Precies. Zelfs als ze het constructeurskampioenschap 5x op rij gaan winnen moet je die Franse troep niet willen rijden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 07:07 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Je keuze voor een privé auto af laten hangen van de F1 is nog debieler dan Opel rijden.
Haten op automerken vind ik dan net weer wat sneuer.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 07:46 schreef CrashO het volgende:
[..]
Precies. Zelfs als ze het constructeurskampioenschap 5x op rij gaan winnen moet je die Franse troep niet willen rijden.
Het is best terechte haat.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 08:06 schreef mikieu het volgende:
[..]
Haten op automerken vind ik dan net weer wat sneuer.
Bruno na de Q. Daarom is die zo onmeuning laat.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 08:38 schreef DKUp het volgende:
Bruno Mars of Drake gaat toch op zaterdag optreden ?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 08:40 schreef CrashO het volgende:
[..]
Bruno na de Q. Daarom is die zo onmeuning laat.
En Britney na de race
Ik heb toch echt jarenlang, naar grote tevredenheid, in een Renault gereden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 07:46 schreef CrashO het volgende:
[..]
Precies. Zelfs als ze het constructeurskampioenschap 5x op rij gaan winnen moet je die Franse troep niet willen rijden.
je vergeet de mooiste:quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 08:37 schreef fathank het volgende:
Haten op Opel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn pa heeft er vroeger een tijdje aan meegedaan. Totdat Ferrari begon te winnen. Toen moest ie afhaken omdat ie geen Ferrari kon betalenquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 07:07 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Je keuze voor een privé auto af laten hangen van de F1 is nog debieler dan Opel rijden.
De enige Opel die de moeite waard is.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 11:51 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
je vergeet de mooiste:
[ link | afbeelding ]1969 OPEL GT 1900
heeft hij wel een McLaren gehad?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 11:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Mijn pa heeft er vroeger een tijdje aan meegedaan. Totdat Ferrari begon te winnen. Toen moest ie afhaken omdat ie geen Ferrari kon betalen
Nouja dat was McLaren Honda destijds he, dus dat was een Honda Civic Shuttle 4x4 wat hij toen had.quote:
ik hoopte op een wondertjequote:Op dinsdag 16 oktober 2018 12:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja dat was McLaren Honda destijds he, dus dat was een Honda Civic Shuttle 4x4 wat hij toen had.
Ik hoopte als jong menneke vooral dat hij wél geld voor die Ferrari hadquote:
Mijn pa is Mister Bean niet; dus die McLaren F1 zat er niet inquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 12:37 schreef Tarado het volgende:
Met alle respect voor de Ferrari's uit die tijd, dit is hem toch wel
[ afbeelding ]
fuck de kwali!quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 08:40 schreef CrashO het volgende:
[..]
Bruno na de Q. Daarom is die zo onmeuning laat.
En Britney na de race
quote:Geen juridische procedures om alle schuldeisers van Racing Point Force India af te betalen. Eigenaar Lawrence Stroll stak de handen uit de mouwen en betaalt allen in eigen beheer af. Naar verwachting is het volgende week helemaal rond.
Teambaas Otmar Szafnauer zegt dat alle partijen direct meewerkten. “Iedereen ging ermee akkoord dat de schuldeisers meteen afbetaald konden worden, zodat er geen langer durend juridisch proces aan te pas hoefde te komen.”
Ook interessant: Perez: "Het voelt nu meer alsof ik voor een raceteam rijd"
Coureur Sergio Perez en ook F1-team Mercedes zijn twee van de crediteuren. “Mercedes heeft een eigen team in de paddock en is dus niet alleen leverancier. Stroll is een geweldige motivator met een directe aanpak. Hij vond het een goed idee het op deze manier af te ronden, zodat er garantie was dat iedereen hun geld op tijd kreeg.”
Mantaquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 08:37 schreef fathank het volgende:
Haten op Opel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Musk had er ook 1, heeft die ook total loss geredenquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 12:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Mijn pa is Mister Bean niet; dus die McLaren F1 zat er niet in
Toen hoopte je des te meer met de Ferrari van je pa op stap te kunnen?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 12:33 schreef vosss het volgende:
Ow ik bedenk me net dat ik toen al helemaal geen jong menneke meer was maar al gewoon zelf een paar jaar mn rijbewijs had
Zou toch wat zijn als die kut fransozen dan ineens wél een fatsoenlijke motor op de grid zetten en Ricciardo prompt wereldkampioen wordtquote:Op donderdag 18 oktober 2018 12:20 schreef theclansman het volgende:
https://www.motorsport.co(...)-new-engine/3196859/
compleet nieuwe motor ben benieuwd dan voor volgend jaar
Dag Ricciardoquote:Op donderdag 18 oktober 2018 12:20 schreef theclansman het volgende:
https://www.motorsport.co(...)-new-engine/3196859/
compleet nieuwe motor ben benieuwd dan voor volgend jaar
Dan moeten ze ook nog een fatsoenlijk chassis bouwen want dat is ook nou niet echt om over naar huis te schrijven anders hadden ze wel dichter op Red Bull gezeten.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 12:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou toch wat zijn als die kut fransozen dan ineens wél een fatsoenlijke motor op de grid zetten en Ricciardo prompt wereldkampioen wordt
Zou wel heel apart zijn als dat opeens zou gaan lukken. Ik denk dat de kans 0,0 is.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 12:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou toch wat zijn als die kut fransozen dan ineens wél een fatsoenlijke motor op de grid zetten en Ricciardo prompt wereldkampioen wordt
Idd, ook omdat ze dat zelf ook al meerdere malen hebben aangegeven volgend jaar niet voor podia verwachten te vechten.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 13:27 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Zou wel heel apart zijn als dat opeens zou gaan lukken. Ik denk dat de kans 0,0 is.
Voor die 2 jaar? nieuwe motor betekent ook kinderziektes. dit is gewoon PR onzin wat ze naar buiten brengen.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 12:20 schreef theclansman het volgende:
https://www.motorsport.co(...)-new-engine/3196859/
compleet nieuwe motor ben benieuwd dan voor volgend jaar
twitter:COTA twitterde op donderdag 18-10-2018 om 16:45:56 Meet the Verstopper. #USGP https://t.co/MjVdvByMTi reageer retweet
twitter:bgarloff twitterde op donderdag 18-10-2018 om 17:37:01 @AutoBildMotorsport: Horner believes Verstappen more talented than the hard working Vettel. https://t.co/YvHODy97Fy reageer retweet
Ik had van de week gelezen dat 't curbs werden van 2 meter lang en 1 meter breed? Dat is deze baguette toch niet?quote:Op donderdag 18 oktober 2018 17:12 schreef Tarado het volgende:[ afbeelding ]twitter:COTA twitterde op donderdag 18-10-2018 om 16:45:56 Meet the Verstopper. #USGP https://t.co/MjVdvByMTi reageer retweet
https://www.gpupdate.net/(...)-randstenen-op-cota/quote:Voorafgaand aan de Amerikaanse Grand Prix van dit weekend heeft de FIA bevestigd dat er twee nieuwe kerbstones geplaatst worden aan de binnen. De nieuwe kerbstones, die twee meter lang en een meter breed zijn, zijn achter de apex van Bocht 16 en 17 geplaatst en zijn vijf centimeter hoog. Vorig jaar waren er geen belemmeringen om het circuit op dat punt af te snijden.
Zo he. Dat gaat geheid een paar voorvleugels eraf en erger op leveren voor coureurs die op het randje durven te rijden.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 17:12 schreef Tarado het volgende:[ afbeelding ]twitter:COTA twitterde op donderdag 18-10-2018 om 16:45:56 Meet the Verstopper. #USGP https://t.co/MjVdvByMTi reageer retweet
over het randje, bedoel je.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 18:43 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Zo he. Dat gaat geheid een paar voorvleugels eraf en erger op leveren voor coureurs die op het randje durven te rijden.
Neuh, zo te zien pak je hem ook mee als je met je buitenste wielen nog niet in de buurt van de witte lijn bent.quote:
Waren ze die niet op de parking aan het leggen, toen de leiding er parkeerde en dacht: Die kunnen ook wel op het circuit!quote:Op donderdag 18 oktober 2018 17:12 schreef Tarado het volgende:[ afbeelding ]twitter:COTA twitterde op donderdag 18-10-2018 om 16:45:56 Meet the Verstopper. #USGP https://t.co/MjVdvByMTi reageer retweet
Haha Redbull we fooled you. Spec C is actually spec shit.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 12:20 schreef theclansman het volgende:
https://www.motorsport.co(...)-new-engine/3196859/
compleet nieuwe motor ben benieuwd dan voor volgend jaar
Die vent beweert ook elke week weer iets anders. Ben benieuwd wat ze er uit persen.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 20:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Haha Redbull we fooled you. Spec C is actually spec shit.
Wederom een nieuwe motor is weer geen goede slijtage info, weer geen goede kwalificatiemodus.
Het voordeel van Mercedes is dat ze perfect weten hoeveel hun motor kan hebben en precies weten hoeveel extra power ze eruit kunnen halen voor 1 rondje, zonder teveel motorslijtage.
Six baguettes et une petite briequote:Op donderdag 18 oktober 2018 20:47 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Die vent beweert ook elke week weer iets anders. Ben benieuwd wat ze er uit persen.
Zuigers met drijfstangen.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 20:47 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Die vent beweert ook elke week weer iets anders. Ben benieuwd wat ze er uit persen.
Opmerking over dat het gewicht van de coureurs hoger word om de amerikanen een kans te geven was ook goud.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 21:00 schreef JayHovah het volgende:
Daniël weer in vorm:
https://twitter.com/ziggosportf1/status/1052967493353046016?s=21
Q1 is om 17:00 uur en Q2 om 21:00 uur...quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 08:40 schreef theclansman het volgende:
zit ik hier braaf op het werk kan ik verdomme geen q1 en q2 kijken
Lange dag dan!quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 08:40 schreef theclansman het volgende:
zit ik hier braaf op het werk kan ik verdomme geen q1 en q2 kijken
16:00 en 20:00 bedoel je woon in dublinquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 10:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Q1 is om 17:00 uur en Q2 om 21:00 uur...
