abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 25 oktober 2018 @ 23:12:45 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182745258
Plaat 210d/211



De vierde van tomahawk die dus eigenlijk niet in de box hoort maar er wel in past :P Ik vind dit toch een iets mindere plaat van ze, niet dat het persee slecht is maar de andere drie zijn eigenlijk gewoon een stuk beter. Kan moeilijk uitleggen waar het precies aan ligt. Heb deze ook het minste van de vier geluisterd eigenlijk.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:22:01 #152
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182749446
bazbo 0189: Gandalf - The Universal Play



In 1987 bracht Gandalf deze plaat uit en ik kocht 'm op 1 mei van dat jaar. Lange, ruimtelijke en prog-aandoende stukken met dit keer voornamelijk de synthesizers in de hoofdrol. De drums klinken me wat te klinisch en dat zal wel komen doordat ze veelal elektronisch tot stand zijn gekomen. Niettemin zitten er veel prachtige en majestueuze momenten tussen.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:08:09 #153
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182750107
bazbo 0190: Gandalf - From Source To Sea



Discogs schaart dit album onder 'modern classical'. Het is wel een heel organisch klinkende plaat. Weg zijn de elektronische drums en terug de meer akoestische instrumenten. Zo mag ik het graag horen. Prachtplaat, al bleek hij later de voorbode van Gandalfs stap in de richting van gezwijmel in de sfeer van New Age. Gelukkig kwam hij later (in de jaren negentig) weer sterk terug met het proggy album Garden Of Dreams (met daarop Steve Hackett). Ik kocht deze plaat op 31 augustus 1988, toen hij net uit was. Dit is mijn laatste Gandalf op vinyl. Ik kocht later nog wel een en ander op cd. Niet alles, want het oeuvre van deze man is onvoorstelbaar groot. Zijn eerste albums tot en met deze From Source To Sea vind ik het mooist.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:30:55 #154
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182751561
bazbo 0191: Art Garfunkel - Fate For Breakfast



Deze is van De Vrouw. Ze zal hem wel hebben gekocht vanwege dat ene hitje dat erop staat. Dat is dan ook het enige lied op deze plaat dat ik een beetje te pruimen vind. De rest is zwijmelzooi van de ergste soort. Groot gelijk dat Paul Simon van deze gast ver verwijderd wilde zijn. Barst, hij blijft nog hangen ook. Duurt-ie nóg langer.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:07:45 #155
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182752259
G145 Slint - Spiderland



Hier begon mijn eigen vinyl verzameling. Ik had ooit eens de cd versie van Spiderland gevonden in een platen zaak, ik keek op de achterkant en zag:


En moest toen lachen, maar heb 'm wel teruggelegd en ging toen op zoek naar de vinyl versie. :P Die was gelukkig op internet goed verkrijgbaar (misschien was dit ook wel mijn eerste release die ik online heb gekocht :o ).

Briljantje plaat, staat ook altijd erg hoog in mijn top100 lijstjes. Een van de weinige platen die ik ook niet als achtergrond aan kan hebben, alle aandacht zuigt het gewoon op.

Verder leuk feitje: Op de achterkant staat een uitnodiging voor geïnteresseerde zangeressen om een samenwerking aan te gaan. PJ Harvey had hier nog op gereageerd, maar toen was de band alweer uit elkaar gevallen..

nee, jij dan!
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:11:47 #156
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_182752302
Nog een leuk feitje; die foto is gemaakt door Will Oldham.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:12:27 #157
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182752307
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 12:11 schreef EP3 het volgende:
Nog een leuk feitje; die foto is gemaakt door Will Oldham.
ohja! :D
nee, jij dan!
  Moderator vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:36:51 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182752720
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 12:11 schreef EP3 het volgende:
Nog een leuk feitje; die foto is gemaakt door Will Oldham.
:D tof grappig feitje inderdaad :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:37:33 #159
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_182752736
Hier staat er wat meer over te lezen: https://dangerousminds.net/comments/slint_and_will_oldham
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Redactie Frontpage vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:45:18 #160
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182754015
bazbo 0193: Genesis - Seconds Out



