vrindjes)
Hier wel zo blij mee zijn, aangezien hun dit serieus knaken gaat kosten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_182586619
Rokers :r
pi_182587500
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 07:47 schreef halfway het volgende:

[..]

Klopt en daarna graag het alcoholmisbruik aanpakken.
100% eens. Ik sta elke week weer met verbazing te kijken bij ons in de voetbalkantine. Ik denk dat er verhoudingsgewijs een heleboel mensen bij zitten die alcoholverslaafd zijn zonder het zelf door te hebben. Sowieso bizar dat alcoholgebruik (lees: misbruik) altijd een beetje wordt weggelachen en neergezet als 'gezellig', waar andere soorten van drugs met veel meer respect behandeld worden.
pi_182601105
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 08:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Rokers zijn wel de groep verslaafden die het meeste overlast geven aan anderen.
welnee, Ja door de media zo geprofileerd. Vroeger was er nooit een probleem mee en nu zijn er al rookruimtes.
Genoeg aan gedaan allang al, nee straks mag je niet meer op straat roken ook, Terwijl je zonder rokers trouwens net zoveel shit in aan het ademen ben door het verkeer.
Do what you love, love what you do!
pi_182601158
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:25 schreef zarGon het volgende:
Het is alleen beetje jammer, de manier waarop ze dat willen bereiken.

In plaats van gewoon doelgericht sigaretten te verbieden of bijvoorbeeld moeilijker beschikbaar te maken net zoals bij sterkedranken (slechts beschikbaar in slijterijen), kiezen ze voor een maatregel waar ze nóg meer aan kunnen verdienen.

Ze kunnen ook inzetten op een financiële beloning door werkgevers, of zelfs extra verlof voor niet-rokers (zoals in Japan).
Dit ja, ze kiezen voor in stapjes verhogen van de prijs. Als je roken wil verbieden, doe het dan.
Winstkoe idee dit
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 00:30:16 #25
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_182601871
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 23:43 schreef kree het volgende:

[..]

Dit ja, ze kiezen voor in stapjes verhogen van de prijs. Als je roken wil verbieden, doe het dan.
Winstkoe idee dit
Roken wordt nooit verboden.
Levert de staat een mooie pot geld op.

Steeds die prijs verhogen :')
pi_182601972
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 00:30 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Roken wordt nooit verboden.
Levert de staat een mooie pot geld op.

Steeds die prijs verhogen :')
kocht voor 10 dollar slof sigaretten nl in het buitenland.
Hier in Nederland doet iedereen alsof het allemaal zo slecht is (wat het is, maar eigen keuze) en dan gaan ze het langzaam steeds weer iet ophogen. Nou mag duidelijk zijn wat daar de reden van is.

Maak het dan gelijk 3 tientjes per pakjes ofzo, dat doen ze niet omdat ze aardig wat geld mis lopen aan de accijns.

Nu rook ik wel, maar zou wel kappen als het zo duur zou worden.

Kortom regering sucks weer eens
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:15:34 #27
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182605927
_O_
Man of Steal.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:24:04 #28
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182606050
Ik vind idd minimaal 1 euro per sigaret beter.

20 euro per pakje dus of zo?

Jammer dat hier geen referendum over komt :(
Man of Steal.
pi_182839826
-dat dan weer niet-

[ Bericht 57% gewijzigd door -Miauw- op 30-10-2018 18:15:07 ]
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:12:17 #30
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182839852
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 17:11 schreef Beursaap het volgende:
.
:')

[ Bericht 1% gewijzigd door -Miauw- op 30-10-2018 18:15:21 ]
Man of Steal.
pi_182841960
Straks bel je je dealer voor een pak peuken. :')
pi_182854620
De overheid nodig hebben om van je slechte gewoontes af te komen :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_182854732
Tja, het is toch een beetje eigen keuze van het volk. Als mensen longkanker willen, wie ben ik dan om ze daar in tegen te houden? Verstandig vind ik het allemaal niet, maar er zijn wel meer mensen die onverstandige dingen doen (mezelf incluis).