Ja inderdaad zeker een lange dag achja dan maar eens werken is ook weer eens wat nieuwsquote:
ik kan dit niet zo laten, het is of VT1/2 en K of FP1/2 en Q.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:01 schreef KillerBee4ever het volgende:
OMG, ik kan dit niet zo laten hoor .
Vandaag is het VT 1 en 2, morgen is pas de Q
quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:01 schreef KillerBee4ever het volgende:
OMG, ik kan dit niet zo laten hoor .
Vandaag is het VT 1 en 2, morgen is pas de Q
Ja, ik was nog niet helemaal wakker geloof ikquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:01 schreef KillerBee4ever het volgende:
OMG, ik kan dit niet zo laten hoor .
Vandaag is het VT 1 en 2, morgen is pas de Q
De Q is morgen pas om 23:00 uurquote:
Dat is 8:00 in Melbourne.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De Q is morgen pas om 23:00 uur
Okay...quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:05 schreef vosss het volgende:
[..]
ik kan dit niet zo laten, het is of VT1/2 en K of FP1/2 en Q.
Zelfde hier en hier was het zelfs nog een uur vroegerquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, ik was nog niet helemaal wakker geloof ik
Ik bedoelde uiteraard FP1 en FP2. Een Q1 en een Q2 zover uit uit elkaar zou ook wel erg vreemd zijn
Hebben we weer een concert ofzo?quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De Q is morgen pas om 23:00 uur
ja bruno mars en britney spears dacht ikquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 13:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hebben we weer een concert ofzo?
En 14.00 in San Francisco.quote:
Heb je tegenwoordig een Russische aan de lul haak geslagen?quote:
Nee maar is dezelfde tijdzonequote:Op vrijdag 19 oktober 2018 13:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Heb je tegenwoordig een Russische aan de lul haak geslagen?
Daarom moeten wij ook niet klagen als de race een keer later is. Of een uur later.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:06 schreef Nattekat het volgende:
De race is gewoon maandagochtend heel vroeg in Melbourne... rip.
ik vind de verhouding kwalificatie tijd vs race tijd wel vreemd in dit gevalquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:08 schreef franklop het volgende:
[..]
Daarom moeten wij ook niet klagen als de race een keer later is. Of een uur later.
totally offquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind de verhouding kwalificatie tijd vs race tijd wel vreemd in dit geval
Yupsquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 13:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hebben we weer een concert ofzo?
Was vorig jaar ook.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind de verhouding kwalificatie tijd vs race tijd wel vreemd in dit geval
ik weet het maar dat maakt het niet minder vreemdquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Was vorig jaar ook.
Komt door entertainment-toestanden (concert). Bedank Liberty maar...
Waarom is het vreemd? Het is toch vrij duidelijk wat ze aan het doen zijn, ze proberen de sport aan te laten spreken bij een breder publiek. Een manier omdat te doen is andere doelgroepen trekken die normaal nooit een kaartje zouden kopen zonder die concerten. Misschien blijft er een gedeelte hangen en word enthousiast. Dat is de hele opzet, en geld natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet het maar dat maakt het niet minder vreemd
die uitleg is al eerder gegeven, zij hebben hun redenen maar ik blijft het een vreemd verschil in aanvangstijden vindenquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:57 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Waarom is het vreemd? Het is toch vrij duidelijk wat ze aan het doen zijn, ze proberen de sport aan te laten spreken bij een breder publiek. Een manier omdat te doen is andere doelgroepen trekken die normaal nooit een kaartje zouden kopen zonder die concerten. Misschien blijft er een gedeelte hangen en word enthousiast. Dat is de hele opzet, en geld natuurlijk.
Zo vreemd is het niet, zeker als je Diva's als mevr Spears uitnodigt. Denk je eens in hoeveel extra geregeld er moet worden qua beveiliging en alles dat erbij komt kijken. Dat kost gewoon tijd. Dat wij daar last van hebben om dat dat concert ons eigenlijk geen ruk kan schelen, tja, onze pech. Het is niet anders.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 15:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
die uitleg is al eerder gegeven, zij hebben hun redenen maar ik blijft het een vreemd verschil in aanvangstijden vinden
zal wel te maken hebben met het concert aangezien een concert toch fijner in het donker is.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 15:05 schreef Tarado het volgende:
eg is al eerder gegeven, zij hebben hun redenen maar ik blijft het een vreem
het is een raceweekend en naar mijn mening moet het racen centraal staan, dat ze dan wat aanpassen voor de lokale bezoeker kan ik ook nog wel bij maar ze gaan hier gewoon te ver in en dat ten koste van de veelvoud aan mensen die het op tv kijken.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 15:09 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Zo vreemd is het niet, zeker als je Diva's als mevr Spears uitnodigt. Denk je eens in hoeveel extra geregeld er moet worden qua beveiliging en alles dat erbij komt kijken. Dat kost gewoon tijd. Dat wij daar last van hebben om dat dat concert ons eigenlijk geen ruk kan schelen, tja, onze pech. Het is niet anders.
F1 is gewoon een enorm mondiaal circus dat een bepaalde plaats met een bezoek vereert. Een bezoek van de paus is er niks bij en dat circus moet dan dus ook als zodanig ontvangen worden en alles moet ervoor wijken. Graag of niet, als dat niet kan dan gaan ze volgend jaar toch ergens anders heen?quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 15:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is een raceweekend en naar mijn mening moet het racen centraal staan, dat ze dan wat aanpassen voor de lokale bezoeker kan ik ook nog wel bij maar ze gaan hier gewoon te ver in en dat ten koste van de veelvoud aan mensen die het op tv kijken.
Disagreequote:Op vrijdag 19 oktober 2018 18:38 schreef Kickinalfa het volgende:
Lang leve liberty, ze maken de weekenden interessanter voor de fans op locatie, er is veel meer openheid gedurende de race en er wordt meer (online) uitgevoerd
Dit inderdaad. Groot verschil met vijf jaar terug, zowel online als ter plekke.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 18:38 schreef Kickinalfa het volgende:
Lang leve liberty, ze maken de weekenden interessanter voor de fans op locatie, er is veel meer openheid gedurende de race en er wordt meer (online) uitgevoerd
uh huh! Geweldig voor de mensen die veel geld neerleggen om er bij te zijn er een mooi evenement voor terugkrijgen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 18:38 schreef Kickinalfa het volgende:
Lang leve liberty, ze maken de weekenden interessanter voor de fans op locatie, er is veel meer openheid gedurende de race en er wordt meer (online) uitgevoerd
Ja maar alles is een keer een kwartier opgeschoven omdat er een concert was. De schande!quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 21:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
uh huh! Geweldig voor de mensen die veel geld neerleggen om er bij te zijn er een mooi evenement voor terugkrijgen.
pa-niekquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 21:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja maar alles is een keer een kwartier opgeschoven omdat er een concert was. De schande!
Amerikanen snappen helemaal niets van entertainment.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
F1 is gewoon een enorm mondiaal circus dat een bepaalde plaats met een bezoek vereert. Een bezoek van de paus is er niks bij en dat circus moet dan dus ook als zodanig ontvangen worden en alles moet ervoor wijken. Graag of niet, als dat niet kan dan gaan ze volgend jaar toch ergens anders heen?
Dit soort grappen doen af aan de grootsheid van de F1, en maken het daarmee minder waardevol. Maar we hadden al vastgesteld dat Liberty geen flauw benul heeft wat het gekocht heeft en wat het ermee aan moet.
"Naar jouw mening" Ja, jij denkt dat Liberty dat ook maar 1 zak boeit, die mening van jou?quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 15:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is een raceweekend en naar mijn mening moet het racen centraal staan, dat ze dan wat aanpassen voor de lokale bezoeker kan ik ook nog wel bij maar ze gaan hier gewoon te ver in en dat ten koste van de veelvoud aan mensen die het op tv kijken.
blijkbaar niet, die illusie heb ik ook niet maar ik ben vast niet de enige die er zo over denktquote:Op zondag 21 oktober 2018 13:06 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
"Naar jouw mening" Ja, jij denkt dat Liberty dat ook maar 1 zak boeit, die mening van jou?
Tuurlijk niet, ik deel jouw mening, gewoon racen en tyf op met dat gelul eromheen. Alleen voor Amerikanen is dat heel anders, niet alleen kijken zij heel anders naar sport, de bobo's moeten ook een manier vinden om er zoveel mogelijk reclametijd tussen te prakken.quote:Op zondag 21 oktober 2018 13:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
blijkbaar niet, die illusie heb ik ook niet maar ik ben vast niet de enige die er zo over denkt
quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 21:54 schreef Kyran het volgende:
Amerikanen kijken gewoon heel anders naar sport dan dat de meeste Europeanen doen.
Daar gaat het om entertainment gehalte en commerciële belangen. Terwijl wij in Europa en al helemaal in Nederland een mentaliteit hebben van "race / voetbal gewoon en geen gelul er om heen".
Ik heb meer met hoe de Amerikanen het doen. Sport is voor de fans entertainment, muziek is dat ook, dus prima combinatie toch.
Ik ga liever naar een race waarop voor, na en tijdens entertainment heb, dan alleen maar naar een kale race. Dit zie je terug bij NFL, MLB, NBA etc. en nu dus ook bij F1, niks mis mee.
Ligt er ook aan of je voor de TV zit of aanwezig bent op de track.quote:Op zondag 21 oktober 2018 13:11 schreef Donderkonijn het volgende:
Tuurlijk niet, ik deel jouw mening, gewoon racen en tyf op met dat gelul eromheen. Alleen voor Amerikanen is dat heel anders, niet alleen kijken zij heel anders naar sport, de bobo's moeten ook een manier vinden om er zoveel mogelijk reclametijd tussen te prakken.
lekkere tijd wel dit.quote:
Laat iedereen maar haten, die Amerikanen weten hoe je een feestje moet bouwen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 20:03 schreef DaMook het volgende:
Ik vind heel die preshow in de usa juist gaaf. Bij de Indy 500 ook.