Deze kocht ik op 5 juli 1985, nog vóór ik ook maar iets van Gabriel solo had gehoord. Dit livealbum komt uit 1977, toen Gabriel weg was uit Genesis en Collins al twee albums lang de leadzang deed. Opgenomen tijdens de tour voor Wind & Wuthering. Ik weet nog goed dat ik vooral helemaal ondersteboven was van Supper's Ready en dan vooral het instrumentale deel met orgelsolo in 9/8. Toen ik (heel veel later) de originele Gabrielversie hoorde, viel deze Collinsuitvoering helemaal in het niet. Er staat meer leuks op deze plaat: Cinema Show, bijvoorbeeld. Bill Bruford drumt hierop. En dan die legendarische en altijd prachtige gitaarsolo van Hackett in Firth Of Fifth! Lekkurrrrr!



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:01:43 #161
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182756477
bazbo 0192: Marvin Gaye - Dream Of A Lifetime



Oeps. Foto wel gemaakt, maar hier nog niets over gezegd. Marvin Gaye! Deze plaat uit 1985 is van De Vrouw en behoort wat mij betreft niet tot de beste van deze soullegende. Alles klinkt hetzelfde, ik vind hem saai en emotieloos. Dat waren we wel beter gewend van de man, al moet ik zeggen dat ik zelf niets van hem bezit. Het is allemaal niet erg, maar laat ik 'm snel weer vergeten.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:58:30 #162
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182760668
bazbo 0194: Genesis - Duke



Mijn vriendjes Ruurd en Gerard gaven me deze plaat voor mijn verjaardag, om precies te zijn op 28 mei 1983. Ik moest maar eens wat behóórlijke symfonische rock horen, in plaats van die Emerson Lake & Palmer en King Crimson die ik hen probeerde aan te praten. Duke stamt uit 1980 en is een wat vreemd allegaartje. Ieder lid van het trio mag twee nummers aandragen: die van Phil Collins blijken de eerste solocomposities die hij ooit heeft gemaakt en verraden dat hij niet zo veel verder komt dan de emo-hits waarmee hij later zo succesvol wordt. Die van Banks en Rutherford zijn aardig, maar ik merk dat het compositorisch zeer achterblijft bij wat het trio gezamenlijk maakt. De overige stukken zijn van de drie samen en die vind ik stuk voor stuk geweldig. Turn It On Again is de radiovriendelijke stamper in een gekke maatsoort en de hele Duke/Duchess-serie die de plaat opent en afsluit is voor mij de ware klapper. Het instrumentale Duke's Travels laat zien dat de band muziektechnisch nog altijd zeer interessant is. En Collins zingt er niet op, da's ook altijd een voordeel. Mijn versie is de Nederlandse uitgave van deze plaat. Duke is niet het hoogtepunt van het Genesis-oeuvre, maar is interessant vanwege de overgang van de prog naar de populairdere platen van later ...



:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 27-10-2018 07:19:45 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_182768948
Glad091: Black Space Riders ‎– D:Rei



Black Space Riders is misschien de beste bandnaam ooit, doet me denken aan de geweldige tv-serie Biker Mice from Mars.

  Redactie Frontpage zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:22:59 #164
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182769604
bazbo 0195: Genesis - Mama (12" single)



Dacht ik toch dat deze single op 45 toeren moest, klonk Mama ineens wel heel raar. Dus snel opnieuw begonnen op 33 1/3 toeren. Dat klonk al herkenbaarder, al duurt deze single dan wel langer. Da's flauw, want ik heb deze single niet voor niets gekocht. Mama vind ik wel een geweldig nummer en ik weet me door de afgrijselijke stem heen te bijten. Eerlijk gezegd vind ik 'm hier juist wel passen, die krassende en wanhopige uithalen. Ik kocht deze op 18 augustus 1986, drie jaar nadat de single was verschenen. Ik herinner me dat het een goedkopie was en dat klopt wel, gezien het ramsj-knipje in de hoes. Het blijkt een Amerikaanse persing te zijn. Op de B-kant staat It's Gonna Get Better, maar dat betwijfel ik. Het is mijn laatste Genesis op vinyl; ik heb niet zo veel, dus.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:31:25 #165
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182769701
bazbo 0196: Andy Gibb - After Dark



