abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182529236
Ik wil meningen vragen over paar opties zelf te bestellen of laten door projectontwikkelaar installeren. Het gaat om een nieuwbouw project.

1. De ontwikkelaar vraagt rond 10.000¤ voor dakkapel van 3,4 m. We vinden het vrij smal voor dit geld.
2. Ramen zijn ¤1330 voor een raam van 1140 x 1180 mm.

Er is geen vergunning nodig op deze te plaatsen.
Volgens kopersbegeleiding verlies ik dan garantie op het hele dak als we ze extern bestellen.

Ik heb paar offertes online aangevraagd voor een dakkapel van 4,5 m en ze zijn rond ¤7000 - ¤8100. Het lijkt me ook redelijk veel, trouwens. Wat denken jullie?
pi_182529441
quote:
5s.gif Op maandag 15 oktober 2018 14:13 schreef Jumanjiarts het volgende:
Volgens kopersbegeleiding
Wij van wc-eend...
quote:
verlies ik dan garantie op het hele dak als we ze extern bestellen.
Schade ontstaan door de dakkappelenplaatser moet je natuurlijk op de dakkappelenplaatser verhalen. Voor gebreken aan het dak zelf, niet veroorzaakt door het plaatsen van een dakkappel, is de aannemer gewoon aansprakelijk
quote:
Ik heb paar offertes online aangevraagd voor een dakkapel van 4,5 m en ze zijn rond ¤7000 - ¤8100. Het lijkt me ook redelijk veel, trouwens. Wat denken jullie?
Ik denk dat dat wel goedkoper moet kunnen, maar ik heb daar geen recente ervaring mee.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182529513
Ik heb een dakkapel laten zetten die was 10000 euries 6 meter breed met verhoogde nok ..

Dus die aannemer is erg duur ...
pi_182529812
Hier een dakkapel van 6 meter voor 8k gekocht 2 jaar geleden
  maandag 15 oktober 2018 @ 14:53:38 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182530039
Is vaak zo. Daar zit de -extra- winst.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182530555
Nieuwbouwopties zijn vaak duurder dan als je het los koopt. Was bij ons ook iets duurder maar ik heb het afgewogen en het feit dat het geplaatst wordt tijdens de bouw, dat je niet nog een keer gezeik hebt met weer een aannemer en dat je als er iets mis is geen gewijs met vingers krijgt tussen de bouwer en de dakkapel aannemer gaf de doorslag.
Bouwers weten ook dat je zo redeneert dus reken niet voor niets iets meer dan het werkelijk kost.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_182536706
5,5 meter geschilderd en wel, voor nog geen 7k. De aannemer vroeg voor 3 meter al 4,5 zonder opslag. Dus die keuze was heel simpel. Bovendien konden we zo zelf meedenken over hoe het moest worden.

Raam was bij ons goedkoper, maar uiteindelijk hebben we wel de voorbereiding in het dak laten zetten, maar dat dakraam doen we nog wel ooit een keer.

Wij hebben onze keuzes gemaakt voor meer en minder werk obv hoe makkelijk je het achteraf zelf kan en hoe belangrijk het is dat het er bij oplevering is. Dus wel een oprit en terras zodat je geen zand binnenloopt, maar niks gestucadoord want plafond komt na wand en dus deed onze eigen stucadoor alles. Het is een kwestie van afwegen, succes!
O enne, leuk als je iets goedkoper zelf kan inkopen, maar bedenk ook dat bouwvakkers het enorm druk hebben. Als je weinig tijd hebt is dat ook iets om mee te nemen in je afweging.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_182552993
quote:
5s.gif Op maandag 15 oktober 2018 14:13 schreef Jumanjiarts het volgende:
Ik wil meningen vragen over paar opties zelf te bestellen of laten door projectontwikkelaar installeren. Het gaat om een nieuwbouw project.

1. De ontwikkelaar vraagt rond 10.000¤ voor dakkapel van 3,4 m. We vinden het vrij smal voor dit geld.

Wij hebben vorige jaar een dakkapel laten plaatsen van 3 meter breed voor 4500 euro dus ja 10.000 euro is veel te veel geld.
pi_182615826
Voor onze nieuwbouwwoning hebben we vrijwel alles via de aannemer uit laten voeren. Ivm plat dak geen dakraam, maar wel extra utp kabels, voorbereiding haard, badkamer, etc. Zodra we de sleutel hebben kan de stukadoor meteen aan de gang, als de planning goed verloopt zitten we na 6 weken erin. Scheelt ook weer een maandje huur (oude appartement is al verkocht).

Zelf (laten) doen is goedkoper, maarja we verkochten ons appartement zo goed dat een beetje extra gemak er wel af kan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')