Dat is ook geen kunst met de 598,5 miljard die ze elk jaar in feestvuurwerk stoppen en gratis over de hele wereld uitdelenquote:Op zondag 21 oktober 2018 23:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Laat iedereen maar haten, die Amerikanen weten hoe je een feestje moet bouwen.
Anders sportcultuur, leuk om te zien maar ik ben blij dat de Europese sportcultuur iets meer op de sport zelf gericht is.quote:Op zondag 21 oktober 2018 23:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Laat iedereen maar haten, die Amerikanen weten hoe je een feestje moet bouwen.
Ze konden niet echt dichterbij komen, ze bleven rond de seconde hangen. Dus probleem zal er nog steeds zijn, alleen denk ik dat ze alle drie weinig te verliezen hadden.quote:Op maandag 22 oktober 2018 09:21 schreef nils7 het volgende:
Nu konden de auto's wel op een seconde van elkaar rondjes achter elkaar tuffen.
Waardoor was het nu spannender?
Geen banden gegevens van het weekend?
2 teams die elkaar pushen waardoor niemand banden zit te sparen?
Lewis probeerde het wel.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:06 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ze konden niet echt dichterbij komen, ze bleven rond de seconde hangen. Dus probleem zal er nog steeds zijn, alleen denk ik dat ze alle drie weinig te verliezen hadden.
Lewis moest en zou Max voorbij voor het kampioenschap, Max moest en zou Kimi voorbij voor de winst, Kimi moest en zou vooraan blijven zodat Lewis zo min mogelijk punten zou pakken.
Als Lewis Max voorbij gekomen was dan had hij het kampioenschap nog steeds niet gehad, want Vettel ging Bottas alsnog voorbij.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:06 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ze konden niet echt dichterbij komen, ze bleven rond de seconde hangen. Dus probleem zal er nog steeds zijn, alleen denk ik dat ze alle drie weinig te verliezen hadden.
Lewis moest en zou Max voorbij voor het kampioenschap, Max moest en zou Kimi voorbij voor de winst, Kimi moest en zou vooraan blijven zodat Lewis zo min mogelijk punten zou pakken.
Dat was pas een paar ronden voor het einde, Lewis zat al 15 ronden voor het einde vlak achter Max dus dat had hij toen nog niet kunnen weten natuurlijkquote:Op maandag 22 oktober 2018 10:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als Lewis Max voorbij gekomen was dan had hij het kampioenschap nog steeds niet gehad, want Vettel ging Bottas alsnog voorbij.
Mwoah Kimi zijn banden waren volgens mij net zo oud. Maar omdat Max met zijn ers deployment Lewis buiten DRS afstand moest zien te houden, is het lastig om ook nog eens aan te vallen natuurlijk.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Lewis probeerde het wel.
Denk dat bij Max de banden te ver weg waren om iets te doen bij Kimi.
Maar normaal klagen ze dat ze minimaal 2,5 seconde er vanaf moeten zitten, vuile lucht etc.
Ja klopt, maar ik stel ook alleen maar dat hij het kampioenschap dan alsnog niet had gehad.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:11 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat was pas een paar ronden voor het einde, Lewis zat al 15 ronden voor het einde vlak achter Max dus dat had hij toen nog niet kunnen weten natuurlijk
Tja, nog drie GPs dus in theorie zijn er nog maximaal 75 te winnen en staat Max respectievelijk 26 en 30 punten achter op Bottas en Räikkönen. De ruimte is er dus wel, maar dan zijn er denk ik wel uitvalbeurten van Bottas en Räikkönen nodig.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:12 schreef manny het volgende:
kan max bottas nog pakken. dat zou wel mooi zijn. uiteindelijk is de eindstand van het wk toch wat blijft staan na een seizoen.
Dat was het!quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:03 schreef BroesWillems het volgende:
Tjonge jonge, wat een mooie race gisteren.
Lekker tailgaten op de parkeerplaats met z'n allen, daarna concertje er achteraan. Lekker man.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 21:54 schreef Kyran het volgende:
Amerikanen kijken gewoon heel anders naar sport dan dat de meeste Europeanen doen.
Daar gaat het om entertainment gehalte en commerciële belangen. Terwijl wij in Europa en al helemaal in Nederland een mentaliteit hebben van "race / voetbal gewoon en geen gelul er om heen".
Ik heb meer met hoe de Amerikanen het doen. Sport is voor de fans entertainment, muziek is dat ook, dus prima combinatie toch.
Ik ga liever naar een race waarop voor, na en tijdens entertainment heb, dan alleen maar naar een kale race. Dit zie je terug bij NFL, MLB, NBA etc. en nu dus ook bij F1, niks mis mee.
quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Lekker tailgaten op de parkeerplaats met z'n allen, daarna concertje er achteraan. Lekker man.
Maar hier in Nederland weet iedereen het weer beter.
Ga eens naar een NASCAR event. Dat is een heel weekend feest met van alles en nog wat. Waarom zou je je beperken tot alleen een paar wagens die wat rondjes over een stukkie asfalt rijden.
En ik dacht hier te lezen dat een ticket 99 dollar kostte ? Dat is natuurlijk geen geld voor een f1 weekend inclusief een aantal grote concerten en een groot feest.quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Op Silverstone doen ze dat ook prima. Echt een feestje van donderdag tot zondag met muziek, optredens, goed bier... Niet zo groots als in de VS en op andere locaties (de optredens zijn C-artiesten helaas), maar het idee is er. Hoop dat er wat grotere namen aangetrokken worden als ze Silverstone weten te redden na 2019.
Wat ook helpt is dat ze er de support races hebben: GP3, F2, Porsche Cup, en vaak ook nog iets van legacy/retro dingen. Er is dus ook echt genoeg vermaak on-track naast de non-race zaken.quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:36 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En ik dacht hier te lezen dat een ticket 99 dollar kostte ? Dat is natuurlijk geen geld voor een f1 weekend inclusief een aantal grote concerten en een groot feest.
Jij denkt dat de f1 het enige is wat er plaats vind in het weekendquote:Op maandag 22 oktober 2018 12:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Lekker tailgaten op de parkeerplaats met z'n allen, daarna concertje er achteraan. Lekker man.
Maar hier in Nederland weet iedereen het weer beter.
Ga eens naar een NASCAR event. Dat is een heel weekend feest met van alles en nog wat. Waarom zou je je beperken tot alleen een paar wagens die wat rondjes over een stukkie asfalt rijden.
Wel eens bij een 24uurs race geweest?quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:37 schreef Asschen_sukar het volgende:
Zelfde bij de Indy 500, dat is bijna een hele week feest. Krijg je een beetje waar je voor je geld.
Kunnen we hier nog een hoop van leren.
Nee.quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij denkt dat de f1 het enige is wat er plaats vind in het weekend
Té duur, voor de gewone man onbereikbaar duur...quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wat ook helpt is dat ze er de support races hebben: GP3, F2, Porsche Cup, en vaak ook nog iets van legacy/retro dingen. Er is dus ook echt genoeg vermaak on-track naast de non-race zaken.
UK is wel echt reteduur helaas, zeker met tribunekaarten.
Nee, staat nog hoog op de verlanglijstquote:Op maandag 22 oktober 2018 12:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wel eens bij een 24uurs race geweest?
Dan zie je dus dat er weinig verschil isquote:Op maandag 22 oktober 2018 13:09 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Nee, staat nog hoog op de verlanglijst
Spa, Duitsland en Barcelona waar ik geweest ben gebeurt er verder weinig hoor buiten het racen om.quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij denkt dat de f1 het enige is wat er plaats vind in het weekend
Ik denk dat hij doelt op GP3 en F2 enzoquote:Op maandag 22 oktober 2018 13:16 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Spa, Duitsland en Barcelona waar ik geweest ben gebeurt er verder weinig hoor buiten het racen om.
£850 zijn we kwijt voor twee personen woensdag-zondag inclusief camping.quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Té duur, voor de gewone man onbereikbaar duur...
¤1000 betaal je niet voor een weekendje zeeland hoor... Het verschil tussen duur en veel geld komt hier misschien wel om de hoek. De prijs/kwaliteit verhouding zal best goed zijn. neem ik gelijk van je aan. Maar ¤1000 hebben genoeg mensen niet even klaarliggen voor een weekendje.quote:Op maandag 22 oktober 2018 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
£850 zijn we kwijt voor twee personen woensdag-zondag inclusief camping.
Aan de ene kant is het duur, aan de andere kant, ga eens een weekend op pad, in een hotel, en je eigen vermaak zoeken. Concertje, theater, bioscoop, etc. In principe hebben we voor 425 per persoon zo'n 5 dagen vermaak en vertier, verblijf en als je je eigen eten verzorgt (en je mag je eigen bier meenemen, ook het circuit op enzo) dan valt het al met al best mee. Ze hebben ook een 0% rente in delen betaal methode waarin je elke maand wat betaalt. Dus als je dan je kaarten al bestelt in juli direct na de race voor volgend jaar scheelt het wel een hoop, en je betaalt niet meer als je in delen betaalt.
Ik wilde hier een betoog zetten over hoe bizar duur ik het eigenlijk vind, tot ik me bedacht dat ik voor 3 dagen pinkpop (5 dagen weg) ook zoiets kwijt ben, zo niet meer.quote:Op maandag 22 oktober 2018 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
£850 zijn we kwijt voor twee personen woensdag-zondag inclusief camping.
Aan de ene kant is het duur, aan de andere kant, ga eens een weekend op pad, in een hotel, en je eigen vermaak zoeken. Concertje, theater, bioscoop, etc. In principe hebben we voor 425 per persoon zo'n 5 dagen vermaak en vertier, verblijf en als je je eigen eten verzorgt (en je mag je eigen bier meenemen, ook het circuit op enzo) dan valt het al met al best mee. Ze hebben ook een 0% rente in delen betaal methode waarin je elke maand wat betaalt. Dus als je dan je kaarten al bestelt in juli direct na de race voor volgend jaar scheelt het wel een hoop, en je betaalt niet meer als je in delen betaalt.