De overheid moet even een kosten-baten analyse maken wat dit betreft. Levert het ze meer geld op vanwege de accijnzen of kost het de Staat onder de streep meer geld aan zorgkosten veroorzaakt door roken. Blijkbaar levert het de Staat veel meer op, want anders was roken allang verboden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2018 12:47:12 ]
  woensdag 31 oktober 2018 @ 13:19:52 #34
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_182855341
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:46 schreef Mariocash het volgende:
Tja, het is toch een beetje eigen keuze van het volk. Als mensen longkanker willen, wie ben ik dan om ze daar in tegen te houden? Verstandig vind ik het allemaal niet, maar er zijn wel meer mensen die onverstandige dingen doen (mezelf incluis).

De overheid moet even een kosten-baten analyse maken wat dit betreft. Levert het ze meer geld op vanwege de accijnzen of kost het de Staat onder de streep meer geld aan zorgkosten veroorzaakt door roken. Blijkbaar levert het de Staat veel meer op, want anders was roken allang verboden.
Mooi verwoord
pi_182855371
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 13:19 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Mooi verwoord
Bedankt, vriend.
pi_182856136
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 00:37 schreef kree het volgende:

Nu rook ik wel, maar zou wel kappen als het zo duur zou worden.

Kortom regering sucks weer eens
Nee niet regering, jij omdat je rookt.
Iemand zou niet de keuze moeten hebben of maken om wel of niet te roken vanwege kosten.
Al was het gratis, zelfs met 1 hersencel zou een mens van na de 18e eeuw niet horen te roken.
pi_182857501
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 08:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Rokers zijn wel de groep verslaafden die het meeste overlast geven aan anderen.
Liever overlast van iemand die een sigaret op straat rookt dan een junk die mn huis leeg jat omdat hij geld voor zn zooi nodig heeft.
pi_182857627
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee niet regering, jij omdat je rookt.
Iemand zou niet de keuze moeten hebben of maken om wel of niet te roken vanwege kosten.
Al was het gratis, zelfs met 1 hersencel zou een mens van na de 18e eeuw niet horen te roken.
Nee je mist mijn punt :) Als de regering iets wil verbieden... ok pak het dan gelijk goed aan. Dit gaat met kwartjes omhoog alleen maar om eraan te verdienen. Als je het wil stoppen gooi er dan gelijk 10 euro bovenop weer... Dit is een totaal verdien model weer aan accijns en dat pisses mij off.


kan me niet voorstellen dat niemand zich dat afvraagd. Het is zo slecht blabla. maar ze nemen totaal geen maatregelen. Althans in de zin van we hogen het langzaam op om er nog even wat geld uit te trekken.. Naja dikke pik, als het te duur gaat worden in de winkels dan krijg ik het wel illegaal getransporteerd.... hee regegering echt top werk weer. lol
Do what you love, love what you do!
pi_182858607
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:28 schreef kree het volgende:

[..]

Nee je mist mijn punt :) Als de regering iets wil verbieden... ok pak het dan gelijk goed aan. Dit gaat met kwartjes omhoog alleen maar om eraan te verdienen. Als je het wil stoppen gooi er dan gelijk 10 euro bovenop weer... Dit is een totaal verdien model weer aan accijns en dat pisses mij off.


kan me niet voorstellen dat niemand zich dat afvraagd. Het is zo slecht blabla. maar ze nemen totaal geen maatregelen. Althans in de zin van we hogen het langzaam op om er nog even wat geld uit te trekken.. Naja dikke pik, als het te duur gaat worden in de winkels dan krijg ik het wel illegaal getransporteerd.... hee regegering echt top werk weer. lol
Probeer te stoppen. Je portemonnee zullen je dankbaar zijn.
pi_182858737
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:26 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Probeer te stoppen. Je portemonnee zullen je dankbaar zijn.
ja ik snap je wel en uiteindelijk zal ik dat ook wel doen, heb er nu alleen nog geen zin in. En ok dan moet niet de regering komen met tuttich beleid en steeds langzaam aan iedereen oplichten om eraan te verdienen gewoon.

