abonnement Unibet Coolblue
pi_182643530
Volgens mij zijn er heel veel mensen die niet snappen dat mannen en vrouwen ongelijk zijn, met andere eigenschappen en kwaliteiten.

Wil dat zeggen dat een man, bijvoorbeeld, per definitie een betere automonteur is? Nee.

Of een vrouw per definitie een betere verpleger is? Ook niet.

Ik denk wel dat interesses bij mannen en vrouwen vaak verschillen, en dat daar ook de maatschappelijke rollen uit voortvloeien.

Als jij vindt dat je als vrouw "geen genoegen" moet nemen met de taak als bijvoorbeeld huisvrouw, is dat een eigen probleem met je gevoel van eigenwaarde. Of beter gezegd, het tekort daaraan.


Mijn vriendin zorgt fulltime voor ons kind, ze wil dadelijk (als de kleine naar school gaat) weer 16 uur gaan werken. Ikzelf werk er rond de 65, en ben blij dat ze thuis alles draaiende houdt. Als wij dit prima vinden is het toch goed?

Terugkomend op de eerste zin van deze post, m en v zijn niet gelijk, maar wel gelijkwaardig.
Weggegaan en opgerot
pi_182644035
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 09:51 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Volgens mij zijn er heel veel mensen die niet snappen dat mannen en vrouwen ongelijk zijn, met andere eigenschappen en kwaliteiten.

Wil dat zeggen dat een man, bijvoorbeeld, per definitie een betere automonteur is? Nee.

Of een vrouw per definitie een betere verpleger is? Ook niet.

Ik denk wel dat interesses bij mannen en vrouwen vaak verschillen, en dat daar ook de maatschappelijke rollen uit voortvloeien.

Als jij vindt dat je als vrouw "geen genoegen" moet nemen met de taak als bijvoorbeeld huisvrouw, is dat een eigen probleem met je gevoel van eigenwaarde. Of beter gezegd, het tekort daaraan.


Mijn vriendin zorgt fulltime voor ons kind, ze wil dadelijk (als de kleine naar school gaat) weer 16 uur gaan werken. Ikzelf werk er rond de 65, en ben blij dat ze thuis alles draaiende houdt. Als wij dit prima vinden is het toch goed?

Terugkomend op de eerste zin van deze post, m en v zijn niet gelijk, maar wel gelijkwaardig.
Ah dus wat jouw vriendin doet is goed, maar als je meer wil dan huisvrouw zijn dan heb je een tekort aan eigenwaarde? :')

Hoe gaat dat als jullie uit elkaar gaan? Blijf jij dan 65 uur werken en mag zij gaan rondkomen van die 16 uurtjes, of ga je haar ondanks geen voorwaarden je geld afstaan?
pi_182644115
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 10:34 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ah dus wat jouw vriendin doet is goed, maar als je meer wil dan huisvrouw zijn dan heb je een tekort aan eigenwaarde? :')

Hoe gaat dat als jullie uit elkaar gaan? Blijf jij dan 65 uur werken en mag zij gaan rondkomen van die 16 uurtjes, of ga je haar ondanks geen voorwaarden je geld afstaan?
Nee, als je dat doet omdat het "moet". Als je huisvrouwen minder waardig vindt zegmaar.

Had ik ook wel iets mooier kunnen schrijven.

Als wij uit elkaar gaan zal er iets moeten veranderen, maar daar is geen sprake van.
Weggegaan en opgerot
pi_182644133
:') zogenaamde "strong independent women", totdat er een schilderijtje aan de muur gehangen moet worden, of er een Ikea kast inelkaar geschroeft moet worden.
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  zondag 21 oktober 2018 @ 10:44:14 #80
80382 manny
30 is best veel
pi_182644184
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 09:51 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Volgens mij zijn er heel veel mensen die niet snappen dat mannen en vrouwen ongelijk zijn, met andere eigenschappen en kwaliteiten.

Wil dat zeggen dat een man, bijvoorbeeld, per definitie een betere automonteur is? Nee.

Of een vrouw per definitie een betere verpleger is? Ook niet.

Ik denk wel dat interesses bij mannen en vrouwen vaak verschillen, en dat daar ook de maatschappelijke rollen uit voortvloeien.

Als jij vindt dat je als vrouw "geen genoegen" moet nemen met de taak als bijvoorbeeld huisvrouw, is dat een eigen probleem met je gevoel van eigenwaarde. Of beter gezegd, het tekort daaraan.

Mijn vriendin zorgt fulltime voor ons kind, ze wil dadelijk (als de kleine naar school gaat) weer 16 uur gaan werken. Ikzelf werk er rond de 65, en ben blij dat ze thuis alles draaiende houdt. Als wij dit prima vinden is het toch goed?

