abonnement Unibet Coolblue
pi_182551450
... iemand zijn uitstraling.

Herkennen jullie dit ook ?

Deze namiddag kwam (geheel onverwacht) een vrouwelijke collega bij me in de bureau langs. Ze bracht me op de hoogte van een aantal werk gerelateerde zaken. Zaken die niet helemaal vlot en correct (zoals het hoort) liepen. Ze kwam hierin haar hart wat luchten. Alsook haar bezorgdheid uiten over de gang van zaken, etc.

Inhoudelijk is/was dat werkgesprek niet zo interessant om hier te vertellen. Waarom open ik dan een topic hierover ? Op een forum over "liefde" (liefdevolle gevoelens). Wel, omdat ik hier terug zo enorm van genoten heb om haar bezig te zien. Ik geniet er enorm van om naar haar te kijken. De emoties die ze in haar gezicht legt, de lichaamstaal die ze uitoefent (zwaaien met haar armen, hoofd, haren, allerlei zaken uitbeeldend, heel visueel, als één of andere actrice). Zo allemaal van die kleine onnozele visuele details eigenlijk. Ik geniet er enorm van om te kunnen en mogen zien, hoe ze via haar lichaamstaal en emoties, haar verhaal brengt, daarin haar emoties zo 'open' (en ergens ook voor mij schattig) toont.

Niet dat ik nu verliefd ben ofzo. Al heb ik wel geprobeerd om haar hier iets langer te kunnen houden. Het gesprek wat langer op gang te houden. Zodat ik zelf nog wat langer genieten kon van haar uitstraling. Van die fijne en levendige energie, die ze via haar lichaamstaal en acteer talent de ether in stuurde. En nu dat ze terug weg is, voelt dit een beetje aan, als een soort van ontwenningsverschijnsel. Leegte. Onthechting, aan wat daarnet wel nog aanwezig was. En ik volop van genieten kon. Weg is die leuke actrice, weg is dat vriendelijke kleine schattige meisje. Gewoon weg is dat fijne moment.

Het is een beetje zoals wanneer je naar een spannende serie hebt zitten kijken en het einde is aangebroken. Je kan niet meer verder kijken (binge watching). Het is gedaan. Of je zit op het strand, te genieten van een mooie zonsondergang, tot het plots terug donker is. Weg ook dat fijne moment. Zo is het leven. Momenten die komen en gaan. Zoals ook daarnet, deze namiddag.

Herkennen jullie dit ook ?
Zo ja, voel je vrij je verhaal hierover neer te pennen.

Groetjes,
JTL
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:10:05 #2
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_182551529
Heel raar, ik herken me hier absoluut niet in, of ik kijk op een andere manier tegen mensen aan.
Ik kan genieten van een lekker strak lichaam met mooie tieten en een fijne reet, maar niet van emoties in een gezicht.
Ajacied.
pi_182551564
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:10 schreef Liftdeur het volgende:
Heel raar, ik herken me hier absoluut niet in, of ik kijk op een andere manier tegen mensen aan.
Ik kan genieten van een lekker strak lichaam met mooie tieten en een fijne reet, maar niet van emoties in een gezicht.
Man, het is toch genieten als er tranen en uitgelopen mascara over haar wangen vloeien na ze veel te gulzig je zaad uit je ballen zuigt en en alles opvangt op haar gezicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2018 15:12:46 ]
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:14:26 #4
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_182551642
Ik respecteer vrouwen en zie ze niet als (lust)objecten. Dus, nee.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:18:28 #6
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_182551661
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:12 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Man, het is toch genieten als er tranen en uitgelopen mascara over haar wangen vloeien na ze veel te gulzig je zaad uit je ballen zuigt en en alles opvangt op haar gezicht.
Ik bedoel meer in de situatie wat TS beschijft op zijn werk.

In iedere andere situatie ben ik het volledig met je eens. _O_
Ajacied.
pi_182551847
Eerste gedachte is dat je emotioneel instabiel bent.
  Forum Admin dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:36:41 #8
35723 crew  GGMM
pi_182551939
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:14 schreef Snakey het volgende:
Ben je high ofzo?
_O-
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_182551944
Leuk dat je zo'n verhaal neerpent, maar waar het waarschijnlijk op neerkomt is dat je je collega plotseling aantrekkelijker vond dan normaal (terwijl zij nog steeds hetzelfde is) en het daarom toeschrijft aan iets abstracters als uitstraling.
pi_182551978
TS is verliefd O+
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:39:12 #11
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_182551980
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:14 schreef Snakey het volgende:
Ben je high ofzo?
:D
#KICKOUTZP
pi_182552018
Ik heb dat soms met bepaalde stemmen of een bepaalde manier van praten. Dan ben ik bijna gehypnotiseerd, al hoor ik vrijwel niet meer wat mensen echt zeggen.
pi_182552102
Nee, niet echt eigenlijk.
pi_182552413
Deze manier van beschrijven is nogal, eh... apart. Beetje eng, zelfs.

Beetje zoals hoe een kettingzaagmoordenaar romantisch over het menselijk lichaam praat...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2018 15:59:54 ]
pi_182552529
Je had gewoon een geile bui, dat je haar niet uitgewoond hebt op het kopieerapparaat valt natuurlijk wel vies tegen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:11:39 #16
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_182552613
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:59 schreef zarGon het volgende:
Deze manier van beschrijven is nogal, eh... apart. Beetje eng, zelfs.

Beetje zoals hoe een kettingzaagmoordenaar romantisch over het menselijk lichaam praat...
* Frozen-assassin zet Texas Chainsaw Massacre op.
pi_182552748
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

* Frozen-assassin zet Texas Chainsaw Massacre op.
Daar was niets romantisch aan, aan die film.
pi_182552806
Op dit soort momenten hou ik zo van fok :D

Het is een beetje zoals die openingsscene van new kids met die vlinder die lieflijk boven maaskantje dartelt en dan <BATS> WAT UN KUTVLINDER.

Arme TS, legt zn hele ziel bloot en dan krijg je dit :'(
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_182553116
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:22 schreef Gripper het volgende:
Arme TS, legt zn hele ziel bloot en dan krijg je dit :'(
De kans dat ik hier op fok een romantische ziel zoals ik tegenkom is vrij klein, dat besef ik maar al te goed.

Als ik morgen een voetbalkantine binnenstap, moet ik daar ook niet over 'kritiek der reinen vernunft' van Immanuel Kant beginnen ;) Of ze zullen zich er ook afvragen wat ik gesnoven heb of ik wel goed wijs ben en nog van die andere onzin.

Allemaal niet erg. Het is/was het proberen hier eens waard.
pi_182553144
reddit.com/iamverysmart
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:39:23 #21
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_182553157
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:10 schreef Liftdeur het volgende:
Heel raar, ik herken me hier absoluut niet in, of ik kijk op een andere manier tegen mensen aan.
Ik kan genieten van een lekker strak lichaam met mooie tieten en een fijne reet, maar niet van emoties in een gezicht.
Ik vind een lachende of geil kijkende vrouw toch wat opwindender dan dat ze boos is.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_182553177
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:37 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

De kans dat ik hier op fok een romantische ziel zoals ik tegenkom is vrij klein, dat besef ik maar al te goed.

Als ik morgen een voetbalkantine binnenstap, moet ik daar ook niet over 'kritiek der reinen vernunft' van Immanuel Kant beginnen ;) Of ze zullen zich er ook afvragen wat ik gesnoven heb of ik wel goed wijs ben en nog van die andere onzin.

Allemaal niet erg. Het is/was het proberen hier eens waard.
Waarom zou je sowieso over dat kutboek beginnen :') Of voel je je dan slim ofzo?
pi_182553183
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:39 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik vind een lachende of geil kijkende vrouw toch wat opwindender dan dat ze boos is.
Sommige mannen vinden een boos kijkende vrouw juist heel sexy. Het kan verkeren. Bredero ;)
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:40:49 #24
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_182553204
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:39 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Ik vind een lachende of geil kijkende vrouw toch wat opwindender dan dat ze boos is.
Als ze een lekker figuurtje heeft, doe ik haar ook als ze woest is.
Ajacied.
pi_182553240
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:37 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

De kans dat ik hier op fok een romantische ziel zoals ik tegenkom is vrij klein, dat besef ik maar al te goed.
Het heeft weinig romantiek te maken. Eerder met jouw vaardigheid om het kleinste detail in te veel woorden te uiten...

Veel van de dingen die je zegt zijn zaken die onbewust gedaan worden. Men staat er niet eens bij stil, omdat het zo doodgewoon is.

Maar jij, jij geniet daarvan en dat is helemaal prima. Wat het zo 'vreemd' maakt is dat je het over een mens hebt; als je ditzelfde zou doen over je serie of strand, dan zou men je minder raar aankijken.
pi_182553243
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:39 schreef LurkJeRot het volgende:
Waarom zou je sowieso over dat kutboek beginnen :') Of voel je je dan slim ofzo?
Ik zou er daar dan over kunnen beginnen, indien ik daar ZELF zin in zou hebben. Net zoals ik deze namiddag zin had in deze OT hier. Op die manier is dat hetzelfde. Alleen heb je wel ook een "gepast" publiek nodig. Zoniet ben ik maar een ongepaste idioot tussen de zotten. Of een ongepaste zot tussen de idioten. Iets dat niet matcht dus met zijn omgeving. In welke zin ik dan wel die omgeving niet deugd, is irrelevant. Er is geen match.
pi_182553261
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:42 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Ik zou er daar dan over kunnen beginnen, indien ik daar ZELF zin in zou hebben. Net zoals ik deze namiddag zin had in deze OT hier. Op die manier is dat hetzelfde. Alleen heb je wel ook een "gepast" publiek nodig. Zoniet ben ik maar een ongepaste idioot tussen de zotten. Of een ongepaste zot tussen de idioten. Iets dat niet matcht dus met zijn omgeving. In welke zin ik dan wel die omgeving niet deugd, is irrelevant. Er is geen match.
Iemand anders die tong80 vibes van deze ts krijgt?
pi_182553285
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:44 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Iemand anders die tong80 vibes van deze ts krijgt?
Deze TS is absoluut niet tong80.
pi_182553296
Ik kan je omschrijving waarderen. Sommige mensen hebben dit met natuur en kunst, maar je kunt natuurlijk heel goed de mooie positieve punten van sociale interactie zien. Zoals jij :)

Kleine dingen kunnen een heel groot en waardevol genot brengen.