Had dit inderdaad ergens gelezen, zeer dure fout voor ze geweest. Al denk ik niet dat het Vettel's kampioenschap had kunnen redden.quote:Op maandag 22 oktober 2018 13:38 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Sky wist te melden dat Ferrari erachter is gekomen dat de upgrades die ze in en na Singapore op de auto hadden geplaatst, niet werkten en dat ze dit weekend weer terug zijn gegaan naar het pakket dat ze in Spa hadden. Vandaar dat Ferrari weer op snelheid is. Er zou dus iets mis zijn bij de design afdeling en/of de correlatie design/windtunnel/praktijk.
Weet niet of dit hier al langs is gekomen....
Ik zeg nergens dat het het minder duur maakt, wel dat ik de prijs-kwaliteitverhouding niet vreemd vind. In Zeeland in een huisje via airBnB ofzo met verder geen ene flikker te doen behalve wat fietsen ofzo is van een heel ander kaliber dan een F1 evenement bezoeken natuurlijk. Daar betaal je gewoon meer voor. En ja, dat maakt het minder bereikbaar voor mensen met een minder best inkomen, da's een feit, maargoed, Musk's rondje om de maan is voor mij ook onbereikbaar, maar wrsch wel een prima prijs-kwaliteit verhouding als je 't geld te besteden hebtquote:Op maandag 22 oktober 2018 13:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
¤1000 betaal je niet voor een weekendje zeeland hoor... Het verschil tussen duur en veel geld komt hier misschien wel om de hoek. De prijs/kwaliteit verhouding zal best goed zijn. neem ik gelijk van je aan. Maar ¤1000 hebben genoeg mensen niet even klaarliggen voor een weekendje.
ach ben ik een keer uitgenodigd in de green room, dat is met catering en alles erop en eraan, ik geloof dat het de gastheer inclusief hotelkamer iets van 3000,- pp heeft gekost en dat in 2010, we waren met z'n 8en en ook de enigen die de race buiten hebben gekeken, de andere mensen in die lounge namen de moeite niet en bleven gewoon tv kijkenquote:Op maandag 22 oktober 2018 14:19 schreef Rossdale het volgende:
Zolang ik van die malloten in oranje leeuwen langs de baan zie staan, zijn de prijzen veel te laag. Als je een bedrag neer kunt leggen om vervolgens niets van een race te zien omdat je zo'n leeuwenkop op je harsens hebt staan zegt mij dat genoeg
De bewuste leeuw met Jumbotas wordt betaald om daar te zijn althans, krijgt z'n kaartje vergoed.quote:Op maandag 22 oktober 2018 14:19 schreef Rossdale het volgende:
Zolang ik van die malloten in oranje leeuwen langs de baan zie staan, zijn de prijzen veel te laag. Als je een bedrag neer kunt leggen om vervolgens niets van een race te zien omdat je zo'n leeuwenkop op je harsens hebt staan zegt mij dat genoeg
.quote:Op maandag 22 oktober 2018 14:19 schreef Rossdale het volgende:
Zolang ik van die malloten in oranje leeuwen langs de baan zie staan, zijn de prijzen veel te laag. Als je een bedrag neer kunt leggen om vervolgens niets van een race te zien omdat je zo'n leeuwenkop op je harsens hebt staan zegt mij dat genoeg
Ik snap de relatie niet van jouw ervaring en de leeuw.quote:Op maandag 22 oktober 2018 14:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
ach ben ik een keer uitgenodigd in de green room, dat is met catering en alles erop en eraan, ik geloof dat het de gastheer inclusief hotelkamer iets van 3000,- pp heeft gekost en dat in 2010, we waren met z'n 8en en ook de enigen die de race buiten hebben gekeken, de andere mensen in die lounge namen de moeite niet en bleven gewoon tv kijken
Hij legt uit dat de prijs verder niet zoveel zegt over de vraag of je mensen trekt die echt komen om de race te zien.quote:Op maandag 22 oktober 2018 15:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik snap de relatie niet van jouw ervaring en de leeuw.
dank jequote:Op maandag 22 oktober 2018 15:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij legt uit dat de prijs verder niet zoveel zegt over de vraag of je mensen trekt die echt komen om de race te zien.
In zijn voorbeeld was het voor de gasten gratis. Gratis brengt meestal niet het beste naar boven.quote:Op maandag 22 oktober 2018 15:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij legt uit dat de prijs verder niet zoveel zegt over de vraag of je mensen trekt die echt komen om de race te zien.
Dat is niet zo relevant. Juist de enorm prijzige toegangskaarten voor sportevenementen worden vaak opgekocht door bedrijven die ze weer uitdelen aan mensen die nou niet direct het grootste sporthart hebben.quote:Op maandag 22 oktober 2018 15:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In zijn voorbeeld was het voor de gasten gratis. Gratis brengt meestal niet het beste naar boven.
er moest wel iemand voor betalen en ik weet uiteraard niet hoe de verdeling bij de andere tafels was maar hoe dan ook zonde.quote:Op maandag 22 oktober 2018 15:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In zijn voorbeeld was het voor de gasten gratis. Gratis brengt meestal niet het beste naar boven.
wat was je ongeveer kwijt?quote:Op maandag 22 oktober 2018 15:46 schreef DutchTrain het volgende:
Ach ja, het kostte wat, maar dan krijg je ook wat. Verslag en ervaringen doe ik later in het GP bezoek topic wel, gelukkig hebben we de foto's alvast op https://flic.kr/s/aHsmuhybCJ
Mooie foto'squote:Op maandag 22 oktober 2018 15:46 schreef DutchTrain het volgende:
Ach ja, het kostte wat, maar dan krijg je ook wat. Verslag en ervaringen doe ik later in het GP bezoek topic wel, gelukkig hebben we de foto's alvast op https://flic.kr/s/aHsmuhybCJ
Drie dagen tribunekaarten waren ¤250 en dan zie je een kwart van de baan en een tv scherm (turn 9 laatste rij) en ik heb op de baan zo'n 25 dollar per dag uitgegeven aan eten en drinken (wat je niet mee mag nemen), door vooraf en achteraf in de stad te eten. (Amerikaanse blikken 'bier' voor 9-14 dollar wil je toch niet drinken en die hamburgers voor 18 dollar zijn ook de moeite niet waard. De hele pizza voor 12 dollar was best ok en andere drankjes voor 5 dollar per flesje (591ml) ook).quote:
Haha, ja 11 dollar ook echt voor 3 gefrituurde koekjes vond ik wel een foto waard. Opvallend was het grote prijsverschil door de verschillende aanbieders. Een hotdog kon voor 6 dollar, maar net zo goed voor 18.quote:Op maandag 22 oktober 2018 16:22 schreef GM78 het volgende:
[..]
Mooie foto's
Alleen trok ik bij de gefrituurde Oreo's wel dit gezicht
Puur uit nieuwsgierigheid, maar wat betaal je daar op het circuit voor wat eten?
In Barcelona mocht je ook iets van 12 euro aftikken voor een beker alcohol vrij bierquote:Op maandag 22 oktober 2018 16:25 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Drie dagen tribunekaarten waren ¤250 en dan zie je een kwart van de baan en een tv scherm (turn 9 laatste rij) en ik heb op de baan zo'n 25 dollar per dag uitgegeven aan eten en drinken (wat je niet mee mag nemen), door vooraf en achteraf in de stad te eten. (Amerikaanse blikken 'bier' voor 9-14 dollar wil je toch niet drinken en die hamburgers voor 18 dollar zijn ook de moeite niet waard. De hele pizza voor 12 dollar was best ok en andere drankjes voor 5 dollar per flesje (591ml) ook).
Onderdak in Austin voor 45 dollar per nacht en de busshuttle kost ook nog 45 dollar totaal voor drie dagen.
En dan nog een vliegicket voor ¤350 retour Amsterdam-Houston en autohuur voor ¤20 per dag, maar anders was ik ergens anders op vakantie gegaan.
Vroeger was het in Amerika veel eten voor weinig geld.quote:Op maandag 22 oktober 2018 16:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Haha, ja 11 dollar ook echt voor 3 gefrituurde koekjes vond ik wel een foto waard. Opvallend was het grote prijsverschil door de verschillende aanbieders. Een hotdog kon voor 6 dollar, maar net zo goed voor 18.
Waren wat klachten over, maar aan mijn kant van de baan prima en zonder rijen. Vermijd de hoofdingang en de hoofdtribune en alles is ok. Er zijn meerdere ingangen en die zijn verbonden met heel veel bussen die in een rondje om het circuit rijden. Prima geregeld, ook de shuttle bussen naar de stad die vrijwel zonder file naar de baan rijdenquote:Op maandag 22 oktober 2018 16:30 schreef Spockjuh_ het volgende:
ok, dat "valt" mij nog wel mee moet ik zeggen. Hoe is het gesteld met de sanitaire voorzieningen e.d .?
zit er aan te denken om volgend jaar naar Austin te gaan, vandaar de vraag
voorquote:Op maandag 22 oktober 2018 16:34 schreef GM78 het volgende:
[..]
Vroeger was het in Amerika veel eten voor weinig geld.
De tijden zijn veranderd als ik het zo lees
neeeuh, dat is nog steeds zo hoor. Alleen bij evenementen weten ze de prijs lekker op te drijvenquote:Op maandag 22 oktober 2018 16:34 schreef GM78 het volgende:
[..]
Vroeger was het in Amerika veel eten voor weinig geld.