Terugkomend op de eerste zin van deze post, m en v zijn niet gelijk, maar wel gelijkwaardig.
heb je een eigen zaak dat je zoveel uren draait ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_182644247
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 10:40 schreef Acryl het volgende:
:') zogenaamde "strong independent women", totdat er een schilderijtje aan de muur gehangen moet worden, of er een Ikea kast inelkaar geschroeft moet worden.
Dat ze ambitieus en onafhankelijk zijn wil niet zeggen dat ze alles moeten kunnen. Ze zijn geen superwomen. En ook geen halve mannen. Ze willen gewoon meer dan thuis met de kinderen zitten eten te bereiden voor manlief. En daar is niets mis mee.
  zondag 21 oktober 2018 @ 10:48:47 #82
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_182644269
Stiekem willen ze allemaal bruut gedomineerd worden in bed.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_182644375
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 10:48 schreef PzKpfw het volgende:
Stiekem willen ze allemaal bruut gedomineerd worden in bed.
Sommige stoere mannen willen ook stiekem door hun vrouw met een strapon genomen worden.
  zondag 21 oktober 2018 @ 10:57:44 #84
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_182644436
De echte pareltjes zijn veouwen die gewoon hard werken en daar niet over lopen te zeiken. En dan bedoel ik fulltime werkers, niet van die geitenmama's die maar half aanwezig zijn.
With love :*
pi_182644489
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 10:57 schreef girlnextdoor. het volgende:
De echte pareltjes zijn veouwen die gewoon hard werken en daar niet over lopen te zeiken. En dan bedoel ik fulltime werkers, niet van die geitenmama's die maar half aanwezig zijn.
En wat is mis met die mama's als ze er voor de kinderen willen zijn plus ook hun bijdrage willen leveren in het huishoudpotje thuis? Sommige vrouwen willen ook niet maar half voor hun kinderen en man zijn, wat soms gebeurt wanneer ze fulltime moeten werken. Kwestie van prioriteiten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2018 11:03:53 ]
  zondag 21 oktober 2018 @ 11:11:32 #86
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_182644690
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 10:54 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Sommige stoere mannen willen ook stiekem door hun vrouw met een strapon genomen worden.
Het verschil zit hem in sommige.

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_182644729
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 11:11 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het verschil zit hem in sommige.

Mijn fout.

Allemaal die mannen willen stiekem van achteren genomen worden.
  zondag 21 oktober 2018 @ 11:16:27 #88
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_182644775
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 11:14 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Mijn fout.

Allemaal die mannen willen stiekem van achteren genomen worden.
Probeer het eens in het Nederlands te schrijven.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_182644809
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 11:16 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Probeer het eens in het Nederlands te schrijven.
Alle mannen willen stiekem geneukt worden in hun anus. Maar juist die met de grootste mond durven het niet hardop te zeggen.
  zondag 21 oktober 2018 @ 11:23:59 #90
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_182644896
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 11:00 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

En wat is mis met die mama's als ze er voor de kinderen willen zijn plus ook hun bijdrage willen leveren in het huishoudpotje thuis? Sommige vrouwen willen ook niet maar half voor hun kinderen en man zijn, wat soms gebeurt wanneer ze fulltime moeten werken. Kwestie van prioriteiten.
Wat er mis mee is? Dat ze vervolgens lopen te zeiken op alles en iedereen op het werk terwijl ze alles maar half meekrijgen. En dat op een bazige 'ik weet alles beter'-manier. Als ze zouden inbinden en die arrogante houding zouden laten varen, heb ik er geen moeite mee. Daarom vind ik de fulltime moeders die niet zeuren prima collega's.
With love :*
  zondag 21 oktober 2018 @ 11:25:31 #91
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_182644926
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 11:18 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Alle mannen willen stiekem geneukt worden in hun anus. Maar juist die met de grootste mond durven het niet hardop te zeggen.
Kijk dat zijn de wijsheden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_182644986
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 11:18 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Alle mannen willen stiekem geneukt worden in hun anus. Maar juist die met de grootste mond durven het niet hardop te zeggen.
Als de ballen elkaar maar niet raken anders is het gay.
pi_182645622
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 10:38 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Nee, als je dat doet omdat het "moet". Als je huisvrouwen minder waardig vindt zegmaar.

Had ik ook wel iets mooier kunnen schrijven.

Als wij uit elkaar gaan zal er iets moeten veranderen, maar daar is geen sprake van.
Huisvrouwen zijn niet minderwaardig, maar vrouwen kunnen ook meer en vinden andere dingen leuk om te doen? Ik sta liever achter een zaagtafel dan een strijkplank.

