Thx.
quote:
Dat is nu nog een brug te ver. Zelf wil ik ook niet in de positie komen dat ik handelsrecht krijg, voor je het weet krijg je dan frictie of verwijten dat je hun leven gaat "bepalen". Ik heb al 's ruzie gehad met omdat ik ingreep bij een smerige "kozijnenlening" terwijl ze roodstand hadden.
Het is geen punt dat ik een telefoon aanschaf voor hun administratie en mij dan heimelijk "voordoe" als die senior. Die mensen zijn echter nog niet zo ver gezakt dat ze dan niet in de gaten hebben dat ze dan daarmee niet meer autonoom zijn.
Met DigiD zelf heb ik laten zien dat ze "mij" op elk moment kunnen ontheffen, waar ze dan blij/dankbaar voor zijn omdat zij zelf menen - hoewel, niet anders - te kunnen kiezen. Het gevoel van zelfstandigheid telt nu eenmaal zwaar.
quote:
Op woensdag 17 oktober 2018 08:02 schreef kloon_bassie het volgende:Kan je niet kiezen voor een verificatie-email ipv een verificatie-sms? Bij de zorgverzekering van mijn moeder kan dat wel en daarmee kan ik makkelijk wat zaken regelen....
Is helaas niet mogelijk voor Ziekenhuis/Arts. De meeste ZKV verschuilen zich achter een DigiD+SMS muur. Ik ga wel op zoek of/welke maatschappijen dat anders inrichten. Ben trouwens ook in gesprek.
Je krijgt medeleven aan de telefoon maar dat helpt hier niet echt. Het zou geen punt zijn om afstand te doen van privacybescherming. De mensen ervaren sws al allerlei inbreuk op hun levenswijze waar de apotheekrekening wel bij kan.
quote:
Op woensdag 17 oktober 2018 08:19 schreef Postbus100 het volgende:Lastige kwestie. Heeft digid er zelf een oplossing voor?
(probleem is nog niet eens dat jij er niet bij kan, probleem is dan dat een oudere zijn/haar sms'je niet kan openen)
Of zo'n ouderenbond, hebben die tips?
DigiD stuurt je terug naar de
leverancier die "zelf" kiest voor de SMS verificatie. Voor overheidszaken hoef je geen SMS te hebben.
Een mogelijkheid die ik aan het bekijken ben is SMS2Email..... het vervelende is dat dit een commerciële dienst (wordt/is) die zich aan zicht/controle onttrekt.
O ja, SMS sturen naar je Thuistelefoon is een ramp.... buiten het geratel van een "dame". Probeer dat zelf maar eens en bedenk dan dat je nog niet eens je boodschappenlijstje van 5 producten kunt onthouden, dat schrijven we/ze dan ook op.
Sws leuk om SMS terreur te ervaren. Stuur maar 's iets van "1234@%6X" of "12345678' of "abcdefgh" naar je thuisnummer en kijk of je er gatenkaas van kunt maken. Je weet dan ook wat ik bedoel.