__
Mijn offtopic reactie: ik herken dit wel, m'n collega's hebben dit ook bij mij :P
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_182553297
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:42 schreef zarGon het volgende:
Maar jij, jij geniet daarvan en dat is helemaal prima. Wat het zo 'vreemd' maakt is dat je het over een mens hebt; als je ditzelfde zou doen over je serie of strand, dan zou men je minder raar aankijken.
Vind je ? Zo ja, waarom is dat ? (volgens jou). Kijk eens naar al die dichters, die hele proza over een onbereikbare liefde (or welk ander zielenroersel ze op dat moment in zich hadden) geschreven hebben. Die hebben die liefde (vanuit hun projectie) ook geobjectiveerd.

Is het omgekeerde niet vreemder ? Liefde voor bv een stoel (een echt object) neerschrijven. Of een steen. Een gat in een boom. Ik weet het niet. Zo goed ken ik Fok hier (nog) niet ;)
pi_182553302
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:45 schreef zarGon het volgende:

[..]

Deze TS is absoluut niet tong80.
Nee, maar ik krijg wel dezelfde vibes.
Misschien een verre neef :T
pi_182553332
Dan toch nog / ook vibes in dit topic. ;) Weliswaar andere. Ik ben de mijne (van deze ochtend, zo goed als kwijt ondertussen). Mijn bewustzijn is terug met andere zaken vervuld. Opnieuw tijdelijk. Ik ga even verder doen. Dan hier mijn tijd te zitten verspillen ;)
pi_182553334
Ik wil trouwens ook even benoemen dat de ts zomaar Thierry Baudet kan zijn!
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_182553345
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het heeft weinig romantiek te maken. Eerder met jouw vaardigheid om het kleinste detail in te veel woorden te uiten...

Inderdaad, maar TS lijkt te claimen dat mensen die zich niet kunnen inleven in zijn verhaal geen romantische ziel zijn. :')

Terwijl iemand dat best kan zijn, maar niets heeft met ervaringen zoals die in de OP worden beschreven.
pi_182553379
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:45 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Vind je ? Zo ja, waarom is dat ? (volgens jou). Kijk eens naar al die dichters, die hele proza over een onbereikbare liefde (or welk ander zielenroersel ze op dat moment in zich hadden) geschreven hebben. Die hebben die liefde (vanuit hun projectie) ook geobjectiveerd.
Omdat je het over een vrouwelijke collega hebt. Als het nou om je vriend, vriendin, verloofde, vrouw, partner, whatever ging, was het zoetsappig en oogrolwaardig, maar niet 'creepy'.
pi_182553808
Denk dat ze eigenlijk keek of jij alle schroefjes wel telt voordat je ze in een bakje stopt.
pi_182553970
Ik zou het niet zo wollig omschrijven, maar ik herken het wel. Ik geniet heel vaak van collega's die dingetjes doen die zo typisch voor ze zijn. Dat kan een stopwoordje bezigen zijn, of idd emotioneel uiten maar ook gewoon een manier van staan, iemand aanspreken, een oogopslag, vanalles. Soms triggert het ook wel 'ik zou je doen' maar meestal niet.
And the druids turn to stone...
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:26:35 #38
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_182554088
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:20 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik zou het niet zo wollig omschrijven, maar ik herken het wel. Ik geniet heel vaak van collega's die dingetjes doen die zo typisch voor ze zijn. Dat kan een stopwoordje bezigen zijn, of idd emotioneel uiten maar ook gewoon een manier van staan, iemand aanspreken, een oogopslag, vanalles. Soms triggert het ook wel 'ik zou je doen' maar meestal niet.
Dat zou kunnen, maar dat is het dan. Deze TS overanalyseert het en schrijft vier kantjes daarover.
pi_182555286
Wat een walgelijk, onprofessionele houding naar een collega, zeg.

Hashtag MeToo'tje op komst, zo te zien.
1 + 1 = blauw
pi_182559654
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:20 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik zou het niet zo wollig omschrijven, maar ik herken het wel. Ik geniet heel vaak van collega's die dingetjes doen die zo typisch voor ze zijn. Dat kan een stopwoordje bezigen zijn, of idd emotioneel uiten maar ook gewoon een manier van staan, iemand aanspreken, een oogopslag, vanalles. Soms triggert het ook wel 'ik zou je doen' maar meestal niet.
Eureka. Toch nog een zielsgenoot (zoals ik) hier gevonden. Ze bestaan nog. Ik ben geen uitstervend ras ;)

Voor het overige vind ik veel reacties van jullie hier ergens creapy. Of #Me Too achtig (naar mij toe). Maar dit terzijde ;) Er zijn allerlei soorten smaken in de wereld.

Wat ik hier gepost heb, weet zij niet. Ik beschreef (en deelde hiermee) simpel weg een gevoel. Ik genoot ervan, haar bezig te zien. En ja, ik geniet ook van analyseren. Maar die zonde (of ziekte) begaan jullie ook. Jullie analyseren hier ook. Foutief of niet (laat ik in het midden). Mijn gedachten over haar kunnen ook foutief zijn of kwetsend. Net zoals dat jullie gedachten en/of gedrag dit kan zijn.

Als men iemand die je bewondert/fijn vindt, al meteen "creepy" gaat vinden, waar gaat deze bekrompen wereld dan naartoe. Dat is pas akelig. En creepy (vind ik zelf).

[ Bericht 18% gewijzigd door JustTalkLove op 16-10-2018 21:41:16 ]
pi_182559855
Je vindt het leuk wat ze doet en hoe ze zich gedraagt maar je vindt haar niet leuk? #hoedan?
pi_182566217
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:44 schreef DoubleDip het volgende:
Je vindt het leuk wat ze doet en hoe ze zich gedraagt maar je vindt haar niet leuk? #hoedan?
Hoe bedoel je dit ? Waarom zou ik haar niet 'leuk' vinden ? Ik vond het vooral leuk om te zien wat ze deed. Haar lichaamstaal. Hoe ze lachte, sprak, haar emoties uitbeeldde, etc. Ik vond dat schattig om naar te kijken. Genoot ervan.

En ja, de bezorgdheid, alsook ergernissen waar ze mee zat (inhoudelijk) begreep ik zeker ook. Maar dat (dit inhoudelijke) is een andere invalshoek (perspectief). Ik vond het vooral heel aangenaam hoe dit gebracht werd, omdat ik een stukje van haar persoonlijkheid erin zag doorschemeren. Ik vind ze gewoon lief en schattig. Is al jaren zo. Mijn mening (indruk) is daarover nog altijd niet veranderd.

Net zoals je hier van iedereen (online) ook een bepaalde indruk kunt krijgen (true or false). Gemeen of aardig. Zacht (begripvol) of hard (verwijtend). Empathisch of psychopathisch. Serieus (ernstig) of humoristisch (gespeeld, niet gemeend).
pi_182566267
Maar heeft ze mooie nagelriemen?
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_182566653
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:21 schreef Megalomaniac het volgende:
Maar heeft ze mooie nagelriemen?
Het gaat mij niet zozeer om haar uiterlijk (haar borsten, nagelriemen, benen, kledij, etc). Dat is een andere invalshoek (perspectief). Dan heb je het 'meer' over (oppervlakkige) lust. Mijn fijn gevoel, was geen gevoel van lust. Het was meer "schattig". Iets emotioneel, vriendschappelijk. Diep-persoonlijk (iemand graag bezig zien). Of hoe je dit ook noemen wilt...

[ Bericht 2% gewijzigd door JustTalkLove op 17-10-2018 11:27:57 ]
pi_182568536
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:34 schreef JustTalkLove het volgende:
Als men iemand die je bewondert/fijn vindt, al meteen "creepy" gaat vinden, waar gaat deze bekrompen wereld dan naartoe. Dat is pas akelig. En creepy (vind ik zelf).
Een ander bewonderen en aangeven dat je die persoon waardeert en fijn vindt, is in eerste instantie helemaal niet creepy.

Jouw zweverige beschrijving ervan maakt het zo creepy. Voor mij dan, eh.

Zoals Panthera1984 omschreef, is het bijvoorbeeld helemaal prima.
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:20 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik zou het niet zo wollig omschrijven, maar ik herken het wel. Ik geniet heel vaak van collega's die dingetjes doen die zo typisch voor ze zijn. Dat kan een stopwoordje bezigen zijn, of idd emotioneel uiten maar ook gewoon een manier van staan, iemand aanspreken, een oogopslag, vanalles. Soms triggert het ook wel 'ik zou je doen' maar meestal niet.
pi_182568628
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:17 schreef Restyler het volgende:
Ik respecteer vrouwen en zie ze niet als (lust)objecten. Dus, nee.
Mensen die vrouwen niet als lustobject zien :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_182570422
Ach ja, dit is nou éénmaal hoe TS is en hoe hij schrijft, maar ik geloof wel dat hij niet écht (misdadig) 'creepy' in zijn verdere gedragingen is. En al zou ik het zelf never nooit niet zo vertalen, ik herken dat (kunnen) genieten van andere mensen hun manier van doen op zich wel een beetje.

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:20 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik zou het niet zo wollig omschrijven, maar ik herken het wel. Ik geniet heel vaak van collega's die dingetjes doen die zo typisch voor ze zijn. Dat kan een stopwoordje bezigen zijn, of idd emotioneel uiten maar ook gewoon een manier van staan, iemand aanspreken, een oogopslag, vanalles. Soms triggert het ook wel 'ik zou je doen' maar meestal niet.
Op deze manier idd. Minus het gedeelte voor de 'maar' in de laatste zin. :P IRL heb ik dat, maar zelfs op FOK! heb ik dat al wel bij sommige users. :Y
Tails tell tales
pi_182570486
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:17 schreef Restyler het volgende:
Ik respecteer vrouwen en zie ze niet als (lust)objecten. Dus, nee.
Iemand respecteren én als lustobject zien kan prima samen gaan en ik zou geen man willen die mij niet óók (bij tijd en wijle) als lustobject ziet.
Tails tell tales
  woensdag 17 oktober 2018 @ 14:06:30 #49
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_182570796
Wat een gezever man.
pi_182570983
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:31 schreef zarGon het volgende:
Een ander bewonderen en aangeven dat je die persoon waardeert en fijn vindt, is in eerste instantie helemaal niet creepy.
Kan zijn. Maar ik heb het recht iets te neer te schrijven zoals ik het ervaar. Vanuit "mijn" gevoel. Dat jij dat creepy vindt (vanuit jouw gevoel), zal mij ergens worst wezen (no offence). Als ik daar allemaal rekening mee moet houden, is de manier waarop ik mijn gevoel neerschrijf niet meer 'puur' vanuit mezelf beleefd en bekeken. Maar 'gemaakt' voor de ander. Alle begrip hiervoor, indien jij dergelijke stijl niet zo lust. Of vreemd (creepy) vindt. De één lust paprika, de ander niet. Daarover kun je niet echt redetwisten. Smaken verschillen.
pi_182571066
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:13 schreef JustTalkLove het volgende:
Maar ik heb het recht iets te neer te schrijven zoals ik het ervaar.
Oh dear, ben jij er ook zo eentje? Die bij kritiek aankomt "maar ik heb het recht op/om...", zonder dat de persoon tegenover ze überhaupt ook maar gesuggesteerd/geïnsinueerd heeft dat dat niet zo is...

Doe vooral je ding hoor.
pi_182571794
Mag ik een suggestie doen aan ts? Bekend met biodanza? Wellicht leuk om nader mee kennis te maken, mensen in al hun, weliswaar aangeklede, puurheid zien te bewegen enzo O+
pi_182571880
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:13 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Kan zijn. Maar ik heb het recht iets te neer te schrijven zoals ik het ervaar. Vanuit "mijn" gevoel. Dat jij dat creepy vindt (vanuit jouw gevoel), zal mij ergens worst wezen (no offence). Als ik daar allemaal rekening mee moet houden, is de manier waarop ik mijn gevoel neerschrijf niet meer 'puur' vanuit mezelf beleefd en bekeken. Maar 'gemaakt' voor de ander. Alle begrip hiervoor, indien jij dergelijke stijl niet zo lust. Of vreemd (creepy) vindt. De één lust paprika, de ander niet. Daarover kun je niet echt redetwisten. Smaken verschillen.
Het zijn dit soort uitspraken, zeker in combinatie met je eerste post, die je op een creep doen lijken.

Je masturbeert mentaal over een vrouwelijke collega die je in vertrouwen lijkt te nemen, zegt dat je haar eigenlijk niet wil laten vertrekken, en bij kritiek geef je aan dat het je worst zal wezen.

Dat maakt dit een #MeToo in wording.

Het is fucking creepy. Denk je anders, vraag het dan aan die collega en zie haar reactie. Laat haar vooral je posts hier lezen. Ik ben benieuwd.
1 + 1 = blauw
pi_182572015
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:37 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

De kans dat ik hier op fok een romantische ziel zoals ik tegenkom is vrij klein, dat besef ik maar al te goed.

Als ik morgen een voetbalkantine binnenstap, moet ik daar ook niet over 'kritiek der reinen vernunft' van Immanuel Kant beginnen ;) Of ze zullen zich er ook afvragen wat ik gesnoven heb of ik wel goed wijs ben en nog van die andere onzin.

Allemaal niet erg. Het is/was het proberen hier eens waard.
Ik ben normaal niet zo van het reageren met enkel en alleen een smiley, maar hier is het gerechtvaardigd. Komtie:

:')
pi_182572069
TS is puber?
pi_182574421
Wat een onzin hier allemaal (vind ik zelf toch)
Maar bon, ieder zijn mening. Fair is fair.

Denk je dat een Herman Brusselmans in België bij het schrijven van een roman, zichzelf ook zit af te vragen of de personen die dit lezen hier al dan niet aanstoot aan zullen nemen, dit creepy (of whatever) vinden. Nee, toch ? Dat is fictie. Je beschrijft een gevoel, ervaring, indruk. Die niet persoonlijk moeten worden opgenomen. Veelal wordt dit ook anoniem meegedeeld (onder de vorm van een 'fictief' personage)

Ik heb geen enkele intentie die gedachten aan die betreffende persoon te laten lezen. Zo was het ook niet bedoeld. Wie dat denkt (of gelooft) reageert hier ook maar vrij puberaal op (vind ik).

Waarom kunnen die woorden (indrukken) niet gewoon eens gelezen worden 'an sich', zoals ze daar staan. Zonder direct alles persoonlijk op te nemen of naar die persoon toe te (be)oordelen. Het gaat niet om die persoon. Het gaat om MIJN gevoel, dat die persoon opriep. Die persoon is daarbij inwisselbaar (voor een ander persoon, die hetzelfde gevoel kan losmaken). Het gevoel niet. Je voelt iets of je voelt het niet. Dat gevoel (de indruk, ervaring) blijft hetzelfde.

Ik heb die tekst niet gepost, om me voor die gevoelens hier te zitten verdedigen (zoals ik nu een stuk doe, in de rand). Dat vind ik ook maar vrij onzinnig. Verdedigen plaatst je terug in een ander perspectief. En daarvoor postte ik die tekst totaal niet. Het gaat om de inhoud. Om wat er geschreven staat. Mijn gevoel. Ervaring. Alsook de vraag of anderen dit "gevoel' (die ervaring) in zichzelf herkennen.

Ik heb vanuit mijn subjectieve beleving (ervaring) een gevoel/indruk/analyse (whatever) neergeschreven. Ik denk dat wij mensen allerlei soort ervaringen, indrukken, gevoelens, mening, gedachten, etc. hebben. Ieder mens is anders. Ik vind het interessant om met een open vizier dergelijke "impressies" te kunnen delen. Maar blijkbaar is dat niet echt mogelijk. Toch niet voor de meerderheid hier.

Op dat vlak is het maar best dat wij mensen niet kunnen weten wat een ander "denkt". Wo III zou al lang uitgebroken zijn. Lol :)

[ Bericht 3% gewijzigd door JustTalkLove op 17-10-2018 17:22:39 ]
pi_182574485
Ik hoef niet te weten wat je denkt om te vinden dat je lang van stof bent :')

En ik heb het recht dat te vinden :) als we toch in herhaling gaan vallen over zogenaamde rechten _O-

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2018 17:44:50 ]
pi_182574517
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 17:16 schreef Chai het volgende:
Ik hoef niet te weten wat je denkt om te vinden dat je lang van stof bent :')
Dat is jouw mening. En jouw recht. Waarbij je (in deze casus) je bv de vraag kan stellen. Heb ik (als jij van mening bent dat ik lang van stof ben) het RECHT nog om zo hier te zijn (misschien stoort of irriteert je dit sterk). zo ja, waarom heb/krijg ik dat recht dan wel of niet meer.
pi_182574709
Waarom begin je telkens over je rechten man... :').
pi_182574921
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 17:30 schreef zarGon het volgende:
Waarom begin je telkens over je rechten man... :').
Herlees je reacties eens terug op mijn OP. Er zijn verschillende manieren hoe je hierop kan reageren.
a) Je neemt acte van mijn gevoel/impressie/ervaring. Herkent dit (of herkent het niet). Vult dit aan, vanuit jouw eigen gevoel/impressie/ervaring (als je die hebt, binnen die context die meegegeven werd)
b) Je valt me erop aan (waarop ik me dan kan verdedigen)
c) Je verbiedt me dergelijk gevoel/impressie/ervaring te hebben. Je keurt het af. Waarop ik kan terugclaimen dat ik dat recht erop wel heb. Het is immers MIJN gevoel/impressie/ervaring. Niet de jouwe. Waar moei jij je mee (kan ik denken) ? Je bent mij niet. En ik jou niet.

Optie a) is de optie (bejegening) waar ik van hou. Met respect voor elkaars gevoel/impressie/ervaring. Ieder deelt daarin de "zijne".

Al de rest b, c, ... is bagger voor me. Zoek ik niet. Hoef ik ook niet. Maar krijg ik (ergens) wel. Mijn vraag is een vraag naar de beleving (gevoel/impressie/ervaring) niet naar één of andere "rechter", die hierover eens kan/gaat 'oordelen'. Zijn zegje over kan doen. Over die ander. Ben jij alwetend ? Waarbij je dan uiteindelijk een soort van "volksrecht" kan krijgen. De mening van de meerderheid. Die totaal voorbij gaat aan de subjectieve beleving van de ander. Bizar. Maar tegelijk ook wel best fascinerend. 'Wij' mensen(ras). Mijn vraag was nochtans duidelijk genoeg geformuleerd (vond ik zelf) 'herkennen jullie dit gevoel'. De meesten hebben die vraag blijkbaar niet goed gelezen of verstaan. So be it. Let it be. Zoals The Beatles ;)
pi_182574986
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 17:43 schreef JustTalkLove het volgende:
c) Je verbied me dergelijk gevoel/impressie/ervaring te hebben.
Nee. Ik verbied je niets.
pi_182575003
Waarom vind je het altijd nodig om jouw woorden extra duiding te geven tussen de haakjes. Ben je bang dat we het anders niet begrijpen?
pi_182575047
quote:
4s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 17:46 schreef zarGon het volgende:
Nee. Ik verbied je niets.
Dat komt niet zo bij me over (noch binnen). Ik zou daarin een #MeToo richting jou kunnen sturen. Ik blijf het jammer vinden dat de tekst niet puur op zijn inhoud en de ervaring werd gelezen. Alsook er weinig interessante reacties kwamen van anderen. Of zij ook zulke ervaringen/impressies soms hebben. En hoe zij dit dan zouden verwoorden. Gewoon jammer, een gemiste kans (vind ik zelf)
pi_182575056
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 17:18 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. En jouw recht. Waarbij je (in deze casus) je bv de vraag kan stellen. Heb ik (als jij van mening bent dat ik lang van stof ben) het RECHT nog om zo hier te zijn (misschien stoort of irriteert je dit sterk). zo ja, waarom heb/krijg ik dat recht dan wel of niet meer.
Vraag me wel af waarom je zo slecht leest en mensen (zG) woorden in hun mond legt.
pi_182575060
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 17:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waarom vind je het altijd nodig om jouw woorden extra duiding te geven tussen de haakjes. Ben je bang dat we het anders niet begrijpen?
- Ja
- Alsook ik schrijf gewoon zo (niets mis mee toch)
pi_182575091
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 17:49 schreef Chai het volgende:
Vraag me wel af waarom je zo slecht leest en mensen (zG) woorden in hun mond legt.
- En jij leest me wel goed (denk je) ?
- En jij legt me geen woorden in de mond (jij vindt dat ik lang van stof bent). Wat is lang van stof ? (ik vind van niet). Maar je legt me dat wel in de mond.
pi_182575097
Oh dear lord.
pi_182575104
Praise him
pi_182575107
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 17:48 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Dat komt niet zo bij me over (noch binnen). Ik zou daarin een #MeToo richting jou kunnen sturen. Ik blijf het jammer vinden dat de tekst niet puur op zijn inhoud en de ervaring werd gelezen. Alsook er weinig interessante reacties kwamen van anderen. Of zij ook zulke ervaringen/impressies soms hebben. En hoe zij dit dan zouden verwoorden. Gewoon jammer, een gemiste kans (vind ik zelf)
Je tekst wordt wel op inhoud beoordeeld. Echter herkennen de meesten kennelijk jouw ervaring niet en krijgen er een vreemd gevoel bij. Er wordt niet gezegd of jij er wat mee moet doen. Dat is aan jou.
pi_182575185
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 17:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je tekst wordt wel op inhoud beoordeeld. Echter herkennen de meesten kennelijk jouw ervaring niet en krijgen er een vreemd gevoel bij. Er wordt niet gezegd of jij er wat mee moet doen. Dat is aan jou.
- Klopt (eindelijk eens een zinnig antwoord van iemand)
- Op de inhoud wordt ze niet zo sterk beoordeeld (vind ik zelf, maar dit terzijde)
- Ik hoef daar inderdaad niets mee te doen. Het jammere is, ik heb daar ook niet om gevraagd.
- Ik zou graag een gelijksoortig gevoel/ervaring van iemand hierover lezen. Dat is mijn wens en vraag.
- Met al dat andere ben ik niets (dat zijn projecties/meningen van die andere mensen over mij als persoon - die ze niet kennen, dus vrij onzinnig - OF over de tekst - die ze in een verkeerde context plaatsen of lezen, ook vrij onzinnig)
- Bedoeling van die tekst is meer om een soort van 'brug' te maken. Ik had deze ervaring, dat gevoel. Herken je dit ? Had jij dit ook ? Heb je dit soms ook ? Zo ja, in welke zin. Dan zou dit pas een interessant topic kunnen worden. Waarin we ons ook wat (meer) kwetsbaar kunnen opstellen. Impressies met elkaar daarin delen, zonder hierop direct beoordeeld (of veroordeeld en getaxeerd) te worden. Maar nee, zo gaat het veelal niet.
pi_182575301
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 17:48 schreef JustTalkLove het volgende:
Ik blijf het jammer vinden dat de tekst niet puur op zijn inhoud en de ervaring werd gelezen.
Je teksten zijn vaak niet eens te lezen, omdat jij zoveel in detail gaat, dat de rode draad zoek raakt.

Het is vaak ook nog eens zo'n lap tekst waar zoveel woorden in staan, maar waar je uiteindelijk maar weinig zegt.

Het is alsof je letterlijk een gesprek met ons aan het voeren bent. Alsof je woord voor woord het verhaaltje dat je verbaal zou overbrengen aan een ander helemaal uittypt.

Jij hebt je verhaal gepost en ik heb het gelezen. En vervolgens vond ik het blijkbaar nodig om kritiek te uiten. Wat jij met mijn tekst doet is aan jou; blijkbaar zie jij kritiek meteen als een aantasting van je rechten... (En nogmaals: ik heb je niets verboden, als je terugleest zul je écht niets kunnen vinden waarin ik ook maar iets verbied.)

Het zou je helpen om wat luchtiger met kritiek om te gaan en om wat vaker de schouders op te halen. Wat je post hoeft niet altijd door iedereen goed of leuk bevonden te worden, dus als je het er niet mee eens bent, dan zeg je dat en verder is het klaar. Dat is veel beter dan tot het vermoeiende toe in discussie gaan om mensen met lange lappen tekst duidelijk te maken dat ze niet zo zouden mogen denken, want tja, rechten dit dat.
pi_182575474
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 17:57 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]
- Ik hoef daar inderdaad niets mee te doen. Het jammere is, ik heb daar ook niet om gevraagd.
- Ik zou graag een gelijksoortig gevoel/ervaring van iemand hierover lezen. Dat is mijn wens en vraag.
Dit is een forum. Jij post je verhaal en verder heb je helemaal geen invloed op de reacties. Je kunt reacties krijgen die zinvol zijn en die onzin zijn, reacties waar je het mee eens bent of juist oneens; hoe dan ook: het is vrij aan iedereen om erop te reageren.

Wat jij wel invloed op hebt is hoe je reageert:

- Als je wil dat je nuttige reacties krijgt, moet je vooral niet reageren op de in jouw ogen niet-nuttige reacties. Je bent dan zelf je topic aan het vervuilen met bullshit, door te reageren op content wat je liever niet hebt, wat vervolgens tot nog meer niet-wenselijk content leidt.

- Mocht je de reacties zo topicverneukend vinden, kun je de mods erbij halen. Dat kun je doen door - in dit geval - R&P-mods een PM of DM te sturen, een topicreport te plaatsen, of in R&P FB te posten. Op die manier wordt/blijft het topic schoon.

quote:
- Ik zou graag een gelijksoortig gevoel/ervaring van iemand hierover lezen. Dat is mijn wens en vraag.
- De topicstarter bepaalt de inhoud van een topic niet, maar kan invloed uitoefenen op welke richting het op moet gaan. Reageer op de posts die het reageren waardig zijn, geef de aandacht aan de mensen die wel wat toevoegen in jouw ogen.

En een beetje een olifantenhuidje helpt ook wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2018 18:12:15 ]
pi_182575522
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 17:48 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Dat komt niet zo bij me over (noch binnen). Ik zou daarin een #MeToo richting jou kunnen sturen. Ik blijf het jammer vinden dat de tekst niet puur op zijn inhoud en de ervaring werd gelezen. Alsook er weinig interessante reacties kwamen van anderen. Of zij ook zulke ervaringen/impressies soms hebben. En hoe zij dit dan zouden verwoorden. Gewoon jammer, een gemiste kans (vind ik zelf)
Als je niet weet wat #MeToo inhoudt, waag je er dan niet aan.
1 + 1 = blauw
pi_182575632
Om de vraag van TS nog maar eens te beantwoorden dan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:37 schreef Chai het volgende:
Leuk dat je zo'n verhaal neerpent, maar waar het waarschijnlijk op neerkomt is dat je je collega plotseling aantrekkelijker vond dan normaal (terwijl zij nog steeds hetzelfde is) en het daarom toeschrijft aan iets abstracters als uitstraling.
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het (deels) herkennen, maar dan niet helemaal zoals het in de OP wordt beschreven.
pi_182575678
Pffff ... :') Ik heb al een tijd niets meer van je gezien op FOK!, JTL, maar ik kan me nog herinneren dat eerdere topics/posts van jou (bijna) altijd in éénzelfde soort gehuil uitmondden ...

Ja, je hebt het 'recht' om datgene wat je post te posten. Niemand beweert van niet. Anderen hebben vervolgens echter ook het 'recht' hun mening over je schrijfsels te geven. Op FOK! worden die schrijfsels meestal niet zo goed ontvangen. dat zou inmiddels duidelijk mogen zijn. Ja, jammer voor jou, maar het is niet anders. Als je die negativiteit niet kan verdragen, is het misschien gewoon beter om eea (alleen) op een ander platform met een ander publiek - dat een heel stuk zweveriger van aard is - te plaatsen of om eea tot een dagboek te beperken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 17-10-2018 19:10:16 ]
Tails tell tales
pi_182575777
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 18:18 schreef Chai het volgende:
Om de vraag van TS nog maar eens te beantwoorden dan.

[..]

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het (deels) herkennen, maar dan niet helemaal zoals het in de OP wordt beschreven.
TS zou veel meer en/of veel positievere respons (kunnen) krijgen als hij zich wat zou aanpassen aan zijn publiek/lezers. Alleen al wat zijn schrijfstijl betreft, zou dat veel uit kunnen maken, denk ik. Maar goed, daar is hij nog nooit toe bereid gebleken en daar is vanzelfsprekend ook weer geen verplíchting toe, dus tja ...
Tails tell tales
pi_182575841
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 18:18 schreef Chai het volgende:
Om de vraag van TS nog maar eens te beantwoorden dan.

[..]

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het (deels) herkennen, maar dan niet helemaal zoals het in de OP wordt beschreven.
Dat sowieso.

Ook eerder aangegen dat de posts van Panthera1984 veel meer uitnodigd is om hierover te babbelen dan de OP.

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:20 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik zou het niet zo wollig omschrijven, maar ik herken het wel. Ik geniet heel vaak van collega's die dingetjes doen die zo typisch voor ze zijn. Dat kan een stopwoordje bezigen zijn, of idd emotioneel uiten maar ook gewoon een manier van staan, iemand aanspreken, een oogopslag, vanalles. Soms triggert het ook wel 'ik zou je doen' maar meestal niet.
Beetje minder wol en meer vlees zou al veel schelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2018 18:26:35 ]
pi_182575935
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 17:57 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

- Klopt (eindelijk eens een zinnig antwoord van iemand)
- Op de inhoud wordt ze niet zo sterk beoordeeld (vind ik zelf, maar dit terzijde)
- Ik hoef daar inderdaad niets mee te doen. Het jammere is, ik heb daar ook niet om gevraagd.
- Ik zou graag een gelijksoortig gevoel/ervaring van iemand hierover lezen. Dat is mijn wens en vraag.
- Met al dat andere ben ik niets (dat zijn projecties/meningen van die andere mensen over mij als persoon - die ze niet kennen, dus vrij onzinnig - OF over de tekst - die ze in een verkeerde context plaatsen of lezen, ook vrij onzinnig)
- Bedoeling van die tekst is meer om een soort van 'brug' te maken. Ik had deze ervaring, dat gevoel. Herken je dit ? Had jij dit ook ? Heb je dit soms ook ? Zo ja, in welke zin. Dan zou dit pas een interessant topic kunnen worden. Waarin we ons ook wat (meer) kwetsbaar kunnen opstellen. Impressies met elkaar daarin delen, zonder hierop direct beoordeeld (of veroordeeld en getaxeerd) te worden. Maar nee, zo gaat het veelal niet.
Je wilt een brug maken tussen jou en anderen hier, maar wenst dictatortje te spelen in hoe die brug eruit moet zien, waar die precies komt, etc. Zo werkt dat niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 18-10-2018 09:49:26 ]
Tails tell tales
pi_182580051
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 18:30 schreef Forbry het volgende:
Je wilt een brug maken tussen jou en anderen hier. Zo werkt dat niet.
Als het even kan en mag laat het a.u.b. aan mij over om te ZEGGEN wat ik met deze OT graag wil (of had gewild). Het is heel irritant om te lezen wat een ANDER denkt dat IK wil en hoe IK ben. Heb je hier zelf (ook) al eens bij stil gestaan ? Die ervaring gehad ?

Ja, ik had het graag over de inhoud (anderen hun ervaring) in deze OT gehad. Er zaten een paar leuke reacties tussen. Maar ook terug bagger en andere onzin. Ik schets eventjes hoe die reacties bij me binnenkwamen:

Onder de noemer KWETSENDE REACTIES (en totaal ongepast, een dikke #MeToo waardig)

quote:
Frozen-assassin: Eerste gedachte is dat je emotioneel instabiel bent.

zarGon: Deze manier van beschrijven is nogal, eh... Beetje eng. Zoals hoe een kettingzaagmoordenaar romantisch over het menselijk lichaam praat...

zarGon: Omdat je het over een vrouwelijke collega hebt.. 'creepy'.

Kamina: Wat een walgelijk, onprofessionele houding naar een collega, zeg. Hashtag MeToo'tje op komst, zo te zien.

zarGon: Jouw zweverige beschrijving ervan maakt het zo creepy. Voor mij dan, eh. Zoals Panthera1984 omschreef, is het bijvoorbeeld helemaal prima.

Kamina: Het zijn dit soort uitspraken, zeker in combinatie met je eerste post, die je op een creep doen lijken. Je masturbeert mentaal over een vrouwelijke collega die je in vertrouwen lijkt te nemen, zegt dat je haar eigenlijk niet wil laten vertrekken. Dat maakt dit een #MeToo in wording.

Edding345: TS is puber?

Forbry: maar wenst dictatortje te spelen
- Mentaal masturberen ? Pardon.
- Creep ? Pardon ?
- Puber ? Pardon ?
- Moordenaar ? Pardon ?
- Ik mag niet zweverig/wollig/wat langdradig schrijven ? Pardon ?
- Onprofessionele houding ? Pardon ?
- Dictator ? Pardon

Heeft iemand van jullie zich al verontschuldigd voor dit "kwetsend" taal gebruik. Voor al deze onzin. En kan dat zomaar ? Is dit dan geen #MeToo waardig ?

Volgens zarGon kan dit wel

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 18:10 schreef zarGon het volgende:
En een beetje een olifantenhuidje helpt ook wel.
Dus als ik jou nu (voor de grap) beschuldig en verwijt van een hypocriete gevoelloze zak te zijn. Is dit ok ? Als ik dit zomaar zeg. Je hiervan 'beticht'. Mijn mening ongezouten geef. Jij voelt je daarin niet in je rechten (je identiteit) aangetast. Ik mag hier schrijven en zeggen wat ik wil tegen je. JIJ moet daar maar tegen kunnen. Een olifantenhuid kweken. Sorry, maar ik wil zo geen gevoelloze zak als jij worden, weet je. Ik wil geen lompe olifant zijn. Ik ben liever een gevoelig schaap. Ik hou niet van lompe, brute, gevoelloze olifanten. Die zo alles maar bruut plat stampen. Of van idioten die onzinnig hun bek opendoen, denken alles over een ander te weten, hoe die ander is, hoe iets in de haak zit. Zo al die onzin (ook de onzin die ik hier zonet neergeschreven heb) boeit me zelf totaal niet. Tot wat draagt dit bij ? Niets. Is het van enige betekenis ? Nee, het is niet meer/minder dan een waardeloos ego. Een stom ego spelletje. Waar je zo doorheen kijkt. Dat zoek ik niet. Wil ik ook niet spelen. Zoek jij dat misschien ? Je daagt me hier precies wel ergens in uit (vind ik). Besef je dit ? Of niet ? Of zal het je/ons terug worst wezen.

[ Bericht 2% gewijzigd door JustTalkLove op 17-10-2018 22:46:31 ]
pi_182580315
Onder de noemer ONZINNIGE REACTIES (bevatten inhoudelijk geen enkele meerwaarde, vrij irritant om te lezen ook)

quote:
zarGon: Het heeft weinig romantiek te maken. Eerder met jouw vaardigheid om het kleinste detail in te veel woorden te uiten...

LurkJeRot: Iemand anders die tong80 vibes van deze ts krijgt?

zarGon: Deze TS is absoluut niet tong80.

Frozen-assassin: Deze TS overanalyseert het en schrijft vier kantjes daarover.

zarGon: Je teksten zijn vaak niet eens te lezen, omdat jij zoveel in detail gaat, dat de rode draad zoek raakt. Het is vaak ook nog eens zo'n lap tekst waar zoveel woorden in staan, maar waar je uiteindelijk maar weinig zegt.

Kamina: Als je niet weet wat #MeToo inhoudt, waag je er dan niet aan.

zarGon: Beetje minder wol en meer vlees zou al veel schelen.
- En wat is daar zo 'fout' of verkeerd aan (om iets in teveel woorden uit te drukken) ?
- Waarom zou dit niet iets met romantiek te maken kunnen hebben ? Ben jij het toonbeeld daarvan misschien ? Een soort megalomane alwetende ? Moet ik knielen voor je ? ;) (grapje)
- Ik ben niet tong80. Of nee, jij kent me ! Jij, weet wie ik ben ? Hoe ik ben ? Jij bent de alwetende meester, niet waar ;) (grapje). * kneel *
- Waarom zou ik over analyseren ? En zo ja, laat me dan in die waan. Jij leeft tenslotte toch ook in je eigen illusies (en denkbeelden). Het resultaat daarvan lees ik hier voldoende.
- Zit er geen rode draad in, denk je ? Of zie jij die niet (kan dat ook ?) Of is dat laatste geen optie. En moet er een rode draad in zitten ? Moet ik sus of zo zijn, precies zoals jij wilt dat ik ben ? Een verbeterde 'gemaakte' (onvrije) versie van mezelf, doorheen jouw goedkeurende bril bezien ? Brrrr. Daar krijg ik pas CREEPY koude rillingen van weet je. Blijf mentaal uit mijn hoofd en van mijn lijf. Jij engerd ! Mentale viespeuk !
- Wie zegt er dat ik niet weet wat #MeToo inhoudt ? Waarom mag ik mij daar niet aan wagen ? En jij wel ? Dat is pas een wederkerige en professionele houding van je. Proficat! Doe zo verder.
- Minder wol en meer vlees. Opnieuw stigmatiseer je me hier. Beperk je me in mijn zijn. Maak je me onvrij met je gedrag. En dan zou ik niet over mijn rechten tegen je mogen spreken ? Dat ik zelf minder vlees en graag meer wol (soms) wil zijn. Nee, dat recht heb ik niet, krijg ik niet van je ? Want je blijft daar maar over zeuren. Ofwel ? Kun je me daarin vrijlaten, mezelf laten zijn. Dan laat ik jou ook met rust. Of zoek je verder ruzie, meester ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door JustTalkLove op 17-10-2018 22:52:03 ]
pi_182580769
Tot slot:

quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:16 schreef zarGon het volgende:
Oh dear, ben jij er ook zo eentje? Die bij kritiek aankomt "maar ik heb het recht op/om...", zonder dat de persoon tegenover ze überhaupt ook maar gesuggesteerd/geïnsinueerd heeft dat dat niet zo is...
Sorry hoor gast, maar als jij me kwetst of 'framet' op een manier die ik totaal ongepast (en foutief) vind, dan reageer ik daarop. Dat is voor mij zo klaar als een klontje. Als jij met die kritiek niet overweg kan, is dat jouw probleem. Niet het mijne.

quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:16 schreef zarGon het volgende:
Doe vooral je ding hoor.
Dat doe ik hier ook (wel niet op de manier, dat ik dit topic zelf graag had zien evolueren, maar dit terzijde).

quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 17:30 schreef zarGon het volgende:
Waarom begin je telkens over je rechten man... :').
Omdat ik aangevallen word op wie ik ben (en dit vooral door jou).
Ken je het existentialisme van Jean Paul Sartre ?

En-soi / Pour-soi.

Ik wil dat je me vrijlaat.

quote:
4s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 17:46 schreef zarGon het volgende:
Nee. Ik verbied je niets.
Nee, je kwetst alleen maar.
Scheld en oordeelt er maar blind op los (zoals ik hier nu doe).

Weet je. Ik kan er begrip voor opbrengen, indien mijn OT creepy bij je overkwam. Zo ja, sorry daarvoor. Kun jij ook sorry naar mij toe zeggen ? Voor alles wat jij gedaan hebt. Of ben je daar te narcistisch/psychopathisch/megalomaan voor ? Ik merk het wel in je volgende reactie naar me.

Besef wel, dat dit creepy gevoel, in de eerste plaats JOUW gevoel (en waarheid) is. Niet (enkel) het mijne. Daar heb ik toch geen schuld aan ? Of enkel schuld aan ? Aan jouw creepy gevoel ? Wie zegt er dat die OT 'objectief' bezien (= door alle mensen op deze planeet) creepy is ? Jij zegt dat, maar de wereld is veel groter dan jij alleen. Dat besef je wel. Een heleboel andere mensen kunnen die OT perfect ok vinden (helemaal niet creepy). Jij had jouw gevoel (mening, indruk) daarin iets minder kwetsend naar mij toe kunnen projecteren (verwoorden, formuleren). Maar bon, misschien ben je gewoon zo bruut. Geen idee. Ik ken je niet.

Ondertussen is mijn "goesting" in dit topic ergens helemaal over. Als ik een volgende keer op FOK iets start, zal ik het er voortaan DUIDELIJK (zoals in de kleuterklas) proberen bij zetten (desnoods met een paar voorbeeldjes) wat ik precies bedoel met: 'Herkent iemand dit' ? Wat is JOUW ERVARING ?

Waarmee ik vooral peil naar de ervaringen van anderen. Die ik graag zou willen lezen. Wie heeft dit OOK al ervaren ? zo ja, hoe was dat ? Wat voelde je toen ? Etc. Ipv me hier voor puber, moordenaar, etc. uit te zitten schelden. Of mijn OT te wollig, langdradig, etc geschreven te vinden. Dat is allemaal naast de kwestie. Wat ben ik daarmee ? Leuk hoor, al die onzin. FOK is toch geen kleuterklas. Of praat ik hier tegen mongolen ofzo ? Ik denk het niet. Op FOK zijn er zeker intelligentie, gevoelige mensen te vinden. Alsook romantisch zielen. En ja, ook altijd wel een paar onnozelaars. Dat besef ik wel. En dat je daar gerust wat van een olifantenhuid tegen kunt kweken, of niet meer op reageren, etc. Geef ik je volledig gelijk in. Maar er zijn wel grenzen. Aan ons/jouw/mijn fatsoen. Vind je ook niet ? (retorisch bedoeld)

Epiloog (aan al dit proza):

I rest my case.

Tot zover deze interactieve FOK "roman".
Einde verhaal (of einde hoofdstuk) ?

Met de beste schrijversgroeten,
JTL

[ Bericht 4% gewijzigd door JustTalkLove op 17-10-2018 22:59:48 ]
pi_182581933
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 22:03 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Als het even kan en mag laat het a.u.b. aan mij over om te ZEGGEN wat ik met deze OT graag wil (of had gewild). Het is heel irritant om te lezen wat een ANDER denkt dat IK wil en hoe IK ben. Heb je hier zelf (ook) al eens bij stil gestaan ? Die ervaring gehad ?

Ja, ik had het graag over de inhoud (anderen hun ervaring) in deze OT gehad. Er zaten een paar leuke reacties tussen. Maar ook terug bagger en andere onzin. Ik schets eventjes hoe die reacties bij me binnenkwamen:

Onder de noemer KWETSENDE REACTIES (en totaal ongepast, een dikke #MeToo waardig)

[..]

- Mentaal masturberen ? Pardon.
- Creep ? Pardon ?
- Puber ? Pardon ?
- Moordenaar ? Pardon ?
- Ik mag niet zweverig/wollig/wat langdradig schrijven ? Pardon ?
- Onprofessionele houding ? Pardon ?
- Dictator ? Pardon

Heeft iemand van jullie zich al verontschuldigd voor dit "kwetsend" taal gebruik. Voor al deze onzin. En kan dat zomaar ? Is dit dan geen #MeToo waardig ?

Volgens zarGon kan dit wel

[..]

Dus als ik jou nu (voor de grap) beschuldig en verwijt van een hypocriete gevoelloze zak te zijn. Is dit ok ? Als ik dit zomaar zeg. Je hiervan 'beticht'. Mijn mening ongezouten geef. Jij voelt je daarin niet in je rechten (je identiteit) aangetast. Ik mag hier schrijven en zeggen wat ik wil tegen je. JIJ moet daar maar tegen kunnen. Een olifantenhuid kweken. Sorry, maar ik wil zo geen gevoelloze zak als jij worden, weet je. Ik wil geen lompe olifant zijn. Ik ben liever een gevoelig schaap. Ik hou niet van lompe, brute, gevoelloze olifanten. Die zo alles maar bruut plat stampen. Of van idioten die onzinnig hun bek opendoen, denken alles over een ander te weten, hoe die ander is, hoe iets in de haak zit. Zo al die onzin (ook de onzin die ik hier zonet neergeschreven heb) boeit me zelf totaal niet. Tot wat draagt dit bij ? Niets. Is het van enige betekenis ? Nee, het is niet meer/minder dan een waardeloos ego. Een stom ego spelletje. Waar je zo doorheen kijkt. Dat zoek ik niet. Wil ik ook niet spelen. Zoek jij dat misschien ? Je daagt me hier precies wel ergens in uit (vind ik). Besef je dit ? Of niet ? Of zal het je/ons terug worst wezen.
Nogmaals, stop aub met #MeToo in de vingers nemen als je niet begrijpt wat het inhoudt, of lees je ff in.

Verder probeert niemand te vertellen wat jij wil met dit topic. Voor zover ik het kan lezen gaat men slechts af op uitspraken die je zelf doet, zoals dat van die brug slaan. Jouw woorden, hun reactie. Niet meer, niets minder.
1 + 1 = blauw
pi_182582962
:')
pi_182585993
Oh ja, "onvrij"... die was ik vergeten :')

'Same old, same old'. Succes nog met je topic.
Tails tell tales
pi_182586171
'Schrijver'.
1 + 1 = blauw
pi_182586257
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 22:38 schreef JustTalkLove het volgende:
hoop geblaat
JTL
Gelukkig vind je jezelf nog wel heel wat, dat is tenminste 1 iemand. Sommige mensen hebben zelfs dat niet.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 12:14:29 #88
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_182588515
Dit escaleert uit de hand.
Ik hou niet van fraude.
pi_182590891
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 23:23 schreef Kamina het volgende:
Nogmaals, stop aub met #MeToo in de vingers nemen als je niet begrijpt wat het inhoudt, of lees je ff in.
Beste Kamina,

1) Begrijp jij wel wat #MeToo inhoudt ? Ken je het spreekwoord "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet" ? Ik vind je reactie (opnieuw) vrij hypocriet.

2) Laten we wikipedia er eens bijnemen, daar staat te lezen:
quote:
Me Too (of #MeToo) is een hashtag op Twitter en andere sociale media die in oktober 2017 viraal (als een lopend vuurtje) ging. Wie #MeToo plaatst geeft daarmee aan met seksuele intimidatie of aanranding te maken hebben gehad. De hashtag kreeg populariteit nadat Hollywood-producent Harvey Weinstein van seksuele intimidatie was beticht door verschillende vrouwen.
3) Ik ben hier in mijn OT niet over #MeToo begonnen. Jij wel ! Jij betichtte me hiervan. Bedankt daarvoor (onnozelaar). In mijn OT heb ik op geen enkele manier mij aan een vorm van seksuele intimidatie of aanranding bezondigd. Ik heb die collega niet aangeraakt. Niets hierover tegen haar gezegd. Ik heb enkel iets gedacht (gevoeld). Het waren ENKEL wat gedachten (die ik over die collega hier neerschreef). En dan beticht jij me van #MeToo. Alsook verwijt je me niet te weten waar die #Metoo voor staat en dat ik daarover moet zwijgen. Enkel jij mag die beschuldiging in de mond nemen (als dader). Ik als slachtoffer mag er niet mee in verweer gaan. Een zeer wederkerige houding heb je daarin. Hallo ? De ironie hiervan kan gewoon niet groter zijn. Dat besef je zelf toch wel. Je bent immers geen idioot. Ofwel ?

4) Jij hebt woorden als "mentale masturbatie" (terwijl mijn OT totaal niet over lust/seks ging), "onprofessionele houding" (terwijl ik nergens gehandeld heb, enkel iets ervoer/voelde) en andere onzin in je mond genomen. Die ik totaal ONGEPAST en ook KWETSEND vond. Evengoed een #MeToo (van mij naar jou) waardig. #MeToo kan (in een ruimere zin) ook voor ONGEWENST / KWETSEND gedrag staan. Daarom liet ik je dit ook weten, dat je zelf aan het zondigen was, in waar je mij zelf ergens van berichte. En dit terwijl mijn OT daar helemaal niets mee te maken had. Jij sleurde al die #Me Too bagger daarbij. Dat is jouw bijdrage. Niet de mijne.

Met de beste groeten,
JTL

[ Bericht 1% gewijzigd door JustTalkLove op 18-10-2018 14:40:33 ]
pi_182590905
#metoo
pi_182591148
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:29 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Beste Kamina,

1) Begrijp jij wel wat #MeToo inhoudt ? Ken je het spreekwoord "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet" ? Ik vind je reactie (opnieuw) vrij hypocriet.

2) Laten we wikipedia er eens bijnemen, daar staat te lezen:

[..]

3) Ik ben hier in mijn OT niet over #MeToo begonnen. Jij wel ! Jij betichtte me hiervan. Bedankt daarvoor (onnozelaar). In mijn OT heb ik op geen enkele manier mij aan een vorm van seksuele intimidatie of aanranding bezondigd. Ik heb die collega niet aangeraakt. Niets hierover tegen haar gezegd. Ik heb enkel iets gedacht (gevoeld). Het waren ENKEL wat gedachten (die ik over die collega hier neerschreef). En dan beticht jij me van #MeToo. Alsook verwijt je me niet te weten waar die #Metoo voor staat en dat ik daarover moet zwijgen. Enkel jij mag die beschuldiging in de mond nemen (als dader). Ik als slachtoffer mag er niet mee in verweer gaan. Een zeer wederkerige houding heb je daarin. Hallo ? De ironie hiervan kan gewoon niet groter zijn. Dat besef je zelf toch wel. Je bent immers geen idioot. Ofwel ?

4) Jij hebt woorden als "mentale masturbatie" (terwijl mijn OT totaal niet over lust/seks ging), "onprofessionele houding" (terwijl ik nergens gehandeld heb, enkel iets ervoer/voelde) en andere onzin in je mond genomen. Die ik totaal ONGEPAST en ook KWETSEND vond. Evengoed een #MeToo (van mij naar jou) waardig. #MeToo kan (in een ruimere zin) ook voor ONGEWENST / KWETSEND gedrag staan. Daarom liet ik je dit ook weten, dat je zelf aan het zondigen was, in waar je mij zelf ergens van berichte. En dit terwijl mijn OT daar helemaal niets mee te maken had. Jij sleurde al die #Me Too bagger daarbij. Dat is jouw bijdrage. Niet de mijne.

Met de beste groeten,
JTL
Ik zei: "een #MeToo in wording", wat ik baseerde op jouw uitspraak dat je haar eigenlijk niet wilde laten gaan. Alarmerend en heel creepy.

Het mentale masturberen gaat ook niet speciaal om seks, vandaar het mentale ervoor.

Kijk eens goed naar jezelf en hoe mensen op jou reageren en stop met alsmaar het vingertje terugwijzen, al helemaal wanneer je mensen niet lijkt te begrijpen.
1 + 1 = blauw
pi_182591856
Kan iemand een schapenscheerder inhuren om wolligheid hier weg te halen?
pi_182594390
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:47 schreef Kamina het volgende:
Ik zei: "een #MeToo in wording", wat ik baseerde op jouw uitspraak dat je haar eigenlijk niet wilde laten gaan. Alarmerend en heel creepy.
Totaal niet. Wat een onzin verkoop jij toch man. Weet je wat ik creepy en beangstigend vind. Wat jij hier zonet neergeschreven hebt. Brrr. Creep !

Wat is daar nu alarmerend aan ? Jij trekt iets dat volkomen normaal en onschuldig is, met jouw 'creepy' redeneringen helemaal krom. Iemand wat langer aan de praat houden, omdat je van die persoon zijn gezelschap geniet. Die je eventjes toevallig komen bezoeken is, is voor jou al 'fout'. Ik vraag me af hoe onschuldig je bent (in het echte leven). Als je hier zo hard van de toren komt blazen. Dat zijn meestal (achteraf gezien) de ergste. Maar ze komen daar veelal niet vooruit. Hypocriet dus.

quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:47 schreef Kamina het volgende:
Het mentale masturberen gaat ook niet speciaal om seks, vandaar het mentale ervoor.
Ik vind jouw woordkeuze hierin totaal misplaatst. Masturberen heeft met lust (seks) te zien. En iedere vorm van lust heeft naast een lichamelijke handeling/gevoel ook altijd een mentale component. Seks zit immers ook voor het merendeel tussen onze oren (in ons brein). Hoe we die lust 'mentaal' ervaren. Maar nogmaals mijn OT ging TOTAAL niet over lust ! Op geen enkele wijze. Het woordje masturberen is daarin voor mij dan ook totaal MISPLAATST. Daarmee maak jij van mij een "creep". Terwijl ik het niet ben. Dus (wederom) opnieuw. Jij bent hier de creep, die met je creepy redeneringen alles hier maar creep en krom trekt. Zeer irritant, storend, idioot, om nog maar te zwijgen over hoe kwetsend het wel niet is. Daarbij een vette #MeToo in jouw richting ! Dat jij dergelijke woorden zomaar in de mond neemt over een ander. Brrr. Wat een engerd en creep ben jij me.

quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:47 schreef Kamina het volgende:
Kijk eens goed naar jezelf en hoe mensen op jou reageren en stop met alsmaar het vingertje terugwijzen, al helemaal wanneer je mensen niet lijkt te begrijpen.
Ik reageer op wat niet klopt wat je zegt. Jij hebt me daarin niet te vertellen (of verbieden) dat ik dit niet (meer) mag doen. Denk jij het allemaal zo goed te begrijpen misschien ? Ik vind totaal van niet. En spreek niet over anderen. Dit gaat enkel tussen JOU en MIJ. De woorden die jij geschreven hebt, richting mijn adres. Dat waren toch JOUW woorden, niet ? Niet die van iemand anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door JustTalkLove op 18-10-2018 18:10:18 ]
pi_182597099
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 17:37 schreef JustTalkLove het volgende:

Bla.

Okay, dan vooral blijven doen wat je doet, want het lijkt zo goed te werken.
1 + 1 = blauw
pi_182603998
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 20:24 schreef Kamina het volgende:
Okay, dan vooral blijven doen wat je doet, want het lijkt zo goed te werken.
Aan iets werken doe je samen. Jij hebt deze OT mee verziekt. Kwetsende, ongepaste uitspraken daarin gedaan. Met jouw 'gebla'. Geen verontschuldigingen hiervoor aangeboden. Ook jij doet maar, wat je hier doet. Zonde. Is dat nu zo moeilijk om eens wat liefdevoller (met meer begrip, empathie, inleving) op de OT van iemand te reageren ?

Er wordt zo snel 'verkeerd' geoordeeld. De ander gestigmatiseerd. En dat kan en mag allemaal zomaar. Moet je maar een olifantenhuid voor aankweken (zegt men dan). Akelig.
pi_182606765
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:05 schreef JustTalkLove het volgende:
... iemand zijn uitstraling.

Herkennen jullie dit ook ?

Deze namiddag kwam (geheel onverwacht) een vrouwelijke collega bij me in de bureau langs. Ze bracht me op de hoogte van een aantal werk gerelateerde zaken. Zaken die niet helemaal vlot en correct (zoals het hoort) liepen. Ze kwam hierin haar hart wat luchten. Alsook haar bezorgdheid uiten over de gang van zaken, etc.

Inhoudelijk is/was dat werkgesprek niet zo interessant om hier te vertellen. Waarom open ik dan een topic hierover ? Op een forum over "liefde" (liefdevolle gevoelens). Wel, omdat ik hier terug zo enorm van genoten heb om haar bezig te zien. Ik geniet er enorm van om naar haar te kijken. De emoties die ze in haar gezicht legt, de lichaamstaal die ze uitoefent (zwaaien met haar armen, hoofd, haren, allerlei zaken uitbeeldend, heel visueel, als één of andere actrice). Zo allemaal van die kleine onnozele visuele details eigenlijk. Ik geniet er enorm van om te kunnen en mogen zien, hoe ze via haar lichaamstaal en emoties, haar verhaal brengt, daarin haar emoties zo 'open' (en ergens ook voor mij schattig) toont.

Niet dat ik nu verliefd ben ofzo. Al heb ik wel geprobeerd om haar hier iets langer te kunnen houden. Het gesprek wat langer op gang te houden. Zodat ik zelf nog wat langer genieten kon van haar uitstraling. Van die fijne en levendige energie, die ze via haar lichaamstaal en acteer talent de ether in stuurde. En nu dat ze terug weg is, voelt dit een beetje aan, als een soort van ontwenningsverschijnsel. Leegte. Onthechting, aan wat daarnet wel nog aanwezig was. En ik volop van genieten kon. Weg is die leuke actrice, weg is dat vriendelijke kleine schattige meisje. Gewoon weg is dat fijne moment.

Het is een beetje zoals wanneer je naar een spannende serie hebt zitten kijken en het einde is aangebroken. Je kan niet meer verder kijken (binge watching). Het is gedaan. Of je zit op het strand, te genieten van een mooie zonsondergang, tot het plots terug donker is. Weg ook dat fijne moment. Zo is het leven. Momenten die komen en gaan. Zoals ook daarnet, deze namiddag.

Herkennen jullie dit ook ?
Zo ja, voel je vrij je verhaal hierover neer te pennen.

Groetjes,
JTL
Als er meer mannen op deze manier van vrouwen konden genieten zonder de compulsie te voelen er gelijk op te duiken, dan waren er al een stuk minder aanrandingen en verkrachtingen in de wereld. Ironisch dat er dan wordt gereageerd dat de TS vrouwen lustobjecten noemt, terwijl de rest van de posts hier vooral lijken te gaan over hoe je het passieve gespreksgedeelte met vrouwen zo snel mogelijk kunt overslaan en over kunt gaan op het actievere en fysiekere werk.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182711140
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Als er meer mannen op deze manier van vrouwen konden genieten zonder de compulsie te voelen er gelijk op te duiken, dan waren er al een stuk minder aanrandingen en verkrachtingen in de wereld. Ironisch dat er dan wordt gereageerd dat de TS vrouwen lustobjecten noemt, terwijl de rest van de posts hier vooral lijken te gaan over hoe je het passieve gespreksgedeelte met vrouwen zo snel mogelijk kunt overslaan en over kunt gaan op het actievere en fysiekere werk.
Bedankt voor je reactie.
pi_182711331
Ik vind je manier van omschrijven wat apart, TS. Maar ik vind het ook wel apart dat het gelijk over hoe mannen naar vrouwen kijken gaat.

Ik herken namelijk wel iets van je verhaal, maar dat staat voor mij los van seksuele aantrekkingskracht. Wat ik herken van je verhaal is dat iemand met passie een goed verhaal vertelt en dat je daar een soort prikkel van krijgt.

Ik kreeg bijvoorbeeld laatst een presentatie van een internationale collega die ik enorm inspirerend vond. Je krijgt dan tijdens zo'n moment een heel blij en energiek gevoel en ik voel dan ook heel erg de behoefte dat te willen delen met andere mensen.

Maar ik zie dat gevoel dus helemaal losstaan van de discussie die hier verder gevoerd wordt.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_182712178
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 12:48 schreef aquawoman het volgende:
Ik kreeg bijvoorbeeld laatst een presentatie van een internationale collega die ik enorm inspirerend vond. Je krijgt dan tijdens zo'n moment een heel blij en energiek gevoel en ik voel dan ook heel erg de behoefte dat te willen delen met andere mensen.
Klopt. Dat gevoel en die intentie had ik hier toen ook. Ik wou dat gevoel (dat geheel onschuldig was) hier delen. Maar wat gebeurde daarmee op FOK (zo typisch ook voor het internet / onze sociale media), men begon het te beoordelen en/of in het belachelijke te trekken. Tot zelfs (en dit op geheel foutieve wijze) je als persoon te stigmatiseren. Zo jammer en ook zo een gemiste kans.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 12:48 schreef aquawoman het volgende:
Maar ik zie dat gevoel dus helemaal losstaan van de discussie die hier verder gevoerd wordt.
Klopt. Die discussie zocht ik zelf ook niet. Maar dan krijg je als antwoord, dat je hier maar vrede moet nemen met wat je krijgt. Je zelf geen voorwaarden kan stellen, in het soort reacties (welke inhoud/input) je zoekt. Ik wou iets delen (een ervaring, een gevoel). En had graag (zoveel als mogelijk) ervaringen van anderen hierover gelezen. Hun ervaring. Hun gevoel. Ipv al dat idiote, stompzinnige (op sommige momenten zelfs totaal van de pot gerukte) beoordelen en veroordelen.

