abonnement Unibet Coolblue
pi_183136972
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 07:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Klopt, een carbon of alu frame wordt niet slapper van een paar jaar toeren.

Wat wel zo is:
De groep slijt, de wielen ook.
Het materiaal evolueert, een carbon fiets heb je nu al compleet voor 1500.- ofzo, 10/15 jaar geleden kostte dat een carbon frameset minstens, en die fiets van vandaag is dan ook nog lichter en stijver.
De renner evolueert ook. Muzas begon met wielrennen toen was zijn defy sora 10x beter dan zijn fitnessbike. Hij maakte op zondagochtend een ritje door de polder. Nu heeft em een tarmac die 10x beter is dan zijn Giant. Hij fietst nu de Mont Ventoux op. Dus omdat je zelf beter wordt stel je ook hogere eisen aan je materiaal imo.
Mwah ik denk dat het referentiekader veranderd. Heeft niets met prijzen of je eigen kunnen te maken imo. Had dat ook met de witte Canyon. Altijd strakke fiets gevonden. Nu ik die grijze heb, vind ik hem maar slap en niet zo lekker meer fietsen. Ben zelf in die ene week niets veranderd. De fiets ook niet, maar tussen mijn oren wel, omdat ik het verschil weet.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 14 november 2018 @ 08:10:38 #277
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183137004
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 08:06 schreef Patroon het volgende:
Heeft niets met prijzen of je eigen kunnen te maken imo.
Mwoah in 't geval van de jongens wel denk ik omdat ze toch nu sterker geworden zijn en een betere fiets willen die daarbij past.
pi_183137210
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 08:10 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mwoah in 't geval van de jongens wel denk ik omdat ze toch nu sterker geworden zijn en een betere fiets willen die daarbij past.
Is maar net wat je gewend bent. Eerst neem je genoegen met fiets x, omdat je niet beter weer. Als je een betere hebt gehad wil je niet meer terug. Met alles zo. Hoe getraind je ook bent.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183137328
Laten we ook niet uitsluiten dat het gewoon lekker en luxe is om regelmatig op iets nieuws te stappen en het geld eraan te kunnen spenderen. :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_183137488
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 08:44 schreef Gripper het volgende:
Laten we ook niet uitsluiten dat het gewoon lekker en luxe is om regelmatig op iets nieuws te stappen en het geld eraan te kunnen spenderen. :)
Maar dan blijft het altijd opmerkelijk dat opeens je oude fiets slap voelt of niet lekker meer fietst. Ik had dat exact precies zo bij die witte..ene week prima fiets, keiharde ragbak (althans dat was mijn gevoel). Bouw die grijze op, wen daar een weekje aan en opeens fietst die witte niet meer zo strak. In die tussentijd is er echt niets gebeurd in mijn lichaam of met die fiets. Afgezien van dat het mooi is dat je soms wat nieuws kunt kopen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183137942
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 08:44 schreef Gripper het volgende:
Laten we ook niet uitsluiten dat het gewoon lekker en luxe is om regelmatig op iets nieuws te stappen en het geld eraan te kunnen spenderen. :)
Eens :Y

Ik druk er wel om ‘t jaar nieuwe wielen in en voorzie de groep elk jaar van nieuwe kabels. Dat is nu ook hard nodig, want hij schakelt al weken ontzettend kut :')

Heb nu een setje alu Rovals, echt weer een stuk beter dan m’n Fulcrum R4. Vooral de naven.
pi_183137958
Ik denk dat ik m’n Venge binnenkort sowieso helemaal uit elkaar haal en een servicebeurt geef. Trainen doe ik nu toch op m’n winterfiets.
pi_183138328
Helden, dank voor de reacties op de wielen. Ik wacht misschien nog wel even op Black Friday, thanks!
  woensdag 14 november 2018 @ 10:16:24 #284
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_183138426
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 22:23 schreef Gripper het volgende:
Lieve TCR,

......
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_183138731
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 08:31 schreef Patroon het volgende:

[..]

Is maar net wat je gewend bent. Eerst neem je genoegen met fiets x, omdat je niet beter weer. Als je een betere hebt gehad wil je niet meer terug. Met alles zo. Hoe getraind je ook bent.
Dit. Geldt inderdaad voor alles.

Als ik een nieuwe groep in die giant zet, paar nieuwe trapaslagers en wat kabels dan rijdt ie ook een stuk beter.