Waarom zou je je hele leven willen schoonmaken en zorgen? Mensen hebben talenten. Kan me gewoon niet voorstellen dat dag in dag uit huishouden en zorgen zonder verdere progressie in je leven niet verveelt. Doe liever dingen waar ik plezier in heb.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2018 12:10:28 ]
pi_182645672
En stellen dat er geen sprake is van uit elkaar gaan in onzin natuurlijk. Je moet overal rekening mee houden. Zou als ik haar was inschrijven bij woningnet, dan heeft ze in ieder geval een betaalbare woning mocht shit hit the fan in de toekomst.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2018 12:12:22 ]
pi_182645736
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 10:57 schreef girlnextdoor. het volgende:
De echte pareltjes zijn veouwen die gewoon hard werken en daar niet over lopen te zeiken. En dan bedoel ik fulltime werkers, niet van die geitenmama's die maar half aanwezig zijn.
Stop eens met momshaming pls
pi_182646483
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 12:06 schreef Myrr het volgende:

[..]

Huisvrouwen zijn niet minderwaardig, maar <Dit is de "maar" die ik niet correct vind.>

Ik sta liever achter een zaagtafel dan een strijkplank.

<Dan moet je dat ook zeker doen ^O^ >

Kan me gewoon niet voorstellen dat dag in dag uit huishouden en zorgen zonder verdere progressie in je leven niet verveelt.

<Jammer dat je je dat niet in kunt denken, maar dat betekent niet dat het niet bestaat>
Ik krijg zo het gevoel dat je je beter voelt dan een vrouw die (om jouw woorden te gebruiken) "geen progressie in haar leven" heeft.


En om die reden kots ik hedendaags feminisme uit.
Weggegaan en opgerot
pi_182646551
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 09:51 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Volgens mij zijn er heel veel mensen die niet snappen dat mannen en vrouwen ongelijk zijn, met andere eigenschappen en kwaliteiten.

Wil dat zeggen dat een man, bijvoorbeeld, per definitie een betere automonteur is? Nee.

Of een vrouw per definitie een betere verpleger is? Ook niet.

Ik denk wel dat interesses bij mannen en vrouwen vaak verschillen, en dat daar ook de maatschappelijke rollen uit voortvloeien.

Als jij vindt dat je als vrouw "geen genoegen" moet nemen met de taak als bijvoorbeeld huisvrouw, is dat een eigen probleem met je gevoel van eigenwaarde. Of beter gezegd, het tekort daaraan.


Mijn vriendin zorgt fulltime voor ons kind, ze wil dadelijk (als de kleine naar school gaat) weer 16 uur gaan werken. Ikzelf werk er rond de 65, en ben blij dat ze thuis alles draaiende houdt. Als wij dit prima vinden is het toch goed?

Terugkomend op de eerste zin van deze post, m en v zijn niet gelijk, maar wel gelijkwaardig.
Jij oogt #ALTIJDREADY
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182646571
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 12:12 schreef Myrr het volgende:
En stellen dat er geen sprake is van uit elkaar gaan in onzin natuurlijk. Je moet overal rekening mee houden. Zou als ik haar was inschrijven bij woningnet, dan heeft ze in ieder geval een betaalbare woning mocht shit hit the fan in de toekomst.
Er is toch geen sprake van uit elkaar gaan, weinig onzin aan? Dat er geen sprake van is wil niet zeggen dat we er geen rekening mee houden.

En als dat wel gebeurt moet er inderdaad iets veranderen. Ze zal dan moeten gaan werken, en ik minder om voor mijn dochter te kunnen zorgen.
Weggegaan en opgerot
pi_182649122
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 13:01 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Ik krijg zo het gevoel dat je je beter voelt dan een vrouw die (om jouw woorden te gebruiken) "geen progressie in haar leven" heeft.


En om die reden kots ik hedendaags feminisme uit.
Ik kijk er niet op neer, ik kan me alleen niet voorstellen dat je daar gelukkig van word op de lange termijn. De piramide van Maslov is er niet voor niets he?

Vind het heel fijn dat mijn partner me in ieder geval erg motiveert om mijn doelen na te jagen. Thuis zitten met de baby was even leuk maar was heel blij dat ik daarna mijn eigen leven buiten het gezin weer op kon pakken en mezelf kan ontwikkelen in dingen die ik leuk vind.

Wellicht dat ik stiekem, nu ik er over nadenk, toch wel neer kijk op iemand die niet haar best doet om ook in haar eentje zonder instanties in de basisbehoeften van een kind kan voorzien als het leven ineens drastisch verandert.

Kijk ook neer op mannen die dat faciliteren. Blijf jij maar lekker thuis ik verdien wel geld zoals het hoort en als we uit elkaar gaan tsja dan moet je maar even kijken hoe je het gaat redden zonder werkervaring.

Leuk man om afhankelijk te zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2018 15:32:00 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')