Want dat is echt totale bullshit
Do what you love, love what you do!
pi_182858818
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:32 schreef kree het volgende:

[..]

ja ik snap je wel en uiteindelijk zal ik dat ook wel doen, heb er nu alleen nog geen zin in. En ok dan moet niet de regering komen met tuttich beleid en steeds langzaam aan iedereen oplichten om eraan te verdienen gewoon.

Want dat is echt totale bullshit
De roverheid naait ons linksom of rechtsom. Daar heb je gelijk in. 8-)
pi_182860568
Nog even en je mag niet meer in je eigen huis roken, niet in je tuin, niet op je balkon, niet in je auto.....
Maar als de meesten toch lekker blijven doorgaan met roken, vangt de staat wel weer extra centen van de accijns.
pi_182861436
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:32 schreef kree het volgende:

[..]

ja ik snap je wel en uiteindelijk zal ik dat ook wel doen, heb er nu alleen nog geen zin in. En ok dan moet niet de regering komen met tuttich beleid en steeds langzaam aan iedereen oplichten om eraan te verdienen gewoon.

Want dat is echt totale bullshit
Waarom zou je geen zin in stoppen met roken hebben?
Wat een onzin zeg?

Er zit 0,0 nut aan roken en starten doen mensen uit groepsdruk.
Zijn altijd de tokkies die roken.

Het verknalt je gezondheid.
Slecht voor je porto.

Makkelijkste ooit om te stoppen.
pi_182861451
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:58 schreef Klapskaats het volgende:
Nog even en je mag niet meer in je eigen huis roken, niet in je tuin, niet op je balkon, niet in je auto.....
Maar als de meesten toch lekker blijven doorgaan met roken, vangt de staat wel weer extra centen van de accijns.
Zou terecht zijn dat verbod.

Tja, kunnen alle rokers straks net als alle zwervers de peukies van de grond en uit de afvalbakken gaan graaien ipv kopen.
pi_182861934
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zou terecht zijn dat verbod.

Tja, kunnen alle rokers straks net als alle zwervers de peukies van de grond en uit de afvalbakken gaan graaien ipv kopen.
Vraag me alleen af hoe ze dat dan gaan handhaven ?? Komt er dan iemand van deur tot deur om te ruiken of er gerookt is in huis ? :)
  woensdag 31 oktober 2018 @ 19:43:39 #46
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182863002
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:38 schreef Aiciu het volgende:
De overheid nodig hebben om van je slechte gewoontes af te komen :')
Dit dus, stelletje zwakkelingen. :r

Het erge is nog sommige van die mensen planten zich later ook nog voort.
Man of Steal.
pi_182864745
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zou terecht zijn dat verbod.

Tja, kunnen alle rokers straks net als alle zwervers de peukies van de grond en uit de afvalbakken gaan graaien ipv kopen.
:')
pi_182867735
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Waarom zou je geen zin in stoppen met roken hebben?
Wat een onzin zeg?

Er zit 0,0 nut aan roken en starten doen mensen uit groepsdruk.
Zijn altijd de tokkies die roken.

Het verknalt je gezondheid.
Slecht voor je porto.

Makkelijkste ooit om te stoppen.
Ik weet al die dingen en toch heb ik er nog geen zin in.
Je hebt gelijk trouwens hoor met die punten. Maar wil gewoon nog niet stoppen.
En de regering gaat niet bepalen wat ik moet doen nl al helemaal.

Mijn keuze en doe er niemand kwaad mee. En als ze het kwijt willen verbied het dan maar gelijk...... Oja dat doen ze niet omdat ze er dik aan verdienen weer.?
Do what you love, love what you do!
pi_182867763
Kan mij niet snel genoeg gaan! Onderburen zitten weer lekker te dampen onder mijn slaapkamerraam :-(
pi_182867790
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 23:24 schreef onniedah het volgende:
Kan mij niet snel genoeg gaan! Onderburen zitten weer lekker te dampen onder mijn slaapkamerraam :-(
mss ze eens erop aanspreken?
Do what you love, love what you do!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')