Oeps. Deze kocht ik op 7 juli 1980. Ik zat nog in mijn BeeGees-, ELO- en Supertramptijd en had Emerson Lake & Palmer nog niet ontdekt. Dat duurde niet lang. Dit is een plaat van Andy Gibb, maar zo goed als alle stukken zijn geschreven door zijn grote broers Barry, Robin en Maurice en klinken net zo als hen, inclusief de wat hijgerige stemmen. Plaat is geproduceerd door Barry en die drukt zijn stempel zeer op het geluid. Om eerlijk te zijn: ik herken niets eigens van Andy zelf en verdenk 'm ervan dat hij zelf nauwelijks iets heeft gedaan op deze plaat. Olivia Newton-John mag meezingen in twee stukken. Desire was het hitje. Guilty pleasure: ik vind deze plaat niet eens erg om te horen. Het is een originele Nederlandse versie overigens. Toch nog iets om trots op te zijn.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:51:31 #166
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182773599
bazbo 0197: Philip Glass - Koyaanisqatsi



Welja. Ergens in 1985 zag ik de film Koyaanisqatsi en ik was onder de indruk. Op 30 december van dat jaar kocht ik deze plaat (Duitse persing uit 1983) met de filmmuziek van Philip Glass. Toegegeven, zonder de beelden is het een stuk minder, maar de muziek van Glass is wel zeer hypnotiserend en meeslepend. Zou ik de film nog steeds zo prachtig vinden als ik hem weer eens zou zien?


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:05:00 #167
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182773735
bazbo 0198: Godley & Creme - Ismism



18 oktober 1989 was de datum dat ik deze plaat (volgens mij tweedehands) aanschafte. Het is de Nederlandse versie van de elpee uit 1981. De single van deze plaat, Under Your Thumb, had ik al. Het jaar ervoor, in 1988, kocht ik een ander G&C album en die smaakte wel naar meer. Toen kwam ik deze dus tegen, ergens in een tweedehands gelegenheid. Geen idee meer waarom. Deze plaat staat vol briljante ongein van de twee heren. Opener Snack Attack was een ander hitje, geloof ik. En Wedding Bells was de tweede single (met clipje, want de heren waren ook goed met video's). Voor mij is slotstuk The Party de reden om deze plaat nog eens te draaien én om nooit meer naar een feest van een ander te gaan. Blijft gaaf, dit.




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:28:04 #168
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182774049
bazbo 0199: Godley & Creme - Goodbye Blue Sky



Over bizarre shit gesproken. In 1988 brachten Godley & Creme deze plaat uit. Hoofdrol is weggelegd voor de ... mondharmonica. Het ook zo ongeveer het enige instrument dat je hoort, met uitzondering van wat percussie en een enkel toetsenloopje. Bovendien zijn hier volop stemmen, naast de heren zelf is er een prominente rol voor een driekoppig soulkoortje. A Little Piece Of Heaven en 10.000 Angels waren de singles, maar de hele plaat is van voor naar achter bijzonder goed te pruimen. Ik kocht deze plaat op 9 mei 1988 en heb een Duitsche versie. Onlangs verscheen een boxje met alle G&C-albums op cd en die heb ik natuurlijk gelijk aangeschaft. Bizarre én briljante shit, dit.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:09:58 #169
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182774690
bazbo 0200: Andrew Gold - All This And Heaven Too



Tweehonderd vinylplaten in iets meer dan twee maanden. Lekker bezig. De eer van de tweehonderdste plaat die ik draai is voor Andrew Gold. Deze elpee is een van mijn eerste tien platen. Hoe ik 'm aanschafte op 28 maart 1980, schreef ik al eens iets. Dat iets plaatste ik op 9 juni 2011 hier op FOK!: https://frontpage.fok.nl/column/447211. Never Let Her Slip Away was de grote hit en voor mij de reden om tot aanschaf van de elpee over te gaan. Thank You For Being A Friend werd later de herkenningstune van de Amerikaanse comedyserie. (Golden Girls, geloof ik.) De binnenhoes had ik ook weer uit elkaar getrokken, zodat ik de foto van Gold aan de muur kon prikken. Jammer, want ik heb een originele Nederlandse versie van deze plaat uit 1978. Heel veel later kocht ik veel materiaal van Gold op cd en ik ben nog altijd onder de indruk van 's mans vakmanschap. Het is erg Amerikaans, maar allemensen, wat zit het mooi in elkaar. Ieder lied klopt van voor naar achter. O, en ik zing alles nog altijd graag mee. Prachtplaat.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:03:41 #170
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182775571
bazbo 0201: Golden Avatar - A Change Of Heart



Hoe zullen we deze muziek eens noemen? Folkprog? Discogs noemt het: 'Folk Rock, Art Rock, Ethereal'. Maakt geen fluit uit, al is er een fluit in de muziek te horen. De Vrouw kocht deze plaat uit 1976 ergens in de begin jaren tachtig, toen ze nogal in een folkscene zat. Jaja, er was destijds een heuse folkscene in ons zo majestueuze Apeldoorn. Ik moet zeggen: deze plaat is bijzonder aardig. Er zitten wat folk-elementen in, maar de nadruk ligt wel op de melodieuze rock. Ene Michael Cassidy is de schrijver van alle muziek en teksten. Als ik zijn naam google, kom ik terecht op progarchives.com, waar deze plaat wisselende kritieken krijgt. Bovendien blijkt dat die meneer Cassidy nogal gecharmeerd was van de beweging rondom Hare Krishna. Het zal. Voor huidige begrippen is dit album niet wereldschokkend te noemen, maar gezien de tijd waarin hij uitkwam, kan ik me voorstellen dat hij toen wel degelijk hoge ogen gooide. Leuk om deze weer eens te horen!


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_182776015
Glad092: Black Space Riders ‎– Refugeeum



Een concept album over de vluchtelingencrisis van 2015, je moet het maar durven. Met nummers als "Melek's Lament (Yazidi Tears)" over de toenmalige humanitaire ramp op de Sinjar berg en "The Lure (Come With Us)" wat het leven van een bootvluchteling beschrijft.


  Redactie Frontpage zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:04:56 #172
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182777636
bazbo 0202: Jerry Goodman - On The Future Of Aviation



Soloplaat van deze meneer, die eerder bij het Mahavishnu Orchestra speelde. Hier staat waanzinnig mooi spul op. Beetje jazzy, beetje prog, beetje zweverig, beetje van alles en toch prachtig. Paul Wertico (Pat Metheny Group) op drums is ook altijd een feest. Verder veel toetsen en natuurlijk die heerlijk snijdende viool van Goodman. Ik kocht mijn Amerikaanse persing uit 1985 op 18 februari 1987. Ook al vijfentwintig jaar niet gehoord. Ik zet hieronder twee stukjes van de plaat, maar eigenlijk vind ik alle zes composities even gaaf.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_182795506
Glad093: Black Space Riders ‎– Armoretum Vol. 1



Liefde is het centrale thema van de volgende twee releases. “Amoretum” is a made-up word, taken from “amor” and “arboretum,” and referring to a protective garden where the seed of love can germinate'.

Nu gaat het meer richting een wat radio vriendelijker geluid.

pi_182797604
Glad094: Black Space Riders ‎– Amoretum Vol. 2



En door met Vol 2. :)

pi_182818553
Glad095: Blackwülf ‎– Oblivion Cycle



Stonerised heavy metal with inspiration from 70s Sabbath.

pi_182819489
Glad096: Blackwülf ‎– Sinister Sides



Met gastoptreden van Pentagram gitarist Geof O'Keefe op dit geweldige nummer. _O_

  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 19:00:12 #177
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182820443
Plaat 212



Tjing Tjing het project van Roosbeef en André Manuel een match die gewoon gemaakt moest worden. Deze plaat heet bang zullen ze leven en dat is een mooie titel die staat voor dit soort muziek die tekstueel altijd erg goed is. Sowieso ben ik een groot fan van André Manuel en Roosbeef afzonderlijk. Deze plaat is ook erg leuk geworden :)

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 19:55:12 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182821774
Plaat 213



Aciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid *O* een verzamelaar uit 1989 de hoogtijdagen van de house *O*

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 22:08:36 #179
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182824934
Plaat 214



En we gaan door met deel 2 van turn up the base die gemakshalve vol 3 heet :D (omdat het eerste volume op cd uitgebracht werd op cd als volume 1 en volume 2) die op cd dan weer volume 3 en 4 heten :D we zijn in de jaren 90 beland, en wel 1990.

Ohnee toch echt deel 3 (deel twee was cd 3 en 4 en deze was cd 5 en 6 ) :') wat een warboel.



[ Bericht 6% gewijzigd door Bosbeetle op 29-10-2018 22:23:02 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 29 oktober 2018 @ 22:28:18 #180
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_182825360
TURNUPTHEBASS, _O_! NOSTALGIEOVERLOAD!
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  maandag 29 oktober 2018 @ 22:30:28 #181
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_182825389
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:26:58 #182
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182830241
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2018 22:30 schreef EP3 het volgende:
[ afbeelding ]
*O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:15:58 #183
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182839935
bazbo 0203 : Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message (12" single)



Wat zullen we hier eens van zeggen? Een of ander nietszeggende titel van een band die me wel iets zegt. Met dat ik hem draai, herken ik het stuk gelijk. Waren het niet The Grandmothers, die tijdens hun tours na 2010 dit stuk ergens in een of ander Zappanummer verwerkten? Ja, die waren het, want ik heb The Grandmothers vele malen gezien tijdens hun tours na 2010. Verder is het wat platte dubdisco. Geinig.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:23:00 #184
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182840085
bazbo 0204: The Grandmothers - Looking Up Granny's Dress



Krijg nou wat: The Grandmothers. Deze plaat kreeg ik van een oud-collega die zijn hele vinylverzameling opruimde. Op deze plaat uit 1982 een deel van een liveconcert met zeer veel Zappastukken en ook wat studiogepriegel door Don Preston, Bunk Gardner, Jimmy Carl Black, Walt en Tom Fowler. Hoogst vermakelijk, maar het haalt het natuurlijk allemaal niet bij het echte werk van de ware meester. Volgens Discogs levert een mint versie ruim zestig ballen op. Die van mij is niet mint.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:47:51 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182841939
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 17:15 schreef bazbo het volgende:
bazbo 0203 : Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message (12" single)

[ afbeelding ]

Wat zullen we hier eens van zeggen? Een of ander nietszeggende titel van een band die me wel iets zegt. Met dat ik hem draai, herken ik het stuk gelijk. Waren het niet The Grandmothers, die tijdens hun tours na 2010 dit stuk ergens in een of ander Zappanummer verwerkten? Ja, die waren het, want ik heb The Grandmothers vele malen gezien tijdens hun tours na 2010. Verder is het wat platte dubdisco. Geinig.


:Y
Platte dub disco of het begin van de hip-hop _O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:04:05 #186
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_182842302
Grandmaster Flash and The Furious Five hebben n revolutie ontketent in de hip-hop scene, man. Da's geen kattepis, hoor.
BEETJE RESPECT, GRAAG.


Tijdloos, _O_!
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_182845346
Glad097: Blood Ceremony ‎– Blood Ceremony



Female-fronted occult/doom/stoner/psych op zijn best. De fluit is ook prominent aanwezig voor het folk/Jethro Tull tintje + een scheutje orgel erbij en je hebt een geweldige plaat.

  Redactie Frontpage woensdag 31 oktober 2018 @ 07:42:39 #188
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182850715
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 19:04 schreef EP3 het volgende:
Grandmaster Flash and The Furious Five hebben n revolutie ontketent in de hip-hop scene, man. Da's geen kattepis, hoor.
BEETJE RESPECT, GRAAG.


Tijdloos, _O_!
Hallo. Ik heet Bas Langereis en werd geboren op 17 mei 1965 in het zo majestueuze Apeldoorn, waardoor Apeldoorn gelijk nog wat majestueuzer werd.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_182850828
quote:
2s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Plaat 213

[ afbeelding ]

Aciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid *O* een verzamelaar uit 1989 de hoogtijdagen van de house *O*

Die heb ik ook. Ligt bij mijn ouders denk ik want ik kan m niet vinden.

Prijsnummer imho:
Aldus.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 11:35:24 #190
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_182853485
quote:
10s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 07:42 schreef bazbo het volgende:

[..]

Hallo. Ik heet Bas Langereis en werd geboren op 17 mei 1965 in het zo majestueuze Apeldoorn, waardoor Apeldoorn gelijk nog wat majestueuzer werd.

:Y
O. Hallo, Bas. Uit 1965. :@.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_182853576
Plaat nummer 32:



Zeker niet mijn favoriet van The Clash, wel met de twee hitnummers er op.

Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  Moderator woensdag 31 oktober 2018 @ 18:25:24 #192
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182861300
Plaat 215



De tweehonderdvijftiende plaat is het prachtige shadow of the sun door de alleskunners Ulver. Dit zijn prachtige sfeervolle melancholische nummers die wmb gewoon in het genre "geweldige muziek" kunnen.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 31 oktober 2018 @ 19:10:33 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182862234
Plaat 216



Ulver live op roadburn die psychedelische hits spelen, ik was bij dit concert (dat niet zo druk bezocht was) heb het hele concert met een brede glimlach bekeken... geweldige klassiekers gespeeld door een toffe band!

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 31 oktober 2018 @ 20:20:01 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182864007
Plaat 217



Ulver doet moderne electronica, ik vind het niet hun beste werk, het voelt nogal klinisch vergeleken bij hun andere werk, zelfs vergeleken met ander digitaal werk van zoals the blood inside. Dit is een beetje recht toe recht aan wave... Wil niet zeggen dat er geen leuke momentjes in het album zitten trouwens.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage woensdag 31 oktober 2018 @ 20:53:50 #195
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182864829
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:35 schreef EP3 het volgende:

[..]

O. Hallo, Bas. Uit 1965. :@.
:D
Geeft niet!

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator woensdag 31 oktober 2018 @ 21:05:33 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182865096
Plaat 218



gekregen voor mijn verjaardag dit jaar erg toffe muziek uit burkina faso, uit de jaren 70. Echt hele toffe dansbare muziek. Ook erg leuke documentatie erbij over hoe deze verzamelaar is samengesteld door de eigenaar van het label analog africa...

*O* *O*

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage donderdag 1 november 2018 @ 05:54:59 #197
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182869399
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 21:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Plaat 218

[ afbeelding ]

gekregen voor mijn verjaardag dit jaar erg toffe muziek uit burkina faso, uit de jaren 70. Echt hele toffe dansbare muziek. Ook erg leuke documentatie erbij over hoe deze verzamelaar is samengesteld door de eigenaar van het label analog africa...

*O* *O*

Koel. Ik houd erg van dit soort uitgaven. Heb er verscheidene, maar dan op cd.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_182882548
Glad098: Blood Ceremony ‎– Living With The Ancients



Het tweede album gaat door waar de eerste gebleven was.

  Redactie Frontpage vrijdag 2 november 2018 @ 12:15:55 #199
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182895811
bazbo 0205: Boudewijn de Groot - Vijf Jaar Hits



Verzameling van de eerste jaren van de heer De Groot. Geen idee wanneer De Vrouw dit kocht. Voor mijn tijd, in ieder geval, dus meer dan dertig jaar geleden. Vooral het werk van het eerste uur vind ik wel geinig, je hoort zo goed hoe jong meneertje was. Niet dat ik het vaker ga draaien, hoor. Wees niet bang.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 2 november 2018 @ 12:18:54 #200
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182895855
bazbo 0206: Boudewijn de Groot - Van Een Afstand



Ook van De Vrouw. Dit is een latere plaat uit 1980 en deze vind ik ronduit saai. Het kabbelt allemaal nogal voort. Niet slecht, maar het is allemaal wat eentonig en eenvormig. En die stem gaat me ook de keel uithangen. Gauw weer terug in de kast, straks.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')