Je post hier iets en je wordt beoordeeld / veroordeeld. Terwijl dat ook anders kan. Maar dat ligt aan je omgeving (je publiek). Monza zingt "Van God Los". Ik zou zeggen: "Kom van al dat oordelen (over een ander) eens los". Het is zonde van de tijd...

Deel een eigen ervaring.
Leef je in.

Tracht je in een ander in te leven.
Zijn gevoel.
Jouw gevoel.

Wij samen.

Misschien wordt dit op het internet minder gedaan, omdat je dan wat kwetsbaarder komt te staan. Kwetsbaarder voor hen die graag bot scheidsrechter over je willen spelen. Goh ja, het "internet" zeker.

Met de beste groeten,
JTL
pi_182743943
Zou je een man met zo'n uitstraling ook hebben beschreven als "lieve kleine schattige jongen"?
pi_182744873
Ik ken het gevoel; maar ik ben dan ook een vrouw. Ik behoor altijd zulke gecompliceerde gedachten te hebben, terwijl ik soms gewoon maar even een kerel wil doen.

Wat ik ervan begrepen heb na honderdtachtigduizend keer mijn neus gestoten te hebben met het schrijven van dit soort verhalen: mensen waarderen het vaak niet. Ze vinden het teveel werk om te lezen en geven liever ongezouten kritiek of richten zich meer op de manier waarop je het overbrengt dan om de inhoud die je daadwerkelijk over wil brengen. Probeer dergelijke teksten uitsluitend te delen op plekken waar ze gewaardeerd worden. En mocht je zo'n plek vinden; kom mij alsjeblieft opzoeken, want ik snak naar zo'n plek.
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
pi_182748671
TS, even een goedbedoelde tip: laat je niet zo leiden door afwijkende meningen hier. Met 4 a 5 man die zich niet kunnen vinden in jouw post, is een discussie geen beginnen aan. Je graaft je zelf in, werkt mensen nog verder in het harnas en hebt hierbij dus zelf een hand in de escalatie gehad.

Veel woorden gebruiken om je punt duidelijk te maken herken ik wel een beetje, maar dat het leidt tot wollig taalgebruik is naar mijn mening een terechte opmerking. De semi-ingewikkelde en soms intelligent bedoelde teksten zijn niet to the point en je feitelijke boodschap wordt zo in onduidelijkheid verhuld. Consequentie: een net zo wollige discussie. 'In de eenvoud herkent men de meester'.

edit: ontopic bijdrage: ik bewonder sommigen ook wel door bijvoorbeeld hun excentrieke gedrag of woorden en in een uitzonderlijk geval uiterlijk. Ik vind het daardoor vaak leuk om met ze om te gaan, omdat ik houd van een gezond tegengewicht op mijn eigen gedrag en woorden. Dat leidt tot leuke en interessante interactie. Het gaat bij mij echter om situaties in verschillende settings en om zowel mannen als vrouwen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Justinn op 26-10-2018 07:55:58 ]
pi_182748724
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:47 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Ik wil trouwens ook even benoemen dat de ts zomaar Thierry Baudet kan zijn!
Whahahahahahahaa!
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:23:36 #104
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182748921
quote:
3s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:48 schreef Kimsywimsy het volgende:
Ik ken het gevoel; maar ik ben dan ook een vrouw. Ik behoor altijd zulke gecompliceerde gedachten te hebben, terwijl ik soms gewoon maar even een kerel wil doen.
Seksisme boeh!

quote:
Wat ik ervan begrepen heb na honderdtachtigduizend keer mijn neus gestoten te hebben met het schrijven van dit soort verhalen: mensen waarderen het vaak niet. Ze vinden het teveel werk om te lezen en geven liever ongezouten kritiek of richten zich meer op de manier waarop je het overbrengt dan om de inhoud die je daadwerkelijk over wil brengen. Probeer dergelijke teksten uitsluitend te delen op plekken waar ze gewaardeerd worden. En mocht je zo'n plek vinden; kom mij alsjeblieft opzoeken, want ik snak naar zo'n plek.
Geen zorgen hoor, als je als vrouw in een topic post van ts dan komt ie je sowieso lastig vallen met persoonlijke berichten, daar is het hem immers om te doen.

Je denkt toch niet dat hij daadwerkelijk zijn zienswijze op de pracht van het leven wil delen, wanneer hij alleen maar over de uiterlijkheden van vrouwen zwijmelt? Achter die wollige teksten schuilen heel andere bedoelingen.
Zo is hij bijvoorbeeld niet zo begripvol als hij zich probeert voor te doen en is hij ook echt niet op zoek naar inhoudelijke discussies over Sartre etc., anders zou hij immers in f&l posten. Het klinkt echter ietwat intellectueel en naïeve vrouwen tuinen daar soms in.

Vraag maar eens aan de mannen op FOK! met een vrouwen-account of JTL ze wel eens heeft benaderd via pm/dm. Ik weet namelijk dat het zo is.
1 + 1 = blauw
pi_182771437
Het topic ging even de goede richting uit, tot Kamina de boel weer komt verzieken. Jammer...

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 08:23 schreef Kamina het volgende:
Vraag maar eens aan de mannen op FOK! met een vrouwen-account of JTL ze wel eens heeft benaderd via pm/dm. Ik weet namelijk dat het zo is.
Mannen op FOK met een vrouwen account. Heb jij er ook zo eentje ? Dat is ook maar hypocriet. Waarom jezelf hier anders voordoen, dan je bent. Maar dit terzijde.

Ja, ik heb al eens personen privé hier aangesproken (zowel mannen als vrouwen). Is daar iets verkeerd mee ? Ik krijg (sorry voor het woord) ergens de schijt van al jullie moraal ridders hier. Dit kan niet, dat mag niet. Daar zitten andere bedoelingen achter, etc, etc. Zo vermoeiend allemaal. Hoe jullie alles zo scheef trekken. Echt zonde.

[ Bericht 57% gewijzigd door JustTalkLove op 27-10-2018 12:52:55 ]
pi_182771501
Ts heeft maandag een gesprek met HR
pi_182771542
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 07:41 schreef Justinn het volgende:
TS, even een goedbedoelde tip: laat je niet zo leiden door afwijkende meningen hier. Je graaft je zelf in, werkt mensen nog verder in het harnas en hebt hierbij dus zelf een hand in de escalatie gehad.
Klopt. Met een afwijkende mening heb ik geen probleem. Daarover kun je discussiëren met elkaar. Waar ik wel een groot probleem mee heb, is mensen die je beledigen. Allerlei onzin over je vertellen. Ik vind dat echt ongelooflijk, wraakroepend. Om nog maar niet te zeggen hoe kwetsend dat allemaal wel niet is (weet je).
pi_182771662
quote:
3s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:48 schreef Kimsywimsy het volgende:
Ik ken het gevoel; maar ik ben dan ook een vrouw. Ik behoor altijd zulke gecompliceerde gedachten te hebben, terwijl ik soms gewoon maar even een kerel wil doen.

Wat ik ervan begrepen heb na honderdtachtigduizend keer mijn neus gestoten te hebben met het schrijven van dit soort verhalen: mensen waarderen het vaak niet. Ze vinden het teveel werk om te lezen en geven liever ongezouten kritiek of richten zich meer op de manier waarop je het overbrengt dan om de inhoud die je daadwerkelijk over wil brengen. Probeer dergelijke teksten uitsluitend te delen op plekken waar ze gewaardeerd worden. En mocht je zo'n plek vinden; kom mij alsjeblieft opzoeken, want ik snak naar zo'n plek.
Mooie bijdrage. Heb ik niets aan toe te voegen. Ja, zo een plek zou fijn zijn. Ook hier om te creëren. Maar ja, dat is niet mogelijk (vrees ik). Want er zullen altijd onnozelaars tussen zitten, die het sfeertje dat je samen hoopt te creëren kapot zullen maken, er hun eigen garen uitspinnen. En dan gaat je beleving (je moment samen) dood natuurlijk.

In een privé gesprek kom je dit niet tegen. De setting is daar meer besloten, vertrouwelijk en zit ook meteen goed (of niet goed). Het is jammer dat zoiets ook niet gemakkelijker publiek beleefd kan worden. Ik deel daarin volledig je verzuchting. Maar geloof er zelf niet meer in. Tenzij men een BESLOTEN groep van mensen zou samenstellen. Dan kan het misschien wel. Maar hier is alles open. En ook vaak zo gemeen hard. Een verruwing in onze maatschappij ? Geen idee. Iedereen hier kan in dit topic iets posten, het daarin zowel om zeep helpen als verder constructief voeden. De wolven zitten hier tussen de schapen en de schapen tussen de wolven. Wat doe ik als herder (TS) daar aan ?

Ik schrijf heel graag. Zowel privé als publiek. Het is fijn om eventjes een ander in zijn/haar mensheid te ervaren. Om iets uit jezelf te kunnen delen. Om iets van de ander in je op te kunnen nemen. Zijn/haar gedachten, gevoel, een stukje van die ander zijn "essentie".

Wel is het niet zo fijn om daar onmiddellijk door een ander sterk in 'geframed' en 'veroordeeld' (zonder kennis van zaken) te worden. Op den duur doe je precies niets meer goed. Is er niets meer goed aan je. Zo hatelijk. Al die moraalridders hier. Je kan verschillen van gevoel en mening. Dat begrijp ik. Maar daarom hoef je de ander nog niet neer te halen, zwart te maken, te beschadigen en wat nog allemaal. Waar is het respect naartoe (vraag ik me soms af). Soit. C'est la vie zeker...

[ Bericht 7% gewijzigd door JustTalkLove op 27-10-2018 13:17:56 ]
pi_182897347
Kan me hier best wel in vinden. je heb soms collega's of mensen die een bepaalde energie bij zich dragen en uiten wat mijn direct aanspreekt.
With all due respect. F*ck you, Sir!
pi_183396447
Otacon, bedankt voor je reactie. Jammer dat je zo laat deelnam aan dit topic ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')