Maar die spullen koop ik liever voor dat allezkader wat ik heb liggen. Vond ik een toffere fiets. En kan die defy sora in zn geheel weg.
  woensdag 14 november 2018 @ 11:21:37 #286
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_183139459
Ik ben een paar weken geleden met mijn Canyon Ultimate CF SLX heel ongelukkig gevallen en daardoor is het frame gebroken onder de rembrug achter.
Op dit moment wordt het frame gemaakt (met garantie etc. door een professioneel bedrijf) en bij terugkomst wordt die weer opgebouwd, geserviced en verkocht omdat ik niet lekker op een gemaakt frame zal rijden.

Inmiddels is de nieuwe Bianchi Aria Di2 al onderweg. Is dit te verantwoorden? nee, maar het is wel f&%cking lekker om na 5 jaar een nieuwe fiets te kopen met nieuwe Di2 groep :7
pi_183140139
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:21 schreef jsprbcn het volgende:
Ik ben een paar weken geleden met mijn Canyon Ultimate CF SLX heel ongelukkig gevallen en daardoor is het frame gebroken onder de rembrug achter.
Op dit moment wordt het frame gemaakt (met garantie etc. door een professioneel bedrijf) en bij terugkomst wordt die weer opgebouwd, geserviced en verkocht omdat ik niet lekker op een gemaakt frame zal rijden.

Inmiddels is de nieuwe Bianchi Aria Di2 al onderweg. Is dit te verantwoorden? nee, maar het is wel f&%cking lekker om na 5 jaar een nieuwe fiets te kopen met nieuwe Di2 groep :7
Waarom zou je daar niet meer op durven rijden? :?
Of wilde je gewoon een reden voor een nieuwe fiets, ook prima, maar zeg dat dan. Nu doe je carbonherstellers als Unlimited Colors te kort, want die leveren echt wel puik werk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Patroon op 14-11-2018 11:59:24 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 14 november 2018 @ 11:59:39 #288
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_183140259
Persoonlijk heb ik het niet op gemaakte carbon frames en ik zou ook nooit 2e hands carbon kopen. Voor mij is dit een goede reden om iets nieuws te kopen na 5 jaar.

ps: het frame wordt gemaakt nabij Barcelona (gezien ik hier woon) door een gerenomeerd bedrijf dus ik geloof wel dat het allemaal goed wordt gemaakt, echter zal ik mij nooit helemaal lekker voelen tijdens het afdalen op een regepareerd carbon frame.
pi_183140633
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:59 schreef jsprbcn het volgende:
Persoonlijk heb ik het niet op gemaakte carbon frames en ik zou ook nooit 2e hands carbon kopen. Voor mij is dit een goede reden om iets nieuws te kopen na 5 jaar.

ps: het frame wordt gemaakt nabij Barcelona (gezien ik hier woon) door een gerenomeerd bedrijf dus ik geloof wel dat het allemaal goed wordt gemaakt, echter zal ik mij nooit helemaal lekker voelen tijdens het afdalen op een regepareerd carbon frame.
Dan zou ik sowieso maar niet meer op een fiets stappen, of van je zolderkamer afkomen. Kans dat je wat anders overkomt, dan een reparatie stuk gaat is vele malen groter.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183141514
Mijn Jan Janssen Venom zit inmiddels richting de 100.000 km.
En de Trek op 50.000

Fietsen beide nog prima, al irriteer ik mij bij de Venom wel aan de voorvork die net te weinig ruimte heeft tussen band en frame (/rem)
Met rotzooi die nu op de weg ligt regelmatig aanlopen van zand/bladeren.

Maar weer snel de Gravelbike opbouwen, die is veel prettiger in deze tijd van het jaar.
Had alleen even last van een shifter die remvloeistof lekte.
Eind september opgestuurd voor garantie, gisteren eidenlijk nieuwe shifter retour gehad. (heeft volgens bike-discount.de zo'n 4 weken bij Shimano gelegen)
pi_183142014
Op mijn Genesis ben ik vanochtend door de 30.000 km gegaan. Ik wilde een nieuwe fiets gaan kopen maar hij reed nog zo lekker in de Ardennen dat ik nog lekker op door blijf rijden. Groep (105) doet het nog prima, moet wel de crank vervangen.
Aldus.
  woensdag 14 november 2018 @ 13:47:53 #292
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_183142482
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 12:16 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dan zou ik sowieso maar niet meer op een fiets stappen, of van je zolderkamer afkomen. Kans dat je wat anders overkomt, dan een reparatie stuk gaat is vele malen groter.
Beetje overdreven vind je niet? Iedereen heeft zijn/haar voorkeuren, mijne is een nieuwe fiets i.p.v. een gerepareerde.
Het is een kwestie van gevoel en vertrouwen en voormij veel over vlak rijden met een gemaakte fiets is toch anders dan afdalen met 50-60Km/u..... gezien bij mij een gedeelte van de rembrug opnieuw gemaakt moet worden ben ik hier heel huiverig voor. Ik wil simpelweg niet verrast worden in een afdaling.
pi_183142709
Maar dan wel een in jouw ogen onbetrouwbare fiets aan iemand anders verkopen. Lekker dan.
  woensdag 14 november 2018 @ 14:02:35 #294
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_183142811
quote:
15s.gif Op woensdag 14 november 2018 13:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
Maar dan wel een in jouw ogen onbetrouwbare fiets aan iemand anders verkopen. Lekker dan.
Bij de verkoop wordt het ook vermeld met factuur/garantie van de reparateur. Ik ga er ook niet de hoofdprijs voor vragen maar het is meer om alles in een keer te verkopen.
Er zijn genoeg mensen (ook hier merk ik) die daar niks om geven zoals er genoeg mensen zijn die op namaak Chinees carbon rijden, dus ik zie het probleem niet.
pi_183144035
Wat is je bodemprijs?
Aldus.
pi_183144353
De buurvrouw van een collega past wel eens op de dyslectische kinderen van haar transgender-broer. Deze dromen al jaren van een canyon met een scheur in de brug.

Zou je m willen doneren? Wel brengen want de canta is lek, en goed gepoetst want de kat heeft een stofallergie.

Wel binnen een week.
  woensdag 14 november 2018 @ 15:41:25 #297
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_183144568
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2018 15:10 schreef Z het volgende:
Wat is je bodemprijs?
Ik wil 1000¤ hebben minimaal voor alles (frame + VCLS seat post, Ritchey WCS stem/stuur, Ultegra Di2 6800 10sp + D-Fly, Fulcrum Racing Zero + 11-25 casette + banden + Fulcrum wiel tassen en originele spaak adjusters, Rotor 3D met Qrings 50-34, Token jockey wheels, JagWire rem kabels, Elite custom race plus bidon houders, nieuwe derailleur hanger en bar tape in plastic.

Vind ik niet overdreven duur maar hij gaat voor 1300¤ online
  woensdag 14 november 2018 @ 16:14:58 #298
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183145232
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 12:58 schreef ddx het volgende:
Mijn Jan Janssen Venom zit inmiddels richting de 100.000 km.
En de Trek op 50.000

Fietsen beide nog prima, al irriteer ik mij bij de Venom wel aan de voorvork die net te weinig ruimte heeft tussen band en frame (/rem)
Met rotzooi die nu op de weg ligt regelmatig aanlopen van zand/bladeren.
Dat eigenlijk wel heel handig want dan wordt je band schoongeveegd en rij je zelden lek, echt waar.
quote:
Maar weer snel de Gravelbike opbouwen, die is veel prettiger in deze tijd van het jaar.
Had alleen even last van een shifter die remvloeistof lekte.
Eind september opgestuurd voor garantie, gisteren eidenlijk nieuwe shifter retour gehad. (heeft volgens bike-discount.de zo'n 4 weken bij Shimano gelegen)
Irritant, ik heb hier ook nog een lekke magura remzuiger. Komt vaker voor bij hydraulische systemen.
  woensdag 14 november 2018 @ 16:15:42 #299
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183145243
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 15:41 schreef jsprbcn het volgende:

[..]

Ik wil 1000¤ hebben minimaal voor alles (frame + VCLS seat post, Ritchey WCS stem/stuur, Ultegra Di2 6800 10sp + D-Fly, Fulcrum Racing Zero + 11-25 casette + banden + Fulcrum wiel tassen en originele spaak adjusters, Rotor 3D met Qrings 50-34, Token jockey wheels, JagWire rem kabels, Elite custom race plus bidon houders, nieuwe derailleur hanger en bar tape in plastic.

Vind ik niet overdreven duur maar hij gaat voor 1300¤ online
Ik bied 300 :)
pi_183145269
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 15:29 schreef muzas het volgende:
De buurvrouw van een collega past wel eens op de dyslectische kinderen van haar transgender-broer. Deze dromen al jaren van een canyon met een scheur in de brug.

Zou je m willen doneren? Wel brengen want de canta is lek, en goed gepoetst want de kat heeft een stofallergie.

Wel binnen een week.
:D
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')