De tijden zijn veranderd als ik het zo lees
ok, mijn snelwerkende darmen zijn daar blij meequote:Op maandag 22 oktober 2018 16:35 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waren wat klachten over, maar aan mijn kant van de baan prima en zonder rijen. Vermijd de hoofdingang en de hoofdtribune en alles is ok. Er zijn meerdere ingangen en die zijn verbonden met heel veel bussen die in een rondje om het circuit rijden. Prima geregeld, ook de shuttle bussen naar de stad die vrijwel zonder file naar de baan rijden
Oh nu je het zegt die bussen zag je inderdaad de hele tijd in de achtergrond. Klinkt als veel waar voor je geld. Toch maar eens de vrouw lief aankijken en een paspoort voor jr regelen...quote:Op maandag 22 oktober 2018 16:35 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waren wat klachten over, maar aan mijn kant van de baan prima en zonder rijen. Vermijd de hoofdingang en de hoofdtribune en alles is ok. Er zijn meerdere ingangen en die zijn verbonden met heel veel bussen die in een rondje om het circuit rijden. Prima geregeld, ook de shuttle bussen naar de stad die vrijwel zonder file naar de baan rijden
RIC.quote:Op maandag 22 oktober 2018 16:59 schreef GM78 het volgende:
Is er al bekend, wie er gisteren tijdens de race die geluiden maakte?
Goede prijs ook voor het vliegticket.quote:Op maandag 22 oktober 2018 16:25 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Drie dagen tribunekaarten waren ¤250 en dan zie je een kwart van de baan en een tv scherm (turn 9 laatste rij) en ik heb op de baan zo'n 25 dollar per dag uitgegeven aan eten en drinken (wat je niet mee mag nemen), door vooraf en achteraf in de stad te eten. (Amerikaanse blikken 'bier' voor 9-14 dollar wil je toch niet drinken en die hamburgers voor 18 dollar zijn ook de moeite niet waard. De hele pizza voor 12 dollar was best ok en andere drankjes voor 5 dollar per flesje (591ml) ook).
Onderdak in Austin voor 45 dollar per nacht en de busshuttle kost ook nog 45 dollar totaal voor drie dagen.
En dan nog een vliegicket voor ¤350 retour Amsterdam-Houston en autohuur voor ¤20 per dag, maar anders was ik ergens anders op vakantie gegaan.
Het is opvallend dat Haas ook wat weggevallen is ten opzichte van Force India, terwijl Sauber er de ene race wel goed bij zit met Leclerc en de andere weer veel meer achteraan hobbeltquote:Op maandag 22 oktober 2018 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
hier het artikeltwitter:tgruener twitterde op dinsdag 02-10-2018 om 10:48:48 GPS data from Singapore & Sochi shows Ferrari doesn't deploy that exceptional power "boost" on the straights anymore. According to our information FIA fitted a 2nd sensor to monitor battery energy output. Is there a connection?AMuS (in German): https://t.co/N7nyZ1H6YP https://t.co/rcwwCqPSBz reageer retweet
Mew mew!quote:Op maandag 22 oktober 2018 16:59 schreef GM78 het volgende:
Is er al bekend, wie er gisteren tijdens de race die geluiden maakte?
Me dunkt dat de noodzaak om voor een 1-stopper zo vroeg te pitten en terecht te komen in verkeer, niet aanwezig was (misschien zelfs dom zou zijn). Banden zagen er prima uit en Ferrari weet dat Mercedes geen amateuristisch team is. Dus altijd een 2-stop-strategie gehanteerd werdquote:Op maandag 22 oktober 2018 18:36 schreef beantherio het volgende:
Een vraag die ik na gisteren nog heb: hoe kan het dat ze bij Ferrari al zo snel wisten dat Mercedes voor de 2-stopper ging? Mercedes leek op het moment dat die Ferrari-engineer dat riep nog gewoon netjes in het "window" te zitten voor een 1-stopper. En ik kan me niet voorstellen dat het o.b.v. de vrije training en de kwalificatie makkelijk af te leiden was. Of hebben ze bij Ferrari wat hele slimme simulaties van de tegenstanders draaien op een computer ergens?
Dat wisten ze natuurlijk niet 100% zeker, maar lijkt me dat ze vanuit hun eigen data wel een inschatting kunnen maken wat mogelijk is.quote:Op maandag 22 oktober 2018 18:36 schreef beantherio het volgende:
Een vraag die ik na gisteren nog heb: hoe kan het dat ze bij Ferrari al zo snel wisten dat Mercedes voor de 2-stopper ging? Mercedes leek op het moment dat die Ferrari-engineer dat riep nog gewoon netjes in het "window" te zitten voor een 1-stopper. En ik kan me niet voorstellen dat het o.b.v. de vrije training en de kwalificatie makkelijk af te leiden was. Of hebben ze bij Ferrari wat hele slimme simulaties van de tegenstanders draaien op een computer ergens?
Mooie gesprekken zijn het toch ook. Sowieso wie Sky allemaal te spreken krijgt. Gewoon ook communicatie met de pitmuurquote:Op maandag 22 oktober 2018 19:18 schreef Jester65 het volgende:
Ik weet niet of het al ergens gepost is, maar hier Horner in gesprek met Channel 4, waar hij onder meer vertelt dat de Honda motor 0,6 seconde sneller was dan de Renault. En uiteraard gaat het over Max.
https://streamable.com/r9945
Van wat ik op de baan zag, zonder de commentaren te horen was het Hamilton die nog een extra snelle ronde op zijn supersofts op zaterdag reed in Q2. En hij voor de race als enige 3 ronden naar de grid en dat ging niet langzaam. Dus die banden waren al net wat ouder dan die van iedereen om hem heen en leek het logisch dat er op zaterdag al besloten was om voor een tweestopper te gaan.quote:Op maandag 22 oktober 2018 18:36 schreef beantherio het volgende:
Een vraag die ik na gisteren nog heb: hoe kan het dat ze bij Ferrari al zo snel wisten dat Mercedes voor de 2-stopper ging? Mercedes leek op het moment dat die Ferrari-engineer dat riep nog gewoon netjes in het "window" te zitten voor een 1-stopper. En ik kan me niet voorstellen dat het o.b.v. de vrije training en de kwalificatie makkelijk af te leiden was. Of hebben ze bij Ferrari wat hele slimme simulaties van de tegenstanders draaien op een computer ergens?
Channel 4 is echt geweldig. Zo zonde dat dit hun laatste seizoen is..... althans, ik geloof nog wel wat samenvattingen volgend jaar misschien... Maargoed, da's ook niets ...quote:Op maandag 22 oktober 2018 19:52 schreef StephanL het volgende:
[..]
Mooie gesprekken zijn het toch ook. Sowieso wie Sky allemaal te spreken krijgt. Gewoon ook communicatie met de pitmuur
Zuur voor Riciardo. Energie opslag van de motor kapot. Lang leve Renault, al rijden die de laatste wedstrijden wel vaker uit dan Riciardo.
Dit jaar in Monaco geweest, +900¤ voor de zaterdag/zondag tribunekaarten .quote:Op maandag 22 oktober 2018 13:45 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik wilde hier een betoog zetten over hoe bizar duur ik het eigenlijk vind, tot ik me bedacht dat ik voor 3 dagen pinkpop (5 dagen weg) ook zoiets kwijt ben, zo niet meer.
300 euro voor de tickets, 150 voor een huisje, en dan nog de drank en het eten.
Dus komt eigenlijk op hetzelfde bedrag neer gok ik zo. Misschien toch maar eens in de vriendengroep gooien
Tja, wat moeten we zeggen. Is Vettel dan toch niet zo goed? Het lijkt er opquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 00:24 schreef Nattekat het volgende:
Brainfart: zonder zijn uitvalbeurten door pure pech had Raikkonen heeeeeel dicht achter Vettel gestaan in het kampioenschap, ondanks de voorkeursbehandeling van Vettel
Vettel is als de Mercedes W08. Een diva.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 01:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja, wat moeten we zeggen. Is Vettel dan toch niet zo goed? Het lijkt er op
Ferrari is ook een diva, gewoon een moeilijk team, teveel politiek, nooit echt rust, daar heeft hij toch wel last vanquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 07:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Vettel is als de Mercedes W08. Een diva.
Slechts 4 wdc's de prutser. .quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 01:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja, wat moeten we zeggen. Is Vettel dan toch niet zo goed? Het lijkt er op
Lang weekend Monza was 330 euro voor tribune 6B. ca. 5 euro voor de trein per dag en 5 euro voor de bus per dag.quote:Op maandag 22 oktober 2018 22:13 schreef BadderAapje het volgende:
[..]
Dit jaar in Monaco geweest, +900¤ voor de zaterdag/zondag tribunekaarten .
Waar staat die D eigenlijk voor Zeg toch gewoon dat 'ie 4x wereldkampioen was in plaats van die interessantdoenerij met afkortingen die niemand eigenlijk wil zienquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 08:08 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Slechts 4 wdc's de prutser. .
Driverquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 11:53 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Waar staat die D eigenlijk voor Zeg toch gewoon dat 'ie 4x wereldkampioen was in plaats van die interessantdoenerij met afkortingen die niemand eigenlijk wil zien
2 vrijdag tickets en 2 kindertickets voor de vrijdag op Spa. 60¤ incl gratis oordopjes voor de kids.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 00:56 schreef maan_man het volgende:
Wat betreft de prijs van de tickets. Het is zeker niet goedkoop. Maar als mensen het ervoor over hebben, prima.
Maar ik vind wel dat jij moet leveren voor je geld. En in die zin irriteer ik mij een beetje aan die los verkochte vrijdagtickets. Misschien zijn er gezinnen die zich een kaartje voor de zaterdag of zondag niet kunnen veroorloven en daarom op vrijdag gaan. Ben jij met vader, moeder en twee kinderen makkelijk ¤ 250,- kwijt en dan gebeurd er een groot gedeelte van de tijd niks, omdat de teams te weinig regenbanden hebben of niks aan de natweer data hebben.
Of je verkoopt losse kaartje voor de vrijdag en zorgt er, desnoods met regels, voor dat er ook actie is op de baan of je verkoopt kaartjes voor kwalificatie en race en geeft die mensen "gratis" toegang tot de trainingen.
Oké, dat valt mee. Had op de website van de F1 naar de tickets op willekeurige circuit gekeken voor de vrijdag en die vielen allemaal duurder uit.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 12:35 schreef Fer het volgende:
[..]
2 vrijdag tickets en 2 kindertickets voor de vrijdag op Spa. 60¤ incl gratis oordopjes voor de kids.
Was een prachtige dag, hebben vanaf Pouhon helemaal naar de busstop gelopen en gekeken. Echt de moeite waard en ze konden gewoon rustig naar het toilet.
Spa is niet de duurste.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 12:42 schreef maan_man het volgende:
[..]
Oké, dat valt mee. Had op de website van de F1 naar de tickets op willekeurige circuit gekeken voor de vrijdag en die vielen allemaal duurder uit.
Yeah right. Zonder Vettel had Ferrari de laatste 4 seizoenen hooguit 3 races gewonnen. Het is Vettel die van de Ferrari een uitdager maakt, helemaal in zijn eentje want van Raikkonen heeft hij eerder last dan voordeel gehad. Hamilton heeft van de de Mercedes een uitgedaagde weten te maken, terwijl hij wél een duidelijke voorkeursbehandeling kreeg en het zelfs daarmee niet altijd van Rosberg kon winnen. De laatste twee jaar heeft hij zelfs een echte knecht gekregen die zelfs zijn concurrent eruit probeert te rammen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 00:24 schreef Nattekat het volgende:
Brainfart: zonder zijn uitvalbeurten door pure pech had Raikkonen heeeeeel dicht achter Vettel gestaan in het kampioenschap, ondanks de voorkeursbehandeling van Vettel
Verder gaat alles goed met je? Want ik maak me een beetje zorgen...quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Yeah right. Zonder Vettel had Ferrari de laatste 4 seizoenen hooguit 3 races gewonnen. Het is Vettel die van de Ferrari een uitdager maakt, helemaal in zijn eentje want van Raikkonen heeft hij eerder last dan voordeel gehad. Hamilton heeft van de de Mercedes een uitgedaagde weten te maken, terwijl hij wél een duidelijke voorkeursbehandeling kreeg en het zelfs daarmee niet altijd van Rosberg kon winnen. De laatste twee jaar heeft hij zelfs een echte knecht gekregen die zelfs zijn concurrent eruit probeert te rammen.
Raikkonen is niet eens gevraagd om bij te dragen aan de rijderstitel toen dat kon, maar meestal kon hij het ook niet itt Bottas omdat de Ferrari zonder Vettel niet snel genoeg was.
Raikonnen wordt vrijwel elke race geslachtofferd juist, hij mag altijd proberen de mercedessen op te houden als hij er na een pitstop voor zitquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Yeah right. Zonder Vettel had Ferrari de laatste 4 seizoenen hooguit 3 races gewonnen. Het is Vettel die van de Ferrari een uitdager maakt, helemaal in zijn eentje want van Raikkonen heeft hij eerder last dan voordeel gehad. Hamilton heeft van de de Mercedes een uitgedaagde weten te maken, terwijl hij wél een duidelijke voorkeursbehandeling kreeg en het zelfs daarmee niet altijd van Rosberg kon winnen. De laatste twee jaar heeft hij zelfs een echte knecht gekregen die zelfs zijn concurrent eruit probeert te rammen.
Raikkonen is niet eens gevraagd om bij te dragen aan de rijderstitel toen dat kon, maar meestal kon hij het ook niet itt Bottas omdat de Ferrari zonder Vettel niet snel genoeg was.
Ik moet je meegeven, je act wordt wel steeds beter.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Yeah right. Zonder Vettel had Ferrari de laatste 4 seizoenen hooguit 3 races gewonnen. Het is Vettel die van de Ferrari een uitdager maakt, helemaal in zijn eentje want van Raikkonen heeft hij eerder last dan voordeel gehad. Hamilton heeft van de de Mercedes een uitgedaagde weten te maken, terwijl hij wél een duidelijke voorkeursbehandeling kreeg en het zelfs daarmee niet altijd van Rosberg kon winnen. De laatste twee jaar heeft hij zelfs een echte knecht gekregen die zelfs zijn concurrent eruit probeert te rammen.
Raikkonen is niet eens gevraagd om bij te dragen aan de rijderstitel toen dat kon, maar meestal kon hij het ook niet itt Bottas omdat de Ferrari zonder Vettel niet snel genoeg was.
Beiden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 14:34 schreef motorbloempje het volgende:
Ik weet niet wat er treuriger is, die Jumbo leeuw of dit
Meestal is hij in de eerste stint al te traag en is zijn start en eerste rondje te slecht om uberhaupt in de positie te zijn. De RB's ketsen Vettel er tenminste nog weleens af of veroorzaken een SC, maar Raikkonen speelt eigenlijk helemaal geen rol in de titelstrijd.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 13:40 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Raikonnen wordt vrijwel elke race geslachtofferd juist, hij mag altijd proberen de mercedessen op te houden als hij er na een pitstop voor zit
quote:HORNER: "RICCIARDO'S SITUATIE IS DE SCHULD VAN RENAULT"
Christian Horner heeft gezegd dat Renault er ironisch genoeg voor heeft gezorgd dat Daniel Ricciardo zo slecht in zijn vel zit. De Australiër viel afgelopen weekend weer uit, vanwege een probleem met de motor.
"Je kunt de frustratie die in hem zit niet kwalijk nemen. Vorig jaar gebeurde het Verstappen, maar nu gebeurt het Ricciardo. Hij wordt de eerste rijder van Renault, dus je zou het niet verwachten. We zouden graag nog eens een succes met hem willen vieren. Het is daarom spijtig dat deze dingen iedere keer gebeuren."
De normaal altijd goedlachse Australiër viel in de afgelopen zeven races vijf keer uit en dit had vaak te maken met de motor die door, zijn toekomstige werkgever, Renault wordt geleverd. Ricciardo begon het jaar nog met twee zeges in China en Monaco, maar daarna sloeg de noodlot dus meermaals toe.
Bron: https://www.f1today.net/n(...)e-schuld-van-renault
ben je nog naar Franklins BBQ gegaan ?quote:Op maandag 22 oktober 2018 16:25 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Drie dagen tribunekaarten waren ¤250 en dan zie je een kwart van de baan en een tv scherm (turn 9 laatste rij) en ik heb op de baan zo'n 25 dollar per dag uitgegeven aan eten en drinken (wat je niet mee mag nemen), door vooraf en achteraf in de stad te eten. (Amerikaanse blikken 'bier' voor 9-14 dollar wil je toch niet drinken en die hamburgers voor 18 dollar zijn ook de moeite niet waard. De hele pizza voor 12 dollar was best ok en andere drankjes voor 5 dollar per flesje (591ml) ook).
Onderdak in Austin voor 45 dollar per nacht en de busshuttle kost ook nog 45 dollar totaal voor drie dagen.
En dan nog een vliegicket voor ¤350 retour Amsterdam-Houston en autohuur voor ¤20 per dag, maar anders was ik ergens anders op vakantie gegaan.
1 keer in china eerd hij ‘eraf getetst’ door RBR, de rest zijn toch echt race ongelukjes of zoals de laatste twee wedstrijden foutjes van Vettel zelf. Geen grote fouten maar wel op een dusdanig moment in de race die er voor zorgen dat hij weer van voor af aan moet beginnen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Meestal is hij in de eerste stint al te traag en is zijn start en eerste rondje te slecht om uberhaupt in de positie te zijn. De RB's ketsen Vettel er tenminste nog weleens af of veroorzaken een SC
Tenenkrommend is een behoorlijke understatement.quote:
Ik hoop altijd maar dat het ook gewoon tenenkrommend fout bedoeld isquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 20:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tenenkrommend is een behoorlijke understatement.
Die was helaas dicht. Dus ik ga ergens anders nog wel een BBQ opzoeken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 16:00 schreef Predator38 het volgende:
ben je nog naar Franklins BBQ gegaan ?
Ze hadden ook al zo'n tergende promo voor de USGP. Dan heb je ook nog al die tenenkrommende Verstappen reclame's die steeds langer lijken te duren.quote:
Die voor de USGP vond ik t.o.v. deze van Maxico nog wel meevallen. Die tekst ookquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 21:04 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ze hadden ook al zo'n tergende promo voor de USGP. Dan heb je ook nog al die tenenkrommende Verstappen reclame's die steeds langer lijken te duren.
Dat lijkt me duidelijk, ze hebben niet voor niets dat stukje met 'dit kan echt niet' er achter.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 20:23 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik hoop altijd maar dat het ook gewoon tenenkrommend fout bedoeld is
Ik ook. Vooral die reclames dat ze Verstappen proberen in te halen steeds vind ik vrij hilarisch als er weer eens een nieuwe is. Ze worden wel snel oud, dat wel. En ja het is silly en over the top, maar dat doen ze expres. Deze heb ik nog niet gezien trouwens ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 22:13 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat lijkt me duidelijk, ze hebben niet voor niets dat stukje met 'dit kan echt niet' er achter.
Ik kan er wel om lachen.
Hangt van de baan af. Mexico is qua omstandigheden wel gunstig voor RBR, dus als er niks stuk gaat of er brokken gemaakt worden ziet het er goed uit.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 10:01 schreef Donderkonijn het volgende:
On a side note: het is wel erg optimistisch. Verstappen wisselt zeer goede races af met soms kleurloze 5e plekken. Niet dat ie daar wat aan kan doen, maar om nou te verwachten die ie die stunt van vorig jaar herhaalt? Kijk, doe mij maar weer de grote Verstappen show hoor, graag zelfs. Maar wel een beetje realistisch blijven. Een podium halen is al verdomd knap.
Nou nou, ik begrijp niet wat jullie allemaal zitten te fitten op hem. Hij is niet erger dan Whiskers2009. De ene is zwaar Max Verstappen fan, de andere zwaar Vettel fan. Mag toch?quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 14:27 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik moet je meegeven, je act wordt wel steeds beter.
Horner is dat ook niet. Het lijkt wel alsof hij een persoonlijke media oorlog tegen Ricciardo is begonnen. Nog even extra onder de riem steken nu het nog kan.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 10:00 schreef Kreator het volgende:
Echt sympathiek vind ik die Hornet niet.
Edit. Goeie autocorrect.
Met Ricciardo bedoel je eigenlijk Renault toch?quote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:58 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Horner is dat ook niet. Het lijkt wel alsof hij een persoonlijke media oorlog tegen Ricciardo is begonnen. Nog even extra onder de riem steken nu het nog kan.
Ze zijn allemaal fout bezig daar. Zowel RBR als Renault. RBR vergeet dat ze met een Renault PU hun laatste wereldtitels hebben binnengehaald.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 13:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met Ricciardo bedoel je eigenlijk Renault toch?
Alleen de laatste sector is in het voordeel van Red Bull, ik denk dat het hele lange rechte stuk een goed resultaat voor RBR nekt. Vorig jaar had Max gewoon geluk dat Ferrari en Mercedes in de eerste chicane zo zaten te kutten, kostbare seconde verspeelde en zo buiten DRS-range kwamen.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:58 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Hangt van de baan af. Mexico is qua omstandigheden wel gunstig voor RBR, dus als er niks stuk gaat of er brokken gemaakt worden ziet het er goed uit.
Omdat het parcours zo hoog boven de zeespiegel ligt, kost dat veel motorvermogen. Het motorvermogen wordt dan ook minder belangrijk.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 15:10 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Alleen de laatste sector is in het voordeel van Red Bull, ik denk dat het hele lange rechte stuk een goed resultaat voor RBR nekt. Vorig jaar had Max gewoon geluk dat Ferrari en Mercedes in de eerste chicane zo zaten te kutten, kostbare seconde verspeelde en zo buiten DRS-range kwamen.
En dat de C-Spec niet goed werkt op hoogte.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 15:54 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Omdat het parcours zo hoog boven de zeespiegel ligt, kost dat veel motorvermogen. Het motorvermogen wordt dan ook minder belangrijk.
RBR had vorig jaar een voorsprong van bijna 20 seconden op Mercedes, dat is wel ver buiten de DRS range.
Ze gaan deze race ook met de B-Spec rijden, dat geeft ook wel aan motorvermogen dus minder belangrijk is deze race.
Als je je al bijna 60 races moet afvragen of de motor de finish haalt dan begrijp ik het wel.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 13:14 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal fout bezig daar. Zowel RBR als Renault. RBR vergeet dat ze met een Renault PU hun laatste wereldtitels hebben binnengehaald.
Abiteboul, Horner, Marko, en in zekere zin ook Toto, allemaal enge figuren uit de F1.
een braaf jongetje bereikt niets op het niveau waar die mannen het spel op spelen....quote:Op woensdag 24 oktober 2018 13:14 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Abiteboul, Horner, Marko, en in zekere zin ook Toto, allemaal enge figuren uit de F1.
Fixedquote:Op woensdag 24 oktober 2018 16:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dat de C-Spec niet goed werkt.
Welkom bij de Piranha Club.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 13:14 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal fout bezig daar. Zowel RBR als Renault. RBR vergeet dat ze met een Renault PU hun laatste wereldtitels hebben binnengehaald.
Abiteboul, Horner, Marko, en in zekere zin ook Toto, allemaal enge figuren uit de F1.
Jaren geleden, dat krediet is wel een keer op inmiddels. Het is topsport en RBR betaald er heel fors voor.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 13:14 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal fout bezig daar. Zowel RBR als Renault. RBR vergeet dat ze met een Renault PU hun laatste wereldtitels hebben binnengehaald.
Zou Ferrari dan ook vergeten zijn dat ze met Kimi hun laatste wereldtitel gepakt hebben?quote:Op woensdag 24 oktober 2018 13:14 schreef Gruj0 het volgende:
RBR vergeet dat ze met een Renault PU hun laatste wereldtitels hebben binnengehaald.
quote:Op woensdag 24 oktober 2018 16:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je je al bijna 60 races moet afvragen of de motor de finish haalt dan begrijp ik het wel.
quote:Op woensdag 24 oktober 2018 16:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
een braaf jongetje bereikt niets op het niveau waar die mannen het spel op spelen....
Ik begrijp de kritiek jegens Renault wel, maar ergens is de kritiek ook wel onterecht. Renault doet het zelf ook niet zo heel erg goed (ze moeten zelfs vieze spelletjes spelen jegens HAAS ) en Ferrari + Mercedes willen logischerwijs niet leveren. Er blijft geen andere optie over buiten Honda.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 18:14 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Jaren geleden, dat krediet is wel een keer op inmiddels. Het is topsport en RBR betaald er heel fors voor.
Overigens zijn de koppen boven dit soort berichten vaak een stuk spectaculairder dan de daadwerkelijke uitspraken. Heel hoogstaand kun je al die sites niet noemen.
Mogelijk, als je ziet hoe hij behandeld wordt.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 18:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou Ferrari dan ook vergeten zijn dat ze met Kimi hun laatste wereldtitel gepakt hebben?
Dat kunnen ze toch echt alleen met een partnership, en het is niet dat pakweg BMW even voor ze aan de slag gaat, is nogal een project.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 18:58 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Als het zo eenvoudig is om een F1 PU te bouwen, waarom gaan ze er dan zelf niet mee aan de slag? Het is nou niet bepaald zo dat RBR geen geld heeft
Pure luiheid.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 18:58 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Als het zo eenvoudig is om een F1 PU te bouwen, waarom gaan ze er dan zelf niet mee aan de slag? Het is nou niet bepaald zo dat RBR geen geld heeft en in een partnerschap met BMW, AM, Cosworth oid geen eigen PU zou kunnen ontwikkelen voor de nieuwe motorregels.
quote:Op woensdag 24 oktober 2018 19:33 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Actueel weer Mexico Stad
[ afbeelding ]
# Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018?
# Hoe werken grid penalties in 2018?
# Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit?
# Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen?
Dat zeg ik toch, partnership.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 19:40 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dat kunnen ze toch echt alleen met een partnership, en het is niet dat pakweg BMW even voor ze aan de slag gaat, is nogal een project.
Ze hebben de deal met Renault en het lijkt er sterk op dat die niet kunnen waarmaken wat ze toezeggen, of het dan wel of niet moeilijk is lijkt me niet zo relevant. Ferrari en Mercedes doen het beter.
Ja, maar je doet voorkomen alsof het een zak geld meenemen is en dat de partners dan in de rij staan. Mijn punt is dat dat gewoon niet zo is, fabrikant stapt er alleen in als het echt in hun eigen strategie past om mee te draaien in de F1,quote:
Je hebt in de gaten dat de F1 auto's met Renault motor het vaakst uitvallen?quote:Op woensdag 24 oktober 2018 21:06 schreef Gruj0 het volgende:
Ja maar juist om wat jullie schrijven vind ik dat RBR zijn toon jegens Renault wel enigzins mag matigen. Renault levert niet altijd bewust troep, dat is niet goed voor hun imago.
Ja dat heb ik wel, maar we hebben net geconcludeerd dat een F1 motor geen vanzelfsprekend product is vanwege alles wat erbij komt kijken.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 21:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je hebt in de gaten dat de F1 auto's met Renault motor het vaakst uitvallen?
En dat Abieteboer vind dat het overal aan ligt - behalve aan Renault?
Nee, dat is moddergooien.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 21:54 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat Abiteboul van alles roepen, dat is damage (control) management. Toto en Arrivabene zouden hetzelfde doen.
Dat ze hun best doen maakt de wanpresatie niet kleiner toch?quote:Op woensdag 24 oktober 2018 21:06 schreef Gruj0 het volgende:
Ja maar juist om wat jullie schrijven vind ik dat RBR zijn toon jegens Renault wel enigzins mag matigen. Renault levert niet altijd bewust troep, dat is niet goed voor hun imago.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 25 oktober 2018 11:40 schreef BroesWillems het volgende:
Om één of andere reden heb ik het gevoel dat Max Pole gaat pakken komende race.Omdat merc en fer minder profijt hebben van de partymode in die ijle lucht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And so is the past
Misschien, ik hoop het.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 11:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Omdat merc en fer minder profijt hebben van de partymode in die ijle lucht?
quote:Op donderdag 25 oktober 2018 11:40 schreef BroesWillems het volgende:
Om één of andere reden heb ik het gevoel dat Max Pole gaat pakken komende race.Hij heeft nog 3 kansen. Laten we het hopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij blijft nog wel een aantal jaar racen hoor, dus hij krijgt nog wel meer kansen.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 18:00 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Hij heeft nog 3 kansen. Laten we het hopen.
Well duh.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 18:08 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Hij blijft nog wel een aantal jaar racen hoor, dus hij krijgt nog wel meer kansen.
regen kwalificatie in Brasil misschien, komend weekend lijkt me heel stugquote:Op donderdag 25 oktober 2018 18:30 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Well duh.
3 kansen om jongste poll ooit te pakken.
quote:Op donderdag 25 oktober 2018 11:40 schreef BroesWillems het volgende:
Om één of andere reden heb ik het gevoel dat Max Pole gaat pakken komende race.Als Vettel Hamilton eraf ketst en Raikonnen tetst Bottas eraf is dat ook best een reële optie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Tijdens qualifying?quote:Op donderdag 25 oktober 2018 18:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als Vettel Hamilton eraf ketst en Raikonnen tetst Bottas eraf is dat ook best een reële optie.
Omdat de aero van Redbull beter is in het genereren van downforce in de ijle lucht.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 11:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Omdat merc en fer minder profijt hebben van de partymode in die ijle lucht?
Dit vooral denk ik.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 19:48 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat de aero van Redbull beter is in het genereren van downforce in de ijle lucht.
Ja, dat was namelijk een volkomen realistische, serieus bedoelde reactie.quote:
En feitelijk ook nog onjuist. Heb jij even je dag niet.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 19:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, dat was namelijk een volkomen realistische, serieus bedoelde reactie.
Hoe kan een uitspraak over de toekomst feitelijk onjuist zijn?quote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:11 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En feitelijk ook nog onjuist. Heb jij even je dag niet.
Daarom!quote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe kan een uitspraak over de toekomst feitelijk onjuist zijn?
No offense maar Max had dik geluk. De ene na de andere Renault plofte dat weekend, en die van Max bleef die keer toevallig heel. De race erna werden alle Renaults terug geschroefd. En dat zeg ik als ontzettende Max Verstappen fan. Die kut Renault moet wel heel blijven en ik denk niet dat Max daar 2x mee weg komt.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 15:54 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Omdat het parcours zo hoog boven de zeespiegel ligt, kost dat veel motorvermogen. Het motorvermogen wordt dan ook minder belangrijk.
RBR had vorig jaar een voorsprong van bijna 20 seconden op Mercedes, dat is wel ver buiten de DRS range.
Ze gaan deze race ook met de B-Spec rijden, dat geeft ook wel aan motorvermogen dus minder belangrijk is deze race.
twitter:Marco111267 twitterde op woensdag 24-10-2018 om 16:59:34 Max Verstappen bepaalt waar de limiet van de baan ligt! #GoMaxMagnussen: Als je naar Max kijkt weet je waar de limiet van de baan is, dan hoef je je eigen auto er niet op stuk te rijden..... 😂🤣 #Verstopper @RaceFanNo1 @Max33Verstappen @VanGamerenF1 @grandprixradio https://t.co/gDfXQdxB2G reageer retweet
de B-spec is natuurlijk wel een beetje betrouwbaarder dan de motor van vorig jaar. Daarnaast is het geen geluk als je motor heel blijft, maar heb je pech als je motor stuk gaat.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 23:44 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
No offense maar Max had dik geluk. De ene na de andere Renault plofte dat weekend, en die van Max bleef die keer toevallig heel. De race erna werden alle Renaults terug geschroefd. En dat zeg ik als ontzettende Max Verstappen fan. Die kut Renault moet wel heel blijven en ik denk niet dat Max daar 2x mee weg komt.
De mechanische grip is bij RBR veel beter dan de rest.. heeft juist niks met aero te maken, waar de rest weinig mechanische grip heeft en het wel met de vinnetjes en vleugels moet zien te doen in de ijle lucht.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 19:48 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat de aero van Redbull beter is in het genereren van downforce in de ijle lucht.
Pole is niet echt gunstig deze race.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 18:00 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Hij heeft nog 3 kansen. Laten we het hopen.
Want er ligt meer rubber (dus grip) aan de andere kant van de startopstelling?quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 14:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Pole is niet echt gunstig deze race.
Nee. Door het lange rechte stuk na de start wordt de polesitter meestal door degenen achter hem voorbij gereden op dit circuit. Zie bijvoordeeld de start van vorig jaar.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 14:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Want er ligt meer rubber (dus grip) aan de andere kant van de startopstelling?
Hij doet het zware werk voor de andere rijders.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:29 schreef Peterselieman het volgende:
Max zoekt de limiet ten minste op
Heel lang recht stuk naar de eerste bocht waardoor diegene achter je je slipstream kunnen pakken een een aanval kunnen doen in de eerste bocht.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 14:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Want er ligt meer rubber (dus grip) aan de andere kant van de startopstelling?
Bij Max denken ze wel 2x naquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 19:34 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Heel lang recht stuk naar de eerste bocht waardoor diegene achter je je slipstream kunnen pakken een een aanval kunnen doen in de eerste bocht.
quote:Op donderdag 25 oktober 2018 11:40 schreef BroesWillems het volgende:
Om één of andere reden heb ik het gevoel dat Max Pole gaat pakken komende race.Als het dit jaar nog ergens gaat gebeuren is het hier wel iig. Ik hoop het, zou leuk zijn om toch dat recordje van jongste polesitter mee te pakken, ook al is dat zo onbelangrijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flesje bier
Maar is pole ook echt niet gunstig of is het voordeel minder groot dan anders?quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 19:34 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Heel lang recht stuk naar de eerste bocht waardoor diegene achter je je slipstream kunnen pakken een een aanval kunnen doen in de eerste bocht.
Ja dat laatste, als je vooraan start moeten ze er nog steeds voorbij zien te komen natuurlijk, maar hier is verdedigen gewoon een stuk lastiger, je kan wel de binnenkant afdekken maar als ze er gewoon voorbij slipstreamen kan het een lastig verhaal worden, helemaal als je al niet de sterkste motor hebt.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 21:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar is pole ook echt niet gunstig of is het voordeel minder groot dan anders?
Ik heb de starts van afgelopen twee jaar en het laatste lijkt het geval, toch?
kan hij vast een beetje wennenquote:Op zondag 28 oktober 2018 23:37 schreef CrashO het volgende:
Je hoort gewoon zijn trillende lip door die radio heen
Zal vanavond wel weer een muur sneuvelen.
Dat was echt wel een dingetje hoor die pole. Gelukkig heeft Max de race gewonnen.quote:"Ik was zelf ook niet echt blij, maar ik heb hem voor het slapen gaan nog even gesproken", zei Verstappen senior maandagavond in Peptalk. "Ik heb geprobeerd hem een beetje te kalmeren, hij was vooral boos omdat de auto niet in orde was. Die pole-position is mooi, maar winnen is natuurlijk veel belangrijker." Ondanks dat had Verstappen wel begrip voor de irritaties. "Hij zei [zondagochtend] direct dat hij heel slecht geslapen had, hij was vooral geïrriteerd door het missen van de pole en door die auto. Maar ook door de uitbundigheid van Ricciardo die de pole-position erg uitgebreid vierde. Dus hij was enorm getergd en wilde maar een ding, dat was het winnen van de race."
Dat snapt hij rationeel ook vast wel, maar in combinatie met ontzettend staan balen ben je een stuk minder tolerant.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 09:08 schreef Marcoss het volgende:
Toch kan ik me niet voorstellen dat Max niet snapte waarom Ricciardo zo blij was. Dat was niet enkel blijdschap door de pole (of omdat hij z'n teamgenoot klopte), maar vooral omdat het eindelijk een keer mee zat na al die problemen van de afgelopen races..
RIC gaat te ruw met de auto om..... toch 😜quote:Op maandag 29 oktober 2018 21:48 schreef Kickinalfa het volgende:
8 uit 18 dnf is ook bizar hoog,zeker met daarnaast ook nog alle kwalificatie perikelen.
Huldenberg heeft er overigens 5 en sainz, in de verguisde renault maar 2. Ook stoffel met de Renault komt op 2. Alleen Vettel, Hamilton en bottas hebben er maar 1.
Ik vind het een waanzinnig leuke gozer hoor, dit moet je dan ook even los van mijn volgende opmerking zien: in de afgelopen twee seizoenen is al gebleken dat de goedlachse Daniël soms ook een gemeen kantje heeft. Hij heeft dit zelfs een keer toegegeven bij een interview.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 09:08 schreef Marcoss het volgende:
Toch kan ik me niet voorstellen dat Max niet snapte waarom Ricciardo zo blij was. Dat was niet enkel blijdschap door de pole (of omdat hij z'n teamgenoot klopte), maar vooral omdat het eindelijk een keer mee zat na al die problemen van de afgelopen races..
Het was ook gewoon pathetisch wat Ric na afloop van de kwalificatie deed. Als een soort halve Jezus je in je raceoutfit voorover laten vallen in een of andere pool, erg overdreven. Gelukkig bleef de schoey achterwege, schijnbaar had ie met Armin van Buuren een deal dat die eraan mee zou doen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 12:55 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ik vind het een waanzinnig leuke gozer hoor, dit moet je dan ook even los van mijn volgende opmerking zien: in de afgelopen twee seizoenen is al gebleken dat de goedlachse Daniël soms ook een gemeen kantje heeft. Hij heeft dit zelfs een keer toegegeven bij een interview.
Tuurlijk zal hij afgelopen zaterdag heel enthousiast zijn geweest, en logisch, maar zelfs Olav Mol (naast Jos) vond het er allemaal een tikkie té bovenop liggen. Net alsof RIC VER even wil inwrijven dat hij de pole voor zijn neus heeft weggekaapt. Valt niet te bewijzen of dit zo is natuurlijk, maar ik zie RIC er wel voor aan wat leedvermaak te hebben.
Die foto van het zwembad was van zijn overwinning in Monaco, had niks met de kwali te maken...quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:29 schreef aesop het volgende:
[..]
Het was ook gewoon pathetisch wat Ric na afloop van de kwalificatie deed. Als een soort halve Jezus je in je raceoutfit voorover laten vallen in een of andere pool, erg overdreven. Gelukkig bleef de schoey achterwege, schijnbaar had ie met Armin van Buuren een deal dat die eraan mee zou doen.
Haha serieus? Hoe kom ik daar dan bij...:)quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:32 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Die foto van het zwembad was van zijn overwinning in Monaco, had niks met de kwali te maken...
Ze hebben ook geeneens het grote Energy Station op het paddock staan tijdens niet-Europese races.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:29 schreef aesop het volgende:
[..]
Het was ook gewoon pathetisch wat Ric na afloop van de kwalificatie deed. Als een soort halve Jezus je in je raceoutfit voorover laten vallen in een of andere pool, erg overdreven. Gelukkig bleef de schoey achterwege, schijnbaar had ie met Armin van Buuren een deal dat die eraan mee zou doen.
Tuurlijk was RIC blij maar kan ook een psychologisch aspect bij zitten. Het blijft een wedstrijd op en naast de baan tijdens zo'n weekend.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 19:17 schreef BroesWillems het volgende:
Niet groter maken dan dat het is, Ric was blij dat hij naar een periode waar het minder ging eindelijk een pole had begrijpelijk dat je dan blij bent. Max had zichzelf wijs gemaakt dat de pole niet belangrijk was, maar het mislopen van de pole deed hem achter af meer dan verwacht. Ook begrijpelijk dat je baalt, maar hopelijk laat hij zich er de volgende keer niet zo op de kast jagen, volgende keer misschien wat eerder naast je neer leggen.
Hoewel het misschien wel de extra motivatie was die hij nodig had.
Volgens psvcl en weltschmerz... Toch?quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 12:54 schreef Predator38 het volgende:
[..]
RIC gaat te ruw met de auto om..... toch 😜
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |