Lud?quote:Op maandag 29 oktober 2018 15:28 schreef Salatrel het volgende:
Morgen mogelijk lud ivm verwachte weersomstandigheden. Men wacht nog even weersvoorspelling af. Doe voor vertrek de reisplannercheck
Landelijk Uitgedunde Dienstregeling, i.v.m. weersomstandigheden.quote:
Heb je al eens gehoord van de uitvinding van de hyperlink? Die blauwe tekst die hierboven staat, James postte hem, als je daar op klikt dan krijg je meer informatie.quote:
Correct, echter kan je maar 1 kant op bijsturen, eventueel met sprinters uitwijken naar spoor 8 - 12 bij een verstoring richting Houten of op spoor 20/21 zelf (wat nog best wel regelmatig gebeurde stiekem zit er nu niet meer in zonder alle stations tussen Woerden en Utrecht zelf over te moeten slaan. Dat gaat vermoed ik in de uitvoering bij verstoringen nog wel het een en ander aan problemen opleveren en resulteert mijn inziens bij dergelijke verstoringen in een slechter reisaanbod voor reizigers (vaker opgeheven treinen) dan in de voorgaande situatie.quote:Op maandag 29 oktober 2018 09:13 schreef Goverman het volgende:
[..]
Het kan zijn dat ik wat over het hoofd zie, maar volgens mij kan na de brug (tussen brug en Utrecht CS) nog worden bijgestuurd. En bij Vleuten liggen natuurlijk ook overloopwissels.
Wat betreft het laatste: Dat is absoluut waar, de 4 sporen tot aan Utrecht waren gewoon knalhard nodig qua capaciteit.quote:De precieze reden van het weghalen van deze overlopen is mij niet bekend, zo diep zit ik niet in de afwegingen die (jaren geleden, bij de studies rondom VleuGel/RSS) zijn gemaakt. Het zal een combinatie zijn van de filosofie van corridorrijden / minder wissels enerzijds en op zich voldoende bijstuurmogelijkheden hebben anderzijds. Tenslotte is er natuurlijk lengte nodig voor de wissels voor of na de brug. Dat zou op zich geen probleem hoeven zijn (er lagen immers ook al wissels).
Maar zoals altijd: UtARK is een verbetering t.o.v. de HUIDIGE situatie (nou ja, tot vorige week dan). Dat wordt in de spoorsector nog wel eens vergeten...
Dat was toch al wel verwacht?quote:Op maandag 29 oktober 2018 15:52 schreef TjjWester het volgende:
De drielandentrein is maar weer eens uitgesteld wat betreft belgie.
Arriva had veel beter kunnen inzetten op open acces, is wat gedoe maar dan heb je ook wat.
Blij dat ik morgen niet op pad hoef...quote:Op maandag 29 oktober 2018 15:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Landelijk Uitgedunde Dienstregeling, i.v.m. weersomstandigheden.
Dat kansloze gedoe weer...quote:Op maandag 29 oktober 2018 15:45 schreef Goverman het volgende:
landelijk uitgedunde dienstregeling: het (bij voorbaat) opheffen van treinen om de robuustheid van de dienstregeling als geheel te waarborgen.
Inderdaad kansloos, ik stel voor dat we najaarsstormen afschaffen om dit in het vervolg te voorkomen.quote:
Arriva nederland heeft een europeese vergunning, dat betekend dat zij nog een landspecifiek deel moeten behalen, de regels hiervoor zijn allemaal europees geregeld.quote:Op maandag 29 oktober 2018 16:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat was toch al wel verwacht?
En open access? In België? De opleiding tot machinist voor dat land schijnt ontzettend moeilijk te zijn, samenwerken met de NMBS is in dat opzicht veel handiger omdat die het personeel al heeft.
Dat heb ik gelezen ja. Echter staat er niet een regel in over het feit dat het zich verplaatst naar Nederland. Sterker nog, ik zie geen enkel media reppen over code geel of dit dat.quote:Op maandag 29 oktober 2018 16:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Heb je al eens gehoord van de uitvinding van de hyperlink? Die blauwe tekst die hierboven staat, James postte hem, als je daar op klikt dan krijg je meer informatie.
Lekker de file inquote:Op maandag 29 oktober 2018 15:28 schreef Salatrel het volgende:
Morgen mogelijk lud ivm verwachte weersomstandigheden. Men wacht nog even weersvoorspelling af. Doe voor vertrek de reisplannercheck
Klopt, en er zijn ook al de nodige TOCs die deel B hebben. Arriva kan dat ook krijgen als ze willen.quote:Op maandag 29 oktober 2018 16:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Arriva nederland heeft een europeese vergunning, dat betekend dat zij nog een landspecifiek deel moeten behalen, de regels hiervoor zijn allemaal europees geregeld.
Arriva heeft personeel van NS overgenomen? Dat is dan voor het eerst. Voor zover ik weet stapt er zelden iemand over van NS naar Arriva, onder andere omdat het werkpakket veel kleiner is.quote:Ik zou eerder kijken naar machinisten die nu al een bevoegdheid hebben voor zowel nederland als belgie, arriva heeft personeel van ns overgenomen waarvan sommige dubbel bevoegd zijn, kijk eerst eens hoe groot die groep is.
Daar hebben we knmi.nl voor met 10 tot 40+ mm regen in het zuiden en zuidwesten.quote:Op maandag 29 oktober 2018 17:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat heb ik gelezen ja. Echter staat er niet een regel in over het feit dat het zich verplaatst naar Nederland. Sterker nog, ik zie geen enkel media reppen over code geel of dit dat.
Fijn als jij wel de dienstregeling wil afknijpen bij wat regen in Italië maar dat lijkt mij niet nodig.
Veel ns`ers hadden simpelweg geen keus, ten tijden dat de concessie is overgenomen is daar veel over te doen geweest, ns heeft simpelweg niet genoeg werk om het personeel in zuid-limburg vanaf hun eigen standplaats aan het werk te houden.quote:Op maandag 29 oktober 2018 18:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Arriva heeft personeel van NS overgenomen? Dat is dan voor het eerst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |