abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182557832
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:44 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja, ik zit al 18 jaar in “de techniek” maar echt ruim boven modaal te komen, zul je toch naar een management functie moeten gaan, doorleren tot (embedded) software ontwikkelaar, in het buitenland moeten werken of veel consignatiediensten moeten draaien (en daadwerkelijk opgeroepen worden).

Maar ja, leuk is het wel... dat wel.
Ik verdien nu redelijk modaal, maar ben niet gelukkig in me werk. Geld is leuk maar je gaat er naar leven (in mijn ervaring) dus dan neem ik liever minder salaris en gelukkig dan geld en niet gelukkig.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:33:14 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182557841
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:44 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja, ik zit al 18 jaar in “de techniek” maar echt ruim boven modaal te komen, zul je toch naar een management functie moeten gaan, doorleren tot (embedded) software ontwikkelaar, in het buitenland moeten werken of veel consignatiediensten moeten draaien (en daadwerkelijk opgeroepen worden).

Maar ja, leuk is het wel... dat wel.
Wat ik maar wil zeggen.. je hoeft niet persé bovenmodaal te verdienen.
Resistance is futile.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 18 oktober 2018 @ 11:42:31 #28
213457 engine
pi_182587822
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:54 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]

Ja daar zullen inderdaad wat clausules aan verbonden zijn, maar als het leuk is geeft dat niet. Zijn die voorwaarden voor onbepaalde tijd of een bepaald aantal jaar?
Hoe ervaar je het werk in het algemeen? Was het moeilijk om ineens iets technisch te doen qua werk? Had je goede begeleiding?
Bepaalde tijd.

Het werk is soms makkelijk, soms moeilijk, soms leuk en ook vaak zat gewoon kut. Maar ik ben meestal wel samen met collega's bezig er zit wel veel afwisseling in.
Heb wel goede begeleiding. Zit ook wel ooit iemand bij die geen geduld heeft of niet begrijpt dat ik iets nog niet kan/snap. Ja dat is dan even vervelend maar mijn manager kijkt gewoon hoe het gaat en past het plan daar op aan. Dat gebeurd in overleg.
En eigenlijk was ik zelf wel verrast dat na een paar maanden al gewoon mee kon draaien op projecten (maar heb ook nog steeds heel veel te leren ;)).
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_182588509
Hoeveel verdient t ongeveer
pi_182592931
Iedere aap kan automonteur worden, dat is echt niet moeilijk. Kwestie van ervaring op doen en veel sleutelen en meelopen bij ervaren monteurs. Maar ja weet niet of het op lange termijn verstandig is als steeds meer auto's elektrisch worden en je niet zoveel meer kan sleutelen als vroeger.
Facts don't care about your feelings
pi_182593333
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 16:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Iedere aap kan automonteur worden, dat is echt niet moeilijk. Kwestie van ervaring op doen en veel sleutelen en meelopen bij ervaren monteurs. Maar ja weet niet of het op lange termijn verstandig is als steeds meer auto's elektrisch worden en je niet zoveel meer kan sleutelen als vroeger.
Dit is wel een samenvatting van de realiteit ja. Mijn man is automonteur en ervaart precies hetzelfde. Hij vindt het steeds minder leuk worden, omdat het sleutelen minder wordt en er juist steeds vaker elektronische problemen zich voordoen. Ook is het tegenwoordig heel erg gericht op vervanging van onderdelen i.p.v. reparatie. Die ontwikkelingen houd je niet tegen, maar het beroep verandert dus wel snel. Daarnaast moet je ook kunnen omgaan met de stupiditeit van mensen, want de meesten weten geen zak van auto's en maken dus zelf hun auto stuk. Wel vermakelijke verhalen, maar kan me de frustratie voorstellen als iemand bij de garage komt met het verhaal dat ze autoshampoo in de auto hebben gegooid in plaats van olie.
pi_182593516
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 16:41 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Dit is wel een samenvatting van de realiteit ja. Mijn man is automonteur en ervaart precies hetzelfde. Hij vindt het steeds minder leuk worden, omdat het sleutelen minder wordt en er juist steeds vaker elektronische problemen zich voordoen. Ook is het tegenwoordig heel erg gericht op vervanging van onderdelen i.p.v. reparatie. Die ontwikkelingen houd je niet tegen, maar het beroep verandert dus wel snel. Daarnaast moet je ook kunnen omgaan met de stupiditeit van mensen, want de meesten weten geen zak van auto's en maken dus zelf hun auto stuk. Wel vermakelijke verhalen, maar kan me de frustratie voorstellen als iemand bij de garage komt met het verhaal dat ze autoshampoo in de auto hebben gegooid in plaats van olie.
Haha ja sprak laatst met iemand die jaren als manager bij Kwikfit heeft gewerkt pffff haha daar word je niet vrolijk van hoor...
Facts don't care about your feelings
pi_182622287
De vacature is helaas al gevuld dus dat wordt verder kijken. Als iemand nog tips heeft voor een leuke technische baan? Cnc draaier heb ik ook voorbij zien komen. Is dat iets?
pi_182630690
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 00:58 schreef Fietsenrek het volgende:
De vacature is helaas al gevuld dus dat wordt verder kijken. Als iemand nog tips heeft voor een leuke technische baan? Cnc draaier heb ik ook voorbij zien komen. Is dat iets?
Ik weet dat er veel vraag is naar mensen die kunnen kanten / zetten van metaal. Het vergt wel wat ervaring om er goed in te worden.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_182639352
Loodgieter ?
.
pi_182695444
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 17:02 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Ik weet dat er veel vraag is naar mensen die kunnen kanten / zetten van metaal. Het vergt wel wat ervaring om er goed in te worden.
Klopt ja heb ik ook gehoord. Maar is niet makkelijk volgens mij.
pi_182695448
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 00:19 schreef Fer het volgende:
Loodgieter ?
Nee dat trekt me niet.
pi_182709280
Met een goede set handen kun je overal aan de bak komen in deze tijden. Ga gewoon in de buurt zoeken, spreek mensen aan en je vindt echt wel wat. Pakken wat je pakken kunt, en dan kun je daarin verder groeien.
pi_182924302
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 12:50 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Zat hiervoor op kantoor bij een webshop. Importeren van containers uit Azië en Oost Europa.

Ben nu metaal techniek gaan doen. Volg momenteel bijvoorbeeld cursussen technisch tekening lezen en lassen. Ga gemiddeld één dag in de week naar cursus als ik in Nederland ben.

Wordt nu opgeleid tot technisch supervisor bij gasturbine revisies. Dat zijn eigenlijk altijd projecten waarbij je weken in het buitenland zit. Ben nu in Argentinië bijvoorbeeld :D Je moet er van houden maar ik vind het wel leuk.
Betaal je dat allemaal zelf? Ik heb gezien dat lascursussen schreeuwend duur zijn...
pi_182924340
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 17:02 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Ik weet dat er veel vraag is naar mensen die kunnen kanten / zetten van metaal. Het vergt wel wat ervaring om er goed in te worden.
Salaris is volgens mij echt matig. Ik kom vaak in die bedrijven en het werk moet je wel trekken... in zo'n tochtige hal met een hoop lawaai. De hele dag binnen en slechts een handjevol kerels wat dan je sociale contact is.

Automonteur lijkt me als klassiek beroep een beetje stervende. Zeker met elektrisch wat nu komt.

Persoonlijk zou ik me gaan richten op warmtepompen, zonnepanelen oid. Daar gaat de komende jaren een hoop geld worden uitgegeven.
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 3 november 2018 @ 22:45:36 #42
213457 engine
pi_182926871
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 20:29 schreef tstile het volgende:

[..]

Betaal je dat allemaal zelf? Ik heb gezien dat lascursussen schreeuwend duur zijn...
Nee dat betaal ik gelukkig niet zelf.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_182926991
MBO installatie techniek? Goede kans op werk las ik ergens.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')