Sommige wel, die vastgelopen motor bv dan weer nietquote:Op woensdag 17 oktober 2018 12:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Maar als het je eigen auto was (niet jij persoonlijk, maar in het algemeen) zouden die reparaties dan ook niet onder de fabrieksgaranties vallen?
Motoren lopen dan ook niet zomaar vast, als het een fabricagefout zou zijn dan valt het ook na je garantieperiode nog (deels) onder garantie.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 12:13 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Sommige wel, die vastgelopen motor bv dan weer niet
Dit idd... had toen ik voor mijn eerste auto (eigen aanschaf) de verzekering afsloot aangegeven ongeveer 12.000 km te rijden. Bleken er na één jaar 30.000 te zijn geweest.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:02 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Ik vond die 10.000 km per jaar altijd een mooi intuimertje, volgens mij hebben veel mensen geen idee hoe weinig dat is.
Mijn moeder rijdt met haar doodskist Alto al 15000 km per jaar. En dat zijn gewoon prive-kilometers. 10k is echt niks.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
10K kan best als je het als boodschappenwagen gebruikt maar als primair voertuig is het inderdaad wel weinig.
Zelfs met een stadsautotje is dat niet te doen. Ik ben erg zuinig op mijn nieuwe auto en pak waar mogelijk een van de andere auto's. Maar dan nog kom ik met gemak aan de 14k-15k per jaar.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 12:36 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Dit idd... had toen ik voor mijn eerste auto (eigen aanschaf) de verzekering afsloot aangegeven ongeveer 12.000 km te rijden. Bleken er na één jaar 30.000 te zijn geweest.
10K haal je hooguit voor een stadsautootje idd en woon-werkverkeer van max 10km enkel.
Ik red het met een tweede auto prima (met PL). Als je het beperkt tot incidenteel woonwerkverkeer of familiebezoek en voor de rest stadsverkeer gaat het best. maar volgens mij zei ik dat ook in de post die je quote. Ik heb die auto dan ook niet als primair vervoersmiddel.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 12:42 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Mijn moeder rijdt met haar doodskist Alto al 15000 km per jaar. En dat zijn gewoon prive-kilometers..
Ik daag je uit om het jaarlijks te kruipenquote:10k is echt niks
Dat gold voor ons. Wij hebben ook alles doorgerekend, het ging dan om een nieuwe leasen of een tweedehands kopen. Eerder in dit soort topics werd gezegd dat die vergelijking niet op ging maar dat is nu eenmaal de afweging die reëel is. We zouden nooit nieuw gekocht hebben. Niet-nieuw leasen was daarentegen prima geweest, maar dat was geen mogelijkheid. Tweedehands kopen was gewoon spannender omdat er net weer van alles mis mee kan zijn. Zoals iemand anders hier al zei, je maakt mij alles wijs want ik weet er niets van. Dus je loopt dan het risico nog veel meer extra kwijt te zijn.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:22 schreef baskick het volgende:
Ik kan me zo voorstellen dat ook mensen die 10k per jaar rijden graag enige luxe (als in 'nieuw') willen. En je betaalt natuurlijk ook voor het afkopen van grote risico's (geen onderhoudskosten) en gemak (alles is geregeld).
En wat betaal je dan per maand aan de auto? Even los van de brandstof he, dus gewoon het PL bedrag.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:18 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Dat gold voor ons. Wij hebben ook alles doorgerekend, het ging dan om een nieuwe leasen of een tweedehands kopen. Eerder in dit soort topics werd gezegd dat die vergelijking niet op ging maar dat is nu eenmaal de afweging die reëel is. We zouden nooit nieuw gekocht hebben. Niet-nieuw leasen was daarentegen prima geweest, maar dat was geen mogelijkheid. Tweedehands kopen was gewoon spannender omdat er net weer van alles mis mee kan zijn. Zoals iemand anders hier al zei, je maakt mij alles wijs want ik weet er niets van. Dus je loopt dan het risico nog veel meer extra kwijt te zijn.
Voor ons kwam leasen wellicht ietsje duurder uit de bus, maar daarmee kochten we al het "gedoe" af. Misschien is dat lastig in te zien voor mensen die zelf van auto's houden, maar als je er niets om geeft zijn onderhoud en problemen al snel gedoe.
Dus zoals iemand anders al zei, kopen we gemak: we rijden nu een fijn autootje en als er iets mis mee is wordt het voor ons geregeld. Helemaal top. Contract voor 3 jaar à 12.000 km per jaar. Dat contract loopt nog een half jaartje maar we zitten nog niet in de buurt van de 36.000. Is niet ons primaire vervoersmiddel (dat is namelijk de fiets), maar we willen wel graag een auto voor grote boodschappen, familiebezoek, etc.
Ik verwacht bij veel mensen de keuze ging tussen private lease of tweedehands kopen. Bij tweedehands is de kans op onderhoud (of miskoop) gewoon reëel. Dat kan 'afgekocht' worden door (het wellicht iets duurdere) private lease.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Welk onderhoud in de eerste 4 jaar? Oliewissel en ruitenwisservloeistof bijvullen.
Alles is geregeld? Een goede garage doet dat ook. Ik kan online een afspraak in plannen, breng de auto en er staat een leenauto of leenfiets klaar. Auto wordt gefixed en ik haal hem weer op. Voor die ene onderhoudsbeurt per jaar in de eerste 4 jaar.
Beiden zijn geen voordeel voor lease wat mij betreft.
Tweedehands heb je ook wel wat opties natuurlijk, verlengde garantie en een degelijke aankoopkeuring.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:22 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik verwacht bij veel mensen de keuze ging tussen private lease of tweedehands kopen. Bij tweedehands is de kans op onderhoud (of miskoop) gewoon reëel. Dat kan 'afgekocht' worden door (het wellicht iets duurdere) private lease.
Ik heb dit jaar voor mijn 4 jarige auto moeten vervangen 4 gloeibougies, schokdempers voor, uitlaat, alle filters, ruitenwissers, remmen, ketting begint ook geluid te maken. Ik wil dus af van ieder jaar ¤1000 geouwehoer.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Welk onderhoud in de eerste 4 jaar? Oliewissel en ruitenwisservloeistof bijvullen.
Alles is geregeld? Een goede garage doet dat ook. Ik kan online een afspraak in plannen, breng de auto en er staat een leenauto of leenfiets klaar. Auto wordt gefixed en ik haal hem weer op. Voor die ene onderhoudsbeurt per jaar in de eerste 4 jaar.
Beiden zijn geen voordeel voor lease wat mij betreft.
Dat kan je deels ondervangen met een goede en degelijke aankoopkeuring. Dat is niet goedkoop, maar vertelt je wel heel veel over de staat van een auto. Zeker een jonge auto is goed te beoordelen.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:18 schreef LastRequest het volgende:
Tweedehands kopen was gewoon spannender omdat er net weer van alles mis mee kan zijn. Zoals iemand anders hier al zei, je maakt mij alles wijs want ik weet er niets van.
18.000 pj met een diesel is ook wel erg weinig. Maar na 4 jaar zouden daar geen nieuwe schokdempers, uitlaat, remmen en ketting in moeten hoeven.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:27 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar voor mijn 4 jarige auto moeten vervangen 4 gloeibougies, schokdempers voor, uitlaat, alle filters, ruitenwissers, remmen, ketting begint ook geluid te maken. Ik wil dus af van ieder jaar ¤1000 geouwehoer.
Ik had het eerder al over mijn maandagmorgen DIESEL van een behoorlijk merk.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:30 schreef GereDathan het volgende:
18.000 pj met een diesel is ook wel erg weinig. Maar na 4 jaar zouden daar geen nieuwe schokdempers, uitlaat, remmen en ketting in moeten hoeven.
Ik kom maar aan 4k per jaar ofzo.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:02 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Ik vond die 10.000 km per jaar altijd een mooi intuimertje, volgens mij hebben veel mensen geen idee hoe weinig dat is.
Voor 4k per jaar, is het toch zonde om een nieuwe auto voor de deur te zetten?quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:39 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik kom maar aan 4k per jaar ofzo.
Ik heb nu gewoon daarom een oud wagentje kost niets maar als ik een keer een ander moet kan private lease wel een optie zijn voor me.
want als je 4k per jaar rijdt wil je geen fatsoenlijke auto?quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:41 schreef robijntjestralendwit het volgende:
[..]
Voor 4k per jaar, is het toch zonde om een nieuwe auto voor de deur te zetten?
Heb je hem weerquote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:43 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
want als je 4k per jaar rijdt wil je geen fatsoenlijke auto?
Dat is / was een Dacia?quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:27 schreef halfway het volgende:
Ik heb dit jaar voor mijn 4 jarige auto moeten vervangen 4 gloeibougies, schokdempers voor, uitlaat, alle filters, ruitenwissers, remmen, ketting begint ook geluid te maken. Ik wil dus af van ieder jaar ¤1000 geouwehoer.
Misschien zelfs al een oudequote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:41 schreef robijntjestralendwit het volgende:
[..]
Voor 4k per jaar, is het toch zonde om een nieuwe auto voor de deur te zetten?
Sorry, er viel eigenlijk een stuk weg.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:41 schreef robijntjestralendwit het volgende:
[..]
Voor 4k per jaar, is het toch zonde om een nieuwe auto voor de deur te zetten?
Een kleine oude panda is dan toch (net iets) goedkoper denk ik. Maar idd, als je een nieuwere auto huurt, kom je wel veiliger op je bestemming.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Misschien zelfs al een oude
Je hebt van die verhuurbedrijven waar je voor 17,50 een dag een aygo kan huren. Als je dat elk weekend doet ben je 875 euro kwijt. Vraag me af of je niet met wegenbelasting en verzekering daar al overheen gaat.
Is wel een hoop gedoe
Fiat 500, voor 200 euro in de maand! Was ook een mooie aanbieding overigens. Eigenlijk 180, maar voor 20 extra is het inclusief media center en navigatie enzo, vonden wij wel prettigquote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En wat betaal je dan per maand aan de auto? Even los van de brandstof he, dus gewoon het PL bedrag.
En wat voor auto is het?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |